**Maalismasut 2009** marraskuussa vol 2.

Iines, nyt ymmärrän mitä se teidän korjaaja on tarkottanut. Mitä todennäköisimmin käyttämissänne pesuaineissa on ollut zeoliittia, se on tuo savipohjainen aine joka kertyy koneeseen. Kun käyttää fosfaattipitoista pesuainetta, missä ei oo siis zeoliittia niin tuota ongelmaa ei ole. Zeoliittia niinkuin fosfaattiakin käytetään vedenpehmentimena.
 
Pulvereista. Fosfaatin käyttöä vähennettiin pyykinpesuaineissa 1990-luvun alussa ympäristösyistä ja tilalle otettiin zeoliitti. Zeoliitti tosiaan kerääntyy koneeseen savimaisena haisevana möhnänä. En ole paljoa perehtynyt näihin sensitive-pulvereihin, mutta esimerkiksi Mini Risk -pyykinpesujauheissa on käytetty veden pehmentimenä juuri zeoliittia. Joku tässä kuitenkin mainitsi, että fosfaatittomia ja zeoliitittomia vaihtoehtoja olisivat: LV coloc, Erisan color, Daily sensitive, Ecover, Eko, Soft care, Allegro. Itselläni ei ole näistä kokemusta.
 
Jep, kaupassa kannattaa lukea tarkkaan nuo tuoteselosteet pyykkipulveria ostettaessa. Kaupungissa, jossa kaikki menee puhdistuslaitoksen kautta ei ole niin väliä käyttääkö tuota zeoliittipohjaista vai fosfaattipitoista ainetta. Zeolittii jää myös vaatteisiin ja kuivuttuaan siihen alkaa pöllytä, tämä on allergiselle/astmaatikolle kurja juttu. Ja tosiaan nuo pesupähkinät olis kyllä kokeilemisen arvoinen juttu. Niissä ei taida olla kumpaakaan noista em. aineista.
 
Voi pojat kun mulle on iskenyt ihan kaamea närästys. Siis kertakaikkisen hirveä. Suositelkaa mulle jotain närästyslääkettä, en ole koskaan aiemmin sellaista käyttänyt?
Hemoglobiini on tippunut mullakin 110 ja tuota Kräuterblutsaftia vedän minäkin. On kasvipohjainen, hyvin imeytyvä eikä ainakaan mulla mene maha sekaisin siitä. Mulla on ihan tummat silmänalusetkin, paistaa kilometrin päähän että anemiaa kohti ollaan menossa.
Nykyään alkaa melkein joka pitäjässä olla jonkinlainen ekokauppa, ja jokaisessa sellaisessa myydään pesupähkinöitä, sekä muita ekologisia ja allergiaystävällisiä pesuaineita. Esim. sitkeihin tahroihin kannattaa kokeilla sappisaippuaa.
Mun englanninopettaja sai ylipuhuttua mut huomenna pidettävään väittelykilpailuun, yleisöä tulee n. 50-100 ja paikalla on maakuntalehden toimittaja. Jaiks! B)

upupa ja Multeri (joka potkaisi tänään isukkiaan poskeen :heart: ) 23+3

muoks. Unohdin kysyä, että näkyykö muilla kun vauva muljaa tuossa mahan pinnassa? Mulla heilui koko vatsa kun Multeri oli tänään ''hieman'' riehakkaalla päällä :)
 
iltaa kaikille :wave:
se on kohta taas viikonloppu. ihanaa ei tarvitse mennä töihin =)
tuosta hempasta. minä en vielä syö rautaa ja toivotaan ettei tarvitsisi.
mulla lähtö oli 148 ja nyt 132. aina luulin että on ihan hyvä kuhan on yli 100 mutta viimeksi neuvolassa sanoi että kun lähtö on noin korkea niin jo alle 125 rupee olemaan mulla tosi vähän.ei ol koskaan tullut mieleenkään tuollainen.. noh tarjottiin jo rautaa mutta odottelen vielä.
verenpaineessa kyllä tein tällä viikolla pohjat. 112/54 ei ihme että kuupasta heittää :|
vauvan asennosta. vielä ollaan pää ylöspäin mutta hieman ovat potkut tulleet ylemmäs. ei paljoa mutta huomaa ehkä nyt paremmin kun potkut ovat kovempia ja toukka on ihan mahoton potkimaan.
ihanaa se on että tuntee potkut mutta pari kertaa yöllä on tullut jo sellainen olo että nyt vois välillä rauhoittua.
eräs ilta kun isukki kuunteli vatsaa potkas toukka iskää päähän :LOL:
minulla kanssa näkyy kun potkii niin ihan selvästi vatsan päältä :heart:

cadillac ja toukka 24+3
 
Kaa
Heips kaikille ja oikein hyvää tulevaa viikonloppua!

Meikäläisellä on vihdoin vapaa viikonloppu ja lähdetäänkin huomenna päivällä ajelemaan pohjoista päin. Palailen sunnuntaina ja päivittelen listaa sitten maanantaina viimeistään.

ta-taa!
 
iltoja!

Piitu otan syvästi osaa sun pahoinvointii. Täällä on toinen joka kans kärsii siitä. En oo onneks oksentanu tänään mut ihan koko päivän on ollu kuvottava olo. pitäis syödä mut ei jakais ku siitä tulee huono- olo, eikä kyl tee mitään mielikään. Oikeesti niin masentaa tää ku ei jaksa mitään eikä kykene mihinkään ja mikään ei kiinnosta.. Mulla oli niin hyvä elämä jo muutaman viikon ajan, ku ei ollu mitään oireita. Kävin ke lääkärissä ja se jatko mun saikkua vielä 2 viikkoa. Miehen suunnalta ei oo odotettavissa mitään empatioita. Maha painaa jotenkin niin ihmeellisesti et on vaikee hengittää ja kävellä.

Mites teillä on tuo väsymys? nukutteko päiväunia kuin monta tuntia jos nukutte? Ootteko väsyneitä? mietin vaan, et ku oon töissä niin en jaksa illalla mitään muuta ku nukkua koko illan. Hemppa mulla on 133 et se on ihan hyvä.

vali vali vali vali. niin valitusta ja omaa napaa vaan.

hermot menee tohon mieheenkin, se ei saa ees astioita pois pöydästä. ei tee mitään oma- alotteisesti ja ei kysy ikinä mun vointia eikä vauvasta mitään. Yritin yks päivä ehotella et kattois vauvan vaunuja niin ei vauva kuulema mitään vaunuja tarvi. (ukolla on taas joku murkkukausi meneillään, aina ku kysyn jotain niin millään ei oo mitään väliä ja periaatteesta on vastaan kaikkee mitä mä sanon) hermot menee. ja se on kumminkin jo lähempänä kolmeakymppiä. Eilen tässä yritin vähän "lähennellä" sitä ku ei oo mitään hellyyttä ollu ilmassa viikkoon niin heti se hävis jonnekin omiiin menoihinsa. sori ihan oikeesti tää ruikutus mut ärsyttää vaan niin paljon!!

 
Perjantai ja palstalla hiljaista kun huopatossutehtaalla :D .

Mä olen jälleen töissä, onneksi on vaan tämä päivä ja saa taas huilia pari päivää. Onkin sitkeä flunssa, kun ei vieläkään olo ole kunnolla terve.

Eilen olin testaamassa kuntoani ja kävin hitaalla lenkillä. 2,5 km tarvoin ja työnsin esikoista rattaissa. Viimeiset 500 m tuhersin melkein itkua, kun supisti niin kovin ja alavatsaan ja nivusiin sattui niin paljon. Ilta meni saunan lämmössä ja kaurapussilla alavatsaa ja selkää hautoen. Edelleen tuntuu kovaakin kipua tosi alhaalla, häpyluussa asti. Lisäksi nivusia särkee niin paljon, että kävely on pingviinikeikkumista. Ei taida kävelylenkit enää luonnistua :( .

Sain tänä aamunna kauheen raivarin. Esikoinenkin katsoi, kun äiti huutaa ja mesoaa :ashamed: . Mut kyllä suorastaan v***ti. Mies oli tehnyt illalla iltapalaa ja jättänyt 1 kg juutoklimpin yöksi pöydälle! Arvatkaa oliko se enää syöntikelpoista? Se oli kovettunut nahkea kengänpohja koko hiton klimppi ja mä sain semmosen raivarislaagin että oksat pois! Juusto ei ole halpaa ja kerrankin meillä oli iso kimpale ja eikö vaan se idiootti-ukko jättänyt juuri korkatun palasen yöksi pöydälle. Roskiinhan se meni, kymmenessä tunnissa tuommoinen menee ihan kakkaksi.

Eipä tänne muuta, töitä pitää jatkaa, kun on kolmessa päivässä ehtinyt kasaantua.

Iines ja Sintti 23+6
 
myymä
Huomenta typyt :)

Mä oon saanut jonkin hirveän ihottuman naamaan :( Siis ainoastaan poskiin, tai siis tonne sivuille. leuasta otsaan asti siis vain sivuilla! Ihan kuivat ja kutiaa :(
Rasvoja en uskalla laittaa kun mulla on niin herkkä iho että edes ERISAN ei mulle sopinut. Sain siitä hirveän allergisen ihottuman! En tiiä mitä pitäis oikein tehdä. varmaan jotain bepanthenia laittaa..

Tänään ei muuta uutta, kelan päätöstä odotellessa...

Myymä ja pikkuvelisisko 22+1 :)
 
myymä
Iines79 Mä odotin esikoisen kanssa ja jäinkin sairaslomalle selän takia jo puolessa välissä. Mutta täytyy sanoa että nyt oon huomattavasti onnellisempi töissä ilman selkäkipua kuin kotona selkäkivun kanssa :) Eli odotan toki pääsyä äippälomalle mutta työtkin kyllä maittaa, ei siis hirmuista hätää! :)

 
heips

jaahas.. mistä sitä aloittais :D

noista pesuähkinöistä.. siis käsitinkö oikein että kilolla pähkinöitä pääsee vaikka kuinka pitkään eteenpäin?? että ei heti kuukauden päästä tartte olla tilaamassa uudestaan... :attn:

Iines: No itse odotan äippäloman alkamista lähinnä vaan sen takia että vauvan tulo ois jo lähempänä ;)
Mut itse jäinkin nyt kotiin pojan kanssa.. Tämän viikon käyn töissä kun siellä tarvis mutta voin sanoo että olo on aivan järkyttävä.. että mieluummin kai kotona olen vaikka taloudellisesti ois paaaljon parempi tottakai jos olisin töissä.. että aisioilla aina kaksi puolta..
Juu ja ei sillä.. ite olisin varmaan repiny silmät päästäni jos mies ois kokonaisen juusto palan jättäny pöydälle. tosi on että pirun kallista ja ainakin miellä sitä menee paljon.

Myymä: harmillista kun naama kukkii.. itellä kans ihottumaa otsassa ja poskissa.. pysyy rasvaamalla kurissa.. mut ite en bepanthenia laita kun tuntuu että se saa alueen vaan entistä helakammaksi.. kaikkiin muihin iho oireiseeiin ym auttaa kyllä hyvin =)

Muty kyseli väsymyksestä.. täällä olo on ihan puhkinainen.. yöllä unet häviää.. aamulla joutuu heräämään suht hyvissä ajoin pojan kanssa ja illalla ei heti uni tule.. eilenkin olin töissä 21.15 asti ja sen jälkeen kun kävin suihkussa, söin jne niin oli kello jo vaikka mitä ennen kun olin nukahtanut.

josta pääsenkin omaan napaan ;)
juu oon siis ollut töissä tiistaista asti.. ja ekat päivät oli yhtä tuskaa kun piti koko pv olla jalkojen päällä.. jalat hirveillä tuskilla.. ja eilen olin sitten kassalla.. istuminen teki kamalan kipeää selkaan ja masua vihloi.. eikä kauan kärsinyt seisoakkaan kun jalat oli niin kipeät :whistle: :LOL:
illalla ei kyllä naurattanut kun oli ihan huono olo kun kiristi ja kivisti alamasua ja kohtua niin kovin :|
kai minun jalat on kuukaudessa unohtanut mitä on olla koko päivä jaloillaan.. :whistle:
vauva ollut aivan hiljainen tämän päivän... illalla kyllä liikkui ja potki kovastikkin..

nyt jos lähtis naaman laittamaan kuntoon ja syömään jotain enne töihin lähtöä. olin jopa niin ahkera että sain alakerran siivottua :D lenkilläkin tuli koirien kanssa käytä.

danjuska ja toukka 20+6
 
Heh, tuolla mitäs nytin puolella oli hyvä ketju siitä, että raskaana olevat hakee saikkaria ihan turhaan, kun ei huvita tehdä töitä. No joo, en ole menossa hakemaan saikkua, vaikka työnteko ei juuri nyt nappaa yhtään :LOL: .
 
myymä
Alkuperäinen kirjoittaja Iines79:
Heh, tuolla mitäs nytin puolella oli hyvä ketju siitä, että raskaana olevat hakee saikkaria ihan turhaan, kun ei huvita tehdä töitä. No joo, en ole menossa hakemaan saikkua, vaikka työnteko ei juuri nyt nappaa yhtään :LOL: .
Heh joo kattelin ihan samaa :D ja vastasinkin ko ketjuun. :)
 
Kuulkaas pimut, mulla on ollut tänään mitä loistavin päivä! MÄ PÄÄSIN RUOTSIN YO-KIRJOITUKSISTA LÄPI, eikä tehnyt edes tiukkaa! Vedin pienet sambat kun hain tulokset tänään, olen niin onnellinen! Mulla lähti ruotsi 6 pistettä alle A:n rajan mutta sensori nosti pisteitä oikein mukavasti. Jes! Äikkä jäi harmillisten kolmen pisteen päähän E:stä, mutta sen kirjoitan uudestaan. Englannin väittelykisakin meni hienosti, vaikkei joukkueemme voittanutkaan. Mä olen täällä yhtenä hymynä, kertakaikkisen mahtava fiilis! :)
myymä minkälaista ihottumaa sulle on tullut? Kutiaako, kirveleekö? Mulle on tullut lonkkaan ja rintakehään jotain omituista ihottumaa, laitoin niihin laimeinta kortison-voidetta joka auttoi.
Lähdetään nyt miehen kanssa katsomaan yhden kaveripariskunnan viime maaliskuussa syntynyttä tyttöä :wave:

upupa ja Multeri 23+4
 
Heips!

Kovasti ootte taas kirjotellu, enkä ees enää muista mistä! :LOL:

Joku kyseli vauvan liikkeistä ja potkuista. Alkuviikosta mulla oli omaa kivaa kun löhösin sohvalla selälläni ja tuijotin masua. Näky siis vauvan potkut pieninä liikkeinä masun päälle. Aikas ihanaa. :) Toukka on ollut nyt viime aikoina selkeesti vilkkaammalla tuulella, ja potkut on ruvennut tuntuun paljon voimakkaammilta. Täytyy myöntää että välillä jo toivoo että vois se olla hetken aloillaankin. Eilenkin kun istuin yli 3 tuntia koulutuksessa huonolla tuolilla niin toukka kyllä piti huolta siitä, et jos satuin löytään suht kivuttoman asennon niin oli sit kuitenkin pakko vaihtaa asentoo kun se potki ja melskas niin hirveesti.... Tänään otinkin sit jo käyttöön tukivyön mitä lääkäri mulle suositteli. Meinaan sitä nyt ainakin töissä käyttää ja sit muutenkin jos täytyy olla paljon liikkeellä/seisaallaan..

Mennään varmaan miehen kans nyt vkonloppuna vaunuja kattelemaan. Ollaan alustavasti netistä katottu (tai siis mä oon kattonu) Gessleinin Swing-Fi -mallia. Ja meinaan mennä käymään käsityömessuillakin. Ihanaa kun on vapaa vkonloppu! Seuraavat 2 meneekin sit töissä..

Oma vointi: Oon ollut yllättävän hyvävointinen, eikä päänsäryt ja migreenitkään oo enää vaivannut. Tosin työpäiven jälkeen oon ollu tosi väsynyt, en oo juuri mitään jaksanut tehdä. Mutta on se kiva välillä töissäkin käydä..

rv 22+5


 
Iines: kyllä sitä helmikuun puoltaväliä jo odottaa kuin kuuta nousevaa. Ja täytyy myöntää että kaks kertaa oon nyt ollut saikulla ja aika pienistä vaivoista :) ekalla kertaa olin viikon kun oli jännetupentulehdus, tosi kipu ranteessa loppu toisena päivänä.

 
Heippa vaan mammat!

upupa: Onnea vaan ruotsin läpäisystä, itsekin valmistuessani hypin onnesta kun ruotsi meni läpi, ei ole ollut oiken kaikkein motivoivin aine jostain syystä.. :D

Tänään kävin kaupungilla ihailemassa joulu hörsöjä.. Voi itku kun ois jo tehny mieli ostaa kaikkea, mutta ajattelin vielä hieman hillitä itseäni, jouluun on vielä aikaa kumminkin. Torttuja täällä on kyllä tehty jo pariin otteeseen ja glögiä juotu, pipareita ajattelin alkaa sit hiljalleen kanssa paistelemaan.. Niin ja joulupullaa pakkaseen jne.. :)
Mun porukat oli ostaneet kokonaisen hirven vasan, sekä ison läjän poronlihaa, saadaan sit joulun tienoilla lihaa 20kg pakkaseen! :p

Masu asukki tuntuu kasvaneen vauhdilla, liikkeet tuntuvat jo yhä useammin yhtä aikaa molemmilla puolilla kylkiä. :) Joskus tuo vekara käy niin villiksi iltaisin, että ennättää jo toivoa josko se hieman voisi rauhoittua. Hyvähän se vaan on että pikkunen jumppaa ahkeraan, mutta kun ei ole enää ihan pieniä ja sieviä nuo tyypin himingit jos oikein innostuu.

Oon just tekemässä uunilohta, jälkkäriksi sitten mustikkapiirasta ja vanilja vaahtoa.. Täytynee palata keittiöön, mukavaa viikonloppua masukkaille! :heart:

Niinu & itiö 24+1
 
Tänään nyt varmistui se, mitä osasin odottaakin, eli mun määräaikaista työsopimusta jatketaan vain äippäloman alkuun.
Vaikka sopimuksesta olisi tehty vuoden mittainen, ei se hirveästi olisi auttanut (mitä nyt lomarahojen ja vähän paremmin maksetut kolme ekaa äippälomakuukautta), koska en kuitenkaan olisi ennen vuoden 2009 loppua mennyt töihin.

Pomo sanoi suoraan, että olen tehnyt työni enemmän kuin loistavasti, mutta tässä taloustilanteessa ei ole mahdollista tehdä vakisopparia (ja harvoinpa sitä kai raskaana olevalle tehdäänkään). Mun paikalle siirretään yksi hankala vakityöntekijä, eli käytännössä säästetään yhden ihmisen palkka.

Eli vuoden kuluttua täytyy sitten katsoa tilannetta uudestaan. Eipä tuo firman ilmapiiri kauhean houkutteleva ole ollut pitkään aikaan - ehkä siirryn friikuksi. Tai hankitaan toinen lapsi samaan syssyyn. Kelan sivuilta löysin tiedon, jonka mukaan toinen äitiysraha voidaan maksaa ensimmäisen äitiysloman mukaan, jos toinen lapsi syntyy ennen kuin ensimmäinen on kolme vuotta vanha. Pitääkö tämä paikkaansa?

Maha on ollut tosi pinkeänä koko päivän, tyttö senkun kasvaa ja vahvistuu, ainakin potkuista päätellen. Ostin palkkapäivän kunniaksi Manduca-repun ja ihanan samettisen potkupuvun, tuli oikein hyvä mieli. Ja huomenna skoolataan ensimmäiset glögit!

Ihanaa viikonloppua kaikille
Minilla ja pikkuneiti 22
 
Hei, vieläkös Animalian sivuilla on listaa siitä mitkä firmat käyttää eläinkokeita tai sitten niinpäin, että mitkä firmat ei käytä. Joskus muistaakseni on ollut näin, että Animalialla ollut listaa näistä?! Siis itse en oo käynyt sen sivuilla kattomassa.... Tuli vaan mieleeni.
 

Yhteistyössä