2007 LOKAMAMMOJEN SURINAT *VIIKKO 16*

puuuuuuuh...
Meillä on tänään juhlittu Juhon puolvuotisia jotka oli siis virallisesti perjantaina. Huomenna homma sitten jatkuu kun kaikki ei päässeet tänään. Juho viihty vallan ja oli onnellisena kummien sylissä kunnes iski armoton väsy ja oli päästävä mitä pikimmin ulos koisimaan.
Ihana poika. :heart: :heart:
Lahjoja tuli pojalle kivasti, uusia leluja onkin kaivattu kun nuo olemassaolevat tuntuu tympäsevän. Mummo ja pappa osti pojalle pihaan keinun, vauvakeinulla ja tavallisella keinulla. Päästään kesällä keinumaan :heart: :heart:
Rankka päivä oli, mutta oli toooooosi kivaa mullakin.
Just tulin saunasta ja oottelen isäntää sieltä tulevaksi että mentäs koisaamaan.
Onkin väsy kun aamulla piti nousta kukonlaulun aikaan ja sama homma on kyllä huomenna eessä..

joopa, isäntä tuli.. joten maate
 
Huomenta! Täälä taas rauhallinen yö takana ja nyt sitten ollaankin jo pystyssä. Ois kyllä väsyttäny vielä mutta Siljapa päätti että seittemältä herätään |O No eiköhän tuo joskus tunnin päästä halua jo ekoille unille, meen aina itekki sillon takas koisaan. Oltiin eilen meidän tutuilla syömässä ja istumassa vähän iltaa. Oli tosin mukavaa, heillekin on vauva syksyllä tulossa, me ootetaan tätä tulokasta jo kans kovasti :heart:

Mitähän sitä tänään keksis tehä? Mies menee taas töihin kun sillä niitä kiireitä. Ajattelin että jos Silja nukkuis päikkärit ulkona tuossa puolenpäivän aikoihin niin voisin vähän ommella ja jos aurinkoinen ilma tulee niin vähän valokuvata täälä kotona jotain.

juupas juu, palataan :wave:
 
Huomenta! Vielä ei uusia uhreja ole kaatunut ja omakin olo on parempi. Hitusen heikottaa ja sellanen tuskan hiki valuu koko ajan vaikka en mitään teekkää :/ Aamukahvi yritän juoda. Jospa vaikka tänään päästäis hetkeksi pihalle. Vaikka täällä sisälläkin ois hommia vaikka ja mitä. Kattelin just tiskipöytää joka notkuu tavaroista.. On se kumma ettei kukaan tee mitään jos en miä tee |O :kieh: :headwall:

Piituli hienot etanat ja pupu :D :hug: Eiks vaan että olivat ihan helppoja tehdä? Raivostuttavia vaan kääntää... (mul oottaa tossa neljän pupun osat täyttöä, eilen en pystynyt)

santti ei ihme että v..ttaa! NIin minuukin ois ja sen ois ukko kyllä kuullut |O
 
Santti :hug: onneksi teidän iskällä on tänään oksutauti :LOL: :kieh: sitä saa mitä tilaa :LOL:

Meilläkin on yöt taas entisellään =) =) neljän aikaan syödään kerran. Itsekin olen noiden hyvin nukuttujen öiden myötä taas ihan iloisin mielin.

Oli ihana käydä eilen kaupungissa yksin. Kävin salaattibaarissa syömässä ja vau mitä luxusta kun sai syödä rauhassa.=) Tällä kertaa mukaan tarttui apinanpoikaselle aika kasa vaatetta. Ja neitille vain yksi hello kitty paita. Meillä on nyt tuo hello kitty kova sana Annin vaatevarasrossa =)

Mies on tänään lähdössä Rakentajan messuille ja minä jään vuorostani lasten kans. Olen yrittänyt miettiä mitä kivaa me keksittäisiin. Näyttää että voisi tulla aika aurinkoinen päivä joten varmaan sitten ulkoillaan. B)

Ihania ompeluksia Piitulilla.
 
Hei
Minun pieni erika prinsessani on tänään 7kk :heart:
Tässä kuva prinsessastani


Ja lisäksi päivänsankari vakavana veljiensä kanssa :D



Kuvassa siis Reeti 2v, Erika 7kk ja Joona 3v

Minun rakkaani :heart:

:wave:
 
Huomenta!
Eilinen meni rapulan kourissa.... :ashamed: Kyllä taas muistaa, kannattaako sitä juoda vielä se yks...
Nyt on ihana olo, aamukahveet tuoksuu.
En kerkee taas lukeen juttujanne, kohta meen lastenvaatekirpparille, sit tuun kotiin, teen ruuan ja sit lähetään Hyvinkäälle synttäreille. Arvatkaas minkä vien lahjaksi???
Aivan yli-ihanan Tilda-pupun!! veljenvaimo teki, on essussa nimikin =) Mies kysyi, mikse mä tee semmosia... Kysyin MISSÄ VÄLISSÄ?? Kun ei ole esim nurkkausta, jossa vois konetta pitää, niin sen ottaminen esiin on jo mulle työlästä. (on meinaan kodarissa kaappien päällä, en edes yletä sinne!) Joten ommelkoot ne joilta se sujuu, multa sujuu tilaaminen ja maksaminen ;) Mä lupasin yrittää virkata minitilkkupeiton sit sinne nukkekotiin, siis veljenvaimon.
Aurinkoista päivää kaikille, täällä ihana ilma!!

 
Alkuperäinen kirjoittaja Toivotaan:
mileko35
Kuulostaa kovin tutulta... Mä myös tuossa hetki sitten jätin rasvaukset kokeilumielessä ja tulos oli että toinen itkuttaa ja on huono olla, päiväunet meni aivan hulinaksi yms. Rasvasin sitten ja toinen huusi kuin syötävä. Nyt on sitten tytsy täynnä pientä näppyä, etenkin posket, leuka ja rintakehä...

Meille nuo näpyt ilmesty muutama päivä sitten. Niitä on myös käsivarsissa ja mahassa. Mahassa olevat näpyt on vähän isompia ja keskeltä vähän kuopalla.
Sanni alkaa nyt huutaa heti, kun mennään vaipanvaihtoon. Ilmeisesti pelkää jo rasvausta, kun se kirvelee :(

:hug: :hug: Sairastelijoille
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Huomenta! Vielä ei uusia uhreja ole kaatunut ja omakin olo on parempi. Hitusen heikottaa ja sellanen tuskan hiki valuu koko ajan vaikka en mitään teekkää :/ Aamukahvi yritän juoda. Jospa vaikka tänään päästäis hetkeksi pihalle. Vaikka täällä sisälläkin ois hommia vaikka ja mitä. Kattelin just tiskipöytää joka notkuu tavaroista.. On se kumma ettei kukaan tee mitään jos en miä tee |O :kieh: :headwall:

Piituli hienot etanat ja pupu :D :hug: Eiks vaan että olivat ihan helppoja tehdä? Raivostuttavia vaan kääntää... (mul oottaa tossa neljän pupun osat täyttöä, eilen en pystynyt)
Kiva että olo jo hiukka helpottaa..... :D Meille tuli kylään sitten tytöille (kaikki 3 kpl) flunssa, ovat aika räkäisiä, mutta leikki sujuu silti. Tai siis Emma ja Essi vasta tänä aamuna nuhaisia, ovat eilisen kyllä olleet hiukka kärttyisiä....Ella on myös aika tukossa, ja aina kun aivastaa tulee paksua vihreää mönjää nenästä :/ tietty hyvä vaan kun tulee ulos.

Joo ei toi pupu vaikea oo tehdä, ja se kääntäminen on tosiaan se ikävin homma, ja se että tajuais kuinka noi osat kiinnitetään yhteen :headwall: :headwall: nimimerkki eilen mokannut. :LOL: :LOL:

Mutta tuli siitä silti pupu, ja olen ylpeä että osasin. :D

Nyt tarttis ommella se mekko tolle puputypylle.
 
MILEKO35
Kahden atooppisen lapsen äitinä ja jolle rasvaus arkipäivää... Vaihda rasvaa.. jos rasvasta iho ärtyy enemmän ja rasvaus kirvelee... se ei ole kaikkein sopivin hänelle... nimimerkillä monta rasvaa kokeiltu!!! :attn: Toinen sopii toiselle toinen taas ei. :wave:
Rasvoissa ja niiden koostumuksissa on paljon eroja.

tuli mieleeni.. apteekista saa kysymällä rasvanäyte pusseja... kannattaa kokeilla.. Niistä helpompi löytää sopiva ja iho nopeasti näyttää mikä sille käy.
 
huomenta kaikille!!
poika meni just päikyille ja pääsin koneelle aamutohinoitten jälkeen :)
aloitin nyt antamaan puolukkapuuroa.
en uskaltanut antaa ku muutaman teelusikallisen,ettei vaa maha tuu kipeeksi.
jos sit nostas pikkuhiljaa!

yksäiti : mites teillä yö meni?
toivottavasti ei tarttenu lähtä minnekkään!
noi hengenahdistukset on inhottavia :|

sairastelijoille jaksamisia :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja viinika:
MILEKO35
Kahden atooppisen lapsen äitinä ja jolle rasvaus arkipäivää... Vaihda rasvaa.. jos rasvasta iho ärtyy enemmän ja lapsi selvästi pelkää enemmän... se ei ole kaikkein sopivin hänelle... nimimerkillä monta rasvaa kokeiltu!!! :attn: Toinen sopii toiselle toinen taas ei. :wave:
Rasvoissa ja niiden koostumuksissa on paljon eroja.

tuli mieleeni.. apteekista saa kysymällä rasvanäyte pusseja... kannattaa kokeilla.. Niistä helpompi löytää sopiva ja iho nopeasti näyttää mikä sille käy.
Meillä on kokeiltu Lipolan, Sibicort, Aqualan, Bepanthen, Hydran, Essex, Ceralan, LillaStinan voide, joka autto viikon ja sitten kokeiltu paria muuta, joiden nimeekään en enää muista...
 
Alkuperäinen kirjoittaja mileko35:
Alkuperäinen kirjoittaja viinika:
MILEKO35
Kahden atooppisen lapsen äitinä ja jolle rasvaus arkipäivää... Vaihda rasvaa.. jos rasvasta iho ärtyy enemmän ja lapsi selvästi pelkää enemmän... se ei ole kaikkein sopivin hänelle... nimimerkillä monta rasvaa kokeiltu!!! :attn: Toinen sopii toiselle toinen taas ei. :wave:
Rasvoissa ja niiden koostumuksissa on paljon eroja.

tuli mieleeni.. apteekista saa kysymällä rasvanäyte pusseja... kannattaa kokeilla.. Niistä helpompi löytää sopiva ja iho nopeasti näyttää mikä sille käy.
Meillä on kokeiltu Lipolan, Sibicort, Aqualan, Bepanthen, Hydran, Essex, Ceralan, LillaStinan voide, joka autto viikon ja sitten kokeiltu paria muuta, joiden nimeekään en enää muista...
kuulostaa tutulle :(
lipolan, sibicort ei käyneet...
aqualan, essex ja varsinkin ceralan tyty huuti kuin olisin kurkkua leikannut :eek: nyt meillä decubal perusvoiteena ja hydrocortisonia kuureina :headwall:

toimii hetken... ja sitten taas etsitään uutta.... meillä kanssa käyty myös paljon muita rasvoja läpi.... onneksi jo isoveikalla (2.5v) helpottaa.... hieman..

 
Sunnuntaita =)
Mie lueskelin tuota ketjua, jossa oli 5-6kk ikäisten syömisrytmeistä. Ja tuntu ettei siihen kirjoittaneiden lapset heräile öisin syömään (ainakaan turhan tiheään). Toisin kuin meidän kultamuru :kieh: Viime yönäkin söi klo 21, 24, 1:30, 5 ja kuudelta heräsi. Syökö jonkun vauva vielä tiheään yöllä?
Vai onko tuosta syömisestä tullut vain tapa. Tosin rinnan antaminen on tehokkain keino rauhoittaa poika yöllä, joten olenkohan mie vain opettanut pojan yösyöpöksi :ashamed:
Toisaalta olen ajatellut niinkin, että kun meillä ei syödä kiinteitä kuin vasta ilta- ja aamupuuro ja päivällä yksi ateria, niin voiko edes odottaa, että poika nukkuisi yöllä kunnolla. Käsitys kun miulla on, että öitä aletaan nukkumaan vasta, kun päivällä alkaa menemään enempi kiinteitä. Oikaiskaa toki minua, esikoisen äitiä, jos olettamukset on ihan hakoteillä :snotty:

Sairastelijoille jaksuja :hug: ja kaikille muillekin jotka tarvitsevat.
 
Decubal oli meilläkii yks, joka kokeiltiin. Ceralan tosiaan vaan pahenti tilannetta!
Hydrocortisonia en oo vielä kokeillu, mut tuo Sibicort siis ei ainakaan oo tehny vaikutusta. Toivottavasti maanantaina saatais jotain apua tuohon...
 
Hipkukka meillähän noista yösyömisistä tuli Siljalle tapa mikä vaan paheni koko ajan. Yleensä siis herättiin 1-2h välein syömään ja tutin korvikehan musta lopulta tuli, kiinteiden alotuskaan ei tähän auttanut yhtään mitään. Nythän me ollaan sitten pidetty unikoulua tassuttelulla ja on vihdoin alkanu tyttö nukkumaan! =)

Eli kyllä noista yösyömisitä tahtoo tapa tulla :'( harmi, mielelläni olisin minäkin yöllä vielä imettäny mutta eihän siitä mitään tule kun unista ei tule mitään. Nykyään imetän kyllä aamuyöstä koska sillon voi olla jo oikeasti nälkä. Tulevaisuudessa meinaan jättää senkin sitten pois kunhan noita kiinteitä alkaa kunnolla menemään, mutten kuitenkaan ihan vielä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hipkukka:
Sunnuntaita =)
:
Toisaalta olen ajatellut niinkin, että kun meillä ei syödä kiinteitä kuin vasta ilta- ja aamupuuro ja päivällä yksi ateria, niin voiko edes odottaa, että poika nukkuisi yöllä kunnolla. Käsitys kun miulla on, että öitä aletaan nukkumaan vasta, kun päivällä alkaa menemään enempi kiinteitä. Oikaiskaa toki minua, esikoisen äitiä, jos olettamukset on ihan hakoteillä :snotty:
Hipkukka:mulle sanoi neuvolassa niin, että kun ollaan siinä vaiheessa että vauva saa sen 5 kiinteää ateria päivässä, eli aamupala, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala, niin alkaa olla "valmiudet" luopua yösyötöistä.
Meillähän Eemi ollut kova tankkaamaan yökaudet, ja nyt kun ollaan jo tossa 5 aterian rytmissä, menee enää 1-2 syöttöä yössä. Eli meillä ainakin rauhottui ne syötöt.
Ja sama oli noilla isommilla, vasta siinä vaiheessa kun kiinteitä meni enämpi, niin yösyötöt alkoi jäämään.

Periaatteessa voisin alkaa nyt tarjoilla Eemille "ei oota" öisin, en usko että hällä enää tarvetta saada yöllä syödäkseen, mutta en raaski..poika niin mukavasti yöllä tissille rauhoittuu, ja mulla ne menkat pysyneet vieläkin poissa, joten ihan mieluusti noi 1-2 kertaa yölläkin imetän..taidan olla itsekäs.. :ashamed:

 
ja toi on ihan totta mitä TIIPII sanoi, sitä herkästi tulee vauvalle siitä tissistä tapa, ei ole nälkää, mutta äiti toimii tuttina..se onkin sitten asia erikseen, silloin toi tassuttelu on hyvä tapa. Kyllä sen huomaa melkeen milloin vauva syö nälkäänsä, ja milloin vaan haluaa tisutella. Ne mokomat tottuu niin nopeeta siihen hyvään palveluun :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja mileko35:
Alkuperäinen kirjoittaja viinika:
MILEKO35
Kahden atooppisen lapsen äitinä ja jolle rasvaus arkipäivää... Vaihda rasvaa.. jos rasvasta iho ärtyy enemmän ja lapsi selvästi pelkää enemmän... se ei ole kaikkein sopivin hänelle... nimimerkillä monta rasvaa kokeiltu!!! :attn: Toinen sopii toiselle toinen taas ei. :wave:
Rasvoissa ja niiden koostumuksissa on paljon eroja.

tuli mieleeni.. apteekista saa kysymällä rasvanäyte pusseja... kannattaa kokeilla.. Niistä helpompi löytää sopiva ja iho nopeasti näyttää mikä sille käy.
Meillä on kokeiltu Lipolan, Sibicort, Aqualan, Bepanthen, Hydran, Essex, Ceralan, LillaStinan voide, joka autto viikon ja sitten kokeiltu paria muuta, joiden nimeekään en enää muista...
Meillä kokeiltu toistaiseksi Aqualan, Bepanthen ja joku öljy alkuun... Nyt käytössä lääkärin määräämät Apobase Creme ja babykortison, joka siis sekoitetaan apteekissa lääkärin ohjeen mukaan. Ja myös meillä huuto alkaa kun mennään vaipanvaihtoon, ja niinkun mä sillon joskus ajattelin, että siitä rasvauksestakin voi tehdä semmoisen mukavan yhteisen hetken... jep, jep.
 
Teille jotka syötätte noita kaupan vauvojen puuroja, jotka valmistetaan tuosta jauheesta. Meillä siis nyt aloitettu tuo Nestlen banaani-riisipuuro, joka upposikin ihan kivasti. Määrästä siis tyhmänä kyselen :ashamed: . Jos teen annoksen johon tulee puoli dl vettä ja puoli dl jauhetta, onko valmis annos silloin puoli dl puuroa vai yksi dl puuroa? Näytti meinaan lautasella aikas isolta määrältä... Pää ei vaan pelitä... :whistle:
 
Meillä syödään noin 1-1½dl vettä ja siihen jauhot. Olen ajatellut, että se olis saman verran valmista puuroa (?). Tai siis toivottavasti se on suunnilleen sen verran.

Nyt tämä äippä lähtee töihin tienaamaan... Mulla on eemelin kummitädin luona kutsut... Joten toivottavasti siellä muijilla on paljon rahaa ;)
Sais edes noi bensakulut katettua....
 
mie ostin sitä riisipuurojauhetta..ja on aika mielenkiintosen makusta :eek: mutta kyllähän tuo ainakin tytylle maistuu..maitoon sen teen,kun tuppas tuo maidon juonti vähentymään huomattavasti.
laiska olen ollu,kun olen ostanut niitä valmiita tetroja tytylle puuroo..halvemmallahan tietysti pääsis kun keittäs kaurapuuron ite..mutta eiköhän tuo nyt kerkee sitä normi puuroo syömää..

neitin sain ulos nukkumaan,tänä aamuna on keretty jo venlan kummitätin kanssa käydä lenkillä..eilinen menikin lähestulkoon näitä kotihommia tehden..maalasin saunasta,pesuhuoneesta,kodinhoitohuoneesta ja keittiöstä ikkunan puitteet..ihan järkyssä kunnossa olivat..nyt niin valkoset ja siistit..makkareista pitäs vielä maalata..on sit joskus ollu järkee maalata jollakin ihme kuulto maalilla..näytti et ovat niin p******t..ja kieltämätä ne olivatkin ihan järkys kunnossa,miehellä joskus spinseri ollu,niin se on lähestulkoon joka ikkunan ja oven puitteet hyppiessää raastanu..huh huh..sitten sain puolet keittiön kaapeista pyyhittyy..
no venla vaati oman osansa..

mutta nyt jotakin tekemään..etätytöt lähtee kohta kotiinsa..
ja illalla pitäs vielä ajella likat hakemaan isältään,ja sitten samalla reissulla käydä mun vanhempien luona mökillä.
 
Jee, tyttö nukkuu parvekkeella, mies on töissä, nyt mulla on kerrankin aikaa ommella! :D

mutta katsokaas mitä löysin, aika hieno vai mitä? Pitäisköhän itekki uskaltaa kokeilla.... Noita pukujahan sais kirppariltakin tosi halvalla jos menee pilalle...

http://villakiana.blogspot.com/search/label/tuunaus

Niin ja Hipkukalle piti vielä sanoa että toki voi olla että yöt rauhottuvatkin kun kiinteitä saa kunnolla. Neuvolassakin sanoivat että toisille se auttaa ja toisille ei.

Nyt takas ompelukoneen ääreen! :wave:
 
Meillä Aatu tykkäsi myös ennen siitä banaani-riisi puurosta, mutta sen syönti loppui kuin seinään eikä enää suostu syömään sitä. Ihme juttu. Huomasin viimeksi kun ostin sen paketin että on aivan järkyttävän kallista jauhoa :eek: 5? tuossa meidän lähi kaupassa se purkki. Nykyään näyttää paremmin maistuvan normaali kaurahiutale puuro, johon olen sekoittanut mustikka soppaa ja on herkkua. =) ja mikä parasta maksaa alle euron paketti =) En tosiaankaan aio enempiä tarjoilla noita kalliita puuroja.

Aatu nukkuu ja Anni halusikin lähteä isänsä mukaan messuille. Minä olen nyt sitten katsonut tietokoneelta tuota eilistä serraanon perhettä kun unohdin nauhoittaa sen boxille. Hyvä tuo ylen areena kun sieltä pystyy katsomaan joitakin ohjelmia jos unohtuu katsoa/nauhoittaa. :D

Nyt jatkuu serranot :D
 

Yhteistyössä