**2007 LOKAKUUN HERHILÄISET**viikko 23

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuutilulla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Iltaa,

kiva reissu tosiaan ollut mökkiläisillä! Me ollaan Oulussa tehty mammakerhon kanssa useinkin mökkireissuja Rokualle ja ovat kyllä aivan ihania reissuja!

Ja ihania kuvia, oli kyllä mukava katsella :) Mökkikin vaikutti kivalta.

Me täällä valvotaan, mies lomalla niin ei kiirettä unille. Siskontyttö on yötä, nukkuvat jo kyllä kaikki lapset. Olen nyt kaks viikkoa hikihatussa pitänyt meandi-kutsuja ja tänään pidin kevään viimeiset. Alkaa varastot olla niin loppu että nolottaa jo myydä ei-oota. Nyt pitäisi sitten omasta mallistosta päästä eroon. Että jos joku haluaa välttämättä jonkin vaatteen mitä ei enää varastosta löydy, minulta se voi löytyä alella ;) :D

Mut kai sitä vois häipyä unille, Anni serkkunsa innoittamana pisti tänään hintoja leluihinsa ja aikoivat aamulla aloittaa pihakirppiksen. Ehkä mäkin meen "tuulettamaan" just silloin noita mun esittelyvaatteitakin ;)

Hieman kateellisena täällä oon lukenu :o siis noita mökkijuttuja :D
Mä en oo terve vieläkään :headwall: :headwall:
Huomenna lähetään sinne konserttiin vaikka olis pää ja jalat irti.
Niin, rontti, se on Celine Dionin konsertti --- sitä en jätä välistä kun mun ja ukon liput makso 398e-- :o :kieh:

Meillä on täällä mun pikkusisko kylässä, jää huomenna meille hoitaan Juhoa siks muutamaks tunniks, kivaa seurata kun pikkusisko (on 19v.) opettelee lastenhoitoa. ei ikinä ole lasta hoitanut, vaihtanut vaippaa tai syöttänyt. sisko tulikin siks tänään, että treenaa vähän.

Neuvolamitoista, Juho oli 7,5kk ikäsenä 72,5cm ja 7875g (en jaksa tarkastaa)

Mut nyt nukkumaan =)

:laugh: :laugh: kyllä nauratti noi mökin itkujutut täällä. Mäkin muuten vika yönä alkuyöstä kuulin toisesta mökistä ihan hetkellisen itkun. Yllättävän hyvin kuului siis.

Pupu, arvasinkin jo et oli toi konsertti, kun lehteä luin. Aika tyyriit liput.

Piti tulla heti avaan kone ja kattoon onko sp tullut juttu, ei vielä, illalla vasta ilmeisesti. Illalla kun kattelin kuvia kerhosta, kone päätti sammua :/ . Täytyy siis palata sinne. Katoin, et mulla ei tosiaan ole paljon kuvia, muutaman voin itekin sinne joskus tässä laittaa. Muutenkin haluun vielä mökiltä jotain kommentoida, mutta nyt on Iida vähän itkuinen. Viime yö meni ihan ihmeenkin hyvin, kolme tavallista pikaista herätystä. Aamulla meidän sängyssä yski niin, että kokoajan oli oksennus tulla :( . Mietin, et pitäskö käydä taas lääkärissä, mutta onko siitä mitään hyötyä, kun ei lääkettä kerta ole? Mutta on tuo edelleen niin räkänen ja itkunenkin. Ei kai näitten pienten kanssa kovin turhaa voi lääkärissä käydä?

Huomenta!

Meillä tuo pikku ukko vetää sikeitä vieläkin. On vissiin vähän väsy ;) Itte heräsin jo puol tuntia sitten. No hyvä vaan kun nukkuu.

Shedan me ollaan pähkäilty tätä etelän porukan tapaamista tonne korkeasaareen. Olikohan viimeinen ehdotus joskus heinäkuun alussa? Ei ole vielä sovittu mitään sen paremmin. Paitti että tuo Rontti ehdotti mökillä Suomen linnaa. Sekin olis varmaan ihan kiva paikka.

Rontti ei sulla olis mahdollisuutta saada mistään ilmankostutinta? Se vois helpottaa neidin oloa. Meillä on yleensä käytössä aina, jos on vähänkään räkäinen.

Nyt aamukahville... mä oon ihan jotenkin tööt vieläkin... pitäis varmaan mennä takasin nukkumaan...

Ai niin... dirlittan koska te ootta tulossa meille käymään? :D :laugh:
Isäntä sitä kyseli, että koska hänkin näkee sua... ;)

Meillä muuten kävi eilen illalla pikkunen prinssi... On 1½ viikkoa vanha :D Ei siitä kyllä pystynyt sanomaan kumman näköinen hän on... Mutta oli sulonen.

Jos nyt sitten oikeasti menis hakemaan sitä kahvia...

Huomenta! Tulipa muutes mieleen että aloitetaankos uusi viikkopino vai jatketaankos tällä samalla vielä toinen viikko?

Meillä nenä valuu nyt molemmilla, vuorotahtiin niiskutetaan :D on hiukkasen tokkurainen olo kun nukuttiin enemmän viime yönä kuin yleensä. Se oma sänky :heart: Nyt pitäis palata arkeen ja pistää pesukone pyörimään. Meillä ukko lähtee tänään maalaamaan siskosa taloa. Tai siis tällä viikolla maalaavat sen kokonaan. Montakohan päivää siihekin menee?

Sain itkevän uikuttajan ulos nukkumaan. Ja lääkäriajan klo 11, käydään nyt sitten vaikka oman mielenrauhan vuoksi, jos ei muuta apua ole.

Jotain vielä mökkireissusta, hieno kokemus oli ja suunnittelu kuului mukaan kanssa. Oli hauskaa, kun oli pitkään jotain yhteistä suunniteltavaa. Harmi muuten, kun Oliivia ei sitten lopulta päässytkään :( , mikäs teillä on nyt kunto?

Tuuti tosiaan jo kertoili, että ruoka-ajat venyi. Perjantaina syötiin "yö"myöhään vasta, lauantaina juotiin päiväkahvit toimittajan kanssa, mutta ruoka siitä välistä jäi. Syötiin sitten myöhemmin kun jo päätä melkis särki :laugh: . Letut jäi paistamatta jne. Kummasti päivä siis meni ja siinä ison lapsijoukon kanssa, niin ihmekös tuo! Oli kyllä hauska nähdä noita lapsosia, kaikki niin suht samassa vaiheessa. Monta polvillaan nököttäjää jne. Kiia oli ihana, kun istui ja istui vaan niin tyytyväisenä :heart: . Simppa tosiaan ei tykännyt, jos toiset piteli ja nukkuminen varsinkin perjantai-iltana oli vaikeeta, mutta muuten Simppa vaikutti minusta tosi rauhalliselta pojalta, samoin kuin Joel :heart: , makoili vaan tyytyväisenä lattialla. Emma ja Essi oli suloinen parivaljakko ja on siinä Piitulilla käsityötä :) . Essi taisi olla enemmän oma itsensä mökillä, viihtyi hyvin lattialla ja syli kuin syli kelpasi. Mites tytöt jakselee nyt? Siiri oli iloinen menijä, samoin kuin Pessi hurmaavan hymynsä ja silmiensä kanssa. Eemeli oli ihan Franklin vihreässä ihkussa hatussa isojen lurpsa silmiensä kanssa :) , rauhallisen oloinen jäpikkä hänkin. Eli siis äitien lisäksi oli ihana päästä hiukan tutustumaan näihin lapsosiinkin. Ja äiteihin sitten tietysti erityisesti. Tilda yllätti, tai ei oikeastaan kai yllättänyt, mutta oli ihana saada Tildalle "kasvot". Vähän vähemmän kun täällä kirjoittelee, en ollut ehtinyt juuri luoda mielikuvaa, mutta nyt on sitten ja oikein hyvä sellainen. Oikein harmitti, ettei enempää ehditty tutustua. Kuten kaikkien kanssa, kummasti menee tällainenkin aika niin, että loppujen lopuksi aika vähän ehtii sen kummempaa! Kovasti puhuttiin, miten olisi mukava nähdä aina vaan lisää porukkaa, mutta vaikeetahan se on ja nytkin mökillä huomasi, että tuon enempää ei sinnekään oikeastaan olisi "mahtunut" tai siis että kerrallaan ei kovin isoon määrään pysty tutustuun ja olisihan tuollakin jo ahdasta tullut. Kaksi erillistä mökkiä hiukan jakoi meitä, mutta oltiin onneksi paljon yhdessäkin. Jutun teko osui keskelle päivää ja saunomiset rannassa jäi, mutta mielenkiintoinen ja aika yhdistävä juttu oli tuo "haastattelua" ja äänekäs :laugh: . Kiva kyllä päästä sitten lukemaan. Ja tuleeko yks kuva vai usempi, niitähän otettiin varmaan 100.

Onneksi en lähtenyt lauantai-iltana väsyneenä ajelemaan. Meillä oli rauhallista nukkua vika yö kaksin mökissä ja sitä ennen oli kiva jutella ja syödä Yksäidin, Santin ja LS kanssa. Tytöiltä jäi toisenkin illan sauna, kun taisin hiukan laittaa vastaan väsyneen Siirin hoidossa, kun aattelin, että jos mein typy sitten taas herää... :ashamed: :whistle: . Sunnuntai aamuna kuudelta heräsin itkevän typyn kanssa ja kun ei ollut ollenkaan tyytyväinen, noustiin 6.30 siivoomaan. Oliko mökki tarpeeks siisti? Aika pikanen imurointi ja pyyhkimiset kumminkin? Oli pirteä mieli ajella aamusella paisteessa kotiin. Typy nukkui koko matkan ja mä kelasin viikonloppua. Vertasin reissua pienesti BB-taloonkin, kumminkin oltiin toisillemme aika vieraita ihmisiä ja jokainen oma persoonansa =) . Oli kyllä hyvä kokemus kaikinpuolin ja vaikkei sillä tavalla pelkkää "lomailua" ollutkaan, unet vähissä, välillä kitisevät lapset jne. Ja kotiin on ihana palata, kun ensin sieltä irtautuu. Eli tosi terveellistä välillä lähteä. Miten ihana olikin sitten karauttaa pihaan ja nähdä kaksi muuta lapsosta tyytyväisenä tramboliinilla hyppimässä ja äiti äit, kun tajusivat, että kotona ollaan :heart: :) . Hyvin olivat pärjänneet. Ja kovin kauaa ei ehditty nähdäkään, kun sitten kolmas mummu tuli ja haki tytöt yökylään. Olipa aika ihana juttu, mieskin kun meni iltavuoroon. Saatiin vauvan kanssa rauhallinen kotiinpaluu ja mä hulluna siivosin talon taas omille jäljilleni, jopa leikkimökin :laugh: . Auttoi varmasti tuo eilisen rauha, "oma" yö mökillä, mulla nimittäin reissuväsymys ei ole tuntunut.

Sit vielä sellanen juttu, et jännä nyt lukea mökillä olleitten tekstejä, niihin on tullut jotenkin eri sävy. Esim Tuutin juttua kun luen, luen sen nyt selvästi jotenkin eri tavalla. Voin nähdä melkis jotain ilmeitä kirjoitusten seasta :) .

Mutta se siitä, kai mä meen muihin hommiin. Tulee kummipoikakin kohta pariks tunniks hoitoon. Ihmettelin muuten aamulla, kun keskimmäinen ei tullut ja herännyt pienemmän kovaan yskintään. Vielä kun tultiin makkarista pois, ihmettelin, etten ollut laskenut lastenhuoneen rullaverhoa alas jne, kunnes tajusin, että ai niin, nehän on molemmat mummulassa ja mulla lähes "vapaa" aamu. Tosin itkuinen vauva...

Alkuperäinen kirjoittaja LillaStina:

Kyll mä yritin teille käydä kuulumisia laittamassa perjantai iltana jo, mutta kun tuo saakelin puhelin tilttas koko ajan... Joten annoin olla. Mutta nyt on uusi hieno puhelin... Vielä kun joku osaa neuvoa miten siirretään nuo vanhan puhelimen numerot tähän puhelimeen... Varsinkin, kun ei ole kuin yksi sim-kortti... :laugh: :laugh: Niitä on siellä "vain" 389, joten ei viittis ihan alkaa niitä kirjoittelemaan puhelimesta käsin paperille ja sitä kautta... ja kopiointi kortilta ei onnistu kunnolla, kun on saman nimen alla osoitetiedoista lähtien kaikki (ei se kopioi niitä kortille...).

Synkronoi puhelin tietokoneen kanssa, jolloin kone kopioi puhelimen tiedot ja sieltä saat ne siirrettyä uuteen puhelimeen.

Yhteistyössä