**Maalismasut 2009* lokakuussa

Kaa
Suuri puolivälin nimenhuuto!

Päivitellään ekan sivun listaa niiden osalta jotka ovat seurailleet ketjua ja niiden osalta, jotka eivät enää ketjua seuraa. Eli laitatko jonkinlaisen viestin, jos haluat tietosi listalla pitää. Esmerkiksi pelkkä HEP riittää, ei tarvitse isompia kirjoitella.








eini81 LA?
ensikertalainen22. . . . . .PKKS LA?


1.3
Sallanen
Perhe on paras. . . .neljäs. . . . . . . TYKS. . . . 31v tyttölupaus
jossu84. . . . . . . . . .toinen. . . . . . . . LKS . . . .24v
Tiinahuu :flower: . . . . . . . . esikoinen. . . . . SeKS. . . 17v

2.3
Sohviia. . . . . . . . . .kolmas. . . . . . . . . . . . . . . .29v
Toppis. . . . . . . . . .esikoinen. . . . . . . . . . . . . . 30v

3.3
Charlot. . . . . . . . . esikoinen. . . . . KYS. . . . 21v
minimii. . . . . . . . . esikoinen. . . . . . LKS
Soraya. . . . . . . . .esikoinen
Capri. . . . . . . . . . .kolmas. . . . . . . KOKS. . . 29v
Pöttis :flower: . . . . . . . . . . kolmas. . . . . . .TYKS. . . . 34v tyttölupaus
pirpana09. . . . . . . . . . . . . . . . . . . VKS. . . . .28v
cadillac. . . . . . . . . kolmas. . . . . . . .TYKS. . . 32v tyttöolo

4.3
eemina. . . . . . . . . viides
Onnellinen79. . . . . neljäs
BPL. . . . . . . . . . . .esikoinen. . . . . .LKS . . . 35v
Aali. . . . . . . . . . . .toinen. . . . . . . . OYS/RAS
Mama-77. . . . . . . toinen

5.3
Niinu86 :flower: . . . . . . . . esikoinen. . . . . .PKKS. . . 22v poikaolo
nipsunapsu. . . . . . esikoinen. . . . . . . . . . . . .25v
Eeeva :flower: . . . . . . . . . . toinen. . . . . . . . OYS. . . . 22v
Indie. . . . . . . . . . . toinen. . . . . . . . .TAYS. . . .22v
Mimmukka81 :flower: . . . . . esikoinen. . . . . . Kät. . . . .26v poikalupaus
minnijohanna. . . . .seitsämäs. . . . . NKL. . . . . 33v
SaBiNe :flower: . . . . . . . . . neljäs. . . . . . . . . OYS

6.3
matonna. . . . . . . . toinen . . . . . . . . . . . . . . 25v
xAnnax. . . . . . . . .esikoinen. . . . . .PKKS . . . .23v
Hassukarhu. . . . . . kolmas. . . . . . K-HKS

7.3
Nalle-Puh. . . . . . . toinen
leenuski. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . SeKS
Iines79 :flower: . . . . . . . . . toinen. . . . . . . TYKS. . . 29v poikalupaus
myhkäri :flower: . . . . . . . . .toinen. . . . . . . . KYS. . . .27v
Viipi :flower: . . . . . . . . . . . .toinen. . . . . . . . OYS

8.3
ihkuodotus. . . . . . .esikoinen
Marais :flower: . . . . . . . . . .esikoinen. . . . . .JS. . . . 28v
garbalo
Sueisfine. . . . . . . .esikoinen

9.3
aloe. . . . . . . . . . . .kolmas. . . . . . . . OYS
upupaepops :flower: . . . . . esikoinen. . . . . SatKS. . . 19v poikaolo
emmmaa. . . . . . . . .toinen. . . . . . . . LKS. . . . .21v
Pauko :flower: . . . . . . . . . . .toinen. . . . . . . . .OAS. . . .25v tyttö
päksy79. . . . . . . . kolmas
Hiq :flower: . . . . . . . . . . . . .esikoinen. . . . . .TYKS poikalupaus

10.3
Mie vuan savost. . . toinen. . . . . . . . KYS

11.3
vihvi :flower: . . . . . . . . . . . .esikoinen. . . . . . . . . . . . .23v
eetto :flower: . . . . . . . . . . . toinen. . . . . . . .TAYS. . . .29v tyttöolo
Cattitude :flower: . . . . . . . . esikoinen. . . . . OYS. . . 29v
Melita :flower: . . . . . . . . . . esikoinen. . . . .TYKS. . . . 29v tyttöolo poikalupaus
Jessu85 :flower: . . . . . . . . . toinen. . . . . . . LPKS. . . 22v
Genet. . . . . . . . . .esikoinen. . . . . NKL. . . . . 26v tyttölupaus
lotta-75 :flower: . . . . . . . . .kolmas. . . . . . . OYS. . . . 33v
miikku78. . . . . . . . .toinen. . . . . . . PHKS. . . . 30v
Metsälauha :flower: . . . . . . kolmas. . . . . . .TYKS. . . . .33v poikalupaus

12.3
mianjo. . . . . . . . . . . toinen
Kevättähti77. . . . . . toinen. . . . . . . .OYS
Pirta. . . . . . . . . . . . kolmas
annas00. . . . . . . . . toinen. . . . . . . . . . . . . . 21v

13.3
angelia. . . . . . . . . . toinen. . . . . . . .KYS . . . . .22v
Eternal-life :flower: . . . . . . . .esikoinen. . . . .K-PKS . . 19v tyttölupaus
miitzuli. . . . . . . . . . .kolmas. . . . . . .KOKS poikaolo

14.3
Nanna28. . . . . . . . . toinen. . . . . . . KYS
BiaBIa :flower: . . . . . . . . .toinen ja kolmas. . NKL
Vappupekoni. . . . . . kolmas
muty :flower: . . . . . . . . . . . .esikoinen. . . . . . . . . . . . . 23v poikaolo
Sinttu83. . . . . . . . . esikoinen. . . . .PHKS
pienihetki. . . . . . . . .viides. . . . . . . SatKS
mökin muija :flower: . . . . . . .neljäs. . . . . . . KSKS

15.3
Mammastiina. . . . . .toinen
Kellohelma :flower: . . . . . . . toinen. . . . . . . KOS. . . . . 26v tyttölupaus
Hendu79 :flower: . . . . . . . . .esikoinen. . . . . KOS. . . . . 29v poikalupaus
hattivatti-09 :flower: . . . . . . esikoinen. . . . TAYS. . . . . 27v

16.3
Mantatyttö82 :flower: . . . . . kolmas. . . . . . KPKS . . . . . .26v

17.3
Riine :flower: . . . . . . . . . . .esikoinen. . . . TAYS. . . . . 26v
Kaa :flower: . . . . . . . . . . . .esikoinen. . . . . KYS . . . . . 30v poikaolo poikalupaus
mamma09
Minilla :flower: . . . . . . . . . . esikoinen. . . . .NKL. . . . . . 29v tyttölupaus

18.3
Vattihattu. . . . . . . .kolmas. . . . . . .SatKS
kaatjuska :flower: . . . . . . . . esikoinen. . . . .K-PKS. . . . 34v tyttölupaus

19.3
Zoe-F :flower: . . . . . . . . . . . esikoinen. . . . . KOKS. . . . 22v tyttöolo
myymä :flower: . . . . . . . . . . toinen. . . . . . . Kät. . . . . . 23v tyttöolo

20.3
LindaH23 :flower: . . . . . . . . esikoinen. . . . .LKS
Tipsy. . . . . . . . . . . esikoinen. . . . . TAYS. . . . 21v

21.3
Sanni-Maria. . . . . . .esikoinen. . . . .PKKS. . . . . 28v
Saraaa. . . . . . . . . . esikoinen. . . . . . . . . . . . . 20v
Mömmis :flower: . . . . . . . . . . esikoinen. . . . . . . . . . . . .22v

22.3
chromo :flower: . . . . . . . . . . toinen. . . . . . VKS. . . . . . 23v
Kileva. . . . . . . . . . . esikoinen. . . . TYKS. . . . . 30v
ärrieri :flower: . . . . . . . . . . toinen. . . . . . K-SKS. . . . 32v poikaolo
m a r z a :flower: . . . . . . . . . toinen. . . . . . .TAYS. . . . . 28v poikaolo
Tuuli2 :flower: . . . . . . . . . . . .viides
kiiltis :flower: . . . . . . . . . . . esikoinen. . . . Kät. . . . . . .35v
Myrna :flower: . . . . . . . . . . . .esikoinen. . . . NKL. . . . . . poikaolo

23.3
Halfcafnonfatlatte :flower: . . toinen. . . . . . . . . . . . . . . 32v poikaolo
Vesisade. . . . . . . . .toinen. . . . . . . OYS
tepa83 :flower: . . . . . . . . . . esikoinen. . . . KYS. . . . . . 25v poikaolo

25.3
Misa75 :flower: . . . . . . . . . . esikoinen. . . . .JS. . . . . . . 33v poikaolo
Äityli08. . . . . . . . . . toinen. . . . . . . .TAYS. . . . . 31v
samppa77. . . . . . . .kolmas

26.3
gabom. . . . . . . . . . .toinen
siru. . . . . . . . . . . . . toinen. . . . . . . TYKS. . . . . 26v
hansku83 :flower: . . . . . . . . .esikoinen. . . . . KYS. . . . . . 25v poikaolo
Inkaliina-83 :flower: . . . . . . . esikoinen. . . . TYKS. . . . . . 24v poikaolo

27.3
ellip. . . . . . . . . . . . . esikoinen. . . . . TYKS. . . . . .27v

28.3
Lakta. . . . . . . . . . . . esikoinen. . . . . PKKS. . . . . 28v
melisha. . . . . . . . . .. esikoinen. . . . . Kät poikaolo
Suunnistaja :flower: . . . . . . . .esikoinen. . . . . TYKS
dask. . . . . . . . . . . . .esikoinen. . . . . .PHKS. . . . . 23v
Amusha. . . . . . . . . . esikoinen. . . . . . KYS. . . . . .24v
Piiitu. . . . . . . . . . . . .esikoinen. . . . . . . . . . . . . . 28v
Katt. . . . . . . . . . . . . toinen. . . . . . . .TYKS. . . . . . 31v
danjuska :flower: . . . . . . . . . . toinen . . . . . . . OAS . . . . . . 23v poikaolo
Jadekettu :flower: . . . . . . . . .toinen. . . . . . . .JS. . . . . . . 32v
Nalle-Puh
mmiisa :flower: . . . . . . . . . . .esikoinen. . . . . . . . . . . . . . .19v
rogue84 :flower: . . . . . . . . .esikoinen. . . . . . . HYS. . . . . .24v

29.3
netskuli. . . . . . . . . . . toinen. . . . . . . . VKS
marsku78. . . . . . . . . .viides
Sanjer. . . . . . . . . . . . toinen. . . . . . . . PHKS. . . . . .30v
aiti78kerava. . . . . . . kolmas. . . . . . . . Kät. . . . . . . 30v
Zadie. . . . . . . . . . . . esikoinen. . . . . .KAKS. . . . . . .23v
Hermina :flower: . . . . . . . . . . esikoinen

30.3
Nann78. . . . . . . . . . . kolmas. . . . . . . . . . . . . . . . . .30v

31.3
Elämänpuu :flower: . . . . . . . . . . . . . . . . . . .SAS. . . . . . . . 31v tyttöolo

Meitä on jo 118 maaliskuun odottajaa! :heart:




Aikaisemmat ketjut:
Kesä-Heinäkuu 2008: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1089078
Elokuu 2008: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1122434
Syyskuu 2008: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1153611
 
Kaa
Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

KKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PK2S = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus






Kiinalainen raskauskalenteri:
www.smartaboutyou.com/email/libero/new/kinesisk_kalender_fi.pdf

Raskaus- ja vauvajuttuja: http://www.vau.fi/

Keskenmenoriski: http://www.tekay.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=20&Itemid=66

Vauvojen horoskooppi:
Kalat http://www.horoskooppi.com/muut/lapset/kalat.htm
Oinas http://www.horoskooppi.com/muut/lapset/oinas.htm


Ruotsalaisia äitiysvaate nettisivuja!
http://www.4mom.se/
http://www.bebelane.com/
http://www.barnpresenter.se/epages/Gagar.sf/sv_
SE/?ObjectPath=/Shops/1092/C ategories/cheeky
http://www.iob-butiken.se/shop/
http://www.mamastore.se/index.php
http://www.lillamirakel.se/
http://www.mamabella.fi
http://www.lovelymama.se/
http://www.stylishmom.se/
http://www.mammashop.se/
http://www.growinlife.se/mammakl%C3%A4der/
http://www.gravid.se/41_branschreg/mammaklader.htm
http://www.barnnet.se/k_a.php?aid=58&kid=14




 
Zoe-F
No nyt mä pääsen oikeesti sanoon että tiistaita!
Eilen illalla kun kävin nukkumaan niin tuntui, kuin joku olisi vatsan sisäpuolelta painanut sormen nahkaa vasten ja piirtänyt sillä viivan.
Tunne oli vain hetken ja juuri kun olin nukahtamassa.
Ja todennäköisesti siitä, ja yhden hauskan ja hulvattoman sivun takia näin jotakin sekoa unta että olin synnyttämässä ja sainkin kaksoset ja isäntä pyörtyi :)
Taaskaan olossa kummempia.
Kaveri tarjosi juuri mobilea ja ostan häneltä varmaan myöskin leikkimaton.
Työharjottelussakin olen alkanut saamaan tahdista ja tavoista kiinni ja päivät tuntuvat paljon mielekkäämmiltä.
Zoe ja Öttiäinen 15+4 :heart:
 
Kiitos Kaa uudesta ketjusta :)

Mulle voi lisätä et synnytyspaikkana PKKS.

Kyseltiin sit vauvan synnyttyä vieraista osastolla. Täällä oli sairaalan oma sääntö, et perheen jäsenet sai vierailla huoneessakin. Isovanhemmat sai käydä aulassa ja muut vieraat saa odottaa siihen saakka kunnes pääsee kotiin. Ihan fiksu sääntö. Sitä perusteltiin sillä, et vierihoito pääsis mahdollisimman luontevasti käyntiin ja osasto pysyy rauhallisena. Meillä kävi toinen mummo katsomassa ja sit yks kaveri :ashamed: pikaiseltaan kun sen tytöltä poistettiin luomi viereisellä osastolla. Nämä käynnit ei kyllä haitannut mua, piristi vaan :saint: Mutta kotona meillä kävi tiheään eka viikonloppuna (pääsin pe kotiin) vieraita ja se väsytti vaikka ihan tuttuja olivatkin.

Mitn se D-vitaamiinin kans? Kuin paljon sitä tarvii/vrk? Mulla on purkki sellaisia jossa on 67%/vrk saantisuositus? Riittääkö? Tietäiskö joku?

Mulla on maha pullahtanu ulos ja mie sanoi tänään et ihan valtava maha :headwall: Miten tuon nyt ottais? :D samoin on myös supistellu vähän kivuttomasti. Muuten olo ok, ei ainakaan päänsärky vaivaa =)

annas rv 16+ ?
 
Eilen neuvola. Kaikki OK muuten mut leukosyytit +/- ja paino tippunut 600 g (ei pahoinvointia). Plussaa oli Hb:n nousu, nyt 132 ja paineet senkun laskee! Sydänäänet kuulu nyt myös hyvin, kun 3 vko sitte oli lekurilla ongelmia saada kuuluun.

Ultra oli annettu väärälle päivälle (ens ma, rv 17+1) ja siirtyi 3 viikolla, on siis 27.10.

Vointeja mammoille!

kaatjuska + Kunto (16+2)

 
Iltaa kaikille =)
Minä toivoisin, että mua tultais sinne synnärille moikkaamaan. Siellä kun mulla käy se aika pitkäksi!!! Viimeksi oli ihan oikeesti tekemisen puute ja tuli sellainen unohdettu olo kun ei kovin moni käynyt katsomassa, tulin ihan pitkiin täihin siellä. Täällä Keski-Suomessa on ainakin ennen saanut vieraat tulla käytävään katsomaan, siellä on kiva oleskelutila.

Mutta katsotaan se sitten kun sinne asti päästään. Mieluummin sinne kuitenkin kuin että rynnätään kotio, kun täällä taas on kaikki aivan sekaisin että miten lähtee sen neljännen kanssa sujumaan jne. Vie aikansa ennen kuin oppii sen uuden perheenjäsenen kanssa olemaan ja saa arjen pyörimään. Voi venäjä, se alkaa taas.... Yksi kouluun (onneksi taksi hakee), toinen kerhoon (ihan ite vien) ja sitten niiden kahden kanssa kauppaan tai asioille siksi aikaa, se että saa kerhoaamujen aikataulun taas sujumaan niin sepä onkin mielenkiintoinen ja haastava juttu. Huoh! :/ :whistle:

Muija + kevätmyrsky 16+3
 
Iltaa kaikille! :wave:

Hieno ketju Kaa! =)

Kauniita sormuksia teilla! En muits mista muusta ootte jutellut... Paa on tyhja kaiken aikaa! :ashamed: Taitaa olla yleinen ongelma raskaudessa... Toissa on valilla hankalaa, kun en muista asiaa seuraavaan hetkeen...

Minakin tunnen jo hentoja liikkeita, kun itse on sangyssa, illalla tai aikaisin aamulla... :heart: En malta odottaa, etta ovat tarpeeksi vahvoja miehen ja lapsenkin tuntea!

Nyt sankyyn!

Latte 15+ vkoa :wave:
 
Huomenta!

Tuli sitten taas eilen sitä migreeniä.. Onneks lääke sit loppujen lopuks autto mut inhottavaa silti. Toivottavasti tästä ei taas ala monen viikon kierre. Pitäs kuitenkin töissäkin välillä käydä..

D-vitamiinista: Neuvolan täti sano että sitä pitäs saada päivässä 10 mikrogrammaa. Mä syön raskaus-monivitamiineja, niissä on just se 10, eli enpä taida ainakaan vielä ostaa erikseen D-vitskuja.

En oo vielä ajatellut niin pitkälle, että tietäisin mitä mieltä oon vierailijoista synnärillä..

rv 16+3 (on muuten jo 5.raskauskuukausi meneillään!!!)
 
myymä
Huomenta!
Minä kävin sitten eilen yksityisellä kun on supistellut niin pirusti, kipeästikkin! Ei ole onneksi kohdunsuulle tehnyt mitään ja koska mulla on istumatyö niin en halunnut sairaslomaakaan. Vauva siellä heilutteli ja mulle tuli AIVAN POIKAOLO! siis totaalisesti!
Noh, ihanaa kun kaikki oli hyvin, nyt voin taas vain NAUTTIA :)

Synnärigallup Itse toivon että mua tultais katsomaan sairaalaan koska niin kuin mökin muijakin mainitsi, aika siellä käy kovin pitkäksi ilman vieraita :(


Tällä kertaa ei muuta :D

Myymä ja pikkuvelisisko 15+6 :)
 
Eilen oli selkä ihan sairaalloisen jumissa ja luojan kiitos että mies suostui hieromaan selkääni ja vähän niksauttelemaan. Voi ah sitä helpotusta. Muutenkin koko eilisen päivän maha nippaili kunnolla. Tunsin myös vauvan liikkeitä ja muljahduksia. Aww.
Oi, tässäkuussa rakenneultra. :heart:


Mömmis 15+4
 
Huomenta!

Minunkin mies joutui eilen hieromaan mun niskoja. Ilmeisesti mun päänsärky johtuu niskajumista ja kun ihmettelin miten voi olla näin hemmetin jumissa viikkotolkulla nää niskat niin tulin siihen tulokseen, että mun boobsit on kasvanu niin kauheasti että sen takia niskat menee jumiin. Kivaa... :/
 
Huomenta ja Kaalle iso kiitos uudesta pinosta!

Tänne ei mitään uutta. Mä myös kävin eilen päivystyksessä kipeiden supistusten vuoksi. Kohdunsuu on kunnossa, joten vielä ei ole muutoksia tapahtunut. Helpotti huimasti. Nyt saankin sit olla kotona, vaikka saikkua en saanutkaan, sillä esikoinen on vaihteeksi kipeä. TAAS korvatulehduksessa :( .

Mulla on ollut selkäkipuja, lähinnä loppupäivästä, kun alkaa kroppa väsymään. Tänään laitoin tukivyön ja testaan onko sillä mitään vaikutusta. Ostin Anitan Baby Beltin, kun oon kuullut siitä vain positiivista kommenttia. Toivottavasti auttais myös alavatsavihlaisuihin, eikös ne johdu kohdun venymisestä.

Pitipä vielä sanoa, että eilen lääkäri koitti kohdun kasvun ja se on jo iso! Hiukan navan alapuolella. Ei mikään ihme että masu jo pullottaa. Enää en pystyis peittämään raskautta, vaikka olis millainen teltta tahansa.

Pitänee mennä laittamaan esikoiselle Postimies Pate pyörimään, jotta suostuis edes hetken lepäämään.

Iines ja Sintti 17+4
 
Vieraista synnärillä: luulen että multa ei kysytä vaan koko suku tulla tuppaa paikalle. Muistan veljen vaimon synnärillä olosta sen, että siellä sai vieraita olla vaan yleisissä tiloissa, isää ja lapsia lukuunottamatta.

Käytiin eilen tilaamassa kihlasormukset. Valkokultaset ihan perus rinkulat.

Inkaliina ja AnniAapeli 14+6, huomenna 15 täynnä!!
 
No niin löysinpäs tänne :D
Pikaiset 0ma Napa kuulumiset alkuun kun en ole aikoihin kirjoittanut: viikkoja siis tasan 18 ja vointi on erinomainen. Raskaana olo tuntuu sopivan mulle (ainakin vielä tässä vaiheessa). Vauvan liikkeet olen tuntenut parin kolmen viikon ajan koko ajan voimistuen ja nyt jo kyllä ihan päivittäin (ja varsinkin öittäin) mahassa melskataan. Ihana tunne =) Rakenneultra olis kahden viikon päästä ja jos vauva suinkin on sellaisessa otollisessa asennossa mistä sen näkee, niin selviää sukupuolikin sitten samalla. Edellis viikolla olin toisen kerran neuvolassa ja siellä kaikki on, painoa tullut vajaa 2 kg ja paineet sun muut ok. Vauvan pulssi oli tasan 140. Vaunuja olen kovasti katsellut, mutta ostettu ei vielä olla. Emmaljungan city crosseihin ihastuin (väri camo beige on ihana!) mutta tätä väriä ei paikallisista liikkeistä enää löytynyt koko settiä, aina jäi jotain puuttumaan, jalkapeite tai kantokoppa tms. Täytyy kattella vielä.

Synnärin vieraista: Ei mua kauheasti haittaa jos vieraita käy, mutta se on ärsyttävää ku kaikki tunkee yhtä aikaa (mut pakkohan se on vierastunnin puitteissa kai niin tehdä). Yks kaks vierasta kerrallaan olis kivempi ja vaikka just jossain yleisissä tiloissa. Johonkin pieneen huoneeseen kun tunkee yhtäaikaa kaikkien huoneessa olijoittein vieraat joita on kaikilla 5-6 niin happihan siinä loppuu.Mut toivottavast siellä ei kauaa tarvii kuitenkaan olla.

 
Nyt tulee vaan omia kuulumisia (ehkä tästä voi olla apua muillekin) Kävin taas vaihteeks lääkärissä migreenin/päänaäryn takia. Nyt lääkärinä oli sellanen vanha guru, joka mahdollisesti löysi syyn pitkään jatkuneeseen päänsärkyyn. Se löysi mun niskasta fasettilukon, eli joku nikama oli vähän pois paikoiltaan, joten se saattoi painaa päähän meneviä hermoja ja verisuonia aiheuttaen näin päänsärkyjä. Lääkäri sanoi että yleensä lääkärit eivät tällaisia huomaa, koska sitä ei opeteta kouluissa (taitaa olla enemmän kiropraktikkojen yms alaa).. Mutta jostain syystä tämä guru tiesi asiasta ja jopa manipuloi nikaman paikoilleen. Sanoi että nyt raskausaikana nivelsiteet löystyvät pikkuhiljaa, joten tällaisia nikamien paikoiltaan menemisiä voi tulla helpommin kuin normaalisti. Ja kun minulla on normaalistikin yliliikkuvat nivelet niin tämä voi tapahtua vielä helpommin. Mutta toivottavasti syy särkyihin oli tuo fasettilukko ja kivut nyt sitten lievittyvät.. :) Se nikaman paikoilleen manipuloiminen oli kyllä melko kivulias toimenpide, ja sen jälkeen tuli tosi huono olo. Ihan oksett, huimasii ja tuli hirveä tuskanhiki ja tuntui että jalat menevät alta. Nyt olo jo parempi.. Toivotaan parasta!

rv 16+3
 
Päänsärky on kyllä inhottava vaiva pahaksi äitiyessään, mutta onneksi hattivatti satuit tämmöisen"gurun" vastaanotolle ja toivotaan, että pääset säryistä.

Mä olin eilen muuten hammaslääkärissä, tai suuhygienisti se oli, ja hitsi että sattui kun se kaiveli hampaanvälejä. Ikenet vuotaa verta muutenkin näin raskausaikana tosi helposti ja nyt sain syljeksiä verta vielä pitkään sen vastaanoton jälkeen, hyi helvetti. No, tulipahan suoritettua sekin velvollisuus.
 
Rakenneultrassa käyty :heart: Siellä pieni viuhtoi menemään. Kaikki oli muuten hyvin, vatsalaukkua ei vain löytynyt, vaikka yli puolentuntia ultrattiin. Vajaan parin viikon päästä uudestaan, toivotaan, että silloin olisi kaikki kohdillaan.

Hieman jäi jännittämään tuo uutinen, vaikka ultraaja sanoi, että n paljon mahdollista, että vatsalaukku oli vain totaalisen tyhjä. Mutta sitten mietin että miksi jne.. No toivotaan, että murehdin taas turhaan.

Vähän kyseltiin sukupuoltakin, ja kuulemma saattasi olla erilaatua kuin edelliset 3 :D
 
heips

Kaalle kiitos uudesta pinosta!

Hattivatti: Jospa pänsäryn syy oli tosiaan tuo lukko!

Täällä ei tänään ole ollut päänsärkyä vaikka huonosti nukuttu yö takana.. kävin eilen hierojalla ja tuntuipa hyvältä!

Joo tosiaan aamuyöllä heräsin enkä jostain syystä saanut enää unta.. sitten olin tuntevinani (vai liekkö mielikuvituksen tuotetta.. ;) ) että ihan kuin masussa olisi jokin minua tökännyt.. ihan hennosti.. aivan kuin joku olisi sormenpäällä mahaa sisältäpäin kokeilut =)
Muutenkin koko pv:n kohtu ollut jotenkin oudon "tuntuinen" Kaippa siellä vaan aksvetaan kohisten :D

kohta 3v poika otti aamulla sanasolia ja itse otin d vitamiinia niin poika sanoi että "minä haluan antaa!! yksi äitille ja sitten vauvalle!" ja tunki vitamiini tabletit mulle suuhun :heart: =)

Iines ja Myymä: Onneksi ei mitään muutoksia ole tapahtunut suppareista huolimatta!

Annas: kyseli tuosta d vitamiinista.. itse en sitä määrä muista.. on mulla se tuolla lapulla minkä neukkatäti anto.. mut ite syön mini sunia ja niitä otan 2kpl/pv maaliskuun loppuun asti.

Täällä vaivaa aivan hillitön nälkä koko ajan ja huomasin eilen että paino on hieman tippunut.. oli sitä jo tähän mennessä tullut se n.3kg mut siitä on näköjään vähän pudonnut. vaikka eipä hätää.. mulle kun varmana kertyy kiloja raskausaikana..
viimeks tais tulla 13kg.. sain onneks kaikki pois ja sitten lähti vielä miltei itsestään 7kg.

mut nyt meen turisemasta.. lähdetään mihen ja pojan metsään käveleksimään niin saa koirat juosta.

ja toivotan jo tässä vaiheessa hyvää viikonloppua jos en enää koneelle kerke :wave:

huomenna lähdetään reissuun ja saa nähdä millon seuraavan kerran koneelle pääsen. su pitäs kai kotiutua ja tiistaina taas tien päälle.

voikaahan hyvin
 
Zoe-F
Keskiviikkosta!

Kamala väsymyskin väistyy, tänään tulin kotiin ja siivoilin puoli tuntia ja sain inspiraation vaihtaa mukit ja lasit lautas kaappiin ja toisin päin, nyt on niin paljon parempi.
Meillä vielä hieman etsi nuo astiat paikkojaan kun kesällä muutettiin ja täällä ihan erilaiset kaapit kuin entisessä kodissa.


Maha on tosiaan pullahtannu, illalla kun makoilin selällään niin kyllä on kumpua.
Mitenhän mä meinaan mahtua haalareihin vielä kuus viikkoa kun nyt jo on tiukkaa.

ärrieri Kuinkas isot boobsit sulla sitten on jos selkään jo särkee? :0

Mulla särkee alaselkään, kun siinä on kasvuiässä tullutta väljää, eikä se kerennyt parantua siitä hevosrytäkästä, ja sitten hormonit löysäs ne nikamat vielä ihan kokonaan.
Niin että tukivyötä mullekkin neuvolassa suositeltiin. Mutta en mä usko että se paljoa tähän auttaa, kun jos on normaalissa asennossa vähänkin aikaa, vaikka kumartuneena tai istuu vähän selkä köyryllä, ja siitä kun oikasee niin koskee niin perhanasti.
Ja sängyssä jos on selällään niin tuntuu ettei jalkoja voi koukistaa ollenkaan, kun sattuu niin saakelisti.

hattivatti09 Mulla päänsäryt johtuu osittain todella huonosta näöstä ja siitä että aamusin ja iltasin kotona tulee oltua ilman piilolinssejä kun just heränny/silmät kuivuu kun tietokoneella istuu :) Mutta sitten mulla on "kyttyrä" niskassa/yläseläsä, elikkäs jos laittaa käden hiusrajaan niskassa, niin etusormen alapuolella oleva nikama on "pullahtanut" ulos rivistä. Selkä toimii, mutta usein niskakipuja joista johtuu sitten päänsärky.

Danjuska
sitten olin tuntevinani (vai liekkö mielikuvituksen tuotetta.. ;) ) että ihan kuin masussa olisi jokin minua tökännyt.. ihan hennosti.. aivan kuin joku olisi sormenpäällä mahaa sisältäpäin kokeilut
Miä kirjotin eilen näin:
Tiistaita!
Eilen illalla kun kävin nukkumaan niin tuntui, kuin joku olisi vatsan sisäpuolelta painanut sormen nahkaa vasten ja piirtänyt sillä viivan.
Tunne oli vain hetken ja juuri kun olin nukahtamassa.
Zoe ja Öttiäinen 15+5 :heart:
 
Täälläkin ollaan menossa mukana :wave:

Eilen kävin neuvolassa ja sydän löi 155 :heart: Kamalaa aina ekalla koittokerralla ku voi vierähtää aikaa ennen ku äänet löytyy vaikka kaikki olisikin hyvin.....noh, onneks sai huokasta helpotuksesta! Painoa oli tullu ekaan neuvolakertaan nähden peräti 200g lisää, saa nähdä kuinka kertyy, molemmista aiemmista tullu noin 13kg.

Liikkeitä on tuntun pari kolme viikkoa silloin tällöin, nyt alkaa vissiin vakiintumaan, että päivittäin jossain vaiheessa ainakin tuntuu hipasuja. Huomattavasti helpompaa tunnistaa liikkeet ku tietää jo mitä odottaa :)

Kuun lopussa ois sitte rakenneultra ja jo puoliväli, huh!

Nyt lapsia kaitsemaan, nuorimmainen heräs vihdoin toisilta uniltaan....


Vattihattu ja edelleen nimetön rv 16+0
 
Kaa
Do-dii, nyt on matkoilta palattu ja paluu arkeen on tosiaan tapahtunut... hurjia työpäiviä olen nyt kolme tehnyt, kolme vielä edessä. Eilen oli aivan järjetön päänsärky ja pahoinvointi sen johdosta... onneksi meni yön aikana ohi. Verenpaineeni tarkastin, oli 114/72. Meikäläisellä on tuo RR tippunut ihan urakalla ja hyvä niin. Ennen normaali tulos oli sellaiset 135/85. :eek: Sitten keskustelun pariin:

Tatskat; joo löytyy ja kaikenlisäksi vielä alaselästä. Onneksi on tuolla hieman sivummalla, ei pitäisi haitata epiduraalia.

Potkut/liikkeet; eip, ei sitten mitään vieläkään. Alkujaankin ajattelin odotella tuonne kuun loppuun ennenkuin alan niitä edes odottamaan.

Naimisiinmeno ja sormukset; naimisissa ollaan oltu reilu vuosi, yhdessä liki kymmenen. Sormus on umpikultainen, yhden neliömäisen kiven ja valkokultaisen istutuksen omaava rinkula. Aikalailla tämän näköinen, mutta eri valmistajan:



Sairaalan vierailijat; sairaalaan toivon tulevan vain perhettä. Eli siis oma mieheni ja oma "lapsuudenperheeni". Osastolle ei täällä saa tulla kuin isä ja sisarukset, joten muut tavataan aulassa. Ihan hyvä niin. Enemmän minua huolettaa se, että saan huonetoverikseni äidin, jolla on koko ajan iso ja äänekäs perhe seuranaan. Vierailijat ovat siis ihan ok, mutta 12 tuntia jatkuvaa ääntä ja liikettä on vähän liikaa... näitä olen töissä ollessa nähnyt ihan liiaksi. Lepäämässähän siellä sairaalassa ollaan.

Vaunut; katsellut olen, mutta en ole vielä päättänyt varmaksi millaiset ostetaan. Katselen sitten myöhemmin asiaa.

Kaa rv 16+1
 
Kaa
Tarkistaisitteko kaikki omat tietonne ja kertokaa jos on jotain korjattavaa. Thänks!

Niin ja sitten aivan kauhea tunnustus... minulla oli maanantaina 14 tunnin työpäivä ja ostin evääkseni sitten rasian maksalaatikkoa. Tiedän, ettei sitä suositella raskaana oleville, mutta olin ollut jo monta kuukautta ilman sitä ja minulla oli kauhea maksalaatikon himo. Hyi pahaa minua! :LOL:
 

Yhteistyössä