**Maalismasut 2009** marraskuussa vol 2.

Kiitos onnitteluista! :flower:

Huomenna alkaakin sitten 25. raskausviikko. Vastahan me yhdessä ihmeteltiin plussiamme ja toivoteltiin tarrasukkia, enää muutama kuukausi niin mehän poksahdellaan jo :eek:
Mun täytyy huomenna mennä Kelaan selvittämään tuota äitiyspäivärahajuttua. Mun pitäis saada opintotukea kevätlukukaudesta, jos osallistun kaksiin yo-kirjoituksiin. Siis äippärahan lisäksi. En saanut kuitenkaan selville mistään, että jos olen kirjoitusten kanssa samaan aikaan päkertämässä pienokaista maailmaan, saanko sen opintotuen kuitenkin vaiko en. Mulle tulee minimiäippärahat enivei, joten se 200e/kk ylimääräistä olis huikeeta plussaa. :ashamed:
Saadaan muuten ostettua kaveripariskunnalta könttäsummalla viime vuoden (liukkaria lukuunottamatta :D ) käyttämätön äitiyspakkaus, kasa vaatteita, Brion turvaistuin, babysitter ja käyttämätön kantoliina, joten otan sen äitiysavustuksen rahana.
Äippävaatteista Mulle ei ole kuukausiin mahtunut enää omat pöksyt jalkaan, persus levinnyt sen verran että jopa pikkuhousut alkavat olla liian pieniä :LOL: Hyvä juttu vaan, musta on ihanaa kun kerrankin on vähän takamusta ja tissejä kun muuten olen ollut koko elämäni oikea kukkakeppi. Niin että kaikki extraraskauskilot tänne vaan!

upupa ja Multeri 23+6
 
Kiitos noista vyöhyketerapiakommenteista! Perehdyn asiaan ensi viikolla. Voisin vaikka siellä perhevalmennuksessa kysyä asiasta.

Akupunktiota voisi myös olla kiva kokeilla. Luin jossakin vaiheessa, että jos synnyttää Tammisaaressa, siellä sitä voi saada synnytyksen aikana.

Mulla on nyt oikea olkapää ja niska ihan sökönä, ärtynyt yhdessä vuorokaudessa. Sain onneksi huomiseksi 30 min hieronnan ensiavuksi. Kun on toi typerä flunssanpoikanen, en ole pystynyt käymään salilla ja venyttely on jäänyt liian vähäiseksi.

Huomenna olisi tarkoitus tehdä sänkykaupat. Ikeasta aiotaan ostaa runkopatjat petareineen, jotka tehty hengittävistä luonnonmateriaaleista. Pakko tehdä tää ostos nyt, koska sänkyyn totuttelu voi viedä aikansa, kuka tietää... Toivottavasti ostos osuu kohdalleen.
 
Kaa!!! :wave: :wave: :wave:

Pudotitkos minut listasta??? Tietoni on tän ketjun ensimmäisen sivun puheenvuoroissa. Et tainnut huomata. Ja esikoista ootellaan, niinkuin listassa alunperin lukikin. :)


Jouluruoista. Me järjestetään ensimmäisen kerran joulu jouluvieraineen. Aina ennen on oltu jonkun sukulaisperheen luona. Oon yrittänyt pohtia mitä tarjoaisin. Ainakin perinteisen setin kinkkuineen ja laatikoineen, mutta jotakin extraa haluaisin mukaan. Ja joku kiva jälkkäri ja naposteltavaa illan mittaan, mutta en tiedä vielä että mitä se voisi olla.

Myymä, tosi nätti kuva ja hieno idea joulukortiksi!

Navasta. Mulla on vielä sisäänpäin, oon odotellutkin, että koskahan oikein mahtaa plumpsahtaa ulos.

Hieronnasta. Olipa kiva kuulla, että se voidaan tehdä tuolilla nojaten hierontapöytään tai esim kyljellään. Itse oon jättänyt hieronnat nyt käymättä, kun luulin, että ei hieroja kuitenkaan oikein pysty hieromaan mua.
 
myymä
Kaa: Tsemppiä Omakotivuokra-asiaan :) Toivottavasti natsaa!

Täällä ei taas mitään uutta. Jännitän tietysti huomista 4 d ultraa. Yritän saada sitten sitä 4d videota huomenna johonkin nettiin niin halukkaat voi käydä myös kurkkaamassa :)

Merkitsen tähän vain että olen lukenut tähänasti :)

myymä ja pikkuvelisisko 22+4 :)
 
Huomenta!

Neuvolasta tultu ja kaikki ok. Painoa tullut lisää 300 grammaa koko raskauden aikana, joten ei paljoa, kivaa ;) Sf-mitta oli 20 cm eli ihan käyrillä mennään. Sain kelan paperit ja laitoinkin ne jo postiin, nyt sit vaan äippäpakkausta odottamaan.

Kulkusista: kiva kuulla et ne on näkyny selvästi, jospa sitten uskon että meille on se tyttö tulossa =)

Joulua: Viime vuonna tein jälkkäriksi luumurahkaa, johon oli murennettu piparin palasia. Aivan törkeen hyvää vaikka en muuten luumusta tykkääkään :) Hyviä reseptejä löytyy Valion kotisivuilta www.valio.fi

Hauskaa viikon alkua kaikille ja koittakaahan jaksaa!

ärrieri 22+1
 
Vitsit että ärsyttää. Tilasin Ellokselta alkusyksystä äitiyshousut koko 40. Ne oli liian isot ja halusin vaihtaa kokoon 38. Odotin monta viikkoa ja sain housut, kokoa 42. Palautin ja tilasin uudet, odotin monta viikkoa ja tänään hain taas postista housut, koko 42. :kieh: Soitin langat punaisena ja valitin. Kaiken tämän lisäksi housut ovat nyt sitten loppuneet Ellokselta, joten en voi komatta kertaa edes vaihtaa näitä pöksyjä. Hitto. Olis ollu kivan näköset, mutta liian isot. Olisin varmaan mahtunut niihin 40 kokoisiin housuihin loppuraskaudesta. Nyt ei ole niitäkään. :kieh:

Olin perhevalmennuksessa. Yksin ja ärsyttävän aikaisin aamulla. Ihan kiva käynti! Nyt päikkäreille, että hermot tasaantuu..

Mimmukka ja Furuno 24+jotain
 
Huomenta!

Taalla on aamu alkanut kivasti, esikko on hyvalla tuulella ja kuopus (mahassa) on aktiivinen!

Ihana kortti Myyma! Mulla napa on talla hetkella silea... kai se kohta on ulkoneva!

Jouluruuista- Meilla on aattona ne perinteiset- kinkku, peruna-, porkkana- ja lanttulaatikot, rosolli, sienisalaatti, vihrea salaattii, mati ja oheistuotteet, anjovistahna, kraavattu lohi... mitas muuta viela? Riisipuuroa tietysti ja soppaa...

Aitiysvaatteista- mulla on ollut mammahousut jalassa jo kuukausia... Jotkut paidat on viela ok, kaytan sellaisia venyvia ja pitkia... Takit ei mee kiinni- toivottavasti tulee leuto talvi! :D

Toivottavasti kaikki on kunnossa Mianjo! :hug: Pelottavia tollaset! :|

Vasymyksesta- kylla makin huomaan, etta jos kavelen reippaasti tai pitkaan, oon ihan poikki sen jalkeen... eika vauhti ole yhta hurjaa, kuin ennen! Nukun myos oisin pidempaan kuin ennen, tosin heraan myos kahdesti, kahdesti vessaan ja toisella kerralla niista myos syon.

Kiloista- niita on tullut jo 5... Onko muilla sama? Nalka on myos ihan joka sekunti... :|

Rinnoista on myos alkanut tulla sita kolostrumia... Minka mies sai karvaasti kokea... :ashamed:

Saryt ja kolotukset- niita ei talla hetkella juurikaan ole... Olen kylla myos tosi tarkka- en nosta mitaan painavaa... Mulla oli ekassa raskaudessa niin kipea selka, kun en ymmartanyt varoa. Nyt olen sitten ottanut ihan toisen linjan, mieluummin ylivaroivaisesti kuin rampana.

Tosin suonenveto on ongelmana aina valilla, jaloissa ja sormissa... :eek: Se on uusi juttu... Ja narastaa myos... No onhan mullakin siis jotain vaivaa, mutta tuon alun oksentelun ja pahoinvoinnin, seka viimeraskauden selkasaryn jalkeen nama ei tunnu isoilta jutuilta.

Ihanaa paivaa kaikille ja :hug: kaikille kolotuksien ja muiden vaivaamille!

Latte 22 vkoa :wave:
 
myymä
Mulla on tullut se 5-6kg riippuen päivästä :D Eli samanverran kun esikoisestakin tähän aikaan... Hyvin se silti nous esikoisestaki sinne 18 kiloon joten mä nyt YRITÄN kovasti ettei tällä kertaa...

:p
 
Mimmukka81Toi sun Ellos-tarina on kuin suoraan mun suusta. Mulle kävi samalla tavalla siis, että lähettivät 3 kertaa väärän kokoiset! Tilasin kans kokoo 40, ja tuli 3 kertaa 42 kokoiset...siis tuntui,että niitä samoja pöksyjä läheteltiin siinä sitten kolmesti edes takaisin. Jossain vaiheessa ne kans ilmotti, että se malli on loppu, ja sit katoin netistä, niin siellä niitä oli kuitenkin ja neljännellä kerralla sain sopivat ja ne on kyl hyvät ja halvat.

Jouluruoista: perinteisillä mennään eli kinkku ja laatikot löytyy, lisäksi rosolli, italian salaaatti, joku vihree salaatti ja sit jotain mätimoussea tms....ai se on hyvää. Ja graavilohta tietty ja viime vuonna oli vielä lisäksi kauhean kokoinen savustettu lohi, ai että tulee ihan vesi kielelle. Ja sit kananmunan puolikkaita jollain täytteellä + juustotarjotin on kans ollut, kauhee määrä ruokaa! Tulis pian joulu....piparkakkuja ja glögiä olenkin jo vedellyt kiitettävät määrät :ashamed: Olen niiiiiiin perso kaikelle makealle nyt.

Kävin yks päivä vähän reippaammalla lenkillä ja se ei siinä tuntunut yhtään pahalta, mutta sen jälkeen kolotti symfyysialuetta aika tavalla koko loppu illan ja seuraavana päivänä kävelin ku ankka. Eli kyl se on kylmä tosiasia, että "lenkkeily" on lähinnä rauhallista löntystelyä nykyään.

Pöttis rv 24+5
 
Heissan mamit!

Huh sainpas aikaiseksi käydä siellä kelalla tänään, viemässä ne paperit meinaan. :) Mulle sanottiin kun kysyin, että katsoisivat vuoden 2007 tulojen mukaan ne äippärahat?? Muistelen lukeneeni täältä että toisille oli sanottu että 2006 vuoden mukaan? Hmmm..

Painoa mulle on tullut varmaan reilu 6kg raskauden aikana. Ensi viikolla neuvola, niin karu totuus taas valkenee. ;) Tosin en mielestäni ole nyt juurikaan lihonut viime kerrasta, mutta masu toki on kasvanut.. Mulla tavoitteena ettei painoa tulisi yli 15kg tässä raskaudessa, mutta jää nähtäväksi onnistunko tavoitteessa.

Jouluruokana meillä syödään karjalanpaistia (mielellään osittain hirven lihasta tehtynä ), joulukinkkua, perunaa, laatikoita, sienisalaattia, tuoresalaattia ja punajuurisalaattia sekä karjalanpiirakoita munavoin kera. Jälkkäriksi on yleensä joulupullaa, torttuja ja pipareita, toisinaan myös luumurahkaa, joka ON hitsin hyvää! :p Niin.. ja niitä konvehteja.. ;)

Nyt siivoamaan vaatekaappia.. :wave:

Niinu & itiö 24+4
 
Netissä kelan sivuilla olevan laskurin mukaan äippärahat lasketaan 2006 tulojen mukaan.. En kyllä lukenu mistä puhuitte mutta kuitenki :D

Jouluruokia on meillä: Kinkku, italiansalaatti, laatikot, mustapekkajuusto ja tuoresalaatti. Nuo on minun ehdottomat, mutta tulee aina hankittua silti pöytä täyteen kaikkea kokeiluruokia :D Jouluna on ihana aina maistella uusia juustoja, mutta raskaana niiden kans saa olla vähä turhan tarkkana joten jätän seuraavaan jouluun erikoiset juustot..

Pohkeet on kipeät! Yöllä kramppaa ja päivät särkee.. :(

Vyöhyketerapiaahan käytetään synnytyksen käynnistämiseen ja mulla ainakin se lisäsi ja kovensi supistuksia ekaa synnytystä odotellessa! Joten en kyllä suosittele ennen rv 37+0 kokeiltavaksi :/

Eipä nyt muuta..

Eeeva ja Äppä 24+4 (!!!! JO !!!!)
 
Ummetus: te joilla sitä on niin mitä olette siihen keksineet toimivaksi avuksi? Hyvää harjotustahan tämä toki on synnytystä silmällä pitäen (positive thinking), mutta kyllä välillä tuntuu, että joku suoni päästä poksahtaa ennen ku tavaran saa ulos :/ Olen kyl yrittänyt syödä kuitupitosesti, mutta tietty juoda tarttis kauheesti ja se tuppaa välillä unohtumaan...Vaiva on kyl aika toisaikanen, että välillä taas ongelmaa ei ole.

Mulla paino noussut jo 8-9 kg....yhtäkkiä tullut pari kiloo lisää, hui.
 
Neuvolassa käyty :saint:
painoa on yhteensä tullu 7,5kg :ashamed:
pissa puhdas
Verensokeri 6.5
RR 140/81
Hemoklobiini 112, ja antoi minulle rautatabletteja pari liuskaa.
SF oli 20
Liikkeet ++
Syke 146

Laput sain myös kelaa varten,tällä viikolla suunnistan sinnepäin..

Kuukauden päästä olis sitten lääkärineuvola, silloin myös katsoo että onko rautatableteista ollu hyötyä.

Sanoin tuosta kipeästä selästä ja häpyluusta, antoi voimistelu ja venytysvinkkejä jotka voivat helpottaa.

Joulusta menen varmaan vanhempieni luo jouluksi,aina ollut tapana,kun on nuoria sisaruksia, siellä on sitten nuo kaikki perinteiset jouluruoat ja mahdollisesti käy muitakin sukulaisia. :xmas:

Taas alkoi masussa kunnon potkunyrkkeilyt :D

Kirjoittelen taas myöhemmin kun uutta asiaa olisi tiedossa..

Linda ja vaavi 22+3
 
myymä
Hei te, joilla on sukupuolet jo ultrassa veikattu, kertoisitteko mitä sykkeitä vauvalla on ollut? :)

Tiedän että on ihan höpö höpö juttuja mutta tykkään ite arvuutella sykkeiden perusteella ;)

 
Pikaiset kuulumiset viikon aluksi...

Muutuin viikonloppuna rouva-ihmiseksi ja sukunimikin vaihtui, on tässä totuttelemista.

Olo on mukava. Ajattelin penkoa vauvanvaatteita esille tänään ensimmäistä kertaa, nyt tuntuu sille että voisi aloittaa niiden läpikäymisen pikkuhiljaa.

Kiitokset tuosta selkäsärkyartikkelista, olinkin ihmetellyt tuota satunnaista pakarakipua, sellaista kun ei ole ennen ollut.

Kaa kivaa jos saatte omakotitalon vuokralle, on sellaisessa kivampi lapsen kanssa asua kuin kerrostalossa, pääsee omalle pihalle ja on itselläkin aina jotain puuhaa hiekkalaatikkotouhuja vahtiessa.

Myymä ihana joulukortti! Pitäisi meilläkin ottaa kuva korttia varten, sääli ettei ole lunta, että saisi kuvattua ulkona.

Mukavaa alkanutta viikkoa!

Metsälauha & Pyry 23+5
 
Mun painoindeksi oli lähtöpainon aikaan 29 eli lievä lihavuus. Siksi tein ruokaremontin heti raskauden käytyä ilmi. Mulle raskaus oli tosi hyvä motivaatio tervehdyttää ruokatapoja, sillä oon ollut normaalisti melko kova mässyttään koko ajan jotakin, varsinkin herkkuja.
Aattelin, että jos joku pystyy lopettamaan tupakanpolton siltä istumalta, kun raskaustesti näyttää positiivista, niin mun kyllä väytyy pystyä jättämään roskaruoat ja ylimääräiset herkut pois. Oon saanut painon pysymään kolmen kilon nousussa tähän asti, syömällä usein ja pieniä annoksia. Burgerpaikat on jätetty suosiolla väliin, mies myös. Kotikokkausta on lisätty. Kasviksia ja hedelmiä oon syönyt aina, mutta nyt oon lisännyt niidenkin määrää. Pullat sun muut jätän viikonloppuun, mutta en aina syö niitäkään. Toivon, että saisin painonnousun pysymään 6-10 kilossa... Mutta saa nähdä, kuinka käy.

Ja edelliseenkin liittyen, ummetus ei vaivaa silloin, kun syön monta kertaa päivässä (kahden-kolmen tunnin välein) ja vähän kerrallaan. Heti jos mähkin itseni täyteen, oon aivan tukossa. Mitään ei tule ulos vähään aikaan. Pöttis, kyllä se vaan juu juoda täytyy paljon. Mä juon ihan väkisin vesilasillisia silloin tällöin pitkin päivää, kun en ole koskaan oikein ollut luonnostaan vesijuomari. Vesi kun ei maistu millekään, eikä siitä saa mitään nautintoa. Ja paljon kasviksia ja hedelmiä, joka päivä! :)

Selkä alkaa näyttää pieniä puutumissäryn merkkejä pitkästä istumisesta tai pitkästä kävelylenkistä.

Olipas ikäviä Ellos-kokemuksia! En oo tilannu sieltä varmaan vuosiin mitään ja katselin juuri yksi päivä kuvastoa harkiten tilausta. Mutta eihän sitä tuollaisia kokemuksia kuunnellessa taida uskaltaakaan...

Rv 24+5
 
Kelassa käyty viemässä äippärahalappusia ja äp varten. :heart:
Tänne on alkanut tulla pakkasta. Vihdoinkin. Meni järkli jo lätäkköihin. Purrhh.

Pikkuinen on potkinut kovasti ja on niin ihana olo. :) Mieskin hössöttää masuasukille iltaisin. Voisin alkaa lukea satuja joulun aikaan. Niitä on niiin kiva lueskella ääneen. Hihii.

Anoppi tuo vissiin lissää vaavivaatteita ja mitäs muuta siinä nyt olikaan. Tässä taitaa olla kaikki tän päiväisestä tärkeimmät merkitty tänne.


Mömmis ja potkija 22+2
 

Yhteistyössä