Lapsettomuushoidoissa olevat

Muistan tommosta yrityksen alkuajoilta, masennuin siitä aina heti alkuunsa. Nyt on varmaan hormonit tasaantuneet. En kuitenkaan hukkais vielä toivoa, en oo ikinä mistään lukenut, että hedelmöittymisen tapahtumisen tai tapahtumatta jättämisen vois havaita (varmaan googlainen tätä tänään koko päivän) 🤔

e: En nyt ainakaan nopeasti löydä mitään muuta kuin että hormonitasoissa ei ole eroja kiinnittymiseen asti kierroissa, joista alkaa raskaus tai ei ala raskaus. Toivottavasti vähän auttais herättämään toivoa :) Hormonien vaihtelut ovat myös hyvin yksilöllisiä ja tapahtuvat omalla aikajanallaan, ja hikoiluun voi vaikuttaa moni muukin asia.

Viimeksi muokattu:
Täällä vasta dpo 3, mut silti usko raskautumiseen 0%. Kahtena viime yönä jo tullut kuumia aaltoja ja aamuyön unettomuutta. Tuleeko muille noita oireita? Oon huomannut, että noi molemmat oireet liittyy mulla estrogeenitasojen laskuun. Käsittääkseni estrogeenitasot laskee melko nopeasti ja melko paljon, jos hedelmöittymistä ei oo tapahtunut. Jotenki tosi turhauttavaa, kun nyt oli se 2 follia.
Mulla ei oo kokemusta, mutta älä ihan vielä hukkaa toivoa 🤗 Ymmärrän kyllä turhautumisen täysin, kun näissä hoitokierroissa tietää niin tarkkaan mitä kropassa tapahtuu ja odotukset nousee sen myötä korkeammalle.

Mä tein tänään uuden testin, edelleen negaa. Oletan, että tässä kohtaa (pp 7/dpo12) olisi näkynyt edes jotakin, jos ois näkyäkseen 😣 Jätän nyt ehkä kotitestailut ja meen labraan sovitusti maanantaina. Pyysin ens viikon labroihin myös D-vitamiiniarvon ja ferritiinin tarkistuksen. Ehtii niitä vielä tarvittaessa korjailla ennen seuraavaa hoitoa. Ajattelin myös nostaa Ubikinonin annostusta, tavoitteena parantaa munasolujen laatua. Ois kiva saada seuraavaksi enemmän kuin 2 blastoa, niin ois useampi PAS-mahdollisuus.

Ehkäpä me siis piinaillaan alkuvuodesta @haaveillen samoihin aikoihin IVF-kiertoja 😊 Meinaatteko pitää koko yrityksestä taukoa hoitojen alkuun asti?

Mulla ei oo kokemusta, mutta älä ihan vielä hukkaa toivoa Ymmärrän kyllä turhautumisen täysin, kun näissä hoitokierroissa tietää niin tarkkaan mitä kropassa tapahtuu ja odotukset nousee sen myötä korkeammalle.

Mä tein tänään uuden testin, edelleen negaa. Oletan, että tässä kohtaa (pp 7/dpo12) olisi näkynyt edes jotakin, jos ois näkyäkseen Jätän nyt ehkä kotitestailut ja meen labraan sovitusti maanantaina. Pyysin ens viikon labroihin myös D-vitamiiniarvon ja ferritiinin tarkistuksen. Ehtii niitä vielä tarvittaessa korjailla ennen seuraavaa hoitoa. Ajattelin myös nostaa Ubikinonin annostusta, tavoitteena parantaa munasolujen laatua. Ois kiva saada seuraavaksi enemmän kuin 2 blastoa, niin ois useampi PAS-mahdollisuus.

Ehkäpä me siis piinaillaan alkuvuodesta @haaveillen samoihin aikoihin IVF-kiertoja Meinaatteko pitää koko yrityksestä taukoa hoitojen alkuun asti?
Kurja kun teitä ei onnistanut tässä kierroksessa, luulisi kyllä että nyt jo jotain näkyisi 😢 Ellei sitten ole myöhäinen kiinnittyjä 🤭 Mutta ehkäpä tosiaan piinaillaan sitten alkuvuodesta samoihin aikoihin.

Ja joo, luomuyritystä ei tule enää ennen hoitoja, aloitan pillerit endometrioosin takia. Estetään taudin paheneminen. Varmaan parantaa mahdollisuuksia onnistua hoidoilla verrattaen siihen että antaisi luonnollisten kiertojen tulla. Toki jotenkin pelkään, että kuulutaan siihen pieneen osaan endopotilaita joille ei tehoa mikään hoito🙈

Viimeksi muokattu:
Muistan tommosta yrityksen alkuajoilta, masennuin siitä aina heti alkuunsa. Nyt on varmaan hormonit tasaantuneet. En kuitenkaan hukkais vielä toivoa, en oo ikinä mistään lukenut, että hedelmöittymisen tapahtumisen tai tapahtumatta jättämisen vois havaita (varmaan googlainen tätä tänään koko päivän) 🤔

e: En nyt ainakaan nopeasti löydä mitään muuta kuin että hormonitasoissa ei ole eroja kiinnittymiseen asti kierroissa, joista alkaa raskaus tai ei ala raskaus. Toivottavasti vähän auttais herättämään toivoa :) Hormonien vaihtelut ovat myös hyvin yksilöllisiä ja tapahtuvat omalla aikajanallaan, ja hikoiluun voi vaikuttaa moni muukin asia.
Muistan vaa joskus nähneeni jossai netissä sellasen kuvan, jossa viivalla oli piirretty eri hormonien toiminta kuukautiskierron aikana. Sit oli kaks eri kuvaa, jossa toinen oli hedelmöittynyt ja toine ei, niin niissä se estrogeeni laski enemmän ovulaation jälkee, jos ei ollu hedelmöittynyt. Enää en kyllä googlailuilla löydä niitä, joten ehkä oon vaa nähnyt unta 😅. Nyt vaa löytyy just tietoa, että kiinnittymisen jälkee ne tasot muuttuu.

Mulla ei oo kokemusta, mutta älä ihan vielä hukkaa toivoa Ymmärrän kyllä turhautumisen täysin, kun näissä hoitokierroissa tietää niin tarkkaan mitä kropassa tapahtuu ja odotukset nousee sen myötä korkeammalle.

Mä tein tänään uuden testin, edelleen negaa. Oletan, että tässä kohtaa (pp 7/dpo12) olisi näkynyt edes jotakin, jos ois näkyäkseen Jätän nyt ehkä kotitestailut ja meen labraan sovitusti maanantaina. Pyysin ens viikon labroihin myös D-vitamiiniarvon ja ferritiinin tarkistuksen. Ehtii niitä vielä tarvittaessa korjailla ennen seuraavaa hoitoa. Ajattelin myös nostaa Ubikinonin annostusta, tavoitteena parantaa munasolujen laatua. Ois kiva saada seuraavaksi enemmän kuin 2 blastoa, niin ois useampi PAS-mahdollisuus.

Ehkäpä me siis piinaillaan alkuvuodesta @haaveillen samoihin aikoihin IVF-kiertoja Meinaatteko pitää koko yrityksestä taukoa hoitojen alkuun asti?
Harmi, että sun testit näytti negatiivista ☹ Kiinnostais kuulla lisää tosta Ubikinonista. Miten käytät sitä, lääkärin ohjeella vai itsenäisesti, onko tutkitusti todettu, että sil voi parantaa munasolujen laatua?

Harmi, että sun testit näytti negatiivista Kiinnostais kuulla lisää tosta Ubikinonista. Miten käytät sitä, lääkärin ohjeella vai itsenäisesti, onko tutkitusti todettu, että sil voi parantaa munasolujen laatua?
Käytän itsenäisesti. Siitä on tehty tutkimuksia, joissa sen on todettu parantavan munasolujen laatua IVF-hoidoissa. Vaikuttaa vaan viiveellä, pitäisi useampi kuukausi syödä ennen kuin alkaa vaikutuksia näkyä. Netistä löytyy sekä suomeksi että englanniksi paljon tietoa, toki lähdekritiikkiä joutuu käyttämään. Varsinkin annostuksista löytyy ohjeita laidasta laitaan. Mä käytän 200 mg päivässä, yhden kapselin aamulla ja yhden illalla - purkissa mainittu maksimi, enempää en ole uskaltanut ottaa ennen kunnolla aiheeseen perehtymistä. Palstoilla puhutaan jopa 600-800mg annostuksista.

Ja joo, luomuyritystä ei tule enää ennen hoitoja, aloitan pillerit endometrioosin takia. Estetään taudin paheneminen. Varmaan parantaa mahdollisuuksia onnistua hoidoilla verrattaen siihen että antaisi luonnollisten kiertojen tulla. Toki jotenkin pelkään, että kuulutaan siihen pieneen osaan endopotilaita joille ei tehoa mikään hoito
Varmasti outoa, kun jää hetkeksi kaikki piinailu pois. Tauko tekee varmasti päälle hyvää, jos vaan pystyy saamaan ajatukset projektista pois. Helpommin sanottu kuin tehty 🫣

Käytän itsenäisesti. Siitä on tehty tutkimuksia, joissa sen on todettu parantavan munasolujen laatua IVF-hoidoissa. Vaikuttaa vaan viiveellä, pitäisi useampi kuukausi syödä ennen kuin alkaa vaikutuksia näkyä. Netistä löytyy sekä suomeksi että englanniksi paljon tietoa, toki lähdekritiikkiä joutuu käyttämään. Varsinkin annostuksista löytyy ohjeita laidasta laitaan. Mä käytän 200 mg päivässä, yhden kapselin aamulla ja yhden illalla - purkissa mainittu maksimi, enempää en ole uskaltanut ottaa ennen kunnolla aiheeseen perehtymistä. Palstoilla puhutaan jopa 600-800mg annostuksista.

Varmasti outoa, kun jää hetkeksi kaikki piinailu pois. Tauko tekee varmasti päälle hyvää, jos vaan pystyy saamaan ajatukset projektista pois. Helpommin sanottu kuin tehty 🫣
On todella outoa, tässä tuntuu kuin uusi elämä olisi alkamassa 😅 Ja tänään on se päivä, kp1 ja ensimmäinen pilleri. Hyvästi ovulaatiotestit, raskaustestit, piinailupäivät, jatkuvat pettymykset, vitutukset, ahdistus. Niin hassua kun tämä onkin mutta tänään olo on todella helpottunut ja kevyt. Uskon että tämä tauko todella tekee mielelle hyvää ❤ En usko että saan ajatuksia projektista pois, mutta nyt näkökulma on muuttunut, kun luonnollinen onnistuminen on suljettu pois kokonaan. Nyt täytyy vain yrittää löytää lempeyttä tähän vallitsevaan tilanteeseen. Ei tälle voi itse mitään.

Täytyypä alkaa tutkia tuota ubikinonia. 😃 Mitäköhän muuta sitä itse voisi tehdä että munasolut ja alkiot olisi mahdollisimman hyviä sitten hoidoissa 🤔

Viimeksi muokattu:
vierailija
Muistan vaa joskus nähneeni jossai netissä sellasen kuvan, jossa viivalla oli piirretty eri hormonien toiminta kuukautiskierron aikana. Sit oli kaks eri kuvaa, jossa toinen oli hedelmöittynyt ja toine ei, niin niissä se estrogeeni laski enemmän ovulaation jälkee, jos ei ollu hedelmöittynyt. Enää en kyllä googlailuilla löydä niitä, joten ehkä oon vaa nähnyt unta . Nyt vaa löytyy just tietoa, että kiinnittymisen jälkee ne tasot muuttuu.
Olisko tää https://www.clearblue.com/menstrual-cycle/menstrual-cycles-and-ovulation :D

Oon kans nyt pari kuukautta syönyt tota (ubikinoni) Q10:ä. Totesin hiukan luettuani siitä, että on turvallinen syödä itsenäisesti ja sitä suositellaan monesti ja on maailmanlaajuisesti monen raskautta yrittävän vitamiinilistalla. Samoin NAC (n-asetyylikysteiini) on yhdistetty hedelmällisyyteen. Raudan tärkeyttä ei voi myöskään aliarvioida. Sain vasta akupunktiohoitajaltani suosituksen syödä sen kanssa laktoferiiniä, auttaa imeytymisessä. Sit perus C-vitamiini. Ravinnossa muuten proteiinin ja hyvien rasvojen saanti on oleellista (erityisesti heti aamupalalle paljon proteiinia). Itse aloin syödä siemennäkkäreitä avokadolla välipalana. Mies oli tehnyt tutkimuksensa miesten oleellisista vitaamiineista, pitääpä kysyä häneltä lista ja jakaa se täällä :)

Toi edellinen oli siis mun!

Mua vähän jännittää olisko tää kierto kuitenkin meidän: DPO11-12 tänään, ja lämpö yllättäen nousikin siihen tasoon, jossa se oli ekassa raskaudesta samana päivänä. En vaan uskaltanut aamulla katsoa ouraa ennen aamupissaa, joten en vielä päässyt testaamaan. Illalla ehkä sitten. Toisaalta haluaisin katsoa huomisaamun lämmön vielä, koska pelkään et tää on joku keltarauhasen viimeinen rykäisy nostaa progesteronitasoja, mikä nostaa lämpöjä, ja sitten se kuitenkin surkastuu ja menkat alkaa ajallaan sunnuntaina.

• Tykkää
Reactions: haaveillen
vierailija

Mua vähän jännittää olisko tää kierto kuitenkin meidän: DPO11-12 tänään, ja lämpö yllättäen nousikin siihen tasoon, jossa se oli ekassa raskaudesta samana päivänä. En vaan uskaltanut aamulla katsoa ouraa ennen aamupissaa, joten en vielä päässyt testaamaan. Illalla ehkä sitten. Toisaalta haluaisin katsoa huomisaamun lämmön vielä, koska pelkään et tää on joku keltarauhasen viimeinen rykäisy nostaa progesteronitasoja, mikä nostaa lämpöjä, ja sitten se kuitenkin surkastuu ja menkat alkaa ajallaan sunnuntaina.
Todella jännittävää @ToiveikasToivoton. Pidetään peukkuja sinulle, ja tule sitten kertomaan miltä testi näytti. Oliko niin, että nyt oli tässä kierrossa 2. inssi?

/Vierailija

• Tykkää
Reactions: ToiveikasToivoton
Tuun vielä paremmalla ajalla lukemaan uudet kirjoitukset, mutta pakko purkaa omaa ihmettelyä. Mul oli tänää dpo 5 progesteronin mittaus. Tulos oli 85 eli yli viitearvojen. Nyt oon iha ymmälläni, mitä ihmettä mun kehossa tapahtuu. Kolme kertaa mitattu progesteroni ja niistä 2 kertaa ollut viitearvoissa ja hyvä tulos. Nyt kolmannella kertaa yli. Silti oon kärsinyt niistä usean päivän tiputteluista ennen menkkoja. Mikä ihme sitä aiheuttaa? Turhauttavaa, kun lääkärilläkään ei oo vastausta muuuta kuin heikko keltarauhanen. Mut sit noi arvot sanoo muuta.

• Vau!

Mä rupeen epäilee, että mun munasolut on heikkolaatusia, kun raskaus ei ala. En vaa uskalla syödä mitää ilman lääkärin ohjeita😅 Toisaalta koht oon kyl valmis kokeilee kaikkea, jos parantaa mahdollisuuksia

Olisko tää https://www.clearblue.com/menstrual-cycle/menstrual-cycles-and-ovulation :D

Oon kans nyt pari kuukautta syönyt tota (ubikinoni) Q10:ä. Totesin hiukan luettuani siitä, että on turvallinen syödä itsenäisesti ja sitä suositellaan monesti ja on maailmanlaajuisesti monen raskautta yrittävän vitamiinilistalla. Samoin NAC (n-asetyylikysteiini) on yhdistetty hedelmällisyyteen. Raudan tärkeyttä ei voi myöskään aliarvioida. Sain vasta akupunktiohoitajaltani suosituksen syödä sen kanssa laktoferiiniä, auttaa imeytymisessä. Sit perus C-vitamiini. Ravinnossa muuten proteiinin ja hyvien rasvojen saanti on oleellista (erityisesti heti aamupalalle paljon proteiinia). Itse aloin syödä siemennäkkäreitä avokadolla välipalana. Mies oli tehnyt tutkimuksensa miesten oleellisista vitaamiineista, pitääpä kysyä häneltä lista ja jakaa se täällä :)
Varmaa ollu toi kuva. Nyt tarkemmalla syynillä näyttää, että se estrogeeni laskee heti ovulaation jälkee samalle tasolle, mut loppu menee sit eri tavalla. Silmä ehkä hämääntyy luulemaan, että laskisi vähemmän, jos hedelmöittyy. Mulla ainakin toimi tosi hyvin imeytymiseen se, että söin rautaa joka toinen päivä, otin aamulla tyhjää vatsaa ja aamupala tunnin päästä. Tol keinolla itellä nousi puolessa vuodesta ferritiini 21-->82.

• Tykkää

Ooo, nyt on kyllä jännittävää, miten käy. Toivottavasti hyvin!

• Tykkää
Erikoista... onko @Tyyn3 sun kohtua tähystetty polyyppien varalta? Kilpirauhasarvoja otettu? Toki varmasti lääkäri olis huomioinut kaiken.
Multa on varmaa mitattu verikokeilla kaikki mahdollinen ja osa useampaa kertaa🙈 Osan oon ostanut omakustanteisesti Puhdin kautta ja osa iha lääkäreiden toimesta. Kilpparit otettu 3 kertaa vuoden sisään ja kaikilla kerroilla normaalit. Siis noi perus ultraukset tehty 5 kertaa vuoden sisään ja niissä kaikki aina näyttänyt normaalilta. Pitäskö niissä näkyä ne polyypit vai vaatiko jotai muuta tutkimusta?

vierailija
Multa on varmaa mitattu verikokeilla kaikki mahdollinen ja osa useampaa kertaa🙈 Osan oon ostanut omakustanteisesti Puhdin kautta ja osa iha lääkäreiden toimesta. Kilpparit otettu 3 kertaa vuoden sisään ja kaikilla kerroilla normaalit. Siis noi perus ultraukset tehty 5 kertaa vuoden sisään ja niissä kaikki aina näyttänyt normaalilta. Pitäskö niissä näkyä ne polyypit vai vaatiko jotai muuta tutkimusta?
Mulla on näkynyt tutkimusten alkuvaiheessa normi ultrassa epäily polyypistä. Muistaakseni niistä ei ollut mitään oireita, kuten tiputtelua. Ne näkyy paremmin varjoainekuvauksessa, niin tehtiin ton epäilyn jälkeen munatorvien aukiolotutkimus ja saatiin sitä kautta varmennus. Ja sitten ne piti poistaa erillisessä toimenpiteessä ennen mahdollisia IVF-hoitoja, muut hoidot oli ok tehdä. Riippuu kai aika paljon polyypistä kuinka haitallisia ne mahdollisesti on..

/Vierailija

• Tykkää
Mulla on näkynyt tutkimusten alkuvaiheessa normi ultrassa epäily polyypistä. Muistaakseni niistä ei ollut mitään oireita, kuten tiputtelua. Ne näkyy paremmin varjoainekuvauksessa, niin tehtiin ton epäilyn jälkeen munatorvien aukiolotutkimus ja saatiin sitä kautta varmennus. Ja sitten ne piti poistaa erillisessä toimenpiteessä ennen mahdollisia IVF-hoitoja, muut hoidot oli ok tehdä. Riippuu kai aika paljon polyypistä kuinka haitallisia ne mahdollisesti on..

/Vierailija
Okei. Mulla on myös tehty munatorvien aukiolotutkimus ja siinä kaikki ok. Luulis, että jotain epäilystä niistä ois jo tullut, jos niitä ois 🤔

Tein testin ja kyllä siihen vaan kaksi viivaa tuli 🥹 Tämä tuntuu suurelta ihmeeltä ja silti kuitenkin niin maailman luonnollisimmalta asialta. Vaikea uskoa... 20. yrityskerta reilun 1,5 vuoden aikana, ja eka plussa.

Oireet oli DPO 9 asti ihan samat kuin muissa kierroissa, sitten alkoi hengästyminen ihan pienestä, ja pienenpieni rintojen kutina/kihelmöinti.

• Rakkaus
Reactions: RLiisukka ja Tyyn3
Multa on varmaa mitattu verikokeilla kaikki mahdollinen ja osa useampaa kertaa Osan oon ostanut omakustanteisesti Puhdin kautta ja osa iha lääkäreiden toimesta. Kilpparit otettu 3 kertaa vuoden sisään ja kaikilla kerroilla normaalit. Siis noi perus ultraukset tehty 5 kertaa vuoden sisään ja niissä kaikki aina näyttänyt normaalilta. Pitäskö niissä näkyä ne polyypit vai vaatiko jotai muuta tutkimusta?
Nuohan kuulostaa hyvältä, syy voi olla jossain muualla kuin sinussa, muistathan sen 🥰
Mulla gyne vuos sitten ekalla käynnillä oli näkevinään ultrassa polyypin, mut myöhemmin kun tähystettiin kohtu aukkarin yhteydessä, ei siellä mitään ollutkaan. Mutta se ultralaite olikin varmaan esihistorialliselta ajalta :D

• Tykkää
Reactions: Tyyn3
Tein testin ja kyllä siihen vaan kaksi viivaa tuli 🥹 Tämä tuntuu suurelta ihmeeltä ja silti kuitenkin niin maailman luonnollisimmalta asialta. Vaikea uskoa... 20. yrityskerta reilun 1,5 vuoden aikana, ja eka plussa.

Oireet oli DPO 9 asti ihan samat kuin muissa kierroissa, sitten alkoi hengästyminen ihan pienestä, ja pienenpieni rintojen kutina/kihelmöinti.
Ei vitsi, ihanaa 🥰 Nyt vaa toivotaan parasta jatkon kannalta🙏

• Rakkaus

Yhteistyössä