**Maalismasut 2009* lokakuussa

Zoe-F
Heipä hei ja iltaa!
Tänään tuli notkuttua pari tuntia tallilla, kun eilen anto autosta yks tiiviste periks :kieh: ja öljyt lens kaaressa pihalle, niin jouduin sit vähän konetta purkaileen ja kasaileen. Ja tietenkin koko kone huone sun muu ihan öljyssä ja jouduin sitten sitäkin siinä vielä puunaamaan. Nyt on taas kova meno :D
Tän illan leffaa kattomaan.
Zoe ja Öttiäinen 16+2 :heart:

Iltaa kaikki piiiitkästä aikaa

Kiitos uudesta kuukaudesta. Olen päivittäin käynyt duunissa lukemassa ruokiksella viimeiset kuulumiset. Himassa kone ollut tiltissä, ja en ole itse osannut tehdä asialle mitään. Nyt kun mies kotiutui duunireissuiltaan taas kunnolla kotia, niin hän laittoi koneen kuosiin. Joku ihme päivitys oli jäänyt kesken, joka veti koneen sekaisin :kieh: :kieh: . Joten kirjoittamiset ovat olleet muutamaan viikkoon olemattomia :( . No mutta nyt kone toimii. Jes, niin saan muistaa teitä kaikkia mammoja.
En muista mistä kaikesta on keskusteltu, mutta katsotaan :wave:

Ristiäiset pidetään myös kuopukselle, koska esikoinen kastettiin myös. Tosin tällä kertaa kirkon tiloissa, koska ei välttämättä jaksa siivota ja laittaa paikkoja niin kuosiin kuin esikoisen kanssa. Kuulumme kirkkoon, mutta olen itse kyllä miettinyt eroamista. Jaa-a, enpä tiedä.

Neuvolat Mulla on ollut yksi normi nla käynti ja yksi nlalääkäri. Keskiviikkona on kolmas nla.
Joka käynnilla otetaan aina pissa, paino, paineet ja suht. usein hemppa.

Duunissa kertominen Kerroin duunissa muutama viikko sitten. Niin eivät kyllä riemaistuneet, pikemminkin suuttuivat. Yksikin duunikaverikin totesi, että todella hieno uutinen, mutta törkeää yrityksen kannalta, että taas pahimpaan aikaan jäät toistamiseen äippärille. Sanoin kylmästi takaisin, että eipä se luotoäiti katso, että milloin raskautuu jos raskautuu. (Oli siis nainen).

Sairaalassa vierailut Esikoisen kohdalla mummi, vaari ja vaarin naisystävä ja tytön kummit (eivät silloin tienneet, että kummeiksi kysyttäisiin) kävivät moikkaamassa. Tietenkin isukki oli mahdollisimman paikalla, mitä välissä kävi juhlimassa varpajaisia kotona. :) Oli mukavaa kun vieraita kävi, mutta en mitään älytöntä laumaa haluaisi paikalle. Otan sitten mieluummin kotona vastaan muutaman viikon sisällä, kun on saanut tilanteen haltuun :LOL:

Oma (.) Olo on hyvä, jopa erinomainen. Mitään erikoisia himoja ei ole tullut. Ei tullut esikoisenkaan aikaan. Sen takia olen ihan ymmälläni, kun ihmiset puhuvat himoista, joita eivät ole edes aiemmin syönneet. Olen päässyt taas urheilemaan. Ihanaa. Noin kolme viikkoa on mennyt taistellessa neidin unista. Ei ole tahtonut illalla mennä nukkumaan, vaan on rampannut ovelle. Yöllä sama homma siinä 4-5 aikaan. Tunnin verran on saanut kantaa pirpanaa takaisin sänkyyn. Oli joku ihme vaihe menossa ja äiti oli työpäivän jälkeen aina ihan :xmas: ja |O . Ei paljon jaksanut liikkumaan lähteä. Nyt olen saanut taas pitkästä aikaa tunnin aikaa itselleni. Jes jes. Huomen illalla mies saa hoitaa neidin iltatoimet, niin tämä mamma lähtee ulkoilemaan vai pitäisikö sanoa, että ulkoiluttamaan sauvoja ;) . Liikkeitä tunnen silloin tällöin, mutta en mitenkään säännöllisesti. Supistanut on välillä, välillä todella kipeästi, joten saas nähdä kuinka käy.
Viikonloppuna olen tyttökaverinin kanssa naisten viikonloppua viettämässä Budapestissä. Ihanaa. Tarvii toivoa, että säät suosii.

Ai joo viikkoja on nyt 15+1 UÄ:n mukaan 16.

Huomenta!

Viikonloppuyöt menivät töissä ja päivät muun perheen kanssa puuhaillessa sekä remonttihommissa. Mies vei pikkuneidin aamupäiväksi päiväkotiin että saisin nukkua, ja nyt en sitten saa nukuttua! Nousin ylös syömään ja lueskelemaan hetkeksi, pakko yrittää nukahtaa vähän ajan päästä edes hetkeksi, muuten on ihan zombie koko päivän.

Sairaalavierailuja en tainnut muistaa kommentoida viimeksi. Minua saa tulla tervehtimään, mutta vain vierailutunnilla. Muun ajan tahdon keskittyä lepäilyyn ja vauvaan. Olen sitä paitsi ollut molempien synnytysten jälkeen sen verran kipeä (repeillyt) etten missään kahvilassa tai aulassa pystyisi istumaankaan. Meillä ovat yleensä käyneet miehen ja omat vanhemmat sekä kummankin sisarukset perheineen sekä vaihteleva määrä lähimpiä kavereita. Mukava kun käyvät, vaikka vilskettä onkin, mutta sehän on vain sen tunnin ajan.

Kotiin en mieluusti vieraita heti aluksi ota. Mies on täysin siivouskyvytön, ja kun meillä on ennestään kaksi lasta ja neljä sisäkissaa on sotku aivan hillitön jos olen vajaakuntoinen. Mies toki hoitaa lasten kuljetukset ja kaupassa käynnit sekä puolet ruoan laitosta, joten normaalisti homma toimii ihan ok. Vaan kun olen poissa tai kipeä niin hiukan ärsyttää kun ei edes tiskikonetta tai pyykkikonetta saa päälle, puhumattakaan mistään muusta. Mitenkäs muilla miehet osallistuvat lasten/kodin hoitoon?

Metsälauha viikkoja 17+5

Huomenta,

Täällä ollaan väsyneenä töissä. Voimakas tuuli ja kova sade piti heikkounista mammaa hereillä. Olo on ihan
ja tekis mieli ryömiä työpöydän alle nukkumaan.

Mistäs täällä on juteltu? Luin kyllä mutta mua vaivaa omituinen raskausdementia :ashamed: . Unohtelen asioita, oon ihan muissa maailmoissa. Tämän mä muistan esikoisestakin mut vielä pahempaa oli imetysdementia :eek: . Silloin se pää vasta oli tyhjä.

No muistuuhan mieleen, Mömmis sulla on hyvänkokoinen masu. Mulla alkaa olla samaa luokkaa :whistle: :D .

Kukas täällä mainitsi imetykseen tutustumisesta etukäteen? Sori, mä en muista :ashamed: . Anyway, mä oon täsmälleen samaa mieltä! Kannattaa kyllä tutustua aiheeseen, sillä synnärillä jos on ruuhkaa (ja maaliskuussa kuulemma on) niin kätilöt saattaa jättää neuvomisen vähiin. Mä ostin aikoinaan itselleni Minni Niemelän Imetysoppaan ja se on kyllä paras kaikista! Laitanpa vielä linkin kyseiseen kirjaan, AdLibris kirjakaupasta sen voi tilata aika edullisesti. Suosittelen siis lämpimästi. Pitäiskin alkaa taas tutustua aiheeseen, kun alku on jo unohtunut.

http://www.adlibris.com/fi/product.aspx?isbn=9515560667

Oma napa: Ei oikeastaan mitään muutosta. Maha kasvaa ja vauvan liikkeet tuntuu päivä päivältä enemmän. Rakenneultraa odotellaan malttamattomana. Sukupuoli aiotaan kysyä ja jos sitä ei kerrota/näy niin sovimme, että menemme yksityiselle sen selvittämään :) .

Hauskaa päivää maalismasuille!

Iines ja Sintti 18+2

Metsälauha ehditkin kirjoittaa ennen mua :) . Mä vastaan heti, meillä mies kyllä hoitaa tiskikoneen mutta ruokaa ei laita. Se soittaa muka kuulumisia äidilleen, kertoo sivulauseessa etten ole paikalla ja äitinsä kutsuu hänet ja lapsen syömään. Tämä tapahtui just muutama viikko sitten, kun olin reilun tunnin poissa päivällä (kosmetologilla) ja oletin, että mies laittaa ruokaa, niin mäkin saan jotain syötävää. Heidät olikin käsketty anoppilaan ja mua ei. Tulin nälkäisenä kotiin eikä ruokaa valmiina. Hieman kiehuin. Mun mielestä oli aika törkeätä anopiltakin :/ . Jos mä kutsun syömään vieraita niin yleensä koko perheen kerralla.

Muutenkin tuo mies on vähän semmonen vanhanaikainen, että on miesten työt ja naisten työt. Mutta kouluttamalla oon saanut sen aika hyvin mukaan kotitöihin, kun ei meillä niitä miesten töitä ole kun murto-osa kaikesta työmäärästä :LOL: .

Myymän innoittamana seurailin omaa pissaa niin yllätyin itsekin. En tajunnut aiemmin kiinnittää huomiota pissaväriini. :D Se olikin kuin olikin VIHREÄ!!!!! :eek: Alkaakohan tästä vahvistua sit poikaepäily.

Mömmis 16+2

myymä
Mömmis Mä oon kyllä vieläkin ihan satavarma että johtuu mun kuurista, koska kuuri loppui eilen ja olen saanut kellertävän värin takaisin :D

Tänne ei mitään uutta. Töitä paiskien ja odottaen tietysti jo tulevaa viikonloppua :D

myymä ja pikkuvelisisko 16+4

myymä
Alkuperäinen kirjoittaja Mömmis:
Apua pitääkö mun nyt sitten soittaa neuvolaan tuosta pissasta. :eek:
Ei jos se on vihertävää, mutta jos se on oikeasti ihan vihreetä niin sitten :)
Itse sain ohjeeksi, että pitää juoda 1-2 litraa vettä päivässä ja jos on edelleen vihreetä niin ottaa yhteyttä! :)

Huomenta!

Kiirettä täällä töissä, joten pikaiseen kommentoin.

Pakko hehkuttaa: Meillä mies osallistuu kotitöihin vähintään yhtä paljon kuin minäkin, niin lasten hoitoon kuin muuhunkin. Ruoan laitto on ainut asia, johon minä en osallistu, koska mieheni osaa laittaa parempaa ruokaa (kokki toiselta ammatiltaan). Joitakin asioita on "ajautunut" enemmän minulle (esim. pyykin pesu) ja joitakin miehelleni (korjaustyöt, pensaiden leikkuu) mutta kyllä kaikki hommat hoituvat tarpeen vaatiessa kummaltakin. Eilen viimeksi teimme yhdessä omenasoseet vauvalle valmiiksi pakastimeen: minä kuorin omput ja mies keitteli soseet :LOL:

Jokainen taaplaa tyylillään mutta meillä tämä yhteiselo on katsottu olevan molempien panostusta parisuhteeseen ja perheeseen. Mies ei kuulemma edes kehtaisi olla tekemättä kotona mitään...

ärrieri 16+1

Huomenta!

Täällä näytetään keskusteltavan miehen osallistumisesta kotitöihin. :D Mulla mies painaa niin pitkää päivää töissä (12h), ettei enään jaksa viikolla autella kauheasti koti töissä, joka on aivan oikein. :) Mutta viikonloppuna teemme yhdessä ruokaa ja siivoilemme, mutta pyykkiä mies ei pese, ehkä parempi niin, ettei vaatteet pienene. :LOL:

myymä
Meillä kanssa mies osallistuu ahkerasti. Kun muutimme yhteen mies oli se, joka siivosi, tiskasi, pesi pyykit ja mä lähinnä sotkin.. :ashamed: Nykyään itse teen enemmän mutta johtuen siitä, että mies on päivät töissä ja illat koulussa. Viikonloppuisin tehdään yhdessä :)
Meillä mies on myös äärimmäisen kova osallistumaan lastenhoitoon. Ihan vauvasta asti oli mies aktiivisesti mukana! Joskus yöheräilytkin menivät pääasiassa hänelle vaikka nousi aamulla töihin :whistle:
siitä saa olla iloinen :)

myymä ja pikkuvelisisko 16+4

Viikonloppu takana jälleen ja uusi työviikko edessä. Jotenkaan koko työnteko ei jaksa napata. En tiedä mistä johtuu.

Meillä mies on kyllä tosi ahkera ja on joutunut ensimmäiset kuukaudet melkein yksin hoitamaan kotiaskareet sekä lapset. Itse olen ollut niin väsynyt ja huonovointinen etten ole työpäivän jälkeen jaksanut sormea liikuttaa ennen pakollisia päikkäreitä. Nyt vasta tuntuu että energia alkaa jälleen palaamaan paitsi pahoinvointi ei lopu. Mutta se on tuttua jo edellisistä raskauksista.

Olemme myös sopineet että äitiys- ja vanhempainloman jälkeen mies jää kotiin tämän vauvelin kanssa ja itse palaan töihin.

Lotta 17+6

heips

yritän saada jonkun rivin naputeltua. Ollaan pojan kans täällä minun kotipaikalla ja en osaa siskon läppärillä oikein kirjoitella.. joten sori jo etukäteen kirjoitus virheet ;)

Ensiksin tuosta miehen osallistumisesta kotitöihin.. meillä osallistuu tosi hyvin.. ja aika paljon tekikin ihan raskauden alun kun olin niin kuoleman väsynyt. viihdytti poikaa ja teki paljon hommia mitä itse yleensä teen.
Mut pää asiassa tehdään molemmat vähän kaikkea.. mies siis siivoaa laittaa ruokaa siinä missä minäkin. Itse yleensä hoidan pyykit jo ihan sen takia että sujuu näppärämmin ;) mutta todella iloinen olen kun hän osallistuu kotitöihin noin hyvin (vaikka välilä äsryttääkin kun muki jää illalla sohvan viereen ja on vielä seuraavana päivänä siinä..) mut kaiken kaikkiiaan olen tyytyväinen. Nyt kun jäin kotiin niin tottakai yritän tehdä enemmn ja mielelläni teenkin. jää sitten miehelle aikaa huokaista ja myös yhteistä "vapaa aikaa" enemmän.

Mömmis
: Sulla on mahtava masu! =)

Mantatyttö: Hyvä kun vauva taas liikkuu. mulla masu suunnilleen samoja kokoja kun sulla.

Marais:
:hug: hyvä kun sait saikkua. lepäile nyt.

miitzuli: tervetuloa!

Omaan napaan ei okein mitään uutta. masu alkaa olla oikeastaan sievä pallo ja jotenkin olen alkanut jopa nauttia sen kasvamisesta vaikka alussahan tuntui jopa järkyttävälle miten alkaa turvota :ashamed:

vähän huolestuttaa että en vielä tunne liikkeitä.. paitsi ne pienet hipaisut viime viikolla.. välillä tuntuu kohtu siltä kuin siellä "aaltoilisi" /myllättäisiin mutta varsinaisia potkuja en tunne.
Onko muita jotka ei vielä tunne liikkeitä??

tänään ollaan saatu pojan kans jo paljon aikaiseksi. siivottu karsinat, tehty omppusosetta, poika halus ratsastaa ja sitten leikkurillakin ajettu. nyt nukkunut jo hyvän tovin.

jatkan taas toisella kertaa.

danjuska ja toukka 16+2 (vai onko vasta 15+.. en pysy laskuissa... :ashamed: )

Heips!

Pikaisesti kerron kuulumisia.. Migreenejä ollut taas päivittäin. :'( Tänään kävin lääkärillä joka taas pisti niskanikaman paikoilleen, nyt meni jo helposti eli eiköhän se pian suostu jäämään oikeaan paikkaan. Pari päivää odotellaan ja jos säryt vielä jatkuvat niin sitten ehkä pääsen Taysiin kortisonitiputukseen..

Liikkeitä olen tuntenut nyt päivittäin, toukka möyrii yleensä iltaisin. Eilen ajelin autolla porukoitten luo niin koko matkan (20min) möyri kovasti. Ilmeisesti oli vauvelin mielestä liian tiukat housut jalassa.. :D

Ja jospa minäkin pistän tänne muiden ihailtavaksi eilen otetun "masukuvan"... B)

rv 17+1

liikkeet ei vielä tunnu.viime viikolla oli kyllä neuvola ja sydänäänet kuitenkin kuulu hyvin.aiemmissa raskauksissa meni noin viikolle 20 ennen ku liikkeet tuntu,mutta niitä potkuja vain odottellee kärsimättömänä.

Kiitoskiitos masukuvakommenteista. Masu pyöristyy tasaiseen tahtiin.

Mies soitti(olen siis vaikeasti kuulovammainen) neuvolaan tuosta pissasta ja sanoivat että ei hätää kuhan ei virtsaaminen satu. Pakko kai sitten uskoa niitä. :kieh:

Haluaisin jo vihdoin tuntea ne kunnon potkut eikä tommosta epämääräistä möyrimistä. :ashamed: En malta vain odottaa.

Mömmis 16+2

myymä
Mömmis Saako udella, että kommunikoitteko ihan viittomalla? Vai kuuletko jonkinverran kuitenkin?
Ja tuohon pissan väriin, niin ei siitä mitään huolta tarvitse suinkaan kantaa :) Tietyt vitamiinit ja ruoka-aineetkin saattavat värjätä! Mutta voipi olla myös vanhan kansan uskomuksiin perustuvaa "vaivaa" ;)

Myymä kyllä viiton. Pääsääntöisesti. Puhuminen sujuu kutakuin mutta kuulopuoli on vähä mitä on. Luen siis vain huulilta. Mies toimii minun korvina. :heart: Mutta itselläni on myös tässä samalla näkövamma (Usherin syndrooma) eli putkinäkö,hämäräsokeus. Sairaus on parantumaton, eli jossain vaiheessa menetän kuuloni ja näköni kokonaan. Syntymästä asti ollut tämä. :'( Onneksi ei periydy lapselle suoraan (resessiivisesti periytyvä). Tässä pikainen infopaketti. :D

myymä
Mömmis Kiitos infosta :) Täytyy kyllä nostaa hattua sinulle positiivisesta elämänasenteestasi kaikesta huolimatta! Ei sitä voi kun ihmetellä miten loppujen lopuksi kuitenkin nykymaailmassa pärjää ilman tärkeitä aisteja. :)

Myymä Kiitos. :heart: On tärkeää olla sairautensa kanssa sinut että voi elää mahd. normaalia elämää siitä kaikesta huolimatta. Jotku saattaa ehkä säikähtää siitä miten pärjään, mutta onnistun vakuuttamaan että hyvin menee. Tärkeintä on vain nauttia nyt kun vielä näkee ja kuulee, ottaa kaikesta ilon irti. Musiikit, leffat, jne :heart:

Onko muilla löystynyt pahasti selkänikamat? Hirveet ruksahtelut kuuluu iltaisin ku hieroo. :eek:

Alkuperäinen kirjoittaja Danjuska:
vähän huolestuttaa että en vielä tunne liikkeitä.. paitsi ne pienet hipaisut viime viikolla.. välillä tuntuu kohtu siltä kuin siellä "aaltoilisi" /myllättäisiin mutta varsinaisia potkuja en tunne.
Onko muita jotka ei vielä tunne liikkeitä??
Mä en tunne vieläkään liikkeitä, mutta en niitä oikeastaan vielä odottanutkaan, koska terkkari sanoi, että mun kohdalla voi tuntea vasta noin viikolla 20.

Välillä tuntuu sellaista "mourintaa", mutta en niitä oikein liikkeiksi voi sanoa. Voi olla ihan mun suolet asialla :LOL: Kovasti olen yrittänyt tunnustella sellaisia kalanpyrstö-hipaisuja, mutta en ole niitä tuntenut. Kaksi ja puoli viikkoa ultraan...

Melita ja ötökkä 17+5

Kaa
Eipä ole täälläkään mitään liikkeitä tuntunut... enkä niitä odotakkaan vielä ihan vähään aikaan. Kuun lopussa tulee 20+0 (rakenneultrapäivänä ), joten silloin voisi niitä jo alkaa odotella. Mahakaan ei ole suuremmin kasvanut selväksi "vauvamasuksi", vaikka on jo selvästi suurempi kuin normaalisti.

Näitä odotellessa...

Kaa ja Natiainen 16+6

Yhteistyössä