**Maalismasut 2009** marraskuussa vol 2.

Kaa
Tarjous on Lastentarvike -nimisessä liikkeessä. Ainakin Kuopiossa, en sitten tiedä muusta Suomesta. Perusmalli (eli punainen, sininen, musta tai luonnonvalkoinen) oli 79 euroa, limited edition (kausivärit) reput on sitten reilusti yli satasen.

Zoe: Harmittelitko tämän laskurin häviämistä (linkki alla):

http://www.kampanjat.net/raskauslaskuri/index_uus2.html

Mistä OYS:n sivuilta löysit laskurin? Miä kävin kans ettimässä, mutten mitään löytänyt. Tykkään kanssa kaikenlaisista laskureista.

Mimmukka: Minä myös kannustan (vaikken ihan tarkkaan muista mistä on kysymys, mutta voin arvata) Kertaatko vielä Mimmukka, mikä on homman nimi? Ja asiallisen tiukkana kannattaa olla, ja kertoa vaan rauhallisesti oma näkemys asiasta! Tsemppiä ja sisua!

Manducasta: Mulle kans.

T.Marais (lomailee) ja Mökö 25+4

Kaa
Zoe-F, mulla ei kärsivällisyys riitä noihin kantoliinoihin... :D Ja tollainen reppu on meikäläiselle sopiva tuonne koiratreeneihin, tuntuu käytössä tukevammalta. Ja mies EI suostuisi käyttämään liinaa, reppuun on helpompi suostutella. Etenkin kun se on sininen (noh, petrolin värinen).

Oon ajatellu kans tuota samaa reppua vaan kun on KALLIS! Kaa, mistä ostit tuon tarjouksesta? Trikoisen kantoliinan hankin kans kotikäyttöön.. Jospa ei tarvis sitte tuplavaunuja ostaa ku ei ois oikein varaa.. :/

Eilen kävin lumihangessa vaunuilemassa nii on supistellu illan ja aamun.. Poikaki kuumeessa nii jes kivaa..

Täältä kans Mimmukalle isot tsempit!!

Eeeva ja Äppä 26+0!!

Tuossa muuten mielenkiintoinen linkki: :)

http://www.tekay.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=20&Itemid=66

Ja toinen:

http://www.tekay.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=21&Itemid=66

Hei muuten pianhan alkaa olla kiire jos aikoo ottaa syntymättömälle ´lapselle vakuutuksen! 3kk ennen laskettua-aikaa kun pitää ottaa :)

Kaa; hieno tuo kantoreppu ja ihanaa kun on värejä mitä valita. Meillä on babybjornin kantoreppu, enkä viisti uutta ostaa vaikken siitä ihan kauheesti tykkääkään.

ärrieri; sillä mun kaverin vauvalla oli ilmeiseti sydänvika ja muutenkin rakenteet jotenkin "väärin" kehittyneet, ainakin pernassa oli jotain häikkää. Vauvalle annettiin 3-5 % todennäköisyys selvitä, joten päättivät sitten että on parempi keskeyttää raskaus.

eeeva, hyvä kun muistutit tuosta vakuutuksesta. =) Meillä on jo pari viikkoa lojunut täytetty hakemus tuossa keittiön pöydällä, ja joka päivä unohdan viedä sen postiin. Nyt vien sen samalla kun lähden pian töihin.

mie en ota vakuutusta. en ottanu esikollekkaan ja hyvä tuuri kävi ettei oo sairastellu. eihän sitä toki koskaan tiedä mitä tulevalle vauvalle sattuu..

no joo mittasin äsken verenpaineen ja oli 83/54. että melko alhanen oli. joku päivä aikasemminki sain melkein samoja lukemia. ei ihme että on väsyttäny viime aikoina. pulssi oli silti 83. että kait se sydän jotenki kuiten lyö. Tietääkö joku mistä tuo voi johtua että onkin liian alhaiset verenpaineet??

Kaa
Itsekkin kävin tänään kysymässä tarjousta tuolla vauvavakuutukselle. Pitää viikonloppuna sitä sitten hieman tuumailla miehen kanssa. Tänä iltana on työpaikan pikkujoulut ja huomenna iltavuoro.

Mimmukka tsemppiä! Olen hengessä ja enemmänkin mukana, koska itsellä on sama tilanne edessä viimeistään parin viikon kuluttua. Ärsyttää, kun kaikki kehut ja päänsilitykset, joita ennen raskautta jaeltiin avokätisesti, ei nyt merkkaakaan mitään, kun on mahdollisuus saada yksi määräaikainen pois tilastoja rumentamasta. Vaikka oikeuteen asti olen valmis menemään - ja luottamusmiehen tuella tietenkin. Onneksi se on jämerä ja rauhallinen konkari.

Kaa, minulla on sama reppu jo kaapissa odottamassa, ja vielä samanvärisenä. Odotan jo metsäkävelyjä!

-hemppaa ei otettu
-paineet 127/69
-vauvan syke 135 (taidetaan taas poika tehdä) :LOL:
-painoa tullut 100g/vko
-pissa puhdas

joo ja kävin tarkistuttaan labrassa oisko hiivaa ku niin supitellu niin olihan se!nyt illalla tabua niin eiköhän helpota!!

mulla ois kans kantoreppu ei oo kummallakaa tullut käytetty mutta jos nyt tulis ku on tuo 1 ja ½v poika nii villiä sorttia niin ei tohi varmaan joka paikkaan vauvaa jättää sitte..

karkkilakossa oon ollut tämän kuukauden, halutaa jo niiiin karkkia etä huomenna taidan käydä kauppareissun :D

viikonloppuna olis pikku jjoulut kavereiden kesken, pitäisi pikku hiljaa alkaa niitäkin laittamaan!

odotan kyllä joulua jo niin paljon, joulu ihminen ku oon! ihanaa kun niiin paljon jo luntakin! :xmas:

tämä tästä tällä kertaa..laiska kirjoittaan ku oon!

vointeja kaikille!!
SaBine ja pikkuinen vk 26

iltoja kaikille =)
tänään on kyllä ollut hermot kireellä :kieh:
siivottu on tullut melkein koko päivä ja huomasin etten enään pystykkään samaan rääkkiin kun yleensä. alkoi meinaan vatsassa tuntua. ellei se mies kerkee auttelee siivoilussa niin tarvii varmaan palkata siivooja :whistle: ja näitä kerroksia kun on kolme :/
täytyy vaan ottaa rauhallisesti.
kantorepusta tytöllä oli sellainen mutta en vaan sitä osannut käyttää. nyt ajattelin koittaa niitä liinoja jos ne olisi hyviä. kauheesti ihmiset niitä kehuilee.
vakuutuksestaesikoiselle ei tullut otettua mutta tytölle tuli ja nyt tänään tuli toukasta laput että on myönnetty. kyllä mielellään sen ottaa meinaan meidän perheessä on sairasteltu. pojalla oli leukemia ja tyttö on ollut jatkuvasti kipeenä. korvakierrettä ja sitten lääkeallergiaa eli ei ole turhaan maksettu vakuutuksia.
nyt mennään saunomaan ja rentoutumaan tytön kanssa =)

Tulipa tänään tehtyä kaikkea. Sisustelen keittiötä uusiksi. Jipii, eli lempihommiani.

Oma matu: Pikkune koko päivän ollut hissukseen, nyt alkoi jo tomerasti potkimaan. Neuvola on kai jtn samalla viikolla ku se synnytysvalmennus eli 2 viikon päästä. :eek:
Joo mulla on neuvola 4-5viikon välein.

Mömmis & potkija 23+5

miten te ootte valmistautunu (aikasemmin synnyttäneet) henkisesti synnytykseen? entä ekakertalaiset, miten ootte nyt? mulla on nyt ihan kauhee olo. musta tuntuu etten mä voi siitä selvitä, vaikka kuin ajattelen et kaikki muutkin on selvinny jne jne jne jne kliseitä. oikeesti mä vaan pillitän täällä kotona yksin ku mies on pelaamassa. mä niin pelkään sitä kipua ja sitä et vauvalle käy jotain...

Enpäs olekaan joutanut nyt koneella istumaan. Epäsäännölliset työvuorot vie aikansa ja aina on jotain puuhaa.
Neuvola mulla on ollut noin viiden viikon välein ja lääkärineuvola on ihan joulukuun lopussa. Siellä tekevät vain sisätutkimuksen eikä muuta. Tavan neuvola-ajasta ei oo tietookaan. Kun ei oosupistellut tai ollut mitään ihmettä ni se on kaiketi vasta tammikuulla. Pyysi kyllä soittamaan jos sjotain ilmenee mikä huolestuttaa..

Napa on normaali, ei ole pullahtanut ulos. Maha rupee pikkasen enemmän näkymään mut ei tuo vauvamaha siltikään liikaa näy. Ma neuvolassa punitsivat noin viiden kilon painon nousun lähtöpainosta. Näytän omasta mielestäni ihan tasapaksulta tynnyriltä kun ylämahakin on turvoksissa. Uusia arpiakaan ei ole, muutama hassu vanha murkkuiästä. Takki vähän kiristää mut vielä sillä hetken pärjää. Pitänee kohta sovittaa isompaa.

Kelan lomakkeet vein tänään postiin. Saa nähdä millon sieltä rupee kuulumaan.

Kuten Kaa sanoi niin ei täällä Kuopiossa kovin kaksinen synnytysvalmennus ole. Ensisynnyttäjänä olen vähän pelokas ja synnytys jännittää. Mulle tuli joku tutustumispaketti Vau-kirjalta tms esitteitä missä oli aika hyvin kerrottu synnytyksen kulusta jne, mut silti sitä lisätietoa kaipaisi. Taitaa tuo maaliskuu olla muutenkin ruuhkainen ja yksin ei haluaisi missään vaiheessa olla. Mies kyllä tulee mukana mut pelottaa jos henkilöstöä liian vähän tms.

Joosp, kohta nukkumaan ja aamuun töihin

Hansku ja Sintti 22+6

Pöö!

Pakko oli tulla tännekin ilakoimaan vielä, että minuapa kosittiin tänään, ja oikein polvillaan..! :heart: Sain semmosen yksinkertaisen timanttisormuksen, mistä haaveilinkin. Ensi heinäkuussa sitten astellaan alttarille! :heart:
Ei muuta tälläkertaa! :D

muty: :hug: Ei sitä kannata etukäteen pelätä ku ei voi tietää yhtään mitä on edessä :) Se voi olla ihan helppoa tai ihan kamalaa. Toisaalta kannattaa pelätä pahinta niin sitte ajattelee että "tässäkö tämä oliki" :D En kerenny ite jännittämään synnytystä viimeksi kun esikoinen synty jo 37+2. Eniten varmaan nyt pelottaa että loppuu voimat kesken kun ei voi oikein liikuntaa harrastaa supistusten takia. Kipu kuuluu asiaan, mutta koska sillä on niin selvä tarkoitus niin se on ihan erilaista kuin normaali kipu.. Jokainen supistus on lähempänä vauvan tuloa :)

iltoja

jos sitä jaksais jotain naputella..

Mutylle ihan samaa aioin sanoa kuin Eeva =)
Vaikka varmasti vaikeeta onkin olla ajattelematta ja tottakai synnytys mietityttää etukäteen jossain määrin niin turha sitä on liikaa murehtia. Ja kipu voi pelottaa nyt mutta kun tilanne on päällä niin ei sitä enää pelkää.. sitä yrittää tehdä parhaansa ja luottaa henkilökuntaan. Kyllä ne kestää :hug:
itse huusin ponnistusvaiheesa että en jaksa.. en yksinkertaisesti pysty mutta niin vaan hyvän kokoinen poika tuli maailmaan.. ja kivut loppui saman tien kun vauvan hartiat oli pihalla.. tai sitten aika kultaa muistot :LOL:
Poikaa odottaessa kyllä jossain veiheessa synnytys vähän pelotti.. nyt oikeastaan odotan sitä koska tiedän siihen pystyväni.. paitsi ikäänhän ei voi tietää mitä mutkia matkaan tulee mut ymmärtänet varmaan mitä tarkoitan ;)
luottavaisin mielin vaan!

Niinulle onnittelut! :flower:

mistäs täällä onkaan ollut puhetta..

niin.. Zoe: en ole koskaan kuullut moisista nukkapalloista mut tää tahtoo tietää kans jos moisia olemassa :D

Eeeva: Mulla on neuvola n. kerran kuussa.. nyt edellinen ja seuraava käynti on kolmen viiikon välein.. tammikuussa ois sitten lääkärineuvola johon en haluais kun se eukko niiiiin syvältä.. jäi tosi hyvät kokemukset kun sillon rv9+ käytiin :/

Täällä mitataan hemppa aina tarpeen mukaan.. mulla ollut koko ajan hyvä niin ei mitata joka kerta.. esikoisen aikaan mitattiin usemammin kun meinas olla liian alhainen.
muut mitkä mitataan joka käynnillä on verenpaine, paino, sf mitta, sikiön sydänäänet..
olikohan muuta..

kantoreppua minäkin olen harkinnut mutta varmaan käyettynä ostan kun epäilen vahvasti tuleeko paljon käytettyä...

lapsivakuutuksesta mies kävi paperit jättämässä maanantaina. nyt otetaan.. esikoiselle ei otettu ja tarpeeseen ois tullu :(

joku kyseli (sori en muista kuka :ashamed: ) että puhuuko mies masulle.. no ei puhu mutta silittelee muuten ja kysyy aina vointia että "mites masu voi?"

sitten omaa napaa (vähän lisää :LOL: )

kävin tänään hakemassa sen vitriinin mikä tilattiin ja kiersin samalla pari kirpparia yksikseen.. ja mukaan tarttu yksi äippäpaita, neule ja miltei kassillinen vauvan vaatteita :whistle: :| :D
mut ne oli niiiiin söpöjä, hyväkuntoisia ja halpoja. vielä pitäis vaatteita ostella.. ja toppapuku pitäis ostaa.. mut senkin varmasti löydän kirpparilta kun vuoden alussa lähdetään siskon kans kiertämään.

viime yönä ei tullut sitten taas nukuttua ja aamulla en viiden jälkeen nukkunut kun mies lähti töihin |O
muuten kyllä yllättävän virkku ja tekevä olo mutta illasta alkaa tuntua että sänky ois maailman ihanin paikka!
mut siinä mielessä joku virtapiikki päivisin että haluaisin saada paljo aikaan ja tehä kaiken näköistä..

nyt unille.. aamulla ysiltä pojan kerho joten aikanaan on ylös selviydyttävä.. siellä kun tykkää kulkea niin kiva vaan aina viedä =)
jos itse kävis lenkillä sillä aikaa ja alottelis siivousta.

danjuska ja vilma 22+5

:flower: Paljon onnea Niinu!!! =)

Samoja huolia meilla varmaan on suurimmalla osalla Muty. Ma en oo sita synnytysta juurikaan viela ajatellut, toivon et olis helpompi kuin viime kerralla. Kaipa ajattelen, etta avoimella asenteella, tehdaan niinkuin paras on. Ma otan vastaan sen avun, kipulaakkeet ja toimenpiteet, mitka katsotaan parhaaksi.

Nyt menen sohvalle makailemaan ja kirjaa lukemaan! Hyvia illan jatkoja kaikille!

:wave:

Iltaa kaikille!

Onnea Niinu86! :flower: :heart:

Töistä: Kiitos kaikille kannustuksista! Soitin ja kysyin luottamusmieheltä, menenkö yksin vai tuleeko hän mukaan ja luottamusmies oli ehdottomasti sitä mieltä, että tulee mukaan. Sovimme siis uuden ajan kaikkien kanssa ja tapaaminen siirtyi pari viikkoa.. :ashamed: Mutta tosiaan parempi, että keskustelu ei jää meidän kahdenkeskiseksi pomon kanssa, vaan siinä on joku toinenkin kuulemassa. Nyt siis aion yrittää sopia, että työnantaja maksaisi sen 72 päivää palkkaa, niin kuin työehtosopimuksessa lukee. Eli kyse on vaivaisesta 22 päivästä. Toivottavasti tämä on vaivan arvoista ja jatkossa muuttuisi nämä asiat työpaikalla.. Vaikka en toisaalta takaisin ole menossakaan..

Neuvolasta
On ollut harvemmin, kuin kerran kuussa. Noin 6 viikon välein.

Nyt sitten nukkumaan! Hyvää yötä kaikille!

Mimmu ja Furuno 26

Yhteistyössä