*** LOKAMASSUT 2008 Helmikuussa***

anni-äiti tuplasti onnea! varmasti aika yllätys!

lissuli onnea plussasta ja tervetuloa mukaan!

(.) ei kummempaa. omat housut ei todellakaan mahdu jalkaan! eilen olimme myllyyn lähdössä ja kokeilin housuja jalkaan :LOL: :LOL: :LOL: ei mene napit kiinni ei! joten mamma housut vaan jalkaan! toisaalta olen tyytyväinen vatsan kasvusta koska km raskaudessa omat housut meni jalkaan vielä viikolla 7+. joten tämä saattaa olla ihan hyvä merkki. kai?! pahaa oloa tuppaa täälläkin olemaan jos koittaa lintsata ruoka-ajoista. mulle on tullut 20-27kg aiemmissa raskauksissa ja nyt todella toivon ettei tulisi niin paljoa! mutta taitaa olla ihan geeni pohjainen juttu koska äidillenikin on tullut sama määrä kiloja neljässä raskaudessa. koitan syödä terveellisesti eikä makeaa itse asiassa teekkään mieli yhtään.

aamupalan laittoon,
masukki ja beebi 6+0 :wave:
 
Moikka :wave:

Ekaks, lämpimästi tervetuloa uudet ja onnittelut plussistanne :heart:

Liina Voi miten ihanaa, onnea tykytyksestä :D Paljonko sulla oli kun menit ultraan? 5+ ?

Anni-äitille suuren suuri onnen :hug: !! Tuplaonnittelut! :flower: Miten mies otti uutiset vastaan?

Christiina: Kamala paikka kun ei päässyt vaikka oli siihen varautunut, varmasti ensi viikolla sitten saat kuulla sykkeen :heart:

Mitäs Kanelin ultrassa tapahtui? Tulehan kertomaan kuulimisia...

kultsi: ei noi oireiden laantumiset tässä vaiheessa tarkoita vielä mitään, koska pahoinvoinninkin pitäisi alkaa vasta 6+/8 viikolla joten relax!! Voimia :hug:

(.) Mahaa polttelee, pelkään taas pahinta. Vaikka tuo hcg-arvot oli hyvät niib silti. En kestäisi enää 4:ttä menetystä. En vaan kestäisi. Meillä ultra vasta 19.2. joten odottavan aika on pitkä...
Me lähdetään tänään kattoo yhtä tonttia, josta ollaan hieman kauppaakin jo hierottu. Toivottavasti saatais se tontti!!

T. Miikkis ja mukula 5+4
 
Huomenta! Tervetuloa uusille ja onnea Anni-äidille tupla uutisista!

Hei nyt saa käyttää tosiaan (.)!
Joten :D (.) paha olo pikku hiljaa lisääntyy koko aika, aamut on pahimpia kunnes saa jotain syötyä. Tosin siinä se tappelu ittensä kans onki kun ei tee mieli syödä mitään kun on niin paha olo. Tuo palelu on muuten myös minulla oireena. Sohvalla saa maata kahden viltin alla ja siltiki tuntuu että aivan tärisee kylmyydestä. Ja mies hikoilee kun on kuulemma niin kuuma ilman vilttejäki meillä.

Nanna rv 6+2 ??
 
onerva viikolle 7+ sitä ensimmäistä ultraan lääkärit normaalisti suosittelevat. koska ovis on saattanut olla myöhemmin eikä sykettä välttämättä aiemmin nähdä. paniikkihan siitä normaalisti tulee jos ei sykettä näy, vaikka saattaa olla vaan että vauva niin pieni vielä.
harvempi malttaa odottaa sinne 7+ viikoille.
jos ei halua maksaa yksityiselle niin sittenhän kunta / kaupunki "normaalisti" ( ei siis kaikki paikkakunnat ) ultran vko:lla 12-13 ja rakenneultran oisko viikoilla 20-22 (?). ei muista tarkkaan.

malttamaton masukki joka menossa 6+5 ultraan ;)
 
hei vaan!!
meillä mies epäilee vähän väliä sitä että onko nuo apteekin testit niin luotettavia...eilisestäkin lääkäri keikasta kyseli että eikö se gyne ottanut mitään testejä =) no tuossa ssitten töistä tullessani ajattelin että kun tuolla kaapissa vielä on r-testi niin tehdäänpä se jos se vaikka tois miehelle luottamusta asiaan...no rupee tuo hormooni taso olemaan vissiin jo niin korkea että viiva ilmesty saman tein kun pissa raita ruudusta kulki läpi :D ja testi ikkunan viiva on puolet tummempi kuin kontrolli ikkunassa...haluan uskoo että tää merkkaa sitä että masussa kaikki hyvin...oli jo niin asennoitunut siihen että siihen ultraan pääsis että täytyy jotain konkreettista todistetta ittelleen luoda :heart:

Tervettuloa taas uusille mukaan ja iso onnittelu anni-äiti kaksos-uutisesta...meitä lokamasuja rupee olemaankin aika mukava porukka =) vaikka toivottavasti niitä uusia onnellisia odottajia lisää ilmaantuu =)

Cristiina ja masu-asukki 6+1 :wave:
 
Onnittelut Annille tuplista!

Tervetuloa kaikki uudet plussanneet!

Laitoinkin viestiä tuohon eka sivulla, mutta kysyn täältäkin, että onko muilla oireena polttava tunne toisella puolella alavatsaa?

Olen huolestunut kohdunulkoisesta, sillä minulla normaalia suurempi riski kohdunulkoiseen. Keltarauhasrakkulakaan se ei voi olla (kuten ilmeisesti osalla täällä on ultrassa paljastunut), kun lääkkeillä estettiin oma hormoonitoiminta ja nautin keltarauhashormoonit lääkkeillä. Tiistaina ultra, tuntuu olevan liian pitkä aika siihen..
 
Onnittelut multakin plussanneille.

Miimu86, itse huomasin hiusten rasvottuvan sikanopeeta jo pari viikkoo ennen plussatestiä. Ihmettelin hieman, et onko normaalia rankemmat menkkaoireet (rasvanen naama ja hiukset), mut olikin raskaudesta johtuvaa.

Oli pakko tehdä tänään vielä toinen testi, kun en uskonut viikolla tekemääni ja kyllä se reilusti plussaa näytti. Mietin myös milloin kerrotaan muille ja päädyttiin ootteleen ens kuun puolelle, et olis turvallisimmilla vesillä. No, ehkä paras kaveri saa tietää piakkoin :)

Mullahan poistettiin hormoonikierukka lokakuun alussa ja kolme kiertoa meni ennen kuin tärppäs. Melko nopeesti ilmeisesti. Mahtaa lapset olla ihmeissään kun kerrotaan asiasta.
Mites muut ootte kertonut lapsille? Missä vaiheessa raskautta? Omat lapsethan on kohta 5v ja kesällä 7v.
 
Miikkis, mies on vielä järkyttyneempi kuin minä (jos mahdollista) :D Ei tässä itsekkään oikein vielä tajua, naurattaa vaan koko homma, ihan kuin olisi vitsi.. Mutta josko se tästä painuisi tajuntaan :heart:

Mukavaa että voi purkaa tuntojaan tänne, on kauhea tarve kertoa ja jakaa asiaa.. Mutta kun ei kuitenkaan halua kertoa vielä läheisilleen :whistle:
 
Onnea kaikille uusille,ultranneille ja tuplille :wave: :D
Minä varasin neuvolan ja sain ajan 10.3 jolloin viikkoja jotain vähä alle 10 vissiin.Ja nyt odotan kutsua Naikkarille siihen ekaan ultraan joka tehdään ennen 8vkoa.
Mua paleltaa,paleltaa ja paleltaa :kieh: Ja nännit on niiiiin kipeet että.En muista että esikosta olis näin kipeet ollu.Kuvotusta on lähinnä iltasin ja välillä pitkin päivää tulee sellasia aaltoja :x Pöntöllä ei kuitenkaan tarvinnu vielä käydä :x
Ja sit mun tekee mieli seksiä kokoajan :p Mies parka on ihan ihmeissään :LOL:
Väsymys on kanssa alkanut painaa :/ Toivottavasti selviäisin vähän helpommalla kun esikon kanssa näidne oksuolojen summuiden kanssa :saint:
Mul on vielä'ki jotenkin epätodellinen olo,en kai pysty käsittämään koko raskautta ennenkun menen sinne ultraan.ehkäpä ne oireet sitten hyppää alitajunnasta kun näkee salamatkustajan omin silmin :heart:
Nyt sohvalle :wave:
-Laura ja MiniPannari 5+1(kai)
 
Kun oli niistä mammavaatteista puhetta, niin totesinpa äsken kun kävin vaa´assa ja yritin laittaa yksiä housuja jalkaan, että joo, meneehän ne kyllä mutta eipä niillä voi kunnolla liikkua kun olen TAAS jotenkin turvonnut, painoakin oli tullut 2kg lisää lähiviikkojen aikana :eek: Hassua etenkin siltä osin, kun olen syönyt n. 1/3 siitä mitä normaalisti. Liekö sitten sen takia kertyykin ekstraa, vararavintoa :D

Mulla meni ekassa raskaudessakin siten, että toiselle neuvolakäynnille paino oli noussut pari kiloa ja th jo kyseli syömisistäni, totesin vain että juu en ole syönyt herkkuja kun ei meinaa saada kunnon ruokaakaan alas. Ja vastaavasti joskus rv18-25 aikoihin ei tullut yhtään painoa ja niihin aikoihin oppikirjojen mukaan painon pitäisi nousta. Heh.. mun keholla on ihan omat toimintatapansa näköjään. Ottaen huomioon senkin, että hemoglobiinikin oli viimeksi laskenut parikymmentä pykälää jo ensimmäisellä neuvolakäynnillä. Sitten th ihmetteli, kun se ei laskenut "paljoa yhtään" raskauden aikana :whistle:
 
Miten niin monella se maha on jo alkanu kasvaa :eek: Odottelen iteki ihan hirmusti masun kasvua, mut ei mulla ainakaan aikasemmissa raskauksissa masu oo kasvanu yhtää ennen 10 viikkoja... Nytkin menee ihan keposesti kaikki farkut vielä jalkaan, viikkoja nyt 6 +3-6. Vaik toisaalt hyvähän se, kyl sitä masua sit kesällä varmaan tulee tuskasteltua :p
 
Heips!

Hypätääs tähän pinoon sitten. Elikkäs täällä neljättä odotellaan saapuvaksi lokakuun 19. päivä, ainakin laskurin mukaan. Mie oon 28 ja mies kohta 31. Muut lapset on syntyneet -99, -00 ja -07. Vähän niinkuin tuolla kuopukselle kaveria oli ajatuksissa, ja eilen sitten oli testi jo ihan selvä plussa. Viikkoja on kasassa vasta säälittävät 4+0, mutta täältä perästä tullaan :D
 
heips.
Kai tuo mahan kasvu riippuu siitä että missä asuennossa kohtu on...itselle lääkäri sanoi kun kohtu joskus lapsihaaveiden alussa ultrattiin että mulla on etuneva kohtu eli maha kasvaa eteenpäin ja näin ollen tulee aika nopsasti näkyviin niin että itse huomaa :D oikeestaan vielä ei oo muuta kun vatsaa ei enään pysty vetään sisään niinkun ennen ja on kokoajan masu sen näköinen kun ennen menkkoja :D
 
Kiitos tiedosta masukki08 ja Naurukohtaus. Pohdiskelen vielä, että soittaisiko sitä sitten huomenissa ajan yksityiseen ultraan heti näille alkuviikoille... Kovasti haluaisin nähdä, että onko siellä joku ja onko oikeassa paikassa. Uskaltaisi paremmin kertoa tietoa eteenpäin. :)
 
Kiitos tervetulotoivotuksista nanna81. Sie näköjään tuota listaa päivittelet niin miulle voi laittaa sinne synnytyssairaalaksi EKKS. Siellä oon kaikki mein muksut punnannu maailmaan.

Nopsaan kahlasin tuon pinon läpi. Yhdet kaksosetkin jo matkalla, onpa hienoa. :) Ultrasta taisi olla puhetta, miulla on ajankohtaista sitten rakenneultrassa joskus pitkän ajan päästä. Neuvolaan ajattelin soitella tuossa ensi viikolla. Miulla kävi hassusti, että just loppuu 14. päivä äippäloma ja viikonloppuna pitäs mennä töihin. Onpas siellä kiva ilmoittaa että jäänkin kohtapuoleen taasen pois.:D

Mahan kasvusta sen verran, että miulla ei ainakaan näy tuo raskaus ulospäin piiiitkäään aikaan, kun nytkin näytän koko ajan siltä että oisin raskaana. Miulle tuli n. 20 kiloa kuopusta ootellessa ja nyt on 9 kk synnytyksestä ja samoissa painoissa ollaan edelleen, että se siitä imetyksen taikavoimasta. :/ No yritän tässä nyt samalla sitten vähän painoa pudotella, tavoite oli -20 kiloa kesään mennessä, mutta nyt ei ihan taida onnistua. Liikkumalla tuota yritän pitää aisoissa, koska dieettiähän raskaana ei taideta suositella.

Tää väsymys on ihan kauheeta, lähen tästä nyt nokosille tuonne sohvalle.
 
Kävin perjantaina varhaisraskauden ekassa ultrassa yksityisessä isossa lääkärikeskuksessa Tampereella. Kokemus oli kamala! En ollut aikaisemmin käynyt gynellä ko. paikassa, joten lääkäri oli minulle täysin tuntematon aikaa varatessa mutta kuitenkin sanoivat sen olevan LT, Naistentautien ja synnytysten erikoislääläri. Noh, iltapäivällä koitti järkytys kun lääkäri kutsui nimellä. Noin lähes kahdeksankymmen vuotias papparainen (joka olisi tarvinnut jo kävelykeppiä) huojui huoneeseen takaisin sisään. Kerroin, että hyvin varhaisessa raskausvaiheessa mennään ja pitkään kestäneen koeputkihedelmöityksen tuloksena tässä nyt ollaan. Lisäksi kyselin, että miten astma ja allergialääkkeiden käytön kanssa, voiko käyttää jne. Tämä vanha patu kirjoitti postikortin kokoiselle pahvilapulle (!) kaikki asiat ja pyysi sen jälkeen riisumaan sekä nousemaan tutkimuspöydälle.
Ihmettelin kyllä miksi tuhertaa lapulle kun pöydällä tietokonekin mutta siinä kohtaa en osannut epäillä enempää.. Tämä papparainen teki kolposkopia tutkimuksen, paineli sormella kohdun koon ja teki uä tutkimuksen. Kysyin uä:tä tehdessä mitä näkyy ja mitä nuo ruudulla näkyvät jutut ovat. Ei ottanut kantaa vaan sanoi, että liian aikaista kertoa. Tässä oli mun saldo koko reissusta. Nyt alkoi mulla jo kuudes viikko! Painallus tutkimus teki kipeää. Myös lääkärin pitkä kynsi tuntui tutkimuksessa kumihanksan lävitse! Myöhemmin kotona pyykinpesukonetta tyhentäessä ja kumartaessa reittä pitkin tuli kirkas (ei verinen) noro. Pelkään kovasti mitä tuossa tutkimuksessa mahtoikaan tapahtua. Yritän huomenna päästä AVAlle omalle lääkärille.
Oon ihan maassa! Tästä viisastuneena EN enää ikinä anna minkä tahansa lääkärin tehdä tutkimuksia. Soitin tänään lääkärikeskukseen ja annoin palautetta, kertoivat, että on eläkeläispappa ja tekee keikkahommina heille töitä, pääasiassa hoitaa vanhoja asiakkaitaan! Törkeää!
 
(.) tänään aamulla tuli veristä vuotoa ja menin käymään tyksissä jossa voitiin todeta raskauden menneen kesken. vuotoa ei enään ole, alavatsa jonkin verran kipeä. hcg arvo oli vain 67. nyt vain odotellaan että vuoto alkaisi. keskiviikkona uusinta labra jossa seurataan hcg:n arvoja!

paljon paljon parempaa onnea teille KAIKILLE!

masukki
 
masukki08, olen tosi pahoillani puolestasi. Paljon voimia ja halauksia. Itsekin keskenmenon kerran kokeneena tiedän sen valtavan pettymyksen ja surun. Itselle jäi tuosta kokemuksesta jonkinlaisia "traumoja" enkä osaa ollenkaan olla epälemättä onko kaikki kunnossa nykyisessä raskaudessa. Pelkään kokoajan, että jotain samanlaista kohta tapahtuu.

Angel Eyes, ei sanonut lääkäri uän tutkimuksen sisällöstä mitään vaikka kuinka kyselin, sanoi vaan, että liian aikaista ei osaa sanoa.
Toivottavasti huomenna tulee selvyys onko kaikki kunnossa.
Voi kun jaksais odottaa huomiseen, menee hermot.
 

Yhteistyössä