Marrasvauvat 2007 TAMMIKUU '08

HE82 sain sittenkin pojalle vielä niitä toppavaatteita, oli tänään ilmeisesti tullut lisää sinne vaatetta :D ja sama koodi kävi, ilmeisesti kaikille sama ja tytölle tilasin myös sellaisen samettitakin kokoa 74, jos se menis vaikka keväällä vähän tai sitten syksyllä. hintaa vajaa 10 euroa :D
 
katjuza Kuulostaa tutulta sekä tiivis symbioosi että poikasi yöheräilyt. Aino on päivällä jatkuvasti rinnalla, onneksi yöllä kuitenkin nukkuu hyvin. Tuttipulloon oppiminen olisi kyllä minusta hyvä asia, Aino on toista mieltä... Pikkusiskoni on kehitysvammainen ja hänellä on ollut sen lisäksi diagnoosina mm. autismi. Tuo kehitysvamman rinnalla kulkenut diagnoosi on muuttunut useaan otteeseen vuosien varrella. Vielä ala-asteikäisenä siskoni saattoi herätä monta kertaa yössä ja ruveta esim. laulamaan. Monta mielenkiintoista hetkeä hän on meille tarjonnut! :LOL: Nyt siskoni nukkuu jo yönsä heräilemättä, mutta aikaa se vei, että hän tähän muille normaaliin vuorokausirytmiin oppi (yöllä nukutaan).
Voimia arkeen :hug:
 
Perfekta:kiitti vinkistä, kävin tilaamassa Saralle ja itelleni pari paitaa. Oisin tilannu Saralle yhen mekon myös, mutta olikin jo loppu :( No, ei se mitään. Oon niin tyytyväinen kun sain tuolta tilattua itelleni toppaliivin, jolle jäi hintaa 7?. Oon halunnu sellasta jo kauan :D

Sara on nukkunu kohta 3,5 tuntia parvekkeella. Viime yönä nukku taas hyvin ja syöttövälikin oli 6h, mut arvatkaas osasinko mä sitten nukkua kun kerrankin olis saanu? :kieh: :headwall: koko ajan vaan odottelin että koska neiti herää syömään :headwall: :headwall:

No joo, nyt kuuluu ääniä vaunujen uumenista, täytyy mennä! :wave:

H82&Sara
 
Täällä vetelee pikkuneiti unta kuulaan jo kohta kolmatta tuntia. Sammui liinaan ja uni jatkuu äidiltä tuoksuvan liinan alla sängyssä. Todella kätevä kapistus tuo liina!!! Vaikka minulla on selkävaivoja ja tosiaan kantorepun kanssa niskat ja hartiat kuolevat alle 15min, liinalla jaksoin kantaa ihan kevyesti tunnin. Oli ihanan helppoa ruokkia hevosetkin kun Aino oli liinassa. Ostamani suojus tuohon liinan päälle osoittautui myös näppäräksi. Ei tarvinnut pukea Ainolle kun pipo ja laittaa suojus + tietysti laittaa itselle kengät ja takki ja päästiin pihalle. Tavallisesti se ulos lähteminen on aina pienoinen show. Aino ei oikein pidä ulkovaatteiden pukemisesta...

Joku pohdiskeli pari sivua taaksepäin, että näitä meidän kirjoituksia tosiaan lukevat muutkin kun me. Minut ainakin tunnistaa helposti näistä höpinöistä ja joskus raskausaikana mietinkin millaista sensuuria sitä pitäisi omien kirjoitusten suhteen ylläpitää, eli haluanko tulla tunnistetuksi. Minua vähän vaivasi ajatus (johtui varmaan osaltaan raskaudesta, olin välillä käsittämättömän "herkkähipiäinen") tietyistä sukulaisista, jotka tiesivät minun kirjoittelevan johonkin vauvasivuille, että käyvätkö salaa lukemassa mitä tänne kirjoitan. Erityisesti miehen puolen juorukellot "pitkine nenineen" ovat sellaisia ihmisiä, että mielellään vahtaavat toisten tekemisiä, jotta sitten saavat selän takana vatvoa ja väännellä totuutta. Nykyään ei paljoa paina vaikka kaikki tutut ja tuntemattomat lukisivat mitä kirjoitan! :)

Taidan ruveta viikkaamaan pyykkejä kun tuolla tytöllä tuntuu uni jatkuvan vieläkin.
:wave:
 
Moikka vaan!

Meilläkin on yöunille meno aikaistunut,onneksi. Ennen ilta venyi aina 23-00 välille ennenkuin päästiin koisimaan,mutta nyt tällä viikolla on sipannut jo klo22 =) Tosi ihanaa,koska itsellekin tuo uni kummasti maistuu jo siihen aikaan vaikka ennen olinkin aikamoinen iltakukkuja. Mutta kunhan tästä alkaa pysyvää rytmiä löytymään ja poika alkaa menemään vielä aiemmin maata niin voi itsekin valvoa illasta.

Tuntuu muutenkin,että jonkinlaista rytmiä on alkanut löytymään näihin päiviin. Ulkona unet ovat alkaneet pojalle maistua,tänäänkin veteli sellaset 3h mikä oli vielä jokin aika sitten täysi mahdottomuus. On se jännä miten ihan parissa viikossakin asiat muuttuu =) Niin ja ensi viikostahan ei sitten tiedä ;)

Mulla oli tänään esikoisen kanssa silmälääkäri,mutta ei onneksi vielä tarvii laseja. Lievää hajataittoa kyllä oli havaittavissa.

Katjuzalle kyllä hirveesti tsemppiä arkeen! On varmasti todella haastavaa teidän arki. Mäkin jotain tiedän valvomisesta kun tuon keskimmäisen pahimpaan allergia-aikaan tuli valvoskeltua aika monta kuukautta putkeen :/ Ei ollut kivaa ei,mutta jotenkin siihenkin ns.tottui. Mutta rankkaa se kieltämättä oli!

Nyt Petrus heräsi :wave:
 
Tuossa aiemmin kirjoittelin Ainon olevan päivisin jatkuvasti tissillä. Tänään tuntuu uni maistuvan tytölle käsittämättömän hyvin. Ei oikein edes tiedä mitä tekisi kun on tottunut olemaan "jumissa" tyttö sylissä! :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja DJ Mussukka:
Mulla alkoi kuukautiset. Prkl. :headwall:
Lohdutuksen sanaa saanko sanoa, minä vuodan täällä 11:sta päivää jo...ekat menkat oli ihan normipituiset n.6pvää, nyt noin kauan, meinaan huomenna soittaa terkkariin et onko yhteyttä nyt tällä pitkällä menkalla ja sillä kun kohdunkaula oli mulla ärtynyt /punakka
 
Dodii sitte omaa napaa enemmän :D täällä leivoskeltu 4 kakkupohjaa, maalattu pinjata pallo ja tehty pojalle itse pöytäliina, sarjassamme hupsut äidit jotka haluavat lapselle kunnon teema synttärit ja kaupasta ei pöytäliinaa löytänyt :LOL:

nyt on sitten joka paikka kipeenä :kieh: :whistle:

Perfekta ja Sara
 
Perfekta Mun on pitänyt kysyy tätä jo pitkään ja samalla paljastaa taas tyhmyyteni. Siis mikä on pinjata? Oon yrittänyt kehitellä täällä mielessäni miltä se näyttää samalla kun oot kertonut sen edistymisestä. Joo-o, aukko sivistyksessä :eek: Ja noita aukkoja muuten piisaa :headwall:
 
Perfekta: :hug:
"Mielenkiinnolla" seuraillaan kuinka pitkiksi nämä muodostuu... :|

Eiks pinjata ole semmonen roikkuva juttu, joka on täynnä karkkia? Sitten muksut mätkii sitä rikki. Näin lyhyesti ja ytimekkäästi selostettuna. :D Korjatkaa, jos olen hirveästi hakoteillä. :whistle:
 
Tuollaiseks mäkin olen Pinjatan luullut.. Mut enivei, kiitos kaikille kun olette minut lämpimästi tervettulleeksi toivottaneet ja erityiskiitos Caralle ja DJ Mussukalle tästä päivästä. Oli tosi kiva tavata, jutella ja saada päivään muutakin sisältöä kuin vaan kahdestaan oloa muksun kanssa..

Entisen duunin viimeisen olemassaolopäivän-bileistä palannut Piin sekä mummin ja Isin hoidossa ollut Pikku-P
 
Juup pinjata on sellainen, esim,. pallon muotoinen jota hakataan rikki ja siellä on kaikkea mahdollista sisällä, karkkia paperia yms...kunhan saan sen kunnolla valmiiksi niin laitan kuvaa :)
Sarakin nukahti tuossa noin 22, saas nähdä maistuuko uni ihan yöunille saakka vai herääkö vielä pienelle maitotankkaukselle, vellin on jo saanut tälle illalle...

täälläkin minä, poika ja mies hurahdettu ihan noihin hulluihin japanilaisiin..poika varsinkin kyselee et millon ne tulee yms...nytkin tuolla tietää et kohta alkaa niin ei meina housuissaan pysyä :LOL:
tulee siis jimilta ma-to klo 23.00-23.30...

mut nyt päästän miehen tähän takas kun varastin tämän sen tupakkireissulla :LOL:

Perfekta ja Sara
 
joo oli tosi kivaa meilläkin, vaikka Minnillä onkin vähän kumma tapa näyttää se :LOL: sun pitää piin laittaa pihlasta kuva tänne niin kaikki pääsee ihastelemaan hänen mahtavia hiuksia!!

meillä mennyt ilta oikein mukavasti Minni heräs päikkäreiltä vast klo 19 (nukku 3h) sen jälkeen ollaankin vain syöty ja seurusteltu:) nyt on menossa iltamaitovelliseos ja sit sänkyyn!

hyvää yötä kaikille :wave:
 
Mä en tänään antanu velliä. Kattoo nyt sitte miten nukutaan. Meinaan ku olen velliä illalla antanu niin on tullu yöhön yks syönti kerta lisää, ihan niinku joku muuki täällä kirjoitti, en nyt muista kuka :ashamed:

Mä meen aamulla huomenna Papan joukkoseulontaan kun kuulun siihen kun tulee tuo 30v. täyteen nyt helmikuussa :headwall: :headwall: :headwall: :LOL:

Äijä edelleen töissä, meni aamulla seiskaks ja tulee ehkä tossa puolen yön aikaan. Ei ollu ma töissä lainkaan niin on tänään sitte pitkän päivän..

Meillä ei sitte perunaa syötykään ku sen kerran kaks. Sitte tuli vaan yökkäystä ja päätin lopettaa sen. Annoin sitte persikkkaa ja se on menny hyvin alas. Alan antaa sitte porkkanaa ja sit siihen perunaa.. Että näin.. En meinaan todellakaan ala toista pistään yhtään enenpää oksentaa ku puklaa muutenki jo ihan tarpeeks. Ja ainakin nyt on alkanu Ella tajuun mikä homma tää on ku lusikalla tungetaan jotai suuhun

Tää Kaksplus on kyl ollu kiva. Mä olen täältä monta mukavaa mamma kaveria saanu :) =)

Mut jos iltateet jois ja menis kanssa nukkuun.. Vien Ellan aamulla kaverin luo siks aikaa ku meen sinne papaan. Asuvat siinä lähellä missä se näyte otetaan.. Sano kaveri et hän saa nyt sit kokea miltä tuntuis olla kaksosten äiti, kun heillä vkon Ellaa nuorempi vauva =) No joo, veikkaan että Ella ja kaverin vauva vetää molemmat sikeitä vaunuissaan parvekkeella ja saa kaveri rauhassa hörppii kahvia :)
 
AAAARGH!!! Minne mun tekstit katos, prrrkele!!!

...Tietty kun kirjotin pitkät tarinat :headwall:

No eipä mulla kummempia ollu, sitä vaan kun on niin hauska lukea miten samanlaista arkea muillakin on: Tuijotellaan hulluja japanilaisia, ja synnytyssairaalaa :D ja tosiaan meillä menee illat kokonaan tissi suussa, kun ei poika tuttia osaa syödä ollenkaan. Tosin kuulin kehuja sellasesta tissin mallisesta tutista, kävin jo lastentarvikeliikkeestä kyselemässä sellaista, olivat loppuneet, mutta tän viikon lopussa tai ens viikon alussa niille pitäisi sellaisia tulla...pitää kokeilla!!! Kun ei tuo äijä nukahda illalla kun tissi suussa :) Päivisin nukahtaa niin helposti, kun nukkuu aina pihalla, niin nukahtaa AINA jo pukemisvaiheessa :LOL:

Kipeenäkin on oltu :( hurja nuha ja yskä iski vauvaan tiistaina, onneksi keskiviikkona oliki 2kk neuvolalääkäri, se vaan totes et tosi paljo ollu vauvoilla kovaa flunssaa(!) Ja minä luulin et pikkuvauvat ei tulis helposti kipeeks! mutta tosiaan onneks on jo paremmassa kunnossa :heart:

Hurjaa vauhtia poika kasvaa, nyt mitat oli: pituus 59,5cm (synt.51cm) ja paino 6430g (synt.4020g)

HE82 kyseli vatsan toiminnasta: ennen oli pojalla aina kakka vaipassa kun vaihto, nyt pari kertaa päivässä, aina samoihin aikoihin, yks aamu olikin tooosi pahalla päällä, ihmettelin jo että mikä mättää, niin tajusin ettei ollu tullu aamun kello viiden kakkaa, ja jopa helpotti, kun se sitte puol kymmenen aikaa tuli :)

Nyt pitää häipyä... ukko tuli just lätkäreeneistä ja poika nukkuu, jospa tässä kerkeis vähän laatuaikaa vietää ukonkanssa :p
 
Tämä on kyllä vallan erikoista, kun meikä tähänaikaan täällä netissä vielä notkuu. Yleensä oon jo umpiunessa näillämain, jos tyttö vaan on suostuvainen moiseen... :) Silmät ei vaan sängyssä pysyneet kiinni. Tämä vielä kostautuu... :whistle:

Kiitokset tosiaankin Caralle ja Piinille kahvitteluseurasta. Hyvin ne pötkylätkin rivissä ölisemässä viihtyi, välillä piti vaan osoittaa enemmän tunteita. ;) Ensiviikolla siis uusiksi. =)

Taidanpa siirtyä nettishoppailun pariin. :p
 
täällä taas hereillä.. saatiin neiti nukahtaa tuossa puol 12 aikaan ja vielä äskeki tuolla kitis. Tultiin tosin yllättävän myöhään tänään kotiin, tuossa 10 jälkeen joten meni se normi nukkumaan meno aika ohi. Mut eipä tuo nyt niin mitään kuhan nyt sitten nukkuis kuitekin. Maidot javellit on syöny :)

Lueskelin tuossa noita vanhoja tekstejä ja oli kyllä aika huvittavaa lukea niitä viimisiä kirjotuksia ennen ku synnärille lähti..ja arvauksia kuka synnyttää ensiks :D nyt se naurattaa mut ei kyllä sillon naurattanu ku ite oli vielä siinä tilanteessa( niin siis sarahan päätti syntyy sit hiillostuksen avulla rv 42+2 :headwall: ) että..ei niin ikävä sitä aikaa kuitekaan :p

Mua ei kyllä haittaa yhtään jos joku tuttu tai tuntematon näitä juttui tääl lukee,varmaan tunnistaakin jos tajuu tänne eksyy..en tiiä :D
mut niiku Sanna sanoikin; Kiva tää palsta on. Ei ois kyl sillon vuos sit uskonu et pääosin joka pv täällä tulis käytyy vielä melkein vuoden päästäkin :)
Harmi vaan kun jotkut on jättäytyny pois kirjottamasta :( mut on kyllä tullu paljon uusiakin "naamoja" tänne jos niin voi sanoo ;) Ja sit on monia jotka on ihan alusta asti kirjotellu ja vieläkin .. :)
Ollaan varmaan vielä 10v päästäkin tääl kirjottelemas :D

Mut jooh,jos menis ehkä nukkumaan päin.

öitä
:wave:
 
Huomenta!

Aika monella oli vauvelit nukkunut eilen todella pitkät päikkärit.. Meilläkin Emmi nukkui ekaa kertaa vaunuissa, ettei tarvinnut heiluttaa lainkaan. Ja Nukkui vielä 3,5h!!! Kävin vähä välii ulkona tarkistaa, et vieläkö hengittää, en oikeen itkuhälyttimeen luottanut :ashamed:

Täälläkin menkat vaan jatkuu :eek: Oisko tää jo 7. pvä nyt tässä jälkimmäisessä vuodossa. Mullahan oli vaan viikko välissä vuotojen välillä :headwall:

Ois ihanna tietää et miten paljon Emmi on taas kasvanut. Neuvola on vasta parin viikon päästä, mut itte oon sit mittaillut. Nyt alkaa jo 60cm vaatteet käymään pieniksi, kasvaa kyl todella vauhdilla.

Meillä on Emmin ruokailuvälit pidentyneet päivällä jo 2-4h.. Illalla nukahtaa n. klo 20 ja tankkaa klo 23, 04 ja sit vielä aamulla klo8. Aikaisemmin päivällä ruokaväli oli just jotain 1-2h. Täällä on ollut jo jonkun aikaa ihan valtavaa kuolailua.. Sit koko nyrkki suussa...

Jos menis hakee lisää kahvia ja alkais miettii täks päiväks tekemisiä. Ulkona ainakin näytti satavan hmm... jäävettä! Ei oikein kivalta ulkoiluilmalta vaikuttanut.

Ellu ja Emmi


 

Yhteistyössä