**Maalismasut 2009** marraskuussa vol 2.

Kaa




1.3
Perhe on paras . . . .neljäs. . . . . . . TYKS. . . . 31v tyttölupaus
jossu84 . . . . . . . . . .toinen. . . . . . . . LKS . . . .24v tyttöolo
Tiinahuu . . . . . . . . . esikoinen. . . . . SeKS. . . 17v
Minni Menninkäinen . .toinen. . . . . . . . . . . . . . 35v tyttölupaus

3.3
Pöttis . . . . . . . . . . kolmas. . . . . . .TYKS. . . . 34v tyttölupaus
cadillac . . . . . . . . . kolmas. . . . . . . .TYKS. . . 32v tyttöolo

4.3
eemina . . . . . . . . . viides tyttölupaus

5.3
Niinu86 . . . . . . . . esikoinen. . . . . .PKKS. . . 22v poikaolo
Eeeva . . . . . . . . . . toinen. . . . . . . . OYS. . . . 22v tyttölupaus
Mimmukka81 . . . . . esikoinen. . . . . . Kät. . . . .26v poikalupaus
SaBiNe . . . . . . . . . neljäs. . . . . . . . . OYS
Soraya. . . . . . . . .esikoinen. . . . . . , VAS. . . . .34v

7.3
Iines79 . . . . . . . . . toinen. . . . . . . TYKS. . . 29v poikalupaus
myhkäri . . . . . . . . .toinen. . . . . . . . KYS. . . .27v
Viipi . . . . . . . . . . . .toinen. . . . . . . . OYS
fazerina82
Eliisa83 . . . . . . . .esikoinen

8.3
Marais . . . . . . . . . .esikoinen. . . . . .JS. . . . 28v poikalupaus

9.3
upupaepops . . . . . esikoinen. . . . . SatKS. . . 19v tyttölupaus
emmmaa . . . . . . . . .toinen. . . . . . . . OYS. . . . .21v tyttölupaus
Pauko . . . . . . . . . . .toinen. . . . . . . . .OAS. . . .25v tyttö
Hiq . . . . . . . . . . . . .esikoinen. . . . . .TYKS poikalupaus

11.3
vihvi . . . . . . . . . . . .esikoinen. . . . . . . . . . . . .23v tyttöolo
eetto . . . . . . . . . . . toinen. . . . . . . .TAYS. . . .29v tyttöolo
Cattitude . . . . . . . . esikoinen. . . . . OYS. . . 29v
Melita . . . . . . . . . . esikoinen. . . . .TYKS. . . . 29v poikalupaus
Jessu85 . . . . . . . . . toinen. . . . . . . LPKS. . . 22v
Genet . . . . . . . . . .esikoinen. . . . . NKL. . . . . 26v tyttölupaus
lotta-75 . . . . . . . . .kolmas. . . . . . . OYS. . . . 33v tyttölupaus
Metsälauha . . . . . . kolmas. . . . . . .TYKS. . . . .33v poikalupaus

12.3
mianjo . . . . . . . . . . . toinen
annas00 . . . . . . . . . toinen. . . . . . . PKKS. . . . . . 21v tyttöolo
Luovis . . . . . . . . . .ensimmäinen

13.3
Eternal-life . . . . . . . .esikoinen. . . . .K-PKS . . 19v tyttölupaus
miitzuli . . . . . . . . . . .kolmas. . . . . . .KOKS poikaolo

14.3
BiaBIa . . . . . . . . .toinen ja kolmas. . NKL
muty . . . . . . . . . . . .esikoinen. . . . . . . . . . . . . 23v poikaolo
Sinttu83 . . . . . . . . . esikoinen. . . . .PHKS
mökin muija . . . . . . .neljäs. . . . . . . KSKS
maalismamma09 . . . .kolmas. . . . . . . . . . . . . Tays

15.3
Kellohelma . . . . . . . toinen. . . . . . . KOS. . . . . 26v tyttölupaus
Hendu79 . . . . . . . . .esikoinen. . . . . KOS. . . . . 29v poikalupaus
hattivatti-09 . . . . . . esikoinen. . . . TAYS. . . . . 27v poikalupaus

16.3
Mantatyttö82 . . . . . kolmas. . . . . . KPKS . . . . . .26v

17.3
Riine . . . . . . . . . . .esikoinen. . . . TAYS. . . . . 26v
Kaa . . . . . . . . . . . .esikoinen. . . . . KYS . . . . . 30v poikalupaus
Minilla . . . . . . . . . . esikoinen. . . . .NKL. . . . . . 29v tyttölupaus

18.3
kaatjuska . . . . . . . . esikoinen. . . . .K-PKS. . . . 34v tyttölupaus

19.3
Zoe-F . . . . . . . . . . . esikoinen. . . . . KOKS. . . . 22v poikalupaus
myymä . . . . . . . . . . toinen. . . . . . . Kät. . . . . . 23v poikalupaus

20.3
LindaH23 . . . . . . . . esikoinen. . . . .LKS

21.3
Mömmis . . . . . . . . . . esikoinen. . . . .KSKS . . . . . .22v poikaolo

22.3
chromo . . . . . . . . . . toinen. . . . . . VKS. . . . . . 23v
ärrieri . . . . . . . . . . toinen. . . . . . K-SKS. . . . 32v tyttölupaus
m a r z a . . . . . . . . . toinen. . . . . . .TAYS. . . . . 28v poikaolo
Tuuli2 . . . . . . . . . . . .viides
kiiltis . . . . . . . . . . . esikoinen. . . . Kät. . . . . . .35v
Myrna . . . . . . . . . . . .esikoinen. . . . NKL. . . . . . poikaolo

23.3
Halfcafnonfatlatte . . toinen. . . . . . . . . . . . . . . 32v tyttölupaus
tepa83 . . . . . . . . . . esikoinen. . . . KYS. . . . . . 25v poikalupaus
Zerbula tyttölupaus

25.3
Misa75 . . . . . . . . . . esikoinen. . . . .JS. . . . . . . 33v poikalupaus
samppa77 . . . . . . . .kolmas

26.3
hansku83 . . . . . . . . .esikoinen. . . . . KYS. . . . . . 25v poikalupaus
Inkaliina-83 . . . . . . . esikoinen. . . . TYKS. . . . . . 24v poikaolo

28.3
melisha . . . . . . . . . .. esikoinen. . . . . Kät tyttölupaus
Suunnistaja . . . . . . . .esikoinen. . . . . TYKS tyttölupaus
danjuska . . . . . . . . . . toinen . . . . . . . OAS . . . . . . 23v tyttölupaus
Jadekettu . . . . . . . . .toinen. . . . . . . .JS. . . . . . . 32v tyttölupaus

mmiisa . . . . . . . . . . .esikoinen. . . . . . . . . . . . . . .19v
rogue84 . . . . . . . . .esikoinen. . . . . . . HYS. . . . . .24v tyttölupaus
Nalle-Puh. . . . . . . . .toinen. . . . . . . . .Kät

29.3
aiti78kerava . . . . . . . kolmas. . . . . . . . Kät. . . . . . . 30v
Zadie . . . . . . . . . . . . esikoinen. . . . . .KAKS. . . . . . .23v
Hermina . . . . . . . . . . esikoinen. . . . . .Kät/H

31.3
Elämänpuu . . . . . . . . . . . . . . . . . . .SAS. . . . . . . . 31v tyttöolo


Meitä on 75 maaliskuun odottajaa! :heart:

Tyttöjä odottelee tuntemusten ja lupausten perusteella 28 maalismasua, poikia taasen 21 odottajaa.


Aikaisemmat ketjut:
Kesä-Heinäkuu 2008: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1089078
Elokuu 2008: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1122434
Syyskuu 2008: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1153611
Lokakuu 2008: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1184107
Marraskuu 2008, osa 1: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1216697
 
Kaa
Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

KKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PK2S = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus



Maaliskuun vauvojen horoskooppi:
Kalat http://www.horoskooppi.com/muut/lapset/kalat.htm
Oinas http://www.horoskooppi.com/muut/lapset/oinas.htm

 
Moikka!

Mulla oli vähän ongelmia saada tää uus ketju auki, vanha aukes ihan hyvin. Mikä lie täällä nyt jumittaa...

Aluks vähän omaa napaa. Vauva potkii päivittäin ja paljon, muutaman kerran oon yölläkin herännyt potkuihin. =) Olo on muuten mainio, mutta jalat on turvonneet työpäivän jälkeen. Iltaisin maha menee aina ihan kivikovaks ja maha on kasvanut niin ettei voi enää olla epäilystäkään et raskaana ollaan. :heart: Nyt nautinkin kovasti tästä olotilasta, kun maha näkyy eikä muutenkaan tarvi enää salialla asiaa.

Joku kyseli matkustamisesta lasten kanssa. Me ollaan matkusteltu aika paljon tuon pojun kanssa siihen nähden et pojalla on ikää vasta 1 v 5 kk. Noin vuosi sitten oltiin Thaimaassa, eli poika oli silloin vajaa 5 kk. Lennot meni hyvin ja kaikki sujui muutenkin loistavasti ja nautittiin lomasta. Talvella oltiin Lapissa omalla autolla, eli ajomatkaa n.800 km yhteen suuntaan. Poika nukkui suurimman osan ajasta, joten automatka sujui loistavasti vaikka aluks vähän jännitettiin miten poika jaksaa istua niin kauan autossa. Elokuussa oltiin Kreetalla, eli poika silloin 1 v 2 kk ja sekin loma oli oiekin onnistunut. Joten mä ainakin voin suositella matkustamiseta lastenm kanssa. Paljon on kiinni omasta asenteesta ja siitä että lomat täytyy mennä lasten ehdoilla. Nyt kovasti jo matkakuume vaivais, ja mietittiinkiin miehen kanssa lomamatkaa ens syksyksi. :heart:

Isänpäivä sujui täälläkin ihan ok. Meilläkin oli ollu vähän riitaa miehen kanssa edellisenä päivänä, niin kauheesti ei huvittanut miestä hemmotella, mutta kyllä me poajn kanssa silti isi pusuilla heräteltiin ja lahja annettiin.

LindaH; kurjaa kuulla et oot saanu huonoja uutisia. Toivotaan et oli väärä hälytys ja kaikki on ok.

Ulkonäöstäkin on ollu puhetta. Mä varasin just ajan kampaajalle. =) Yritän käydä parin kuukauden välein, mut välillä iskee pihyys kun se on niin pirun kallista. Rakennekynnet mulla oli pari vuotta, mutta nyt otin ne pois. Nyt on kyllä outo olo ja hävettää omat kynnet kun ne on niin rumat. Kyllä mä taas viimestään kesäks uudet rakennekynnet otan. Kotoa en lähde, jos en oo laittanut vähintään meikkivoidetta, ripsaria ja poskipunaa. On jotenkin alaston olo, jos en oo yhtään meikannut.

Maitoa, mitä se on? :LOL: Ei siis ole tullut, enkä usko et tulee ennen synnytystä jos sillonkaan. Viime kerralla sain puristettua maitoa yhden pisaran 3 viikkoa synnytyksestä!! Ja kolmen kuukauden päästä nekin pisarat loppuivat...

Kastamisesta on ollu puhetta aikasemmissakin ketjuissa. Meillä siis lapset kastetaan. Ite en kuulu kirkkoon, mut uskon silti Jumalaan. Ja koska mies kuuluu, niin lapsetkin liitetään kirkkoon.

Hermina, hassua ettei sulla oo vielä ollut kertaakaan lääkäriä. Tekay:n sivujen mukaan lääkäri pitäis olla ensisynnyttäjillä raskauden aikana 3 kertaa ja uudelleen synnyttäjillä 2 kertaa. Eka käynti 8-12 rv, toka käynti 28 rv ja vika 37 rv. Ja toi vika on se mihin ei uudelleen synnyttäjän tarvitse mennä.

Niin ja uusille tervetuloa!

marza ja masuvauva 21+2
 
Iltaa!

Meilla myos tuntuu liikkeita ja potkuja nyt jo pitkin paivaa, se on ihanaa! :heart: Nyt jo alkaa ahdistaa, jos syo liikaa kerrallaan, tuntuu et halkean!

Me ollaan myos jonkun verran matkusteltu esikoisen kanssa, mutta aina alle 5 tunnin lentoja. Kaikki on mennyt hyvin. Esikko oli n kuukauden kun ekaa kertaa matkustettiin ja onneksi ei ole koskaan ollut koneessa itkuinen. Tukisukat jalkassa aina raskaana ollessa ja join/ juon paljon seka usein jaloittelua!

Ulkonaosta- Ma jaksan nyt vahan enemman panostaa, kun olo on parempi... alussa en jaksanut yhtaan mitaan... Kampaajalla kayn ja valilla meikkaan... Vaatteet on aina aika huoliteltuja.

Maitoa- Ei onneksi tule viela... Viimeksi mulla alkoi muistaakseni ennen 30. viikkoa. Rinnat on kylla kasvanut taas ihan yli oman tarpeen...

Meilla myos uusi tulokas kastetaan, minun vakaumukseeni kuuluu... Miehelle sopisi kumpi vaan. Kastaminen ei meilla kuitenkaan kuulu mitenkaan nimen 'julistamiseen', meilla lasta on kutsuttu jo raskauden aikana silla nimella mika on haluttu, eika siis pideta salaisuutena. =) Eli tytolle sopivaa nimea nyt kuumeisesti mietitaan... tosin 4d ultrassa toivottavasti sukupuoli varmistuu... eli siihen asti odotellaan!

:hug: Linda H. Toivottavasti kaikki menee parhain pain, nakyi huomisessa ultrassa mita vain. Niin makin oon kuullut, etta nuo halkiot korjautuu tosi hyvin. Ja varmasti loytyy apua, jos sita tarvitsette imetyksessa/ syottamisessa.

Onnea Hansku poikauutisesta! :heart:

Liinailla makin aion, tosin en oo sen kummemmin viela katellut mitaan merkkeja tai malleja. Viimeksi minulla oli kantoreppu, mika sekin toimi tosi hyvin ja oli kaytossa joka paiva!

Latte yli 21 viikkoa! :wave:
 
Iltoja toverit.

Lindalle tsemppiä :flower: . Ymmärrän huolesi halkiosta mutta onneksi vaiva taitaa olla melko pieni ja helposti korjattavissa leikkauksella. Hyvä on myös se että jo tässä vaiheessa tiedätte halkiosta niin ei tule niin pahan yllärinä synnytyksessä. Helppo tietysti itse sanoa kun oma vaavi sai "terveen paperit" mutta ainahan voi matkalla sattua kenelle vain mitä vain. Päiväkotitätinä ollessani oma lapsellani oli ollut hulihalkio tms (en nyt muista tarkkaan) ja tavan tenavahan tuo oli =) . Tsemppiä siis vielä kerran :hug: . Asiat varmasti järjestyy vaikka pienoinen shokki varmasti tieto on ollutkin.

Meitillä oli ultra tänään ja kylläpä jänskätti. Eilisen iltavuoron jälkeen (venähti kello 1.00 yöllä) ei tullut nukuttua kuin muutama tunti. Siellä se Sintti uida polskutteli, käytti istukkaa nyrkkeilysäkkinä ja imi näppejään. Ei ollut kainomieli vaan vilautti haaroväliään ja poika olisi tulossa. Päivittelehän Kaa listalle kun kerkiät. On se tuo ultra kyllä ihme härveli, tarkkaan saavat tutkittua vauvaa. Onni syntyä suomessa kun meillä asiat näin pelaa.

Mitähän sitä on ollutkaan keskusteluissa. Kastamisesta, en vielä tiedä kastetaanko kirkkoon vai ei. Itse olen eronnut kirkosta. Mies vähän vanhoillisempi näiden juttujen kanssa joissain määrein mut eiköhän joku ratkaisu löydetä

Hansku ja Sintti 20+4
 
Iltasia,

Minulla on huomenna kolmas neuvolakäynti, mutta lääkäriei ole tutkinut koko raskauden aikana kertaakaan, vaikka olen ensisynnyttäjä (asun Helsingissä, synnytyspaikkana naistenklinikka).

Olo on tosin loistava, kaikki arvot olleet hyviä ja ultrassa näkynyt oikeat asiat oikeilla paikoillaan. Ketjua lukiessa olen tajunnut, miten helpolla olen päässyt: ei pahoinvointeja, selkäkipuja, suonikohjuja tms. Ainoa ongelma oli alkuraskauden mieletön väsymys (nainen voi nukahtaa katsoessaan taisteluleffaa täydellä volyymilla) mutta sekin meni jo ohi.

Ulkonäöstä Minä olen aina panostanut aika paljon pukeutumiseen, eikä se ole muuttunut nytkään. Verkosta on löytynyt tosi kivoja, minun tyylisiäni äitiysvaatteita (ei suoria housuja ja mustaa, IKINÄ!), joihin olen satsannut sillä ajatuksella, että onhan niille sitten käyttöä seuraavassakin raskaudessa. Työpaikalla ei ole pukeutumiskoodia, mutta koska olen aikaisemminkin laittautunut, en näe, miksi asian pitäisi muuttua raskauden takia. Meilläkään ei tosin ole liikaa rahaa, mutta menot on muuten aika pieniä, joten muutamien uusien farkkujen ostaminen ei kaada taloutta.

Kastamisesta, sitä ei tehdä, koska minä olen kirkosta eronnut pakana ja mieheni katolilainen, koska siitä kirkosta ei oikeastaan voi erota. Nimiäiset varmasti järjestetään, minä tykkään juhlista!

Liinailusta en tiedä, mutta Manduca-reppu on varauksessa ja haen sen kotiin perjantaina eli palkkapäivänä. Vaunutkin on jo valittu ja maksettu, ja päästään niitä ihmettelemään joulukuussa. Timpuroinnista pitävä ukko saa tuunata meidän kämppään kuuluvan toisen verkkokellarin vaununsäilytyspaikaksi, kun en niitä ihanuuksia uskalla pyöräkellarissa säilyttää. Siitä sitten vain kantokoppa irti ja portaat kolmanteen kerrokseen. Pidämme kämpästä niin paljon, että aiomme asua siinä siihen asti, kun ostamme / rakennamme oman.

Maitoa ei tule vielä, vaikka säiliön volyymi on kasvanut kiitettävästi. :)

Minä rakastan joulua, etenkin suomalaista! Tänä vuonna matkaamme tosin Espanjaan sukuloimaan, vielä sentään huolivat koneeseen. Vähän jännittää, miten lento sujuu mahan ja asukin kanssa, mutta ihana terkkari kannusti ja sanoi, että tukisukilla ja pienillä jaloitteluilla pärjää varmasti.

Kerron huomenna neuvolakuulumisia, nyt iltapalalle. Ada Emilia (jos tyttölupaus piti paikkaansa) potkii siihen malliin, että lisäenergiaa on saatava.

 
Kiitoksia kaikille tuesta :flower:

Täällä ollaan ihan hyvillä mielillä nyt..

Ja lapsi on joka tapauksessa meille erittäin tärkeä,yritetty ollaan 2vuotta ja lopulta tärppäs :heart:

Mutta HU kirjoittelen sitten tänne mitä se lääkäri asiasta sanoo..

Linda ja vaavi 21+4

Kävin ostamassa tuossa jäätelöä,ja oikein rupes urakalla potkimaan masussa :LOL:
 
Hellou pitkästä aikaa!
Mulla on ollut nyt muutama ns. kotipäivä, ei menoja suuntaan eikä toiseen, iltamenotkin karsittu minimiin.
Tänään sitten on sattunut ja tapahtunut, vaikka piti olla rauhallinen kotipäivä. Meillä hajos koneesta toi DVD-asema (tai miksi sitä ikinä sitten kutsutaankin...) ja arvatkaas millai? Esikoinen alkoi pelata ja peli käynnistyi ihan ok. Sitten kesken pelin huutaa, äiti tuu kattoon tää antaa tänne virheilmoituksen. Minä sitten sammutin ohjelman ja kun yritän avata aseman luukkua, niin ei aukee. Sain sen auki kun työnsin kapean veitsenkärjen sinne luukun alle ja painoin napista. No.... arvatkaas mitä sieltä tuli. Pelilevy oli tuhannen palasina :eek: ! Todennäköistä on että levyssä on ollut halkeama ja kun asema pyörittää sitä levyä niin nopeaan, niin se ei oo sitä kestänyt. Sitä en nyt sitten tiedä, että miten pelin maahantuoja asiaan suhtautuu. Soitin sinne tänään ja näin käy kuulemma kerran tai kaks vuodessa. Kurjaa vain kun meni sekä asema että peli. :( Mutta elämä on....

Minä oon ollut ahkeralla päällä. Olen saanut siivoiltua ja järjesteltyä paikkoja. Tänään järkkäsin vaatehuonetta ja sieltä sain sen lattian jälleen näkyville. :D

Muija ja viikot oli jo 22 + 3
 
ärrieri: kysyi tukivyösta tai liivistä. ostin heti alkuraskaudella tukivyön ja käytän sitä päivittäin töissä, muuten olisin jo sairaslomalla. Autoa ei voi korjata tai tehdä huoltoa ilman sitä. Opetustyö käy paremminkin jos on vyö päällä. Minä en pitänyt sitä tänään kun oli 7 teoriatuntia putkeen, makasin 1,5 t sängyssä töiten jälkeen kun selkä niin kipeä.

Liinasta
oli puhetta, minulla on hug a bob liina ja sitten sain vauva lehdestä joku kantoliina ajattelin koitaa sen. minkä näköinen on se Manduca?

ulkonäöstä on ollu myös puhetta ja meikaan päivittäin ja käytän vielä omat housut ja pari ä-housuja.

kaste: ei kasteta meidän lasta

maito tulee mutta ei paljon, otan illalla pois kuivattua maitoa nänneistä.

oma napa kasvaa ja todella vaikea nukkua yöllä, ischers kiusaa aika pahasti mutta lasken viikoja joululomaan nyt 5,5 viikkoa. jos vaan jaksan siihen asti. vauvalla on jo päivärytmi, ainakin tuntuu siltä. vauva herää viim. klo 7 ja silloin on ennnän turha luulla että voit nukkua. sitten keskellä päivää on jumppa tuokio ja taas puoli viiden aikaan kun laitan ruokaa. sitten tulee vähän potkuja silloin tällöin ja 21.30 on ilta jumppa ja 22 niin on hiljaa klo 2 asti. silloin on taas jumppa tuokia ja mikään asento ei ole hyvä. Pakko vaan kääntylä kunnes vauva nukahtaa... :LOL: :LOL:

mies sanoi tänään että hänkin näköjään raskaana kun syö koko ajan jotain. :LOL: :LOL:


minä ja molly



[
 
Lindalle vielä tsemppiterveiset minultakin! Hienoa, että mieli jo keventynyt.

Neuvola oli tänään:

paineet 116/ 76
pissa puhdas
Hb 124
sf 20
syke 120-154
paino mulla 3.4 kg alusta

Seuraava neuvola 9.12 ja on lääkärineuvola (2. kerran).

Kaatjuska + Kunto (22+2)
 
Iltaa!

Ekaksi Lindalle hurjasti halauksia ja tsemppiä!

Mulla meni viime yö piehtaroidessa. Illalla supisteli pikkasen ensimmäistä kertaa, ei mitenkään kipeästi ja vain parin sekunnin ajan, mutta se varmaan vaikutti siihen että koko yön heräsin jos meinasin vähänkin kääntyä mahalleni. Sitten kun sain vihdoin unta, näin painajaista. Nukahdin pian uudelleen ja pian heräsin siihen, että mies kuolasi unissaan mun poskelle ja korvaan :LOL: Hyi ällötys, sitten oli pakko nousta ylös pesemään naama. Ja mies ei uskonut aamulla tehneensä moista!
Huomenna mennään aamukahdeksaksi neuvolaan, saan varmaan ne kelapaperit ja ajan sokerirasitukseen. Torstaina vihdoin hieroja, mulla on niska ollut ihan jumissa yli viikon, toinen käsi puutuu välillä kokonaan kun oikeen menee lihakset jumiin. Nyt aletaan hieromaan istualtaan kun viime kerralla alkoi jo tuntua masussa makuultaan hierominen.
Ulkonäöstä sen verran, että jonkin verran olen joutunut äippävaatteita hankkimaan kun vanhat vaatteet eivät yksinkertaisesti mene enää päälle. Meillä kyllä koulussa porukka hiihtää collegehousut jalassa ja Louis Vuitton käsivarressa (en ymmärrä tuota ''muotia'') mutta minä yritän pukeutua edes jotenkuten normaalisti. Arkisin en meikkaa, koska olen laiska. Kotona olenkin ihan röllipeikkona, mutta eikös kotona kuulukin olla? :D

Ärähdin miehelle joku päivä kotitöistä ja sen jälkeen onkin sujunut hommat pyytämättä, tänäänkin lämmitti takan ja ripusti pyykit ihan oma-alotteisesti! Mulla on kehityskelpoinen mies :heart:

upupa ja Multeri 23+1
 
myymä
Huomenta!

Kaa Suurkiitokset uudesta pinosta :)

Vessahätä öisin kasvaa vain :( Viime yönä ravasin 4-5 krt pissalla. On todella raivostuttavaa kun yö on niin pätkittäistä...

Muuten olo on muhkea mutta harmittaa kun kävelylenkit ei tunnu onnistuvan. Joka kertaa alkaa pistämään ihan kohtuun, ensin toiselle puolelle ja sitten toiselle ihan niinkin paljon että joutuu pysähtymään hetkeksi. :(

Myymä ja pikkuvelisisko 21+6 :)

 
Heippa kaikille! :)

Palailen taas kuikuilemaan kuulumisia. En olekaan aktiivisesti käynyt täällä pitkään aikaan... Vähän yli puolen välin raskauden mennään ja tänään rv 24+0. Olo on hyvä, pientä närästystä, uni ei enää maistu ja hentoja liikkeitä tunnen.

:wave: Kaa: Synnytyssairaala Vas, ikä 34v ja laskettu aika 5.3. En tiiä miten Tays sen laski, mutta koeputkihedelmöitys kun on kyseessä, niin kai ne sen "tarkkaan" tietää. Vauvan sukupuolesta ei mitään hajua. :)

Viimeisin neuvola:
Paineet 120/68
Pissa puhdas
Hb 106
Sf 21
Syke 142-143
Lähtöpainosta +2,8 kg

Ulkonäöstä: Kävin juuri laitattamassa raidat ja latvojen tasotuksen, ennenkuin parturini jää itsekin äitiyslomalle. Kynnet on alkanut kasvamaan ihan tajutonta tahtia kun lisäsin maidon juontia. Niitä saa olla huoltamassa koko ajan. Siisteissä vaatteissa haluan olla, en oikein välitä verkkareista, muuta kuin lenkillä. Äitiysvaatteita en ole kuitenkaan ostellut, olen poistanut vanhoista housuista etumuksen ja ommellut tilalle joustokangasta. Ja nykyinen tunikamuoti on tosi passeli kasvavalle massulle. :) Meikkivoide, ripsari ja huulirasva päivittäin käytössä.

Jouluvalmistelut on käynnissä! :xmas: Eilen illalla aloittelin joulukorttien askartelua, mies katseli sivusta ja halusi vähän jalostaa ideaa. Paketoin myös samalla pikkuaarteita siskon lasten joulukalenteriin. Päässä on kova vilske kaikenlaisia ideoita suursiivouksesta ruokatarjoiluun. Muutama joululaulu soinut taustalla silloin tällöin youtubesta...

Kaste: Molemmat haluamme vauvalle kastetoimituksen. Miehelle kirkko ja uskonto eivät ole kuitenkaan tärkeitä, minulle on jonkin verran. En ole "uskovainen", mutta tykkään käydä kirkossa, varsinkin jouluna rauhoittumassa. Haluan opettaa lapselle ainakin iltarukouksen ja että pelon hetkellä voi turvata Jumalaan. Kävimme katsomassa jo paikan, jossa kastejuhla pidetään, teimme vieraslistaa ja suunniteltiin tarjottavia.

Maitoa ei ole vielä tullut.
 
Myymä. Mulla on alkanut vessahätä helpottamaan. Yhteen aikaan juoksin monta kertaa yössä pissillä ja se oli todella ärsyttävää. Ei millään olisi viitsinyt nousta lämpimän peiton alta silmät ristissä kompuroimaan vessaan. Nyt on sitten joko rakko kasvanut tai muuten hellittänyt, mutta kestän jo yön yli. Muuten on uni kyllä pätkittäistä. Liekö valmistautumista vauvan yösyöttöihin. :)
 
Huomenta!

myymä mun uniani häiritsee pissahädän lisäksi jatkuva nälkä! Mulla alkaa siinä aamuneljän aikaan maha kurnimaan ja on pakko nousta ylös syömään jogurtti tms. Mutta saan kyllä yleensä unen päästä kiinni melko nopeasti sänkyyn palattuani.

Tänään oli neuvola, kaikki OK. Vauvan syke 140, mulla paino noussut yht 8kg lähtöpainosta (42kg - 50kg). Hemoglobiini laskenut 110:een, aloitin Floradix-kuurin. Verenpaine hyvä, hiukan noussut viime kerrasta mutta aiemmin mulla olikin hippasen liian alhainen se. Sain ajan sokerirasitukseen joulukuun alkuun ja kuukauden päästä on toinen lääkärineuvola. Eka oli muistaakseni viikolla 10, sitä ennen kävin yksityisellä alkuraskauden ultrassa jossa tehtiin myös sisätutkimus.

Eipä tässä kummempia tällä kertaa, voisin mennä syömään toistamiseen aamupalaa =)

upupa ja Multeri 23+2
 
Ihanaa Upupaepops! Taalla on toinenkin yosyoppo!!! Mulla ei paivalla oo erityisesti normaalia enemman nalka, mutta joka yo heraan syomaan ja kahdesti pissalle! Olen valilla yrittanyt olla syomatta, mutta sitten on aamulla tosi huono olo, joten jatkan yosyontia... Luulin olevani outolintu! :D

Hyvia neuvolauutisia myos kaikilla! :flower:

Jouluvalmistelut eivat ala meilla ihan viela, mutta on meilla joskus ollut jo joululaulut paalla ja kynttiloitakin on polteltu... =)

Nyt aamuhommiin!

Latte :wave:
 
no niin pitkästä aikaa pääsee kirjoittelemaan... :wave:

Kantoliinasta: en meinaa käyttää. Olen ehkä liian blondi sitä käyttämään. Yritin esikon aikana, mutta en osannu sitoa liinaa oikein vaikka kuinka katoin ohjeita ja synnytysvalmennuksessa oli yks liinailija kertomassa vinkkejä.. :(

Kaste: ilman muuta meillä kastetaan

makeanhimosta: tää on jo jotain käsittämätöntä. suklaalevy katoaa ihan muutamassa minuutisa. en ole uskaltanu käydä edes puntarilla. mulla ens viikolla seuraava neuvola käynti. Ja tiedän että paino on noussu ja neuvolatäti siitä taas saarnaa. Edellisessä raskaudessa paino nousi 20kg.
:ashamed:

maito: olenki ihmetelly miten muilla jo tulee maitoa. mulla ei ainakaan. edellisestä imetyksestä on tasan vuosi.. ja kun olin imettänyt vuoden esikkoista niin maidontulo ei meinannu loppua millään.

Selkäsäryistä: jos olen tehnyt jotain "raskasta" imuroinu tai jotain niin sen jälkeen on yleensä selkä kipeä. En ole aikaisemmassa raskaudessa sitä käyttäny, vaikka sillonki oli selkäkipeä aina välillä. En vielä tiedä aionko sitä tässäkään raskaudessa ostaa.. vaikka siitähän sanotaan että sitä pitäis aika alkuvaiheessa alkaa käyttämään..

Ulkonäkö: noh.. kyllä mie vähän yritän panostaa ulkonäköön, mut viime aikoina on vaan niin laiskuttanu. Lieneeko johtuu alkavasta kaamosmasennuksesta. Mut korkkarin olen siirtäny jo ajat sitten kaapin pohjalle. Välillä on niin turvoksissa. Viime aikoina mennyt raskaus ihan hyvin. Vauva on tosi kova potkimaan. Ihan tulee vihaisia potkuja ja kylkiluissa asti välillä tuntuu. Esikoinen oli vilkas vatsasta asti,mutta ei sen potkut kipeiltä tuntunu kun ihan viimisillä raskausviikolla. Jaa mut mun täytyy lopettaa. Kirjottelen taas kun kerkeän. :)
 
Huomenna sitten jännä päivä kun pitää pomolle sanoa raskaudesta. nään pomoanin harvoin, viimeksi 4kk sitten. puhelimitse ollaan kyllä yhteydessä. n 55 mies kyseessä. miten ootte pomoille asian ilmoittaneet?
ihan tyhmä oon ku jännitän asiaa... mut minkäs teet.

Samppa + 21+
 
Uus pino ja edelliseenkään en vielä ehtiny kirjottaa..

Mun pitäis tänään mennä käymään labrassa, kun työterveyslääkäri epäilee raskausmyrkytystä ja otti seurantaan. Neuvolan kautta en ole vielä kertaakaan lääkärille päässy ja neuvolakäyntejäkin on takana huimat kaksi (nyt rv 21+3 ja ensimmäinen raskaus). Ja vasta kahen viikon päästä seuraava käynti, jolloin pitäis saada raskaustodistus ja kelan paperit. Samoihin aikoihin alkais sit myös perhevalmennus ja joulukuulle tai ens vuoteen menee ensimmäinen lääkärikäynti.

No sitte parempia uutisia :) eilen sain kaverilta lupauksen pinnasängystä, vaunuista ja hirveästä määrästä ihan pieniä vaatteita. Tänne en vaan vielä viiti kantaa, kun kuitenkin on asunnonvaihto edessä ihan lähitulevaisuudessa.
 
Selkäsärkyä täälläkin havaittavissa, enemmän oikealla puolella. Käveleminen sattuu alas sekä selkään. Töissä raskaat työt saavat mahan juilimaan, istumätyö selän. Mutta kaipa tämä tästä vielä lutviutuu.

Neuvola olisi perjantaina, hiukan hirvittää jo puntari ja sf-mitta. Tuntuu, että maha on jo yhtä iso kuin toisista loppumetreillä, toivotaan, että kaikki kuitenkin niin kuin pitääkin. Potkuja tulee vieläkin harvakseltaan, toisaalta etuseinämässä oleva istukka varmasti vieläkin vaimentaa niitä. Kuin merkiksi pieni heti pisti ranttaliksi :heart:



 
Vessassa juokseminen: Pari kertaa yössä, kertaki riittää jos ei tarvi esikoisen takia nousta useammin.

Joulu: Oon ehdottomasti joulu-ihminen ja paljon on tullu joulukoristeita ostettua jo. Mitään ei taida vielä paikallaan olla :D Mulle joulu on rauhottumisen aikaa enkä halua aattona sukuloida tai muitakaan vierailuja..

Ulkonäkö: Meikkaan lähes joka päivä ja jos en meikkaa niin en käy missään julkisilla paikoilla.. Hiuksista huolehtiminen on jääny vähemmälle kun lyhyet hiukset ovat kasvaneet ulos mallistaan enkä halua enää lyhyitä niin on paska vaihe nyt :)

Makeanhimoa ei ole mutta suolasen senki eestä..

Lapsi kastetaan kuten on kastettu esíkoinenki.

Kantoliina: Aion hankkia trikoisen, koska koin sen parhaaksi esikoisellaki ihan pienenä.


Eeeva ja Äppä 23+6
Linda: :hug: Onneksi nykyisin osaavat niin kätevästi hoitaa tuollaset..
 

Yhteistyössä