**Maalismasut 2009* lokakuussa

myymä
Aivan mielettömät mieliteot!!!

Oli pakko ostaa ainekset ja nyt väkerrän täällä JOULUTORTTUJA :D :saint:
Samoin tilasin mieheltä kaupasta juustotäytteisiä ravioleja koska tekee niin paljon mieli, vaikka en ole niitä koskaan syönyt :D

Ei mulla muuta :D

Täällä kanssa mielitekojen kanssa taistellaan, milloin mitäkin tekee mieli! :D Nyt saatiin tuo ihana kone millä saa tehtyä smoothieta kotona! NAMI!! :p
Mulla tää nälkä on ihan rasittava välillä. Joutuu kyllä aika usein syömään entiseen verrattuna, tuntuu että kroppakin turpoaa vauhdilla, vaikka miten terveellisesti söis ja aina vain nälkään eikä huvikseen. Luonto aikoo vissiin tehdä minusta lihavan keinolla millä hyvänsä, kiva. :/

Niinu & itiö 17+6

Zoe-F
Mulla on kans noussu paino 300g per viikko ku se hoitaja neuvolassa laski sen. Normi on vissiin 200-300
Siksipä oonki pari päivää syönny kyllä yhtä usein, mutta kattonu mitä syön.
Alkuu söin just sitä mitä halusin ku muu ei menny alas, mut nyt voi jo syödä jotaa vähemmän epäterveellistäki, ja niin aion tehä.

Syön normistki suunnilleen kaks kertaa viikossa karkkia ja nyt on tehny mieli syödä karkkia joka päivä melkeestää.
Alus karkki oli ainut mikä vei huonon olon pois, niimpä sit tuli syötyy aika usein, pikkuhiljaa tuli sit muitaki tapoi päästä siit huonost olost eroo niinku se juominen.

En nyt mitenkää ruikuta täs, mut kyl miä aion vähän yrittää seuraa tot syömist ku mulla toi paino kertyy muutenki niin helpost vyötärölle jos ei kato mitä syö.
Ja se on kyl ollu ihan normaali elämän tapa jo monii vuosii. Alku painoindeksi oli vähän alle 24 ja puol.

Tulipas pitkä aika hiljaiseloa, kun oli työputki päällä. Mullakin maha on alkanut vähän pömpöttää, mutta ei musta kyllä tajua, että oon raskaana, ellei ole velho. Jotkut housut tuntuvat kyllä liian tiukoilta, että löysempiin malleihin olen minäkin siirtynyt.

Mulla on paino laskenut 1 kilon, vaikka syön hyvin. En tiedä, oisko vähän lyhyemmät yöunet ja tiivis työnteko vaikuttaneet? Onko kellään muulla samaa tilannetta? Saisi kyllä mieluummin nousta tai pysyä ennallaan. Viikkoja on nyt 15+3.

Näin ekaa kertaa raskaana olevana en ole ihan varma millaiselta vauvan potkiminen tuntuu. Mutta tuntuu siltä, että bebe alkaa fudailla, kun loikoilen pedissä. Ja punttiksella vauva sai intoa melskata, kun olin kävelylaitteessa.

Salilla käyminen on muuten tehnyt tosi hyvää. Olemus ryhdikkäämpi ja olo pirteämpi. Nyt alkaa jo sujuakin, kun on joitakin kertoja takana.

Vierailija-asioita emme ole vielä kauheasti miettineet, mutta en mä koko seurakuntaa sinne usko kaipaavani ;) Läheisimmät perheenjäsenet ja ystävät riittänevät.

Närästyksestä vielä kysymys: onko teillä ollut sitä? Mulla oli niin karmea närästyspoltto viikko sitten, etten nukkunut kuin 2 tuntia ja tuntui, että rinta palaa poroiksi. En tajunnut kuin vasta aamulla, että se oli närästystä, kun olin jutellut asiasta terkkarin kanssa. Olin syönyt mausteista ruokaa edellisiltana. No, siinä meni iltasyömiset totaaliseen remonttiin, sillä en todellakaan halua tuota tunnetta enää uudestaan. Eli nyt ei mausteista, raskasta ja rasvaista ruokaa eikä raakoja kasviksia iltaisin laisinkaan. Ja myöhäiset illalliset pois.

Iloista viikon jatkoa!

Tervehdys kaikille! Taasen yövuorossa... Tosin tämä on viimeinen yö jonka joudun töiden merkeissä valvomaan. Esimies "armahti" ja lupas olla laittamatta enää yövuoroja. Ja hyvä niin, on ollut taas niin karmeeta. :x Maanantaina oli 3. neuvola ja siellä kuunneltiin syke, joka löytyi onneks heti, pelotti taas niin kamalasti kuten enne ultraa. Pikkusen pumppu siellä jumpsutti sykkeellä 150! :) Olipa niin ihana kuulla se viuhuna. Hemppa oli tippunut, nyt 119 kun alkuun se oli 135. Lisärautaa ei kuitenkaan vielä tartte TH:n mielestä ottaa. Paineet ok ja painoa tulee... :ashamed:
Mieliteoista mulla ei niinkään ole mielitekoja vaan enemmänkin sellasta mitä en tykkää yhtään syödä, esim. leikkeleet on jääny kokonaan pois leivän päältä. Tai onhan mulla ainakin yks mieliteko, meinaan 4viljan puuro. Sitä on pakko saada vähintään lautasellinen päivässä. =)
Vierailijat TAYSissa on käytäntö että vierailijoita saa käydä vierailuaikana aulatiloissa, tietty mies saa olla ihan huoneessa. Mun puolesta saa tulla ketä tahtoo, tosi luulen että aikalla käy "vain" omat ja miehen vanhemmat ja sisarukset.
Vaunuista ei ole mitään hajua. En ole kauheesti vielä miettinyt koko asiaa. Mun vanhempien kavereilla olis kait jotkut yhdellä lapsella käytetyt yhdistelmärattaat, jotka myis edullisesti. En yhtään tiedä minkä merkkiset yms. Muutenkaan ei olla mitään suurempia hankintoja tehty. Viime sunnuntaina olin Porvoossa lastentavarakirppiksellä, niin sieltä tuli ostettua (tai siis äitini, tuleva hössömummu osti :whistle: ) kassillinen ihan pieniä vauvanvaatteita. Sai kyllä tosi edullisesti ihan käyttämätöntäkin vaatetta.
Liikkeistä jotain tulla alavatsalla välillä tuntuu, mutta en yhtään osaa sanoa että onko ne pikkusen liikkeitä. Sellasia hassuja plompsahduksia, voi olla tietty ihan vaan ilmaakin.
Närästys on vähän liiankin tuttu vaiva, kun jonkin sorttista refluksivaivaa on ollut jo monta vuotta. Tosin nyt tuntuu että närästyskohtaukset ei ole niin kamalia ja niitä ei ole niin usein. Joskus kun närästys on saattanut pistää ihan oksentamaan ja poltellut niin kauheesti. Sellasta pientä ikävää polttelua on silloin tällöin. Mulla siihen auttaa lasillinen maitoa.
Aikas jännää kun ollaan kohta puolessavälissä raskautta!! Kyllä aika vaan menee nopsaan. :heart: ¨
Hyviä jatkoja kaikille! :flower:

Riine ja Pallopää 16+2

myymä
Huomenta!
Kylläpä väsyttää aivan todenteolla! Onneksi huomenna on perjantai!
Viikonlopun pyhitämme tavaroiden paikallelaittamiseen kun on vielä NIIN paljon tavaroita levällään!

Olo on mitä mainioin ja olen voinut todella nyt alkaa nauttimaan tästä raskaudesta! Painonnousu hieman ahdistaa valmiiksi mutta toivon että pystyisin hillitsemään itseäni mahdollisimman hyvin... Oon kyllä normaalisti aikamoinen herkkusuu.

Se olisi tänään sitten tasaviikot 16+0 JIPPII :)

Oikein mukavaa päivää kaikille möhömahoille
Myymä ja pikkuvelisisko 16+0 :heart:

Mulla on ihan tajuton nälkä jo kolmen päivän ajan. Ahistavaa syödä vaikka ei tee mieli. :eek: Masussa liikkeitä tuntuu jo päivittäin enemmän tai vähemmän. Ihanaa! Sitten jotain vähemmn ihanaa: mulla on nyt alkanu pahentua hartia/niskakivut. Sattuu niin maan perkeleesti iltaisin. :'( Jos tästä vielä pahenee niin on aika mennä lääkäriin.
Mielitekoja on monia. Kaikkea vuorotellen tekee mieli, ensin omenaa, sitten tuorejuustoa ruisleivällä ja nyt nakkeja. :LOL:

Mömmis 15+5

Huomenta!

Tapasin eilen tokalla neuvolakäynnillä "oman" terkkarini, joka oli superpirteä ja hymyilevä tapaus. Juteltiin melkein tunti, punnittiin (nousua 98g/viikko), otettiin verenpaine (alhainen, kuten aina) ja kuunneltiin sydänäänet. Se oli kyllä jännä tunne: ensin hirveää huminaa ja kolinaa, jota pikkuinen aiheutti pyörimällä kohdussa ja sitten yht'äkkiä mieletön pumputus. 138:aa hakkasi sydän, mikä tuntuu omaan sykkeeseen verrattuna hurjalta vauhdilta, mutta oli terkkarin mukaan oikein mallikkaasti normaalisykkeen keskikohdassa.

Mies ei ollut vielä neuvolassa mukana, mutta aion houkutella ensi kerraksi, kun luvassa on actionia (dopler) eikä pelkkää jutustelua. Lisäksi terkkari puhuu hyvää englantia, eli voidaan jutella kolmisinkin.

Eilen kyselin myös lentämisestä. Meillä on jouluna edessä sukulointireissu Espanjaan, eikä siinä pitäisi kuulemma olla mitään ongelmaa, jos kaikki sujuu normaalisti. Sain ohjeeksi pistää tukisukat jalkaan, juoda paljon vettä ja jaloitella ahkerasti lennon aikana. Lääkärintodistus pitää olla mukana, mikä luultavasti tietää pientä lisälaskua muutenkin kalliisiin lentolippuihin, ellei normilääkärikäynti satu osumaan sopivastii lentoa edeltäville viikoille. Noh, siellä meitä kyllä kestitään koko rahan edestä ja anopilla on luultavasti hirveä säkki lastenvaatteita odottamassa. Nytkin hän innoissaan tietoa sukupuolesta päästääkseen shoppailemaan - Espanjassa lastenvaatteet ovat nimittäin selvästi enemmän sukupuolittuneita kuin Suomessa, neutraalivärejä ja kuoseja ei siellä juuri harrasteta.

Närästystä minulle ei ole ollut, mutta ruoansulatus ei kyllä toimi entiseen tahtiin. Vatsa on kova, muttei vielä juuri kasvanut; vain sen verran, etteivät tiukimmat farkut tunnu enää mukavilta. Ja onhan tuo takapuolikin levinnyt, kun juoksulenkit oli pakko jättää pois väsymyksen ja kipeiden, yli kaikkien sporttiliivien turvonneiden rintojen takia.

Mieliteot ovat samat mitkä ennenkin, eli jäätelö, jäätelö ja jäätelö. Eilen kuljin viimassa tötterö kadulla ja sain ohikulkijoilta hymyilevän ihmetteleviä katseita. Ruokaa kyllä kuluu enemmän kuin ennen, sillä nälkä tuntuu olevan jatkuva - pari tuntia aamupalasta ja maha kurnii jo kovaa!

Pistin tänään ekaa kertaa äitiyspökät päälle. Ihanat farkkukaprit, joissa pehmeä vyötärö, mukava olo aloittaa työpäivä.

Pirteää syyspäivää kaikille.

Minilla ja vaavi 16+1

PS Kaa minun tietoihini voisi lisätä, että olen 29-vuotias ja kyseessä on ensimmäinen lapsi. KIITOS

Huomenta!

Että on huonosti nukuttu yö takana, mutta kaipa se päivä tästä lähtee käyntiin. Heräsin taas joskus kahden aikaan vessahätään ja sen jälkeen ei meinannut millään tulla uni silmään. Mies välillä kuorsasi ja sitten puhui unissaan :LOL: Hymyilytti sen jutut kyllä, mutta sitten vasta piristyinkin. Sitten on vielä viikonloppuna esikoisen synttärit + kaiken näköistä muuta ohjelmaa ja murehdin, että miten saan kaikki sopimaan yhteen viikonloppuun (äitiysjoogakin olisi ja sitä en halua jättää väliin). Kuuden aikaan aamulla sitten alkoi läheiseltä rakennustyömaalta jumalaton möykkä kun siellä jotain kalliota poraavat ja heräsin siihen. Tekis mieli valittaa asiasta johonkin mut en tiä mihin, kai tossakin touhussa joku raja täytyy olla.

Aamulla tuli kyllä hyvä mieli, kun mies kehui mahaani söpöksi ja muutenkin sanoi kauniita asioita :heart:

Mieliteot: mun tekee iltaisin hirveesti mieli näkkäriä (ja nimenomaan Ylhäisten sitä), jossa on päällä sellasta pursotettavaa kinkkutahnaa ja juustoa + kylmää maitoa. Että on hyvää:) Mandariineja vois kans syödä kilokaupalla.

Närästys: Teen juomisen jälkeen alkaa välillä polttelemaan ruokatorvessa, mutta ei juuri muuten. Ihan alkuraskaudessa söin välillä Rennietäkin kun niin paljon närästi, mut se on mennyt ohi.

Hyvää syksyistä torstai päivää kaikille maalismasuille =)

Huomenta! eilen siis oli se neuvola ja painoa 370g/viikko. :LOL: siellä se vauva sydän tykytti 148 sykkeellä, kyllä oli ihanan kuuloista. :heart: mies ei ollut mukana töiden vuoksi, mutta sanoi haluavansa ehkä jo seuraavalle kerralle mukaan. mies on myös aivan innoissaan tulevasta lapsesta, koko ajan on silittelemässä mahaani ja juttelee jo sinne. :) inhottavaa, vain kun raskauden myötä tullut kamalasti näppylöitä ympäri kehoa. :kieh:

Zoe-F: No sanotaanko että mun boobsit on nyt tällaiset "kahden kouran kokoiset" eli ei miehen kouraan ihan mahdu :kieh: Niskat tosiaan jumittaa ja kuvittelisin että siitä se johtuu..

Liitoskivuista: jep, niitä on alkanut myös ilmetä kun nikamat löystyvät. Muilla on alaselässä kaksi välilevyn pullistumaa, joten iskiaskin on alkanut muistutella olemassaolostaan..toivotaan, että saan pidettyä selän kunnossa loppuun asti.

närästys: sitä on mullakin alkanut olla. Kasvava kohtu nostaa sisäelimiä ylöspäin, myös mahalaukkua siis. Ensikertalaiset voivat vain kuvitella, miten korkealla mahalaukku on, kun ollaan viimeisillä viikoilla raskaana :LOL:

mieliteot: mandariinit ja appelsiinimehu.

paino: viime käynnillä mullakin oli laskenut 1,7 kg ekasta käynnistä, nyt en yhtään tiedä mikä on tilanne. Ensi viikolla on neuvola...luulenpa että paino on noussut reippaasti.. :ashamed:

ärrieri 15+4

Huomenta!

Närästys: Sitä ei ole! :) Alkuraskaudesta oli hirveää röhkimistä ja ilman kertymistä, mutta nyt on sen suhteen jo hyvä olo.. Vatsantoimintakin on melko normaalia, ei ummetusta.

Painonnousu: Tänä aamuna just kävin puntarissa kotona (käyn joka torstai ja pistän lukeman ylös :ashamed: ): painoa tullut koko aikana 1,5kg. Saas nähdä kuinka paljon tulee. Pari vuotta sitten painoin kyllä ihan normitilassa vielä tästä muutaman kilon enemmän, harmi kun ei tullut säästettyä sen aikaisia housuja, pistin surutta kirppikselle kun laihduin..

Ja sitten minulle tällä hetkellä tärkein asia: PÄÄTÄ EI SÄRJE!!! Ei ole särkenyt sen eilisen niskan manipuloinnin jälkeen, josko se menisikin kokonaan ohi.. :)

rv 16+4

Hei,

Vähän aikaa kun viimeeksi viestiä on tullut laitettua. Alkuviikosta oli neuvola ja kaikki oli hyvin. Sydänäänet kuuluivät, paino tosin oli laskenut 1.5 kiloa edelisestä käynnistä mutta oli kuitenkin neuvolatädin mielestä ihan normaalia.

Sain lähetteen äitiyspolille sokereiden takia. Se ei paljon nappaa. Mutta pakko kestää. Muutenkin olen tuon sokerinrasitustestin jälkeen noudattanut aika tiukkaa ruokavaliota vaikka pitää myöntää että välillä on tullut repsahduksia.

Jännä kuulla että muutkin on kärsinyt niskoista johtuvista päänsäryistä, niin minäkin. Jatkuvaa jomotusta ja särkyä. Ainoastaan hierominen auttaa hetkeksi kovimpaan särkyyn. Pitää varmaan aloittaa jälleen uiminen kun se on helpottanut noita hartiakipuja.

Mielitekoja olisi vaikka toisille jakaa, mutta kun ei pysty niitä toteuttamaan. Aivan kamalasti tekisi mieli edes yhtä munkkia! Pakko vain yrittää kestää ilman.

Liikkeet on tuntuneet jo hyvän aikaa. Ja ne eivät ole kyllä neuvolatädin mainitsemia ilmakuplia vaan veitikka potkaisee ihan tosissaan jo:)

rv 17+2

Hyvää päivää masukkaat!

Oli vaan pakko tulla kertomaan, että eilen illalla tunsin ekaa kertaa liikkeet mahanpäältä kun pikkuinen heitti kuperkeikkaa niin että masukin oikein kohoili vasemmalta puolelta!
:heart: Se tuli ja meni aika nopeesti, mut satuinpahan pitämään kättäni siinä just sopivasti. Aamulla sama homma, heti kun heräsin niin tunsin että taas se riehuu vasemmalla puolella ja isukkikin kerkis kokeilemaan pikkuisen potkuja! :)

Niinu & itiö 18+0

Liikkeistä piti vielä munkin mainita.. Eilen illalla olin tuntevinani jotain myllerrystä masussa, ja oon kyllä aikasemminkin jo jotain tuntenut. Jotenkin vaan oletin ettei vielä tunnu niin ylhäällä, joten en ees ollut aikasemmin noteerannut niitä yhtään.. Mutta nyt pitää seurailla kyllä tarkemmin! :)

rv 16+4

Aamupäivää maalismasuille!

Melkein kaikki ilmeisesti haluaa vieraita synnärille. Mä oon näköjään melkein ainoa laatuaan :ashamed: . Muistelen vaan esikoisen syntymää ja muistan sen hurjan väsymyksen kun kaikki ihmiset hössää sängyn vierellä, kyselee ja tenttaa. Olisin vaan halunnut sulkea korvat ja nukkua. Ehkäpä se johtui siitä, että olin valvonut lähes kaksi yötä ja päivää putkeen, edellisen yön synnyttänyt ja samana päivänä ne kaikki 7 vierasta tunkee käymään, niin väsymys oli ihan hirveätä. Silloin olin niin arka, etten kehdannut kieltää omia ja miehen vanhempia ja molempien sisaruksia tulemasta, kun oli kyseessä kuitenkin ihan eka vauva ja lapsenlapsi. Nyt aion olla kovempi ja todellakin kieltää, sillä oma hyvinvointi on vauvankin kannalta tärkeintä.

Vauvan liikkeistä: Mä en vieläkään ihan päivittäin tunne liikkeitä mutta sen oon huomannut, että vauva viihtyy yön ihan kohdun yläosassa poikittain. Joka aamu tunnen navan alapuolella kovan möykyn. Kun painan kohtua varovasti toiselta puolelta, niin möykky "muljahtaa" :heart: .

Iines ja Sintti 17+5

Zoe-F
ärrieri Mulla on sellaset ettei ihan kouraan mahdu, ei oo kasvannu vielä mihinkään, mutta liivikauppaanhan tästä sitten jossakin kohtaa joutuu kuitenkin. Toivottavast ei ala vihottelee mulla senkin takia selkä, nytkin joutuu heittäytymään aamulla sängystä alas, kun ei pääse normaalisti ylös alaselänkään takia. Tähän jos vielä lisäisi yläselän kivun niin voi jessus. Oon kyllä ihan tottun yläselkä kipuun joskus, kun on toi kyttyrä (ei siis kyllä mitään quasimodoa, vaan pelkkä nikamanpullistuma) ja huono ryhti, mutta se on vaan silloin tällöin. :kieh:

mielitekoja On usein ja erilaisia ja yritän vältellä :D Välillä tahtoo omenaa homejuustolla, tai salmiakkia, tai viinikumeja (niitä aitoja) ja vaikka mitä kaikkea :D :kieh:

Huomenta!

Heti alkuun mielta polttava kysymys- heraako kukaan muu joka yo pahaan oloon, jonka vie pois syominen? Eli onko taalla muita yosyoppoja? Oliko ekassa raskaudessa? Alkaa jo vasyttaa tama jokaoinen heraily! Loppuuko tama koskaan?

Narastysta ei ole, mutta minuakin vaivaa paansaryt, ei onneksi ihan joka paiva, mutta kun tulee, kestaa useamman paivan... Parasetamoolia olen ottanut vaan, vaikkei oikein autakkaan... :/

Mielitekoja ei mitaan kummempia ole, mutta hedelmia ja marjoja syon paljon, sellasia raikkaita ja kirpeita! Karkki ja suklaa ei kiinnosta yhtaan! Ei myoskaan sipsit ja muut!

Paino on kasittaakseni samoissa lukemissa, kuin ennen raskautta.

Nyt aamupalalle!

:wave: Latte, ihan just 16 vkoa!!

Huomenta!

Yöllisistä heräilyistä: En ole heräillyt huonoon oloon kuin kerran, ja sekin johtui ilmeisesti siitä että makasin täysin mahallani.. Oli ihan oksettava olo, joka meni sitten ohi kun vaihdoin asentoa. Ja muuten herään joka yö vessaan 1-2 kertaa.. Viime yönä heräsinkin sitten klo 5 aikaan kauheaan migreeniin.. :/ Onneksi on nyt mennyt jotenkin ohi kun otin Imigran-tabletin ja jatkoin unia, vasta nyt heräsin.. Pää ihan sekaisin vieläkin, kovia tabletteja kyllä..

Kävin eilen tuossa naapurin kylpylässä kysymässä niiden kuntosalista. Maksaa 5?/kerta. Ajattelin että voisin ruveta siellä käymään aina silloin tällöin. Vois vähän tota ryhtiä parantaa, ja selkäkin vois olla paremmassa kunnossa. En oo koskaan käyny salilla (paitsi joskus yläasteen liiksatunnilla pari kertaa), joten pitää kyllä varata sinne ohjaaja ekalla kerralla kun meen etten tapa itteeni niitten laitteitten kans. :D

rv 16+5

Zoe-F
Latte Miä heräsin viime yönä törkeään huimaukseen ja oksetukseen, ajattelin sen menevän syömällä ohi, mutta leipä tuli ylös paljon nopeammin kuin meni alas.
Mahaakin alkoi aamulla koskea ja terveiset terveydenhoitajalta oli että vatsatauti ja tää päivä lepoa :/
Muuten mulla on kyllä ollut mihin vuorokauden aikaan tahansa sellaisia ellotuksia jotka ovat menneet syömällä ohi.

Onkos teillä muilla raskauden aikana ilmennyt suonenvetoa jalassa....ja etenkin öisin? Mulla on siis nyt kolmas raskaus ja joka raskaudessa näköjään toistuu sama, että jossain vaiheessa yöllä herään kamalaan suonenvetoon pohkeessa |O Olen yrittänyt juoda paljon vettä jos se auttaisi. Viime yönä en onneksi moiseen herännyt, mutta sitä edellisenä yönä kylläkin. Laitoin illalla Hirudoid Fortea jalkoihin....et olisko siitä voinut olla jotain apua. Onkos muilla suonikohjuja? Mulla on toisessa taipeessa ilkeän näköinen sininen kohouma ja siihen olen myös laittanut Hirudoid Fortea jo ennen raskauttakin. Harmillista että nuo suonikohjut ovat perinnöllisiä ja mun äidillä on ihan sinivioletit jalat (synnyttänyt 5 lasta) :D joten odotettavissa sellaiset jalat mullakin joskus :/ Ei mua ne muuten haittaa, siis ulkonäöllisesti, vaan siksi että niistä voi sitten tulla joku tulppa ja kuulun vieläpä riskiryhmään siinä asiassa :/
Mun oli pakko tulla tänään kirjoittamaan teille kun nukuin yön vähän huonosti (pojalle tulee viimiset puruhampaat ja heräili yöllä) ja aamulla havahduin siihen etten ole eilisen jälkeen tuntenut vauvan liikkeitä ja alkoi TAAS pelottamaan kauheasti. Mulle tulee henkisesti raskas odotusaika kun jo nyt alkaa nämä kohtukuolemapelot :ashamed: No toivotaan että vauva alkaisi liikkua tälle päivälle. Tulen varmasti tänään kertomaan jos alkaa liikkua :wave:
Mukavaa päivää kaikille, voikaa hyvin :flower:

rv16+4

Yhteistyössä