**Maalismasut 2009* lokakuussa

Tupakkalakosta pakko hehkuttaa itsekin sen verran, että täälläkin oltu polttamatta elokuun puolesta välistä asti! B) Ei ole tupakin tupakkia syttynyt sen jälkeen..

myymälle onnea siitä että kaikki oli niinkuin pitääkin, se on aina niin helpottavaa kuulla. :)

Tileistä: Meille on tarkoitus tehdä yhteinen tili, eli mihin laitamme molempien rahat ja käytämme molemmat sitten samaa tiliä. Mies tosin tienaa reippaasti enempi, kun hän pyörittelee firmaa, mutta minä taas yleensä käyn kaupassa ja varmaan tulevaisuudessa enemmän lastenvaateostoksilla jne, niin on helpompaa että rahaa on helposti käytettävissä kun sitä tarvitsee.

Tänään näin pitkästä aikaa erästä hyvää ystävätärtäni, hän oli onnesta sekaisin kun kuuli että ensi kesänä on häät! :heart: Pyysin häntä kaasoksi ja suostui ilomielin, käytiin jo lainaamassa kirjastolta hääaiheisia kirjoja joissa on leikkejä ja perinteitä ja kaikkea siltä väliltä. Hänelläkin talvi kuulema varsin vapaa-aikaista, joten meillä on hyvää aikaa suunnitella ja näpertää rakkausjuhlia. :heart:

Niinu & itiö 21+5
 
Zoe-F
kaatjuska Ei oo enää ollut vuotoja, ne saatto olla alussa siitä istukasta tai vanhaa verta muuten vaan, tarina ei kerro. Sen takia jäin sairaslomalle ja muutenki piti varoa kaikkea raskasta juurikin sen istukan sijainnin takia kun heikommin kiinni kohdun suulla. Tavallaan mä toivon ettei olis siirtyn, nii sitten tehtäis sektio, mutta en mä tiedä, tavallaan mä kuitenkin haluan synnyttää "ihan itse". Saa nähdä, se ei oo mun päätettävissä miten käy :)
 
myymä
Tässä nyt tämän päivän ultrakuvat ja tämän päivän masukuva:


myymä ja pikkuvelisisko 19+5




http://www.aijaa.com/v.php?i=2991509.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=2991516.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=2991498.jpg
 
Helppiä hyvät kanssasisaret! Mä oon parina yönä heränny sellaseen tosi repivään mahakipuun. Yleensä helpottaa kun menee selältä kyljelleen. Kahtena yönä on rakko ollu tosi täynnä ja kun oon käyny wc:ssä niin sen jälkeen olo helpottanu. Päivällä ei tollasta oo ollu, mutta nyt välillä kun nousee vaikka nopeesti niin tulee sellanen tunne kun maha olis täynnä mustelmia. Soitin neuvolaankin tänään ja terkkari sano, että jos päivällä ei tollasta repivää kipua tuu niin se voi olla ihan normaalia kohdun venymiskipua. Silti vähän mietityttää. Viikon päästä on rakenneultra. Toivottavasti kaikki olis pukkuisella hyvin.

Suunnistaja ja rakas 18+3
 
Toinen ultra onnellisesti ohi! Ihan mielettömästi oli pikkuinen kasvanut ja kehittynyt; viimeksi oli pelkkää päätä ja nyt kaikki raajat, keho ja kasvot oli niin selvästi näkyvissä!

Kätilökin nauroi heti aluksi, että taitaa asukki suosia asunnon oikeaa laitaa, kun vatsa oli ihan selvästi enemmän kohollaan siltä puolelta.

Kaikki oli hyvin, sydän löi kunnolla ja oikeanmuotoisena, sormet ja varpaat paikoillaan ja aivotkin kehittyneet niin kuin pitää.

Sukupuoliuteluun kätilö totesi, ettei mene pistämään näissä asioissa koskaan nimeään alle, mutta ei se kyllä pojalta näytä!

Eli nyt odotellaan, milloin pieni Ada Emilia putkahtaa maailmaan.

Hendu, minun mieheni on espanjalainen, ja valitsemamme nimi on helppo lausua molemmissa maissa. Espanjaksi Ada kuulostaa samalta kuin keiju, hada. Nimi on tosin heprelaista alkuperää ja tarkoittaa kauneutta.


Sukunimeä ei olla vielä päätetty, me kun pidettiin omat nimemme naimisiin mennessämme. Espanjassa tilanne olisi helppo: lapsi saisi molemmilta yhden sukunimen. Täällä kun syntyy, niin joudutaan varmaan heittämään lanttia. Pojasta olisi tullut Pedro Akseli, eli luultavasti täällä olisi käytetty toista ja Espanjassa ensimmäistä nimeä. Hassua, mutta Akseli oli miehen ehdotus - ihastui kovasti taiteilijaan ja nimeen Ateneumissa.

Sain tänään töissä Desmond Morrisin Vauva-kirjan arvostelukappaleen. Nyt aion juhlia hienosti mennyttä ultraa unohtamalla opiskelut tältä illalta ja nauttimalla kirjasta hedelmäsalaatin kanssa.

Öitä kaikille,

Minilla ja Ada Emilia 20+1
 
Zoe-F
Minilla Nätin nimen ootte suunnitellu. Meillä olis kans tarkotuksena jotakin vastaavaa kuin Anna Emilia Josefiina tms ja pojalle ei olla edes suunniteltu, saa sitten nähdä, pitääkö alkaa miettimään.
 
Minä haluan myös pysyä listalla vaikka en ole viime aikoina kovin paljoa kerennyt kirjottelemaan. Tietoihini voi päivittää iäksi tätä nykyä 25v ja poikaolo on ollut alusta saakka.

Saa nyt nähdä kumpaa lupailevat sitten ensi viikon tiistaina rakenneultrassa. Ei millään jaksaisi odottaa sinne asti. :) Tulen sitten kertoilemaan sieltä kuulumiset.

Tepa ja Late 19+1 (työnimikin muokkautunut tässä pitkän tauon aikana... ja tietysti miehen keksimä)
 
Kaa
Hui kun on tullut paljon tekstiä! =)

ärrieri; hienoa, että teillä on tuota synnytysvalmennusta. Täällä päin se on tuntematon käsite.

Rakenneultrasta hyviä uutisia saaneille onnittelut!

Gallup; molemmilla omat tilit ja yksi yhteinen. Helppoa näin. Kuluja ei lasketa tarkkaan kahtia, vaan se maksaa joka sattuu olemaan kukkaro kädessä.

Lotta-75, synnytykseen liittyvistä peloista: kannattaa ottaa puheeksi nuo pelot neuvolassa. Osaa sitten ajoissa rueta helpottamaan niitä. Vaikka pelko ei olisikaan mitenkään suuri, niin hyvä siitä on puhua.

Vakuutuksista; olen tuota miettinyt, mutta en vielä ole päättänyt mitään. Vaikeaa.

Hattivatille oikein mukavaa Ruotsin reissua!

Tupakkalakkolaisille, tai paremminkin sanottuna tupakoinnin lopettaneille tsemppiä! Upeaa kun joku tuohon pystyy.

Suunnistaja; tuo kipu kuulostaa ihan normaalilta raskauteen. Itselläni on ihan samoja tuntemuksia ja kohtuhan se siellä kasvaa ja vaatii tilaa vatsaontelossa. Siis positiivinen kipu.

Sitten omia kuulumisia; kävin tänään rakenneultrassa. Kaikki oli niinkuin pitääkin, rakenteet kunnossa ja mitat oikeilla luvuilla. Istukka on etuseinässä, joten liikkeiden odottelua saa vielä jatkaa... Poikaoloni piti paikkaansa, koska ultrassa näkyi oikein komea pippeli! :D
 
Zoe-F
Kaa Mä poltin kaheksan vuotta, ja nyt kun oon ollu kuukausia polttamatta, niin on tullut mieleen vanha sanonta siitä, että ne jotka sanovat ettei voi tupakointia lopettaa, ei oo ikinä sitä tosissaan kokeillutkaan.
Vanhojen yritysten perusteella ja mitä on muita kattellu niin luulin että olis vaikeeta.
Kieltämättä se tupakka alko pyörii mielessä sen viikon laastaroinnin jälkeen, pyörii edelleen silloin tällöin, mutta ei oo mitenkää pakottavaa tms.
 
en enää muista mitä piti kirjoittaa! :whistle:
Huomenna on rakenneultra ja oon pelotellu itteni kaikin puolin. Onneks mies pääsee mukaan. En vois mennä itekseen. Vaikka ei meillä noin niin ku päällisin puolin kai pitäis mitään hätää olla mutta mutta mutta. silti sitä miettii.
Mies on töissä ja mä opiskelen niin eletään täysin miehen rahoilla. Opintotuella maksan Koulumatkat ja koulussa ruuan, siihen se meneekin. Joskus harvoin käyn omalla rahalla kaupasta jotain pientä. Meillä on eri tilit ja hyvä niin, mä varmaan humputtelisin meijän rahat turhuuksiin :saint:
en nyt kuolemaksenikaan muista mitä mun piti kirjoittaa...
 
Gallup: Meillä on omat tilit. Systeemi on toiminut äly hyvin, sillä tulot ovat muutaman kympin erotuksella samat. Lisäksi me otettiin asuntolaina puoliksi niin, että mulla on oma osuus omissa nimissä ja miehellä oma puoliskonsa. Näistä koostettiin kauppasumma. Ja lainan määrä on täsmälleen sama. Myös veroprosenttimme ovat näin samat =)

Omat menot, esim. auto- ja vaatekulut maksamme itse, ja nämä ovat molemmilla myös kuukausittain aika samanlaisia :) Yhteiset laskut, kuten sähkö, maksamme puoliksi. Ruokaostokset menee jotenkin niin, että joka toisen kerran maksaa toinen ja toisen toinen. Mennyt luonnostaan jotenkin miettimättä.

Raha-asioista ei ole vielä ehtinyt tulla riitaa tai muuta päänvaivaa, kun ollaan harvinaisen samalla viivalla :)

T.Marais ja Mökö 21+2
 
Ultraterkkuja täältäkin!

Tänään siis oli vihdoin ja viimein rakenneultra, mieskin pääsi mukaan. Ultraaja oli todella mukava ja selitti koko ajan että ''tuossa on se ja se, näyttää oikein hienolta'' ja hienostihan sieltä löytyi kaikki mitä pitikin eikä mitään ylimääräistä :) Saatiin villi tyttöveikkaus, mutta todella epävarma sellainen, joten jännitys säilyy maaliskuulle ja mun poikaolo on edelleen vahva.

Tileistä:Meillä on omat tilit mutta yhteiset rahat. Siirryttiin yhteistalouteen samantien kun aloimme miehen kanssa seurustelemaan. Meillä on molemmilla todella samanlainen suhtautuminen rahaan; se on vain välttämätön paha. Tämä on toiminut meillä todella hyvin.

myymä:tuo sun mahas on ihan ylisöpö, oikea pallo :flower:

Lotta-75: Onko sulle tehty jo sokerirasitus? Tai kenellekään muulle? Mulla se on vasta rv. 26! :whistle:
 
Iltaa

Töissä oltu kaksi päivää viimeviikkoisen sairastelun jälkeen. Aikas rankkaa. Heti on joutunut tekemään ylitöitä, kun pomo painaa päälle. Ja vaatii ihan ihme hommia / muutoksia raportteihin. Olen siis taloushallinnon ihmisiä, jos joku miettii.Minkä alan tulevia äitejä täällä on?

Gallup rahat. Meillä on ollut yhteinen tili siitä lähtien, kun avioiduimme. Kaikki tulomme menevät samalle tilille. On helpompi hallita tilannetta, kun kokonaiskuva on koko ajan käsissä. Tililtä menee siis kaikki maksut ja lisäksi kuukausittain menee rahaa rahastoihimme. Tosin ne ovat nyt heiluneet alas kuin härän häntä. Mutta pitkän tähtäimen ajatus se on.

Vauvaolo tämä raskaus on ollut ihan erilainen verrattuna esikoiseen, paitsi painon suhteen. Joka menee saman kaavan mukaan. Joten olo on, että poika tulisi. Mutta tyttö on yhtä tervetullut. Pääasia, että syntyy mahdollisimman terveenä. Onpahan sitten kaksi pikkuneitiä talossa. Jos poika syntyy, niin menee vaatteita myyntiin, koska aikas paljon tyttö vaatteita talossa. Neutraaleja on jonkun verran. Mutta kaikilta yleensä saatu lahjaksi tytölle sopivaa. Mutta asiaan saadaan vastaus 4d:ssä, jos halutaan. Veikkaan, etttä mies haluaa. Jos hän tietää, niin kyllä minäkin haluan.

Te, joilla on jo lapsia, niin isänpäivälahjavinkkejä kaivataan? Kiitos.

Jadekettu ja vauveli 18+3,UÄ:n mukaan 19+2
 
pikaisesti ennen pakoa ;)

ZoeF
: Samaa mieltä oon että kyllä siitä tupakasta pääsee eroon jos vaan tosissaan haluaa! esim. serkkuni jika polttanut varmaan sen 15 vuotta, lopetti tupakoinnin kun seinään :whistle: että jos sisua ja halua löytyy niin varmaan onnistuu. Tosin kai se on vähän ihmiskohtaistakin kuinka pahat "vieroitusoireet" tulee..
itsellä ei aikoinaan tuottanut suurtakaan onglemaa.. pahinta oli ehkä just kahvin tai ruuan jälkeen.. tai sitten kun kävin vielä hevosia ajamassa niin kun ei ollutkaan tupakkaa mitä sytyttää.. huomasin että tavallaan tietyt rutiinit toivat tupakan mieleen aina.
Nyt en ole polttanut 4 vuoteen. okei myönnettäköön että ne harvat kerrat kun baariin on päästy ennen tätä raskautta niin siellä tulee sauhuteltua. mut siihen se sitten jääkin. ja seuraavana aamuna on sitten ihan tuhkakuppi olo :x

Jadekettu: valmistuin aikoinaan hevosenhoitajaksi mutta kovin pitkään niitä hommia en kerennyt tehdä allergian takia.. maatalouslomittajanakin välistä olin. nyt vuoden verran tehnyt kaupassa hommia ja veikkaan että sille alalle tähtään jatkossakin. ja oikeastaan ensi kesäksi kysyttiinkin töihin puoleksi vuodekis mutta sanoin että en kyllä mitenkän repeä enkä haluakkaan kun vauva tulee.

Hienoa että hyviä ultra kuulumisia ropisee :D Toivottavasti itselläkin ois kolmen viikon päästä hyviä uutisia.

nyt telkun ääreen.. :wave:
 
Zoe-F
Danjuska nykyään ei saa enään baarissakaan polttaa mikä on ihan hyvä, kun mäkin niissä käyn, vaikka paksuna olenkin.
Ja pakko myöntää, hetkittäin kahvi kupin jälkeen esim, tulee sellanen nyt-tupakalle-olo ja heti perään sellanen tosi hölmö olo, että enhän mä poltakkaan :whistle:
 
Suunnistaja mulla oli kanssa noin viikko sitten toispuoleista repivää kipua kyljessä, johon heräsin aina öisin. Kyljen vaihto auttoi, mutta tuntui tosi inhottavalta. Nyt en pariin yöhön ole herännyt sellaiseen.

Zoe-F Vähän ärsytti kätilön asenne painonnousuun, vaikka kai se juuri ja juuri on normaalin rajoissa. Eiköhän se ole ihan yksilökohtaista. Olen normaalipainoinen ollut ja vieläkin olen, vaikka raskaus on puolessa välissä. Kiva kuulla, että muillakin paino nousee.. :saint: :D

Tupakoinnin lopettaneet: tosi hieno saavutus! Kyllä oikea asenne auttaa todella paljon, mutta tosiaan ihmiset ovat erilaisia vieroitusoireissaan.Itse lopetin 2007 tammikuussa. Nikotiinikorvaushoidon lopetin viime heinäkuussa. Olen todella ylpeä, etten tarvitse mitään aineita enää mihinkään olotilaan. B) Pitkä ja hankala tie ollut. Eli hatunnosto kaikille lopettaneille vielä!

Olen sosiaalialalla, perhekasvattaja maaliskuun loppuun asti. Sitten työtön äippälomalainen!
 
Zoe-F
Mimmu Työtön mustakin tulee, ei kukaan haluu paksuna olevaa ottaa töihin. On mulla noita pikkuhommia joskus, mutta ei ne paljon sit äippärahoissa näy, kun ei mee verottajan kautta. Ennen ens neuvolaa syöt sitten viikon pelkkää riisiä ja juot kaks litraa vettä päivässä :D Ei varmast näytä enää monii satoi grammoi painon nousuu.
Miä tein sillee, mut oikeest, ihan vaa siks et miä tykkään riisist ja voisin varmaa elää pelkästää sillä ja (valitettavaa kyllä ) soijalla.
 
Iltoja!

Jadekettu Tällä myös yksi kaupassa työskentelevä. Markkinoinnin tradenomiksi olen kyllä valmistunut, joten ei ihan koulutusta vastaava työ ole. Saa nähdä mitä sitä äippäloman jälkeen sitten tekee, palaako vanhaan työhön vai keksiikö jotain uutta.

Saa myös nähdä kuinka pitkään sitä vielä jaksaa töitä tehdä, kun toi maha tosta vielä jatkaa kasvamistaan. Aika fyysistä on meinaan toi mun työ, kuormien purkua ja muutenkin joutuu koko päivän olemaan jaloillaan. Noista purkuhommista täytyy tietysti ensiks luopua ja keskittyä sit vaan asiakaspalvelupuoleen. Vielä on onneks kuitenkin hyvin jaksanu kaikkea puuhata.

Upupaepops Mulle lääkäri sano et täytyy mennä sinne sokerirasituskokeeseen, mut en vielä tiedä millon se on. Nyt olis torstaina taas neuvola-aika, niin täytyy terkkarilta kysyä asiasta. Mua kyllä kauheesti jänskättää se koe, koska en yhtään kestä verikokeita. Aina rupee pyörryttämään. Ja voin vaan kuvitella miltä se sit tuntuu, kun on vielä ollu monta tuntia syömättä ja sit joutuu juomaan sitä sokerilitkua. YÖKS! :eek:

Hups, kello on noin paljon. Kai se täytyy lähtee pikkuhiljaa nukkumaan, vaikka huomenna onkin kyllä töistä vapaapäivä. :)

Hendu ja ötökkä 20+2
 
myymä
Huomenta :)

Joku kyseli alaa, jolla työskentelee. Itse oon turvallisuusalalla palveluneuvoja :) Ja tästä hommasta myös jään äitiyslomalle helmikuussa sitten :)

Kylläpä oli tuskainen aamu. Auton ikkunat oli niin jäässä että mun voimilla niitä ei ois saanut edes kahdessa tunnissa skrapattua.
Mies onneksi tuli auttamaan jotta ehdin töihin :)

Olo on oikein hyvä. Hinkuisin kovasti lenkille mutta kun mies on niin vähän kotona ettei ole oikein lapsenlikkaa! liikunta jää turhan vähälle...

muty Hyvin se ultra menee, elä pelkää :) vaikkakin tiedän tunteen...

myymä ja pikkuvelisisko 19+6 .. kääks huomenna oiskin puoliväli, huisia! :)

 
Upupaepops : Minä olen käynyt jo tuolla sokerinrasituskokeessa, taisi olla jotain elokuun loppua eli tosi aikaisessa vaiheessa ja arvot oli mitä oli. Mutta äitipolilla kävin mittarin ja ohjeet hakemassa tuossa kolme viikkoa sitten. Ja onneksi ihan ruokavaliolla arvot on pysynyt nyt hyvänä. Itseasiassa aika matalia arvoja.

Ammattina minulla insinööri ja äippälomaa odotellessa.

Lotta 21+1
 
Ammattia mulla ei oo. Tai no kotiäiti. :D

Tilit on erikseen, mutta kulut maksetaan puoliksi. :)

Siis jännittää. Tänään on rakenneultra. :)

Yö meni sitten päin sanonko mitä. Ensin mua närästi, että en saanu unta. Olin kerennyt ehkä parisen tuntia nukkua, niin eiköhän esikoinen päättänyt, että hän EI NUKU! Kello oli 2.45. :kieh: Ei kyllä naurattanut yhtään. :/ Meni sitten viideltä nukkumaan takas ja mun oli turha mennä nukkumaan, kun tunnin päästä olis ollu herätys.

Viipi ja Nappula 21+5
 

Yhteistyössä