-LOKAVAUVAT 2007-

vilma-onnille ja topsylle suuret kiitokset vastauksista :flower:
topsy:mistäs tuollaisen imurin saa?
teillä varmasti ollut hyvä apu kun neitikin rauhallisena odottelee "imurointia"

suolatipoista:meilläkin laitetaan heti useampaa tippaa kerralla.

ja heidi25 tervetuloa!!!

tänään tosiaan käytin hengittelemässä suihkussa höyryä(noin 20min.)
kyllähän jotain saatiin onneksi valumaan:)
ja poika tykkäs olla siellä.

kyllä mulle on ollut iso apu tästä palstasta ja teidän tuesta!!!
kun saa kirjottaa kysymyksiä vauvan hoidoista,omia ajatuksia ja pelkoja jne...
ja aina joku jaksaa vastailla:hug:

mutta nyt pojun seuraan!
:wave:
-milla ja poju 2kk ja 3pvä:heart:
 
Meillä noita pulloja kuluu 10-12 pulloa per päivä kun kaksoset syö kumpikin n. 5 kertaa päivässä. Niin ei ihan heti aina tarvitse pestä ja keittää. Keitän vielä pulloja koska ainakaan meidän tiskikone ei huuhdo niistä kaikkea pesuainetta pois, jos pesisin käsin niin en keittelisi niitä enää, mutta kun niitä nyt sattuu olemaan melkoisen monta. :ashamed:

Huomenna tytöillä olisi taas neuvola. 3 kk sellainen ja saavat sen piikin. Toivottavasti siitä ei tule kauheasti mitään oireita. Ne kun on sitten tuplana. :/
 
Joku kyseli tuosta räkäimurista mitä ite imetään,mä ostin sen apteekista ja makso alle 2? =) Ei olla sitä onnekis vielä tarvittu.

Mä oon tässä miettinyt että Jessellä kyllä on suht selvä päivärytmi,tai ainakin aina nukahtaa siinä 22-23 ja herää ekan kerran 5-6 aikaan ja sitten vielä jatkaa unia 10.00. Mutta sitten päivällä on vähän miten sattuu. Oonki tänään pitäny kirjaa miten syö ja nukkuu,ja hokasin ettei poitsu oo nukkunu klo 12-17.30,sitten nukku vajaan tunnin mutta lähettiin vaunuilemaan ja nukkuu vielä.

Velliä ollaan annettu aina iltasin ja aamulla. Tuosta Rotarix rokotteesta,Jesselle ei muuta seurannu paitsi samana iltana kans huusin hulluna jonku puoli tuntia. Liekkö sitten tuosta rokotteesta.

Tiipii Jos annat luvan niin voisin laittaa näytille sen yhteiskuvan Siljasta ja Jessestä =)

Mutta nyt irrottaudun koneelta,hetkeksi :LOL:
 
heidi25 tervetuloa joukkoon mukaan =)

meillä kanssa venla kuolaa ihan mahottomasti,välillä kun tutti on suussa niin tutin alus,ihan nenään asti on aivan märkä.samaten jos tyty on vaikka polvien päällä masullaan,niin silloin oikein valumalla valuu kuola..
kaipa se tähän ikään kuuluu.

krisu meillä tytyllä kans kädet vielä tiukasti nyrkissä.pakko on useamman kerran päivässä ne aukasta ja pestä,tai rätillä pyyhkiä,kun ovat ihan kosteat..ja sormien välit jotakin nöyhtää täys..samaten varpaan välit,keräävät kyllä tota nöyhtää..tyty vaan kutiaa jalkapohjista(tullu isäänsä) ,joten pitää olla nopea kun tarkistelee noi varpaan välit.

venla on tän iltaa ollu oikein sylikissa,ei sillä sylissä mitään hätää,mutta kun laitoit lattialle tai sitteriin niin heti alotti tirinän.
nyt onneksi nukkuu jo.

onko muiden vauvoilla miten karstaa päässä?
venlalla on vähän,ja olen muutaman kerran vauvaöljyä laittanut ja sitten rapsutellut kynnellä (vaikka jostakin luin että ei sais kynnellä rapsutella,ettei vaan iho menis rikki) ,ja joka aamu ja ilta vielä harjalla harjannut.

nyt pitää tuo koira mennä laskemaa ulos,vingahtelee jo tuolla ovella.
 
No meillä on kans nyrkit suussa jos on nälkä ja sit sitä kuolaa on joka paikassa. Niitä hampaita mäki ajattelin et onks tulossa kun kuolaa, mut ei kai nyt 2kk ikäiselle sentään vielä..

Rytmistä niin meillä nukahtaa neiti siinä 21-23 aikaan ja sit syö klo 1-2. Siite seuraavan kerran 6-7 aikaan ja sit 8-10 yleensä herätään ja aamupäivisin on paljon hereillä ja jos jonneki liikenteeseen lähdetään niin nukkuu sillon sellaset 3-4h unet ja sit loppupäivän torkkuu sillon tällön 20-40min torkut. Näin siis yleensä.. Tai sit on näitä päiviä ku syödään 3h välein ja muuten oikeestaan nukutaan tai sit ollaan koko pvä hereillä ja vähän vaan torkutaan. Mut noi on aika harvassa.. Ja öisin kyl yleensä nukutaan, oli pvä millanen tahansa.. Tossa oli monta vkoa ku joka yö klo 00-2 välillä neiti otti hirveet raivot ja sit söi ja nukahti ja nukku 5-6h... eli vois ehkä sanoo et meil on yörytmi =)

Meil ei ainakaan vielä olla huudettu, vaikka ton Rotarix:n tänään neiti sai..

Ja kädet on aika paljon nyrkissä täälläkin.

henkka81 Hyvä pvä syntyä =)
 
Krisu; nyrkissä on Aatunkin kädet vielä. Konnan näköinen kun takoo sitterin lelukaarta, niin kuin nyrkkeilijät ainaski ;)

Aatu nukkuu taas. Tämä on niin ihme päivä etten ole monta kertaa tälläistä saanut pojan aikana kokea. Oispa ihana kun yöunille meno aikaistuisi pysyvästi näin aikaiseksi, niin jäisi itsellekin hyvästi aikaa iltasella. Onhan meillä tyttökin ja olisi mukava antaa hänellekin kahden keskistä aikaa nykyistä enemmän. Tahtoo tuo vauva verottaa päivällä äidin ajasta suurimman osan. Nyt joulun pyhinä pelattiin esikoisen kans joulupukilta saatuja pelejä, kasattiin yhdessä barbie taloa ja muutenkin oltiin normia enemmän kahdestaan.

Aatulla on karstaa, olen laittanut perusvoidetta päähän, antanut olla jonkun aikaa, kylvettänyt ja sen jälkeen harjannut äitiyspakkauksen vauva harjalla.

Tultiin just tytön kans saunasta ja istun koneella tukka pystyssä. Täytyy lähteä rasvailemaan naama ja vois tän tukankin kammata nätimmäksi:D

Katja, Anni ja Aatu
 
Pessin isän äiti on poikansa käytökseen suhtautunu samalla laillakun minäkin..eli ärsyyntynyt on kyllä poikaansa.
Niinukka Pessillä tuli karstaa päähän tossa kun olin jonkun aikaa harjaamatta,tuli vieläpä aika paljonkin.Harjailin vaan ahkeraan tolla vauva harjalla niin lähti pois,helpommin sai sillä vieläpä kun ite rapsuttamalla(rapsuttelin meinaan minäkin)..

Tervetuloa uusille, tää on kyllä aivan loistava keksintö kun ei tarvi yksinäisenkään enään nykypäivänä yksin asioita pohtia vaan saa vertaistukee ympäri vuorokauden kotona =)

Saas nähdä kuinka pojat nukkuu yönsä..ollaan oltu koko pvä shoppailemassa ja sit tuola ulkona kuuluis naapurin kakarat raketteja ampuvan :kieh:
Hitto vie,mä menetän kyllä vielä hermoni niihin ennen uutta vuotta jo. Vieläpä kun täälä kerrostalojen välissä kaikuu kivasti ja tossa melkein parvekkeen alapuolella on kenttä millä uutena vuonna ammutaan kunnon paukut. Isommalla kun on alkanu oleen kauheesti kaikkia pelkoja,lumihirviöitä,iso korvasia pöllöjä ja muita...mistä ihmeestä se tuollasiakin keksii.niin arvatkaapas pelkääkö toinen kun ulkona paukkuu ja jytisee..

Pessi tais nyt vasta nukahtaa.Luulis nukkuvan hyvin kun söi 19 jälkeen 100ml velli-maitoo(velliä 50ml) ja nyt 20 jälkeen vielä 100ml samaa tavaraa.
Huomena meilläkin 3kk neuvola ja piikki tulee,toivottavasti ei tuu mtn.Peetulle ei oo koskaan tullu rokotuksista mitään niin Pessille varmaan tulee.Ja mielenkiinnolla odotan mitä neuvolan tätsy tuumaa Pessin kielestä...Mun mielestä kun jänne on hirveen lyhyt ja lähtee melkein kielen päästä... ehkä siksi ei imetyskään oikein onnistunu...Pari pvä on muuten nyt ollu ettei Pessi oo syöny tissiä kun kerran+sitten öisin vielä pelkällä tissillä.

No mutta nyt töllölle...ilmottelen huomena neuvola kuulumisia
 
Marzyciel mistä päin sitten olet jos saan olla utelias? Itse olen Kouvolan suunnalla ja ajattelin että meneekö vastakkaiseen suuntaan vaiko minne?

Meillä on nyt sitten se pyykkikuivuri, eka satsi on nyt koneessa saas nähdä miten käy? :whistle:

Tää palsta on tosiaan hyvä paikka, kun täällä voi kysellä jos joku mietityttää ja muutenkin purkaa sydäntään.

Ainiin uusille oikein paljon tervetuloa tänne palstailemaan.
:flower: :heart:

Tässä taas laatuaikaa vietetään isännän kanssa minä koneella ja isäntä pelaa Xboxilla jotain autopeliä jonka Pukki toi lahjaksi. :LOL: :LOL:

Pia ja nukkuvat lapsoset
 
huh,saatiinhan se tyttö nukahtamaan. eikä siinä menny ku taas 2,5tuntia ja äitin ja isin hermot!!!
miten se nukkumaan meno voikin olla niin vaikeeta? sama juttu joka ilta ja päivisinkin. aaaarght!!!!
nyt viettämään hieman "laatuaikaa" miehen kanssa :)

krista ja melina 2,5kk
 
Hei!

Olenkin kurkkinut mitä muille lokakuisille vauvoille kuuluu ja ajattelin liittyä joukkoon. Olen 28v kolmen tyttösen äiti Pirkanmaalta, esikoinen on 4v, keskimmäinen 2,5v ja tämä pienin, Helka, syntyi 11.10. sektiolla, kuten muutkin lapsemme.

Olen täysin rinnoin (kirjaimellisestikin...) nauttinut tästä vauva-ajasta, mitään ihmeellisempiä ongelmia ei ole ollut. Vain vähän nuhaa, jota nuo isommat kyllä kotiin kantavat, ja onhan tämä pieninkin jo kulkenut mukana vähän joka paikassa. Mitään rytmiä ei päivissä vielä ole, paitsi että yöt on onneksi nukuttu melko hyvin muutamalla syötöllä. Eilen ei nukkunut koko päivänä kuin muutamat ihan pikkutorkahdukset, tänään veteli pitkät unet klo 16 eteenpäin, heräsi tunniksi, ja nukahti taas rinnalle kun nukutin isompia 21 aikaan.

marzyciel: Imetän kyllä lukemattomia kertoja päivässä, välillä neljän tunnin välein, välillä vartin välein. Vauvalla ei ole tuttia, joten taidan toimittaa hiukan tutin virkaakin. Mutta se ei ole haitannut, eipähän tarvitse sitten stressata milloin vieroittaa siitä kapineesta :) Imetän yhden rinnan kerrallaan ja vieläpä samaa rintaa useamman tunnin, sillä luovutan maitoa ja "säästelen" toista rintaa pumppaamista varten. Hyvin maitoa silti tulee vaikka rinta tuntuukin tyhjältä välillä kun alan imettää, osa tulee välillä puklunakin ylös. Ja vauvan paino on kasvanut hienosti, 2kk mitat olivat 6130g ja 58 cm (synt. 3810g ja 52 cm).

Piituli, onnea kuivausrummusta! Upea kapistus, en enää luopuisi siitä :) Minun mieheni sai muuten pukilta langattoman ohjaimen vanhaan PS2:eensa, joten on taas intoutunut välillä pelailemaan. Meillä ei ole kuin yksi tv, mutta onneksi on tämä tietokone jonka ääressä voi istua kun tv:n ruudussa pyörii jokin räiskintäpeli.

Eipä muuta tällä kertaa.

Jellonainen ja Helka 2,5kk
 
Mekin yritettiin ilmottautua vauvauintiin, mutta eihän sinne enää tällaset matti myöhäset mahtunu :(

Meillä mennään vielä pelkällä maidolla. Ennen nukkumaan menoa n. 120 ml korviketta, muuten tissiä. Tuntuu, että maito ei ehdi nousta kun iltaisin poitsu viihtyy niin tiheään tissillä. Pulloja meillä taitaa olla 7 kpl. Yksi niistä kylläkin sisältää keitettyä vettä silmien puhdistusta varten. Normaalisti ollaan ihan hanavedellä puhdistettu, mutta nyt alkoi punottaa ja rähmiä niin pahasti, että kokeilaan josko tuosta veden keittämisestä olisi apua. Pullot meillä pestään pesukoneessa, ja vielä keitetään päälle. Kai tuosta tavasta voisi jo pikku hiljaa luopua.

Joko täällä on ihmiset luopuneet Cuplatonista? Ajattelin kokeilla jättää cuplatonin ja relat pois kunhan noi vajaat pullot loppuu. Masuvaivoja ei enää juurikaan ole. Itkut johtuu yleensä nälästä tai väsymyksestä.

Tervetuloa uusille! Heidi25: Olisi mukava kuulla miten nuo käytännöt esim. lastenhoidon suhteen eroaa Italian ja Suomen välillä? Onko sinulla Suomalainen vai paikallinen mies?

Kävin sitten 25.12 juhlimassa tyttöjen kans kun tänne on avattu uusi yökerho. Kylläpä taas riitti vähäksi aikaa. Aamulla piti halata vessanpönttöä :x Onneksi Eeli ei käyttänyt hyväkseen äidin heikkoa kuntoa, vaan oli ihan ylikiltti koko päivän :heart: Alennusmyynteihin olis kova hinku... joku muukin oli keksinyt saman idean, kun eihän sinne sekaan mahtunu! Nyt alkaa tämä juttu venyä. Täytyy jättää vähän palstaa muillekkin :D

Hyvää yötä.

Susa ja Eeli
 
henkka81 Asustelen pohjois-italiassa.. Tààllà aamuisin ja iltaisin mennààn suurinpiirtein -4 asteeseen ja pàivisin siinà +7 astetta eli ihan mukavan vilpoisaakin on.. ( ei ainoastaan kuuma :D )

Me ollaan ihan alusta asti annettu korviketta kun itse en saanut maitoa tulemaan tarpeeksi ja meidàn " Pikku-Diiva" hermostui aika nopsaa siihen ettà ei saanut nànniin kunnolla kiinni ja ne tekonànnit tartuivat aina naamaan kiinni.. ja lopulta ei edes tullut maitoa kaiken sen vaivannàòn jàlkeen.. Pullo kelpasi meidàn murulle sen jàlkeen todella hyvin :D Ei itselleni onneksi ole tullut huonoa omaatuntoa siità etten pystynyt ruokkimaan lastani, vaikka jo sairaalassa sellaista meininkià yrittivàtkin.. Vauva kasvaa aivan hyvin korvikkeellakin ja vastustuskyky kasvaa iàn ja jàrjen myòtà ( ei ylipuhdasta hysteeristà elàmàà) Pulloja meillà on kàytòssà 3 kpl ja ne on riittàneet ihan hyvin. Hyvà ostos on ollut pullojen hòyrysterilointi laite.. Sinne vaan kàytòn jàlkeen pullot ja 15 min. jàlkeen ovat taas kàyttòvalmiina.. Pulloja siis steriloin monta kertaa pàivàssà ja tykkàànkin puhdistaa pullot nàin. Eipàhàn Pikku-Diiva saa puhdistusaineita vielà elimistòònsà:)

Tàmà meidàn Pikku-Diiva (oikealta nimeltààn Annika :D) vallitsee diivan tavoin elàmààni... Eli siis yòt on alusta asti nukkunut tosi hyvin, mutta pàivàt... :/ Valveilla ollessaan diiva tahtoo ja saa kaiken :D Eli kituutta ja kituutta jos ei viedà ympàri kotia nàytellen paikkoja.. Noh, hyvà puoli on ettà àitin aloittama dieetti pysyy raudanlujasti, kun ei edes ehdi katsomaan jààkaappiin pàin, jollei sitten diiva tahdo nàhdà minkàlainen jààkaappi on :LOL: Ja diivahan saa kaiken minkà haluaa ;) No joo mutta ihana vauva tuo kuitenkin on :) Maailman paras =)

Heidi Ja Pikku-Diiva
 
susa79 Vastaan nyt pika pikaa tohon sun kysymykseen... Lastenhoidot eroaa jollain tavoin varmasti... Tyyppiin tààllà mennààn aina omalle perhelààkàrille ( ei neuvolaa ), nenà tulee puhdistaa 5 kertaa pàivàssà vaikka ei olisikaan nuhaa ( estetààn korva- ja kurkkutulehdukset ) En tosin puhdista kuin enintààn 3 x pàivàssà kun mielestàni jotain ràkàà siellà nenàssà saakin olla.. :/ hmmm... en tiedà kyllà tosin onko nàin suomessakin... Rokotukset aloitetaan tààllà myòs 3 kuukauden ikàisenà ja lonkat kuvataan 5 kuukauteen mennessà...En sitten kyllà tiedà muusta kun itse hoidan muksuni suomalaiseen tapaan :D Selvàllà suomaisella maalaisjàrjellà :D Ja mieheni on tosiaan italialainen =)

Hyvià òità toivottaa tàllà kertaa Heidi ja vàsynyt Pikku-Diiva
 
Ai niin.. pistàn vielà àkkià noita mittojakin kun olen vauhtiin pààssyt :D Eli Annika oli syntyessààn 3210kg ja 49cm ja nyt 2,5 kk ikàisenà 5,5 kg ja 61cm :D Ollut siis meidànkin muru ruoka-aikana kotona ja kovasti asialla :p Ai niin.. yksi ero on varmaan myòs tàmà ettà jokaisen vastasyntyneen kotona on aina puntari.. ja sillà kehotetaan punnitsemaan vauva ennen syòttòà ja syòtòn jàlkeen niin varmistutaan siità ettà vauva on saanut rinnasta tarpeeksi maitoa.. Tosin korvikkeella mentàessà maidon mààràn nàkee suoraan pulllosta :D (viisaasti huomioitu :LOL: )

Lopullisesti tàltà pàivàà lopetteleva ulkomaankirjeenvaihtajanne Heidi ;)
 
No niin, nyt sitten pojan kastajaiset takana, Eemil Paavo Iisakki tuli pojastamme :heart: Samallahan meidät sitten vihittiin miehen kanssa, tilaisuus oli oikein kaunis. Ensin oli vihkitilaisuus, jonka jälkeen kaste. Molemmat kirkossa. Tässä siis ollaan nytten rouvas ihmisiä :D , tuntuupa vielä vaan oudolle, mutta ihanalle!

Sitten vähän muuhun. Eemilillä on nyt viimeisen 2-3 viikon ajan ollut pitkiä kakkausvälejä :| Ja pierskelee tosi pahan hajuisia pieruja, välillä kyllä ihan näkee, että vääntää mahaa. Nyt viimeksi meni 10 päivää että tuli kakka, 9. päivä kun oli annoin Levolacia, apteekissa sitä suosittelivat. Sitten kun sitä kakkaa rupesi tulemaan, tulikin sitten reilut määrät sellaista ihan sinapin väristä löysää lierua! En tiedä mistähän tällainen yhtäkkinen muutos voi johtua :ashamed: Ennen niin säännöllisesti ainakin vähintään kerran päivässä tullut, jopa useammin. Ja nuo pierun hajut... Vinkkejä ja apuja kaipaan!

Nyt yöpuulle, vieläkin eilisestä ihan sippi..

Tytteli74 ja Eemil
 
plääh...ja huoh |O
tää äiti on väsyny...tä meijen muru on ruvenu heräämään ny ihmeen aikasin aamuisin...tänään sit enkat ennen kuutta :whistle: nukkuun menee kuitenkin ihan normisti niikun aina siinä 9 maissa...ite tietty vietän siitä etiäppäin sit omaa aikaa siihen ilta yhteentoista....joten ny sit väsyttää :/ prkle....ideaparkkiinkin aattelin tänään mennä,mitenkähän sie jaksaa??!!!!

tytteli74
meilläki toi kakan koostumusihan yhtäkkiä muuttunu,vaik imetyksellä ollaanki....ekaks jäi päiviä väliin ja sit tuli sellasta tahmeeta paksumpaa sinappia! itekki haluaisin tietää,et mistäs moinen!!!!

Heidi25 sepä kivaa,et välil viileempääkin,muuten unohdat kokonaan millast täällä on :D
mulla kaveri asuu sie iha itävallan naapurissa...heillä kotikielikin saksa, en ny muista paikan nimee,tais S:llä alkaa =) mut kuitenki sie vuorten välissä!!

 
Uusille tervetuloa! Hienoa että saadaan uusia juttelukavereita, välillä tuntui että itse kirjoittelee tänne ihan liikaa... pitäis vissiin keksiä muutakin elämää kuin tää netti ;) Heidi, kiva lueskella teidän elämästä italiassa, on kuitenkin niin erilaiset käytännöt. Ja kunhan tässä vähän aikaa tutustutaan netin välityksellä, voidaankin sitten lokamasujen kanssa ottaa excursio sinne italiaan, kai teille mahtuu viikoksi yökylään parikymmentä mammaa ja vauvaa? :LOL: Ei sentään, äläs nyt lopettele kirjoittelua, ei olla toki tulossa, vaikka varmasti olisi mukavaa :LOL:

Milla-Maria, kuten diipeli kirjoitteli, räkäimuri on apteekista. En suosittele ostamaan sitä pientä pumpullista, sillä ei saa niitä pahimpia syvimpiä räkiä millään irti. Ainakin minun kokemukseni on näin.

Tyttelille ja Eemililille onnea uudesta nimestä ja rouvas tittelistä. Kyllähän se ihan kivaa on, tosin itsellä jo toinen kierros menossa niin eipä tuo enää niin jännältä tuntunut... mies kyllä on satakertaa parempi ja ihanampi kuin ensimmäinen, joten minulla ei päde sanonta "ei se vaihtamalla parane".

Minä sain nukkua viime yönä, mies hoiteli Mintun syötöt, kun on vielä ensi viikonkin isyyslomalla. Alennusmyynneissä vietin ystävän kanssa eilen monta tuntia, ja kävimme syömässäkin. Rahaa meni pari sataa euroa, olisin voinut ostaa jokaikisen vaatteen mitä vastaan käveli... Ystävän ei pitänyt ostaa yhtään mitään, olla vain mulle makutuomarina... lopuksi hänen visalaskunsa suureni 150 eurolla :LOL:

Nyt pitää alkaa toimia, lähdenkin tuon esikoisen kanssa uimahalliin, iskä jää taas Mintun kanssa... raukka varmaan kohta vierottuu meikäläisestä ja alkaa isin tytöksi :D

Topsy ja likat 3v ja 2½kk
 
Naputtelenpa minäkin pitkästä aikaa muutaman rivin :wave:

Joulunaika meni tosi mukavasti, kaikki tytöt sai järkyttävän kasan lahjoja. Sanni, joka ei tietenkään lahjoista mitään ymmärrä, sai jostain syystä kaikkein eniten. Vaatetta, lakanoita, jumppamatto lelukaarella, kävelytuki, nalleja 6(!), rahaa, tomyn aktiivipallo ym. Leluja ollaan nyt sitten katseltu ihan urakalla ja pitäähän niille hihkua, jutella ja vähän puristellakkin. Kovasti tuo tyttö on kiinnostunut ympäristöstään ja haluaa jo kaikkeen koskea. Kädet on tosin vielä aika paljon nyrkissä ja kuolan peitossa ainaisesta suussa liottamisesta :D
Epäilin jo, että alkaa hampaita tekemään hyvissä ajoin, mut ikenissä ei ole mitään merkkejä.
Pulloja meillä on 9, jotka pestään päivittäin kerran ja käsin kun ovat noita Mamin ultiventtejä ja niin moniosaisia. Keittämisen oon jo jättäny pois aikaa sitten.
Säännöllinen rytmi on meillä edelleen vaan haaveena :headwall:
Iltaisin tosin Sanni nukahtaa n. 9-10 ja syö kerran yössä pikaisesti. Kokeiltiin kylvettämistä joka ilta tuolla Babybath aineella ja olis ollu tosi tehokas keino, mut Sanni vihaa kylpemistä. heti kun peppu koskettaa vettä, niin alkaa jumalaton huuto ja tyttö vetää ittensä kaarelle. Huuto loppuu kun seinään, kun pääsee vedestä pois. Pepunpesu lavuaarissa ei aiheuta minkäänlaista huutoa.
Tekis mieli jo alotella velliä, mut viime kokeilu aiheutti 3 vrk:n huudon ja hirvittävät mahakivut. korviketta menee n. 7-9dl/vrk, joten tarvettakaan ei taida vielä olla. Ihanaa ois kyllä saada tuo yösyöttö jäämään pois. Itsekäs aiti... :ashamed:

Miehen kanssa saatiin puhuttua asiat kuntoon ja liitto kukoistaa jälleen =)
Mies lupasi heti alkuvuodesta hommata lapsenvahdin ja viedä mut yöksi hotelliin hemmoteltavaksi. Hyvää ruokaa ja juomaa, poreamme ja NUKKUMISTA! Univelkaa on paljon ja tuntuu, ettei väsymys hellitä, vaikka kuinka nukkus. Johtunee varmasti hempparistakin, joka jostain syystä oli taas pudonnu 101:een. Taitaa taas olla rautatippa edessä, kun ei muuten tunnu nousevan millään.
Selkäkin sanoi työsopimuksen irti :kieh:
Issias vaivaa ja kankku+takareisi on niin kipee, ettei kärsi pas..... istua :headwall: :headwall:

Taidan sitten romaania väsätä innostuksissani :D

Mileko + Sanni 2kk ja jotain


 
dogtor: minne ootte menossa vauvauintiin?
meillä pari yötä valvottu ja huudettu masuvaivoja; liekkö äippä popsinu liikaa suklaata, ei kai?....täytynee antaa isännän tuhota loput suklaatit...pyh ja pah...
tervetuloa uudet :flower:

:wave: tilda+poju :heart:
 
Topsy2 Voi ehkà tulla pikkaisen ahdasta kaksiossa mutta kyllà sopu tilaa antaa B)

Ihan hassuksi mennyt meidàn muru... Viimeiset kaksi pàivàà on jàttànyt yòsyòtòt vàliin ja nukkunut 8 asti ja siità jatkanut vielà uniaan muutaman tunnin verran :eek: Rupeaa làhentelemààn 12 tunnin yòunia... :/ Onkohan tuo nyt edes ihan normaalia ettà nyt jo ruvetaan nukkumaan noinkin paljon ?! :eek: Paitsi onhan tuo kyllà ihan alusta asti ollut lahjakas nukkumaan, ainoastaan viimeisen kuukauden verran on ollut hankalampaa kun on vatsavaivat kiusanneet neitià.. Neiti kun syò sellaisella vauhdilla ja halulla ettà vetàà ilmaa vatsaansa vaikka kuinka paljon. Nyt sitten kokeilen noita Avent ( onkohan nyt toi merkki oikein ) tuttipulloja jotka lupaavat vàhentàà koliikkia ja tuntuu ( en halua nuolaista ennen kuin tipahtaa.. ) ettà toimivat :) Tyttò jopa nukahtaa kesken syònnin ja aloittaa hetken pààstà uudelleen.. siis ihan niinkuin rinnalla olisi :D

Heidi ja Pikku-Diiva :heart:
 
Tytteli meillä kans tuo kakkaaminen muuttui sillon yhtäkkiä.Alkuun monta kertaa päivässä teki tarpeet mut sit yhtäkkiä olikin monta pvä väliä ja pierut haisee ihan kamalalle.Neuvolan täti neuvo antamaan levolacia säännöllisesti kun meillä ei mallasuute auttanut ollenkaan.Nyt helpottanu jo tilanne,tosin ei sitä kakkaa vieläkään usein tuu.
vauvauinnista me käytiin siis sillon Peetun kanssa 3kk iästä tonne 1v6kk asti ja oli aivan ihanaa.Usein olin myös yksin pojan kanssa sielä ja suju kyllä hyvin.Aluks otti käsiin kun ei ihan tollaseen tottunu mut sit ei kyl myöhemmin ollut mitään ongelmia olla yksin..siinä vaiheessa vasta kun poika alko liikkumaan ;) mutta suosittelen!!! Ja harmittaa kun en ketään saa meiän kans uimaan säännöllisesti niin en voi nyt alottaa :/ yksinhuoltajuuden haitta puolia tämä...Mutta alkaa meillä 9.1 babybrasil :D
Saas nähdä millasta on ja miten menee kun tuntuu et Pessi ei kauheemmin välitä ylimääräsistä meluista...

No sitten neuvola terveisiä 3kk neuvola siis ja piikki tuli,mikä tietenkin vähän harmitti.Neuvolan täti kehotti panadolia kotona antamaan jos yhtään ränänen ja annoinkin heti kun tultiin,itkustaa niin kyynel silmässä koko ajan.No rauhottupa sillä ja nyt nukkuu. Painoa olin 5385g, pituutta 60,2cm ja pipo 40cm.Pituus kasvussa pieni notkahdus alas päin mutta ei kuulema hätää...Muuten tasaista kasvua. Vellejä kehottikin antamaan(niin kun oon nyt antanu) jos saisi kasvuun hieman vauhtia. Ja kiinteät heti 4kk iässä kehiin juuri tuon kasvun takia. Kielen jännettä lääkäri katsoo 29.1 kun on 4kk lääkäri neuvola.
Pessikin näytti oikein parhaat puolensa ja naureskeli ja jutteli oikein kovasti.
Aika rääpäle tuo poika kyllä tuntuu olevan ,mutta kasvaa kuitenkin.. :D

Nyt kahvia ja kirjaa lukemaan,molemmat pojat nukkuu =)

Pirita ja Pessi
 
Tyttelille Onnea ja tervetuloa Rouva porukkaan :wave: :flower:

Tervetuloa uudet mukaan!

Eipä tätä elämää paljon muuta ole kuin tämä lasten-kodin hoito ja sitten tietenkin henkireikänä netti :LOL: tänne sitä on kiire aina kertomaan niin ilot kuin surutkin. Kiitos teille kaikille äideille tästä ihanuudesta :heart: Esikoisen vauva aika oli näin jälkikäteen muisteltuna huomattavasti tylsempää kun en tätä ihanuutta hoksannut silloin. :D

Meidän neiti ja iskä lähtivät puistoon vaikka tiet on ihan hirmu liukkaat. Toivottavasti ei satu haavereita.

Meillä olisi uudenvuoden aattona serkun häät ja sitä seuraavana päivänä Annin synttärit:heart: hiukka mietittytää miten ehdin leipoa kun häät alkaa jo puoli kuudelta ja touhua on ihan riittävästi ilman kakkujen tekemistäkin. Täytyy yrittää siivoilla paikkoja jo sunnuntaina ja sitten myös yrittää pitää ne järjestyksessä sen pari päivää. ( toivotonta meillä) |O

Minustakin on mukava kuulla Italialaisista käytännöistä vauva hoidoissa ja muutenkin, joten käyhän Heidi kertomassa enemmänkin kuulumisia.

Aatu heräsi viime yönä taas sen normaalin kaksi kertaa. Arvasin että tuo kokonainen yö oli jokin oikosulku, eikä varmasti meidän herran rytmiin alkuunkaan sopiva :p höh, antaa nyt äidin nukkua kokonainen yö. Kaikkia tämä äiti kuvittelikin :headwall: :D

Katja, Anni ja Aatu
 
Keiju07
Joulun vietosta palailtu ja erityiskorvikekokeilu ohi. Hiton pahanmakuista ja etenkin -hajuista tavaraa tuo Neocate. Viena söi korviketta onneksi ihan kiltista ja sain itsekin maidon hyvin pysymään ahkeralla pumppauksella. Mahavaivoihin tuolla korvikkeella ei ollut mitään vaikutusta, ihan samat oireet. Joten allergiapohjaista tuo kipuilu ei siis ole, jos nyt siis kahden vuorokauden testaukseen voi luottaa. Lopetin nyt myös maidottoman ja munattoman ruokavalion ja katselen tilannetta. Jos pysyy ennallaan, niin sitten vain siedetään tätä, jos pahenee, niin täytynee mennä taas lääkäriin ihmettelemään. Eilenkin huudettiin illalla reilu kaksi tuntia. Koliikki-itkua tämä ei kuitenkaan ole, koska itkun saa oikeilla tempuilla aina hetkeksi taukoamaan. Ja kakka täysin vihreää, useimmiten limaista...

Vähän oli Viena ihmeissään rinnan kanssa kahden päivän pullottelun jälkeen... että mites tästä pitikään syödä, mutta hyvin on nyt ote palautunut. Hiukan toki huolettaa, saako neiti tarpeeksi ruokaa, kun iltasyömiset usein takkuavat kipuilun takia. Ihan perus rintaraivareita eivät ole, vaan liittyvät noihin suolisto-oireisiin. Parin viikon päästä vasta seuraava painokontrolli.

Meillä syödään päiväsaikaan rinnasta noin 6-8 kertaan ja yöllä päälle 3-4 kertaa. Usein syötän yhdestä rinnasta kahteen kertaan perätysten, jotta varmasti saa takamaitoa. Erittäin harvoin molemmista rinnoista samalla kertaa. Yleensä Viena syökin vain sen 5-15 minuuttia ja koska maitoa suihkuaa, niin ei ole tarvetta vaihtaa rintaa. Tuon runsauden takia syötänkin siis kahteen kertaan samasta puolesta...

Mun pitäisi kovasti ahertaa työ/tutkimusjuttujen parissa parhaillaan, kun deadline eli maaliskuu alkaa lähestymään. Koneen kun avaan, niin aina vaan vetää tämä pino puoleensa työhommia enemmän ja kuten kaikki tiedetään, niin täällä vierähtää helposti tovi jos toinenkin. Vähän ärsyttää, mihinkä olen pääni pistänyt, kun tutkimusta edelleen teen, mutta siltojen polttaminen takanani (eli ilmoitus, että en hoidakaan osuuttani) ei tunnu hyvältä vaihtoehdolta. Onneksi Vienalle on alkanut maittaa nuo päiväunet, nukkuu melkein kahdet kolmen tunnin unet päivisin, joten mullekin jää aikaa työskentelyyn.

Vauvauintia minäkin heräsin tässä katselemaan. Onko kellään kokemuksia Pikku-Delfiineistä Helsingissä?

Keiju ja Viena 2 kk +
 
Sain juuri Eelin ulos nukkumaan. Keitin itselleni kahvit ja aukasin Kainarin. Ensimmäisenä pomppas silmiin otsikko "vauvan nukuttamista ulkona tutkitaan" Great! Syyllistäkää nyt siitäkin meitä äitejä. Oulun yliopistossa on valmisteilla gradu jossa pyritään selvittämään onko tuo ulkona nukuttaminen todella hyväksi vai ei. Onhan se varmaan melko eksoottista useinpien ulkomaalaisten mielestä. Tapa on kuulema saanut alkunsa 1920 Arvo Ylpön suosituksesta, eikä asiaa ole sen koommin tutkittu. Hyvä kai se on et tutkiivat, mut en kyllä lähde tuota poitsua sisälle hakemaan kun kerrankin sain sen simahtamaan tuonne vaunuihin. Inhottavan pimee ja vetinen keli. Ei oikeen huvita mikään muu kuin sohvan nurkassa loikoilu.

Susa ja Eeli
 

Yhteistyössä