**Maalismasut 2009** tammikuussa

Kaa




1.3
Perhe on paras . . . .neljäs. . . . . . . TYKS. . . . 31v tyttölupaus
jossu84 . . . . . . . . . .toinen. . . . . . . . LKS . . . .24v tyttöolo
Tiinahuu . . . . . . . . . esikoinen. . . . . SeKS. . . 17v
Minni Menninkäinen . .toinen. . . . . . . . . . . . . . 35v tyttölupaus

3.3
Pöttis . . . . . . . . . . kolmas. . . . . . .TYKS. . . . 34v tyttölupaus
cadillac . . . . . . . . . kolmas. . . . . . . .TYKS. . . 32v tyttöolo

4.3
eemina . . . . . . . . . viides tyttölupaus

5.3
Niinu86 . . . . . . . . esikoinen. . . . . .PKKS. . . 22v tyttölupaus
Eeeva . . . . . . . . . . toinen. . . . . . . . OYS. . . . 22v tyttölupaus
Mimmukka81 . . . . . esikoinen. . . . . . Kät. . . . .26v poikalupaus
SaBiNe . . . . . . . . . neljäs. . . . . . . . . OYS
Soraya. . . . . . . . .esikoinen. . . . . . , VAS. . . . .34v
Hömäkkä. . . . . . . .kolmas poikalupaus


6.3
PikkuH. . . . . . . . . . esikoinen. . . . . . .Kät. . . . . . 23v
Hemptu. . . . . . . . . toinen. . . . . . . . . K-PKS. . . . 23v poikalupaus

7.3
Iines79 . . . . . . . . . toinen. . . . . . . TYKS. . . . 29v poikalupaus
myhkäri . . . . . . . . .toinen. . . . . . . . KYS. . . . 27v
Viipi . . . . . . . . . . . .toinen. . . . . . . . OYS. . . . 29v
fazerina82. . . . . . . esikoinen. . . . . .SAS. . . . 26v
Eliisa83 . . . . . . . . . esikoinen

8.3
Marais . . . . . . . . . .esikoinen. . . . . .JS. . . . 28v poikalupaus

9.3
upupaepops . . . . . esikoinen. . . . . SatKS. . . 19v tyttölupaus
emmmaa . . . . . . . . .toinen. . . . . . . . OYS. . . . .21v tyttölupaus
Pauko . . . . . . . . . . .toinen. . . . . . . . .OAS. . . .25v tyttö
Hiq . . . . . . . . . . . . .esikoinen. . . . . .TYKS poikalupaus
Mie vuan savost. . . toinen. . . . . . . . KYS. . . . 29v poikalupaus

11.3
vihvi . . . . . . . . . . . .esikoinen. . . . . . . . . . . . .23v tyttöolo
eetto . . . . . . . . . . . toinen. . . . . . . .TAYS. . . .29v tyttöolo
Cattitude . . . . . . . . esikoinen. . . . . OYS. . . 29v
Melita . . . . . . . . . . esikoinen. . . . .TYKS. . . . 29v poikalupaus
Jessu85 . . . . . . . . . toinen. . . . . . . LPKS. . . 22v
Genet . . . . . . . . . .esikoinen. . . . . NKL. . . . . 26v tyttölupaus
lotta-75 . . . . . . . . .kolmas. . . . . . . OYS. . . . 33v tyttölupaus
Metsälauha . . . . . . kolmas. . . . . . .TYKS. . . . .33v poikalupaus
miikku78. . . . . . . . .toinen. . . . . . . PHKS. . . . 30v

12.3
mianjo . . . . . . . . . . . toinen
annas00 . . . . . . . . . toinen. . . . . . . PKKS. . . . . . 21v tyttöolo
Luovis . . . . . . . . . .ensimmäinen

13.3
Eternal-life . . . . . . . .esikoinen. . . . .K-PKS . . 19v tyttölupaus
miitzuli . . . . . . . . . . .kolmas. . . . . . .KOKS poikaolo
Angelia. . . . . . . . . . . toinen. . . . . . . KYS. . . . .22v tyttölupaus

14.3
muty . . . . . . . . . . . .esikoinen. . . . . . . . . . . . . 23v poikaolo
Sinttu83 . . . . . . . . . esikoinen. . . . .PHKS
mökin muija . . . . . . .neljäs. . . . . . . KSKS tyttölupaus
maalismamma09 . . . .kolmas. . . . . . . . . . . . . Tays

15.3
Kellohelma . . . . . . . toinen. . . . . . . KOS. . . . . 26v tyttölupaus
Hendu79 . . . . . . . . .esikoinen. . . . . KOS. . . . . 29v poikalupaus
hattivatti-09 . . . . . . esikoinen. . . . TAYS. . . . . 27v poikalupaus

16.3
Mantatyttö82 . . . . . kolmas. . . . . . KPKS . . . . . .26v

17.3
Riine . . . . . . . . . . .esikoinen. . . . TAYS. . . . . 26v
Kaa . . . . . . . . . . . .esikoinen. . . . . KYS . . . . . 30v poikalupaus
Minilla . . . . . . . . . . esikoinen. . . . .NKL. . . . . . 29v tyttölupaus

18.3
kaatjuska . . . . . . . . esikoinen. . . . .K-PKS. . . . 34v tyttölupaus
Vattihattu. . . . . . . . kolmas. . . . . . . SatKS. . . .24v

19.3
Zoe-F . . . . . . . . . . . esikoinen. . . . . KOKS. . . . 22v poikalupaus
myymä . . . . . . . . . . toinen. . . . . . . Kät. . . . . . 23v poikalupaus

20.3
LindaH23 . . . . . . . . esikoinen. . . . .LKS tyttölupaus

21.3
Mömmis . . . . . . . . . . esikoinen. . . . .KSKS . . . . . .22v tyttölupaus

22.3
chromo . . . . . . . . . . toinen. . . . . . VKS. . . . . . 23v
ärrieri . . . . . . . . . . toinen. . . . . . K-SKS. . . . 32v tyttölupaus
m a r z a . . . . . . . . . toinen. . . . . . .TAYS. . . . . 28v poikaolo
Tuuli2 . . . . . . . . . . . .viides
kiiltis . . . . . . . . . . . esikoinen. . . . Kät. . . . . . .35v
Myrna . . . . . . . . . . . .esikoinen. . . . KoKS. . . . . . poikaolo

23.3
Halfcafnonfatlatte . . toinen. . . . . . . . . . . . . . . 32v tyttölupaus
tepa83 . . . . . . . . . . esikoinen. . . . KYS. . . . . . 25v poikalupaus
Zerbula tyttölupaus

25.3
Misa75 . . . . . . . . . . esikoinen. . . . .JS. . . . . . . 33v poikalupaus
samppa77 . . . . . . . .kolmas
minde83. . . . . . . . . .esikoinen. . . .SeKS. . . . . 25v

26.3
hansku83 . . . . . . . . .esikoinen. . . . . KYS. . . . . . 25v poikalupaus
Inkaliina-83 . . . . . . . esikoinen. . . . TYKS. . . . . . 24v poikaolo

28.3
melisha . . . . . . . . . .. esikoinen. . . . . Kät tyttölupaus
Suunnistaja . . . . . . . .esikoinen. . . . . TYKS tyttölupaus
danjuska . . . . . . . . . . toinen . . . . . . . OAS . . . . . . 23v tyttölupaus
Jadekettu . . . . . . . . .toinen. . . . . . . .JS. . . . . . . 32v tyttölupaus
mmiisa . . . . . . . . . . .esikoinen. . . . . . . . . . . . . . .19v
rogue84 . . . . . . . . .esikoinen. . . . . . . HYS. . . . . .24v tyttölupaus
Nalle-Puh. . . . . . . . .toinen. . . . . . . . .Kät. . . . . . . 21v
Piiitu. . . . . . . . . . . . esikoinen. . . . . . .Tays. . . . . .28v

29.3
aiti78kerava . . . . . . . kolmas. . . . . . . . Kät. . . . . . . 30v
Zadie . . . . . . . . . . . . esikoinen. . . . . .KAKS. . . . . . .23v
Hermina . . . . . . . . . . esikoinen. . . . . .Kät/H

31.3
Elämänpuu . . . . . . . . . . . . . . . . . . .SAS. . . . . . . . 31v tyttöolo


Meitä on 86 maaliskuun odottajaa! :heart:

Tyttöjä odottelee tuntemusten ja lupausten perusteella 33 maalismasua, poikia taasen 22 odottajaa.





Syntyneet pienokaiset (3/84) :

26.12.08
Emmimemmi (30+4) tyttö 1510g/40cm
(LA 2.3, esikoinen, MKS, 19v)

26.1.09
BiaBia (33+2) poika 2075g/44cm ja tyttö 2080g/45cm
(LA 14.3, toinen ja kolmas, NKL)





Aikaisemmat ketjut:
Kesä-Heinäkuu 2008: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1089078
Elokuu 2008: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1122434
Syyskuu 2008: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1153611
Lokakuu 2008: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1184107
Marraskuu 2008, osa 1: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1216697 Marraskuu 2008, osa 2:http://kaksplus.fi/keskustelu/t1228189
Joulukuu 2008: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1247357
 
Kaa
Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

KKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PK2S = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus



Maaliskuun vauvojen horoskooppi:
Kalat http://www.horoskooppi.com/muut/lapset/kalat.htm
Oinas http://www.horoskooppi.com/muut/lapset/oinas.htm

 
Hyvää uutta vuotta kaikille!

( . ) Eilen siivosin kylppärin kokonaan, tuli jynssättyä seinät, lattia, kaikki. Rupesi sitten supistelee vähän mutta ei sen enempää. Kostautui tietty aamulla lonkkakipuina. :E Isukki taas on kovasti jutellut vauvan kanssa ja potkuilla pieni edelleen vastailee. :heart: On se niin eläväinen.

Uusi vuosi, melle tulee joitakin tyyppejä bilettämään ja mie pysyn takavasemmalla Mini-hamsterimme kanssa makkarissa :D Ei jaksa olla siinä mukana. Vois ostaa pommaccia ja nauttia omassa rauhassa sängyssä sudokun kera.


Mömmis & potkija 28+4 :heart:
 
Taas on tullut pitkään hiljaiseloa vietettyä, kun en koneeseen ole koskenut nimeksikään moneen viikkoon. Joulu vietettiin Keski-Suomessa mun kotonani ja lomaa on jäljellä vielä viikon verran.
Aurinko paistelee aivan ihanasti pihalla ja lupailee pakkasta lähipäiviksi. Suunnittelen tässä lähtevänikin ulos vähän käppäilemään ja nauttimaan valosta ennen kuin mies tulee töistä.

Emmille erittäin paljon onnea pienestä tytöstä!!Toivottavasti kaikki menee hyvin ja tulehduskin menisi pian ohi. Olin itse syntyessäni 1,4 kg ja 39 cm (kolmoset, selittänee pienuuden) eli lähes samankokoinen kuin teidän pikkuisenne. Hyvin on pienestäkin ponnistettu elämään :)
Onnea koko perheelle!

omaa napaa: Eilen kävin ostamassa "perustarpeisiin" vauvan vaatteet. Mukaan tarttui 6 bodyä ja yhdet potkarit, pipo, hanskat, fleece-puku, parit housut..etc. Samalla ostin rintakumeja sekä pari tuttipulloa ja bepanthenia. Turvakaukalon ja telakan saamme veljeltäni ja samasta paikasta tulee myös sitteri ja leikkimatto.Uskoisin näillä pärjäävämme ensi hetket ja ainahan voi passittaa miehen ostamaan lisää, jos jotain tarttee ;) ei oikein osaa varautua kaikkeen mahdolliseen, kun esikoinen on kyseessä. Luotan siihen, että kaupasta saa nopeallakin tarpeella, jos jotain ilmenee.
Maanantaina olis neuvola ja odotan sitä hirveesti jo. Edellisestä käynnistä on aikaa vaikka kuinka. Lisäksi tietenkin huolettaa, että kaikki on hyvin. Liikkeet ovat olleet tänään ja eilen vähän vaisummat kuin yleensä. Toivottavasti lisääntvät, niin ei tartte olla ihan huolissaan!

Talous: Molemmilla vakityöt ja palkka kohtalaisen hyvä. Äippärahaa saan 70 prossaa palkasta ja työpaikka maksaa sen 3 kk täyttä palkkaa, joten sen suhteen on tämä kevät kyllä turvattu. Omaa asuntoa maksellaan vajaan tonnin kuussa ja uskoisin, että siitä ei tartte tinkiä tänä keväänä vielä. Katsotaan sitten syksyllä uudelleen, kun tipun vanhempainrahalle (tai mikä se nyt sitten onkaan oikea termi).

Nyt lähden nauttimaan siitä omituisesta valoilmiöstä mikä tuolla taivaalla möllöttää, ennenkuin se taas katoaa :) Hyviä vointeja kaikille ja uuden vuoden tuomaa taikaa!

Genet ja pussi, 30+1
 
Hellou ystävät!

Kopioin kuulumiset edellisen ketjun peräpäästä:

Neuvolaa: (Ja nyt alkoi näköjään olla ajat jo kahden viikon välein.)

Paineet 115/73
Pissa puhdas
Hb 97
Sf 27,5
Vauvan syke 135
Lähtöpainoon +5,9 kg

Ja hemoglobiini lähti taas laskuun, vaikka syön Obsidania päivittäin. Mihin ne arvot oikein katoaa? Kaksi kertaa mitattiin sormen päästä, mutta samat arvot antoi. Terkka meinasi laittaa taas isompaan verikokeeseen, mutta ei sitten laittanutkaan. Mietin, että voisiko olla mahdollista, että noi kapselit ei imeydy mulla? Pitäisikö kuitenkin taas kokeilla nestettä... Viimeksi ehdin kokeilla Kräuterblutsaftia vain kolme viikkoa, kunnes lääkäri käski vaihtaa Obsidaniin.

Ja kun sokeriarvot ei aina pysy ihan raja-arvojen alapuolella, jatkan edelleen niiden mittausta ja sain ravintoneuvontaa. Syön ihan liian hiilihydraattipitoisesti! :( Syön liian vähän lihaa ja liian paljon hedelmiä ja perunaa. Niitä mun täytyy nyt rajoittaa. Nuoruuden ajan kasvisruokavaliosta on jäänyt himo kasvispainotteiseen syömiseen ja lihan välttely. Oon kuvitellut, että syön terveellisesti. Vähäkalorisesti syön kuulemma, mutta verensokerien tähden mulle täytyy nyt riittää yksi hedelmä päivässä. Normaalisti oon alottanut aamun kasalla hedelmiä ja puuroa. Tosin en oo tiennyt, että mun luomupikakaurahiutaleet ei oo hyvä, vaan pitää olla jotain kauemmin keitettävää täysjyvää tai vaihtaa puuro ruisleipään. No, oli mielenkiintoista keskustella näistä asioista, kuulin paljon itselleni uutta.

Työt. Itselläni on takana seitsemän vuotta töitä samassa firmassa, jäin heti raskauduttuani erityisäitiysvapaalle kemikaalien tähden. Oon siis ollut kelan rahoilla jo hetken, tulojen mukaan lasketuilla kuitenkin. Ja normaali äippärahapäätös tuli tässä kuussa. Mies on ollut hyväpalkkaisessa työssä samalla työnantajalla kymmenen vuotta. Firmassa on nyt menossa yt-neuvottelut ja muutama sata tullaan irtisanomaan. Mies on katsellut jo valmiiksi opiskelupaikkaa, joten voipi olla ensi vuoden syksystä alkaen opiskelija. Meillä on oikeastaan ihan auki ensi vuosi ja tulevaisuus. Palaanko minä mahdollisimman pian töihin vai yritetäänkö heti, jos vaikka tulisi lisää lapsia. Pääseekö mies opiskelemaan vai jäisikö koti-isäksi. Mikään ei ole sanottua. Asuntolainasta kyllä selvitään, koska se oli alun alkaenkin alle sadan tuhannen. Ostettiin aikanaan vanha kerrostaloneliö. Auto joudutaan kyllä varmasti vaihtamaan halvempaan. Oon aina ollut kirpputorien suurkuluttuja ja pieni pihiys löytyy mun luonteesta, joten eiköhän pärjätä. :)

Taistelussa raskausarpia vastaan, käytin alkuraskauden Natusanin vauvaöljyä ihan koko vartalolle. Se ei riittänyt, sillä iho kuivui jossain vaiheessa hilseileväksi, vaikka käytin sitä päivittäin. Sitten käytin jotain apteekin paksua perussalvaa. Nyt on menossa Body Shopin Vanilla Spice vartalovoi, joululahja mieheltä. Joka joulu olen toivonut häneltä Body Shopin tuotteita, se on jo vähän niinkuin perinne. Vielä ei ole tullut viiruja massuun.

Rintapumpun aion ostaa etukäteen. Myymällä olikin hyviä merkkivinkkejä.

Uutta vuotta mennään vastaanottamaan siskoni perheen luo, jonne tulee muutamia muitakin vieraita. Leivon tuliaisiksi joulusta jääneistä valmispakastetorttutaikinoista pestohyrriä ja pekonihyrriä. Mies lähtikin juuri kauppaan hakemaan niihin täyteaineet.

Rv 31+0
 
Oikein hyvää uutta vuotta kaikille maalismammoille!

Eilen käyty neuvolassa ja hip hei hurraa..lääkäri totesi että tilanne oli hälyyttävä 2 viikkoa sitten, mutta lepo tehnyt tehtävänsä ja kohdunsuu on taas hieman jämäköitynyt.

Muut traagiset mitat sitten:
rv30+3 (eilen)
RR 120/80
Pissa puhdas
Hb ei otettu kun aloin syömään rautaa muutama viikko sitten
Sf 30cm
Syke n.148
Liikkeet ++
Turvotusta
Painoa alusta ööhh..ruhtinaalliset +11,1 kg :kieh:

fasu ja tuitui 30+4
 
Sorayalle erityisterkut! Vähemmän olet kirjoitellut, mutta jäit mieleeni heti alkupinosta, koska "historiamme" on niin samanlainen: Ikä sama, esikkoa odotellaan pitkällisen yrittämisen jälkeen ja hoidot on tuttua. Meillähän tämä odotettava pienokainen kuitenkin siis luomu.

Kaikille hyvää uutta vuotta!

Kaatjuska ja Kunto 29+3
 
Täällä on syöty hyvin, tein itse pizzaa kaksi pellillistä, ruuan kanssa oli sellaista mustaherukanlehdistä uutettua kuohujuomaa, ihanaa! :heart: Jälkkäriksi onkin karkkeja ja konvehteja, sipsejä unohtamatta. Täytyyhän ne kalorit jostain saada kun ei saa alkoholiin koskea. ;) Pian olis tarkoitus lähteä miehen veljen perheen kanssa ampumaan raketteja, puolen yön aikaan mennään sit vielä miehen kanssa katsomaan kaupungin ilotulitus.

Kävin eilen katsomassa valmiiksi rintapumpun ja turvakaukalon. Aventin käsikäyttöisen ajattelin ostaa ja kaukalovalinta on Brion primo. Nyt odotellaan vaan sopivaa taloudellista tilannetta että pääsee ostoksille taas. :) Eilen hoksasin että itiö hikottelee, tai on se sitä tehnyt jo kauan mutta tajusin vasta että hikkaahan se on.. Söpöä! :D

Nyt lähden hetkeksi katsomaan telkkua ja sitten ulkoiluvaatetta niskaan, hyvää illanjatkoa teille kaikille!

Niinu & itiö 30+6
 
Hyvää uutta vuotta täältäkin!!! =)

Paljon oli tullu kysymyksiä, joten vastailen niihin ekaks.

Töissä jaksamisesta; mä jaksan ihan samalla tavalla kun ennenkin. työkaveritkin on sanoneet, että ne välillä unohtaa et oon raskaana, kun en valittele mistään ja muutenkin toimin samalla tavalla kun ennen. Mutta ei mulla ole mitään ongelmia, joten mistä valittaisin... :LOL: Meinaan olla loppuun asti töissä, jos ei mitään ihmeellistä tule.

Rahatilanne meillä on ihan ok. Meillä jää käteen kuussa n. 3500 ?. Äippärahapäätöstä ei oo vielä tullu kun en oo edes papereita lähettänyt...

Uutta vuotta mennään viettään kavereille saunoen ja syöden. :whistle:



 
Hyvää uutta vuotta kaikille maalismasuille!
Juuri käytiin saunassa ja kohta otetaan jotain pientä iltapalaa. Sitten katotaan, miten illan ohjelma jatkuu. Kenties lähdetään anoppilaan ammuskelemaan.
Tällä erää ei muuta.
Muija ja kevätmyrsky 29 + 4
 
Uudenvuodenaatto vietetään täällä ihan kotosalla.
Kattoo jos jaksaa sit puolen yön aikaan lähtee pihalle ihailemaan raketteja.
Itse ei ostettu yhtään rakettia, mut eipä tuo haittaa, kun noilla muilla niitä tuntuu kyllä riittävän. :D

Ensi vuonna jatketaan sitten uusien ajatusten merkeissä, nyt mukavaa iltaa kaikille!

Hendu ja ötökkä 29+3
 
Hyvää uutta vuotta 2009! :heart:

Jouluaattoiltana tuli kauhia ihottuma, joka alkoi mahasta ja levis sitten joka paikkaan. Lääkäri pisti sen antibiootin syyksi, joka oli penisiliinijohdanteinen. Mä oon penisiliinille allerginen. Noh, ihottuman piti hävitä sunnuntaihin mennessä, mutta vieläkin sitä on. :( Eilen illalla alkoi kämmeniä kutiamaan ja tässä nyt ootellaan, että pääsis kahen aikoihin lääkäriin. Mä niin pelkää, että mulle on tullu joku raskaushepatoosi. Pitäs saaha noitten ottamaan multa verikokeet, jossa tarkistais maksa-arvot.

Niin joo, muutto takana ja tavarat asunnossa levällään. :LOL:

Viipi ja Nappula 30+4
 
Kaikille oikein hyvää uutta vuotta! Eilinen meni sitten aika myöhäiseksi tai aikaiseksi:) Piti kaikenlaisia pikku pommeja sytytellä pihalla pojalle. Kivaa oli vaikka sitten palelikin ihan tolkuttonmasti koko yön. Ei oikein talvivaatteet enää mene päälle enkä viitsisi uusia ostaa.

Maha-asukki on nyt eilisen ollut rauhallisesti. Hyvä niinkin. Koska muutama päivä ollut sellaista rallia ettei ole edes pahemmin voinut nukkua. Koko maha heiluu kun toinen vetää rallia mahassa.

Kun nyt meni myöhään yöhön eilen niin täytynee ottaa päiväunet tässä:)

Lotta ja typy 30+1
 
Hei!

Jäi eilen vähän kirjoittaminen kesken, kun olin töissä ja tulikin sit vähän hässääkkää.
Meillä meni uusi vuosi ihan mukavasti. Saunottiin ja juteltiin ja syötiin tietty perunasalaattia ja nakkeja. :LOL:

Tänä vuonna me sitten saadaan vauva. :heart: Hassua ajatella että jo ens kuussa alkaa äippäloma ja sitten se synnytys alkaakin jo oleen aika lähellä. Hirmu nopeesti mennyt aika. Vastahan me plussattiin ja raskaus oli ihan alussa... Niin se aika menee.

Viipille tsemppiä ihottuman kanssa. Toivottavasti se häviää pian. Mullakin on penisilliiniallergia, joka todetiin jo ihan lapsena, joten se ei oo aihettanut mulle ikinä mitään ongelmia.


Nyt meen kattoon joku poitsu nukkuu päikkäreitä, ja taidan itekin mennä vähän lepäileen. =)

marza ja masuvauva 28+4
 
Hyvää uutta vuotta kaikille!

Eilinen ilta meni perinteisesti raketteja lasten kanssa katsellen ja muutamia ammuttiin itsekin. Ennen sitä saunoimme ja söimme juustofondyytä ja vihersalaattia. Päivällä kävimme kaupoissa ja teimme vähän remonttia kun minullekin osui vapaapäivä, mies onkin vielä joululomalla.

Tuolla jossain paljon aikaisemmin oli keskustelua kivunlievityksestä synnytyksessä. Ennen ensimmäistä synnytystä olin sitä mieltä että kaikki otetaan mitä tarjotaan, turha kärsiä. Sainkin epiduraalin ja sen kanssa pystyin nukkumaan, mutta ponnistamisen tarpeen se vei kokonaan ja ponnistusvaihe venyi yli kaksi tuntia pitkäksi. Toisessa synnytyksessä en tämän takia halunnut puudutusta ja kaikki sujuikin hyvin. En ole erityisen kipuherkkä, joten en kokenut synnyttämistä ilman puudutusta mitenkään kamalaksi, kamalampaa oli kun ekassa synnytyksessä tuntui etten tiedä miten saan vauvan ulos.

Emmille onnittelut! Toivottavasti toivut pian.

Laitan tuon eilisen tasan 30 viikkoa kasassa -kuvan kun löydän sen kuvien siirtämiseen tarvittavan johdon. Maha on jo komea.

Metsälauha 30+1
 
Kaa
Eilinen ilta oli niin rajua Uuuden vuoden biletystä, että nukahdin jo klo 22. :D Syötiin hyvin, niin sitten jo nukuttikin.

Rahatilanne; itse olen se "paremmin tienaava" perheessämme, mutta silti pärjäämme hyvin minun kotiin jäätyäni. Itse saan kolmelta ekalta kuulta täyden palkan ja sitten noin tonnin kuussa käteen. Mieheltä tulee sitten noin 1400 euroa kuussa lisää, joten näin velattomana toi on oikein hyvä summa elämiseen. Ja tuleehan siihen se lapsilisäkin sitten vielä lisää. Meillä ei suuria menoja olekkaan, harrastukset ovat suht edullisia ja koirankaan kisamaksuja ei nykyään tartte hurjasti maksella. Vauva se taitaa kuluttaa meillä keväällä eniten. =)

Mites teillä "vauvavakuutusta" hakeneille kävi vakuutusten kanssa? Itselläni on päätös vielä tulossa, halusivat lisäselvityksiä noiden aikaisempien keskenmenojen vuoksi. Saas nähdä... :|

Ja sitten taas jatkamaan vauvanpeiton neulomista... :heart:
 
Rintapumpun ostin sen Aventin sähkökäyttöisen eli mikähän IQ uno se on. Mulla oli se esikoisen aikaanki mutta ostin sen liian myöhään eikä se pumppaaminen enää oikein hyövänny joten möin sitte pois.

Onko teillä muilla ollu painontunnetta tuolla "alhaalla"?

Näin taas viime yönä unta että synnytys käynnistyi ja kun heräsin niin vauva jotenki paukutti alapäähän kipeästi :/ Toivottavasti ei oo kääntyny väärinpäin.. Ei siis supistellu mutta sattu vaan..

Esikoinen alkaa olla niiiiiiin kyllästyny tähän minun lepäilyyn... Onneksi saan sillon tällön sille jotain virikettä aikaseksi.. palapelejä ym..

Eeeva ja Äppä 31+0

http://www.pikkupingviini.fi/index.php?id=2&products_action=view&products_id=726

Muita nettikauppoja en tiedä mistä noita pumppuja saa. Babystylestä ainaki ovat olleen monta kuukautta jo loppu kun maahantuojalla on tosiaan jotain ongelmia niiden kanssa tai jotain.. Kärkkäiselle Ouluun taisi jäädä yksi pumppu. Kärkkäisellä niiden hinta on tuon 115euro, mutta kaikkialla muualla on ollut tuon 129euroa.
 

Yhteistyössä