*** LOKAMASSUT 2008 Helmikuussa***

Masukki:Suuren suuri lohtuhali täältä

Kaneli:
No huh huh mikä lääkäri :eek: Tommosesta pitäs saada kyllä rahat takasi, sitä vartenhan sinne mennään et saa vastauksia pikkusen voinnista ja sit tommonen vanha pappa romuttaa kaiken.
 
Tuosta kanelin kertomuksestakin tuli mieleen tämä ketju, joka oli eilen netissä ja kävi ilmi että ylipäätään sisätutkimukset ovat aika outo tapa täällä Suomessa. Tuskin kukaan on osannut kyseenalaistaa niitten riskejä, mutta esim. englannissa niitä ei tehdä alkuraskaudessa juuri keskenmenoriskin vuoksi.

http://keskustelu.kaksplus.fi/t966510,50#m9851105

Itse ajattelin kieltäytyä sisätutkimuksista. Eiköhän ne paikat ole ihan ennallaan :D
 
Voi masukki :hug: pahoittelut.

Ompas kanelilla ollut hirvittävä ultra reissu :eek: Ymmärrän et on lääkäreistä ja hoitajista pulaa, mut vähän vääräs paikas säästetään tollasien keikkaajien avulla, Mur!
 
masukki08 pahoitteluni :hug: Jaksamista arkeen.
Tuo Kanelin alkuraskauden ultra kyllä oli niin karmaiseva kokemus, että tuntuu siltä, ettei tahtoisi hassata omia rahojaan tuon tasoiseen tutkimukseen. Enköhän kuitenkin huomenna soita sinne yksityiselle. Haluaisin todellakin varmuuden asioista mahdollisimman nopeasti.
 
heips!
voisinpa minäkin liittyä tänne teidän joukkoonne :wave: testiin tuli plussa noin viikko sitten, ja lasketuksi ajaksi laskureiden mukaan 14.10. tulossa siis toinen lapsi,esikoinen syntyi maaliskuussa 2007.

en ole vielä tätä teidän ketjua lukenut läpi,mutta enköhän tässä pitkin iltaa sitä lueskele, että oppis tuntemaan/tietämään teidät kaikki =)

raskaus oireita on jatkuva paleleminen ja miehen mukaan oon aika kiukkupussi :heart: masua nippailee aina välillä,mutta pahoinvointia ei oo näkyny ja sitä kuumeisesti oottelen niin saisin vähän edes varmistusta että masussa on todella pikkuinen!!
alkuraskauden ultraan aion mennä, sitä varailen ehkä ens viikolla...

mutta mutta..nyt lueskelemaan teidän juttusia........ =)

-Jen ja pikkuinen 4+5
 
Huomasin kans tuon hiusten rasvoittumisen jo kovasti ennen plussaa, kauankohan tätä jatkuu... Katoin esikon ootosajan kirjasta että olen eka kerran meinannut oksentaa 5+3 aamuna, nyt on 5+1 eikä vielä ainakaan mitään pahoinvointioireita, saas nähdä tuleeko...

Mä oon kans huomannu olevani kiukku-akka aamua iltaa, ärsyttää pikku asiat enkä jaksa puhua-vastata. Toivottavasti menee pian ohi...

Väsyä on jonkin verran, on kyllä niin melkein oireetonta että onkohan tuolla mahassa mitään, toivottavasti on :heart: ..
 
Masukki08 pahoittelut ja voimia. Ollaan hengessä mukana :hug:

Kaneli, kyllä oli hurjan kuulonen käynti. Kenties olisin itse kääntynyt ovella takaisin tai jättäny tutkimukset kesken. Parempi onni toisella kerralla =)

Mulla ei vielä pahoinvointia (rv 6+1), mutta ei ollut kyllä oikeestaan kahdessa ensimmäisessäkään. Molemmissa edellisissä raskauksissa jotkut hajut teki pahaa, mut varsinaista pahoinvointia ei ollu. Toivottavasti ei olis nytkään ;)
Hajuaistista on jo tullu joku super tarkka, haistan vähän väliä jotain hajuja ja ihmettelen mistä ne tulee. Kaikki tuntuu moninkertasilta.
Väsymys vaivaa ajoittain, pari viikkoo sitten se oli kyllä pahempaa.
 
Voi ei Masukki08! Olen todella pahoillani. :hug: ja voimia sinulle!

Mulla on ihan hirvee olo ollu jo ainakin 3 päivää. Menossa ehkä rv 6-6+1 omien laskujen mukaan. Mikään ruoka ei oikein maistu ja oksettaa jatkuvasti. En ole kuitenkaan joutunut oksentamaan, mutta hirveä pahoinvointi ja päässä heittää. Ihan kuin olisi krapula. Vain nukkuminen auttaa ja sängyssä makaaminen. Pakko yrittää raahautua huomenna iltavuoroon kun en viitsi enää sairaslomallakaan olla. Kaks työpäivää pitäis jaksaa ennen sitä ultraa missä saadaan lopullinen varmistus sikiön olemassaolosta. Tämänkin pahanolon kestäisi jos tietäisi, että siellä on sikiö kehittymässä. Tuulimunan aiheuttamina nämä oireet sitävastoin olisivat vaikeita kestää.

Tulen sitten kertomaan teille ultrakuulumisia heti kun ehdin. Ultra on ke aamulla.
 
keltsi
Pahoitteluni Masukki08! Koita jaksaa!

Mulla oli viime viikon oireiden laantuminen tyyntä myrskyn edellä... Eli koko viikonlopun oli krapulainen olo. Huono olo oli koko ajan, eikä tehny mieli kuin lepäillä. Sama jatkuu edelleen, mutta pakko on olla töissä. Yritän kyllä syödä koko ajan jotain, niin verensokeri pysyisi ylhäällä... Eiköhän tämä tästä!

Mukavaa viikonalkua!
 
FPI
Huomenta!

Voi Masukkki08, olen niin pahoillani, oikein lämpimiä ajatuksia ja kovasti jaksamista!!

Kaneli, hui mikä lääkäri, ei tollasia sais olla!

Tervetuloa uudet! :heart:

Joo, kyllä rasvottuu hiukset helpommin!

Eilen sitten kerrotiin sekä miehen vanhemmille, että minun, vaikka muka olin päättänyt, että ei, mutta nyt sitten ajattelin, että kävi miten kävi niin tietävät sitten senkin ja hyvä mieli tuli sitten, kun olin kertonut :whistle:

13.10 on kyllä paras laskettuaika, nimittäin mun synttärit, heh heh.

Niin ja onnea Annille tuplista!

Nyt töihin...huh.
 
Uusi ilmottautuu joukkoon mukaan! Laskettuaika olis 11.10. :heart:
Lapsia meillä on ennestään kaksi, tyttö ja poika. Vilinää ja vilskettä riittää, mutta kyllä tämä kolmas on niin toivottu lisä meidän joukkoomme, että todella onnellisia ollaan ja toivotaan, että kaikki menisi hyvin. Viikkoja ei ole vasta kuin viides menossa, joten alussahan täälläkin ollaan. Pari viikkoa on ollut etovaa oloa ja kamalaa väsymystä, ruoka maistuu,mutta makea ei, joka tietenkin on todella hyvä juttu, kun noita kiloja on muutenkin yli sallitun. ;) Me ei olla vielä kerrottu kellekään, ehkä muutaman viikon päästä tai sitten, kun ollaan yli sen 12 viikon.

Masukki08: Voimia sinne. :hug:

Kiireellä luin juttuja läpi, mutta kaikille vielä onnea ja jarrusukkia matkaan, Annille tuplaonnittelut! :)
Nyt lasten kanssa touhuilee, mukavaa päivää kaikille!
 
Huomenta :wave:

Oireista sen verran että etova olo on täälläkin on koko ajan. Tosin iltaa kohden aina pahenee. Ja voi että väsyttää. Saa nähdä miten poikki sitä on viikonlopun yövuorojen jälkeen.
Ja sitten on kyllä huomannu että on jotenkin erikoisen herkkä ja itku kyllä tulee tosi helposti. Eilen miehen kanssa keskusteltiin napakasti auton vaihdosta, kun miun mielestä mein pitäs vaihtaa ehdottomasti tila-autoon ja mies on taas sitä mieltä että tavallisella pärjätään. Itkuhan siitä sitten lopulta tuli. :(

Kertomisesta on kanssa ollut puhetta. Mie tai oikeestaan myö ollaan kyllä sellasia lörppöjä että ollaan jo kerrottu kaikille läheisille ja kavereillekin osalle. On niin ihanaa, että ei voi olla kertomatta.

Hauskaa päivää ja tsemppiä olojen kanssa.
 
Hei vaan kaikille! Tulin kurkkaamaan teidän pinoonne, tuli niin ikävä noita raskauden ajan alkuaikoja, jolloin kaikki tuntui niin ihanan jännittävältä ja uudelta =) . Itse olen rv 41 ja kovasti ensimmäistä tulokasta jo odotellaan. Tyttö näyttää kuitenkin masussa hyvin viihtyvän, eikä merkkejä synnytyksen alkamisesta ole.. Toivottavasti teillä tulee olemaan yhtä ihana raskausaika kuin minulla, ja pystytte siitä nauttimaan. Se on kuitenkin niin lyhyt aika mitä asukki siellä viihtyy ja aika menee todella nopeasti.. :heart:

Lammiska 40+4
 
Varasin tänään ajan neuvolaan. Se on kahden viikon päästä tiistaina. Miten mie maltan odottaa sinne saakka? Kävi ilmi, et ne laskee raskauden keston neuvolassa absoluuttisesti niistä viimisistä menkoista, eikä ota huomioon kierron kestoa. Siksi meen neuvolan mukaan pitemmällä, kuin omien laskujen. Aion kyllä itse luottaa edelleenkin omiin/nettilaskelmiin...

Aamut on melkosen vaikeita, kun armoton väsymys iskee juuri herätyskellon soidessa (oonkin jääny nukkumaan sit :whistle: ) ja kuvotus iskee jo ennen kuin ehdin pois sängystä. Peilistä katsoo kummitus.
 
Masukki: :/ :hug:

Jälkeeni tulleille, onnea ja tervetuloa :)
Minulla ei muita oireita ole ollut, kun alavatsakivut. Mielialat vaihtelee, mutta niihän ne on aina vaidellutkin :ashamed:.
Eilen huomasin että heti hevoseni selkään noustessa alavatsaa alkoi "jomottamaan" ja sitä kesti useita minuutteja, mutta helpotti sitten vähän ajan päästä. Sama jomotus alkoi taas mennessäni nukkumaan. Onko muilla kokemuksia raskaudesta ja ratsastamisesta?
Mies oli ihana lauantaina, kun toi minulle ruusuja ja käytiin sitten myös syömässä ja vietettiin mukava ilta.
Muutamille ystäville olen uutisen kertonut, mutta vanhemmille ajateltiin kertoa vasta ultran jälkeen. On sitten varmemmalla pohjalla tämä juttu.
 
Masukki :hug: Jaksuja sinne itsekkin tuon kokeneena tiedän miltä tuntuu
Anni-äiti En vielä ilmeisesti ole kerennyt onnitella tuplista. Eilen kyllä kirjoitin pitkän jutun mutta se haihtui johonkin avaruuteen

Tervetuloa kaikille uusille.
Täälläkin pikkuhiljaa alkaa oireita esiintyä tai ainakin eilen ja tännään on ollut kauhea ole. Ei varsinaisesti okseta, mutta koko ajan "pala kurkussa" ja sitten huippaa välillä ihan kivasti. Mutta ei auta pakko jaksaa tässä talossa kun ei saa nukkuakkaan. No onneksi olen hoitovapaalla, ja kuopus sentään nukkuu päikkärit. Koululaisille voi aina sanoa että nyt annette mun olla hetken rauhassa mutta sanoppa se sama tuolle ikiliikkujalle. Antaa kyllä olla rauhassa mutta menee itse sillä aikaa tekemään jotain hullua esi. kiipeää kirjahyllyyn.
Näyttää nuo mahan kasvut ja painon nousut olevan aika yksillöllisiä minulla on aina alkuraskaudessa paino tippunut 2-3 kiloa ja siitä saa kuulla neuvolassa. Niikö tässä ei muutaman kilon putoamiseen olis varaa ;)
Meillä on nyt menossa talon etsimis projekti tai on sitä vaille jo pitkällä että mies menee tänään kyselemään lainaa pankista. Jänskää. Olis kyllä just unelmien talo kolmelle koululaiselle omat huoneet ylä kerrassa ja alhaalla kaks makkaria toinen meille ja toinen näille pikkuisille. Mutta saa nyt nähdä. Koululaiset ei ole oikein inossaan kun koulu vaihtuis ja osa harrastuksistakin pitäis jättää. Mutta alkaa tämä 100m2 olla aika vähän 7 hengelle :/
Kaneli Käsittämätön ultrakokemus sinulla :hug:
 
Onerva, mäkin varasin tänää neuvola ajan. Ja huomasin et ne kauheen sokeesti tuijottaa siihen viime menkkojen alkamis aikaan. Selitin kyl et tiedän negatiivisten r.testien perusteel et mul ei ens viikol oo sitä 10 täynnä vaik menkkojen mukaan olis. Ja se polil ultran tehny lääkäriki totes et oikees oon. Enkä tosiaa halua mennä sinne viel ens viikol ku viikkoi on vast 8, ja sit ei kuiteskaa kuulu ne sydän äänet viel. Ja haluun ehdottomasti kuulla ne :heart: :heart: Sain sen neuvolan sit viikol 10, jolloin pitäis sit olla kymppi täynnä. Vitsi ku malttais odottaa vaan :p
 
Masukki - :hug:

Anni - suuren suuret tupla onnittelut!!

Kaneli - no olipahan kokemus! Huh huh! Sinuna tekisin virallisen valituksen ja vaatisin rahat takaisin!!

Noista neuvola hommista... Meillä ei ainakaan edes kuunnella neuvolassa sydän ääniä ennen viikkoa 12. Siis silloin ekalla läääkärikäynnillä kääkäri kuuntelee. Ekalla käynnillä th vaan haastattelee ja mittailee yms...

Oma olo on kamala edelleen :x Koko ajan pitää syödä jotain pientä ettei oksettaisi...
 
Onnittelut uusille ja tervetuloa =)

Tein sitten viikkosiivouksen ja sen päälle siivosin saunankin. Mistähän tota energiaa riittää, väsymyksestä ei ole tietookaan tällä hetkellä. Sen takia on varmaan vieläkin epäuskonen olo. Tuntuu kaikki muut valittavan väsymystä ;)

Kaipaisin muiden mielipidettä: te joilla on jo lapsia, missä vaiheessa kerrotte masuasukista?? Vasta kun maha näkyy vai jo aiemmin??
Mietin vaan milloin omilleni kerron, kun se vajaa 9 kuukautta on varmasti pitkä odotusaika lapsillekin :heart:
 
masukkiPahoitteluni ja paljon voimia menetykseen :hug:

Onnittelut Annille tuplista ja kaikille uusillekin onnea ja tervetuloa =)

Nyt viikkoja 5+5, edelleen odottelen pahoinvointia.. :LOL: Väsymystä kyllä alkaa jo olla ja nälkä on iha mahoton vaik just ois syöny.. ja nämä kiukkupuuskat on kans ihan kauheita ja heti perään sit suorastaan euforinen olo ja "mistähän minä muka äsken suutuin nuin kauheena"-olo.. :whistle: Verikokeitten tulokset sain tänään ja nostetaan tuota kilpirauhaslääkitystä raskauden takia ja katellaan taas parin kuukauden päästä uuvelleen.

jasmara me on tuolle meijän pikku neitille jo sanottu et äitin masussa on vauva, mut kestää vielä kauan et kasvaa ja tulee ulos ;) Eihän tää 2-vuotias (lauantaina just synttäreitä juhlittiin) vielä silleen ymmärrä, et eri asia tietty isommat lapset. Mut varmaan kertosin ku raskaus ois jo sen ekan 3 kuukauden ylittäny ettei ois suuri enää se km-riski. Hyvin kyllä osaa jo huuvelle et "äitin masussa on vauva", varmaan kuulee ilouutisen mummut ja papat sitä kautta :D
 
olipas tullut surullinen uutinen masukille :snotty: :hug: voimia ja jaksamisia surutyöhön..

Kaneli saanko udella missä kävit ultrassa?? kun ollaan myös menossa tampereella yksityiselle, varasin kyllä ajan naispuoliselle gynelle, mutta mistä noista tietää?? oli kyllä sulla varmasti aika kaamea kokemus
:hug:

on: mulla vatsa turpoaa aina syömisten jälkeen aivan mielettömäksi :/ aika kurja vaiva...tää aika kuluu niin hitaasti..mutta odottavan aikahan on pitkä..

tarrasukkia ja liimaa meidän pikkuisille

ihaa ja papu rv5+5 :heart:
 
Meillä tosiaan eka neuvola sillon 10 viikol, ja th kuuntelee sillon jo jos kuuluis sydän äänet.
Jasmara kyseli milloin kertoa lapsille vauvasta. Mulla 8v poika ja 6v tyttö joille kerrotaan sitte vasta ku masu näkyy. Niiden olis kuitenki hirveen vaikee ymmärtää jos jotain kuitenki tapahtuis. Ainaki meidän neiti on toivonu vaikka kuinka kauan vauvaa ja en haluais et se joutuis suree sellasia jos kumminki menis kesken. Et kyl mun mielest kannattaa kertoa vasta kun on raskaus vähän pidemmällä, mut jokainen tietysti tekee niinkuin itse parhaaks näkee :)
 

Yhteistyössä