***LOKAVAUVAT 2007, VOL.4***

lhs
Iltaa! Johan taas livahti vkl vauhdilla, ei tässä oikeesti enää perässä pysy :eek:
Meidän neiti hoksasi tässä vkl aikaan, miten ihanaa on kiljua ja huudahdella ja testailla muutenkin eri ääniä oikein kunnolla, nyt sitten pitää melkoista meteliä, ja nauraa perään, kivahan se on, kun itteään viihdyttää :LOL:

Ollaankos me ainoita jotka ei ole vielä edes miettinut soseiden tai puurojen aloitusta? Ihan pelkällä tissimaidolla mennään, eli maitomääristäkään ei ole pienintäkään hajua..Noita vellejä minä en ole koskaan antanut pojillekkaan, enkä ole aikonut antaa tytöllekkään, ollaan sitten aikanaan aloitettu vaan puurot suoraan.
 
:whistle: HUH HUH, nyt on esikoisen 9 vee synttärit paketissa. Koko päivä niihin menikin. Kavereille järjestettiin kestitseminen Hesburgerin tädin eväillä ja lisäksi riehumista leikkipuistossa, joten säästyttiin siltä älämölöltä täällä kotona. Nyt sitten illalla kestittiin sukulaiset. Mistä tuliki mieleen, että on tämä maailma taas pieni, Topsy on huomenna menossa minun sukulaisiin kylään :D Saattaahan se olla että minäki sinne ilmaannun, pitää katsoa... Mutta että pienet on piirit :LOL:

Mun täytyy kyllä sanoa samaa kuin Rontti, että kyllä on vellit ja soseet mulla hukassa. Ei mitään muistikuvaa miten niitä annettiin, millä "ajoituksella" ja mitä määriä. Eilen aloitettiin puolella telusikkaa pottua ja tänään meni ehkä jo se teelusikallinen. Minä muuten löysennin sitä kaupan (olikohan Semperin joku luomupottusose) sosetta aika reilusti nannilla niin sitten upposi. Kieltämättä se oli pahan makusta ainakin omaan suuhun ilman sitä maitolisää. Jos vielä huomenna sitä antais ja sitten siirryn perunaporkkananaan. Velliä meillä menee päivässä purkki maissivelliä. Päiväunille mentäessä puolet lantrattuna maidolla ja yöunille mentäessä sama satsi.

Nyt taidan siirtyä tuonne leikkimaton puolelle iltaviihdytyksen pariin.

Oikein hyvät yöt kaikille :wave:

R

muoks. Ja tosiaan, mulle käy Oulu-tapaaminen tällä viikolla, ke ja to varmalla vapaita!
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Alkuperäinen kirjoittaja Piituli1974:
ja nyt raukka joutuu siivoamaan huushollia että minä voin/uskallan sinne mennä. :ashamed:
:ashamed: no kun mulla tuppaa varsinkin tuo askartelusälä leviämään ympäriinsä. Ei täällä paikat kyllä tule kiiltämään joten en suosittele valkosia sukkia laittamaan jalkaan :whistle:
ei tarttekaan kiiltää, en ole tulossa tupatarkastusta tekemään. :LOL: :LOL:
Ei meilläkään niin siistiä ole.......en nimitäin ole mikään siivousimmeinen.
 
No niin, nyt mulla on taas kaksi kättä :) . Neiti nukkuu pitkästä aikaa unipussissa, katotaan onko mitään vaikutusta mihinkään suuntaan. Meillähän on nyt yöllä syöty selvästi useammin kuin päivällä. Eikä aina kyllä nälkäänsä, mun tulee vaan otettua tytsy heti syömään, kun alkaa ääntelehtiä. En jaksa jäädä kuulosteleen, vaikka siinä kyllä taidan opettaa pahoille tavoille. Viime yönä päätin kerran kuulostella, kun tunti syömisen jälkeen ähisi taas. Ei mennyt kauaa, kun nukkui taas tasasta unta eli täysin turhaa olisi ollut mikään syöttely.

Niinukkako se kyseli sterilisaatiosta. Milloinkahan sitä paperia allekirjoittelin, joskus tuossa neidin syntymän jälkeen, ei kai ihan heti. Ja me on jo siirretty loman ja muun takia sitä operaatioo, eli täällä pääsee toimiin tällä hetkellä yllättävän nopeasti. Tiedän, että toisilla paikkakunnilla voi joutua odottamaan aika paljon pidempään.

Ja Piitulille ja Tuutille oikein hauskaa huomista :LOL: Käykääpä yhdessä täällä koneellakin moikkaamassa :wave:

Me kokeiltiin eilen sitä perunaa, mutta tänään en taas saanut aikaiseksi. Taisi jäädä kokeiluksi vielä hetkeksi :) .

Musta muuten tuntuu välillä hassulta kirjottaa tänne vauvasta tai keksiä jotain muuta nimikettä, mutta kun en muka viitsi neidon nimeä tällä palstalla julkaista. Mitä mäkin ujostelen :headwall: . Eikä ole edes harvinainen nimi, että sen puolesta tunnistaisi :LOL: .

Äsken kun tuota vauvaa syöttelin ja katselin, taas ihmettelin, että mikä mulla tässä sylissä oikein on :heart: . Toisaalta päivät ja aika kuluu niin vauhdilla ja toinen vaan kulkee siinä rinnalla. Että oonko vieläkään tajunnut, että meillä on vauva :ashamed: :LOL: . :heart: :heart: Ja tuo vauva on nyt parina päivänä ottanut ihanan tavan, ensin imee maidot ja sitten onnellisena juttelee tissi suussa :heart:

Nyt iltapaloille, jos sitten olisi jo kohta viidennellä kuulla raskaana ton vatsan koon suhteen :headwall:
 
lhs Et ole ainoa! Mekään ei olla vielä mietiskelty soseiden antoa kauheesti muutaku et viel ei ole kiire =)
Tyttö täyttää 5kk. viikon päästä. Mäkään en varmaan noita vellejä aio antaa vaan puuroa sit joskus.
Saas nähdä.

Rontti Kiitos hyvistä vinkeistä!! Me ollaan menossa playa de las americaan vai miten se kirjotetaankaan. Eipä mulla nyt lisää kysyttävää tule mieleen mut palaan asiaan jos keksin lisää kysymyksiä =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rontti:
No niin, nyt mulla on taas kaksi kättä :) . Neiti nukkuu pitkästä aikaa unipussissa, katotaan onko mitään vaikutusta mihinkään suuntaan. Meillähän on nyt yöllä syöty selvästi useammin kuin päivällä. Eikä aina kyllä nälkäänsä, mun tulee vaan otettua tytsy heti syömään, kun alkaa ääntelehtiä. En jaksa jäädä kuulosteleen, vaikka siinä kyllä taidan opettaa pahoille tavoille. Viime yönä päätin kerran kuulostella, kun tunti syömisen jälkeen ähisi taas. Ei mennyt kauaa, kun nukkui taas tasasta unta eli täysin turhaa olisi ollut mikään syöttely.

Niinukkako se kyseli sterilisaatiosta. Milloinkahan sitä paperia allekirjoittelin, joskus tuossa neidin syntymän jälkeen, ei kai ihan heti. Ja me on jo siirretty loman ja muun takia sitä operaatioo, eli täällä pääsee toimiin tällä hetkellä yllättävän nopeasti. Tiedän, että toisilla paikkakunnilla voi joutua odottamaan aika paljon pidempään.

Ja Piitulille ja Tuutille oikein hauskaa huomista :LOL: Käykääpä yhdessä täällä koneellakin moikkaamassa :wave:

Me kokeiltiin eilen sitä perunaa, mutta tänään en taas saanut aikaiseksi. Taisi jäädä kokeiluksi vielä hetkeksi :) .

Musta muuten tuntuu välillä hassulta kirjottaa tänne vauvasta tai keksiä jotain muuta nimikettä, mutta kun en muka viitsi neidon nimeä tällä palstalla julkaista. Mitä mäkin ujostelen :headwall: . Eikä ole edes harvinainen nimi, että sen puolesta tunnistaisi :LOL: .

Äsken kun tuota vauvaa syöttelin ja katselin, taas ihmettelin, että mikä mulla tässä sylissä oikein on :heart: . Toisaalta päivät ja aika kuluu niin vauhdilla ja toinen vaan kulkee siinä rinnalla. Että oonko vieläkään tajunnut, että meillä on vauva :ashamed: :LOL: . :heart: :heart: Ja tuo vauva on nyt parina päivänä ottanut ihanan tavan, ensin imee maidot ja sitten onnellisena juttelee tissi suussa :heart:

Nyt iltapaloille, jos sitten olisi jo kohta viidennellä kuulla raskaana ton vatsan koon suhteen :headwall:
tavataan vasta torstaina tuutin kanssa. :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja RäsyNukke:
Onko täällä muuten vielä kenenkään vauva ryöminyt?
Meillä ei vielä olla mut yritys on sitäkin kovempi =)
Missä iässä yleensä ryömiminen alkaa?
Meillä aletaan pikku hiljaa ottamaan konttausasentoa... saa nähdä kauanko menee kun pääsee jo liikkeelle. Muutaman millin kerrallaan ollaan jo jonkun aikaa ryömitty, mutta ei mun mielestä voi vielä puhua kunnon liikkumisesta. Sitten tuleekin isille kiire laitella niitä portteja :D
 
Meillä ei mitään suuntaa liikkumiseen...nyt kun tuo kääntyminenkin on menettäny mielenkiinnon..tänään kyl pari kertaa taas pitkästä aikaa käänty.
Kattelin Peetun vauva kirjaa niin Peetu on oppinut pyöriin napansa ympäri n.5kk, alkanu ryömiin peruuttamalla n.6kk ja eteenpäin ryömiin n.7kk.Konttaamaan alkanu n.8kk ja kävelemään n.11kk. Tässä jotain osviittaa siis..ja jos en ihan väärässä oo niin ihan suht normaaleja aikoja noi miten Peetu oppinu. Sen takia aloin just tänään tota selaileen kun tuli kauhee hinku siihen et koska tuo nyt oppis lisää jotain taitoja tuo Pessi.Niitä on niin ihana seurata.Ja haluaisin kyl kovasti et kasvais...vaikka vauvat onkin niiiiin ihania...

No mut joo,nyt taidan lähtee unimaailmaan... :wave:
 
lhs
Meidän neiti (nyt n.3½kk) on jo tovin aikaa pyörinyt "napansa ympäri", ja muutenkin selällään ollessaan potkiselee itseään vaikka mihin suuntaan, ei pysy kauan viltin päällä, jatkuvasti saa siirtää takaisin, kun on hilautunut paljaalle lattialle..Tosin tämä liikkuminen tapahtuu useimmiten silloin kun on ilman housuja/vaippaa, vaate päällä on eteneminen hitaampaa. Mahalta selälleen kääntyy myös.
Mutta noin yleensä ottaen vaikuttaa sille, että tytöllä on yhtä kova kiire kuin nuoremmalla isoveljellään oli aikanaan..
 
Ai niin Piituli :headwall: . Ystävänpäivä onkin hyvä päivä tavata :) . Plääh, meillä mies kehitteli siihen päivään omia menoja, kun olisi ollut kiva tehdä jotain yhdessä :( . Täytys sitten tyttöjen kanssa kehitellä jotain kivaa torstaille. Ehkä Kotkaan asti ei kuitenkaan :whistle: . Jos nyt taas muistan Tuutin asuinpaikkaakaan :whistle: :headwall: .

Apua, ei meidän vauvat voi vielä ryömiä tai nousta konttausasentoon....!!! Just sitä mies eilen ihmetteli, kun kerroin siitä perunan maistamisesta, että eikös se vaihe ollut just tuolla keskimmäisellä. Tuntuu niin hullulta, että tuollekin jotain sosetta rupeaisi antamaan! Saati sitten se, että täällä joku pikku matonen liikuisi ja tekisi omia pikku tuhojaan :heart: . Mä en voi sitä vaihetta vielä käsittää. Ja sitten kun se tulee, siihen on taas kumminkin niin kasvanut, kun tässä joka päivä kehitystä seurailee. Mutta mä en halua tuon liikkuvan vielä toviin, pysyköön ihan vauvana mahdollisimman pitkään! Ihan outoa se, että joku täällä vielä niitä tuhoja tekee... ja kieltää saa ties montako kertaa :) .

Ja nyt mä suljen koneen, oonkin ollut äänessä tänään ennätyksellisesti itelleni.

Niin ja vielä RäsyNukke, te meette sit Teneriffalle vissiin? Me ollaan oltu tätä reissua ennen viimeksi Americansissa, oli ihan hieno paikka sekin :) . Ja olisko ollut ainakin silloin hiukan vähemmän tuulinen. Tai sitten en vaan muista ja kiinnittänyt samalla tavalla huomiota. Kaksin kun miehen kanssa mentiin... Voe niitä aikoja :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mammoliino:
:whistle: HUH HUH, nyt on esikoisen 9 vee synttärit paketissa. Koko päivä niihin menikin. Kavereille järjestettiin kestitseminen Hesburgerin tädin eväillä ja lisäksi riehumista leikkipuistossa, joten säästyttiin siltä älämölöltä täällä kotona. Nyt sitten illalla kestittiin sukulaiset. Mistä tuliki mieleen, että on tämä maailma taas pieni, Topsy on huomenna menossa minun sukulaisiin kylään :D Saattaahan se olla että minäki sinne ilmaannun, pitää katsoa... Mutta että pienet on piirit :LOL:
No niin on pienet piirit meillä :D Mitäs sukua te olette? Mä jouduin kyllä perumaan menemiseni, kuten moni muukin, Anni on taas kuumeessa ja valittelee mahaa, ripuloi ja piereskelee paljon, joten eihän sitä uskalla lähteä toisia tartuttamaan. Harmi kyllä, jos sinäkin olisit tullut.

Niin ja missä leikkipuistossa teidän laps oli riehumassa kera kavereiden? Jossain ulkonako vai?

Nyt nukkumaan, kävin sekopää- hypipompi jumpassa niin on pikkasen paikat hellinä... vaan hyväähän tuo teki! Öitä!
:wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Topsy2:
Alkuperäinen kirjoittaja Mammoliino:
:whistle: HUH HUH, nyt on esikoisen 9 vee synttärit paketissa. Koko päivä niihin menikin. Kavereille järjestettiin kestitseminen Hesburgerin tädin eväillä ja lisäksi riehumista leikkipuistossa, joten säästyttiin siltä älämölöltä täällä kotona. Nyt sitten illalla kestittiin sukulaiset. Mistä tuliki mieleen, että on tämä maailma taas pieni, Topsy on huomenna menossa minun sukulaisiin kylään :D Saattaahan se olla että minäki sinne ilmaannun, pitää katsoa... Mutta että pienet on piirit :LOL:
No niin on pienet piirit meillä :D Mitäs sukua te olette? Mä jouduin kyllä perumaan menemiseni, kuten moni muukin, Anni on taas kuumeessa ja valittelee mahaa, ripuloi ja piereskelee paljon, joten eihän sitä uskalla lähteä toisia tartuttamaan. Harmi kyllä, jos sinäkin olisit tullut.

Niin ja missä leikkipuistossa teidän laps oli riehumassa kera kavereiden? Jossain ulkonako vai?


Nyt nukkumaan, kävin sekopää- hypipompi jumpassa niin on pikkasen paikat hellinä... vaan hyväähän tuo teki! Öitä!
:wave:
No miehen veljen perhehän se :D Että Siljan serkkuja ne kaksoset, päivän ikäerolla. Ja kummilapsia myös meille.

Joo, Mannerheimin puistossa oltiin kun siitä Heseltä on sinne lyhyt matka. Ainut vaan, että tämä Suomen TALVI teki taas temppunsa jameidän piti lähteä VESISATEEN alta pois :eek: Mutta pääasia oli, että sankari tykkäs juhlistaan :) Nyt nukkumaan pakollisten Prison breakin ja Lostin päivitysten jälkeen :D
 
Huomenta!!

Lähdetään tänään poikien ja serkkuni kanssa kaupungille. Bussilla mennään, niin ei tarvi kasailla vaunuja eestaas. Vesikeli, elikkä ihan oiva shoppailusää.
Tarttis kai suihkuun mennä ja alkaa valmistautuun lähtöön, joka kestää ja kestää ainakin tunnin :/
Mukavaa päivää taas kaikille!! :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja RäsyNukke:
Onko täällä muuten vielä kenenkään vauva ryöminyt?
Meillä ei vielä olla mut yritys on sitäkin kovempi =)
Missä iässä yleensä ryömiminen alkaa?
Meillä pieni pääsee konttausasentoon, mut sit kun yrittää liikkeelle, paketti romahtaa. Napa on vielä sen verta painava, että maan vetovoima voittaa.
Ryömii hiukan silleen, että jalat alle ja niillä potkasee eteenpäin ja nenu kyntää kokoaika maata. Mutta kierimällä pääsee jo hyvin paikasta toiseen eli ei enää pysy lelumatolla.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Rontti:
Ai niin Piituli :headwall: . Ystävänpäivä onkin hyvä päivä tavata :) . Plääh, meillä mies kehitteli siihen päivään omia menoja, kun olisi ollut kiva tehdä jotain yhdessä :( . Täytys sitten tyttöjen kanssa kehitellä jotain kivaa torstaille. Ehkä Kotkaan asti ei kuitenkaan :whistle: . Jos nyt taas muistan Tuutin asuinpaikkaakaan :whistle:



Juu niin on tosi hyvä päivä, tosin huomasin sen vasta kun oltiin sovittu jo tapaamisesta. :D

ja Kotkahan se oli. =)
 
Rontti: Minä myöskään en ole halunnut vauvan nimeä täällä paljastaa, meillä on sellainen nimi että siitä ehkä jo tutut tunnistaisikin..Tuntuu välillä hassulta kirjoittaa vauvasta ja pojusta ja ukkelista, kun toisella on nimikin :LOL:

Soseista: Meillä on nyt annettu lounasaikaan sitä kasvissosetta, lähinnä perunaa, porkkanaa, maissia..Noita kaaleja en ole edes kokeillut, meidän nuo 2 isompaa oli molemmat aikanaan mahat tosi kipeinä kaalista, joten suosiolla jätän ne nyt myöhempään.
Tänään ajattelin antaa maistiaiseksi ruusunmarjaa, jos alkaisi antamaan "päivälliseksi" pikkuhiljaa jotain hedelmääkin. Tuolla kaverilla kun tuo ruokahalu on niin mieletön.
Velliä en ole vielä antanut, olin haaveillut josko sitten joskus aloiteltaisiin suoraan puurolla. Katsotaan nyt muuttuuko tämä mieli vielä tässä jos ei nuo yösyömiset ala rauhoittua.

Liikkumisesta: Meillä herra myös pyörii tosi paljon akselinsa ympäri, ei kauaa viltillä pysy. Kääntyminen mahalta selälle on sujunut jo viikkoja, selältä mahalleen menee joskus kovan pinnistelyn tuloksena.
Meillä nuo molemmat sisarukset lähti ryömimään jo tossa 5kk iässä, eli suht aikaiseen, saa nähdä miten tämä tapaus päättää tehdä.

Meillä on muuten poika jo ekoilla päiväunillaan..
 
vaik blondi oonki niin sain vaan 15 pistettä :eek:
siis hä!!!!ryömiikö jonkun vauva jo???? :eek: :eek:

ei kai piituli ja tuutis suuttunu mulle ku heitin sen mese jutun??????? :/ se oli niikun vitsi :D
mulla tänään jalkahoito...ihanaaa hemmotella välillä itteensäkki :)
yksäiti pitäisköhän meijenki tavata,ku kaikki muutkin tapaa :D
 

Yhteistyössä