-LOKAVAUVAT 2007-

Pitkästä aikaa laitan meidän kuulumisia:
Eilen kotiuduimme pohjoisesta joulun vietosta. Reissu onnistui hyvin ja oli mukavaa olla kotona isolla porukalla, olimme kaikki sisarukset perheineen kotona. Ja saimme viettää valkoisen joulun. Minä sain palatossut mummultani ja ovat kyllä ihanat.

Äkkiä vilkaisin ketjusta pari viimeisintä sivua ja olitte keskustelleet uudenvuoden juhlinnoista. Meillä juhlitaan ihan vaan katselemalla raketteja ja polttamalla tähtisadetikkuja. En raski ostaa itelle raketteja, koska niissä raha menee niin hukkaan kuin vaan voi. Alkoholia meillä ei nautita humaltumismielessä koskaan, joten isäntä saattaa ottaa tilkan konjakkia, mutta ei muuta. Minua ei ole alkoholi juurikaan kiinnostanut täysi-ikäisenä, 17-v:nä tuli riittävän monta humalaa hankittua. Eikä ole nyt imetys- ja raskausaikana käynyt edes mielessä juoda alkoholia.

Minkäslaisia lupauksia olette ajatelleet tehdä uutena vuonna? Vai joko olette aiheen käyneet läpi. Minä ajattelin aloittaa karkkilakon!!! Ja tulee tarpeeseen, jouluna mennyt laatikko jos toinen suklaata. Olin nuorena reilun kolme vuotta karkkilakossa ja nyt haaveilen, että jos vuoden jaksaisi olla.

Nyt alkoi neiti kiljumaan.
 
Täs on linkki vauvalehen sivulle mis on kuva siitä liinasta
http://www.asiakaspalvelu.fi/tarjous/tarjous.asp?tarnro=81455056

Otin kamerallakin kuvan paketista, mutta tuskin se mitään hyödyttää, liinaa en viitis avata kun se nätisti tuol paketissa on. Mukana on kolme sivuset sidontaohjeet, kehtosidonta, kietaisuristi II, masureppu, lonkkaristi ja selkäreppu ohjeet löytyy. olisko ton liinan pituus ollu muistaakseni jotain 4,5m ja leveys 60gm.. en ole varma.

Mut otan toki sulle kuvia lisää jos haluut.
Juho kutsuu..

Elina ja juho
 
Alkoholista oli juttua. Meillä ei olla täysimetyksellä enää, mutta kommentoin silti... Mä olen ottanut Eemelin mentyä yöunille puoli lasia valkkaria johon on sekoitettu spritea tai sitten lasillisen siideriä. Tiedän, etten imetä silloin ainakaan 5 tuntiin, joten kaipa sen verran ainakin uskaltaa. Uutena Vuotena en varmaan uskalla ottaa sitäkään vähää, kun ei tiedä mitä tuo poika tykkää noista raketeista. Isäntä osti 9 rakettia, jotka meinaa ampua puolilta öin. Eemeli on silloin nukkunut 2-3 tuntia, joten mun tuurilla äijä herää ja ilman imetystä ei suostu nukkumaan.... Ollaan me juhlissa käyty kerran imetyksen aikana ja on se vaan niin hankalaa pumpata jossain vessassa...

Ja nyt tulee valitusvirsi... :ashamed:
Mä en jaksa enää!!! Mulla menee hermot ihan totaallisesti mun äidin ja mummon kanssa. Mä tiedän, että he ovat kasvattaneet lapsia ja silloin vuonna yks ja kaks on varmaan ollut hieman helpompaa tehdä mitä tykkää. Mä yritän pärjätä ja tehdä asioita niin kuin parhaiten kykenen itse. En voi sille mitään jos mulla ei tule maitoa tarpeeksi ja joudutaan käyttämään pulloa ja en voi sille mitään, jos poika nukkuu tiettyinä aikoina ja en haluaisi hirveenä sotkea hänen omaa päivärytmiään vain heidän takia. Juu olen ihan p*****leen huono äiti kun en osaa tehdä kaikkea samalla tavalla kuin he on tehneet joskus 30-50 vuotta sitten... Ja tiedän olevani huono äiti, kun en antanut mummin ja ukin mukaan 500 km päähän reissuun 3 päiväksi pikku äijää. AAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRHHHHHHHHHH! :$
Tekis mieli kieltää heitä kokonaan osallistumasta, niin ei tarttis tuntea olevansa niin huono ihminen koko aikaa... Kaipa tää tästä, kun oppii vaan sulkemaan korvat heidän arvosteluilta. Tuntuu vaan niin pirun pahalta koko ajan kuunnella kuinka huono ihminen on. :'(

Ehkä tää tänne valittaminen helpottaa edes vähän. Huomenna olis synttärit ja isäntä lupas viedä mut ulos pizzalle. Kielsin omia vanhempiani tulemasta mukaan, kun en jaksa enää kuunnella tota jankuttamista. Sen jälkeen mä olinkin jo ihan ikävä tyyppi, kun olen koko ajan niin epäystävällinen. He olisivat vain halunneet tulla synttäreille. Ja paskat! Poikaa ne haluu tulla vahtaamaan (kuten aina ennenkin) ja miettimään onkohan se nyt järkevää tehdä asiat niinkuin me tehdään. Siinä vaiheessa kun mulle todettiin, että ei me saatais käyttää kestoja, kun mummon mielestä liberot on helpompia, niin mulla meni tänään hermot. Minähän ne vaipat pesen eikä hän ja maksan.

Sori, mulla on vissiin vähän huono päivä.
 
Lillastina: en minäkään antaisi kolmeksi päivää noin pientä vielä hoitoon. :eek: Ei kannata välittää vaikka tiedän että tuollainen sekaantuminen ottaa kupoliin. Meidän äiti ei onneksi sekaannu pahemmin meikäläisen lasten hoitoon, mutta ei sitten vastaavasti kauheesti autakaan. :ashamed: No enpä ole liiemmin tarvinnutkaan apuja ja sen mitä olen tarvinnut olen saanut anopilta. Nuo rytmit on minustakin tärkeä pitää jos sellaisen on saanut pienelle luotua. Oma elämä on huomattavasti helpompaa kun ei mene sotkemaan rytmejä, vaikka sitten toisaalta joskus ärsyttää kun elämä on niin kiinni niistä. Hyvä äiti kuitenkin olet ja senhän sinä tiedät itsekin. Viis muitten kommenteista.
 
Me ollaan uutenavuonna todennäkösesti poikien kanssa kolmisin vaan kotona.Ostan itelleni pari ykkös olutta.Sitä oon saunan jälkeenkin pullon juonut usein kun meillä kerran viikossa sauna tai sit alkoholitonta. Tykkään niin kovasti tuosta oluen mausta.
Esikoinen kun oli täys imetyksellä niin olin ensimmäisen kerran viihteellä kun poika oli puoli vuotta,en raaskinu kyl lähteekkään ja maitoo tuli niin paljon että ois voinu olla aika inhottavaa. Nythän olin sit kaverin tupareissa tän kuun alussa,tosin ei oltu missään baarissa.Muutaman oluen join sielä ja sit kotiin.Mummo oli poikien kans sillon meillä.
Oon lähdössä nyt 5.1 meidän yläasteen 9-luokkien luokka bileisiin,niitä ei voi jättää väliin ollenkaan.Meillä oli niin mahtava porukka koko yläasteen et innolla odotan niitä. sillon olis kyl tarkotus baariin mennä kun juhlat on yhdellä saunatilalla kaupungissa. Peetu menee mummilaan ja Pessi on mun ystävän kanssa meillä tai sit menevät sinne mun ystävälle joka asuu viereisessä talossa. Toi on sit mun uusivuosi.

Vähän harmittaa olla yksin uutenavuonna mutta enpä viitti kenellekkään kyläileen mennä kun tuo Pessi on niin tarkka nukkumisestaan että on oltava 20 menessä sängyssä tai on ilo irti... täytyy yhtä ystävää kysyä vielä jos meille tulis,ois kyl kiva.

No mutta nyt nukkumaan,Pessikin nukkunut ihmee rauhallisesti kasista asti,yleensä ähisee aika paljon.Annoin 100ml pelkkää velliä ja sit vielä vajaa 50ml meni maitoo päälle...saas nähdä joko tuo vaikuttais yö uniin.
 
pupu
pistäs mulle yv:tä,ku en ite osaa,niin laitan sulle mun osoitteen niin lähetät sen liinan..tosi kivan näköinen oli..

lillastina
jaksamisiasinne..en kyllä itsekkään antaisi noin pitkälle reissulle vauvaa,saatikka noin etäs.. mun isomummo valitteli vähän aikaa sitten myös sitä kun en imetä!!!eikö ne perhanan mummelit ymmärrä että ei se maidon tulo/imetys aina ole niin yksinkertaista ja helppoa..sitten paasasi mulle että vauvalle ei saa kiroilla,eikä sitä saa satuttaa yms. ihan ku mä IKINÄ tekisin niin,herranen aika... :kieh: :kieh:

kerronpas tässä sitten tarinan minun entisestä suhteestani
eli nykyisen kanssa olen ollut vasta 2vuotta,luojan kiitos että ylipäätään olen hänen kanssaan..seurustelin tätä ennen 5 vuotta ihanan ja mukavan miehen kanssa..kolmen vuoden jälkeen se helvetti alkoi..tämä mies joi aika paljon,mun mielestä paljon on joka viikonloppu molempina päivinä..humalassa haukkui ja töni minua..vähitellen tönimiset muuttui hiuksista repimiseksi,kuristamiseksi,käsien vääntelyksi ja kerran hän veti minut sängyltä alas kun NUKUIN!!ja kaikki nämä tapahtu aina humalassa,seuraavana aamuna ei muka muistanut mitään jne..en ymmärrä miten kestin tätä..tämä tapahtui kun olin 17 vuotta ja exä 18,meillä oli kuski ja ajeltiin siinä kaikessa rauhassa,yhtäkkiä exä kääntyi takapenklle päin ja hakkasi nyrkillä LUJAA minun päähäni kolme kertaa,ihan ilman mitään syytä,tämä oli ensimmäinen kerta kun hän löi minua muiden nähden,no arvata saatatte mitä ukolle sen jälkeen kävi.vielä tämänkn jälkeen minä TYHMÄ annoin anteeksi..viimeisenä vuotena kun seurusteltiin hän alkoi lähteä salaa juomaan,petti jne..ja asuttiin yhdessä miltei 2 vuotta..kerrankin kun olin raveissa ja soittelin ukolle että nyt lähetään kotiin päin,niin exä sanoi olevansa kotona,no kotiin kun pääsin,oli kämppä täynnä kalja pulloja,koira ruokkimatta ja käytämättä pihalla,puhelimeen ei vastannut jne..viimeinen pisara minulle oli kun olin 2006 umppari leikkauksessa,torstai yönä minut leikattiin ja lauantaina pääsin kotiin,ukko sano ettei voi minua lauantaina aamusta heti hakea kun oli joku palomiesten homma,no mä sit sanoin et tuu ku joudat..seuraavana maanantaina kuulin että oli ollu juomassa sen pe-la yön,ja vitut sillä mikään meno sillon aamulla ollu..ja minä olin todella kipeä sen leikkauksen jälkeen,mut meinattiin jo teholle sirtää kun oksensin vaan koko ajanenkä henkeä saanut,niin tuo kehtas vielä ryyppäämään lähtee..lauantaina kun kotiin pääsin niin ukko taas halus ryyppäämään lähteä,mä sanoin että senkus menet ja soitin tälle nykyiselle ukolle että tuu hakee mut poies täältä,en uskaltanu jäädä niin huono kuntoisena kotiin kun ukko tulee humalassa yöllä baarista nii turpaanihan mä olisin vaan taas saanu..siinätäpä sitten lähti tää meidän juttu nykyisen kanssa, ja maailman ihanimpaa mies on!!olen niin onnellinen että olen saanut niin hyvän ihmisen rinnalleni,joka on tukenut minua kaikessa.. ja tuo exästä eroaminen otti mua tosi koville, oli meillä kuitenki niitä hyviäkin aikoja..

kymmenen pistettä sille joka ton jaksoi lukea :LOL:

antton kääntyy nykyään selältä kyljelleen ja melkein mahalleen :heart:
ja päästiin nukkumaan aamulla puol 9,valvoi taas koko yön..väsyttää..

emma ja antton
 
hups,tulipa pitkä turina..
sen vielä lisään että olen tuosta exästä nähnyt nyt painajaisia puolen vuoden ajan viikottain,jopa monena yönä peräkkäin..niin arvelin käydä psykiatrilla keskustelemassa nää asiat läpi,josko sllä saisin mielenrauhan..
 
pupu
pukkas takas :LOL:

susa79
on se ihan eri elämä nyt,en ymmärrä nyt miten olen voinut tuollaisessa suhteessa edes elää..ja täytyy varmaan aikaa varata yksityiselle,kunnallisessa kun on pitkät jonot..kallistahan se on mutta olkoon..

onko muuten teidän vauvoilla käytössä tyyny?
me laitettiin nyt jouluna anttonille tyyny,sellanen 2cm korkea ja mun mielestä ehkä paremmin nukkuu sen kanssa kuin ilman..vaikka ollaankin yöt valvottu :LOL:
täytyy kohta mennä saunaan ja sit kylvettää tuo paapero ja sit käydän ajelemassa että saadaan nukkumaan tuo poika..
hirveesti on nyt tuo poika alkanut juttelemaan,koko ajan tulee jos jonkin moista murinaa ja narinaa..ja nauraa ihan mielettömästi,ihan ääneenkin..

emma ja antton
 
Ginnifer
Hei taas kaikille pienen tauon jälkeen. Onpa ihana lukea, että muutkin inhoaa uutta vuotta! Meillä ei ole alkoholin kanssa ongelmaa, mutta inhoan (ja pelkään) raketteja. Lisäksi mulla on aina ollut kauhea ikääntymiskriisi uutena vuotena... Nyt se kyllä taitaa helpottaa: äidiksi kun vihdoin pääsin niin ei tarvitse enää pelätä että aika loppuu kesken! Ihanin vuodenvaihde mulle oli se jolloin tulin aattona Lontoosta kovassa flunssassa ja menin suoraan lapsuudenkotiini kissavahdiksi vanhempien lähtiessä matkalle. Torjuin kaikki bilekutsut (se flunssa...), kävin yksinäni saunassa ja sitten kääriydyin kissan kanssa sohvan nurkkaan lukemaan. Ihan luksusta.

Mutta se samainen kissa... Pari päivää ennen joulua nukutettiin ikiuneen tämä vanhus... Että joulu meni itkiessä ja ikävöidessä ja siihen päälle sitten ristiäisvalmistelut. Eilen pidettiin ja kyllä on helpotus että ovat ohi! Olin päättänyt etten ota mitään stressiä ja pöydässä saa olla kaupasta ostettuakin, mutta niinhän sitä oli taas pakko säätää joka asiaa. Ostin mekkoonkin kuudet eri nauhat ennenkuin oikeat sävyt löytyi, ja tottahan mun piti kakku itse leipoa ja vielä samana aamuna väsätä siihen marsipaanikoristeita... Ellen huusi kurkku suorana koko toimituksen ajan (ja eikös ne kirkkoon kuulumattomat ystävät siellä myhäilleet, että pontevastipa se tyttö vastustelee), ja itse olin kahden poikkeuksellisesti nukkumattoman yön jälkeen niin tööt, että tuskin muistan juhlista paljoakaan. Mutta sanoivat, että mukavaa oli.

Katjanna taisi kysellä imettäjien alkoholin käytöstä. Mä olen kyllä ottanut lasin silloin toisen tällöin; ristiäisissä kuohuviiniä, jouluaterialla viiniä, tilkan glögiä jne. Eiköhän se aika lailla laimene tissimaitoon. Mulla ei ole sitä vaaraa, että menisi överiksi, koska en juo humaltumistarkoituksessa, joten en ole katsonut tarpeelliseksi vetää nollalinjaa.

Imetystiheydestäkin ollut juttua... Mä en ole kertoja laskenut, enkä kyllä kestoakaan kellottanut, mutta luullakseni menee keskimäärin puol tuntia per imetys. Yleensä imetän vain toisesta rinnasta, tosin nyt Ellen on alkanut hoksata, että toinenkin rinta on ja joskus joudutaan jatkamaan siitä. Eilen (ristiäisissä, tietty...) koettiin ekaa kertaa maitosuihku: nänni ei heti löytynyt kun mulla oli uusi vaate, ja niinpä sieltä tuli kaaressa kunnon suihku suoraan lapsiraukan naamaan! Nyt siis maitoa tulee ihan hyvän tuntuisesti, mutta pumppaaminen on edelleen vaivalloista: mulla on laatupumppu (Avent Isis), mutta paras saavutus on 50 ml johon aikaa kului 45 min... Ei kovin tehokasta, enkä ole pahemmin maitoa onnistunut pakkaseen saamaan.

Jaahas, kutsu käy. Tässä vielä nopsaan kiitokset kaikille kuluneesta vuodesta - nopeasti on aika mennyt ja mukavassa seurassa!

Ginnifer & Ellen 2 kk+
 
Petiin pitäisi mennä, kello on jo yksi yöllä, mutta kirjoitanpa nyt vielä jotain.

alkoholista: Imetystukilistan sivuilla on hyvää tietoa alkoholista ja imetyksestä. Itse olen ottanut alkoholia kohtuudella, mikä tarkoittaa yhtä tai kahta siideriä kun lapset on saatu nukkumaan. Suurin vaarahan liittyy lapsen käsittelemisen epävarmuuteen, enkä muutenkaan tykkää olla edes hiprakassa lasten nähden.

Ja tyynystä oli asiaa: En ole vauvalle tyynyä laittanut, paitsi harso on pään alla. Meillä ei tuolla 2,5-vuotiaallakaan ole mitään virkaa tyynyllä koska nukkuu sängyssään aina poikittain tai milloin missäkin sykkyrässä, pää ei ole tyynyllä kuin illalla nukahtaessa. Eli eipä hänkään taida sitä vielä kaivata, vaikka sellainen toki löytyykin. En tiedä olisiko siitä vauvalle haittakaan, mutta eipä ole tullut hankittua.

Ihanaa kun Helkakin on alkanut hymyillä useammin, sellaisia vienoja välähdyksiä heittelee muutaman kerran päivässä. Muistuttaa siinä suhteessa esikoista. Keskimmäinen virnuili parikuisena koko ajan ja siitä on muistona valokuviakin paljon. Nyt sitä ei kyllä uskoisi kun kaikki päivät ovat lähinnä yhtä huutamista, uhmaiän kourissa on ilmeisen rankkaa. Etenkin syöminen on äärimmäisen vaikeaa, tänään meni nukkumaan pelkän välipalan voimin. Päivälliselle ei tullut ollenkaan, heittäytyi vain lattialle huutamaan kun kutsuttiin pöytään. Iltapalallekaan ei halunnut silloin kun sitä oli tarjolla, hampaidenpesun yhteydessä pyysi kyllä banaania mutta pysyin tiukkana, ruoka-aikoina syödään. Toivottavasti Helka ei saa traumoja kun joutuu kuuntelemaan huutoa varmaan 90 % hereilläoloajastaan, sen tiedän että 4v esikoiselle pikkusiskon kiukkuaminen on välillä rankkaa. Esikoisen kohdalla ei ole tällaista ollut ollenkaan, niin ne lapset ovat erilaisia. Pidämme miehen kanssa peukkua että Helka muistuttaisi enemmän esikoista (vaikka keskimmäinenkin on omalla tavallaan erittäin hurmaava lapsi, tämä on _toivottavasti_ vain rankempi kausi).

LillaStina, kannattaisikohan sinun sanoa suoraan miltä sinusta tuollainen tuppautuminen tuntuu. On rankkaa aina vain päästää toisesta korvasta arvostelut, jaksatko sitä kaikki tulevat vuodet? Jos tekisit heti topakasti selväksi että olet varma äitiydessäsi etkä kaipaa neuvoja ellet niitä itse pyydä, ehkä se herättäisi äitisi ja mummosi kunnioittamaan sinua enemmän. Vaikea sanoa kun en ole tuossa tilanteessa ollut, mutta tsemppiä sinulle!

Helkakin muuten kääntyy kyljelleen ja yrittää välillä jopa punkea mahalleenkin, mutta se ei tietenkään vielä onnistu. Keskimmäinen kääntyikin ensimmäisen kerran vasta 8kk iässä, joten kyllä tässä vielä ehtii :) Kun minä käännän Helkan mahalleen, hän meinaa aina kellahtaa suoraan vasemmalle kyljelle, sillä hän pitää päätä vinossa vasemmalle. Esikoiseni piti päätä vinossa oikealle, minkä johdosta kävimme neurologillakin. Röntgenkuvassa näkyi jokin rustottuma niskassa, se oli syntynyt ilmeisesti jo raskausaikana (vauvalla oli synnytyksessäkin pää vinossa, minkä takia jouduttiin sektioon). Onneksi vaiva korjaantui itsekseen kun esikoinen alkoi istua itse ja nousi seisomaan. Keskimmäisellä taas oli lonkkaluksaatio, ja nyt tämä Helkan vinous... Olen alkanut miettiä onko minussa jokin valuvika ja lapset ovat jotenkin liian ahtaalla kohdussa kun kaikilla on jotain. Viimeksi neuvolassa jo juteltiin tuosta vinoudesta ja sain vinkkejä että pitää rohkaista vauvaa kääntämään päätä useammin oikealla esim. hoitopöydällä olevien lelujen avulla. Kyllähän Helka ihan hyvin sinne oikealle katselee, mutta kun hän kannattelee päätään esim. sylissä tai vatsallaan maatessaan, pää menee vinoon. Seuraillaan siis tilannetta ja toivotaan että parannusta tapahtuisi ihan itsekseen.

Apua, nyt nukkumaan...
 
Dogtor Hui, kuinka juttusi kuulosti niin tutulle :| . Minun ex suhteessani, ei kuitenkaan sitä fyysistä väkivaltaa ollut, mutta henkistä senkin edestä... ja juopottelua exän taholta.. Ihan puistattaa kun muistelen mennyttä aikaa siltä osin. Oli itsetunto kyllä niin säpäleinä pitkän aikaa. Monta vuotta olin yksin, kun vihdoin ja viimein pääsin erilleen siitä suhteesta, tiukkaa se teki. Exä ei olis millään päästänyt irti. (n. 4 vuotta olin yksikseni), en antanut kenenkään miespuolisen lähestyä, menin ihan lukkoon. Olin aivan rauniona. Kunnes sitten pari vuotta sitten löysin nykyisen, maailman ihanimman miehen :heart: .Ollaan niin samantapaisia, kumpikaan meistä ei ole mikään alkon suurkuluttaja. Saunakalja joskus tms. Nyt minäkään en ole mitään ottanut, imetyksen ja taannoisen raskaudenkin vuoksi. Saatetaan vaikka baarissakin käydä, vaikka ihan selvinkin päin. Nyt tosin vauvan syntymän jälkeen ei olla käyty. Dogtor: onneksi meille suotiin sitä onneakin. Minä olin ihan jo orientoitunut elelemään loppuikäni koirieni kanssa yksikseni, kunnes kaikki sattui kohdalle, kun sitä vähiten odotti. Nyt välillä ihan ihmettelen, kuinka minulle on tapahtunut niinkin lyhyen ajan sisällä paljon onnen asioita, on ihana perhe, mies, lapsi ja nyt olen vielä tuore vaimo.

Meillä ei onneksi uusi vuosi ole painajainen sen alkon takia. Vietetään se rauhassa perheen kesken ja koetetaan rauhoitella meidän koiraa. Toivottavasti ei nyt reagoi niin kamalasti, kun ei ole toista koiraa, joka reagoi tosi voimakkaasti kaikkeen paukkumiseen.

Nyt nukkumaan, täällä vielä pyykkejä vasta laittelin kuivumaan :D

*muoks* olin yön tunteina sekoittanut jostain syystä Ginniferin ja Dogtorin... :snotty:
 
LillaStinalle voimia yli-innokkaiden neuvojien kanssa :hug: Miä varmaan ärähtäisin takaisin jossain vaiheessa. Raja se on neuvomisellakin. Ja en miäkään tuota pientä kolmeksi päiväksi pois antais. Mun eskarilainen täräytti mummille Danielin ollessa vauva että tee mummi oma vauva, tää on meijen :whistle: :LOL:

Saahan noilta vanhemmilta välillä hirveän hyviäkin neuvoja mutta myös niitä huonoja. Sieltä vaan pitää poimia ne mitkä itse kokee hyviksi ja hoitaa lasta niin kuin itse kokee parhaaksi. Vaikeaa on sanoa vastaan neuvojille (muistelee esikoisen syntymää ). Mutta jos itse kokee toisten puuttumisen ahdistavaksi niin kannattaa vihjata tai sanoa suoraan. Juu, helppo sanoa että sano vastaan kun muistan kuinka vaikeaa se sanominen oli. Kun sai "pelätä" ettei suututa toista kokonaan, jos joskus apua tarviikin niin toinen voi täräyttää: Eihän se apua kelvannut silloinkaan...


dogtor sainkos miä nyt 20 pistettä kun ainakin kahteen kertaan luin :saint: Onneksi pääsit aikoinasi irti tuommoisesta ukosta ja sait kokea uuden ja ennen kaikkea turvallisen parisuhteen :hug:


Ginnifer :hug: ystävästä on aina vaikea luopua...


Nyt pitää sen verran palata alkomahoooli asiaan että ei tuo meijen isi sitä paljoa käytä, pari kaljaa silloin tällöin. Mutta miä en ymmärrä just sitä että miks aina yleisinä ryyppypyhinä sitä pitäis edelleenkin saada otettua enemmän? Kotona tissuttelua miä taas en pahemmin enää harrasta (en edes ukon seurana) kun mulla alkaa se menojalka vipattamaan ja sitte nostaa v...tus päätänsä kun ei voikkaan minnee lähteä.


Miä otin aamusella klo6 pienet laakit! Meijen eskarilainen kun on toisaalta hirveän arka ja pelkää pimeää jne. Hän herättää minut aina jos yöaikaan pitää vessaan mennä kun ei uskalla yksin vaikka matkan varrella on valot palamassa. Viime yönä on taas äiti nyitty pystyyn pariin kertaan ja 6 jälkeen ei uskaltanut omaan sänkyyn mennä maate. Ääniä kuului jne. Tottahan toki ääniä kuuluukin kun tuosta mereltä tuulee mielettömästi! Eihän poika sitä ymmärrä tai halua ymmärtää. Alkoi sitte kertomaan mitä isoveikka on taas kertonut. Ukon poika on TAAS pelotellut tuota kummituksilla ja muilla haamuilla. :kieh: Hitto, kun miä kihahdin täysin |O Siinä kuuli ukkokin kunniansa. Huusin täällä: V...tu, siä piät huolta siitä ettei se sun k..pää kakaras tule enää ton yhen lähelle ja 6v:llä ei ole mitään asiaa yläkertaa 12v:n huoneeseen!


Mulla ihan oikeestaan menee hermot kun se poika pelottelee tuota toista |O Ja se kostautuu just yöaikaan :/ Eipä tuo mun kielenkäyttö taas mitään kaunista ollut tosiaankaan mutta en miä jaksa pomppia viel tuonkin lapsen takia jatkuvasti yöllä pystyssä. Ja pahaa tekee kun pientä pelottaa :/ Miä oon monet kerrat sanonut että pojilla ei mene leikit enää yksiin, 12v:n maailma on ihan toista kuin 6V:n ja taas eilen tuo ukko oli pojan ylös luvannut kun miä olin kaupoissa. Ei jaksanut marinaa nähtävästi kuunnella :headwall: Ja miä saan yöaikaan korjata satoa niistä "leikeistä" :kieh:


Nyt tuo isäntä pysyttelee toisessa huoneessa, pelkää vissiin että kohta tulee lisää sontaa niskaa. No ei taattua ettenkö poksahtais uudelleen niin paljon vieläkin ottaa kupoliin tää touhu. Ja eihän tuo poika niitä pelottavia juttuja hetkessä unohda joten varmaan taas heräillään useampana yönä itkemään :/



Anteeksi tää marina mut piti johonkin päästä purkamaan :ashamed:

tuutilulla joka kihisee kiukusta
 
huomenta!

täällä iski eilen sit joku ihme tauti..kuumeen nosti 38.8 ja tuntuu et puhua ei pysty..joka paikkaa särkee,ja kurkku ja keuhkot tosi kipeet..yskää on jos yskii..mutta nuhaa ei ollenkaan.ja kaiken hyvän lisäksi alko vielä menkat :headwall:

buranaa olen eilisestä asti popsinut,se laskee kuumeen,mutta olo on kuin onkimadolla..tosi vetelä.
pitää varmaan perua venlan kummien tulo meille aattona..nyt en jaksa kyllä yhtään ylimäärästä ihmistä.

miehellekkin piti jo tänä aamuna pihisten tiristä kun ei ääntä lähteny.
hiivatin elukat kun rahtaavat ees taas..ja kun tytykin olis kerrankin nukkumut pitempään ku puol seittemään,niin noihen karvaperseihen tähen heräsin jo kuudelta..

tuutilulla mulla aivan sama ton isännän kaljan oton kanssa..se yksikin saunaolut saa joskus sapen kiehumaan..miks hiivatis pitää joka ilta se saunaolut ottaa.(vaikka ei edes saunassa käy) .mie en ymmärrä,en todellakaan.sitten valittelee et maha kasvaa..mie vaan siihen et kantsiskoha lopettaa tuo oluen juonti...
sanoinkin isännälle täs joskus että,sen tähen inhoon suunnattomasti tuota kaljottelua kun minun vanhempani ovat viikonloppu juopottelijoita..ja taitaahan nuo nykyisinkin sitä siideriä nappailla,ainakin mummo.silloin pienenä kyllä monet kerrat sain istuu veskissä maha löysällä kun toiset riiteli,en tajuu,kai reagoin tolla mahalla siihen kaikkeen.
onneksi nyt ei tota oiretta ole..
mutta nyttenkin huomisesta tiedän sen, että naapurin isännän kanssa juostaan vuoroin jommassa kummassa autotallissa kaljalla..
tuossa mietinkin että taidan sanoo sille että hän voi sen kaljottelun alottaa sitten kun venla on käynyt nukkumaan eli ilta kaheksan jälkeen.
muuten se menee siihen et tytön kanssa saan koko illan istuu sisällä yksin,ja yhet vaan liehuu ympäriiseen.

en tiiä,olenkohan tosta oluesta tehnyt nyt liian ison numeron,ja peikon itelleni..kuitenkin mies on aivan ihana,ja kultanen,ja häntä rakastan..mutta..

olenhan itekkin liehunut baarissa, ennen kun isännän kanssa tavattiin..
enkä tosiaankaan sylkenyt lasiin..mutta nyt kyllä en haluaisi mitään humalahakuista juomista.. :eek:
ja kun miettii,niin sen yhen siiderin(huom vaan yhden) voin ottaa,en halua kärsii krapulasta kolmee päivää..hui :x

no katotaan nyt miten tämä vuos vaihtuu..

joku..apua en muista että kuka kyseli uuden vuoden lupauksista
ite olen luvannut itselleni,että painoo pitäs puottaa..ja samalla myös muutenkin kuntoilla ruveta..nyt on jotenkin vaan tuo lenkkeily jäänyt.kelit ovat olleet kamalat.joko tie on liukas ja jäinen,tai sit sataa vettä..vaikka joku joskus on sanonu että kelillä kun kelillä voi lenkkeillä,kunhan on oikein pukeutunut..mutta eipä oikein innosta tonne lähtee jalkojaan katkomaan. :eek:

joo,venla on reilun tunnin nukkunut jo tuolla ulkona,siellä on kamala tuuli.
mutta nyt jotakin ruokaa miettimään.

niinukka ja venla
 
tuutilulla aika ilkeesti kyllä 12v poika tehnyt..luulis et ton ikänen jo ymmärtää että pieni pelkää..ja jos ei pelkää päivällä,niin sillo yöllä.
jaksuja sinne :hug:

meilläkin kerran miun vanhempi tyttö sano että,kasvas venla nopeesti,niin vois sitä kiusata..leikillää kylläkin sano.
 
Hei kaikille!!
täällä näyttäisi räkätauti olevan loppumaisillaan,
toivottavasti ei taas iske takaisin...
vimeks kun "kehuin" että nuha loppumassa...niin höpsis kun takas pukkas ja pahempana :/

meillä poika alkanut puklailemaan kovasti :eek:
kysynkin taas teiltä konkareilta että voiskos se olla jotain liman irtoamista??

tänään kokeiltiin kantoreppua,pikku-ukko oli niiiin onnessaan ja katteli ympäristöä silmät pyöreenä ja suu auki :D
tosi onnessaan siinä köllöttelee,nytkin iskä kantelee.
on nuo liinat ja reput hyviä keksintöjä!paitso että mulla ei tuo liinan käyttö varmaan onnistuis,hyvä että hoksasin miten reppua käytetään:whistle:

nyt voi samalla touhuillakin jotain kun ukkeliini on repussa,
eikä tuu selkä ja niskat niin kipeeksi.

uuden vuoden vietosta täällä kyseltiin,meillä ollaan ihan tässä kotosalla.
saunotaan,syödään ja oleskellaan:)
no ehkä käydään siinä iltasella mun vanhemmilla,mutta ei sen kummempia menoja.
raketteja ei osteta ollenkaan.

mutta nyt vois painua syömään jotain:wave:
-milla ja poju 2kk ja 6pvä:heart:



 
dogtor: onneksi pääsit eroon exästäsi ja oot nyt onnellinen :hug:

ja lilla-stinalle jaksamisia neuvojien kanssa...
mulla myös on yks todella yli-innokas neuvoja... |O
(sellanen puolituttavuus joka tuppaa)
ja välillä ku tää ihminen mua neuvoo,niin kyllä tuntuu että pitääkö se mua ihan tyhmänä...
siis jopa pyykinpesua opettaa....
:LOL:
 
Dogtor :hug:
Kylläpä oli niin tutun kuulosta. Ihan rupes puistattamaan.
Itsellä ensin isäpuoli käytti 7v hyväkseen, sitten otin isähahmoks 13v vanhemman miehen joka, petti ja joi kun sieni. veti välillä useemman viikon ryyppyputkia. Sit hakkas välillä tajun kankaalle. Murtumia on niin paljon sen hakkaamisen jäljiltä, etten kaikkee taida ees muistaa. Ihmeesti sitä vaan tuli aina annettua anteeks, kun pelkäs yksinjäämistä. Monta kertaa mentiin ambulanssilla sairaalaan tajuttomana, kun hakkas päätä lattiaan |O
Nuo 2 vanhinta tyttöä onkin sit sellasista pikasuhteista, kun halusin lapsen, mut en uskaltanu/halunnu sitoutua mieheen. Viimein tuli sit tuo sitkee tapaus, joka ei antanu periks, vaan opetti luottamaan :heart:

Minä tänään itkun kanssa pyysin, et laitettas rakettirahat hyväntekeväisyyteen. Moni lapsi sais rokotuksen tai ruokaa niillä rahoilla. Pahaa tekee telkkarista aina kattoo, miten äiti pitää kuolevaa lastaan sylissä ja itellä on onni asua näin hyvässä maassa. Lapset saa rokotukset, ruokaa ja turvaa...
Yks tytöistä ja mies olis ollu valmiit siihen suunnitelmaan, mut muut vastusti. Ei nuo pienemmät tietysti vielä tajua, ettei kaikkien elämä ole näin helppoo...
Ens vuonna ei sitten enää kysellä, vaan raketti-ja herkkurahat puolitetaan. Puolet annetaan johonkin kohteeseen ja puolet sit lasten iloks. Saan minäkin mielenrauhan, vaikken kaikkia lapsia pystykkään pelastamaan.

Tulipas taas melankolista tekstiä....


Noista vanhemmista vielä...
Mun äiti kans antoi hyviä neuvoja ja vaati mua antamaan jokaiselle tytölle kahdenkeskistä aikaa ainakin tunnin päivässä. Ite oli sit tyttöjä kattomassa kun olin oksentelun takia sairaalassa ja johan muuttu ääni kellossa :LOL:
Siivouksen, pyykkäämisen, kokkaamisen, pienempien hoitamisen ja nukkumisen jälkeen kun vuorokauden tuntisaldo on nolla! Tiedän kyllä itsekkin, et nuo isommatkin sitä aikaa tarviis, mut ei siitä tarvii enää tulla muistuttamaan. On tarpeeks huono omatunto muutenkin :headwall:
 
Heippa kaikille!
Olen sivusta seurannut ja päivittäin käynyt lukemassa juttujanne. Itselläni on kaksi lasta, yksi tyttö 02/06 ja poika joka syntyi 23.10.07.
4540g ja 54 cm oli pojan mitat laitoksella ja nyt mennään siinä 7 kilon paikkeilla ja 60 cm hujakoilla (3kk neuvola parin vko:n päästä) Iso poika siis, kun isosisko oli syntyessään 3345g ja 49cm. Näin ne näköjään sisarukset voi "eri kokoisia" olla. Synnytykset menivät hyvin, eka kestoltaan 4h20min ja toinen 6h19min.Toinen oli todella paljon kivuliaampi, en siis ole hetkeen menossa takaisin laitokselle =) , mutta loppu hyvin kaikki hyvin. Poika on todella kiltti luonteeltaan, yöt menee yhdellä syötöllä (täysimetyksellä) Meissä vanhemmissa taitaa olla jotain nukkumisgeenejä, sillä kummatkin on aina nukkuneet hyvin :LOL: Nytkin yhdessä koisaa ulkona terassilla ja mammeli heti koneella. Aluksi hieman mietitytti oma jaksaminen kahden pienen kanssa, kun isäntäkin on aikas paljoo töissä, mut ihan kivasti on mennyt. Palailen taas, nyt tarvii mennä hippasen laittautumaan sillä lapset menee mummilaan hoitoon ja me päästään leffaan isännän kanssa kaksisteen kattomaan Sooloilua leffaa =) Ei sitte olla oltu kaksisteen missään piiitttkkkäään aikaan.
 

Yhteistyössä