**Maalismasut 2009* lokakuussa

myymä
eternal-life No siis mulla on ollut aikoinaan napalävistys ja täytyy kyllä sanoa että siitä kohta napa ikäänkuin "repesi". Eli siis mulla on selkeesti isompi napa kuin oli aiemmin ja ryppyjä enemmän siinä vanhan "arven" kohdalla, eli mulla ainakin napakorun vanha "arpi" sai kyllä tuhoja aikaan mutta edelleenkin raskausarvet yms naparepeemiset on ihan ihokudoksesta kiinni ihmisiestä riippuen mille mitään ei voi tehdä. Mutta muistakaa ystävät kalliit, että hyvän asian puolesta ne arvet ja muut näkyvät "viat" tulevat :)

Zoe-F
Tänään sain sitten ystävältä leikkimaton ja mobiilin ja pehmoleluja ja yhden soivan sellaisen, hihattomia ja hihallisia potkupukuja, tutteja ja vaippoja ja sen sellaisia.

Vielä kyllä puuttuu, mutta en ole ihan varma mitä kaikkea, ainakin sitteri, vaunut, lakanoita, tuttipulloja lisää riepuja ja vaatteita mietin sitten kun olen äitiyspakkauksen saanut.

Täytyy kyllä myöntää että ihan ihmeissäni olen tästä kaikesta ja tuntuu etten varmasti ole muistanut tai muista hankkia kaikkea mitä tarvitsee.

Olen yrittänyt hoitaa jo näin aikasessa vaiheessa nuita hankintoja pois alta, että kun kuitenkin on mahdollisuus, ettei myöhemmin jaksa, tai selkä reistaa tai mitä tahansa, niin voi sitten ottaa ihan rennosti.
Zoe ja Öttiäinen 16+6 :heart:

Huomenta!

Zoe-F: Mä kans aikoinaan aloin aikaisessa vaiheessa kerätä vauvakamoja kasaan esikoiselle ja olin loppuvaiheessa ihan tyytyväinen. Vaikka olinkin ihan hyvävointinen sinne rv 42 saakka niin en olis jaksanut kiertää kaupoissa enää samaan malliin. Ja silloin jo odotti sitä vauvaa maailmaan eikä inspannut enää hankintojen tekeminen.

Oma napa: Nyt kyllä vedän sanani takaisin siitä, että miestä ei kiinnosta mun vointi :ashamed: . Mies on nyt muutaman päivän laittanut mulle aamulla töihin sähköpostin jossa kysyy heti ekaksi mikä on mun ja vauvan vointi. Ja tänä aamuna ennenkun noustiin sängystä, niin kääntyi halaamaan ja silittelemään masua ja kysyi nukutaanko täällä. Voi sitä miestä :heart: . Tuli ihan erilainen aamu, oon paljon paremmalla tuulella vaikka väsyttää ihan vietävästi :) .

Sitten on pakko kertoa, nimittäin Sintti sai eilen järkyttävän mekastuskohtauksen :eek: . Söin iltapalaksi pari ruisleipää ja lasin maitoa ja pari minuuttia sen jälkeen alkoi järjetön potkunäytös. Oikein säpsähtelin, kun oli niin teräviä jytinöitä. Musta on alkanut tuntua, että Sintti on ärhäkämpi tapaus kuin meidän esikoinen.

Kysymys niille, joilla on jo lapsia: Oletteko huomanneet eroja tämän vauvan ja edellisten välillä? Onko rauhallisempi, vauhdikkaampi jne? Tietty myöhemmillä viikoilla sen osaa sanoa sitten paremmin mut mielenkiinnolla kysellään jo nyt :D .

Iines ja Sintti 18+6

myymä
Huomenta!

MINÄKIN tahdon tuntea liikkeet jo kunnolla!! Mä niin odotin niitä jo tuntuvaksi viikolla 15 ja luulin jotain tuntevankin mutta PLAAAAh ei ne vaan nyt niin hyvin vielä tunnu.. grrrr!
Huolesta saa olla aina soikeana piru vie!

Iines79 Vielä en ole eroa huomannut kun liikkeet eivät tunnu niin kovasti. Jotenkin vaan muistelen että esikoisesta oisin tuntenut jo enemmän näillä viikoilla mutta varma en ole...

Mä oon ihan ylpee itestäni etten oo haalinut vielä mitään hirveitä vauvatavaroita valmiiksi kun yleensä oon niin malttamaton ;)

myymä ja pikkuvelisisko 17+1 :)

Kaa
Täällä kun on rakenneultria jo tehty ja monelle on kohta käynti siellä tulossa, niin kyselen;

Kuinka moni haluaa kuulla (jos se on mahdollista) sukupuoliarvauksen rakenneultrassa?

Ja halutaankos me ne arvaukset ja muut tyttö/poikaolot tuonne eka sivun listaan?

Itse haluataan se arvio saada ultrassa, saas nähdä näkyykö siellä sitten mitään. :/

Tänään on taas masis-päivä... vatsa ei kasva, oireita ei ole ja liikkeitä ei tunnu minkäänlaisia. Olenko edes raskaana? :( Kyl tää tästä...

Mulla ei ole ollenkaan työmotivaatiota, siksi roikunkin koko ajan palstalla :saint: ....

Kaa: Älä masennu :hug:, kyllä se kohta alkaa tuntumaan. Tiedätkö missä kohtaa sulla on istukka? Jos edessä, niin se vaimentaa tehokkaasti liikkeitä. Ite tunsin esikoisesta liikkeet vasta rv 20 tietämillä ja istukka todella oli aivan keskellä etuseinämää.

sukupuoliarvio: Me ollaan miehen kanssa sovittu, että sukupuoli selvitetään jollakin keinolla. Jos rakenneultrassa ei näy tai ultraaja ei suostu kertomaan, niin mennään yksityiselle ultraan, jotta saadaan se sukupuoli selville. Me ei olla hyviä odottajia ja mä haluan varautua kaikkeen etukäteen. Tarkoittaa siis sitä, että jos nyt tuleekin tyttö, niin haluan laittaa pojan vanhat vaatteet kiertoon (poikamaiset) ja ostaa valmiiksi tytölle niin käytettyjä kuin uusiakin vaatteita.

Etusivun listaan olis kiva saada olot/varmat tiedot sukupuolesta. Tämä siis mun mielipide. Mut jos Kaa sulle on hirmuinen homma siinä päivityksessä niin ei sitten tarvi :) .

Kaa
Iines, minulla ei ole aavistustakaan missä istukka sijaitsee kohdussa, mutta tää hermoilu on vaan väliaikaista. Parin päivän päästä minulla on taas ihan ok olo. Nyt kun on ollut pari päivää vapaata, niin on ehtinyt murehtiakkin. Tänään alkaa taas työt ja niitä onkin sitten aikalailla sinne neuvolaan asti. Eli kärsivällisyyttä peliin meikäläiselle vaan.

Ja mitä tuohon listaan tulee, päivitys ei ole iso homma, kun vaan ette hermostu pienistä viiveistä... ja olisihan se mukava nähdä vähän millaisia fiiliksiä ja odotuksia listalaisilla on sukupuolen suhteen. Ja sitä paitsi, tulisi katsottua kuinka moni tuosta meidän hurjan pitkästä listasta on vielä listalla mukana. ;)

Hei!

Potkuista: Kyllä minusta tuntuu etä tämä on vilkkaampi kuin esikoinen...liikkeet tunsin viikkoa aikaisemmin kuin esikoisella ja muutenkin on vilkkaan oloinen kaveri. Innostuu kun saa suklaata (tullut äitiinsä).

Sukupuoliveikkaukset: Enpä uskalla veikata muuta kuin poikavauvaa, koska mieheni suvussa ei tyttöjä ole juurikaan...Haluamme sukupuolen selville rakenneultrassa ja minusta se olisi hyvä idea laittaa näkyviin tuonne etusivulle sitten. Hauskaa sitten myöhemmin lukea pitikö paikkansa :) Voisi olla vaikka esim. "arvio: poika" ja "syntynyt: poika" jne.

ärrieri ja silakka 16+5 perjantaifiiliksissä

p.s huomasitteko, laitoinpa työnimen :LOL:

hei kaikille..viimeviikolla oli neuvola..kaikki oli hyvin paitsi että ei kuulunut sydänääniä..pikkusen olin paniikissa..terkka sanoi että nyt lähetään heti tarkistamaan tilanne ja kävästiin ultrassa ja siellähän se pikkuinen köllötteli niin ylhäällä että harvoin kuulema näillä viikoilla pitäis nuin ylhäällä köllötellä..oli maha alaspäin vielä niin olisi pitänyt niin ylhäältä kuunella niitä ääniä että siksi ei kuullut!=) mutta ihana oli jo nähä ekaa kertaa meidän pikkuista!!ensi viikolla rakenne ultra!

liikkeistä: meidän pikkuinen potkii jo niin lujaa että isiki on jo tuntenut liikkeet ja mahan päälle näkyy potkut..ihan hurjalta tuntuu kun muiden kohdalla ei ole kyllä näin aikasi tuntunut..ajattelen salaa jos se olisi nyt tyttö!! :D
iines79 kyselikin eroja muihin nähden liikkeistä niin on tämä kyllä paljon vilkkaampi, ainakin muistelisin niin kun nyt tosiaan ihan hirmu liikkuja... :heart: ihana.. :heart:

minä ajattelin että en kysy lapsen sukupuolta kun kiva ylläri sit synnärillä ja arvuutella muutenkin olosta päätellen kumpi tulossa :) en ole aikasemminkaan kysynyt!

mulla tullu jo nyt painoo n.4kiloo..kauhee...ei kyllä sais tulla kun sen korkeintaan 12 koko raskaudessa kun mulla niin vaikeesti ne lähtee sit pois!

haluttais jo paljon laittaa vauvalle kaikkia valmiiksi vaan vielä yritän ja pakko malttaa mieli.. =)

kiva kun mulla yhtäaikaa tuttuja raskaana kun 2 siskoa kans odottaa ja 2 veljen vaimoa odottaa lasta..huvittavaa kun kaikki melkein yhtäaikaa..3 kk sisään tulee kaikki :D
siinä on mummille ja vaarille ristiäisiä tiedossa :D

lähdenpäs tästä arki askareisiin niin hyviä vointeja kaikille!!!
SaBiNe ja pikkuinen 19+1

Teenpäs nyt itselleni tällaisen mikä on sitte hyvä aina kopioida kun tulee uutta tietoa.

rv. . . . paino +/-. . . RR. . . . B-Hb. . Sf. . Syke. Liikkeet. . .Kohd.suu
10+0. . .-4,2kg. . 100/68 . .123. . .-. . . . -. . . . -. . . . .kiinni,kiint,3cm
11+5. . .-1,6kg. . .99/68. . . . . . . . . . . . . .+
17+4. . .+100g. . 117/73. . .123. . . . . . . +. . . . .+
19+0. . .-200g. . .123/75. . .132. . . . . . . . . . . . .+. . . . . . - "-

Kaa: Oishan ne veikkaukset kiva saada etusivulle :) Monesti lääkäri sanoo, että kuinka suurella varmuudella sukupuoli on oikein niin senkin vois siinä joten mainita esim % luvulla jos ei mee liian sekavaksi :) Me siis kysytään sukupuolta ens kuussa yksityisellä.

Minä oon pessy ja silittäny jo lähes kaikki vauvan vaatteet eli siis varastot olen käyny läpi ja paljon oon kirppikseltäki ostellu :) Sitteku sukupuolen saa tietää niin sitte vastan ostan normaalihintaisia vaatteita kaupasta :heart:

Potkuja tuntuu päivittäin :heart:

Eeeva ja äppö 19+1

Zoe-F
Itse toivon kovasti tyttöä ja lastenhuoneen seinä pitäisi maalata sitten sukupuolen mukaan joko vaalean vihreäksi tai ihan vaalean violetiksi, joten juu, kysytään sukupuoli Ja jotakin vaatteita ostan sitten ja verhot ja lakanat jotkut kivat prinsessa tai auto :D

Tuo lastenhuone-juttu onkin meillä aika mielenkiintoinen. Meillä on talossa neljä makuuhuonetta mut vaan kaksi on alakerrassa. Vauva tulee olemaan meidän makkarissa kunnes nukkuu yönsä hyvin. Esikoisen huone on meidän makkaria vastapäätä ja lapset tulee olemaan samassa huoneessa jossakin vaiheessa. Esikoinen siirretään ylös omaan huoneeseen kun sinne haluaa ja tuntee olevansa tarpeeksi iso. Tällä hetkellä lastenhuone on siis sininen-vihreä-valkoinen yhdistelmä mut jos tulee tyttö niin voi aiheuttaa vähän miettimistä ;) .

Meillä on vaan kaks makkaria ja toinen on esikoisen ja toinen tietenki meidän. Ja samoin tehdään ku teille Iines79, että ensin meidän huoneessa ja sitte esikoisen kanssa jos onnistaa. Voihan toinen olla esim niin levoton nukkuja ettei se yhteiselo onnistakkaa. Meillä on värikäs esikoisen huone mm. oranssia ja kaikkia kirkkaita päävärejä joten ongelmaa siinä mielessä ei oo vaikka tulis tyttöki :p Nyt vaan pitäs saada tietokonepöytä kaupaksi että saadaan esikoisen huoneeseen tila uudelle tulokkaalle :heart:

Miten teillä aiemmat lapset ymmärtää vauvan tulon ja minkä ikäisiä ovat? Meillä tuo 1w3kk ei tiedä hölökäsenpölläystä tulevasta :D

Tervehdys kaikille pitkästä aikaa! Olen käynyt kyllä lukemassa palstaa melkein päivittäin, mutta kirjoittelut on jääneet vähälle.
Liikkeistä: ei oo mitään selviä liikkeitä vielä tuntunut. Eilen oli eka kerta kun muutaman kerran peräkkäin tuntui samassa kohdassa mahaa sellaista kutittelua sisältä päin. Ehkäpä vauva siellä kutittelee. Pientä kuplimista on tuntunut jo muutaman viikon ajan satunnaisesti, mutta se on aina ohi ennen kuin ehtii kunnolla huomatkaan. Tulis jo niitä kunnollisia potkuja
Supistuksista: tän viikon tiistaina oli rankka päivä töissä ja illallakin ohjelmaa niin ruokakaupassa alkoi supistella sit aika voimakkaasti. Supistuksia tuli useita ja tuntuivat selvästi. Aikaisemmat supparit on tuntuneet vaan jos on sattunut kokeilemaan mahan päältä kädellä. Kun pääsin kotiin lepäilemään, supistukset vähentyi ja loppui. Tietysti tämä säikäytti kovasti ja keskiviikkona heti soittelin neuvolaan. Torstaina pääsin käymään neuvolassa ja sovittiin että lepäilen torstain ja perjantain kotona ihan rauhassa. Täällä sitä nyt sitten aktiivisesti lepäillään.
Rakenneultra olis kahden ja puolen viikon päästä ja siihen mennessä pitäis päättää halutaanko tietää vauvan sukupuolta. Välttämättähän se ei ees ultrassa näy, mutta jos ultraaja kysyy niin pitäis olla vastaus valmiina. Mitään arvausta ei oikeastaan haluta kuulla, arvauksia on kyllä itselläkin ;)
Hurjaa että raskauden puoliväli alkaa jo kohta olla käsillä!

Cattitude 18+2

myymä
Meillä 3v esikoinen ymmärtää vauvantulon todella hyvin. Riemu repesi kun kuuli että hänestä tulee isosisko. Kiljahdukset olivat luokkaa "saanko mä pikkuvelisiskon.. iiihihihihihihihi"
Ja sitten hirveät tarinat siitä, kuinka hän ei sitten kiusaa ja kuinka vauva saa leikkiä hänen leluillaan :)Kauankohan vauvan syntymän jälkeen on vielä samaa mieltä ;)
Meidän neiti on kyllä jo tosi pitkään haaveillut sisaruksesta joten tämä oli ihan positiivinen juttu meille! Kovasti on muutenkin innoissaan muiden vauvojen hoitamisesta ja hirmu nätisti käsittelee joten täytyy sanoa että mun odotukset on ainakin korkealla :)

Se ois 2h vielä töitä ja sitten viikonlopun viettoon :heart:

myymä ja pikkuvelisisko 17+1 :)

Meillä 2-vuotias ei oikein ymmärrä vauvan tulosta mitään. Tietää kyllä mikä vauva on, sillä katsoo omia vauvakuviaan ja kertoo meille että "vauva". Mutta siinä vaiheessa, kun jutellaan, että vauva on äidin masussa, niin menee pasmat sekaisin. Ilmeisesti ei oikein ymmärrä.

Heippis kaikille! Täällä aika matelee eteenpäin ja tuntuu että sinne maaliskuulle on vielä niiiin pitkä matka!
Lastenhuone Meille just rempataan makkaria yläkertaan ja vaavi nukkuu siellä tietty niin kauan kun nukkuu. Vieressä on sitten lastenhuone, joka pitäis myös rempata. Rappusiin täytyy hommata portit sekä ylös, että alas, kun pikkunen kasvaa niin ei käy mitään vahinkoja.
Rakenneultra olis kahden viikon päästä. Oon nyt pyöritelly sitä sukupuoliasiaa mielessäni ja aion kyllä sen kysya, mies haluaa myös tietää. Tosin se ultraava lääkäri on niin tohelo, että osaakohan ihan oiken kattoa... :/ Jotenkin koko ajan ajattelen vaavia poikana, mutta en tietenkään ole yhtään pettynyt jos tyttö tulee. Vaatteet joita olen ostanut on aika poikamaisia unisexvaatteita. Meidän isäntä kun ei halau että pojalla käytettäis vaaleanpunaista yms. niin on sitten "turvallisempia" vaatteita. Tosin sanoin kerran että meidän pojasta voitais sitten kasvatta metroseksuaali, isäntä ei ollu ihan samaa mieltä! :D
Liikkeet edelleen jotain muljahduksia tuntuu, mutta en ole varma onko ne vaavin vai suolen liikehdintää. Jotkut moksahdukset kyllä on paljon napakamia ja selkeempiä, niin ehkä ne sitten olis Pallopään liikkumista. :heart:
Täällä on joillain inhottavia kipuja... Mulla särkee kädet. Tuntuu että sormet olis koko ajan vähän puuduksissa ja sellaset kankeet ja ranteet särkee melkein koko ajan. Välillä kipu säteilee kyynärpäihinkin. Todella ärsyttävää ja nyt kirjottaessakin tuntuu, että särky vaan yltyy. Mikähän lie tuotakin aiheuttaa...
Mukavaa syksyistä vknloppua kaikille!! :flower:

Riine ja Pallopää 17+3

Zoe-F
Niin tosiaan vaikka meilläkin se lastenhuone on, niin nappula nukkuu pinniksessään meidän sängyn vieressä niin kauan että nukkuu koko yön rauhassa, ja sitten muuttaa omaan huoneeseensa :)

sukupuolesta aiotaan kysyä, viikon päästä ois jo rakenneultra! =) En kyllä hirveesti luota siihen mitä sanoovat, esikkoakin väittivät tytöks ja poika tuo näyttää olevan! Ois kiva saaha ne veikkaukset etusivulle.

liikkeistä joka päivä tuntuu, aina vasemmalla puolella ja alamahalla.

en oikein osaa sanoa miten poika tulee suhtautumaan vauvaan ikää nyt kaksi vuotta ja pari kuukautta päälle. Kovasti huutelee minun mahaan VAUVA! ja aina syönnin jälkeen taputtaa mahaansa että nyt vauva sitten syö ja ui.. :D Vähän kyllä jo hirvittää miten sitten selvitään, on niin kova poika hoitamaan tuttujen vauvoja että saa koko ajan vahtia.

lastenhuone poika nukkuu omassa huoneessaan mutta vauva tulee ainakin aluks meijän makkariin, pitää sitten isompana siirtää samaan huoneeseen isoveljen kanssa.

suonikohjuista oli joskus aikasemmin puhetta. Kyllä on jo puhennu toiseen jalkaan polvitaipeeseen kunnon muhkurat, kävin hankkimassa tukisukkia ja niitä pitää nyt sitten käyttää jatkuvasti jos ne jotain auttais.

raskausmyrkytyksestä niin mulla oli se esikon aikaan ja nyt mitä enemmän viikkoja kertyy niin sitä enemmän paniikki kasvaa... Joka kerran neuvolassa oon ihan paniikissa kun pissiä kattoovat että jos siellä rupeaa taas olemaan valkuaista niin tulee sairaalareissu. Verenpaineet onneks ainakii toistaseks ollu normaalit, toivotaan parasta ja pelätään pahinta! Onko kellään muulla täällä ollu myrkytystä?

Myhkäri+mahamölliäinen 18+6

Alkuperäinen kirjoittaja myhkäri:
Onko kellään muulla täällä ollu myrkytystä?
Ei ollut myrkytystä mutta samantyyppinen vaiva eli kolestaasi. Ero myrkytykseen on se, että verenpaineeni ja maksa-arvoni olivat koko ajan normaalit, sen sijaan virtsassa oli valkuaista ja sappiarvot aivan taivaissa. Lisäksi koko keho kutisi aivan tajuttomasti ja lopulta synnytys piti em. ongelmien vuoksi käynnistää. Kolestaasiin liittyy kohtukuoleman riski loppuviikoilla, ja sehän se huolettaa. Suurella todennäköisyydellä ongelma toistuu täsäskin raskaudessa, kuten sinullakin ehkä myrkytys. Valitettavasti kun taipumusta sellaiseen on, se usein kuulemma uusiutuu. Joten valkuaista täälläkin pelätään... :(

ärrieri ja silakka 16+5

Huomenta

Särkee paikottain lähes joka päivä. :| Nukkuminenkin alkaa olla jo epämiellyttävää. Pillitin jo 2pvä omiani ja nyt helpottaa vähän.

Liikkeet tuntuvat nyt jokapvä. Sentään jotain positiivista. :heart:

Tänään kyllä aion pysyä sohvalla. Käveleminen lisää selvästi kipuja. Arh.

Mömmis 17+0

meillä 3v5kk poika ymmärtää kyllä vauvan tulon koko ajan haluaa pitää kättä mun mahan päällä ja tunnustella josko se potkis ja kyselee kauhean tarkkaan aina neuvolan jälkeen aikki asiat!alkanu otsekkin nyt leikkimään nukella aika paljon ja syöttelee ja nukuttaa ym...sitte kok ajan kyselee saanko sitten hoitaa vauvaa ja pitää sylissä ym..ym.. :) ihana ku yks edes on täysillä mukana tässä minun raskaudessa minun kanssa :D mutta sitten onkin toinen poika 1v4kk joka on ihan hirveä hästäri,,saa nähä miten suhtautuu vauvan tuloon ku isoveljestäänkin on nyt vähän mustasukkanen!noh, jospa se menis sitten hyvin!
kyllähän tuo mieskin ihan hyvin jo pysyy kärryillä mukana :)

yönukkumisesta ollut jonkin verran puhe..mulla alkaa olla kans aika vaikeaa nukkuminen..välillä tuntuu että ei mitenkää aa unta..aina johonki sattuu tai muuten on sitten vaikeaa..

meillä vauva nukkuu aluksi meidän huoneessa pinniksessä niin kauan että nukkuu yöt hyvin ja sitten varmaan jo esikoinen haluaa oman huoneen ja keskimmäinen ja vauva saa sitten yteisen huoneen..(nyt nuo 3v5kk ja 1v4kk nukuu samassa huoneessa!)

menis jo tuo ummetus ohi..... :kieh: ihan älytön olo koko ajan..pitää vissiin lähteä pian apteekin puolelle apua hakemaan.. =)

saBiNe ja pikkuinen 19+2

Yhteistyössä