**Maalismasut 2009** helmikuussa

Kaa




1.3
Perhe on paras . . . .neljäs. . . . . . . TYKS. . . . 31v tyttölupaus
jossu84 . . . . . . . . . .toinen. . . . . . . . LKS . . . .24v tyttöolo
Tiinahuu . . . . . . . . . esikoinen. . . . . SeKS. . . 17v
Minni Menninkäinen . .toinen. . . . . . . . . . . . . . 35v tyttölupaus

2.3
Sohviia. . . . . . . . . . kolmas. . . . . . . . . . . . . . 28v

3.3
Pöttis . . . . . . . . . . kolmas. . . . . . . TYKS. . . . 34v tyttölupaus
cadillac . . . . . . . . . kolmas. . . . . . . TYKS. . . 32v tyttöolo
Agda. . . . . . . . . . .esikoinen. . . . . .TYKS. . . . 25v

4.3
eemina . . . . . . . . . viides tyttölupaus
nipsunapsu. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .ulkomailla

5.3
Niinu86 . . . . . . . . esikoinen. . . . . .PKKS. . . 22v tyttölupaus
Eeeva . . . . . . . . . . toinen. . . . . . . . OYS. . . . 22v tyttölupaus
Mimmukka81 . . . . . esikoinen. . . . . . Kät. . . . .26v poikalupaus
SaBiNe . . . . . . . . . neljäs. . . . . . . . . OYS
Soraya. . . . . . . . .esikoinen. . . . . . . TAYS . . . . .35v (suunniteltu sektio 2.3)
Hömäkkä. . . . . . . .kolmas poikalupaus

6.3
PikkuH. . . . . . . . . . esikoinen. . . . . . .Kät. . . . . . 23v
Hemptu. . . . . . . . . toinen. . . . . . . . . K-PKS. . . . 23v poikalupaus

7.3
Iines79 . . . . . . . . . toinen. . . . . . . TYKS. . . . 29v poikalupaus
myhkäri . . . . . . . . .toinen. . . . . . . . KYS. . . . 27v
Eliisa83 . . . . . . . . . esikoinen
garbalo. . . . . . . . . esikoinen. . . . . SATKS poikaolo

8.3
Viipi . . . . . . . . . . . .toinen. . . . . . . . OYS. . . . 29v
Marais . . . . . . . . . .esikoinen. . . . . .JS poikalupaus (suunniteltu sektio 6.3)

9.3
upupaepops . . . . . esikoinen. . . . . SatKS. . . 19v tyttölupaus (käynnistys 23.2.)
emmmaa . . . . . . . . .toinen. . . . . . . . OYS. . . . .21v tyttölupaus
Pauko . . . . . . . . . . .toinen. . . . . . . . .OAS. . . .25v tyttö
Hiq . . . . . . . . . . . . .esikoinen. . . . . .TYKS poikalupaus
Mie vuan savost. . . toinen. . . . . . . . KYS. . . . 29v poikalupaus

10.3
Mira86. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .K-SKS

11.3
vihvi . . . . . . . . . . . .esikoinen. . . . . . . . . . . . .23v tyttöolo
eetto . . . . . . . . . . . toinen. . . . . . . .TAYS. . . .29v tyttöolo
Cattitude . . . . . . . . esikoinen. . . . . OYS. . . 29v
Melita . . . . . . . . . . esikoinen. . . . .TYKS. . . . 29v poikalupaus
Jessu85 . . . . . . . . . toinen. . . . . . . LPKS. . . 22v
Genet . . . . . . . . . .esikoinen. . . . . NKL. . . . . 26v tyttölupaus
lotta-75 . . . . . . . . .kolmas. . . . . . . OYS. . . . 33v tyttölupaus
Metsälauha . . . . . . kolmas. . . . . . .TYKS. . . . .33v poikalupaus
miikku78. . . . . . . . .toinen. . . . . . . PHKS. . . . 30v
savan. . . . . . . . . . .kolmas. . . . . . . KYS poikalupaus
Hannami. . . . . . . . .esikoinen. . . . . LUS. . . . . 30v poikalupaus

12.3
annas00 . . . . . . . . . toinen. . . . . . . PKKS. . . . . . 21v tyttöolo
Luovis . . . . . . . . . . esikoinen

13.3
Eternal-life . . . . . . . .esikoinen. . . . .K-PKS . . 19v tyttölupaus
miitzuli . . . . . . . . . . .kolmas. . . . . . .KOKS poikaolo
Angelia. . . . . . . . . . . toinen. . . . . . . KYS. . . . .22v tyttölupaus
muty . . . . . . . . . . . .esikoinen. . . . . . . . . . . . . 23v poikaolo

14.3
Sinttu83 . . . . . . . . . esikoinen. . . . .PHKS
mökin muija . . . . . . .neljäs. . . . . . . K-SKS tyttölupaus
maalismamma09 . . . .kolmas. . . . . . . . . . . . . Tays

15.3
Kellohelma . . . . . . . toinen. . . . . . . KOS. . . . . 26v tyttölupaus
Hendu79 . . . . . . . . .esikoinen. . . . . KOS. . . . . 29v poikalupaus
hattivatti-09 . . . . . . esikoinen. . . . TAYS. . . . . 27v poikalupaus

16.3
Mantatyttö82 . . . . . kolmas. . . . . . KPKS . . . . . .26v

17.3
Riine . . . . . . . . . . .esikoinen. . . . TAYS. . . . . 26v
Kaa . . . . . . . . . . . .esikoinen. . . . . KYS . . . . . 30v poikalupaus
Minilla . . . . . . . . . . esikoinen. . . . .NKL. . . . . . 29v tyttölupaus

18.3
kaatjuska . . . . . . . . esikoinen. . . . .K-PKS. . . . 35v tyttölupaus
Vattihattu. . . . . . . . kolmas. . . . . . . SatKS. . . .25v

19.3
Zoe-F . . . . . . . . . . . esikoinen. . . . . KOKS. . . . 22v poikalupaus
myymä . . . . . . . . . . toinen. . . . . . . Kät. . . . . . 23v poikalupaus

20.3
LindaH23 . . . . . . . . esikoinen. . . . .LKS tyttölupaus
annamami. . . . . . . . .kolmas. . . . . . KOS

21.3
Mömmis . . . . . . . . . . esikoinen. . . . .KSKS . . . . . .22v tyttölupaus

22.3
chromo . . . . . . . . . . toinen. . . . . . VKS. . . . . . 24v
ärrieri . . . . . . . . . . toinen. . . . . . K-SKS. . . . 32v tyttölupaus (Käynnistys 9.3)
m a r z a . . . . . . . . . toinen. . . . . . .TAYS. . . . . 29v poikaolo
Tuuli2 . . . . . . . . . . . .viides
kiiltis . . . . . . . . . . . esikoinen. . . . Kät. . . . . . .35v
Myrna . . . . . . . . . . . .esikoinen. . . . KoKS. . . . . . poikaolo

23.3
Halfcafnonfatlatte . . toinen. . . . . . . . . . . . . . . 32v tyttölupaus
tepa83 . . . . . . . . . . esikoinen. . . . KYS. . . . . . 25v poikalupaus
Zerbula tyttölupaus

25.3
Misa75 . . . . . . . . . . esikoinen. . . . .JS. . . . . . . 33v poikalupaus
samppa77 . . . . . . . .kolmas
minde83. . . . . . . . . .esikoinen. . . .SeKS. . . . . 25v
ekakertalainen. . . . .esikoinen. . . .OYS. . . . . . 27v tyttölupaus

26.3
hansku83 . . . . . . . . .esikoinen. . . . . KYS. . . . . . 25v poikalupaus
Inkaliina-83 . . . . . . . esikoinen. . . . TYKS. . . . . . 24v poikaolo

28.3
melisha . . . . . . . . . .. esikoinen. . . . . Kät tyttölupaus
Suunnistaja . . . . . . . .esikoinen. . . . . TYKS tyttölupaus
danjuska . . . . . . . . . . toinen . . . . . . . OAS . . . . . . 23v tyttölupaus
Jadekettu . . . . . . . . .toinen. . . . . . . .JS. . . . . . . 32v tyttölupaus
mmiisa . . . . . . . . . . .esikoinen. . . . . . . . . . . . . . .19v
rogue84 . . . . . . . . .esikoinen. . . . . . . HYS. . . . . .24v tyttölupaus
Nalle-Puh. . . . . . . . .toinen. . . . . . . . .Kät. . . . . . . 21v
Piiitu. . . . . . . . . . . . esikoinen. . . . . . .Tays. . . . . .28v

29.3
aiti78kerava . . . . . . . kolmas. . . . . . . . Kät. . . . . . . 30v tyttölupaus
Zadie . . . . . . . . . . . . esikoinen. . . . . .KAKS. . . . . . .23v
Hermina . . . . . . . . . . esikoinen. . . . . .Kät/H

31.3
Elämänpuu . . . . . . . . . . . . . . . . . . .SAS. . . . . . . . 31v tyttöolo


Tyttöjä odottelee tuntemusten ja lupausten perusteella 35 maalismasua, poikia taasen 24 odottajaa.









Syntyneet pienokaiset (5/90) :
tyttöjä 3 poikia 2

26.12.08
Emmimemmi (30+4) tyttö 1510g/40cm
(LA 2.3, esikoinen, MKS, 19v)

26.1.09
BiaBia (33+2) poika 2075g/44cm ja tyttö 2080g/45cm
(LA 14.3, toinen ja kolmas, NKL)

19.2.09
Fazerina82
(37+5) klo 02.07 poika 3000g/49cm
(LA 7.3, esikoinen, SAS, 26v)

23.2.09
Mianjo
(37+4) klo 00.56 tyttö 3360g/51cm
(LA 12.3, toinen)


 
Kaa
Aikaisemmat ketjut:
Kesä-Heinäkuu 2008: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1089078
Elokuu 2008: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1122434
Syyskuu 2008: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1153611
Lokakuu 2008: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1184107
Marraskuu 2008, osa 1: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1216697 Marraskuu 2008, osa 2:http://kaksplus.fi/keskustelu/t1228189
Joulukuu 2008: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1247357
Tammikuu 2009: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1276675

Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

KKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PK2S = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus



Maaliskuun vauvojen horoskooppi:
Kalat http://www.horoskooppi.com/muut/lapset/kalat.htm
Oinas http://www.horoskooppi.com/muut/lapset/oinas.htm

 
Kaa
Nämä listat ovat vain suuntaa-antavia, eivät tarkantarkkoja, harkintaa siis mukaan niitä lukiessa. :D


[color=light brown]Mitä äidille mukaan sairaalaan?

  • Neuvolakortti (Ainoa pakollinen)

    Huulirasva
    Hammasharja ja tahna
    Hiusharja, hiuslenkit, pinnit
    Shampoo, hoitoaine
    Hiustenkuivaaja, fööni
    Deodorantti
    Saippua
    Rasvaa
    Meikkipussi
    Liivinsuojuksia

    Kamera
    Ristikoita/Lukemista/Neulomista/Muuta ajanvietettä
    Vesipullo / Juomamuki/Pillimehuja
    Omat sukat
    Jotakin syötävää, eväät/karkkia.
    Kotiinlähtövaatteet: Housut, paidat, alusvaatteet (imetysliivit?).
    Muutama side


Mitä mukaan vauvalle kotiutumista varten?

Vaatetus:
  • Pitkähihainen body
    Puolipotkuhousut/sukkahousut
    Potkupuku tai pitkähihainen paita ja housut
    Lämpimät sukat
    Tumput/hanskat
    Nauhalakki
    Hattu
    Lämpöpuku

Muuta:
  • Kaukalo
    Harsoja/pikkupyyhkeitä
    Vaippa
    Tutti
 
Kaa
Poistin muutamia juttuja tuolta listalta, oli niin sekavan oloinen. Tuolla kokoonpanolla mennään loppuun asti sitten. =)

Tänään olisi vuorossa sitten se sairaalan synnytysvalmennus. Ihan mielenkiinnolla sinne lähden, kauheasti ei varmaan tule uutta, mutta silti. Miehellehän siellä on varmaan paljon infoa tulossa. Ulkona on muuten sellaiset -20 C pakkasta ja aurinko paistaa. Mukava talvisää. =)
 
KIITOS KAA jälleen! älä ota stressiä tästä pinon tekemisestä! Me varmasti pärjätään ilman kotiutumisvaaten yms tilastoja, jos sä et niitä jaksa tehä.

Mä pelottelin taas eilen itteni melkein hengiltä synnytyksen kanssa. Kirjastosta löysin meille tulee vauva kirjan vuodelta 1200 ehkä :LOL: siinä oli sivun kokoisten kuvien kanssa vaihe vaiheelta synnytys ja se näytti niin kauheelta!! näytti siltä et toi alapää.. eih! en voi edes sanoin kuvailla miltä se näytti... siis jotain niin järkyttävää. mä päätin, et mä en enää ennen synntystä lue yhtään synnytyskertomusta (siis jotaka on kirjoitettu mässäilevään tyyliin) enkä kato mitään synnytysjuttuja, enkä kato synnytyskuvia. mä alan kohta olemaan niin hysteerinen. oma olo ok. viikon päästä pitäis mennä kaiveluttamaan taas alapäätään. (jee ihanaa ihanaa ihanaa). ne tekee synntystapa- arvion ja ottaa streptokokkikontrollin. onko kellään muulla ollu tuolla alapäässä sitä bakteeria synnyttämään mennessä??
täällä on pakkasta -22 ja pitäis lähtee kattomaan vaunuja. oon päätyny city cross vaunuihin, joihin ostetaan sit citykoppa. sain hinta-arvion lastentarvikkeestä (nyt ku siellä on muka "ale") niin arvio oli 670 euroa koko paketti..
Niin osaako joku sanoa et onko noissa kelan tukien kanssa isommat veroprosentit ku työtuloissa? en päässy näissä kela keskusteluissa vielä ymmärrykseen.
VIIPI stemppiä! hengessä mukana!!
BiaBia: suuret onnittelut! mä pillitin kotona ku luin kekkosten syntymästä.... :ashamed:
ens kerralla sit lisää
niin se vielä et en oo pakannu sairaalakassia (tunne on et oon vielä huhtikuussakin kokonainen la 13.3.) ja en oo miettiny kotitumisvaatteitakaan.
vaunuostoksille!!
Kaa: tuu sit kertomaan millanen se valmennus oli!?
 
Niin ne vain lasketut ajat lähestyy!

Laitanpa tässä pari kuvaa kissasta, jonka on pakko olla joka touhussa mukana... Sama kissa, josta kerroin aikaisemmin, että "askartelee" mun kanssa. (Kun käytän saksia ja paperista alkaa tulla soiroa, niin kissa käy soiron kimppuun.) Nyt sitten aloin järjestellä vauvan vaatteita, niin aivan heti majoittui vaatepinojen päälle. :) Ja vauvan sängyssä on nukkunut siitä asti, kun se joulukuussa kasattiin. Laitoin vain pyyhkeen päällimmäiseksi, että suurin osa karvoista jää siihen.



 
Huomenet!

Liityn huonosti nukkuviin ja lepäileviin. Eli yöt on hankalia, välillä ei väsytä ja hyvää asentoa ei vaan löydy.

Sit sain neuvolasta käskyn välttää kantamista, nostamista, pitkiä kävelyjä ja siivouksia jne.. Ens viikolla on ylimääräinen kohdunsuun tarkistus ja ultra. Niin nyt on siis supistellut joka ilta ja tullut 2 kipeämpääkin supistusta.

Eeeva mulla esikoisen synnytys käynnistyi vesien menolla ja kohdunsuulla ei ollu tapahtunu mitään ennen sitä. Synnytyksen käynnistyttyä odoteltiin kohdunkaulan lyhenemistä jne. Mitään *poks* puhkeamista en kyllä muista. Heräsin vaan ku oli peti märkä :D

Mulla oli edellisessä synnytyksessä streptokokki positiivinen, mut nyt sitä ei oo mitenkään erityisesti kontroloitu. Nla kortissa lukee vaan strept + ?! Miksihän siitä ei nyt oo mitään puhetta ollu neuvolassa, ite oon kyllä kyselly mut tuntuu et kukaan ei tiedä tai oo kiinnostunu..

Järkytyin neuvolassa eilen kun viikkoja oli 34 tasan!! Ei siis voi olla näin pitkällä jo! :eek: :heart:

annas rv 34+1
 
lauantaita!!

Kaalle kiitokset uudesta pinosta! :D :flower:

Eikös huomenna ole eka pv??? vai oonko taas päivistä aivan sekasin..

Viipille onnea matkaan ja tsemppiä! sieltä taitaa tulla seuraava maalisvauva =)

Kaikilla supistelee jne.. ja mulla taas olo ollut erinomainen.. siis supistusten osalta.. tai no kävellessä kipuja ja vauva painaa alas mutta supisteluja ei enää ole olut.. itsestä tuntuu että siihen on vielä ikuisuuus ennen kun itsellä nyytti sylissä.. jopa kaksi kuukautta vielä :eek:

Eeeva
kos kyseli lapsivedestä.. Mulla puhkaistiin kalvot just ennen kun olin kokonaan auki... en muista muuta kun että lämmintä nestettä holahti paljon astiaan jota kätilö alla piteli..

masuasukki virkeenä ja viihtyy selvästi oikealla puolella massua paremmin.. ja hassua miten mahan muoto muuttuu koko ajan.. aamulla on semmoinen "hyppyri" ja pieni on ylempänä ja päivän aikaan laskeutuua las ja painaa nivusia ja lonkkia kera alaselkäkivun..

 
muty minulla on hoidettu joka kerta synnytyksessä tuo streptokokkibakteeri ja nytkin myös raskauden puolivälissä. ja annas00 mulla myös kirjoittaa neuvolakorttiin että strept+,mutta oon kyllä joka kerta sairaalaan mennessä huolehtinut ensimmäisenä,että se on kätilöllä tiedossa,että saan varmasti hoidon,ennenkuin vauva syntyy..

ja toinen juttu,mua kiinnostaa minkälaisia kohdunsuun ja kaulan tilanteita teillä on ja siis etenkinuudelleensynnyttäjät, mulla on nipin napin 1,5 cm kohdunkaula, kohdunsuu pehmeä ja hieman auki,tuntuu että lääkäri on justiinsa laittamassa mua sairaalaan, mutta onko teillä ollu miten esim.edellisissä raskauksissa, onko lyhentynyt aikaisin, ja mitä siitä seurannut?onko kellään kokemuksia..? :)
 
Moikka!

Kaalle kiitos uudesta ketjusta. Miettikää että ens kuussa meillä on jo kaikkilla h-hetket tosi lähellä. Vaikka ite luulen et meille tulee huhtivauva.

Taitaa se sitten olla Viipi, joka meistä seuraavaks jakautuu. :)

Jadekettu, meilläkin tuo esikoisen nukuttaminen on ihan täysin miehen heiniä. Poika nukahtaa niin paljon helpommin ja nopeammin isänsä nukuttamana kun mun. Ja samaa täälläkin jännitellään, eli käynnistyykö synnytys tällä kertaa luonnollisesti vai joudutaanko käynnistään.

BiaBialta piti kysyä, et onko sulla sairaalan huoneessa oma läppäri josta kirjoittelet eli onko huoneessa verkkoyhtyes vai mokkulan kauttako kirjoittelet? Mietin vaan et onkohan sairaaloissa joillakin osastoilla kiinteä verkko, et pääsee oman koneen kautta nettiin. Ei, en mä yhtään nettiriippuvainen ole, enhän? :LOL:

marza ja minimuru 32+6
 
Marza: Juma, en ees älynny tota. Vois kyllä ottaa miniläppäri ja mokkula mukaan. Mä en ees osaa olla päivääkään irkkaamatta/kirjoittamatta foorumille mitään. Lähinnä netti on itselle ainoa viestintäväline kanssa. Kun ei pysty soittelee niin meili ja mese toimii :ashamed: :D

Tänään on rankka pyykkipäivä itellä, en jaksa enää nostaa jalkaa pallin päälle. Itkettää ku kukaan ei tule auttamaan vaikka pyysin. Lähinnä tuo palli pakollinen kun en ees ylety pyykinaruihin. Hirveetä ku keikuu siinä ison mahan kanssa ja vielä huoino tasapainokin päälle. Ja sitten rupes ahistaa kub joku mies tuli pyykkituvalle kyselee jtn ja enkä kuule mitä se sanoi, huidoin omiani ja menin lukkoon. Olokin ihan semisti inhottava ja nälkä valtava. En jaksa ny mtiään. :'(

Mömmis & potkija 33+0
 
Tuuli2: Synnytin esikoisen 1v7kk sitten ja kohdunsuu on kiinni, kiinteä ja 3cm pitkä. Ulkosuulta auki, mutta siis sisäsuulta tiukasti kiinni (pari viikkoa sitten tarkistettu).

Mömmis: Ilmeneekö teilläkin päin sitä "joo soittakaa vaan jos tarvitte apua niin me tullaan heti!" ja sitte ku sitä apua tarvis ihan oikeasti niin niistä tekosyistä vois kirjottaa kirjan! Meilläpäin tämä on niiiiiiin jokapäiväistä että etoo..
Nyt en enää apua pyydäkkään kun alkaa olla turvallisilla viikoilla ja en kyllä ole apua saanutkaan kuin omalta äidiltä ja isältä. Esikoinen kun pitkästyy hetkessä kun en sais könytä sen kanssa ja ulkona käyttää (kaupungissa se vaatii muutakin kuin pukemisen ja ulos päästämisen)..

Lapsivedestä:
Mulla oli sormelle auki 2päivää ennen kuin meni lapsivedet ja sitä todellakin tuli kuin sankosta kaatamalla. Ilmeisesti semmonen tihkuminen johtuu siitä kun kalvot on vähän rikki ja kohdunsuu ehkä jopa kiinni?

myymä: En edes muistanu tuota pikkuhousunsuojien vaikutusta ja voi varmasti osaksi johtua niistäki lotraus, mutta vähän reilummin tuli jo ennen kuin aloin käyttää :)

Omaa napaa.. Ei oikeastaan mitään uutta. Olo on väsynyt ja yöt nukun jo aika siki. Vauvan tuloa oon alkanu odottamaan ihan kamalasti ja sitämyöten myös jännittämään, miten kaikki järjestyy vauvan myötä (esikoinen sairaala-ajan hoito, esikoisen suhtautuminen vauvaan ym). Kotiin en halua vieraita ennen kuin viikon päästä synnytyksestä kunhan olen saanut taas sytytettyä valon tunnelin päähän.. Se nimittäin oli viikon verran kadoksissa ensimmäisen synnytyksen jälkeen.. Anopillekki on ilmoitettu että ei tarvi olla hälyssä tulemaan hoitamaan esikoista synnytyksen jälkeen kun mies jää suoraan isyyslomalle.. En kyllä anoppia haluais tänne kun ei ole apuaan tarjonnut kuin viimeksi joulukuun alkupuolella ja tahtoisin vauvaa kahtomaan ensimmäisenä ne jotka on olleen mukana raskausaikanakin.. Typerää ehkä, mutta saan olla nyt tämän asian suhteen herkkis jos tahon! :D

Eeeva ja Äppä 35+2
 
Kaa
Tänään on myllätty olohuone ja kalustus uusittu osittain. Uusi sohva löysi tiensä meille ja pari nojatuolia saavat uuden kodin jätekeskukselta. Samalla muutkin kalusteet saivat uuden paikkansa olohuoneessa. Huh mikä homma. Huomenna sitten makuuhuone saa uuden ilmeen... siellä pitääkin sitten tehdä isompia siivouksia ja muutoksia... esimerkiksi tietokonepöytä ja iso vaatekaappi siirtyvät, kuten myös iso sänky. Tässähän tämä menee rentotutumisviikonloppu, ei ihan terkan ohjeistuksen mukaan, mutta silti. On mukava nähdä jotain uutta tässäkin kodissa.

Käytiin tänään siis siinä sairaalan synnytysvalmennuksessa. Olin kyllä tyytyväinen. Alkuun meille kerrottiin kehon valmistautumisesta synnytykseen ja niistä merkeistä joiden avulla voi miettiä sairaalaan lähtöä. Sitten puhuttiin sairaalaan tulosta ja tehtävistä tarkastuksista ja kokeista. Tämän jälkeen jutusteltiin kivunlievityksestä. Oli mukavasti tietoa monesta eri tavasta, lääkkeistä, puudutuksista, asennoista, lämmön vaikutuksesta sun muusta. Sitten käytiin läpi synnytyksen vaiheet ja se mitä tapahtuu synnytyksen jälkeen. Eri synnytysosastot myös esiteltiin kuvien avulla. Myös tukihenkilön merkistyksestä ja roolista puhuttiin paljon. Lopuksi katsottiin video synnytyksestä. Video oli sopivan realistinen olematta kuitenkaan pelottava (oli siis oikea synnytys). Kaikinpuolin siis mieluisa kokemus.

Valmennuksen jälkeen käytiin syömässä ravintelissa... nyt sitte pitäisi saada itsensä ylös ja ulos tältä sohvalta...

Kaa 33+4
 
Eeeva, Ah tuttua. välillä tulee noita tilanteita. Onneksi ei aina. Mut toi pitää mun äidin kohdalla paikkansa. Äiti sanoo että ilmoita heti ku tarvii jeesii jossain niin sitku tekstaa ja se rupee valittaa että häiritsen sen päivää tai jtn. Huoh. Ei tässä enää tiedä kehen luottaa.

Vielä viimeinen pyykki koneessa ja naruille. Huomenna pesen vielä nuo vauvan haalarit kun unohtui. Ja enkä ala pestä pyykkejä viikkoon. :snotty:

Unohtuipa nyt sitten ostaa ne pikkuhousunsuojat, mä meinaan lirauttaa pisut pöksyyn välillä. :whistle: Miksen muista mitään. :headwall: Kohta en tiedä omaa nimeäni. :kieh:
 
Viipille onnea koitokseen, en malta odottaa että kuulen mitä siellä on tapahtunut! Viipin tilanne tuli mulle kyllä puskista, mulla on ilmeisesti mennyt ohitse viipin supistelut :/ ???

Kaalla taitaa olla pesänrakennusvietti pahimmillaan :kieh: Tänään nimittäin mulla se on alkanut pahimmillaan, ja mielessä pyörii vaan kuinka lastenhuone sisustetaan. Zoellahan se taisi alkaa jo aikoja sitten kun innoistuit oikein yötä myöten maalaamaan :D Mutta siis joo, pointtini on se, että taitaa synnytys tosiaan meillä kaikilla lähestyä kun tulee tämä pesänrakennusvietti päälle eikä sille voi mitään. Muistan käyttäytyneeni esikoista odottaessani samalla tavalla....On se vaan hassua, toiset alkaa siivota hulluna, toiset sisustaa ja toiset leipoa. Ja sitten ihmetellään miks supistelee, hehee! No nih, nyt menenkin tästä surffailmeaan sellaisille sivuille, mistä löydän kivat puukirjiamet lastenhuoneen seinälle :p :wave:

ärrieri 32+6
 
Marza joo lievää riippuvuuttaa täälläkin... Joo mula on läppäri ja mokkula, täällä naikkarilla on myös HUSguest wlan-verkko mutta henkilökunta ei tiedä siitä mitään eli varmaan vieraileville lääkäreille jne..
Tänään ei vielä siirrytty, viikonlopun lastenlääkäri oli sitä mieltä että ollaan vkln yli vaikka vakkari teki siirtopaperit jo pe. Huomenna mä menen kuitenkin kotiin, tilanne jo tosi hyvä. Urho syö kerralla jo 40mm (vastasyntyneen vatsa vetää alussa sen 0,5ml) ja Sylvilläkin palautuu enää sulamatonta maitoa muutamia millejä siitä noin kymmenestä mitä syö. Happisaturaatio pyörii sadan tuntumassa Sylvilläkin eli ductus kiinni. Molempia olen jo päässyt imettämään, Sylviä saatiin hoidella tänään ja sylitellä ekaa kertaa. :heart: :heart: :heart:

BiaBia ja kekkoset jo 6vrk (34+0)
 

Yhteistyössä