**Maalismasut 2009* lokakuussa

Meilläkin taistejjaan jatkuvasti huomiosta, miehellä menee päivät koulussa, illat ja viikonloput töissä, niin ei paljon jää yhteistä aikaa, kun vielä työvuorotkin menee melko pahasti ristiin :(
Sitte kun vihdoin ehditään viettää yhteistä aikaa, niin ei kuulemma voi hieroa selkää tai hartioita, kun mielestään vaan pahentaisi tilannetta. Tänään jouduin sitten lähteä töistä ensimmäisten kahden tunnin jälkeen, kun alkoi tuntua, että tulee migreeni. Myöskään kotitöitä ei tee, kun on niin väsynyt pitkien päiviensä jälkeen.
Onneksi sentään anoppi on ihan innoissaan asiasta ja muistaa tukea poikansakin puolesta :hug: etenkin kun omia sukulaisiani en ole saanut kiinni kertoakseni uutista.
Eilen sain kuitenkin vihdoin kerrottua kaikille kavereilleni asiasta ja vielä tänäänkin aamusta iltaan on tullut onnitteluja :)

Mahan kasvamisesta täällä on ollut paljon puhetta, itselläni näkyy jo selvästi, mutta jotkut vanhat housut menee vielä kiinni. Uusia pitäisi vähitellen alkaa etsimään..
Perjantaina meille tuli uudet työvaatteet, housut ja hame, jonka on tarkoitus mennä vähän polven alapuolelle. Toin ne sitten kotiin sovitettavaksi, niin housuista ei vetoketjua saa vedettyä yhtään kiinni ja hamekin on ihan hyvä ainoastaan jos sen vetää kokonaan mahan yläpuolelle :LOL: Jää vaan hiukka lyhyeksi silloin..

Meillä oli pari päivää sitten puhetta lapsen nimeämisestä, nimen saan kuulemma päättää, jos se vaan on edes jotenkin hyväksyttävä, mutta mies vaatii lapsen kuulumista kirkkoon ja papin suorittamia ristiäisiä. Itse en oikein välitä ajatuksesta, koska olen yli kymmenen vuotta sitten eronnut kirkosta, mutta tästä ei kuulemma neuvotella. Lisäksi hänen mielestään lapsen on kuuluttava kirkkoon siihen asti, että on tarpeeksi vanha tekemään itse päätöksen haluaako jatkaa. Itse olisin ihan toista mieltä, eli ei kastetta ja jos myöhemmin haluaa liittyä, niin voisi sen tehdä. Mitähän äijä ajattelee, kun aion ehdottaa että kieltäisin uskontotunneille osallistumisen..
Onneksi mulla on vielä aikaa kääntää ukon päätä tässäkin asiassa :D

Seuraava, vasta toinen neuvola meillä olisi edessä viikon päästä ja sen jälkeen vielä tän kuun puolella on rakenneultra. Olen kovasti miettinyt haluanko tietää kumpi tulee, helpottaisi ainakin nimen keksimistä, kun on enemmän aikaa miettiä, mutta toisaalta pilaa jännityksen.

Mulla olis koko seuraava viikonloppu vapaa, niin meinasin kiertää kaikki kirppikset, jos löytyisi mammavaatteita kohtuuhinnalla ja vaikka vauvallekin jotain kivaa. Mieskin on silloin töissä, niin on aikaa kaikessa rauhassa kierrellä. Se osaa nimittäin kauppareissuillakin valittaa kun ei viihdy siellä, vaikkei haettaisiin vaan leipää ja maitoa :headwall: Saa nähdä miten kyllästyy maaliskuun lopulla, kun mennään sairaalaan, mut toivottavasti älyää olla ainakin sanomatta sitä mulle :kieh:

Myrna + möyriäinen 16+2

myymä
Hyvää huomenta tyttöset :)
Tänne ei mitään uutta. Pienen pieniä hentoja liikkeitä olen taas tuntevinani mutta niin hentoja että taas oli illalla huolta matkassa :p

Tänne ei mitään muuta uutta

myymä ja pikkuvelisisko 16+6

Heipähei masuset! :wave:

Täällä on saatu nauttia jokapäivä kunnon potkuista, jotka tuntuvat jo mahankin päältä, masu oikein hyppää aina siitä kohtaa, myös isot kuperkeikat tuntuvat. :heart: Meidän vauvva nukkuu aina samassa kohtaa, se kaivautuu tuonne ihan vasempaan reunaan ja aina kun se siellä on niin se kököttää hiljaa paikoillaan.. söpöä. :heart: Se suuttuu muuten heti jos sitä koittaa hiukankin koskettaa, tahtoo siis vetää nokkaunensa rauhassa! :D

Täällä miehen kanssa välillä myös keskusteltu tuosta "raskauteen osallistumisesta", kun joskus itelle tulee sellainen olo että on ihan yksin. Mut onneksi tuo miehen kutale osaa kuitenkin korjata tilanteen heti kun huomaa että minulla on paha mieli tai kiukuttaa, muistaa aina muistuttaa, että minä ja vauvva ollaan kaikki kaikessa! :heart: Minua on ärsyttänyt ehkä eniten se, kun olen kuitenkin alle vuoden sisällä kokenut kolme keskenmenoa, niin olen huomannut miten se on vaikuttanut mieheeni. Hän on itsekin sanonut välillä, että ei uskaltais riemuita kun ei voi ikinä tietää, kun edellisetkin meni mönkään.. silloin tuntuu pahalta. :ashamed:

Täällä on ollut nyt viikon verran ihan kurjat ilmat, masentavaa! Kun tulis nätti päivä niin pääsis mökille savustamaan lohta. :p Ulkomaanreissukin odottaa, toivottavasti ennätetään käydä ennen joulua..

Niinu & itiö 18+6

Heippa!

Mukava lueskella juttuja sairauslomalla, kun meinaa olla tekemiset vähän vähissä. Onneksi uni maistuu :) Kumma juttu muuten nyt saikulla ollessa, kun vielä väkisin meinaa työasiat pyöriä mielessä. Mulla on parin vuoden ajalta vaan yhteensä n. 5 sairauslomapäivää flunssien vuoksi, eli en ole tottunut reilusti vaan toipumaan (ennen kuin on pakko). Paha on myös nykyajan etätyövälineet: eli etäsähköposti ja meilit myös kännykkään. Pitäisi aina vapaalle lähtiessään jättää tekniikka työpaikalle.

Kotitoistä: Mies tekee ihan liikakin. Ja huolehtii minusta ja hakee kaikki mitä tartten niin, ettei ehdi sohvalta nousemaan. Vähän yritän toppuutella ettei tarvitse, mutta ylihuolehtivainen kun on, niin nauttii kun saa passata. Mielenkiinnolla odotan kun vauva syntyy, että miten se jaksaa huolehtia sitten kahdesta :heart: Olen kyllä kiitollinen, kun sain noin mukavan miehen :)

Ihanat ilmat olleet viime päivinä pk-seudulla, nytkin paistaa aurinko! Potkuista ja supistuksista: Ei ole tuntunut vielä kumpiakaan, pienet potkut olisivat jo mukavia!

T. Marais ja Mökö 18+3

Aamupäivää!

huomiosta/halailut: Mä en kaipaa huomiota, päinvastoin, mä oon ruvennut kaipaamaan rauhaa ja yksinäisyyttä. Nyt jo odotan ihan innolla, kun saan olla puolentoista viikon päästä lauantain aamusta iltaan ihan yksin. Mies ja poika lähtevät päiväreissuun miesporukalla (siis pojan setä ja pappa vielä mukana), ja mä saan jäädä kotiin :D .

raskauden jakaminen: Tästä mä taas kiukuttelen, jos en päivittäin niin useamman kerran viikossa. Mulla on nimittäin sellainen olo, että oon ihan yksin :( . Mies ei kuuntele, anoppia ei kiinnosta, vaan vaihtaa puheenaihetta jos kerron neuvolakuulumisia yms. tai sitten se vaan häippäsee meidän esikoisen perään :eek: . Miehen veli vaimoineen asuu väliaikaisesti anoppilassa eikä siellä varsinkaan silloin voi puhua raskaudesta mitään, kun tämä nuoripari on yrittänyt on-off-tyylillä vauvaa jo pari vuotta eikä tärppää. Tämä vaimo ei juurikaan enää juttele mulle mistään, nyt kun masu on alkanut näkymään :/ . Omat vanhempani asuvat kaukana eikä oikein kasvokkain ole mahdollisuutta jutella oman äidin kanssa. Ainoa jota oikeesti kiinnostaa on mun lapsuuden ystävä (se ihana ihminen :heart: ), joka onneksi asuu 15 km päässä meiltä ja saan hänen kanssaan jutella ihan mistä vaan. Olo on välillä raskauden suhteen tosi yksinäinen :( .

Onneksi mies on hyvä isä ja kiinnostuu lapsesta/lapsista sitten kun ovat tällä puolen masua :) . Hormonit vaan tekee sen, että olisi kiva, jos miestä kiinnostaisi mun olotila, supistukset ja vauvan vointi jo nyt. Mä myös haluaisin jutella miehen kanssa mieltä askarruttavista asioista, sillä lapsihan on meidän molempien. Pitää nyt vaan sinnitellä ja odottaa kunnes vauva on syntynyt. Silloin tiedän, että miestäkin alkaa asiat kiinnostaa :) .

Iines ja Sintti 18+4

Haudi mamit :heart:

Viimeyö oli tuskallinen. Kipuja jokapuolella. Kylkeen kans sattu. Nukkumisesta tullut mitään. Päivän mittaan alkoikin jo helpottaa. Mikäköhä lie iski yöllä... Niin siitä pissasta, edelleen vihreää vaikka join enemmän vettä. Ei se siitä lamene mitenkään.

Kävin aamulla mieheni työpaikalla ostamassa hänelle lahjan, uuden miniläppärin. :D Mies oli niin onneissaan ettei meinannut uskoa tosiksi. Onhan hänen syntymäpäivä tuloillaan. :heart: Ihanaa!

Mömmis 16+4

heips

pikseen tulin vaan moikkaamaan :wave:

tänne ei mitään uutta.
eilen illalla tosin tuntui pieniä kuplia navan alapuolella =) ja aika kireeltä kohtu tuntunut. toissa yönä en kärsinyt nenää niistää kun viilti niin kipeesti oikealta puolelta. muutenkin vähän sellainen möhkö olo tai jotain :LOL:

ilma on aivan mahtava :D B) tässä odottelen että poika herää niin lähdetään poni hommat tekemään..
tulee ihan hääpäivä mieleen tästä ilmasta ja kun kuuntelen koneella sitä biisiä minkä meille lauloivat :heart:

huomenna lähdetään sitten pojan kans kotiin. miestä jo kova ikävä!

danjuska ja toukka 15+4

Heippa kaikille!

Jotkut tuntevat liikkeitä jo mahan päältä! Ihanaa. Odotan kovasti sitä päivää. Nyt tuntemukset ovat niin epämääräisiä vielä.

Iines79 Se on kyllä surullista, että ei voi täysillä iloita sukulaisten kanssa raskaudesta, kun on ympärillä muita, joille raskautuminen on vaikeaa. Itse tiedän kyllä tunteen, kun kaikki ympärillä olevat tulevat raskaaksi ja puhuvat vauvoista, ja itse ei voi siitä keskustella ja iloitseminen toisen puolesta on vaikeaa. Mutta silti. Ei saisi tuolleen pilata toisen iloa, vaikka kipeä aihe onkin.

Kotityöt
Yleensä mies tiskaa ja minä imuroin. Pyykit pesemme puoliksi ja vessan siivotaan vuorotellen. Ei me lasketa, kuka viimeksi siivosi minkäkin, mutta jos siivoan monta kertaa vessaa, niin sanon siitä ja toisin päin. Mies yleensä pesee lattiat ja minä järjestelen tavarat, kosk mies ei tiedä (tai ei huvita tietää) tavaroiden oikeaa paikkaa.

Mies on erittäin innostunut vauvasta ja raskaudesta. Välillä tuntuu, että häntä ärsyttää, kun en liiku tarpeeksi, enkä syö tarpeeksi terveellisesti. Hän varmaan hoitaisi mielellään tämän raskauden itse jos vain mitenkään voisi! :LOL:

On
Kävin tänään Hulluilla päivillä ja ostin kasan vauvanvaatteita. Oli pakko, kun olivat niin ihania.. Saan tänään vähän uutta ilmettä, kun sisko, joka on kampaaja, lupasi värjätä ja leikata tukan. Mietin vaan, uskaltaisko sitä leikata reilusti lyhyemmäksi.. Sitten tietenkin kaduttaa, kun on ollut aika pitkään pitkä tukka.. Eli taitaa mennä ihan hyvin, kun suurin huoli on tukan pituus. :D

Tää on hirveetä! Säikähin ihan kunnolla kun menin anttilaan ja alkoi kivut pahentua vähitellen niin etten lopulta kyenny seisoo saatikka kävelee. Piti istuutua ku meinas taju mennä. Sattu niin helevetisti kohtuunt tai jonneki sinne alueeseen. :eek: Onneksi mies ehti tulla kauppaan hakee minut pois ja saatoi kotiin suoraan sänkyyn. Panadol helpotti vähä kipuja. Onneks nyt loppui pahimmat kivut. Luoja että säikähdin. Olin varma että ny meni jotain pieleen.
Nyt en kyllä uskalla lähtee mihinkään kävelee enneku kivut ovat kokonaan poissa.

Kuuluuko tämmöne asiaan???? Rupean panikoimaan kohta. :eek:

Mömmis 16+4

Iltaa pallokalat! ;)

Mä vietin tän päivän TAYSissa. Olin nyt vihdoin siinä kortisonitiputuksessa, ja vielä muutaman päivän syön sitä sit tabletteinakin. Toivottavasti auttais näihin migreeneihin. Muutama päivä taas kattellaan ja jos migreeniä tulee niin meen takasin.. Toivotaan parasta!

Toukka on möyrynnyt masussa päivittäin, varsinkin jos selällään makaa niin sit tunnen pieniä liikkeitä. Ttosin tänään kun multa otettin EKG:tä ja piti maata selällään ihan paikallaan niin toukkapa päätti sit oikein kunnolla rymytä ja liikkeet tuntu tosi hyvin)..

Nyt en jaksa kirjotella enempää, sohva kutsuu...

minä + (sokeri)toukka 17+3

Zoe-F
Mömmis Minulla oli alussa sellaiset kivut, että joka päivä piti syödä särkylääkettä että sieti olla, joten luulisin että on ihan ok, mutta lääkärihän minä en ole.

Mä tunsin liikettä tänään! Oltiin miehen kanssa pötköttämässä ja se paijaili mun mahaa ja ohjasin sitten sen käden siihen isoimman pallon kohalle, että se on varmaankin tuossa. Mies sanoi ettei osaa erottaa onko vai (maha tuntuu vain vähän piukemmalta ja on hieman enemmän kohollaan) niimpä kävin itsekin sitä ihmettelemään, ja sitten se luikersi käden alta pois! :eek: Olin kyllä aivan ihmeissäni kun maha laskikin yhtäkkiä käden alta ja tuntui taas sellainen "hively" vain mahan sisällä.
Zoe ja Öttiäinen 16+5 :heart:

iltaa...

Unikeko täällä hei! 3.5 tunnin päiväunien jälkeen aattelin siirtyä netin kautta saunaan ja nukkumaan. Voiko tää väsymys enää olaa normaalia? en tiiä. kuuluu kai asiaan.

Eeeva: mulla on sama, et en mä kaipaa huomioo tai läheisyyttä mut mies ei IKINÄ kysy et miten voin tms. aamulla ku se jää nukkumaan (menee iltaan) ja mä yrjöön tuolla vessassa (2m päässä) ja sen jälkeen tuun takas sänkyyn kerään voimia niin ei se mitään lohduttavaa voi ees sanoo.. ärsyttää. Mä sit "kidutan" sitä ja pakotan sen kokeileen mun mahaa aina ja kerron sille ummet ja lammet lapsen mahdollisesta koosta ja painosta ja muusta kehityksestä. Ei se ite kysy jos en kk puhu mitään niin ei se sitä haittaa. ihmetyttää vaan ku eka kumminkin kyseessä niin ei oo ollenkaan kiinnostunu tältä kannalta asiasta. Kai se juntti mielessään pohtii kaikkee mahollista :eek:

mulla on hirvee neulomisvimma. monta silmukkaa pitäis laittaa pikkuvauvan sukkiin ja tumppuihin? tumput sais olla niin isot et sinne mahtuis laittamaan fleecevuoren.. yritin netistä ettiä mut kaikki on niin isoja ja en osaa tehä enkä halua mitään töppösiä vaan tavalliset villasutkat. sellasta

Hyviä öitä ja unia! Kohta alkaa jo rv 19.. ja puoli väli melkein. Nyt tuntuu ettei jaksais enää ootella niin kauan, vaikka silti aika menee niin nopeeta.

ps. nukuin viime yönä ku tukki, en ees heränny siihen ku mua pissatti hirveesti. Olin sit ilmeisesti unissani kiemurrellu ja väänelly ku mies herätti et mikä mulla on, sit vikisin ku pieni pentu et mua pissattaa :LOL: ukko sano et ala mennä vessaan ennen ku kuset sänkyyn!! tuntu ettei vessaan asti pääse, et muuten tulee housuun. joo :ashamed: hyvät jutut mulla.

Zoe-F
muty Saitkos neuvolasta sitä kirjasta missä on paljon tietoa äidille ja toisella puolella isällekkin? Meillä mies ainakin lukee siitä niitä ja tietää tarkemmin kuin minä :D

Hohhoijaa mikä yö takana..

En sit nukkunu yhtään 1.30 jälkeen.. Ja mieskin nukku jotenkin levottomasti ja oli välillä hereillä, joten yritin vaihtaa asentoo mahdollisimman hiljaa tai samaan aikaan kun se. En ees tökkiny sitä hereille kun välillä kuorsas. Ajattelin et annan sen nukkua kun sillä on ollut nyt aika rankkaa kun alotti just työharjottelun.. No aamulla sitten juteltiin niin sainpahan kunnolla paskaa niskaan.. Oli sit kuulemma mun syy kun se ei saanu kunnolla nukuttua.. Et mä oisin vaikka voinu mennä eri huoneeseen että edes se ois saanu nukuttua.. Mä kun kuitenkin sain levättyä eilen sairaalassa niin tärkeempää olis ollu että se sais kunnolla nukuttua.. VOI PERSE!!! Ihan niinkun mulla ei olis rankkaa, edelinenkin yö meni valvoessa ja eilen tosiaan olin sairaalassa koko päivän kauheen migreenin takia, ihan niinkun se ois ollu kunnon lepäämistä.. Ja muutenkin parin kuukauden ajan on melkein joka päivä särkenyt päätä.. Kyllä ottaa päähän ja huolella, miten miehet voi olla niin tyhmiä!!!

Eikä sitä muutenkaan tunnu kiinnostavan toukan asiat, ei kysele mitään. Mä oon kyllä kertoillu et minkä kokonen se nyt on ja muutenkin kaikenlaista, mut tuntuu ettei sitä paljoo kiinnosta. Pitääkin koittaa että kyseleekö mitään jos mä en mainitse vauvaa..

Tänään pitäis viä lähtee kaupungille ostaan miehelle lahjaa kun sillä on synttärit.. Voin kertoo ettei kyllä nyt ois siihen fiiliksiä.. No tajus se sentään viä ennen töihin lähtöönsä tuleen takas makkariin ja anto pusuja (kai se kuuli oven läpi kun mä nyyhkin).. Mut ei sanonu mitään.

Sori tää vuodatus mut pakko avautua...

rv 17+4

Huomenta!

hattivatti-09: Olipas ikävä aamu :hug: . Onkohan miehesi jännittynyt kun on uusi työharjoittelu? Voisko "hermostuminen" johtua siitä? Vaikka eihän se ole mikään syy kiukustua toiselle. Hyvä että kuitenkin tuli hieromaan sovintoa :) . Koitahan muistuttaa miestäsi, että maaliskuun jälkeen yöunet on muutenkin heikohkon laatuisia, joten kannattaa jo nyt totutella ;) .

muty: Kyllä ne miehet kummasti pohtii asioita, vaikka ei niitä välttämättä meille tuo julki. Eikä vauva ole miehille niin todellinen, vaan se vaan on jokin ns teoreettinen juttu mistä jutellaan. Tavallaan mä ymmärrän sen, ettei osaa olla kiinnostunut, kun ei ne miehet silleen koe näitä kropan muutoksia ja tunne niitä ekoja liikkeitä. Mutta odottavan äidin voinnista voisivat kyllä olla kiinnostuneita :kieh: . Tsemppiä miehen kanssa :hug: :) .

oma napa: Mä oon alkanut nähdä hirveästi unia. Viime yönä näin ihan sekoa unta, jossa yksi korkea-arvoinen henkilö (töistä ) tuli mun luokse ja käski tehdä asioita, jotka tulkitaan talousrikokseksi. Mulla oli kaksi vaihtoehtoa, totella tai ottaa kengän kuva persuuksiin. Mä en miettinyt kahta kertaa vaan valitsin irtisanomisen. Aamulla kun heräsin, olin aivan sekaisin ja tilanne tuntui todelliselta. Ennen kun olin ihan täysin hereillä, mulla oli semmoinen olo, että mä olen nyt työtön. Olin valtavan onnellinen kun tajusin, että sain (en siis joutunut) herätä kuudelta ja mulla olikin ihan kiva työpaikka :LOL: .

Omassa olossa ei muutosta edelliseen. Eilen olin verikokeissa, otettiin hb ja kilpirauhasarvot, kun oon niin kovin väsynyt koko ajan. Ilmeisesti väsymyksen olis jo pitänyt helpottaa, alussa se on normaalia. Joku kyseli väsymyksestä, mun suositus on, että kannattaa pyytää hemoglobiinin tarkistus. Matala hb voi aiheuttaa väsymystä ja huimausta (kuten mulla on nyt ollut).

Iines ja Sintti 18+5

myymä
Huomenta tyttöset :)

Liikkeistä: Eilen illalla ja tänäaamuna on pikkuinen ollut aktiivinen. Kerrankin näin jotta voin olla täysin huoletta! Silloin vain hymyilyttää kun toinen siellä pukkailee :)

Neuvolaa odotellessa... Neuvola olisi siis ensi viikon keskiviikkona (IHANAA) ja sitä malttamattomasti odottaen :) Ultraa tietysti vielä enemmän johon on vielä vajaa 3 viikkoa... iiiik :)

Unista: Onko muut nähneet poika tai tyttöunia?
Mulla ois jo 2 poikaunta ja yksi tyttöuni KÄÄÄÄÄÄKS! :)
Tänään oliskin sitten tasaviikot...

Myymä ja pikkuvelisisko 17+0

Pitihän mun tuohon edelliseen vielä laittaa lisää...

Mimmukka: Tilanne tosiaan on vaivautunut miehen veljen ja hänen vaimonsa aikana. Mä koen sen niin, että meillä ei ollut lupaa hankkia toista lasta, varsinkin kun huomasin käytöksessä eron heti kun uutinen kerrottiin. Mä ymmärrän tosi hyvin, että on tuskallista kuulla muiden raskautumisesta, kun itsellä on toiveita ja haaveita ja siksipä me ei millään tavoin tyrkytetä raskauskuulumisia. Mutta kun tilanne on mennyt siihen ettei vaimo puhu mulle juuri mistään. Ollaan tunnettu jo ennen kun tutustuin mieheeni, eli kauan ja ollaan oltu hyviä ystäviä heti alusta saakka (hänen kauttaan tutustuin mieheeni). Nyt tämä tilanne tuntuu tosi pahalta :( . Ja tosiaan kun asuvat anoppilassa, niin heidän aikanaan ei kukaan puhu vauvoista tai raskaudesta. Mulle jää siis heikosti mahdollisuuksia jutella anopin kanssa :/ .

helou

voi armoton kun väsyttää |O en ymmärrä miks poika on alkanuherätä niin tajuttoman aikasi??!
Jos kohta lähtis itekkin pitkälleen..

Iines: onpa tosi ikävä tilanne jos raskauskuulumisiakaan ei voi vaihtaa. Mites anoppisi suhtautuu asiaan?? siis että eikö häntä nyt kuitenkin kiinnostaisi tietää?
Pakkohan miehesi veljen vaimon on totuttava ajatukseen että teille tulee vauva viimeistään siinä vaiheessa kun tuotte pienen mummolaan.
itse myös ymmärrän että hänelle saattaa olla kova pala ja että miten tuskaisaa on kuulla että ympärille tulee vauvoja mutta pitäsi hänen kuitenkin osata käyttäytyä. Ehkä hänen on vaan sulateltava asiaa.

Hattivatti: Onpas ollut kurja aamu. Entäs jos soittaisit miehellesi tai tekstaisit. Ois sitten mukavampi lähteä ostoksillekkin paremmalla mielellä. :hug:
toivotaan että pääkivut loppuvat nyt.
joo ja tosiaan muistuttele miehelles että ei ne unet ainakaan paranemaan ole ;) että parempi vaan tottua jos ette tosiaan aio eri huoneissa rueta nukkumaan.
jospa vaan ollut hieman hermostunut.

Mömmis: Itselläni oli kans joitakin viikkoja sitten kivut niin pahat että en kärsinyt kävellä ja piti lähteä töistä kesken päivän. Päivystyksestä laittovat polille ultraan mutta kaikki oli onneksi ok. sain pari päivää saikkua. kivut olivat hirveät kun tuntuivat vaikka éi tehnyt mitään. :hug: mikäs olo nyt??

Myymä
kyseli unista... itse olen nähnyt kaksi unta missä meille syntyy poika.. ekassa poika oli juuri syntynyt ja toisessa oltiin ultrassa ja siellä näkyi valtavat kuukuset :LOL:

Muty: hyvinkö vielä yöllä nukutti?? en osaa neuvoa neulonta asioissa.. esikoiselle kun yritin tumppuja neuloa niin kaikista tuli erinäköiset :ashamed: mulla on noissa asioissa peukku keskellä kämmentä.. :whistle:

hhrr.. täällä oli aamulla pakkasta -4 :eek: poika tieten tohkeissaan kun odottaa talvea kun kuuta nousevaa. lähdettiin heti ysiltä ulkoilemaan ja talli hommille.. sitten käveltiin pitkin peltoja. Jätkästä oli ihan super kiva rymytä kuuurasessa heinikossa :D

mulla kipuilee taas tuo oikea puoli.. muuten olo ihan.. voisi miltei sanoa että super hyvä. tupla annos raikasta ulkoilmaa ja liikuntaa tekee tosi hyvää =) muutenkin kun hirveää pahaa oloa ei enää ole jne..

Mites te joilla la ihan loppu kuusta.. milloin teillä on rakenne ultra???
Itellä se on marraskuun puolessa välissä.. eli vielä reilu kuukauden päivät. kolmanteen neuvolaankin on useempi viikko vielä.

danjuska ja toukka 15+5

Huomenta!

Taallakaan ei mitaan kummempia tapahdu, liikkeita tuntuu joka paiva, ja nyt vaan odottelen, etta mies ja lapsikin alkaisivat tuntemaan! :heart: Ja muutama viikko viela ja vauvat masussa alkavat kuulla! :heart:

Mulla on rakenneultra muistaakseni vkolla 21? Eli n kuukausi viela! =) En millaan jaksaisi odottaa!!!

Minakin olen nahnyt muutamia unia vauvasta, mutta ne ovat olleet sellaisia sukupuolettomia unia. Viela ei ole oikein mitaan mielikuvaa siita, kumpaa laatua on tulossa, saa nahda miten kay! Viime raskaudessa 'tiesin', etta poika on tulossa. :heart:

Ikava tilanne sulla Iines! :hug:

Latte, melkein 17 vkoa!!!!
:wave: :wave:

Zoe-F
Pakkohan miehesi veljen vaimon on totuttava ajatukseen että teille tulee vauva viimeistään siinä vaiheessa kun tuotte pienen mummolaan.
itse myös ymmärrän että hänelle saattaa olla kova pala ja että miten tuskaisaa on kuulla että ympärille tulee vauvoja mutta pitäsi hänen kuitenkin osata käyttäytyä. Ehkä hänen on vaan sulateltava asiaa.
Iines Ajattelin vähän valaista pahinta mahdollista vaihtoehtoa tohon, mimmoseks sun veljen vaimo voi tulla.
Alotetaan siitä että mulla oli joskus kummi, ja sillä vaimo, valitettavasti serkuksia.
Nainen ei saanut eikä saa lasta edes adoptoimalla.
Jotenkuten kesti kun olin pieni niin tulla miehensä mukana esim, mun synttäreille.
Mutta sai sen jälkeen hirveän masennuskohtauksen, kun oli nähnyt paljon lapsia.
En ole nähnyt kummiani vuosikausiin muuta kuin vahingossa esim, kaupassa, eikä hän minua tunnista.
Nainen ei suostu enään lähtemään mihinkään missä on lapsia ja on muutenkin erittäin epävakaa mieleltään :(
Hän ei ainakaan tottunut ajatukseen eikä hyväksy sitä ettei itse saa lapsia ja muut saa.

Ajattelin tulla päivittämään labratuloksia. Hiukan oli kilpirauhasarvot alakanttiin, eli alle alarajan mut niin vähän ettei sille ruveta tekemään mitään. Se voi selittää mun väsymystä. Hb oli hiukan pudonnut viimeisestä mut oli edelleen ihan ok eli 127. Silti terkkari sanoi, että vois koittaa pientä rautakuuria 2-3 viikkoa, jos se vaikka auttais väsymykseen.

Sitten tuohon mun ikävään tilanteeseen. Mä tiedän että tällä rouvalla on ongelmia kuukautiskiertonsa kanssa. Kierrot kuulemma vaihtelee 14-55 päivän välillä. Mä olen vihjaissut että kannattaa mennä gynelle, sillä noin pitkä vaihteluväli ei ainakaan helpota vauvaprojektissa. Mutta ei, ei hän mene. Mä olen myös vihjaissut, että on erinäisiä valmisteita, joilla kiertoa saadaan tasoitettua ja tosi moni saa niistä avun. Ei hän kuuntele. Välillä tuntuu ettei hän halua vauvaa vielä niin paljon, sillä jos todella haluaa, niin ryhtyy kyllä parin vuoden yrityksen jälkeen toimiin. Se tässä ihmetyttää, että ei tee asialle mitään mut kuitenkin "kiukuttelee" kun toiset raskautuu :/ . Tiedän myös sen, että ei ole helppoa asua anoppilassa :whistle: .....

Danjuska: Eipä tuota anoppia oikein ole kiinnostanut :/ . Esikoisesta oli aivan innoissaan, kyseli aina neuvolan jälkeen kuulumiset, mun vointia yms mut nyt ei enää kiinnosta. Edelleen esikoisen joka liike kiinnostaa ja mua vähän hirvittää, jos lapset tulee olemaan isovanhemmille jatkossakin eri arvoisia.

Zoe-F: Johan on kurja tilanne sulla. Tuostahan voi pienelle lapselle tulla olo, että vika on lapsessa ja siinä mitä hän on tehnyt. Meilläkin miehen veli ja hänen vaimonsa ovat esikoisen kummit ja mä kanssa pelkään, että nyt tämän takia esikoisen kummisuhteet kärsii.

Zoe-F
iines Yritä sinä sitten edes puhua lapsesi kummeille, tai edes sille miehelle, että muistaa kummiutensa. Mun äiti ei ikinä muistanu ja sitä rataa ja sitten se yheydenpito jäi.

Danjuska: Yö meni ihan pilalle. Pyörin kokoajan ja särki kylkiä. Aamullaki meni tunto monessa paikassa. Jäin sitten nukkumaan pariksi tunniksi ja helpotti vähän. Tietty panadoli piti napata. Jos nyt ei tulis taas näitä. Tällähetkellä olo on ok. =) Vauva liikkui yöllä masussa kun istuin. Töytäs siellei pehmeästi. :heart:

Mömmis 16+5

Hei nyt äipät on pakko kysyä teiltä tämmöstä, jos ois jollain teista vaikka kokemusta asiasta. Mulle väitetään nyt ihan tosissaan tämmöstä. "mangou sanoi... (tänään 10:08)
joku sano joskus et jos pitää napakorua tolla aika ani sitte tulee kauheet lävet siihen...mä ainaki ottaisin pois ellet halua kahta napaa..." Onko totta?? :S

Kertokaa kiltit jos tiedätte? :/

eternal-life ja plankton 18+1

Yhteistyössä