***LOKAVAUVAT 2007 KOLMAS PAINOS***

Kotiuduttu on taasen..

Oltiin siis ton ukkokullan kanssa lauantaina viettääs mein kihlapäivää.. oltiin vaan ihan rauhassa mun isällä;saunottii,katottii telsuu ja haettii pizzat. Su aamulla mie halusin jo het 09 kotio :) Kivasti oli tyttö pappan+naisystävänsä kanssa mennyt!
Siinä sitte hääräiltiin kotona ja iltapäivällä lähettiin ajeleen mun kamulle yökylään.Siellä sellanen 9kk tyttö. Tänään tossa alkuehtoosta kotiuduttiin. Oli muuten eka kerta ko typy pois yötä kotoa oli..Ja kivasti kyllä meni!

Nyt nukkuukin sitte jo tuolla omassa sängyssään. Huomenna meillä ohjelmassa ihan vaan kotihommia ja mulla illalla jumppa!

Nyt nukkuun..
 
kiitos katjanna ja mammoliino vastauksesta kun kyselin niistä reiman vaatteista..lähinnä sellasta yhtä hattua kaipailin..täytyy tarkkailla citaria ja prismaa..

venla nukkuu,oli niin kiukkunen ja väsynyt jo seittemän jälkeen vaikka silloin kuuden jälkeen tirsat ottikin..nyt nukkua posottelee tuolla.
kohta isäntä tulee töistä ja päästään saunaan :)
 
Keiju07
Oliivia, pakastetusta maidosta. Kyllä sen maku muuttuu, tulee sellaiseksi rautaisemmaksi, myös haju. Ei siis ole mennyt pahaksi missään tapauksessa, mutta voi toki olla, että teidän vaavi on niin herkkä makuaistin suhteen ettei huoli. Meillä pakastettu maito menee kyllä hyvin alas, mutta itse huomaan sen hajun ja maun muutoksen. Itseasiassa jääkaapissakin seissyt maito haisee jo erilaiselta. Mut tämä kaikki siis ihan luonnollista ja äidinmaidolla ominaista.

Ja sulattaminenhan pitää tehdä mahd. nopeasti eli vesihauteeseen vaan, mutta ei kiehuvaan veteen eikä etenkään pitkää sulatusta jääkaapissa tai huoneenlämmössä. Mulle sanottu, että mikro ei ole hyvä juttu rintamaidolle, mutta muut ovat saaneet joskus toisenlaisiakin ohjeita.

Silti hyvin mahdollista, että ongelma johtuukin tutista?

Älä kuitenkaan pois heitä pakkasesta, jos nyt ei kelpaa. Voit 6 kk:n sisällä käyttää velleihin ja puuroihin. Sillonhan se makukin peittyy. Ihan juottamiseen se suositeltu säilytysaika taitaa olla 3kk.

Tässä mun tietämys aiheesta :) .

Niin ja rotasta sen verran, että mulle neukkutäti luki oppaasta, että rokotuksen seurauksena erittyy aika pitkään niitä viruksia vauvan kakkaan ja erittyminen on voimakkaimmillaan 7 vrk:n kuluttua rokotuksesta. Eli kantsii siis aika pitkään itse pesty tosi huolellisesti niitä käsiä. Tuosta pitkästä erittymisestä vois kuvitella, että mahavaivatkin saattavat tulla pidemmällä aikavälillä. Mut en tiedä vamasti.

Olipa asiaa; mä menen nyt nukkumaan tai ainakin yrittämään unta. Se tuleekin edelleen tarpeeseen. :wave:
 
Keiju07
Ai niin ja vielä tuosta äidinmaidon pakastamisesta. Eli pakastus pitää tehdä jääkaapin kautta eli ensin pitää jäähdyttää maito ja sitten vasta pakkaseen eli ei lämpinä suoraan pakkaseen. Ja jos pakastelee sekaisin useamman erän, niin maidot saa yhdistää vasta, kun ovat kaikki jäähtyneet jääkaapissa. Eli ei kylmän sekaan lämmintä tai toisinpäin.

Ehkä nää on itsestään selvyyksiä, mut laitoin nyt kuiteski. Ihme tiedettä tämä äidinmaidon pakastaminen :D .
 
oliivia meillä oli sama ongelma tonn oman maidon kanssa. Pumppasin sitä pakkaseen pahan päivän varalle ja sitten kun sitä olis tarvittu, niin pikkunen ei suostunu edes juomaan sitä. Että kaipa sen maku sitten muuttuu sen verran, että ei kelvannu.
Joku sanos jossain aiemmin, että sitä ei sais sulattaa mikrossa tai huoneenlämmössä, kun maku menee pilalle. Se pitäisi kai sulattaa kuuman vesihanan alla, mutta ei se meillä ainakaan auttanut asiaa... Tiedä sitten.

ME MENNÄÄN HUOMENNA LAIVALLE! :p
Ja seisovaan pöytään heti illalla... äiti tykkää taas :p :p
tervemenoa laihis :wave:
 
Lillastinan poppoolle hauskaa reissua.Mua kans vähän hotsittais laivalle lähtee... :whistle:

Yodottaja täälä kans oli yks asian vetkuttaja...kaks kertaa siis lupautu tuo Pessin isä Tre:lle tulemaan mut ei tullu ja sit asiahan lykkäänty ja lykkäänty kun piti papereita ees taas lähetellä.No nyt kuitenkin isyyden tunnustus valmis ja mulla yksinhuoltajuus eikä isällä ees tapaamisia paperilla..mihinkään ei sanonu mitään tuo Pessin isä,että siinä näkee kiinnostuksen :eek: No,mummo sieltä lähetti Pessille juuri tuollasen ihanan pehmokirjan jossa rapisee,kiliseen ja sun muuta.Pessi tykkäs kovasti.
Nyt ois 1.2 eräpäivä ollu elatusmaksuissa jotka isän piti ite alkaa maksaa mut ei oo vielä tilillä näkyny...Onks kellään kokemusta näistä elatusmaksuista?!?!Meillä kun Peetun maksut maksaa kaupunki (ylläri ylläri) ja nyt pitäs olla tulossa ihan isältä itteltään mut eipä oo näkyny...

Pessi sit tänään kun oli tuossa vaunuissa puoli istuvassa asennossa kampes ittensä istuun sillain et meni nenälleen asti... :LOL: pikkasen oli kaveri ihmeissään..ja ei muuta kun uudestaan ja uudestaa.Joko tuolle tarvii valjaat kaivaa ettei nenä mee ihan lyttyyn.. :LOL: ja kai Pessiä voi jo istutella hyvillä mielin..usein istutan ja seisotan kun sillain viihtyy hyvin mut sit taas alan pähkiin et voiko noin tehdä jo... :x

Peetu hokenu koko päivän et äiti kulta...ja äiti on niin ihana..mikähän ihme sille on tullu :whistle:
No mutta jos maksais vuokran ja alkais suunnitteleen unimaailmaa,Peetu tarvii huomena tarhaan kuskata aamulla...
 
Heeiii!!!! :wave: :wave:

Kotona ollaan taas :) Oli aivan ihana reissu, tukholman risteilyllä oltiin, junalla matkattiin Oulu_hki väli. Mintun kummipariskunta oli mukana 4,5 kk ikäisen pojan kanssa. Ihania ystäviä ja matkaseuralaisia! Voi että mukavassa seurassa reissaaminen tekee hyvää, myös vatsalihaksille, kun on naurettu niin paljon :D Matka oli leppoisa, lapsia ajatellen mentiin ja muutama siiderikin nautittiin. Ja syötiin seisovassa pöydässä neljästi, aamuisin ja iltaisin. :) LillaStina, mulla jäi sinne vielä vähän, menehän jatkamaan :D Ja ilmaiset viinit ja kaljat oli myös kivaa,vaikka vain muutamaan lasiin toki jätin, kun tytöt mukana.

Lauantaina myrsky oli karmea enkä hirveästi nukkunut, kun laiva nousi välillä mielestäni melkein pystyyn... mut Minttu nukkui, söi yhdesti aina yön aikana!! :eek: Kotona menty kolmella syötöllä ja viidellä tutituksella ainakin... mistähän sais sen laivan täryytyksen tänne kotiinkin? :D Toivotaan että rytmi jäi päälle...Ihaninta oli seurata tuota 3 v esikoista, kuinka se nauttikaan reissusta! Junassakin oltiin allergiahytissä mennen tullen ja matkustaminen onnistui todella leppoisasti.

Olen sivulla 60 lukemassa, nyt painun unille ja lueskelen pikkuhiljaa myöhemmin. Nautin nyt tuon Baileyksen loppuun (juu-u, tax-freessa on käyty...:whistle: ) Kiitos että olitte toivotelleet hyvää matkaa, lämmitti sydäntä että muistitte, ja toivotaan että Millillä ollut ihana hääpäivä! Vastailen myöhemmin sitten muihin juttuihin.

Hei teitähän oli ihan ikävä!!! :D :hug: :hug:

Katja, Anni ja Minttu
 
Kiitos vielä kerran kaikille jotka onnittelivat! :heart:

Yodottaja: Kiusa se on pienikin kiusa...voi he*vetti että miehet on joskus idiootteja! :/

mammoliino: Taisin lukea imetystukilistan sivuilta että sulatettu maito tuoksuu tai paremminkin haisee erilaiselta kuin tuore ja maistuukin vissiin erilaiselta,mutta on siis täysin käyttökelpoista. =)

Meillä Sara on ollut niin kiukkuinen tänään jos ei ole ollut sylissä että vaikeaa enää tehdä yhtikäs mitään muuta kuin kantaa vaan. Räkää tulee ja henki röhisee,mutta ei kuumetta. Mitäköhän tautia tällä kertaa kehittelee..? Tais saada anopin kutaleelta jonkun taudin kun taudeissansa väkisin hoiti Saraa ja oli niin mummoa taas :headwall: Mutta ei siitä enempää tänne, ette kestäis jos antautuisin avautumiseen :ashamed: :kieh: Pidän mölyt mahassani :x

aventin pullot on meillä käytössä ja ne tosiaan muistuttavat rintaa muodoltaan tuteissaan. Hyviä ovat ja suosittelen =)

Mistä lie kirjoittelisin teille taas kun tuntuu että mulla ei ole nyt vauva aiheista asiaa... :D
 
niinukka mie luulen, et siun kantsis siellä teilläpäin tai siis näin meilläpäin ;) tsekata sokos kanssa. Siellä oon myös nähny reimaa ;)
niin ja rotarokotteesta meillä pikkumies ollu iltasin ihan tosin kiukkunen. Huutanu ihan vaan suoraa huutoa, eikä mikään oo tepsiny. Josko ne olis sitten niitä rokotteen aiheuttamia vatsavaivoja. Huomenna tulee viikko kun sai, ja tänään ei oo ainakaan vielä nostanu mekkalaa *koputtaa puuta*
LillaStina kerrohan sit parhaat vinkit mitä siellä laivalla ja tukholmassa kantsii nähä, käydä/ tehdä.. Ihan ootan että mekin päästään kuun lopussa. Tai no, saa nyt nähä mihin tää meidän tilanne menee. Voihan se olla ihan piristävä reissu, mutta pahoin pelkään, että miehet ryyppää (ystäväpariskunta lähtee mukaan) ja mie saan istuu lasten kanssa hytissä/ pallomeren reunalla. noh, en viitsi etukäteen stressata. Päivä kerrallaan mennään nyt muutenkin.
Mitähän sitä nyt tekis? Hyviä nettikauppoja? Vois vaikka shoppailla, kun isäntäkään ei ylläripylläri oo taaskaan kotona. Meni naapuriin/kaverille jotain autoo väsää :headwall:
 
mä oon kans alkanu katteleen noille pojille aina samanlaisia kuteita :whistle: vielä ei vaan oikein natsaa kun Peetu siirty just noihin isompiin kokoihin eli 92cm eteenpäin...Mutta myöhemmin paremmin sit...

Nyt tosiaan sinne unille :wave:
 
huih,kävin tossa pihalla just "happee" vetämässä,ja meil on tässä rivarissa yks hiukan höpsö mummo..mä pelkään sitä,ja meidän koirat murisee sille hirveesti,millekkään muulle eivät koskaan oo murissu,paitsi tuo narttu kerran yhelle ukolle joka pieksi koiraa jalkakäytävällä :'(
niin se mummo on ihan ku se manaajan akka..ja öriseeki samalla tavalla ja liikkuu vain öisin pihalla,ja äsken sattu olemaan ulkona tuo örinä päällä :eek:

kyllä pitää olla kiitollinen omalle miehelle kun teidän turinoita lukee..kuitenkin se hoitaa anttonia samalla lailla kuin minä,joskus hoitaa enemmänkin..töistä tultuaankin se vaan nopsaan käy suihkussa ja ottaa anttonin,lämmittää maido ja menee pitkälleen sen kanssa..iltaisin se nukuttaa anttonin,kun antton tykkää nukahtaa naama isin naamaa vasten..laitoksellakin ukko halus et kätilö neuvoo sille vaipan vaihdon ja pukemiset :heart:
tänään mä sain ihan hirveen nauru kohtauksen,en voinu ukkoo kattoo ollenkaa ku nauratti,en ees tiiä mikä..ukko oli ihan et mikä sulla on ja sitäki alko naurattaa,sit se kysy et oot sä raskaana :LOL: minä että no EN!! :LOL: höppänä tuoki mies :LOL:
 
höh,joko työ kaikki nukutta?peekelis,pitää kai se munkii sit luovuttaa..missäs tuutis ja piituli on luurannu koko päivän?
ja kaikki "vanhat lokakuiset" joista ei oo kuulunu mitään,jos taustailette niin kertokaa kuulumisia!!
 
pikkumyy,voi teitä :hug: meillä on päivällä yleensä 12-14 välillä tuo ja iltaisin paitsi nyt ei oo ku annettiin suppo tuossa 9maissa,nyt kukertaa vaan isin kaa sängyssä eikä malttais nukahtaa..noh,onneks ei sentään äksyile..ja kun osaan jo ennakoida sen millon se pitää syöttää ennen niitä raivareita,niin paljon auttaa asiaan..en tiiä ymmärsitkö kun en oikeen itekkään :LOL:
 
JEI! Löysin tän himoitsemani puvun Oulusta :D Joutuu oottaa kyllä syksyyn ennen kuin toi on sopiva, mut pakkohan se oli ostaa. Kiitos Mammoliino vielä kerran.
Innolla odotan kuvia [b]Topsyn[/b] ostoksista! Hyvää yötä :wave:
 
dogtor, mulla oli eilen se ns elämä taas. :LOL:

kävin kaverilla kyläilemässä ja sitten iltapäivällä oli Juhon ratsastusterapia.

Ilta menikin lasten kanssa ollessa ja ruokaa laittaessa, tehtiin itse hampurilaisia ja oli muutes hyviä.Jopa lapsetkin söivät. :D

Isäntä lähti tänään Viroon työmatkalle ja tulee huomenna takas. Ja sen kanssa piti myös seurustella.
 
Huomenia! Mikäs piru minuu valvottaa nykyään yöt? Taas vaikka kuinka monta kertaa heräsin ja pyörin pitkään että sain uudelleen unen päästä kiinni :kieh: Ja unet ihmeellisiä painajaisia.

Kiia oli eilen illalla oikea rutisia. Mihinkään ei ollut tyytyväinen kuin vähän aikaa, liekö nyt seuraava joka kipeeks tulee :/ Täällä on liikkeellä tuota tautia että nostaa kuumeen muutamaks päiväksi ja pahemmin muuta ei ole. Näin kaupassa Jepe eskari kaverin äidin ja heillä se on alaknut viime viikolla. Vuorotellen kuulemma porukan käy läpi.

Yksäiti kyseli elatusmaksuista. Mulle on esikoisen aikana elatusaputoimistosta (vai mikä hitto se oli) sanottu että rahat pitää sovittuna päivänä olla äidillä ja pankin aukioloajan puitteissa. Yhden kerran esikoisen isä jotain temppuili ja soitin kysyäkseni neuvoa em.paikkaan. Käskettiin ilmottaa isälle että jos ei ole silloin ja silloin tilillä niin sitte laitan ulosottoon ja tulevaisuudessa ulosotto hoitaa ne aina. Meil ei siihen sitten tarvinnut mennä vaan rahat tuli parin päivän viivellä. Tällä hetkellä isi on laittanut ne suoraveloitukseen. Siitä en viiti alkaa nurista vaikka joskus eräpäivän sattuessa v.lopuksi, rahat tulevat vasta maanantaina vaikka elatusaputoimiston (vai onko se elatusturva) mukaan ne pitäis olla perjantaina mulla.

Toinen kokemus on yhden ystävän puolelta. Sielläkin isä temppuili maksun kanssa ja vieläkin kaupunki maksaa ystävälle rahat ja perivät ulosotossa ne isältä. Ulosottoon vaan jos ei isä niitä ajallansa maksa!

LillaStinalle hauskaa reissua :hug:

Mitähän muuta mun pitikään? Muisti teki tepposet yllättäin....
 

Yhteistyössä