*** LOKAMASSUT 2008 Helmikuussa***

Onnea plussasta uusille minun puolestani!
Janotus on tuttua täälläkin, se oli ihan ensimmäisiä oireita jo ennen plussausta.

Tuosta uudelle työnantajalle kertomisesta vielä. Tilanne olisi vähän eri, jos kyseessä olisi vakituinen tehtävä, mutta kun se on äitiyslomasijaisuus. Ja toki juridisesti ei tarvitse ilmoittaa kuin vasta 2 kk ennen, mutta moraalisesti vain mietityttää. Tulisi vähän petturiolo, jos ei kertoisi. Vaikka varmaan ihan turhaan. Voihan työsuhde loppua niin monesta ennalta arvaamattomasta syystäkin jo paljon nopeammin.
 
Tervetuloa kaikille uusille ja onnittelut plussasta =)

nuorityttö : Mä olin ihan samassa tilanteessa tasan kolme vuotta sitten=)
Olin 19vuotias abi ja juuri tehnyt positiivisen raskaustestin. Kirjotukset meni jotenkuten oksennellessa, mutta lakin sain silti päähäni =)
Nyt olen siis 22v ja kakkosta odotellaan =)
Minä kerroin yhdelle ystävälleni, sekä perheelleni heti..Toki jotkut arvelivat kun olin abiristeilyllä kumman kiltisti :whistle:
Paljon onnea vielä :heart:

Mulla jylläs eilen yöllä kunnolla hormoonit =). Riideltiin miehen kanssa hyvin tavanomaisesti siitä kumpi vie koiran aamulla ulos..lopputuloksena itkin ainakin puolituntia oikeastaan täysin ilman syytä :| ..ne kyyneleet vaan tuli jostain =)
..muuten oon edellen ollut aika oireeton. Kauhulla odotan tuleeko taas kamalta pahoinvoinnit..

Liina: ihania uutisia :heart: ..en malta odottaa omaa ultraa, johon on vielä kuukausi..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cristiina:
emilynajattelin kans että jos gynellä uutiset on hyvät niin meen ostaan jotain vaatetta itselleni :D missä vaiheessa jouduit siirtymään väljempiin vaatteisiin viime raskaudessa?
Tätäpä en enää kunnolla muista - osa hameista kun mahtui päälle vielä puolivälin jälkeen mutta mammahameitakin tuli käytettyä jo aikaisesta vaiheesta (nytkin on yksi päällä :D ) koska ne vyötärökaistaleet saa ihan kivasti käärittyä kun maha on pieni, eli näitä voi pitää vaikkei ole vielä iso mahakaan :D Housuja käytän muutenkin harvemmin, mutta kyllä ne rupesi aika pian puristamaan :) Saas nähdä miten nyt..

Ja taas on hirveän huono olo, tein ja söin äsken muutaman lusikallisen parsakaali-kukkakaaligratiinia ja ugh että oli likellä ettei joutunut menemään oksentamaan sen jälkeen. Nyt ei maistu mikään ruoka taas, illalla varmaan paremmin. Toivottavasti, alkaa heikottaa nopeasti ja vkonloppuna olisi töitäkin painettava.
 
Dasale kiva kuulla et jollaki on edes ollu sama tilanne :D minä oon ite ammattikoulussa mutta päättötyön teko tässä ois pahimmillaan ja mulla väsymys täys 10 koko ajan! :| Toivotaan että saan kuitenkin paperit toukokuun viimenen päivä :) Mulla kans hormoonit jyllää,hermostun ihan pikku asioista ukolle (esim.siitä jos vessapaperi rulla on väärinpäin telineessä) ja saan hysteerisiä itkukohtauksia iliman syytä :D
Isosiskoni odottaa tällä hetkellä neljättä lastaan,ja kaikki raskaudet sillä on menny just ku äitilläki,kamala pahoinvointi ja kaikki maholliset oireet mitä vaan voi olla..pahoin pelkään että tulee olemaan myös minulla..tai oikeastaan,on jo :ashamed:
 
keltsi
Onnea plussanneille minunkin puolestani!

Kommentoin minäkin taas tauon jälkeen tänne... Nyt on menossa rv 5+5, ja oireet on laantuneet. Väsymys kyllä jyllää, ja öisin herään vähintään kerran vessaan. Hajuaisti on selkeesti herkistynyt entisestään, mutta sitten taas rinnat eivät ole enää niin arat kuin viime viikolla. Varhaisultra yksityisellä on raskausviikolla kahdeksan, silloin on omien laskujen mukaan rv 7+1. En malttaisi odottaa sinne asti onko kaikki ok... Muuten on kyllä ihan rauhallinen ja levollinen olo
:) onko muilla oireet lieventyneet?

Rentouttava viikonloppua kaikille!
 
Mulla on nyt menossa omien laskujen mukaan 5+0 :)
Mulla oireet ei ainakaan oo laantuneet yhtään..pahenee vaan :ashamed: nyt alkaa yökkiminen aamuisin ja nukkuminenki tuottaa jo tuskaa ku rinnat on nii arat ettei kärsis edes kylelleen olla.. :(
Hyvät viikonloput minunki puolesta kaikille!! :)
Itse olen menossa tänään kotona käymään pitkästä aikaa,vähän pelottaa äidin reaktio ku avokki soitti sille yks ilta ja sano puhelimessa meijän pikku salaisuuden :)
 
Onnittelut uusille :flower: Ja kiva kuulla et ultratki on menny hyvin =) Minäkin soittelin nyt neuvola-ajan ja sain sen 4.3 eli viikkoja sillo 9+6 ja sano et ultrassakin pitäs jo näkyä. Jäin vain miettiin et minkä ultran se siel nevolas tekee, ei kai mulle viime raskauvessakaan tehty ja vasta rakenneultras kävin sit . Nyt on eri neuvola ku sillon mut ihmettelen silti :eek: Olo edelleen mitä mainoin ja virkeä, ei todellakaan väsymystä vaan kääntyny päälaelleren et vähemmät yöunetki riittää ja herään levottomana pyöriskeleen kun ei nukuta, hullua :LOL: Mut janottaa ja nälättää vähä väliä ja vessas saa juosta :D

nuorityttö minä oon kans oulun seudulta, tai lähikunnasta oikeestaan ja toista ootellaan. Minä taas sain tietää raskauvesta esikon kohalla jut ku valmistuin, oli kiva valmistujaislahja :D
 
Nanna81: Mä sain tänään sen sanelun sieltä lääkäriltä. Oli kirjoittanut et "raskauspussin koko 15,9 x 9mm ja ruskuaispussirengas näkyy. Viikolla 5+". Eikös tuo ole ihan hyvä merkki, kun sinäkin kirjoitit, että sun lääkärin mukaan sikiön pitäisi näkyä yli 3cm pussissa. Sittenhän mulla ei pitäisi vielä edes näkyä, eikäs sullakaan. Onpas tämä nyt jännittävää...
 
Mutzi 81 Kyllä mitä useempi lapsi sitä aiemmin maha näkyy. Allekirjoitan tuon väitteen heti. Nyt nimittäin alkaa jo tuntua farkut epämiellyttäviltä ei kyllä ennen näin aikasin.
Nuorityttö Minulla myös kokemust nuorena äidiksi tulosta eli olin esikoisen saadessani saman ikäinen kuin sinä nyt. Keväällä valmistuin ammattiin ja poika syntyi syksyllä. Nyt olen 31v ja odotan viidettä.
Oireet loistaa täällä edelleen poissa olollaan.
Hipsuli Minä en ala jos teillä on neuvolassa ultra ei meillä ole. No siinä tapauksessa olen sitten pinon ainoa joka odottelee rakenneultraan asti
 
Onnea uusille! Ja kiva kuulla teidän muiden ultrakuulumisia! Musta tuntuu etten uskalla mennä vielä näin aikaisin ultraan ku siellä ei kuitenkaan kuulu sydänääniä ym. ja sitte mä alan panikoida :LOL: Parempi odotella vielä...
Olo on oikeestaan aika hyvä, paitsi aamuisin...
 
ja onnea plussanneille ja Liinakiva kuulla että ultrassa kaikki hyvin :heart: itsellä ultra vasta parin vkon päästä..sinne asti pitäis jaksaa odotella :whistle:

täällä oli tota mahankasvu keskustelua niin mullakans kokoajan ollu turvotusta ja iltaa kohden vaan pahenee, tänäänkin kun tulin koulusta ja söin jouduin ihan housun napin aukaseen :LOL:

vähän jännää saanko koulun alta pois ennenku vaavi syntyy..mun pitäis valmistua marraskuussa mutta olis parikk nyt kirittävää...saapi nähä mut kerkeepä sitä sitten myöhemminki sen loppuun suorittamaan :p

niin oireista vielä sen verta että yhdyn myös tuohon janoisuuteen ja wc;ssä ramppaamiseen ja joka yö herään aamuyöllä siihen et joko on virtaa täynnä tai sit auttamattoman huonoolo ja uni ei meinaa tulla takas silmään ei sit millään..ja arvakkaas väsyttääkö sit ku pitäs nousta :LOL:

terkuin ihaa ja masu rv5+2
 
Jäipä vissiin sanomatta, että siis olen 25-vuotias ja odotan esikoista. Viikot on vissiin tällä hetkellä jotain 5+2 tai semmosta, mistä niistä tietää, kun kierto on mitä on.
Olo on vieläkin tosi pöllämystynyt, mutta maanantaina soittelen sitten neuvolaan ja kyselen, että mitä mahdollisesti nyt pitää tehdä. Kovasti juilii molemmilta puolilta alavatsaa. Ja paha olo on tosiaan iskenyt jo monena aamuna. Onneksi oon saanu pidettyä olon sisällä. Vielä. :) Mahtavaa!
 
Miuku: Minäki tänään sain sen lausunnon :D . Oli sillon lekurilla tulostin jumissa joten tuli postissa. Lausunnossa on sikiöpussi kooltaan 21x8mm ja pieni ruskuaispussi, lisäksi maininta että sikiötä ei vielä näy...
Niin se sano eli kaippa sitä sitte ehkä ens viikolla vois odottaa että nähtäis siellä vauvat molemmat =) . Toivotaan niin!
 
nanna81: Joo, näin uskotaan, että kummaltakin löytyy sikiö ja syke ensi käynnillä :) Sullekinhan lääkäri oli sanonut ettei vielä ole rv6 menossa ja mullekin oli laittanut et rv5+ eli hyvältähän meillä tilanne näyttää.

Onnea muuten Liina hyvistä ultrakuulumisista!!
 
Minun tietoihin voisi lisätä että esikoista odotetaan :)

Keltsille: minullakin todella kovaa palelua, yöt nukun kahden paksun peiton alla pörrösukissa ja yöpyjamassa ja silti palelee.. Päivällä käy vilunväristyksiä villapaidasta huolimatta, mutta yöt ovat pahimpia paleluaikoja.
 
arvatkaapa mitä...
Menin tänään sinne gynelle kädet hikoillen että mitä tuleman pitää...no...ultra laite oli rikki, gyne oli saanut itsekin tiedon aamulla töihin tullessaan :ashamed: eli masuun kurkistaminen siirtyi ensi perjantaihin mikä ehkä oli myös hyvä koska saatoin olla hieman aikaisin liikkeellä :D
lohdutukseksi menin h&m:lle ja ostin kaksi vaatetta tulevalle vaaville :heart: olen ehkä hieman hätäinen mutta kun löytyi niin suloinen lehmä kuosi ;)
 
Liina - Onnea ihanista ultra kuulumisista :heart:

Nanna & Miuku eiköhän se ensi viikolla näy kummallakin pieni vauvan alku masussa :heart:

Ja tervetuloa kaikille uusille :heart:

Omaa napaa... Mulla on todella huono olo :x . Siis kaikki hajut oksettaa aivan kamalasti ja olo on niin turvonnut... Huomenna pitäis töihin kyetä että saas nähdä... Esikosta huono olo alkoi vasta joskus viikolla 8... Nukkua vois kellon ympäri... Ruisleipä ja mansikkakeitto on ainoita mitkä uppoo.

Mullekin meinas jo tulla kauhee hinku päästä ultraan kun moni muukin tuntuu menevän :D No yritän kuitenkin hillitä itseni... Meillä kunta tarjoaa np- ja rakenne-ultrat. Töissä kyllä kurkattiin esikon aikaan ultralla masuun jo vähän ennen np-ultraa... :whistle:

Nyt soffalle löhöö :wave: Viikonloppuja kaikille!
 
Nyt se myrkyn lykkäsi.. Menin tänään Naistentautien ensiapuun kovien toispuoleisten alavatsakipujen kanssa :| Pelkäsin pahinta, ja mitä löytyi :eek: Keltarauhasrakkula oikeasta munasarjasta (vaaraton) ja kaksi vauvanalkua :D

Olo kohtalaisen järkyttynyt, suvussa ei ole kaksosraskauksia kellään, tuli koko homma täytenä yllätyksenä :whistle:
 
Anni-äiti:Onnittelut tuplista :flower:

Kaikille uusille;onnea plussista

Täällä jonkun verran oireita, tissit on öisin arat ja joskus päivisinki. Vettä menee älyttömästi, oon koko ajan juomassa. Ja sen takia saa vessassa juosta yöllä että päivällä. Tänään oli jonkunmoista pahoinvointia ku käppäilin aamu varhasella töihin :$
 
Cristiina ei se kauheest muuttunu, tai en oikeestaa tarkkoja päiviä edes tienny sekasen kierron takia. Mut suht oikeessa kuitenki viikkojen kans olin ku ajattelin et mul olis tänää 6+4, mut lääkäri veikkas ennemminki tasan kuutta tai 6+1. Eli samalla viikolla la kuitenki pysy, viikko 40 siis :)
 
Täällä ilmoittautuu uusi lokamassu!! Eilen tein apteekin testin, johon alkoi melkein heti muodostumaan punaista viivaa molemmille puolille. Olin aivan varma että menkkaoireiden takia tulos on nega, mutta toisin kävi =) Mahaa on tosiaan nipistellyt jo toista viikkoa ja välillä nipistely vaihtuu toisenlaiseksi, ei niin repiväksi tunteeksi...
Esikoinen on tänne siis tulossa ja kakplussan laskurin mukaan laskettu aika olisi 13.10. Ensimmäinen ultra olisi 17.3. Sittenhän tästä uskaltaa puhua jo vähän julkisemmin ja yllättää tulevat isovanhemmatkin. Mahtaa ne olla ihmeissään :) Toivotaan nyt että kaikki menee hyvin ja paaperon alku pysyy tuolla masussa loppuun saakka!
 

Yhteistyössä