**Maalismasut 2009* lokakuussa

Huomenia...kauhee väsy tänään! Ei meinaa saada silmiä auki.

Nimistä on ollut puhetta. Kun odotin esikoista niin ajattelin että jos se on tyttö niin sen nimeksi tulee Sonja tai Sofia. Sitten kun neiti syntyi niin ei se näyttänyt kummaltakaan ja nimestä tuli ihan joku muu. :D Vähän on nyt etukäteen mietitty kun kerta kahta kieltä tässä puhutaan niin pitäis olla molempien suvulle selvä kuinka nimi lausutaan.

Painosta täällä ollaan edelleen -4kg lähtöpainosta. Sama oli neitiä odottaessa. Kyllä se tässä puolen välin jälkeen lähtee nousuun. Masu kyllä näkyy mutta pylly on pienentynyt ja hyvä niin :LOL:

Maanantaina on sitten se rakenneultra ja sitten käydään tutustumassa siihen päiväkotiin. Kuinka ihmeessä mä jaksan mennä töihin kun tarvin pitkät yöunet ja sitten vielä päikkäritkin?!

chromo 18+5
 
Ajattelin toistaa kysymykseni, eli olisko teillä ehdottaa joitain kivoja nimisivuja netissä? Mun "ääni" tuntuu välillä hukkuvan tänne kun en niin usein kirjoittele :ashamed:
Meilläkin on jo nimiä mielessä....päästiin viimein yhteisymmärrykseen miehen kanssa :D

Päivitin profiilikuvani joka on kyllä vähän huono kun itse on niin vaikea ottaa kuvaa. Vähän on mustelmia nuista piikityksistä :whistle:

Vauva on alkanut liikkua ihan päivittäin ja nyt ne tuntuu paljon pidempään kuin ennen....tietty siks et vauveli on kasvanut. Se on huojentavaa kun tietää että siellä on elämää.

häpyluun kipeytymisestä mun on pitänyt täällä käydä kysymässäkin. Eli mulla on ollu nyt viikon verran ihan tajuttoman kipeänä se, enkä muista että se olis ollu pojilta näin kipeä ja vielä tässä vaiheessa. Tuntuu että tässä raskaudessa on tullut kaikki vaivat aikasemmin....ihan tajuton iskias josta kärsin ihan ilman raskauttakin :'( Sit tää häpyluun kipu....en pysty edes haravoimaan kun se tulee niin kipeäksi :/ Ja nyt mulla on alkanut tulemaan suonikohjuja ja voi taivas että mun jalkoja särkee :( Hirudoid fortea olen taas laittanut joka ilta.
Täytyy mainita asiasta tuolla rakenneultrassa kun mulla on lääkäri samalla. Mulla on tuossa vasemmassa jalassa sellanen kamala sininen suoni joka sinertää iltaisin ja sitä särkee. Se lähtee tuolta nilkasta ja päättyy reiteen....ihan vois kynällä piirtää missä se kulkee :eek:

Mutta rakenneultraa odotellessa ja vauvan mylläämisestä onnellisena.

Mantatyttö rv19+4
 
Itkemisestä: No juuh. Luulin sen vaiheen jo menneen ohi mutta ei. Nyt sitten töissä paloi niin totaalisesti hermot että purskahdin itkuun :'( Nyt tässä yritän rauhoittua ja parantaa mielialaa ajattelemalla viikonloppua. Stressi kun on aika kova eikä sitä meinaisi nyt jaksaa tässä tilassa...

Kivut: Liitoskipuja on minullakin ajoittain mutta pahiten vaivaa tuo iskias, joka olikin jo kaksi vuotta poissa. Odotinkin, että se alkaa taas vaivata, koska raskaudessahan nikamavälit löystyvät, mutta en odottanut kipuja vielä näin aikaisin. Vielä voin kuitenkin töissä olla ja särkylääkettä en ole ottanut..

Nimistä: Toivottavasti kukaan tuttu ei minua täältä tunnista mutta paljastan nyt että pojan etunimeksi tulee joko Vilho tai Ville ja tytön Hilla tai Vilma. Miehen kanssa vielä mietitään (ja väännetään kättä). Rakenneultran jälkeen asia varmistuu kun tiedetään kumpi on tulossa (jos vain näkyy).

Mantatyttö82: Löytyisikö täältä nimiä? http://etunimet.net/
Perhekerhon sivuilla on myös nimikone, jota voi käyttää http:://www.perhekerho.net
 
Heips,

Laitanpa heti tämän aamun neuvolakuulumisia (siinä järjestyksessä kun muistan):
Pissi puhdas
Verenpaine 128/82
Vauvan syke 150-160
Painon lisäys n. 500g/vko, yht. tullut 3,8 kg lisää
Vauvan liikkeet ++
Sf-mitta 21 cm (niin mentiin yli yläkäyrien)

Sf-mitasta terkkari sanoi olevan aivan normaalia, että uudelleensynnyttäjä menee ekalla kerralla yli yläkäyrien. Tämä johtuu siitä, että kohtu antaa helpommin periksi ja venyy nopeammin. Kohtu on jo mulla navan yläpuolella :eek: . Sain tänään kelan paperit ja raskaustodistuksen, jonka kylläkin saan laittaa eteenpäin vasta 1.11, jolloin se 154 päivää tulee täyteen. Mutta onpahan aikaa taistella papereiden kanssa.

Mulla on Mantatytölle pari nimisivua, tosin ovat nimikoneita ja tulokset pitää ottaa huumorilla. Mutta yllättävän hyviä yhdistelmiä sieltä saattaa tulla :) .

http://nimikone.toimii.net/
http://www.xestia.net/nimikone/index.php

muoks. Ja tiedoksi, se nimi mikä ylimmäisestä nimikoneesta tulee, ei ole mun sukunimi/mun arpoma vaihtoehto ;) . Kone arpoo joka avauskerralla mitä sattuu.

Nimistä: Meillä oli esikoisen aikaan tytölle etunimeksi Sara, joka on edelleen ihan hyvä vaihtoehto. Toinen joka on nyt noussut hyväksi vaihtoehdoksi on Venla. Itse tykkään hirmuisesti Lilja-nimestä ja sen haluisinkin edes toiseksi nimeksi. Pojalle meidän on ollut vaikea keksiä nimeä ja nyt kun varovaisesti veikattiin poikaa, niin ongelma on taas edessä. Mun suosikkeja on Joona, Niklas, Ville ja Onni. Toinen nimi tulee varmaan olemaan sama kuin miehen isällä. Meillä on esikoisen toinen nimi sama kuin mun isällä, vaarilla, isovaarilla jne. Joka tapauksessa nimi tulee olemaan lyhyt ja ytimekäs, sillä meidän sukunimi on pitkä. Yksiosainen mut piiiiitkä.

ärrieri: Myös mä olen itkeä tihuuttanyt töissä. Kiukutti niin hitosti, kun oli tosi vaikea homma eikä keneltäkään saanut apua. Soittelin 5 ihmiselle eikä kukaan tiennyt mitään, joten itkuhan siinä pääsi. Onneksi mulla on oma koppi, jossa sain rauhassa koota itseni ja rauhoittua ja tais itkut jäädä vain mun omaan tietoon :ashamed: . Ikinä milloinkaan en ole aikaisemmin silleen revennyt mutta silloinen tilanne tuntui aivan ylitsepääsemättömältä.

Iines ja Sintti 20+6
 
heippa

nimistä..

Iines: Itse tykkään kans kovasti Venla nimestä :D Tosin esikoisesta olis tullut joko Nea tai Neea jos olis ollut tyttö..

Pojalle haluaisin yhdeksi nimeksi Valtteri. Tykään nimestä kovin. Ja tosiaan tuota Venlaa vähän mietitty.. mut sen näkee sitten.
Pojalla kolme nimeä ja toinen nimi on Onni mihen ukin mukaan.. viimeiseksi nimeksi hänelle meinattiin Valtteria mutta tulikin minun suvussa kulkeva suvun Oskari.

pöh, nyt en muista mitä piti joten lopetan tähän. palailen kun muistuu mieleen.

niin satsumoista.. täällä kans menee ihan jonkun verran :p
 
Hellou!
Terveiset neuvolasta. kaikki oli ihan ok. Painoa oli tullut per viikko n. +700 gr :snotty: , no se oli edellisellä kerralla laskenut että jos nyt menis ihan normaaliin piikkiin. Mulla kanssa sf mitta siellä yläkäyrillä, tosin kyllä kohtu venyy nyt 4. kertaa joten ei sinällään oo mitään uutta. Verenpaine oli 102/71, yläpaine laskenut kuin lehmän häntä tähän mennessä. Keltään ei oo aiemmin ollut näin alhaisia lukemia. Terkka oli jo että lisäisitkös suolaa ruokaan?!? Minä, siihen että et arvaa mitä oon syönyt tässä kuluneitten viikkojen aikaan. Sipsiä ja salmiakkia.... Se voi selittää osaltaan tota painonnousuakin.... Anyway. Terkka oli ihanan huolestunut mun jaksamisestani. Katsotaan, jos sais nyt jotain ihan konkreettista apua.
Satsumat on hyviä. Maistuu mullekin :p .
Muija ja kevätmyrsky 19 + 6
 
myymä
Nimistä: MEidän esikoinen on nimeltään Venla ja itse en halua jatkaa "v-sääntöä" eli siis että loputkin lapset olisivat V kirjaimella. Sen sijaan haluaisin "vanhan" nimen...
Tytölle olen ajatellut "Aino tai Anna" ja pojalle "Eelis tai Eemeli" :)

myymä ja pikkuvelisisko 19+1 :)
 
Zoe-F
Voi ei, sovin kaupat kolmista housuista ja maksoin ne tietenkin viime perjantaina.
Pakettia ei kuulu eikä näy, eikä henkilöltä ole tullut mitään viestiä takaisin päin sitten viime sunnuntain kun selitti jotakin sairaasta lapsestaan.
Mitä hittoa voin tehdä?
 
ZoeF: Toivottavasti saat housut. tai tosiaan vie asia eteenpäin jos ei mitään ala kuulua.
Itse parit housut sieltä tilannut ja pojalle kevyt toppiksen ja pian olen aina vaatteet saanut onneksi.

Myymä: Itse en kans halua että seuraavan lapsen nimi alkaa T:llä.. siis ellei löydy vahingossa semmoinen nimi mikä toisaan halutaan. Muuten on aivan sama millä kirjaimella alkaa. heh. ymmärsiköhän tätä kukaan :whistle:

ei kai mulla mitään ihmeempää ollut. pojan toin nukkumaan.. j
a sen verran pitää iloita että sohvalla pötkötellessäni aivan säikähdin kun pikkuinen tömäytti niin lujaa! aloin seurata niin liikkeet näkyi selvästi masun päältä :heart:
mies näki ja tunsi myös liikkeet erittäin hyvin. tähän asti ei vielä ole mahan päältä tuntunut. Haukan näköistä kun toinen pää sätki alhaalla vasemmalla ja toinen viistoon oikealle vähän ylempänä :D

maha täysi kun leivoin sämpylöitä.. laitettiin sitten väliin jauhelihapihvit, kurkkua, tomaattia, juutsoa, ketsuppia ja eiku ääntä kohti :p oli hyvää

mut nyt jos valuis suihkuun.. kerkeis vähän telkun äressäkin istua ennen kun uni alkaa liiaksi painaa.
 
myymä
mmiisa Uskon ja tiedän mitä käyt läpi.. Meillä mies ei usein baareile mutta tuntui kun tulin raskaaksi että olis ollut menossa useammin kuin normaalisti. Tämäkös mua pänni. Se, että oli kahtena viikonloppuna peräkkäin sai mut jo raivon partaalle.. .
NYt meillä on onneksi tuo rakennusprojekti niin sen kaikki vapaa-aika menee kyllä tontilla, joten ei ehdi baareilemaan! Sapettaahan se kun joku kaveri kuitenkin sille joka vkl soittelee, että "lähekkö baariin tänään" ... Plaah!

Tänään ollaan menossa kaveripariskunnan kanssa ravintolaan syömään ja sen jälkeen keilaamaan! Tyttö menee muutamaksi tunniksi anopille hoitoon :)
Saa nähdä mitä keilaamisesta tulee , että jaksaako tää möhö nostella niitä keilapalloja :D

Myymä ja pikkuvelisisko 19+2
 
mmiisa :hug: , varmaan aika kurja tilanne. :/ Tsemppiä kuitenkin!

Noista nimistä sen verran, että mullakin on joitain suosikkeja, mutta mitään varmaa ei todellakaanolla päätetty. Itse pidän oikein kovasti tuosta Venla nimestä myöskin, poikien nimistä minun suosikeiksi on ehkä tullut Eetu, Tommy, Niki ja Verneri. :heart:

Kurja ilma täällä, tuntuu ettei tuosta harmaasta taivaasta pääse eroon koskaan. Onneksi minulla on jo flunssa ohi, mies sen sijaan oli viime yön kuumeessa. :(

Niinu & itiö 21+2
 
Ihana maha Mantatytöllä :D Mullakin on tuota kokoa mutta ei noin sievä.

mmiisa: Hmm..inhottava tilanne. Enpä osaa antaa muuta neuvoa kuin keskustelu. Meillä oli eilen aikamoinen riita miehen kanssa pitkästä aikaa ja kyllä otti koville. Asiat on sovittu ja riita puhdisti kyllä ilmaa mutta jotenkin on nyt niin takki tyhjänä olo. Meillä kun riidellään harvoin mutta sitäkin kovemmalla intensiteetillä kun sille päälle satutaan
:LOL:

Zoe-F: laitapa myyjälle viestiä, että jos ei ala yhteydenottoa kuulumaan niin asia siirtyy poliisin hoidettavaksi. Onhan sinulla hänen henkilöllisyys kuitenkin tiedossa kun olet rahat maksanut hänen tilillensä, eikös?

Mukavaa viikonloppua kaikille, ei olla kiukkuisia miehillemme :D

ärrieri 18+6
 
Kävin eilen ultrassa ja kaikki näytti todella hyvältä, painoarvio pallukalla oli reilu 300g. Sukupuolikin "selvisi" tyttöhän sieltä sitten maaliskuussa varmaan maailmaan tulla tupsahtaa. :) Oli oikein avulias ja oikein ojensi jalkaansa jotta mitat saatiin. :D Saa lisätä tuon tyttöjutun tuonne etusivulle :) Ajattelin tänne tulla kertomaan tästä kun on ollu koko ajan tyttö-oloki viel! :D



Eternal-life ja tyttöasukki 20+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja ärrieri:
Ihana maha Mantatytöllä :D Mullakin on tuota kokoa mutta ei noin sievä.

mmiisa: Hmm..inhottava tilanne. Enpä osaa antaa muuta neuvoa kuin keskustelu. Meillä oli eilen aikamoinen riita miehen kanssa pitkästä aikaa ja kyllä otti koville. Asiat on sovittu ja riita puhdisti kyllä ilmaa mutta jotenkin on nyt niin takki tyhjänä olo. Meillä kun riidellään harvoin mutta sitäkin kovemmalla intensiteetillä kun sille päälle satutaan
:LOL:

Zoe-F: laitapa myyjälle viestiä, että jos ei ala yhteydenottoa kuulumaan niin asia siirtyy poliisin hoidettavaksi. Onhan sinulla hänen henkilöllisyys kuitenkin tiedossa kun olet rahat maksanut hänen tilillensä, eikös?

Mukavaa viikonloppua kaikille, ei olla kiukkuisia miehillemme :D

ärrieri 18+6
Kiitos :D Vähän on jo arpinen massu, mutta pitäähän sitä olla muistoja raskausajoista :D
 
Iltoja
Mä kans laitoin profiiliin jonkinlaista kuvaa mahan tekeleestä. Sintti ilmeisesti vähän taaksepäin länällään kun ei se vieläkään oikein näy. Näin iltaisella kera närästyksen olo on kuin ilmalaivalla. Liekkö herkuttelulla syynsä :whistle:
Koko päivä tullut lorvittua kaupungilla. Ostin pinnasänkyyn reunapehmusteet. Eilen äiskä oli ostanut kierrätyskeskukselta pinnasängyn 10 eurolla jossa on laskettava laita. kaverini sen ekana bongannut ja heti ilmottamaan että nyt ois sänky jota ootte etsineet.
Joskus oli puhetta vaipoista. Mä olin aluksi kertakäyttöisten kannalla mutta pihin miehen ansiosta olen lämmennyt osittaiselle kestoilulle. Voihan sitä ainakin kokeilla. Huuto netistä karjaisin kestovaipan ja miehen mummolta kyselin josko hän voisi vaikka tehdä muutaman pienen koekappaleen. Olenpahan mä sen verran mukavuuden haluinen että kestovaipat kulkee varmasti siinä rinnalla.
Ma oli neuvola, huonomuistisena en ole siitä tainnut mainita. Ihmeitä siellä ei ollut mutta rautakuurille patistivat. Hemppa 115. Painoo tullut kolmisen kiloa noin kymmeneen viikkoon joten ehkä syytä makeisia rajoittaa. Sydän pumppaili kuten pitikin.
Nimeä en ole kummemmin vielä pähkäillyt. Mies viikko sitten laittoi joitain ehdotuksia. Katsoo nyt sitten kun käärö on syntynyt että miltä hän näyttää. Voihan olla että Terttu näyttääkin Maijalta tai Esko Villeltä :LOL:

Hansku ja Sintti 18+1
 
myymä
Huomenta :)
Oltiin eilen keilaamassa ja oli oikein mukavaa :) Jotain vaihtelua normaaliin viikonloppuun!
Tänään olis tarkoitus käydä pyörähtämässä omakotimessuilla!
Mies tunsi tänään aamulla ekaa kertaa potkuja masun päältä! Niin ne alkaa voimistua! :)

Enää 2 yötä ja sit on ultra... sitä NIIN kovasti odottaen!!

MYymä ja pikkuvelisisko 19+3 :)
 
Huomenta huomenta!

Meillä ei oo mies vielä tuntenut potkuja, kun ei toukka tunnu ikinä potkivan sillon kun mies ois lähellä. Tai sit vaan yksittäisiä potkuja joita ei ehdi tietenkään miehelle "näyttään". Eilen tosin käskin miestä pistään käden mahan päälle niin tunsi missä kohtaa toukka oli, maha oli ihan kovana siitä kohtaa. Masussa taitaa olla varsinainen luupää.. :D

Mulla on ollut tällä viikolla jo 3 särkylääkkeetöntä päivää, on tainnut akupunktio ja nikamien paikoilleen niksauttelut auttaa!

Jipii, puolivälissä ollaan!!! rv 20+0

Tänään mennään miehen serkun kummipojan synttäreille, siellä onkin sitten vilskettä ja vilinää. Ja aika tuore vauvakin niitten perheessä on, ei oo vielä edes ristiäisiä ollut.. :heart:
 
Moi!

Ihanaa myymä kun vauvan potkut tuntuu jo masun päältä ja sun mieskin pääsee niistä nauttimaan. Meilläkin mies on monena iltana päivystänyt mun mahalla ja yrittänyt tuntea potkuja, mutta eihän se vauva silloin potki kun oikein odotellaan. :LOL:

mmiisa onko teillä muita lapsia, va voisitko lähteä miehen mukaan baariin? Tietysti jos muutenkin menee vähän huonsoti, niin ei kai sitä huvita miehen kans lähteä mihinkään... Mutta tsemppiä!

Jännä miten nuo masut tulee niin erilailla ja eri aikaan näkyviin, vaikka suurinpiirtein samoilla viikoilla mennään. Mut kyllä ne pian alkaa kaikilla näkymään, niin ettei voi olla enää epäilystä mitä on menossa. =)

Mutta nyt täytyy mennä antaa poitsulle välipalaa.

marza ja masuvauva 19+0 (19+6)
 
Ei meillä ole muita lapsia, vasta esikoista odotellaan. Olen kyllä pari kertaa mukana ollut, mutta ei vain jaksa kiinnostaa siellä baareissa mukana roikkuminen ja humalaisten katselu. :| Ollaan asiasta jo puhuttu ja mies lupasi parantaa tapojaan ja ottaa minut enempi huomioon. =) mutta saapa nyt nähdä.
 
Kaa
Ekalla nimikone-linkillä kolme ekaa ehdotusta per sukupuoli:

Piia Maarit
Anna-Liisa
Janette Lumi Julia

Kari Pekka
Juho Tuomas
Kimmo Markus

Oikein perisuomalaisia, paitsi tuo tyttöjen viimeinen. :)

Olo normaalin oireeton, saatoin ehkä tuntea liikkeitä kohdussa viikonlopun aikana. Ehkä... :heart:
 
Mulla tuli tuossa nimikoneessa ihan ihme nimiä. :)
Liikkeitä en tunne vielä. Niitä odotellessa.. Muutenkaan ei mitään ihmeitä tänne. Oon yrittäny alkaa liikkumaan, että ei painoa tulis kauheesti ylimääräistä. Tällä hetkellä tullut n. 4 kiloa.

Suunnistaja ja rakas 18+1
 

Yhteistyössä