-LOKAVAUVAT 2007-

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Elza
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Susa, toivottavasti toteavat, että ulkonanukuttaminen on terveellistä! Meillä vaunuissa nukkuminen on ainoa keino saada pitkät unet, ei sisällä nukuta päivisin pitkiä unia sitten millään. Mitenköhän tuotakin nyt sitten mitataan kvantitatiivisesti... Suurella epäilyksellä suhtaudun. Tottahan nyt on selvää, että ilmanlaatu on nykyään ihan toista kuin 20-luvulla, mutta ei se sisäilmakaan niin terveellistä ole. Ja aika paljon on terveitä aikuisia kerennyt tässä viimeisen 90 vuoden aikana kasvamaan, vaikka ovatkin ulkona nukkuneet.

Keiju: Tissin käyttöohjeet sais meidänkin poitsulle olla. Viimeyönä oli niin hötky, että imaisi kunnon "fritsun" tissin kylkeen kun ei joutanut nänniä etsimään :laugh:

Aloitetaanko vuodenvaihteessa uusi pino? :wave:

minäkin luin tuosta ulkonanukuttamisesta. ei meillä muuten nukuttas varmaan ollenkaan päiväunia jos ei pihalle pistäs! aika kauan pitää kyllä työnnellä ennenku on syvässä unessa,mut nukkuu sit kaikenkaikkiaan 3-4 tuntia :) ! toiset päikkärit on vielä hakusessaan, kauhee on väsy mut taistelee unta vastaan,torkahtelee ja herää pieninpään rasahdukseen, tai muuten vaan vähän väliä :/ (nämä toiset päikkärit siis sisällä, ei kehtaa tonne pilkkopimeeseen enää lähtee vaunulenkille...ja pitäs kai hänen opetella nukkuun sisälläkin;mitäs sitten kun tulee kovat pakkaset :o !)
katjannalle: sinähän täysimetät, eikö? ole vaan onnellinen jos "vain" kaksi kertaa yöllä syötät, meillä edelleen 4-5 kertaa...tyystin olen väsynyt ja univelkainen mutta joka ilta toivon ja jaksan uskoa että kohta se meidänkin vauvan unet pitenee |O .....voi kumpa pian.....
:wave:

Mekin ollaan menossa vauvauintiin...8.1 on info ja 12. päivä on eka kerta... mistä niitä vauvojen uikkareita saa ostettua? se on ainoa ongelma.

Neuvola oli eilen... Siiri paino 5700g ja 59cm pitkä... kaikki hyvin... ensimmäisen piikin sai eilen eikä tullu mitään oireita siitä.

-Santti ja Siiri 3kk + 1pvä-

Keiju07 Mä tulin sit kuitenkii kans tänne lokakuisiin vähän kurkkiin ja kirjoitteleen =) On aika hiljainen muuten toi Lapselliset lapsettomat-pino..

Multa jäi esittely vallan, eli olen 29v. Turussa asutaan ja eka lapsi, jota olen toivonut ja yrittänyt saada 7v. Paha endometrioosi vaivannut, toinen munasarja poistettu ja leikkauksesta leikkaukseen juoksutettu. Lääkärit ei paljon toivoa antanu missään vaiheessa, et lapsen koskaan saisin ja hoidot päästiin aloittaa vihdoin tän vuoden alussa. Tehtiin IVF eli keinohedelmöitys ja heti ekasta hoidosta tärppäs ja lääkärit oli ihmeissään. Onneks lääkärit oli väärässä ja tuossa tuo pieni prinsessa nyt tuhisee :heart:

Vauvauintia haluttais täälläki alkaa harrastaa vaan enpä ole oikeen voinu ilmoittautua kun pitää olla sen 3kk ja 5kg ja mä en yhtään tiedä koska toi meen neiti mahdollisesti painais sen 5kg. Tosin oli kyl ens vuoden alun ryhmät jo täynnä et kaippa vois silti soitella ja kysyy johonki parin kk päähän. Kyl sitä sit jo aletaan oleen 5kg ja ylikin..

tilda
me mennään fontanellaan,se alkaa ensikuun 12päivä,mut metäytetään se 3kk 15pvä niin eka kerta meillä on 19pvä..ja 4,1 on info fontanellassa..jos ootte menossa nii varaajo paikka sinne..seuraava ryhmä alkaa vasta huhtikuussa..

ja viime yö TAAS valvottiin..pääsin jopa puoli 9 nukkumaan aamulla..onneks ukko on nyt 4pvä vapaalla niin saan vähän itsekkin nukuttua..ukko sai työpaikalta joululahjaksi 50e lahjakortin citymarkettiin,mennäänkin huomenna kuopioon ja tuhlataan se sinne kun pitää saada makkariin telkkarille tv taso,ku tuo anttonin kummi antoi meille lähes uuden tv:n kun oliite ostanu taulu tv:n..ja sit pitää viedä kultajouseen kaiverrukseen yksi ristiäis lahja,kun kaiverrus on voimassa vaan tän kuun..
olipa ihana tulla kotiin äsken,koira oli silpunnu talouspaperi rullan ihan pieniksi sipaleiksi,siis täysi rulla..en jaksanut edes mesota siitä,naurattaavaan kun toinen niin anteeks ytävänä katsoi..
ja täällä kans tahtoo kuulla italia kuulumisia :laugh:

silppuri edi

emma vanhus

joo,tiedän mulla ja koiralla on sama nimi :laugh: :laugh: :laugh:
hain sen vaasasta jokunen vuosi sitten niin en kehdanut nimeä enä vaihtaa,pempuksi sitä kotona kutsutaan..

emma ja antton

Tilda; täysimetyksellä meillä ollaan. Olen ollutkin kokoajan sitä mieltä että meillä menee yöt todella hyvin ja pitkän pätkän saan nukkua aina ennen syöntiä. Tuo heitto tuolla aikaisemmin oli lähinnä huuli enkä sitä tosissani tarkoittanut. En ole edes yhtään väsynyt vaikka yöllä imetänkin tai oikeastaan väsyttää nousta imettämään, mutta päivisin olen ihan pirteä. Siitä olinkin todella ihmeissäni kun meidän Aatu nukkui toissa yönä puolesta yöstä aamu seitsemään asti. Täällä lokavauvoissa joillakin vauvat nukkuu ihan täysiä öitä, mutta taitavat sitten olla korvikkeella. Korvike taitaa pitää pidempään nälän poissa. Toivottavasti teilläkin alkaa yö syönnit harventua nykyisestä. Jaksamista :hug: ja hyvä kun olet sinnikäs imetyksen suhteen.

Sanna: piti toivottaa vielä tervetulleeksi :wave: Minäkin kuulun noihin lapsellisiin lapsettomiin ja voi että kun minulla olisi aikoinaan lapsettomuuden pahimpina päivinä ollut kristalli pallo josta olisin nähnyt että joku kaunis päivä minulla on kaksi ihanaa lasta, olisipa monet itkut jääneet itkemättä. Monesti kun katson noita lapsiani mietin että miten tämä voi olla totta että minulla on kaksi ihmettä suotu. :heart: :heart: olin jo ihan vakaasti siinä uskossa ettei meille lapsia tule. Niin ja meillä meni neljä vuotta ennenkuin tämä esikoinen syntyi. Teillä siitäkin melkein tuplasti kauemmin, on varmasti ollut pitkä aika toivoa. On nämä lapset ja vauvat vaan niiiiin ihania ihmeitä! :heart:

Heips,

minäkin luin tuosta ulkona nukuttamisesta. Ei se ollut mitenkään negatiivinen juttu, vaikka itsekin sen heti niin ajattelin, yksinkertaisesti sitä vaan tutkitaan, kun sitä on tutkinut Ylppö silloin aikoinaan vaan... Siinä lähinnä mietittiin sitä että moni äiti ei hoksaa pukea oikein vauvalle vaatetta ja nukuttavat yli 10 asteen pakkasissakin. Käsittääkseni tuo oli kyllä väitöskirjatasoista tutkimusta, gradun tää nainen oli aiheesta jo tehnyt aikoinaan.

Mä nukutin esikoista vain vaunuissa, ei nukkunut muualla. Nukkui vielä 2v 10 ikäisenä vaunussa :D Mutta kun nukkui vaan siellä niin sinne se aina laitettiin. Tai loppuajasta meni itse :) Mut kun Minttu syntyi, en vienyt enää vaunuun ja sitten loppui päikkäritkin. Minttu on pätkänukkuja, enkä jaksa yrittää sitä nukuttaa pidempiä pätkiä. Ulkoilma ei siis vaikuta unien pituuteen. Nukkuu aina 40 min ja herää, yhdesti päivässä sinnillä nukutan uudelleen ja nukkuu lisää 2-5 tuntia. Eli sisällä mennään aina, ellei olla liikenteessä. Esikoiselta ärsytti kun ei nukkunut sisällä, joten olen vain onnellinen että tuo nukkuu sisällä.

Meillä kokeiltiin tänään eka kertaa liinailua kasvot menosuuntaan päin :D Hyvin meni, hieman oli Minttu ihmeissään mutta toki mielissään, kun näkee kokoajan eteenpäin. En kauaa uskaltanut antaa olla, vaikka ei olekaan istuma-asento, vaan kaariasento selälle, mutta aloitellaan pikkuhiljaa.

Tiipii, joko sain Mayan? Oletteko testannut? Minttu on tuossa siinä kenguruasennossa, jossa Anni kulki suurimman osan 4kk-1v iästään :D

Topsy ja Minsa

täällä ollut tänään nettiyhteyksissä jotakin häikkää,mies jo soitteli päivällä tonne puhelinyhistykselle et netti ei toimi,tossa sit tuli viesti puh yhdistykseltä et yhteys pelittää taas.
ja heti piti tänne syöksyy..

täs yhellä kädellä yritän kirjotellä,kun tyty taas on sylikissana..sitä nukuttaa,mutta äsken kun laitoin sitteriin,niin heräs heti :o

isäntä lähti hakemaan etätyttöjä linja-autolta,hyvästi rauha viikoksi |O
kivahan kun ne tulee,mutta en nyt välttämättä jaksa aamusta iltaan kuunnella sitä hörpötystä.
olen ens viikoksi sopinut kahtena päivänä kylään menon,joten pääsen tytyn kanssa pikkusen tuulettumaan.

dogtor onko tuo ylempi koiruli kultanen noutaja?

apua,naapurin pojat kävivät jo jotakin uuden vuoden paukkuja paukuttelemaan..mie en kyllä koko paukuista tykkää yhtään..sanoinkin isännälle et taidan venlukan kanssa maanantai iltana käydä samaan aikaan nukkumaan :D yhtään ei koko uusvuos nappaa..

nyt kyllä käsi puutuu,pitää lopetella..mutta palailen taas..kuhan isäntä lähtee yövuoroon :D

niinukka ja venlukka

santti

http://www.essenuoto.fi/epages/Kaupat.axl/?ObjectPath=/Shops/Essenuoto/Products/vauvauima-asu1/SubProducts/vauvauima-asu1-0004

ite tilasin pojalle tollaset uimahousut..kalliit mut hyvät...tänään tuli just postista,komeet siniset kuviolliset =) joten ei muuta ku uimaan!

Mukavalle tuntui lukea täältä teidän onnitteluja! Olette jo kaikki niin"tuttuja" jo :)

Puhuttiin uudesta vuodesta, minä en kanssa innostu siitä yhtään! Meillä se on ollu ihan h...tillistä, koirat olleet ihan paniikissa :( Nyt kun meillä ei ole enää kuin toinen koira (vanhempihan jouduttiin nukuttamaan pois kesällä kun sairastu pahasti), niin saa nähdä miten menee nyt. Se vanhempi nimenomaan reagoi silloin pahemmin ja luulen että se paljon vaikutti. Mutta jonnekkin evakkoon varmaan täytynee lähteä, täällä meillä kyllä niin räiskitään joka suunnasta...

Mutta taas menoksi, Eemil kutsuupi!

-Tytteli ja Eemil

Heipsan!

TERVETULOA UUSILLE!! :wave:

Mekin joulusta jotenkin selvitty. Vaikkakin lievä sotku täällä nyt vallitsee :whistle:
Juholle tuli paljon lahjoja, leluja ja vaatteita pääasiassa. Vähän myös muuta kivaa.
Tämä äippä sai isännältä kaksi lippua Celine Dionin konserttiin, niitä kun niin toivoinkin. Kesäkuussa taijetaan isännän kanssa sinne sitten kaksisteen mennä. Jos Juhon jo siihen mennessä raaskii hoitoon jättää :ashamed:

Mulla (EHKÄ) taitaa olla tuolla kaapinperukoilla vauvalehden tilauksen mukana tullut kantoliina paketissa. Meillä ei sille ole käyttöä, joten voisin vallan hyvin sen jollekkin postittaa postikulujen hinnalla.
Tosin mun on varmistettava että se tuolla viellä on, ettei vahingossakaan ole tullut hävitettyä, tosin vahva tunne on että tuolla kaapissa se on. Jos halukas joku on niin laittakoon yv:tä, niin keskustellaan millanen se on ja minne toimitetaan.
Muistaakseni se on tummansininen.

Meillä on ollu tänään suuri karstan poisto rojekti, suurin osa onkin saatu jo pois.
Meilläkin kädet vielä pääasiassa nyrkissä ja suussa tietenkin, kuolaa tulee. Yhtenäki päivänä oli paita tooosi märkä kun Juho innostu kuolaamaan.

Meil olis myöskin yhet vaaleensiniset (ja jotain kuvioita) vauvojen uikkarit tuolla säilytyksessä, saatiin ne isännän tutulta. Näyttää uusille ja varmaan makismissaan pari kertaa käytetty. luulisin.
Nekin voisin postimaksun hintaan toimittaa vauvaumareille.
Ne on muistaakseni kokoa 56 tai 62, tarkastan jos joku on halukas. Kuvankin laitan jos on kiinnostusta. Yksäriä vaan, niin koitan saaja tietoa kasaan.
Meille ei niillä ole käyttöä. Tosin, jos ne oli kokoa 56 niin mahtuukokaan ne sitten enään kellekkään, hitto kun en muista ja nyt ei pysty juosta yläkertaan tarkastaankaan kun pitää alvariinsa rampata tuttia Juholle laittaan kun se vetelee tuolla makkarissa ilta torkkuja.

Olikos mun ny vie muuta.. sama pää kesät ja talvet.. yhtä laho..
ai joo. Miten teillä muilla on ollu tai tulee oleen noi 3kk rokotukset, meinaan siis iän puolesta, meillä kun ne on ens viikolla ja Juho on sillon "vasta" 2,5kk.. ihmettelin, et miks nyt jo.. Onko muilla siis ollu jo paria viikkoa ennen kun on täyttänyt sen 3kk??

Pupu ja Juho rapeen 2kk

keiju 07 meillä myöskin tota allergia epäilyä ilmassa..tai siis mä epäilen,mut lääkärit ei usko! tosi kovat maha kivut välil tytöl,maito ei meinaa maistua(korvikkeella mennään vallan) ja sit kakka yleensä tosi limasta välil ruskeeta välil vihreetä,mut aina tosi pahan hajuista :( . ei oikeen tiiä mitä täs pitäis tehä...mut oon kuullu,et sitä neocatea pitäs viikko tai kaks kokeilla ennen ku vaikuttaa!
tytteli74meillä sama tilanne eli meitin toinen koira pelkää noit rakettei ihan älyttömästi. noi pirun kakarat kun niitä pommeja posauttelee jo nyt,niin tost koirien ulkoilutuksesta ei tuu yhtään mitään. prkl!
saas nähdä mitä toi meidän neiti sit aatto yönä sanoo..toivottavasti nukkuu sikeesti :)

Heissuli vei :) Meillä ompi tuo neiti ollut paljon pirteämpi tänään ja käytiinkin sitte kyläilemässä mun vanhalla opiskelukaverille. Kuumetta kun ei tauti ole nostanut ollenkaan. Ja samassa flunssassa oli ystävänkin lapset tai siihen oireita vertailemalla päädyttiin :D Ja jos ei nyt ihan sama tauti ollutkaan niin saatais myö kumminkin se jostain jos vanhoja merkkejä seuraa.. :kieh: Ja pakko oli päästä liikkeelle. Tässä on nyt pari viikkoa taas mennyt sisällä vain kaupassa ja lääkärissä käyty. Meinaa korvien väli himmetä täysin |O

Meijen pimatsu yllätti. Neiti oli yhtä aurinkoa vain koko parin tunnin ajan :o Mihin ihmeeseen ne vitinät jäi? Ei yhtään oma ittensä. Vieraskorea jo pienenä :whistle: Mutta kyllä tuo itteä piristi nähdä muitakin ihmisä kuin äitini ja ukon.

Uusille tervetuloa
munkin puolesta :wave:

Topsy Minuu opetettiin tänään käyttämään rengasliinaa kun en ole tota neitiä sinne saanut en mitenkään päin. Ja hankalalta se vieläkin tuntuu :ashamed: Ei mee mun järkeen miten siellä voi muka olla hyvin :D

Meillä ei Kiia nuku ulkona jos vaunut eivät liiku :/ Voipi olla että siks nuo päiväunet on lyhyitä nokosia kun pojat möykkää jatkuvasti jotain. Mutta empä pysty vaunuja koko ajan lykkimäänkään.

Herran jestas tätä muistia! Miä en muista nykyään enää mitään :o Nytkin oli jotain mihin piti kommentoida mut miä unohdin. Usein unohdan kesken lauseen mitä olin sanomass :ashamed: Ja vähäns se alkaa jo ärsyttämään..

Jaahas neiti heräs 5min torkuilta :/ Ja kutsu kuuluu :wave:

Tuutilulla, katsoppa tuolta: http://www.kantoliinakanava.fi/kantoliinakanava/tekstisivu.tmpl?navi_id=414
Hyvät sivut muutenkin. Minttu istuu tossa kuvassa kengurupussissa eli buddhassa. Toisella vaan niin laihat jalat vielä että ei edes näy kunnolla miten ne on :) Tuo mun liina on Maya Wrap Pouch, joka on samanlainen kuin rengasliina, mutta niiden renkaiden sijasta siinä on useita vetoketjuja, joiden avulla pituutta voi säätää. Täytyy myöntää että olen liinaillut paljon ja erilaisilla liinoilla enkä kyllä itsekään ole sisäistänyt rengasliinan käyttöä. Mutta sinnillä sen oppii, ihan varmasti! Jos alussa tuntuu huteralta etkä uskalla päästää käsiä irti, älä päästä! :) Ens kerralla voi olla jo parempi sidonta/varmempi olo.

Maitoallergian kanssa pähkäilevät: Meillä kans apteekin korviketta piti juoda 10-14 päivää. Allergialääkäri sanoi että tuo aika tarvitaan vähintään että kaikki maitotuote poistuu elimistöstä. Myös itse piti olla maidottomalla tuo aika. Minulla olisi Almiron Peptiä vielä vajaa puoli purkkia jäljellä. Meillä sitä jäi kun Mintulla ei sitten ollut allergia. Eli jos joku haluaa kokeilla onko vauvalla maitoallergia, sen kun alkaa itse maidottomalle dieetille (jos siis imettää) ja antaa tarvittaessa tuota almironia pullosta. Koko purkki maksaa 56 euroa, voin myydä puolikkaan sopivaan hintaan :) Jos oireet häviävät, sitten taas kaupan korviketta/itse syö maitotuotteita, jos oireet tulevat takaisin, on maitoallergia aika varma. Meillä oireet hävisivät, mutta kun aloitimme taas maitotuotteet, ne eivät tulleet takaisin :) Eli oli varmaan jokin masupöpö Mintulla. Mutta maidoton auttoi siihenkin, joten hyvä niin, ei mennyt maidoton dieetti hukkaan. Nykyään on niin hymyilevä tyttö :)

Topsy

PuPu 10-07 Meen neiti käyttää viel osittain 50cm vaatteita =) Mut eipä me nyt kyl uimahousuja tarvita..

Käytättekö tota kantoliinaa ihan joka paikassa vai vaan kotona? Mä vaan mietin, ku meil on rintareppu mut Ella oli musta sinne liian pieni, ku kokeiltiin ja välillä ku on näitä päiviä ettei muualla suostu olee ku sylissä niin vois olla toi liina ihan kätevä. Vai? Kokemuksia rintarepusta ja kantoliinasta?

Oon sit palannu vanhaan kahvinjuonti tapaaniki kun en imetä. Kahvia menee varmaan pannu päivässä, ei hyvä. Raskausaikana vähensin, et join vaan pari kuppii päivässä mut kas kummaa ku vanhat rutiinit ne vaan palaa.

katjanna Kyl sitä monet itkut on itketty tässä 7v aikana. Elämäni ekan ja varmaan ainoon plussan sain raskaustestiin nyt Ellasta. Oli niin tuskaa odottaa siirron jälkeen et saa testata ja testasinki sitte muutaman pvän etuajassa ja selvä plussa tuli ja sit piti viel testata 2 seuraavaaki pvää ja viel siel verikokeessakin kävin ja vasta varhaisultran jälkeen uskalsi edes vähän toivoa et on raskaana.. Ja sit ku iski ne verenvuodot ja TYKSissä makaamiset niin meinas välillä usko loppuu, että mitään vauvaa tulekaan ja sit ku päättivät leikata Ellan ulos rv 35+6 niin kyl mua pikkasen "pelotti" mut onneks kaikki meni hyvin ja Ellaki pääsi suoraan osastolle mun kanssa. Vko jouduttiin kyl olee sairaalassa ku paino laski nopeeta ja paljon mut sitkee neiti ja niin ihana :heart: Kyl sitä itku pääsee välillä ku kattoo toista.. Siinäki mielessä tuskasia aikoja noi 7v. ku sisko sai sinä aikana 3 lasta. Sitä mietti vaan kuin epäoikeudenmukaista elämä välillä on..

Eeli kääntyi tänään eka kerran kyljeltään masulleen! Vähänkö äippä oli ylpee :heart: Selältään ei ihan vielä jaksa pungertaa. Noloa, mut kylvetin lapseni tänään ekaa kertaa :ashamed: Se on aina ollu meillä isin homma. Eeli katsoi ihmeissään, et mitä sä äippä nyt meinaat... Ilme ei ollut kovin luottavainen, mut ei tuo huutamaankaan alkanu :laugh:

mie tossa illan vilakassa tein inventaarioo tytyn vaatteista..pieni on..huh huh..onneksi yhen kaverin tyttö sai tytön,kahen pojan jälkeen niin sille aijon kiikuttaa noita pieniä vaatteita..ompahan vähän tyttömäisempiä,kuin poikien entiset.

etätytöt sitten tuli..jotenkin pinna heti tiukilla..mistähän lie johtuu.. :o
ja niinku edellä kirjotin et uusvuos ottaa kupoliin..kun tiiän et isännän kaljan juonti ei sit taida pysähtyy yhteen saunaoluseen..ne serkkusa kanssa kiskoo ihan varmaan kaljaa kaksin käsin..ja ampuuvat raketteja..serkkusa oli sit 350e ostanu raketteja..olin persiille lentää kun isäntä haasto.. :o
ite se ei ostanu ku n.40e..miusta siinäkin on jo liikaa :(
niin tosta oluen juonnista.vaikka ei mies mitenkään rettelöitsijäksi tai ilkeeksi muutu juotuaan,mutta minnuu vaan nykyisin jotenkin ärsyttää suunnattomasti jos se ottaa olutta..en tiiä mikä lie..vaikka olenhan mie ottanut siideriä kanssa,sillo ennen raskautta,ja nyt juonu venlan syntymän jälkeen jopa yhen lasillisen siideriä.mutta kun ei pätkääkään kiinnosta juopotella,saati sit kattoo kun toiset juo.
tossa jo mietin et jos olis tytön kanssa johonkin lähteny,mutta eipä ole ketään kenen luo mennä..siskokin asuu niin kaukana :(

no jospas ton nyt kärvistelis..sanoinkin miehelle että,sit ei tartte sitä olutta kaksin käsin kiskoo..no,tiiän kyllä mikä on tulos..toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos :headwall:

väsyttää..taidan käydä vielä hörppäämässä vettä ja painua pehkuihin.
tytötkin jo painu tonne kammariin..pölpötys vaan vielä kuuluu.

niinukka
ylempi on kultainen/newfoundland sekoitus,mut ihan kultsin näkönen ja alempi o bullmastiffi
pupu
mä en osaa laittaa yv:tä :ashamed: joten mä nyt tässäkerron et olisin kiinnostunu siitä kantoliinasta,laitatko kuvia siitä?

Meillä kans taitaa olla parit uikkarit jos jotain kiinnostaa...Toiset on tosi pienet muistaakseni ja toiset sellaset siniset nallepuh kuvioiset koko uikkarit jotka oli Peetulla 3kk eteenpäin niin kauan et ostettiin tollaset housut...Mutta siis jos jotain kiinnostaa niin voin postareilla myydä kun vaan kanssa tarkistan että ne tuola ovat enkä ole antanu pois.
http://www.aijaa.com/v.php?i=1370697.jpg

tuossa kuva Peetusta sukeltamassa,meillä kun kävi sielä kuvaaja sillon uinnissa.

niin ja piti sanomani että jos joku uikkareista kiinnostu niin yv:tä vaan =) ja ostettu on aikoinaan sittarista,luulen että sielä edelleen myydään noita pieniä uikkareita. Kapphallissa oli myös sillon myynnissä.

Pessiltä terkkuja kaikille netti kavereille :D

ja veljekset...

ihania kuvia yksäidillä :heart:

mä söin just ekan kerran tänään,on ollu sellasta kiirettä ettei oo kerenny ruokailemaan ite..olis kyllä tarkoitus pistää laihdutuskuuri käyntiin,8kg olen painoa saanut pois ja 12kg olistavoite pudottaa niin olisin samoissa mitoissa kuin ennn raskautta,eli 55kg..ei tarviis ostaa koko kaapillista uusia housuja,kun entiset ei mee reisistä ylös päin sitten millään,ja takapuolikin on levinny..
käyttäälö täällä muut vauvan kylvyssä natusanin bed time bathia?kun meillä ainakin alkaa se nukuttaa vauvelia..antton onkin nyt nukkunut 21 lähtien,onneksi isukki on nyt vapaalla että voi valvoa ens yön ja mä saan pitkästä aikaa koisia kunnolla :laugh:

meillä ei oo mitän uudenvuoden suunnitelmia,mun äiti kyl sanoi että menkää vaan tuulettumaan et hän ottaa anttonin hoitoon,mut ukko sano et ei haluis lähtee enkä kyllä minäkää..ja kun meidänkin koirat pelkää paukkuja tosi paljon..arvelinkin huomenna käydä mustista ja mirristä sitä dap ainetta jonka pitäis rauhittaa koiraa ja poistaa paukku pelko,muistelen että se oli tuo dap..
mä ajattelin perhenlisäystä hankkia lähiaikoina..hirmuinen kääpiöluppis kani kuume olis..mulla oli 2vuotta sitten kaksi 7vuotiasta maatiais kania,mut toinen piti lopettaa un oli tullu masuun haava ja sinne oli kärpänen muninut,jossa jo oli niitä toukkia :'( :'( ja toinen kuoli ikävään kuukausi myöhemmin..vieläkin ikävä niitä,kyllä sitä niinkin pieniin otuksiin kiintyy ja kovasti..
mulla kans muisti pätkii nyt,jotain asiaa vielä oli,en vaan muista mitä :laugh:

emma ja antton

Yhteistyössä