-LOKAVAUVAT 2007-

iltoja..

kyläreissulla käyty,ja hyvin meni..venlakin oli oikein mallikkaasti..ja äippä sai pitkästä aikaa juoruta oikein kunnolla :D
kyllä se vaan kummasti piristää kun saa jonkun muunkin aikuisen kanssa haastella ,kun vaan ton ukko kullan kanssa päivästä toiseen.
oli vaan tosi karsee keli ajella..tihkutti vettä ja oli kaameen pimeetä.

yodottaja minulla kanssa on joku ihme juttu minun äitini kanssa,kestän sitä aivan sen hetken,ne pari tuntia kun siellä käydään..yötä en oikein vois kuvitella enää siellä olevan..huh :eek:
isän kanssa nykysin paremmat välit,mitä äitiin..tuntuu että äiti valittaa joka asiasta..jos ei kolotuksiaan,niin sitten jotakin muuta..
joo,tuo neiti syö sen nelisen kertaa päivään,ja sen n.200ml kerralla.
velliä olen antanut aamulla ekalla syötöllä ja sitten ennen nukkumaan käyntiä illalla.tai siis maito velli sekotusta..ja tohon uppoo ainakin kaikki,oli se velli tai maito tai sekotus..kokeile inkalle vaik sillee,et laitat vaik parikymmentä millii vellii ja loput maitoo.
ja meillä neiti aamu kasin syötön jälkeen käy nukkumaan yleensä 9.30 mennessä.ja sitten puolen pvän syötön jälkeen n.tunnin puolentoista päästä ja neljän syötöllä sama, et nukkuu sitten tossa 5-6 välillä ja yleensä viimonen syöttö alkaa ennen kaheksaa illalla ja tyty koisii jo ennen puolta yheksää.
niinkuin tänäänkin varttia vaille kasi aloin syöttämään,ja kaheksalta tyty nukku jo omassa sängyssä.ja velliä meni 100ml ja maitoa 100ml.
oletko kokeillu jos antasit nannia tisuttelujen päälle vielä?
vai tuleeko kylläseksi aina tissistä?


katjanna mie olen tytyn rytmiin todella tyytyväinen,oikeastaan meillä eletään venlan rytmin mukaan.ja ollaan sanottu,muillekkin että myö kyläillään tytyn ehdoilla.ja lähdetään tytyn ehdoilla,jotenkin kaikki on helpompaa kun on tietty rytmi elämässä..ehkä ite olen sen tyylinen ihminen että asiat täytyy mennä tietyssä järjästyksessä..vaikka onhan päiviä kun esim.neuvola käynti sotkee nukkumisia.
mutta onkohan sitä kohta niin kaavoihin kangistunu että päivä menis pilalle kun ei olis aamukahvipöydässä lehtee :eek:
tiiä häntä sitten.
ja voipihan se joku kaunis päivä tuo emännän rytmi heittää totaalisesti härän pyllyä..

milla-maria mie en ole neuvolasta kysynyt noiden vellien alotuksista tai potun maistelusta mitään,enkä aijo kysyy..annan jos siltä tuntuu..alotin tolle 13v likalle jo 2 kuisena antamaan pottua..enkä sillonkaa kyselly mitään,enkä muistaaksein kyselly sillo esikoisen aikaankaan..sillo tais saada ruveta perunaa antamaan jo 3kk.na

katjannalle vielä jaksuja sinne vesirokkolaisille,toivottavasti poju parantuu pian.

nyt iltapallukalle.

niinukka ja venla
 
Nyt on sit kyläilyt kyläilty ja tää joulu ohi(onneks)...ei meinaan yhtään kyl toi joulu tänä vuonna napannu.

Käytiin sit Pessin isän kotona niin isä häipy ennen kun tultiin.. :eek: voi että mikä idiootti.ei niinkun kiinnosta lastaan nähdä kun mä sille jotain ilkeilin siitä kun ei tullu lastenvalvojalle...No mutta oli sielä mummo ja muut.Pessin tätikin kävi ja vein sille vaatteita,Pessi saa keväällä serkun. Mutta ei isää...Voi kun mua harmittaa ja raivostuttaa!!!!!! :kieh: haluaisin niiiiin kovasti että Pessikin tutustuis omaan isään mutta ei näytä olevan kamalan helppoo...en silti vielä luovuta..

Nyt nukkumaan,huomena lähdettävä Ideaparkkiin shoppaileen kun ei oo sopivia vaatteita...paidat napapaitoja ja housut ei mahdu jalkaan :ashamed:

yksäiti+ Pessi 3kk Peetu 2v8kk
 
Yksäiti;

ihan pakko kysyy.. Mites Pessin mummu suhtautuu poikansa käytökseen..?

On se vaan hienoo et tää joulun aika o lopuillaan! Oltiin tänään koko perhe syömässä tutuilla. Siellä sitte yx vieras, semnen vanhempi täti tuli mun viereen. Laitto käden olalle, Onnitteli ja sano etten sit oo yhtään viä pienentyny synnytyksen jäljiltä. Menin niin hämilleni etten tod.osannu sanoo mitän. Hitto, omatpa ovat makkarani! Ei pitäs oleen hänen ongelmansa
:LOL:

Jaahast..jospas kömpisin nukkuun.. Pihlakin on nukkunu jo muutaman yön tosi kivasti, semnen 5-6h on ollu eka pätkä!!
 


Piti tulla laittamaan kuvaa meidän tuttipullo reservistä, kun niitä tuossa taas keittelin. Laskin että niitä on 25 kpl. Siis pelkästään Ainun pulloja, 1 kpl Emman pulloja, kaapissa on vielä 4 kpl Aventin pulloja ja 3 kpl Nukin pulloja kahvoilla. Mutta onhan niillä 2 suurkuluttajaakin.
=)

Meillä tytöt nukkuu nykyään 6-8 tunnin yöunia, syövät näihin aikoihin 140 ml pelkkää velliä ja käyvät nukkumaan. Heräilevät sitten 6-7 aikohin. Viikonloppuna Emma kyllä yllätti äidin ja nukkui klo 18-03, söi ja kävi uudelleen nukkumaan ja nukkui aamu 8. Essi söi siinä välissä klo 05. :heart:

Nyt vielä syömään kinkkuvoileipää (vielä vähän on jäljellä kinkkua ) ja siideriä ja sitten nukkumaan. Tytöt nukahti 10 min sitten. :p



Terkuin Pia ja Emma&Essi

 
heh ompas teillä Piituli1974 melkonen pulloarmeija :LOL: Meillä noita pulloja taitaa olla 9kpl.Aina illalla keitetään kans kaikki kerralla.

L-Ouisa olipas siellä törkeä akka! Hih pakko keventää,olin joskus tuppukylän apteekissa kesätöissä,kerran sinne tuli yks nainen ostoksille ni yks farmaseutti kysy siltä että koska sulla on laskettu aika. Nainen sai käkästyä että tyttö syntyi 2viikkoa sitten! :LOL: :LOL: :LOL: Oli melko nolon näkönen se farmaseutti...

Nojoo,hei onkos kenenkään muun vauvalla atooppinen iho?Kun meidän pojalla on aivan ku hiekkapaperia tuo iho kauttaaltaan paitsi selästä. Onneksi ei ole tulehtunut eikä mitään,tosi ahkerasti sitä rasvailen neuvolan ohjeistuksella.Nyt ollaan siis käytetty Bepanthenia joka on loistava poistamaan punotusta,sitten oon myös suihkuttanut apteekin Cheridania.Mutta yhtä kuiva siltikin. Iho imee hetkessä kaikki tökötit ja on semmonen että helposti tulee verinaarmuja. :attn: Siispä ajattelin kysästä onko kellään vinkkejä miten saisin kosteutettua ihoa,jokin hyvä rasva kenties? Kun neuvolassa sanoivat ettei missään nimessä saa jättää rasvaamatta ettei tosiaan pääse tulehtumaan...

Mutta nyt taidan käydä tilaamassa vaunuihin rekkarikilven,oon niitä kuolannu jo parisen viikkoa....

Jonna ja Jesse 2kk5pvä :heart:
 
Pidin tänään kirjaa mitä Minttu syö päivän aikana, ja NANnia meni 790 ml ja velliä 130 ml. Eli ihan sopivaa määrää. Minttu syö yhä n. 2 tunnin välein, mutta yöllä tosiaan nukkuu yhden pidemmän pätkän, viime yönä sen 9 tuntia.

Muutenkin tuntuu tuo rytmi löytyneen aika mukavaksi, vaikka nukkuukin päivisin pikkupäikkäreitä. Aamulla herää 8.30, on valveilla tunnin, sitten nukkuu n. tunnin, on valveilla taas tunnin ja joskus sitten nukkuu 1 tunnin tai parhaimmillaan viisi tuntia. Mut sitten kuuden aikaan valvoskelee kahdeksaan, jolloin sitten tankataan maitoa, tänään kolmatta desiä, ja nukkumaan 20.30. Isosisko menee myös nukkumaan 20.00-20.30, liekö tuo vaikuttais et Minttukin silloin nukahtaa kun isosiskokin häipyy kuvioista :)

Paras ystävä oli tänään kylässä illan, mies sitä just lähti kotiin viemään kun tuli kaverin luota. Juotiin punaviinipullo, syötiin suklaata, suolapähkinöitä, sipsejä, salmiakkia.... ja selattiin netistä ulkomaanmatkoja :D Jos tässä toukokuussa lähtis lasten kanssa käymään jossain... syksyllä mennään miehen kanssa kahdestaan, mut ton esikoisenkin kans ois kiva lähteä kun se jotain jo tajuaa, 3 vuotias.

Voi että Katjanna siellä Aatu ressukka ihan näppyjä täynnä :( Mut ainut hyvä puoli on, et sitten se on sairastettu loppuiäksi! Voimia sinne sairastuvalle :hug:

Louisalla siellä annettu ihania kommentteja, argh! Kyl tekis tirpasta nenään tuollaisia sanojia... :kieh:

Piitulilla varteenotettava tuttipullokomppania! Mä vihaan pestä noita meidän 10 pulloa, sulla siinä on hommaa.... =)

Yksäiti sinnikäs olet, mutta hyvä varmasti niin! Pessin ois ihana tietää ees jotain isästään. Mulla on kyl hyvät välit äitiin, ja ovat kyllä lämmenneet omien lasten ja oman aikuistumisen myötä. Isään on ihan ok, mut ei me paljoo nähdä, vaikka asuu 3 kilsan päässä ja pyörittää galleriaa tossa ihan meidän talon vieressä... mitäs lähti lätkimään kun oli 6 v ;) Eli pahemmin ei ole traumoja jäänyt.

Nyt hyvää yötä, onpas tullutkin tänne tänään kirjoiteltua. Mutta miksipäs ei, mukavalle palstalle :)

Topsy ja tyttöset untenmailla
 
Milla-maria, meillä sitä kesti 1½ kk ja välillä oli tosi paha. Neuvolasta kaverille sanottu että voi kestää vastasyntyneellä ½ vuottakin... Ilmankostuttajalla moni on saanut sen aisoihin. Toivottavasti teilläkin pian ohi :(
 
kiitos topsy vastauksesta!!!:hug:
täytyypä ostaa tuollanen ilmankostuttaja jos sillä saatas rohinat kuriin!

tänä iltana on ollut taas pahempana tuo rohina :(
ja tosiaan syönti hankalaa kun on niin tukossa reppana.
oon kyllä laittanut suolatippaa ennen syöntiä,mutta voiskos sekin sit tehdä huonoa oloa,jotenkin näyttää yökkivän!
onneksi nyt sain 100ml syötettyä(yleensä tähän aikaan n.180ml)
jonkun verran tuli ulos,mutta kylläisen oloisena nukkuu tuolla:heart:

voi kun sais itelle noi vaivat...niin tympee kattoo ja kun ei voi pahemmin auttaa!!

-milla ja poitsu 2kk ja 3pvä:heart:
 
Heippa taas pitkästä aikaa!
Ei enää meinaa riittää aika koneella oloon. Esikko lähti iskän kans töihin, tehtiin eväät matkaan ja pari autoo mukaan. Ovat ruokatuntiin saakka siellä hommissa =) Eero nukkuu jo ekoja tirsoja.
Joulu meni aikas rauhallisesti. Pari kyläpaikkaa joulunpyhinä vaan tänä vuonna.

Luin pikaluvulla juttujanne.. Meillä menee iltasin jo velliä ja tilkka maitoo päälle. Eka väli onkin sitten 6-8h ja sitten taas 3h välein syödään. Laitan yölläkin velliä sekaan, mutta nälkä tulee silti nopeemmin.
Mietinkin, joko uskaltais kokeilla sosetta? Eerolla ikää nyt 3kk2vkoo. Onni sai ekan soselusikan tasan 4kk ikäsenä.
Päiväsaikaan syödään 2-3h välein. Pulkailua edelleen paljon.
Pikkuhiljaa alkaa pahin räkäröhinä olla ohi!! Kyllä sitä kestikin pari kuukautta!! Tukkonen edelleen öisin, mutta saa jo paremmin nukuttua.

Oikein mukavaa loppuvuotta kaikille!!

-Vilma ja pojat-
 
Alkuperäinen kirjoittaja milla-maria:
taas piti tänne tulla :D

sellasta nyt kyselisin että kun nyt tuota nuhaa ja rohinaa(aivastelua myös)
meijän poitsulla ollut kohta pariviikkoa
rupee jo huolestuttaa...pelottaa kovasti ettei nyt mitää allergiaa ole.
nythän kuitenkin kaikkea mahdollista tautia liikkeellä.mut on silti mielessä.

mitenkäs teidän pienokaiset,onko ollut minkäaikaa nuhaisuutta yms.

t:milla taas....
Meillä ollut kestonuha pari kuukautta! Ostin ilmakostuttajan, mutta ei siitä ihmeemmin ole apuja ollut. Pahimmillaan kun oli, imin räkää nenästä pois. Keittosuolatippoja mennyt pari pulloa. Sairaalassa oltiin yksi yö, kun hengitys meni huonoks. Oli kova yskäkin silloin. Seuraile hengitystä ja jos kuume nousee, niin heti lääkäriin. Suihkussakin Eero oli monesti mukana. Istui sitterissä ja ihmetteli =)

Toivottavasti teillä menee nopeesti ohi!!
 
Milla-Marialle vielä, meillä meni kans toista pulloa keittosuolatippoja, vauva yökkää varmasti siksi kun nenästähän on suora yhteys suuhun, valuvat siis sinne ja voi maistua hassulle tai tuntua hassulle kun valuvat kurkkuun. Mutta ei ole mitään "pahaa" ainetta :) Ja kun olin laittanut keittosuolatippoja, jonkin ajan päästä imin kunnolla kaikki pois suulla käytettävällä letkuimurilla. Yöllä käytiin myös hoitopöydällä imuroimassa, ajattelin että menkööt rytmit tms, pitää toinen kuitenkin saada hengittämään kunnolla :( Minttu on aina ihan hiljaa paikallaan kun tuolla imaisen, varmaan raukka oppinut että jes, tällä saa taas hyvän olon :) Ja olen ollut tosi varovainen kuitenkin, ettei limakalvot menisi huonoksi. Kuulemma a-vitamiinia kannattaisi imuttelun jälkeen puottaa nestemäisenä nenään, parantaa limakalvoja. Mä en saanut ikinä lähdettyä ostamaan apteekkiin. Mutta käytin siis imuria useita kertoja päivässä. Ja suolaliosta myös ja kerralla kunnolla, ei mitään yhtä tippaa.

Meillä herättiin juuri, äitillä vähän väsy kun kaverin kanssa yöllä aamutunneille valvottiin ja Minttu kakkasi yöllä niin siihen meni tunti syötön kanssa... Esikoinen ja mies vielä nukkuu, kunhan nousevat, mä painun takaisin pehkuihin :D

Topsy
 
Kyllähän siinä aina tovi viereähtää kun pullot keittelee, pesen siis pullot tiskikoneessa illalla mutta päivällä joskus käsin. Pullot täytyy kyllä silti huuhdella vielä hyvin kun tuo kone ei oikein meinaa huuhtoa niitä kunnolla, pienikaulaisia kun ovat.

Mulle tulee ehkä kohta Joulupukki (myöhässä ), sillä isäntä lähti katsomaan meille pyykkikuivuria. =)

Sitten täytyisi lähteä ale ostoksille etsimään kahdelle isommalle vähän vaatteita kun on päässyt pieniksi mokomat. :( Ja kyllähän sitä varmaan tulee pikku tytöillekin jotain ostettua, ei sitä äiti osaa olla ostamatta. Itse voi sitten kulkea vähän heikkommisakin kuteissa.

Minä sain aamulla kyllä virkistävän puklu suihkun kun Essi päätti tyhjentää ensin 120 ml vellimaitoa ja heti perään puklata ne ylös. Sohvakin lainehti aikas kivasti. Taitaa tosin johtua siitä että kokeilin antaa Muksuvelliä Nestlen sijaan kun iltanukahtamiset on olleet Essillä vaikeita, nukahtaa vain syliin. Nukahti kyllä illalla omaan sänkyyn aikas nopeasti ja nukkui klo 22-08.45 heräämättä. Kai se vaan on annettava Nestleä ja nukutettava syliin, koska silläkin kyllä nukkuu heräämättä yön, se nukahtaminen vaan on ongelmana. :headwall:

Nyt jos sitä vaikka selvisi nuo pyykit taas kaappiin noista koreista. Tuota pyykkiä kun pestään meillä joka päivä 2-3 koneellista.






Pia+Emma&Essi :heart: :heart:
 
Meidän Aatu se sitten yllätti äitinsä viime yönä totaalisesti! Heräsi syömään vasta seitsemän aikaan :D Itse heräsin jo hieman ennemmin ja olin ihan ällikällä päähän lyöty kun ei ainuttakaan herätystä :whistle: piti ihan käydä kurkkaamassa sänkyyn onko vauva hengissä enää, sieltä se tuttu huokaus kuului ja kohta alkoikin ähinä kuulua ja poika heräsi syömään:heart: rinnukset on edelleenkin räjähtämis pisteessä. Täytyy varmaan lypsää enimpiä pois kun on niin täyteläinen olotila :whistle:

Yksäiti harmillista on Pessin isän käytös :hug:
L-ouisa idiootin päästämä sammakko taisi tosiaan tädin suusta tulla :headwall:

Hyvin nukkuneena tämä äiti on täynnä virtaa ja ajattelin lähteä tuhlaamaan alennusmyynteihin joulupukin tuomia rahoja :D

Katja ja lapsukaiset :heart: :heart:
 
Jippii, tulee mielenkiintoinen päivä :whistle: Lähden kaikkien kolmen pienimmän kanssa terveyskeskukseen (6v, 3v ja 3kk). Kiia sai lääkäriajan (ainokaisen vapaan) klo 14.50 ja pojat menee yht. ajalla hoitajalle arviointiin klo 14.25. Jos hää arvioi et tarvii lääkäriä niin sitte ne tungetaan johonkin väliin. Kamala yskä molemmilla, oksentavat limaa jos yhtään riehuvat jne. Voi kun olis joku tuttu lääkäri joka kuuntelis noilta nuo keuhkot ettei tarvis lähteä jonottamaan ja tappelemaan ajoista |O Ja ukosta ei varmaan pahemmin apua ole. Hällä oma lääkäri eri puolella kaupunkia klo 13.30 (työterveys) tulee kuulemma tk:hon sitten kun ehtii.

Pitää alkaa pakkaamaan kampetta matkaan ja sitä tarvitaan. Kolmelle vaihtovaatteet, juomiset, ämpäri ja viihdykettä jne. Miä tuun varmaan hulluksi :LOL:

tuutilulla ja kolme räkänokkaa jotka rakastaa jonottaa aikoja ja jotka istuvat kiltisti kuin enkelit paikoillaan nurisematta/kiljumatta/tappelematta ja saatika sitten kiukuttelematta :whistle:
 
tin
tuutilulla :hug: voimia sinne! samoin katjanna!
meillä tatu on pysyny terveenä vaikka sitä ollaan vietyki hirveesti. siis kyläilty jne. joulunaki käytiin ties missä ja meidän ystävien luonaki sitte vielä joulupäiväniltana. tiettyhän sitte tatu meni vähä sekasin ja alko nukkua vasta kahen jälkeen mutta heti palattiin normaaliin rytmiin 00-10, 2-3 syöttöä välissä :) päivisin poika kyllä syö tosi usein ja oon ajatellukki vellejä jo mutta neuvolan täti käski soitella ennenkö alottaa. ja yöt menee kuitenki vielä suht hyvin pelkällä tissilläki... meillä muutes äijä päätti että otetaan se rotarokotus. vaikka aluksi meinattiin että ei ku on niin kallis. soittelin sit neuvolaan ja ne sano sieltä että sinne on tullu just jotain näytepakkauksia niin saadaan se eka osio ilmaseks! =)

onkos täälä muut ajatellu vauvauintia? ku me ilmottauduttiin semmoseen, on tos naapurikaupungis ja alkaa 20.1. oon ollu kummitytön kanssa ja se oli kyllä kaikille osapuolille ihana kokemus :heart: aika kallista vaan...

oli paaaljo muutaki kommentoitavaa mut en ny kyl enää muista :ashamed: nii joo, piitulin tuttipulloarmeija sai kunnon naurut meiltä, piti käskee äijäki kattoon:D

tin + tatu reilu 10viikkoa :heart:
 
siitä rotavirusrokotteesta..ne ketkä on ottanu niin onko tulu jotakin oireita sen antamisen jälkeen? Kun me meinataan ottaa, mummu lupas kustantaa ainakin sen ekan erän siitä. Mun kaveri sano et mieti ny tarkkaan otatteko kun oireet rokotteesta voi olla tosi rajut..!? luulis ettei sitä ny suositella/anneta ees jos siitä ihan kamalat oireet tulis :eek:

Meillä on kaheksan pulloo ja välillä pesen heti syötön jälkeen ja joskus vasta illalla kaik kerralla, on siinä kans aikamoinen homma, en muistanu totakaan esikoiselta..ja niitten keittelystä sitten, keitättekö? vai pesettekö koneessa? Mä olin jo kolme viikkoo keittämättä kunnes tuli se nokian juttu niin rupesin vauhkona ajatteleen kaikenlaista kun tässä tampereella asustellaan..edellinen neukkatäti sano et plaah, mitä niitä keitteleen kun suomessahan me asutaan ja tää uus et ehdottomasti pitää keittää vielä! oon nyt si taas keittäny joka käytön jälkeen kun en ny oikein tiedä ketä kuuntelis..

minkä ikäisenä siis ootte antanu velliä? voiskohan ajatella jo kun vilma on nyt 2kk ja reilu viikko päälle.
tosin nukkuu yöllä ainakin 22-05 ja syödään ja siitä ysiin nukutaan. ettei siis mitään valittamista mut saishan se aamuun saakka vedellä..ja jos sillon viideltä rupee vaan sitkeesti antaan tuttia niin kestää kyl johki puol seiskaan saakka mut eipä siinä ite kovin sikeitä unia saa kun kokoajan hyppää pinniksellä..et kannattais siis vaan nousta sillon viideltä ja syöttää ja mennä taas nukkuun.

mä teen kalakeittoon pitkästä aikaa, ny syömään!!
 
venla nukkumassa toisia päikkäreitä ulkona,aamulla nukku puoltoista tuntia,sitten välillä piti käydä syömässä ja kakki vääntämässä vaippaan.

annoin perunaa ja porkkanaa tytylle ja päälle vetäs vielä 200ml maitoa :D

tein sen havainnon että porkkana näköjään huonommin hienontuu haarukalla,mitä peruna..vaikka kypsiä nuo porkkanat olivat..en kyllä kehannut muutaman pienen peruna ja porkkana palan tähden tota sauvaskotinta iskee tulille..no kyllähän tuo upposi.ja huomiseksikin jäi vielä :)

mikero meillä venla on saanut yhen annoksen sitä rotateg
rokotetta (jäljellä vielä 2 annosta)
ja ei sitten mitää oireita ainakaan tolle tytölle tullut.ja meillä neuvolan täti sano että hän mitä on noita rokotteita antanut niin ei ole lapsille tullut mitään sivuvaikutuksia.meijänkin käski tarkkailla tyttöä ja kertoo sitten seuraavalla kerralla jos mitä tulee.
joten ole ihan huoletta ja ottakaa jos sellanen teille vielä maksetaan. :)

diipeli degupal on minusta hyvä rasva,se on aikas rasvanen,mutta ite olen sitä talvis aikaan jalkoihini käyttänyt,kun tuppaavat kuivuu,ja hilseillä jos ei mitään rasvaa laita.
bepanthenia minäkin laitan venlalle naamaan (sitä kevyempää,ei salvaa) ja sitten sitä paksumpaa sitten joskus pyllykkään kun punoittaa.auttaa muuten tosi nopeesti,illalla jos laitan niin aamulla ei ole mitään.

tuutilulla toivottavasti selvisitte lääkärireissusta hengissä :)

siis miten paljon teillä noita pulloja oikein onkaan..piitulilla oli hirmunen arsenaali..meillä venlalla taitaa olla kaiken kaikkiaan neljä pulloa..josta oikeastaan kahta käytetään..joka syönti kerran jälkeen pesen tiskiaineella ja sitten eiku samasta pullosta seuraavalla syöntikerralla.sitten kerran päivässä laitan sen tiskikoneeseen.
keitellyt en ole varmaan kahteen kuukauteen koko pulloja saatikka tutteja.. :eek:

huomenna tulis etätytötkin meille,sitten sitä hulinaa viikon verran riittääkin. :eek:

mutta nyt täytyy vissii nuo pyykit lähtee viikkaamaan kaappiin..ei kyllä yhtään hutsita |O

niinukka ja päikkäreitä koisiva venla
 
tin me ollaan ainakin menossa vauvauintiin =) alkaa tos viikolla 2....pikkasen kyl jännittää,ku isäntä ei tuu mukaan,et miten jaksan pidellä sitä sie 30 min käsieni varassa.....ja tietty se veden viileyskin askarruttaa :/ mut sen näkee sit

mikero
meil otettiin viime neuvolassa rotarix rokote ja poika sit illalla myöhään sai sellasen 20min huutokohtauksen,et oksat pois....melko varma oon et siitä johtu koska muuten ei ikinä oo tolleen huutanu...ja aina sen on saanu syliin ottamalla hiljaseks

joku kyseli nuhastakin...meilläki ollu taas pariviikkoo...poika vaan tuhisee jo rohisee...keittosuolatippoja itekkin oon aina välillä laittanu ja räät sit imeny pois!

meillä vaan 2 tuttipulloo eikä niitä ees pahemmin käytetä! :D
 
Moikka!

Olen sillon tällönen teen juttuja lukenu,( en tosin kaikkea) kun meen neiti
syntyi jo lokakuussa, 23.10.07 rv 35+6, 2720g ja 46cm,suunnitellulla sektiolla. Olen kuitenki jatkanu kirjoittelua tuolla marraskuisissa, kun siellä "tuttua" porukkaa..

Mutta tulin kysyyn ja anteeks jos olette jo asiasta keskutellu, mut kuolaako teen vauvat kauheesti? Meen Ella ku kuolaa musta aika paljon..

Meillä sai neiti tänään ekan erän tota rotavirusrokotetta ja on oikeestaan vaan nukkunu koko päivän. Välillä vetäny maitoa 100ml ja sit taas nukkunu. Ei normisti nuku ihan noin paljon et joskos vois sitte johtuu tosta rokotteesta.

Syöks kaikilla vauvat jo muutaki ku maitoo? Meen neiti vetää korviketta pelkästään ja sitäki vissiin sit vähän, kun menee edelleen n. 700ml/pvä.
 
Hengissä selvisin, järjestä en tiijä ;)

Lääkärireissu heitetty, saldo 1x keuhkoputkentulehdus, 2x akuutti laryngiitti :/
Että näin. Eskarilainen rohisi tosi pahasti ja sai penisilliinikuurin, Kiia taasen Danielin kanssa yskänlääkettä. Onneks lääkäri katsoi kaikki kolme kun hoitaja epäili sitä. Muutoin oisin joutunut poikien kanssa lähtemään iltapäivystykseen KOKSiin. Reilu 2h tuollakin reissulla meni ja ne oli pirun pitkät tunnit |O Ikinä ei ole tk ollut noin täynnä porukkaa :eek:

Onneks isäntä sai saitsua 14 päivään asti ettei yksin tarvi kotona näitä sairastajia hoitaa.

Nyt pitää nopeasti mennä syömään jotain kun Kiiakin nukahti ainakin hetkeksi tähän syliin tosin :)
 
Tuutilullalle jaksuja :hug: se on tosi raskasta kun lapset on kipeenä ja sulla vielä kolme yhtäaikaa. :hug: hyvä kuitenkin kun mies pystyy jäämään kaveriksi.

Meidän poju on tämän päivän vain oikeastaan nukkunut. Kai se tuo vesirokko otti pienellä niin koville että nyt ottaa univelkojaan takaisin. Aivan ihana kun pieni alkaa jo toipumaan ja elämä taas normia:D äitikin ihan eri fiiliksillä=)

Kaupungilta ostin itsellle ulkoilu takin ja lakin. Nyt vaan pitäisi päästä kokeilemaan, mutta en uskalla edes kävelylle lähteä kun täällä päin on pyörätiet ihan peili jäässä.



 
Hei! =) Olen jo pitemmàn aikaa seuraillut keskustelujanne ja pààtin nyt vihdoin ja viimein uskaltautua kirjoittelemaan tànne :) Olen 25-vuotias nainen ja asun italiassa mieheni kanssa.. tyttò vauvamme syntyi 16.10 kàynnistyksellà (syynà vàhàinen lapsivesi + verenvuoto) Kaikki kuitenkin onneksi sujui hyvin! :) Vauva-arki on làhtenyt hyvin sujumaan ja oikeastaan ihmettelen kuinka olen ilman vauvaamme tullut edes toimeen :D Mutkiakin matkassa on tosin ollut.. vatsavaivat ja nyt flunssa :( Mutta eikòhàn se aurinko taas pian rupea paistamaan... Hyvàà myòhàistà joulua ja mahtavaa uutta vuotta 2008!
Toivottaa Heidi ja Pikku-Diiva
 
Sanna-78
meillä poika syntyny kans 23.10 =)
ja kuolaa muuten tosi paljon...sit syö nyrkkejänsä ja sotkee sen kuolan naamallensa...onpas kivaa :D äiti rätin kans aina valmiina....tie sit mitä on,ku en muista et esikoinen olis tolleen kuolannu...

heidi25 tervetuloa =) missäpäin italiaa asustelette? aattelin vaan et onko lämmin vai kylmä joulu teillä :D
 
uusille tervetuloa
mä oon niin väsyny että mulla pääsee kohta itku..antton on taas maanantaista lähtien valvonut yöt,viimekin yönä tai no siis tänä aamuna pääsin vasta 8 nukkumaan,ja antton heräsi jo 10..ja nyt illasta sain tunnin nukuttua.mä en kohta jaksa enää valvoa :'(
tänään koitetaan jos ei oo ennen 11 nukhatanu nii lähetään tuohon kylälle ajelemaan vähäksi aikaa,kun se autoon nukahtaa ja istuimessa saatta nukku jopa 10tuntia..toivottvasti nukkuisi..
kuka kyseli ä.pakkaukses raita kietaisu bodya multa joutais se pois kun anttonille se on jo pieni,yv:tä voi laittaa jos sen haluu..
vauvauintiin ollaan mekin menossa,toivottavasti kukaan ei pyörry siell kun meikä astelee kuin mikäkin baywatch typy kera roikkuvan hyllyvän masun ja raskausarpisten jalkojen kanssa,ja ku mulla ei oo uikkaria ku bikinit vaan,saakohan sinne muuten ne päällä mennä?
sanna-78 meidän poika ainakin kuolaa hirveesti, jameillä on syöty vellejä kohta 3viikkoa..

neuvolassakin käytiin tänään,oli se 2kk neuvola..kaikki hyvin,poju naureskeli kovin lääkärille joka meni ihan pökerryksiin kun niin suloisesti antton kikatteli,oli sellainen tosi mukava ja nuori nais lääkäri..
painoa on nyt 6350g(3260g) pituutta 59,8cm(49cm) ja päänymp. 40,3cm(35,5cm)
ja minä otin sit itelleni e-pillerit..jos sit vuoden päästä yrittäis toista vauvaa,mulla on kauhee vauva kuume vaikka ihan väsy,poikki,puhki oon,silti..
meillä on käytössä tällä hetkellä 10 tuttipulloa ja ne saa pestä ja keittää 2x päivässä..meillä menee varsinkin nyt öisin paljon maitoa..ja jekovitteja ei enää tartte antaa ku menee yli litra korviketta..
mä oon silittäny kaikki anttonin vaatteet ja pyyhkeet ja omiakin paljon nyt kun pukki toi uuden silitysraudan,iski eilen ihan hirmu silitys vimma,silitin alkkaritkin :LOL: :LOL:

emma ja antton 2,5kk
 
juu,meilläkin syödään nyrkkei ihan hirveesti ja kuolaa tulee oikeen valumalla :LOL:
mistäköhän moinen johtuu? onkos kellään tietoa? hampaiden tuloonhan se ainakin liittyy,mut ei kai viel näin pienille oo hampaita tulos =)
pitääkös teidän pienokaiset vielä käsiä kovinkin nyrkissä? kun meidän melinalla suurimman osan heräillä olo ajasta kädet nyrkissä..ja on muutenkin jotenki tosi jäykkis..kaipa se siitä?! =)
dogtorille jaksamista :heart:
ainiin ja sellasta piti viel kysyy,et onkos kaikille jo muodostunu jonkinlainen rytmi päiviin? meillä vielä odotellaan..onneks yöt nukutaan hyvin :)
 

Yhteistyössä