*** LOKAMASSUT 2008 Helmikuussa***

Kiitos tiedoista Angel Eyes

Onnittelut pikku-myylle. Toivotaan, et kaikki menee hyvin tällä kertaa :hug:

Varasin ekan neuvolakäynnin tänään, sain ens viikon tiistaille 19 päivä. Terkkari sano, et 8 viikolla on eka käynti ainakin täällä. Sano, et pitää varata reilu tunti aikaa, hieman ihmettelin kun kyseessä on kuitenkin kolmas lapsi :D

Papereitakin lähettää kotiin täytettäväks. Tuokin on muuttunu reilussa 5 vuodessa (jolloin viimeksi olin samassa tilanteessa), ei silloin täytelty kotona mitään ja nyt kai huolehditaan neuvolankin puolelta parisuhteen voinnista. Joka on tietty hyvä lisä nykypäivänä =)
 
Pitää käydä varmaan sitten googlettamassa noita rautaruokia, kun jostain syystä nuo rautatabletit ei vaan miuhun tehoa. Voisi vaikka alkaa hapankorppu-pinaatti kuurille niin varmaan painokin tippuisi. :D Onkos kukaan kokeillu tuota rautamehua? Käly joskus kehui että sillä kohoaa hb hyvin. No pitää varmaan itse käydä kaupasta hakemassa ja testailla sitten.

Miulla on mahassa kyllä kumman paljon noita repäsykipuja. En edes muista että ois muiden kanssa ollu tälläsiä. Mut eipä nuo taida vaarallisia olla, tosi inhottavia vaan.

Tervetuloa uusille ja hirmuisesti onnea plussien johdosta. :flower:
 
keltsi
Moi

Meillä oli luomuna kolmas yrityskierto, kun tärppäs. Yrittäminen ei ollu meillä kauheen tiukkapipoista, sillä ei haluttu stressaamisen täyttävän koko elämää... enemmänkin kyllä se joskus tärppää -mentaliteetilla... Uskomattoman helposti onnistui kuitenkin, toivottavasti menee jatkossakin kaikki hyvin. Nyt on rv 6+2, ensi viikolla eka ultra.

Olen samaa mieltä, että ei kannata liikaa miettiä niitä ikäviä mahdollisuuksia (ku, km, tuulimuna ym...), koska suurin osa raskauksista sujuu kuitenkin hyvin ja nuo on ikävää tuuria...

Oikein paljon postiviisia ajatuksia kaikille odottajille ja onnea uusille plussaajille! :)
 
FPI
Moikka taas kaikki! Tervetuloa uudet plussanneet! :heart: Ja onnea marimillalle sykkeestä!

Tosiaan turha huolehtia etukäteen tuulimunasta yms, vaikka kyllähän se mielessä on pyörinyt mullakin. Mun alaselkä on tänään ollu kipeä ja väsyttää hurjasti.

Lämpimiä ajatuksia kaikille odottajille! ;)
 
tervetulo uusille :flower:
Tänään on ollut aivan uskomaton väsymys. Oli ihan pakko sanoa noille koululaisille että katsovat ettei kuous tee mitään hullua kun äiti torkahtaa :ashamed:
Lapsille kertomisesta oli puhetta itse olen ajatellut odottaa nämä riskiviikot ensi, mutta jos tällaista väsymystä ym.. kovin paljon alkaa esiintyä on varmaan pakko keroa noille isoille mistä on kysymys. Etteivät turhaan huolestu. Minun tapana kun ei normaalisti ole pötkötellä pitkin päivää niin ymmärtävät että nyr on jotain outoa.
Meillä alkoi yritys elokuussa joten muutama kierto vierähti ennen kuin tärppäsi. Tosin yritys oli siinä että jätettiiin ehkäisy pois, mutta mitään päiviä ei laskettu ym..
Itse asennoinnu kaikkeen aina positiivisesti ja samoin raskauteen eli turha miettiä mitä kaikkea voisi sattua. Ei niitä kuitenkaan hermoilemalla voi estää. Toki väkisellä välillä käy mielessä ne ikävämmätkin vaihtoehdot
 
Positiivinen tulos ja laskettu aika lokakuun 9 päivän tienoilla. Synnytyspaikka Tays. Lapsettomuushoidoissa viime syksystä 07 ja tuoresiirrosta nega marraskuussa 07 ja pakastesiirrosta plussa nyt tammikuussa. Oireita rintojen arkuus ja menkkamaiset kivut. Minut myös pelästytti viime perjantaina vähäinen vuoto jota ei nyt ole näkynyt. Luomuna edellisestä liitosta 2 tyttöä jotka jo kouluikäisiä tämä on puolisoni ensimmäinen. Kysykää
 
En malta olla ilmoittautumatta...

Kävin eilen verikokeessa ja tänään saatiin plussauutinen - ihan mielettömän onnellinen fiilis, vaikka toisaalta pitäis pitää jalat tiukasti maassa kun kaikki on vielä niin aluillaan.

Maaliskuusta 2005 ollaan toivottu lasta, 2008 tammikuun lopussa tehtiin ensimmäinen koeputkihedelmöitys ja siitä tämä kauan toivottu plussa nyt tuli :) Alkuraskauden ultraan menen klinikalle viikolla kymmenen eli silloin tulee 7 vkoa täyteen. Laskettu aika on laskurin mukaan 21.10. ja tuohon aikaan pitäisi huhkia EKKS:ssa, jos kaikki vaan menee niin kuin toivotaan. Olen ^marin kanssa samaa vuosikertaa.
 
Mulle voi muuten lisätä tonne alkuun sairalaaks LAS. Jonka synnäri muuten lopetetaan tän vuoden loppuun :/ Suuri menetys!!! Mut mahdun nyt sit viel niihin ketkä saa viel täällä synnyttää :)
Liina ja pikku 7+jotain
 
Masukkiikävää että noin käy... :hug: vaikeaa löytää mitään järkevää kirjotettavaa kun tietää että tilanne on kamala ja ikävä...jaksamisia :heart:

Onnea uusille ja tervetuloa mukaan :heart:

Täällä ei mitään ihmeellistä...flunssa vaivaa edelleen eikä salille uskalla mennä ennen kun siitä on eroon päässyt...vaikka väsymys iskee puolenpäivän aikaan etten tiedä jaksaisko sinne salille muutenkaan mennä :/ Mulla oli tänään sellasta vähän menkka maista kipuilua masussa ja heti oli karvat pystyssä että mitäs nyt :eek: mutta ei kai siinä mitään...vai?! Kauhee kun ei yhtään tiedä mikä kuuluu asiaan ja minkä pitäis hälyttää :ashamed: No...täällä jännäillään perjantaita kun ultraan meno aamulla =) Hitto kun ei päässyt yhtään viime viikolla kurkkaamaan :D

Cristiina ja masu-asukki 6+4 :heart:
 
Liityn joukkoon hiukan sekavin fiiliksin. Kaksi testiä piti tehdä ennen kuin kihlattuni kanssa uskoin että testi todella on positiivinen. B) Kaikkien laskureiden mukaan laskettu aika on 14.10. kovasti en halua vielä tapahtumasta innostua. Koskaan kun ei tiedä mitä käy. Ja tieto tuntuu lisäävän tuskaa kun olen jo vuoden jos toisenkin lukenut kaikenlaisia (niin negatiivisia kuin positiivisiakin) juttuja odotuksesta, keskenmenoista yms. Huomenna tarkoitus soittaa neuvolaan aikaa. Josko se tästä.

Minullakin ollut nyt päivän pari menkkamaisia kipuja alavatsassa, ei mitään pahoja. välillä vain nipistää. Jyvätyynyä käyttelen, rentouttaa muutenkin mukavasti. mitä nyt on lukenut niin kivut kuuluu alkuraskauteen kun kohtu alkaa kasvamaan mutta voi olla myös merkki jostain pahasta. Tiedä häntä sitten.

Innostunut ja ei-aina-niin innostunut toiveikasodottaja. :wave:
 
Tänään haamuplussa...miljoona negatestiä viimevko:sta lähtien ja kaasot olivat ainoat,jotka uskoivat vaaviin,minä en.Se ois sitten 4. lapsi...Miehelle 1.Häät 6.9.08,talo valmistuu ens`kuussa.Monta rautaa tulessa :LOL: Miehellä meni pvä:llä töissä pasmat sekasin,kun kerroin ilouutisen :heart: La. 17.10.Ollaan siis häissä aika turpeina :flower: Muksuille kerrotaan vasta ultran jälkeen.Mies haluaa 4D-ultraan kahdesti!Ihana kun on noin täpinöissään :D Menkkamaiset kivut alavatsalla,rinnat aristaa,eilen hermostuin miehelle KARKKIEN MUSSUTUKSESTA...luoja... :ashamed: Nyt sitten odotellaan öklöä oloa.
Rv. 4+3
 
Piti vielä lisäämäni että minullakin rinnat ovat olleet kipiät kauan aikaa. Pahaa oloa ei toistaiseksi ole ollut.. sitä odotellessa. aikaisemmin täällä on ollut puhetta siitä pelosta että ramppaa aina vaan vessassa tarkistamassa että eihän vain tule vuotoa... sitä täälläkin. Mukava yrittää pitää asiaa salassa koulussa kun ramppaa parhaimmillaan useita kertoja tunnin aikana vessassa. :LOL: Ensimmäinen on siis kyseessä kuten voi kaikesta päätellä. Mitäs vielä. Mielialan vaihtelut. Löytyy. kummallista tekstiä päästän suustani, aina en tiä että kuka oikeen puhuu kun niin kummallisia juttelen. :LOL:
Väsymys on uskomaton. TUntuu että koko ajan pitäisi nukkua eikä sekään uni riitä. Uskomatonta.
 
Tääl on kans kaikki tuulimunat ja kohdunulkoset käyty läpi jo moneen kertaan keskenmenosta puhumattakaan. Miksköhän sitä pitääkin olla niin hermoheikko et jokainen nippasu on aina maailmanloppu? Meidän toukka sai alkunsa melkein vuoden yrityksen jälkeen, mut ihan luomuna. Nyt vaan pitää yrittää ottaa rennosti. Jeh. :)
 
Ja onnittelut uusille plussaajille :hug: Meitä alkaa olla jo aika paljon ;)

Allekirjottaneellakin oli vatsakipuja, siis kuin menkkoja ootellessa, varmaan pari viikkoo (loppu viime viikolla). Siksi kai alkuun oottelinkin rättipäivien alkamista :D
Viikon verran vihlas aina välillä ilkeesti keskellä alavatsaa, mut onneks meni ohi. Nyt vaivaa jo närästys ajoittain ja tuntuu et hengästyy lenkilläkin helpommin ku ennen.
Onneks pahalta ololta oon välttynyt ja kahvikin maistuu vielä :)
 
Voi elämä, mitä mä teen tän pahoinvoinnin kanssa :kieh:
Yöllä en saanut nukuttua kun niin kovasti oksetti..uni tuli joskus kahden jälkeen vasta ja tietysti poika oli jo seiskan jälkeen repimässä ylös.
Äsken söin väkipakolla kaksi appelsiinin palasta. Nekin oli pakko kuoria kokonaan tai olisi tullut oksu :x
Mies on ainakin 24h töissä, joten jaksettava olisi.
Onneksi miehen siko ja isä tulee illemmalla auttelemaan..pääsen sängyn pohjalle.

Mäkin ajattelin ennen että ihan tyhmää hermoilla keskenmenosta yms. Nyt kuitenkin kaksi sellaista kokeneena voin todeta ettei sille hermoilulle mitään voi! En ainakaan minä, vaikka yleensä olen positiivisesti ajattelevaa sorttia.

Jaahas,kai se on mentävä poikansa ruokkimaan =)..kumpa viehrähtäisi nopeasti vaikka 2kk aikaa eteenpäin, taitaa olla turha toivo tosin.
 
Tervetuloa uusille! Lisäilen teidät listaan iltapäivän aikana. Miukun kuulumisia tulin oikeestaan kattelemaan...
Itellä on tätä aiemmin ollu kaksi kemiallista raskautta, eli plussan saanu testiin ja menkat alkaneet samana tai seuraavana päivänä. Koville ottaneet jo neki ja jos tämän kanssa tulee ongelmia niin saa nähdä miten sitä pärjää... Kyllä sitä koko aika pelko pers....ssä on vaikka yrittää kuin ajatella positiivisesti!
 
Huomenia vain kaikille =) Täällä kans ihan reporanka väsyny äiti ja kauheen flunssan kouris. Ja virkee tyttö pörrää vritapiikkinä :D Ihme tauti ku riivannu jo kohta 2 kuukautta välillä pahempana ja välil helpompana ja nyt on taas tämä p*ska vaihe menossa :kieh: Toivottavasti ei vaikuta masukkiin millää lailla.

Kävin eilen siel yksityisellä lekurilla siitä lääkityksestä kyselemäs ja sehä oli päin pyllyä se TK-lekuri mun lääkityksen laittanu, tuo sit tuplas päivittäisannoksen sikiön parhaas ja oon kyllä erittäin ilonen et menin varmistaan asian. Kyllä taas tipahti TK:lta pisteet, kyllä on nimensä mukasest arvauskeskus mut et vielä raskaana oon ja voivat nuin kauheen mokan tehä ni huhhuh. Ois vain pitäny se tuplaus tehä heti ku plussa tuli testiin ja nyt o 6+0, mut virallisestiha onnes vasta sen 4 viikkoo pieni on masus ollu et jospa ei vielä mitään peruuttamatonta kerenny tapahtua.

Jep, on kai se vääntäyvyttävä päivän tohinoihin, kaikille hyvää päivän jatkoa :wave:

Hipsuli ja mussukka 6+0
 
Hitsi, kone taas temppuili ja hävitti mun kirjoituksen. No uudelleen siis..

Ultrakuulumisia: Kävin tänään aamulla ultrassa ja mun tilannehan oli viime viikon ultrassa se, ettei sikiötä näkynyt vielä silloin. Lääkäri ei tiennyt onko kyseessä tuulimuna vai normaali raskaus. Tänään sitten paljastui, että kaikki on hyvin :) Sikiö (vai pitäisikö sanoa alkio?) oli 4mm ja sydämen syke näkyi! Nyt olo on tosi onnellinen ja pahoinvointiakin kestää paremmin kun tietää mistä johtuu. Niin, laskettu aika siirtyi viikolla eteenpäin ja on nyt 8.10. ultran mukaan. Lapsi on siis saanut alkunsa viikkoa myöhemmin (itse osasinkin tätä epäillä kun ovulaatio oli myöhemmin tässä kierrossa).

Voi, että toivon samaa tunnetta sinulle Nanna81! Eikös sulla oo huomenna ultra? Ihan varmasti siellä näkyy jo sikiö ja syke!
 
Onnea miuku ultra kuulumisista :heart: ! Olipas ihana kuulla että kaikki ok. Ehkäpä se saattaa olla minullaki sitte tai sitte ei, mutta perjantaina selviää.

Huh huh kuin oli Hipsulin lekuri mokannu tk:ssa! Eihän tuommosta saa tapahtua missään nimessä! Sinähän voit tehdä kantelun tuosta jos jaksat alkaa paperisotaan...
 
Tervetuloa kaikkille uusille ja onnea plussasta :heart: Ihanaa kun "pinomme" kasvaa vaan!

Kiva geri nähdä suo täällä odottajien puolella :wave: Toivotaan että lapsettomuus-puolelta monen monta seuraisi!

Miuku79 Ihania uutisia ultrasta, aivan mielettömästi onnea pikkuisesta ja varmasti helpotti mieltä kuulla sykekin :heart: Onko sulla sitten paljon viikkoja?

marimillalle myös onnittelut ihanasta ultrakuulumisesta!! bd ollaan että kaikki sujuu hyvin!

(.) Täälläkin plussattu 1. IVF hoidosta, mutta tuoresiirrosta. Kaksi siirrettiin ja tiistaina 19.2. saadaan tietää varhaisultrassa että montako matkaa mukana (mikäli näyttäytyvät)! Mie kanssa kokenut kemialliset raskaudet, tuulimunan sekä kohdun ulkoisen.
Hienoa, että mukana on myös muita lapsettomuushoitojen avulla plussanneita :wave:

Oma olo on mitä on, välillä oksettaa, oskus vain ällöttää, rintoja kihelmöi ja ovat arat ja tummat (nännit siis), masua välillä nippailee/polttelee, mutta kuuluu varmasti asiaan. Tänne ei siis ihmeempää.

Nähdään :wave: T. Miikkis ja mukula 6+1

ps. luin jostain että jos raskaus kestää rkv 6-9 asti niin todennäköisyys että kaikki sujuu hyvin loppuun asti oli jotain 94-96 prosentin tienoilla :heart:
 
miuku:onnittelut sydänäänistä :flower:

Ite jouduin jäämään tänään kotiin, huono olo oli eilen illalla ja tänä aamuna niin paha et olin aivan veto pois ja työn teosta ei ois tullu mitään :( Meillä ultra vasta 25.2

miimu ja leo rv 6
 
Mulla on nyt ultran mukaan rv 6+1 elikkä viime viikolla on sit ollut vasta 5+2 ultrassa. Ei ihmekään ettei sikiötä vielä silloin näkynyt. Niin, kuulemma noita viikkoja tai laskettua aikaa ei kuitenkaan virallisesti muuteta ennen ekaa np ultraa jolloin viikot ja laskettu aika tarkentuu.
 
nanna81 Sepä tässä ottaakin päähän kun kantelua on turha tehdä, kun mun arvot oli hieman yli Suomen virallisesten viitearvojen, ja yksityinen sano et Suomi on vielä takapajula noitten arvojen suhteen, et jo viitisen vuotta Suomeekin on painostettu ,muuttaan arvoja alemmas (varsinkin raskaana olevilla) ja muualla maailmassa ollaan huomattavasti edempänä tässä asiassa ja lääkitystäkin on monta erilaista mut Suomessa tarjolla vain yhtä. Ja minä kun luulin et asutaan kuiteski sivistynees maas, mut jäljessä ollaan. Huolestuttaa ihan muutkin samas tilantees olevas äidit, jotka sokeesti luottaa TK-lekureiden annostukseen kun se todennäköisesti ei ole riittävä. Sekava sepustus, mut jospa sait jotain selvää =)
 

Yhteistyössä