**2007 LOKAKUUN HERHILÄISET**viikko 23

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuutilulla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Piituli1974:
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Alkuperäinen kirjoittaja santti:
vissiin huomenna ku ei oo näkyny... hehe mä kans nimittäin ootin sitä tänään.
vai oliks se silleen et se toimittaja soittaa piitulille ja kyselee miten meil meni loppu ilta ja tosiaan huomenna tulee mailia?

Jotain semmostahan se oli, kai :D Mut miä oon ja vähän väliä käynyt kattomassa postin. Perhana, piti mesekin avata sen tähden et ilmottaa jos jotain tulee *minäkö utelias lukemaan kuinka hulluja meistä tehdään* Ei sillä etteikö jo niitä oltaiskin :laugh: Miä nimittäin huomasin että ei riitä et poskipäät on kipeet kun mulla on mahakin :ashamed: On tää ja, maha kipeeks nauramisesta :ashamed: Oiskohan pikkusen huono kunto :whistle: Vai nauranko vaan liian harvoin :whistle:

Piituli lupaili soitella toimittajalle ja muistaa kertoa kaukasimmasta kirjoittelijasta, Heidistä. kun siitä ei unohdettiin puhua :) En uskalla soittaa ja kysyä muistiko, tulee viel linjoja pitkin kurkkuun kiinni (joku on pari kertaa tänään ehtinyt häiriköidä. Mut kerran soitteli kyllä Piituli tänne päin) Liekö vieroitus oireita kun ei päästä tauotta kälättämään :laugh:

:laugh: :laugh:

Tomittaja lähetti viestin että teemme sen puhelin jutun huomenna kun sille tuli menoja....

Ja varmaan huomenna se laittaa s-postiin sen vedoksen. Mä luulen muistavani niin.... :ashamed:

Aha, kiitos! Nyt pääsee sitte nukkumaankin :D

Kivaa kuulla että mökkiläisillä on mennyt hyvin ja on ollut hauska reissu =)

Hui ku luen tein vauvojen painoja ja pituuksia...alkaa ihmetyttää mihin tuo mein typy syö.Sais kasvaa enempi.7kk neuvolassa kk sitten paino oli 7035 ja pituus 65,5.Ens viikolla 8kk neuvolalääkäri.Saa nähä mitä vaaka sitten näyttää.käykö kaikilla vauvelit jo itse istumaan? meillä ei vielä istu..tai siis itse käy istumaan,tosin ei konttakkaan.No kai hää joskus. :whistle: Mamma vaan hätäilee... :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja vip1:
Kivaa kuulla että mökkiläisillä on mennyt hyvin ja on ollut hauska reissu =)

Hui ku luen tein vauvojen painoja ja pituuksia...alkaa ihmetyttää mihin tuo mein typy syö.Sais kasvaa enempi.7kk neuvolassa kk sitten paino oli 7035 ja pituus 65,5.Ens viikolla 8kk neuvolalääkäri.Saa nähä mitä vaaka sitten näyttää.käykö kaikilla vauvelit jo itse istumaan? meillä ei vielä istu..tai siis itse käy istumaan,tosin ei konttakkaan.No kai hää joskus. :whistle: Mamma vaan hätäilee... :ashamed:

Arvaas kaks kertaa :whistle: No ei käy istuu eikä konttaa eikä edes ryömi. Konttausasentoo nousee ha kerran miltei istumaan väänsi. Ei vaan osannut kädellä itteään ihan suoraksi työntää vaan tumpsahti nenulleen

Vip1 ei meilläkään vielä nousta istumaan eikä mun käsittääkseni kyllä vielä tartekkaan. Jos typyn laittaa lattialle istumaan niin siinä kyllä pysyy hienosti. Niin ja ei kontatakkaan..ryömitään ja konttaus asentoon mennään.

Mamma3 Juu,kyllähän tuo tyttö aikas hoikka on :) ei ainakaan äitiinsä tullut :whistle:
pituudessa kyllä,mut ei painossa. :D

Viikonloppuna mukana olleet ohoi :wave: Sitte kun jaksatte ja viititte (jos viititte) niin laittaisittekos kuvia kerhoon? Kiva nähdä mitä muilla on taltioituna. dogtorin kuvat kopsasinkin omalle koneelle. Ajattelin että jos ostais kansion tms. jonne taltiois kuvat, lehtijutun jne. Ja kirjoittais muistiin muitakin juttuja. Santin matojutut ei kyllä sovellu alle 18v eikä muutes monet muutkaan meidän jutut :laugh: Pitäisköhän tehdä kaks painosta? Ensimmäistä katellaan alaikäisenä ja myöhemmin toista :laugh: :laugh:

Terve kaikille!!
Ja iiiiso kiitos kaikille Rutalahdella olleille. Piitulle ja Tuutille super hyper kiitokset "emännöinnistä"...mä vedin vähän laiskemmin ton puolen kyllä :ashamed:
Ja Siirille kovasti Pessi lähettää kiitoksia uusista taidoista ;) arvatkaa vaan koliseeko pää kun jätkä nousee kaikkee vasten seisomaan,onneks meillä ei oo niitä rappusia :laugh:

<3<3<3

Ja Tuuti..ei saa nauraa Pessin ilmeille... ;) jos toinen tykkää ;) :laugh: :laugh:

mitkä santin matojutut? oonko mää ollu sillon nukuttaan poikaa?en mää mitää mato juttui muista :laugh:
joo mitat oli pojalla 2kk sitte ööööö jotai 11kg ja 73cm ja sit nyt ois viikon päästä neuvola..veikkaan eton 76cm ja ehkä 12-12,5kg on nimittäin oikeesti painava poika,meinaa jo pyllyn pesu käydä vaikeeks..

Ei auta pakko mennä nukkuu. se väsymys iski tänään ihan totaalisesti. ja mulla on ollut syli pitkin päivää varattuna. Jos Kiia ei ollut niin Daniel istui. Daniel tuumais monta kertaa: Taas Kiia on siinä. Pistä se pois. Miä haluun |O On tainut pojalla olla ikävä äitiä :heart: Kiukkunen ja itkuinen ainakin oli. Ja niinoli Jeppekin. Ja jos pojat parkui niin Kiia yhtyi. Miä ihmettelen edelleen kun tyttö oli reissun päällä niin kiltisti :o

No niin, sainpas hännän kiinni, pitkin päivää lueskellut. Mites Yksäiti on kotiutunut?

Mä palaan mökkireissusta vasta huomenna, jos jotain nyt kommentoisin muuten. Oli kiva, kun esim Tylsä oli palstaa pitämässä aktiivisena, samoin tietysti kaikki muut :) . Kaikille unikoulua pitäville tsemppiä, täältä tullaan perästä, kunhan saan kunnon kimmokeen. Unikoulua tosiaan tarvitaan. Mähän nukuin mökillä vika yön kaksin typyn kanssa meidän mökissä :laugh:, muut sai meidän yöelämästä tarpeekseen ja lähti kotiin nukkumaan :laugh: . Ei vaan, se oli vitsi. Tai siis kyllä me elämää pidettiin :whistle: , mutta en silti usko että me oltiin ainakaan kovin iso syy iltalähtöön :whistle: .

Mamma3, juu, mä siis löysin mökille ;) ja ihan sutjakkaasti :D . Pari metriä meinin ohi vikasta käännöksestä, ennen kuin aivot ehti hokata Tuutin kruunu-merkin. Ja on mulla aika uudet silmälasit, mutta tukan väri on tää mikä on, kai sitä joskus taas pitäs saada aikaseks värjätäkin! Millä raksalla sun mies on? Rakennatteko taloa vai mitä siis?

Ihania kuvia Simpasta :heart: , olipa pojalla upeet juhlatamineet, oli aivan syötävä juhlija :heart: :heart: .

Mitäs ]konserttia Pupu menikään kattomaan?

Enja ihanan ahkera lukija pienelle, huoh, olisinpa mäkin ja osaisinpa antaa aikaa enemmän näiltä kotihommiltani :ashamed: :/ . Ei meillä vauvalle siis vielä lueta. Välillä kyllä lattialla kuuntelee iltasadun, kun tytöille luetaan. Isommille luetaan lähes joka ilta iltasatu, muuten ihan liian harvoin |O . On huono omatunto kyllä :'( . Töissä tykkään lukea, mutta suutarin lapsillahan ei ole kenkiä... Kirjastossa käydään parin viikon välein ja haetaan iso satsi kirjoja, tytöt "lukee" niitä sit ite. Onneks mies välillä paremmin ehtii/viitsii lukea. Tärkeetä olis. Ja luetaan mitä millonkin, prinsessat on aina pop.

Niin ja mitä häh, menikö Enjan mies ostaan vauvalle vaatteita :o ? On sulla aikamoinen mies :D . Ei tulis kyseeseen meillä :laugh:

Rahoista, meillä on omat tilit ja omat rahat, mutta tietysti yhteen hiileen tässä puhalletaan. Periaatteessa mennään niin, että mies maksaa lainoja ja ison osan laskuistakin + osan ruuista ja tietty kaiken itelleen ja nyt esim on maksanut kaikki tohon terassiin tarvittavat. Mä ostan ruokaa, maksan omat pienet laskuni, kaikki vaatteet ja muut tytöille, lahjat, kaikki kodin muut tarpeet ja sit multa menee 200e talonhoitotilille, josta maksetaan jotain vakuutuksia, öljy jne. Onhan niitä menoja, niin ja mä maksan sit päivähoitomaksut. Mies käyttää meillä itteensä enemmän rahaa kuin minä, mulla ei enää paljon itteeni piisaa, kun kaikkia kotijuttuja ostelen ja mielummin näemmä vaatetan lapset kuin iteseni.

Jaahas, mitäs vielä. Jotenkin on sellanen olo, että ainakin Katjannalle ja Vipille piti sanoa jotain, mutta enpä nyt muista.

Ja ai niin, mites Tin meni kertaukset? Kestikös ne vaan viikonlopun? Mä näin mökille kun ajelin Pirkkalan kohdalla liudan armeijan autoja, en enää muista mitä niissä luki. Mietin, et menevätkö ja vievät kamaa johonkin kertauksiin?

Mun on kans vielä varmistettava sp, vaikka juttu siis vissiin tulee vasta huomenna. Palaan paremmin huomenissa tänne. Mökkireissu on ollut vahvasti mielessä ja vauvakirja odottaa tuolla kanssa raporttia. Niin ja pitää tietty kerhon kuvat käydä kattoon, laitan itekin kunhan ehdin. Tosin taisin räpsiä kuvia ihan turhan vähän... Onneks kaikki otti jotain :)

meillä Milla oli 8kk neuvolassa 8400/70,2 eli kk tullut 3cm pituutta.Mä ajattelin soittaa huomenna neuvolaan ja kysellä sieltä tosta aukileesta.Joi ihan hyvin appelsiinimehua joka oli lantrattu vedellä.

Onkos teillä muuten mitään pääkaupunkiseutu tapaamisia????

Ja meillä osataan mennä itse jo istumaan..ei tahdo mahalleen olla enään ollenkaan =)
Ja muutamana päivänä noussut sitteriä vasten ja sanoi tänään äiti!!!! vaikka mä vähän avitin..

Jaahas, siellä olikin jo Yksäidinkin juttu :) , perillä kaikki siis.

Meillä mitat oli 8kk 9600g ja hiukan yli 70cm, en muista tarkkaa. Ja meillä melkis ostataan ite mennä istuun, mut haparoiden ja haparoiden vielä istutaankin ilman tukea, kaatuminen tulee kyllä jossain vaiheessa, ennemmin tai myöhemmin, yleensä ennemmin.

Monelta loput mökkeilijät muuten lähditte kotiin?

Alkuperäinen kirjoittaja Rontti:
Mähän nukuin mökillä vika yön kaksin typyn kanssa meidän mökissä :laugh:, muut sai meidän yöelämästä tarpeekseen ja lähti kotiin nukkumaan :laugh: . Ei vaan, se oli vitsi. Tai siis kyllä me elämää pidettiin :whistle: , mutta en silti usko että me oltiin ainakaan kovin iso syy iltalähtöön :whistle: .
No höpö höpö. Miähän sanoin että Iidan vaimea nyyhkytys oli hyvä unilaulu. :saint: Sääliksi kävi pientä reppanaa. :hug:

Ja eihän teidän pienestä edes kovaa ääntä lähtenyt kun ääni oli ihan maassa :( Mutta hienosti Iida jaksoi olla mukana ja hyvä että pääsitte mukaan :hug:

Joo ei me sen takia lähdetty että Iida yöllä "kähisi" kun ääni oli raukalla maassa.

Meidän Emma vitisi kotonakin tovin ennenkuin rauhoittui nukkumaan, ovat kovin räkäisiä molemmat ja minä niiskutan. :heart:

juu iidan itku oli niin hiljaista,mutta ajatelkaas sitä kun mä yöllä heräsin siihen ku naapuri mökistä kuulu huuto :laugh: iida se ei yksin ollu ku iidankin ihanaa hiljaista itkua kuului,mutta toisesta mökistä sit kuului hirvee karjuminen :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja dogtor:
juu iidan itku oli niin hiljaista,mutta ajatelkaas sitä kun mä yöllä heräsin siihen ku naapuri mökistä kuulu huuto :laugh: iida se ei yksin ollu ku iidankin ihanaa hiljaista itkua kuului,mutta toisesta mökistä sit kuului hirvee karjuminen :laugh:

ja myö ei tuutin kanssa kuultu mitään vaikka nukuttiin ihan ikkunan alla joka oli apposen auki.... :whistle: :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Piituli1974:
Alkuperäinen kirjoittaja dogtor:

ja myö ei tuutin kanssa kuultu mitään vaikka nukuttiin ihan ikkunan alla joka oli apposen auki.... :whistle: :laugh:

Ei niin mutta se siis tarkoittaa että myö tosiaankin nukuttiin :D Miks sit ei huomaa? *jota väsyttää ja se joku menee nukkumaan* Turha puhua enää kauneusunista (kiitos erään valokuvan jonka äsken näin) Siihen ei nimittäin yksi yö riittäis että tässä pärstässä eron huomais :'( :laugh:

Yhteistyössä