**Maalismasut 2009* lokakuussa

Huomenta!

Kaikille ultrassa käyneille onnittelut hyvistä kuulumisista :flower: ! Mä en jaksais odottaa, vielä viikko siihen KUNNON ultraan. Edelleen vähän pelottaa, kun siihen on varattu tunnin aika. Eikös siihen mene yleensä paljon vähemmän aikaa :/ .

Minäpä laitan päälle uuden gallupin koskien perheen raha-asioita. Ei ole pakko vastata, jos menee liian hlö.kohtaiseksi mutta mua mietityttää nämä asiat. Eli, onko teillä perheessä yhteinen tili vai molemmilla omat? Kuinka olette jakaneet menot?
Oma vastaukseni:
Meillä on edelleen omat tilit, miehen tililtä menee lainan lyhennys & autojen menot, mä oon tähän mennessä maksanut ruuat ja lapsen vaatteet. Muut laskut menee jotenkuten puoliksi, ehkä mies maksaa enemmän, kun sillä on isompi palkka. Kaikesta huolimatta miehen tilillä oleva summa vähenee ja mulla kasvaa :/ . Ei oikein mene reilusti. Mä oon miettinyt pitäiskö meidän laittaa yksi yhteinen tili, olis tosi paljon helpompaa. Toisaalta mä haluan säilyttää itsenäisyyteni pitää "omat rahat" siltä varalta, että meidän tiet jossain vaiheessa eroo. Siis tyhmää varautua pahimpaan, varsinkin kun on toivottu onnellinen perhetapahtuma tiedossa mutta kun koskaan ei tiedä mitä elämä tuo tullessaan :/ :ashamed: . Onkohan tähän mitään ratkaisua? Jotenkin tämä meidän rahankäyttösysteemi ei ole kovin toimiva ja mä vihaan sitä ainaista vääntöä kumpi maksaa vakuutukset tai lapsen hoitomaksun yms.

Lisää omaa napaa: Virkavapaushakemus täytetty ja nyt pitäis uskaltaa mennä esimiehen kanssa juttelemaan. Hirvittää, sillä mun raskaus on ollut täällä vaiettu juttu, kun siitä ei oikein tykätty. Aion siis aloittaa äippäloman 31.1.2009 (30 päivää ennen LA:ta) ja tuo byrokraattinen virkavapauden haku -ruljanssi on jo aloitettava, jotta päätös tulee takaisin silloin 2 kk ennen. Nyt kun mä laitan paperin eteenpäin, mun esimies saa luvan alkaa hakea sijaista. On tää kans touhua...

Iines ja Sintti 21+3

myymä, kerro heti mitä näkyi ultrassa, täällä jännitetään jo ;)

kaatjuska onnea tytöstä, minullakin olisi pieni toive tyttösestä vaikka samahan se on kumpi tulisi.

Oli mulla muutakin kommentoitavaa mutta dementia iski joten en nyt muista enää...

ärrieri 19+2

Zoe-F
iines79 Galluppiin: mulla kaks tulotonta kuukautta tässä joten miehen tilistä oon hoitanu laskut ja ruuan.
Normaalisti jos molemmat saa tiliä niin maksan omat laskut omalt ja miehen laskut sen tililt ja lainan lyhennyksen vähän molempien tililt.
Sit käyää miehen rahoilla kaupassa pari viikkoa ja se tuhlaa rahasa mihin sattuu humpuukkii välillä tai saattaa ostaa mulle vaatteita tai osii autoo tai kukkii tai viiä syömää tms.
Sit ku se alkaa rutisee ettei oo rahaa ni käyää kaupas mun rahoil ja ostetaa vaa just sitä mitä tarvii ja vähän jotaa yli määräst jos on tarjoukses.
Miä oon muutenki sellanen et lasken miten rahaa on ja katon kaupas halvint ja pakastimee pahan päivän varalle ja niin edellee, mies vaa ostaa mikä hyvält tuntuu. Se saattaa vaik ostaa uusii perunoit ja hernesoppaa tai ihan mitä sattuu.
Myönnän muuten että tuo on mahdottoman huono systeemi, mutta kun mies ei osaa eikä kai halua laskea ja budjetoida (ei kuitenkaan osta mitään sikakallista kysymättä ) nii mä ostan sitten riisiä ja nuudeleita ja tarjousleipää loppu kuuks :D

Tänne piti vissiin laittaa jotain viestiä olemassa olostaan ettei tipu porukasta, joten nyt tämmönen pikainen viesti että pysyn mukana :p

Tilit on yhteiset, palkat menee siis samalle tilille ja sit "säästetään" toiselle, vähän huonolla menestyksellä tosin. Ei siitä tulis mitään muuten kun miehellä on niin paljon paremmat tulot kuitenkin ku mulla, että ollaan todettu tämä toimivaksi systeemiksi meille, saisin muuten olla koko ajan käsi ojossa...Tosin ei ehkä tulis tehtyä niin paljon niitä heräteostoksia kun tilillä ei olis millä ostaa.

Ostettiin vaunut viime viikolla, Herqules razor 6-spin camo beige värisenä. Oi ne on ihanat ja jököttää nyt meidän olkkarin nurkassa ja käydään niitä vuorotellen tuuppimassa pitkin kämppää =)

Neuvola olis huomenna ja saan Kelan laput yms. Kerron sit taas kuulumisia.

Pöttis ja Aatu(liina) rv 22

Gallup: Meillä on myös yhteinen tili, jonne molempien palkat ohjautuvat. Lisäksi meillä on säästötili, jonne laitetaan jotakin kun pystytään. Vuorotellen ollaan "rahakirstun vartijoita" eli tällä hetkellä minä pidän huolta että kaikki laskut tulevat maksetuksi ja tilille jää tarpeeksi käyttörahaa ruokaan ym. ennen kuin seuraava tili taas tulee. Hankinnoista keskustellaan ja sovitaan yhdessä, esim. eilen ostettiin uusi televisio hajonneen tilalle.

Iines79: miksi joudut hakemaan virkavapaata 30 pvää ennen laskettua aikaa? Silloinhan alkaa lakisääteinen äitiyslomasi??

myymä
NONIIN! Ultrassa kaikki oli vallan hienosti :) Vauva rauhoittui tietenkin just ultraan (piti sitä ennen hirveen potkushown) mikä oli sinänsä hyvä että saatiin hienot mitat...
Sitten sukupuolen spekulointia (kopioin toisesta viestistäni):

ultraaja kysyi lopetellessa, että "noh, olisiko teillä kysyttävää... vaikka sitä yleisintä kysymystä" Sanottiin että "ei kai.... ei me varmaan sukupuolta haluta tietää" ..
NOH, ultraaja sitten sanoi, että "jos haluatte niin sanokaa nyt, kohta en osaa teille sitä enää sanoa kun olet jo pukenut päällesi"

Eli siis... Ultraaja SELVÄSTI kuvasi myös haaroista, joten mun oma mietintä on se, että oiskohan tyttö tulossa kun ei niin _selvästi_ ollut vehkeet esillä
Jotenkin mulla on sellanen mielikuva et pojat pystyy erottamaan selvemmin ja meidän vauva hienosti kyllä esitteli kaikki paikat...

Taitaa olla vaan toiveajattelua :D

Ultraaja oli ihana :) Kertoi kaiken tosi tarkasti mikä tehtävä milläkin osalla on yms :) Jäi hirmu hyvä mieli!

myymä ja pikkuvelisisko 19+5 :)

Kovasti on tullut luettua teidän kirjoituksia mutta ei itse ole tullut kuulumisia päivitettyä.

Sokeriarvojen mittaus aloitettu ja hyvältä arvot ainakin toistaiseksi näyttävät, sormet vain on kipeinä jatkuvasta pistelystä. Pari viikkoa sitten kävin ultrassa tuolla äitipolilla noiden sokeriarvojen takia ja onneksi vauvan koko vastaa viikkoja, ja tyttö olisi tulossa:) Ainakin vielä. Rakenneultra on maanantaina ja siellä varmaan näkyy paremmin kumpi olisi tuloillaan. Aika huono ultralaite oli tuolla lääkärillä käytössä.

Potkut tuntee jo mieskin ja kovasti se kuuntelee ja juttelee vauvalle. Tuleva isosiskokin ottaa jo "virkansa" vastuullisesti vastaan ja huolehtii että vauvalla on kaikki hyvin.

Tileistä: Meillä on kummallakin omat tilit. Maksetaan lainanlyhennys puoliksi mutta muuten laskut jaetaan tilipäivän mukaan ja rahaa käytetään ihan ilman logiikkaa. Meillä on kyllä yhteinenkin tili, johon kumpikin säästää rahaa. Ollaan siitä sovittu että kuinka paljon yritetään säästää. Mutta aina ei kaikki mene suunnitelmien mukaan. Mutta emme ole tarkkoja siitä kumpi maksaa mitäkin. Se maksaa jolla on rahaa. Kaikki ylimääräinen menee kuitenkin säästöön, josta sitten tehdään ylimääräisiä lainanlyhennyksiä, rakennushankkeita ja isompia ostoksia.

Hankintoja meidän ei tarvitse tehdä juuri ollenkaan. Sitteri ja hoitoalusta taitaa olla niitäainoita joita tarvitaan. Ensin ajattelin että ottaisin äitiyspakkauksen mutta nyt on tullut niin paljon vaatteita lainaan, etten taida sitäkään ottaa. Siskolla on vuotta vanhempi tyttö ja siltä saan ison kasan lainaan vaatteita, lisäksi olen säästänyt lasten vauvavaatteet.

Aivan yllättäen iski kamala pelko synnytyksestä:( Ihan järjetön pelko koko touhusta. Toisen kanssa en ehtinyt saamaan mitään kipulääkitystä ja siitä jäi isot traumat, ja nyt ne on noussut taas pintaan kahdeksan vuoden jälkeen.

Lotta ja rv 21+0

Heipähei kaikille!

Hmm, mitäköhän juttua täällä nyt on ollut... Tileistä: Meillä on omat rahat ja omat tilit. Mä maksan mun tililtä asuntolainaa, miehellä ei sellasta oo kun oli säästöjä ja vanhan asunnon myynnistä jääneitä rahoja (mä oon tähän asti ollut vaan vuokralla). Me siis ostettiin maaliskuussa kolmio, laina tuli vaan mulle kun mies pysty maksaan puolet asunnosta tosta vaan... Ja mä en halunnut että mies maksais mun osuutta kun on kovalla työllä saanut säästöjä hankittua. Ruokaostokset maksetaan yleensä puoliks, siirretään aina s-tilille rahaa samanverran ja sieltä sitten ostellaan ruuat ja bensat. Mies maksaa kaikki vakuutukset, ja kaiken muun autoon liittyvän paitsi siis bensan. Mulle on sit jäänyt vielä sähkö- ja nettilaskut. Tosin tällä hetkellä oon ihan persus auki kun tipahdin kelan rahoille kun oon ollut niin pitkään saikulla. Sieltä tulee jotain hiluja sit joskus. Mut toivottavasti pääsen palaan viä töihinkin muutamaks kuukaudeks. Tän tiedon mukaan töihin meen ens viikon keskiviikkona, siihen asti oonkin nyt sit syyslomalla.

Huomenna lähden muutamaks päiväks Ruotsiin siskon ja sen miehen luo. Mennään ainakin käymään parissa äitiysvaateliikkeessä, josko sieltä tarttuis jotain mukaan.. :) Masu kun on vihdoin ruvennut näyttämään kasvun merkkejä..

Toukan liikkeitä tunnen päivittäin, viime päivinä se on ollut aikas liikkuvaisella päällä. Potkiskelee tosi paljon. Potkut ei oikein vielä tunnu miehelle, kun toukka aina lopettaa potkimisen kun pistää käden masulle. Mut on mies sentään pari kertaa jotain pientä tuntenut.

Mullahan ois ollut tänään se rakenneultra mut se piti perua kun meen ens viikolla äitiyspolille ja siellä ultrataankin. Eli vielä viikko pitäis odottaa sitäkin aikaa. Odotan kyllä innolla että nään toukan, ja toivottavasti se sukupuolikin näkyy. Ja toivottavasti muutenkin ois kaikki kunnossa, vähän huolettaa kun oon niin paljon joutunut syömään kaikennäkösiä särkylääkkeitä migreenien ja päänsärkyjen takia. Nyt tosin pärjään jo pelkällä Panadolilla.

Huh, jopas tuli tekstiä! :D

Pinja ja toukka, rv 20+2

ärrieri: Ei kun aloitan äippäloman 30 päivää ennen la:ta mut joudun hakemaan virkavapaan nyt, mahdollisimman nopeasti. Sitä ei voi hakea ennen kun on saanut neuvolasta raskaustodistuksen. Hakemus lähtee eteenpäin ja tulee mulle hyväksyttynä takaisin joskus, toivottavasti marraskuun loppuun mennessä. Mä en ole ihan varma pitääkö virkavapaus olla hyväksytty ennen kun pomo saa alkaa etsiä sijaista. Jos pitää olla hyväksytty niin mun esimiehelle tulee todella kiire hakea sijaista :/ . Mut tämmöstä tää on valtion laitoksessa.

Heippa!

Kävin neuvolassa. Hemppa oli laskenut 115. Sen jo tiesinkin ja aloitin perjantaina rautapillereiden syönnin. Sydänääniä etsittiin aika tovi, mutta se ei huolestuttanut, kun tiesin istukan olevan edessä. Paino on noussut n. 400 g viikossa, josta kätilö oli vähän että :eek: . Pitää varmaan katsoa vähän syömisiä jatkossa..

Gallup Meillä on omat tilit. Minä maksan kaikki laskut ja lainanlyhennykset, koska olen työssä käyvä. Mies maksaa pääasiassa ruoat ja bensat, koska saa kahden viikon välein rahaa, joten rahaa ruokaan on tasaisesti..

On: Kävin kaupassa neuvolan jälkeen ja kassajonossa tuli ihan hirveä heikotuskohtaus. Pyörrytti ja oksetti ja silmissä sumeni. Onneksi olen nyt kotona ja sain levättyä. Inhottavaa. Toivottavasti se hemoglobiini rupeaisi nousemaan nopeasti!

Zoe-F
Mimmukka81 Mulla oli viimeks painoo tullu 97g/viikko ja sitä aikasemmin 300g/viikko. Ei kai se haittaa jos välillä tulee enemmän, kattoo vaa mitä syö ja juo pajon.
Mulla oli vaan kauhee mässäily vaihe kun lopetin tupakanpolton ja muutenki oon sokeri hiiri niin paheni vähäks aikaa.

Moikka :wave:

tileistä meillä on yhteiset rahat ja yhteinen tili. Meillä ei onneksi saada rahasta riitoja aikaiseksi.
Asian vierestä,maanantaina alkaa työt ja soittelin just verovirastoon niin loppuvuoden vero% on 0 :D ja oon jo maksanut tänä vuonna liki tonnin liikaa veroja :LOL: Naureskeltiin virkailijan kanssa että taas saa ens vuonna joululahjarahaa. Ja ihana mennä töihin kun tulee isot tilit. vaikkei niitä nyt tuukkaan kuin enää kaksi tänä vuonna.

Lähdettiin neidin kanssa heti aamusta mummolaan kun mummu menee vasta iltavuoroon. Huomenna vien tytön hetkeksi päiväkotiin ja meen vaikka kotiin siivoamaan sillä aikaa. Saa nähdä meneekö hyvin kun mamma poistuu paikalta :whistle:

Hattivatti oon kateellinen! Mäkin haluan Ruotsiin shoppailemaan kun varsinkin täällä vaasassa on niin huono tuo vaatevalikoima. Jonkin verran oon tilaillut netin kautta.

chromo 19+2

Zoe-F: Miten muuten on tupakkalakko sujunut? Saako udella koska meni viimeinen sauhu ja onko tehnyt välillä mieli? Onnittelut kyllä lakosta, se vaatii kovaa itsehillintää :) .

Tilijutuista: Mielenkiintoista kyllä... Pitäisköhän vaan mennä siihen yhteiseen tiliin :| . Eipä meilläkään rahasta riidellä, rasittaa vaan neuvotella kumpi maksaa. Me ollaan miehen kanssa molemmat hirmu tarkkoja rahasta :ashamed: . Kumpikaan ei haluis omistaan luopua. Tai siis yhteisiähän ne avioliitossa on, kun ei ole mitään avioehtoa. Sovitaan kyllä siinä mielessä hyvin yhteen että saadaan yhdessä keksiä miten voitais parhaiten nuukailla :D eikä kumpaakaan rasita toisen tuhlailut.

Tosin se välillä rasittaa, että vois kyllä rahaa välillä laittaa elämästä nauttimiseen. Ollaan monesti juteltu siitä, että toiset osaa elää, pystyy surutta kuluttamaan. Meiltä se ei onnistu. Tuntuu kun olis sisäänrakennettu vika, joka ilmoittaa minkä verran saa mihinkin kuluttaa :ashamed: . Jäähän sitä ylimääräistä tällä tekniikalla mut mitä sillä tekee kun ei sitä pysty käyttämään :ashamed: .

Zoe-F
iines79 En oo tarkkaan laskennu, mutta varmaankin kolme kuukautta on tullu oltua polttamatta ainakin. Hetkittäin tulee, esim, kahvin jälkeen että olis menossa röökille ja sitten että hetkinen, enhän mä polta. Alkuun oli pinna tiukalla, lopetin käyttämällä laimeimpia laastareita viikon, vaikka siitä oli eräässä keskustelussa kova vääntö.
Musta laastari oli parempi vaihtoehto kuin purukumi, koska siitä tuli vähemmän nikotiinia ja se piti tupakan poissa mielestä.
Mulla oli vaihtoehtona joko tää lapsi tai tupakointi, istukka vuoti ja oli väärässä paikassa (saattaa olla edelleenkin) ja lääkäri sanoi että tupakointi lisää merkittävästi riskiä että tässä tapauksessa istukaa irtoaa.
Muutenkin oli tarkoitus lopettaa, mieskin on ollut jo melkein kuukauden polttamatta.
Sovittiin aikanaan että jos joskus lapsia hankitaan, niin näytetään hyvää mallia olemalla savuttomia.

Mahtavaa Zoe että olet lopettanut kokonaan tupakoinnin, onnittelut siitä! Itse lopetin n. vuosi sitten sauhuttelun, sitä ennen olinkin polttanut n. 15 vuotta lukuunottamatta esikoisen odotusaikaa. Tämä on pisin aika jonka olen ollut polttamatta ja enää en kyllä aloita!

Iines79: Sori, mä oon kyllä vähän blondi mutta en silti tajua miksi aloitat virkavapaan. Eikös se ole palkatonta? Ihan vapaaehtoisestiko haluat pois töistä ennne äippäloman alkua? Mä vaan itse tuskailen just näiden työsopimuskuvioiden kanssa, ja olinpa tänään yhteydessä liittoonkin... :/

Ääh, selkää särkee ja ottaa pannuun nää työkuviot...

Hellou!
Terveiset rakenneultrasta. Kaikki oli kunnossa ja niinkuin piti.Oli ihan normaalin kokoinen. Lähinnä katsottiin sydäntä, kun ensimmäisillä lapsilla on ollut syntyessään sydänjuttuja. Lääkäriltä sain varovaisen tyttöennustuksen. NO, olishan se jo aikakin 2 pojan jälkeen saada pieni neiti. Tytöille kun on paljon nätimpiä vaatteitakin... :snotty: . Mies jo tuumasi, että älä nyt innostu vielä... muista miten kävi viimeksi. No, jooo.... viikolla 36 kävi ilmi että helmille oli kasvanut munat :D .

Meinaatteko ottaa syntymättömälle vakuutuksen. Meille tuli vakuutuspaperit tänään. Saadaan se vielä tähän 4. raskauteen, mutta seuraaviin ei sitten enään. Minä mietin sitä, että onko meillä varaa mutta mies oli sitä mieltä että se ei tässä konkurssissa enään tunnu...

Meillä on omat tilit ja tulot. Lainat ja autot ja laskut, ne suurimmat maksaa mies. Mä vastaan lasten vaatetuksesta ja ruuasta ja omista menoistani. Oon mäkin harkinnut yhteistä tiliä mutta mies ei halua.

Jep. Nyt on lopetettava, selän takana yksi nelivuotias oottaa koneelle pääsyä.
Muija ja kevätmyrsky 20 + 3

ärrieri: Et sä ole blondi (tai siis enhän mä sun hiusten väriä tiedä :D ) mut siinä mielessä kun mä käsitin sut ;) . Siis mun on pakko hakea virkavapaata äitiysloman ajaksi, vaikka jokaisella on oikeus äitiysvapaaseen. Haen siis eka palkallista virkavapaata, kun saan ekalta 72 arkipäivältä palkkaa, loput on palkatonta päivärahaan oikeuttavaa virkavapaata. Tämä siis menee mahdollisimman monimutkaisesti, ihan vaan siksi, että mulla on valtion virka. Ja siis tottakai se aina hyväksytään (se on muodollisuus, joka on pakko tehdä ), kun se oikeus äitiysvapaaseen on, mutta hyväksyntäkierroksessa menee kaaaaauan eikä taas mun pomolla ole uuden ihmisen palkkausoikeutta ennen kun mun virkavapaushakemus tulee hyväksyttynä takaisin. Samassa virassa/vakanssinumerossa ei voi olla kahta eri henkilöä. Mun siis pitää olla virkavapaalla ennen kun mun sijainen voi tulla määräaikaiseen virkasuhteeseen juuri tähän virkaan. Monimutkaista.... mulla meni puoli vuotta oppia nää jutut ja mun hommassa pitää tietää nää koukerot.

Koitahan jaksaa työkuvioiden kanssa :hug: !

myymä
mökin muija Kiitos päivän piristyksestä "helmille oli kasvanut munat" :D Voi luoja että mä repesin! :D

Töissä on ÄÄRIMMÄISEN tylsää eikä tää päivä tunnu etenevän. Laitan ultrakuvat nähtäväksi kunhan pääsen kotio! :)

myymä ja pikkuvelisisko 19+5

moi

hienoa myymä että ultrassa kaikki hyvin =)
ja samanlaisia tuntemuksia täältä että jos tuleva vauva onkin erisukupuolta.. osaako sitä hoitaa ja kasvattaa :LOL: mut kuitnekin pieni prinessa olisi todella tervetullut mutta jotenkin tunnen että eiköhän meille tule toinenkin pikkuautojen käyttäjä ;) ja pääasia kun vain saisi terve olla. siinä mielessä viis sukupuolesta.

galuppiin: Meillä omat tilit mutta tavallaan rahat yhteisiä. mies maksaa lainanlyhennykset, vakuutusmaksut ja kaiken autoon liittyvän+ omat laskunsa. Itse maksan omat laskuni, pääasiassa pojan vaatteet, hoitomaksun maksoin kun poika oli hoidossa+ lehtilaskut ja netin.. ruokaostokset tehdään aika tasapuolisesti ja mies kai se pojalle leluja enemmän ostelee kuin minä ;) isommista hankinnoista jutellaan ja yleensä puokkiin maksetaan. ja toki nyt kun en ole töissä ja tiukkaa tulee minun tilillä olemaan niin sitten sovitaan miten laskut maksetaan ja ei mies siitä meteliä nosta vaikka joutuukin maksamaan.. omat laskuni kyllä maksan mutta välillä tekee nuo muut tiukkaa.. eikä rahaakaan ole tiedossa kun vasta marraskuun lopussa ja viimeinen palkka tuli jo yli kuukausi sitten :/ mut mies vaan aina tuumaa että kyllä jotenki pärjätään ja ymmärtää että kun nyt en ole töissä, hänen pussistaan menee enemmän.
molemmilla myös omat säästötilit ja yksi yhteinen tili minne häälahja rahoja laitettiin. sieltä ollaan sitten ostettu olohuoneeseen vitriini ja keittiöön pitäisi kans joku lasiovellinen kaappi saada.
Ei meillä rahasta olla ikinä edes kinattu mutta ihtee vaan aina välillä stressaa raha-asiat
:|

Hattivatille mukavaa reissua!! =)

chromo: Toivottavasti hyvin menis tuo päiväkotiin jäänti. saattaahan se olla alussa vaikeeta mut äkkiä siihen sopeutuu.. ehkä useimmiten rankempaa äidille kun lapselle ;)

meillä poika pääsi 3vuotiaitten kerhoon ja aloittaa ensi viikolla. ihan hyvä vaan että saa muitten samanikäisetn kanssa touhuta. ja äidillä 2 tuntia vapaata ;) näin tiistaisin käydään aina perhekerhossa joten sielläkin vähän vilskettä näkee mikä minun mielestä hyvä koska ei enää hoidossa ole.

danjuska ja toukka 18+3

myymä: Mulla on samanlaisia ajatuksia tyttövauvasta, että osaisinko kasvattaa.. Pojat on aina kaikkien mukaan helpompia ku tytöt :D Mulle tosin on ihan sama kumpi tulee.. Poika on ennestään niin toinen poika tulis halvaksi ku samat vaatteet käy ym :)

Iines79: Meillä on omat tilit ja apina maksaa suurimman osan laskuista,vuokrat ym kun minun kotihoidontuesta niitä ei paljo maksella :LOL:

Eeeva ja Äppä 21+5

Suonikohjuista piti vielä sanoa, kun ainakin Mantatyttö-82 niistä kärsi, että minä myös huomasin viikonloppuna oikein kunnon "röllykän" vasemmassa pohkeessa. Ällöttävän näkönen ja se on kipee kans öisin, jalat on sellaset oudon levottomat ja sit sitä kohtaa missä se ällö suoni on niin oikein särkee. On siinä ennenkin suoni siintänyt selvästi ihon läpi, mut nyt se on koholla ihan selvästi varsinki iltaisin ku on päivän ollut jalkojen päällä.

Närästystä myös tullut ihan kiitettävästi, viikonloppuna napsin Rennietä useampaan otteeseen ku tuntu yöllä et mahanesteet pukkaa kurkkuun ihan väkisin. Glögin juonnilla voi olla osuutensa asiaan kun se on niin mausteista, mutta niin kovin hyvää etten voi vastustaa, ja sen kanssa ruskeita joulupipareita :ashamed:

haluun kans pysyä listalla, en kauheesti kirjoittele mutta luen teidän juttuja joka päivä... :)

ultrassa käyty ja kaikki on hyvin =) emme saaneet tietää sukupuolta kun oli jalat tiukasti yhdessä että ei osannut kätilö sanoa yhtään kumpi on... :D eli sittenpäs se maaliskuussa nähdään..tyttöä täällä toivotaan ku meillä miehen kanssa on kummallakin omat pojat... =)

mökin muija : Täällä toinen joka repes sun "Helmille kasvo munat" lohkasusta :LOL: Piti hetki hohottaa itekseen tässä sohvalla.

[/b]Tileistä : Meidän perheessä kolmen tilin systeemi: molemmilla omat ja yksi yhteinen.

Yhteiselle tilille molemmat siirtää kuun alus 900 eskoa. Tältä tililtä menee lainanlyhennys, maksetaan kauppalaskut, bensat ja yhteiset laskut (sähkö, vesi, Canal+, jne.). Mikäli jossain kuussa menoja enemmän, siirretään molemmat sama summa lisää tarpeen vaatiessa - helppoa näin nettipankkiaikana. Toimii meillä loistavasti.

Omita tileiltä omat menot, mies välillä laittelee elektroniikkaa, minä sisustan. Toki kalliimmat yhteiset hankinnat (huonekalut, tv, jne.) hoidetaan tuolta yhteiseltä tililtä.

Zoe-F : Sun tilanne kuulosti vielä hankalammalta (siis tuo istukan sijainti). Toivotaan, että siirtyy vielä. Sullahan oli vuotojakin sillon alkuraskaudesta - onko ollu vielä? Ultraava kätilö multa kyseli vastaavaa ja sanoi, että ei heti tartte huolestua, jos ilmenee.

Yhteistyössä