***HUHTIKUISET Marraskuussa***

Yeb
maleha, mulla on ollut edellinen (ensimmäinen) neuvola 19.8. ja nt-ultra 9.9. Rakenneultra on 19.11. ja seuraavaa neuvolaa käski täti varailemaan vasta rakenneuä:n jälkeen.. Pitkät on välit kyllä.

Empuuu, ei enempää pienten kissojen kuvia kiitos ;) Mä kerkesinkin vähän muokkaillakin tota omaa edellistä tekstiä mutta sä kerkesit sitä ennen kommentoimaan :)

HoPelle paljon tsemppiä kipuiluihin, toivottavasti syy selviää eikä ole mitään vakavaa :hug:
 
Noniin, taas on luettu monta sivua juttujanne. =) Itse en ole taas muutamaan päivään tänne ehtinyt, sen verran on ollut vauhtia päällä.

Jollakin oli ollut kovaa vatsakipua, oliko se Hapsiaisella? Mulla oli tuossa viime viikon lopulla viimeeksi kipukohtaus (olikohan se torstai-iltana?). Molemmissa aiemmissakin raskauksissa on ainakin kertaalleen koettua tuo kammottava kipu. Mulla se taitaa olla närästyksen aiheuttamaa kuitenkin, ainakin polttavaa kipua se on ja tuntuu eniten ylävatsalla. Mitään ei sen kivun kanssa tosiaan voi tehdä, sattuu vaan ja kovaa. Esikoisesta mulla tuo kipu oli 8+4 viikolla, ja kävin silloin ihan sairaalassa saakka, ja vietin siellä yhden yön. Mitään kunnon selitystä kipuun ei silloinkaan löytynyt, epäilivät vaan olleen närästystä tai jotain muuta suolisto-oiretta. Kakkosen aikaan kipu tuli joitain viikkoja myöhemmin kuin esikoisesta, sitä ei ole missään ylöskirjattuna, ja tällä kertaa tosiaan vielä vähän myöhemmin. Rennietä kovasti popsin, pari kpl kerrallaan, mutta eipä siitä kauheasti apua ollut. Vettä myös koitin juoda, vaikka se tuntui välillä tulevan vaan heti ylös. Aamulla kipu oli hellittänyt, mutta vatsalihaksissa tuntui koko päivän jälkikipua. Toivottavasti tämä kipuilu jää tälläkin kertaa tähän, eikä uutta kohtausta tule, oli nimittäin kamalaa, melkein lähdin jo päivystykseen.

Selkäkivut ovat täällä myös riesana, mulla on ihan krooninen tuo selän kipuilu (teini-iästä saakka), ja raskausaikana se vaan pahenee. Pahinta kipu on lepäämään käydessä, selän rentouttaminen on joka kerran yhtä tuskaa. Ja liikunta saa tämän kivun vain pahemmaksi, kävelylenkkien jäljeltä särkee alaselkää ja lantion seutua todella paljon. Tukivyö pitäisi varmaan ottaa jo käyttöön taas, olen vaan ehtinyt aiemmat antaa ja myydä pois, joten ostoksille olisi lähdettävä. Tosin mun mielestä ne vyöt ei kuitenkaan ole kovin miellyttäviä päällä, vaikka apua tuovatkin. Täytyy vaan koittaa niitä ainakin lasten kanssa ulkoillessa pitää, silloin sitä rasitusta eniten tulee. Niin, ja kauppareissuilla, jostain syystä shoppailu on varma selkä- ja lonkkasäryn aiheuttaja.

Supistuksia tulee myös edelleen, liian kova vauhti ja touhuaminen saa ne esille varmimmin, joten olen koittanut ottaa ihan rauhallisesti vaan. Helpommin vaan sanottu kuin tehty, kun kotona tosiaan on kaksi pientä vauhti-iitaa. Harjoitussupistuksiahan ne tietenkin on, mutta eivät nekään mukavalta tunnu.

Ikäkyselyä oli taas ollut, mulla on ikää 34v, enkä ehdi enempää täyttää ennen vauvan syntymää. Kysellääs sitten vielä puolisoiden ikää samalla. =) Mulla mies täyttää joulukuussa 37. Me ollaan tällainen ikuisuuden yhdessä ollut pari, uutena vuonna juhlimme 19v yhdessä - merkkipaalua. Naimisissa tosin olemme olleet vasta reilut 2v ;)

Näin taas viime yönä unta vauvan syntymästä, miehen kanssa olimme unessa kahden kun vauva syntyi, ketään kätilöä tai muutakaan ei näkynyt missään, vaikka sairaalassa kai olimmekin. Unohdimme mitata ja punnita vauvan silloin syntyessään, ja vasta seuraavana päivänä se tuli mieleen. Silloin sitten kummallinen vanhanaikainen vaaka näytti ainakin 4700g ja pituutta mitattaessa oli 55,5cm. Päänympärystä emme saaneet mitattua, vaikka paikalle tuli kätilöä sun muuta, kukaan ei muka osannut käyttää mittanauhaa oikein... :D Hassuinta unessa oli, että syntyessään vauva oli olevinaan tyttö, tai niin mies kai mulle sanoi, ja seuraavana päivänä vaippoja vaihtaessani yllätyin kun vaipan sisältä löytyikin miehisempää osastoa. Heh. Miehet... :whistle: Olin unessa jo ehtinyt kaikille hehkuttaa kolmannesta tytöstä, ja sitten pitikin alkaa kertomaan, että ei se muuten ollutkaan tyttö... :D Taisi tuo sukupuolen vatvominen tulla taas siitä, että eilen nähtiin eräs tuttava mies pienen poikansa kanssa, ja hän sitten oikein toivoi, että meille vihdoin saataisiin se poika... Hänelle kun kuulemma oli ollut tosi tärkeää että varsinkin se ensimmäinen lapsi oli poika. Huh. Toivon siis tyttöä entistä enemmän... ;) No ei, oikeasti molemmat ovat ihan yhtä tervetulleita, tyttöolo mulla kuitenkin on.

Sikainfluenssaa alkaa täällä olla lähipiirissä, ei vielä omassa perheessä onneksi. Toivoisin niin, että lapset siltä säästyisivät. Kuopus sai sen rokotteen viikko sitten, ja nyt olisi 28.11 näköjään vuoro viimein esikoisenkin se saada. Toivotaan ettei tauti ennen sitä iske. Nuhaa ja lievää yskää lapsilla on ollut perjantaista saakka, mutta ei minkäänlaista kuumetta, toivoa siis sopii tuon olevan ihan vaan perusflunssaa. Itselläni tuli tänään rokotteesta 2 viikkoa täyteen, toivotaan että suoja nyt olisi päällä.

Lisäys vielä: Syntymähetkestä, meillä aiemmat ovat syntyneet viikoilla 39+0 (suunniteltu sektio) ja 40+0. Toivoisin minäkin, ettei paljoa ainakaan yli tuon lasketun ajan menisi, kakkonen oli jo sen verran iso, että jos tämä menee samaa kaavaa, saisi tosiaan ajoissa syntyä...

Bliss ja pikkuinen (unen mukaan nimen pitäisi kyllä olla varmaan jotain ihan muuta... ;) ) 18+4
 
Onnea kaikille muillekin puolivälin ylittäneille, täälläkin tuli 20 täyteen =) :wave:

Tervetuloa mukaan Filuuri!

Ummetuksesta kärsivät: muistakaa juoda tarpeeksi vettä!!! :attn: Ei se kuitupitoinenkaan auta, jos ei juo tarpeeksi - kuitu vaatii sitä vettä vielä enemmän kuin normipulla, muutoin vaikutus on päinvastainen kuin tarkoitus, eli jumittaa... Itselläni onneksi ei ole ollut ongelmia, syön aina raskausaikana korostetusti kasviksia ja hedelmiä ja marjoja, niin ne vissiin pitää huolen tuostakin :)

Lääkärineuvolaa mulla ei ole vielä ollut, on kuulemma ens kerralla eli rv 23/24, miten nyt olikaan... No, enpä ole kaivannutkaan, kun ei noi tk-lääkärit oikeesti tiedä mitään tällaisista asioista... :whistle:

Huomenna on rakenneultra meilläkin, kyllä jännittää... :$ Kun on kertaalleen saanut ultrassa murskatuomion, niin sinne ei mene ihan kevyin mielin vaan kattelemaan vauvaa... Viimeksi np-ultrassa lääkäri sanoikin, että sua tais vähän jännittää, kun tsekkaili jotain istukan virtauksia ja oma syke oli "vähän" koholla :LOL:

Mitähän kaikkea mä taas unohdin... pitänee kommentoida lisää jälkikäteen jos jotain oleellista jäi sanomatta =)

stoppis ja OivaIines 20+0 :heart:

Niin joo, meillä on lapset syntyneet rv 39+2, 39+2 ja 39+1. JOten samaa sarjaa voisi jatkaa =) Tätähän ei varmaan yli nyt päästetä niiden vasta-aineiden takia, joten jos ei itse tajua tulla niin kuin muutkin, niin saattaapa saada lähdöt :LOL:
 
Heipparallaa,

4D-ultra kuulumisia =) :heart:

Pippeli sillä Paavolla oli, aivan kuten arvasin =) <3. Mussu voi hyvin kaikinpuolin ja oli jo isoa poikaa, vastasi 20+4 (nyt 18+5), imi peukkua ja availi suuta.

Femeda ei pettänyt taaskaan, pelkkää hyvää sanottavaa! Kasapäin kuvia ja dvd lähti mukaan..

Sonja&Paavo 18+5
 
jenskuli87 Vauva-lehden numerossa 10/2009 oli juttua (jakoivat neuvolassa ilmaisnumeroa viimeksi), että Imatralla on otettu käyttöön uusi lapsiperheiden hyvinvointineuvola, jonka tarkoituksena on tukea perheitä ja vanhemmuutta raskausajasta alkaen. Käyvät kirojoituksen mukaan kolme kertaa perheessä, kerran raskausaikana, lapsen ollessa n.4kk sekä n.1½vuotta. En muista oletko kertonut missä asutte, mutta kenties samantapaisesta systeemistä sielläkin kyse.
Meidän kotikunnassa on tapana, että sossusta tullaan vierailulle kun vauva on syntynyt (muistaakseni piti tulla nl-tädin kanssa yhdessä), mutta aikataulullisesti se ei jostain syystä sitten sossun suunnalta onnistunut. Minulla oli synnytyksen jälkeen sellainen pesimisvaihe päällä, että olin vain helpottunut kun ylimääräisiä vieraita ei tullut. En halunnut meille oikeastaan ketään kylään (mukaanlukien kaverit ja sukulaiset).

Filuuri tervetuloa! :flower:

G: Milloin toivoisit vauvan syntyvän? Esikoinen syntyi rv39, mutta voihan olla että tämä tulokas antaa odottaa itseään niin pitkään, että joudutaan käynnistämään. Huhtikuussa on sukulaisten synttäreitä neljät, joten toivoisin, ettei ihan samalle päivälle kenenkään kanssa osu. Mutta tulee kun on tullakseen! Pääasia ettei jää mahaan asumaan lopullisesti! :D

Minulla myös auttanut selkävaivoihin tuo asento josta Chiquita kirjoitti, tosin sillä erolla, että olen laittanut niskan alle rullalle pyyhkeen. Kiropraktikko suositteli vuosia sitten asentoa ja sanoi ihan puolen tunninkin köllöttelyn tekevän hyvää. Ja tottahan se mies turisi!

Joulukorttien ja -lahjojen suunnittelu alkoi tänään. Minulla harvoin tulee sellainen "joulufiilis", mutta tämä vuosi taitaa olla poikkeus. Syytän raskaushormoneja asiasta! :LOL: Teen tänä(kin) vuonna koneella kalenterit mummoille ja papoille lapsista eli kokoan parhaat otokset samoihin kansiin. Ovat aiemmin kovasti pitäneet kalenterista, joten sitä perinnettä on hyvä jatkaa. Kortteja varten otan kuvan lapsista ja se laitetaan korttiin, jonka muksut saavat askarrella osittain. Pitää vain keksiä millaisen askartelun tällä kertaa kehittelen...

Donu ja Pikkuinen 18+0
 
Vähän ehkä hölmö kysymys, mutta millaisia harkkasupistukset ovat? Vihlontaa? Pistävää kipua? Ensimmäistä kertaa raskaana niin ei voi tietää :D
Sen olen ajatellut supistukseksi, kun kohtu menee ihan kovaksi, mutta ei satu milläänlailla...niin on käynyt muutaman kerran.
Muut vihlonnat ja kivut olen ajatellut olevan kohdun kasvuun liittyviä ja lantion luissa tuntuvan viiltävän kivun liitoskivuiksi (liittyy liikkumiseen...tai oikeastaan enemmänkin liikkumattomuuteen).
En oikein tiedä mistä pitäisi olla huolissaan, en sitten ole huolestunut mistään :whistle:

epulis ja pieni 18+1
 
Miehen ikä Täältä löytyy 25-vuotias, samanikäinen on lapsen syntyessä. :) Me ei olla oltu yhdessä vielä kahta vuottakaan. Meidän eka raskaus ei ollut suunniteltu, ja keskenmenon jälkeen haluttiin yrittää oikeasti. Aika nopeeta toimintaa joistakin, mutta ei mitään. Meistä tuntuu hyvältä. :)

sonjasusanna Oli varmasti hieno kokemus tuo 4D-ultra, teillähän on jo iso poika tuloillaan. :)

epulis Mulla harkkasupistukset on vaan sitä, että kohtu kovenee hetkeksi. Ei mtn kipuja onneksi, sitten pitäisi jo huolestua. Taitaa olla siis juurikin noita, mitä itselläsikin. :D
 
Jääkyynel ja stoppis :flower: puoliväli kukkasia (ja niille puolivälin ylittäneille myös jotka on mennyt mun silmien ohi..)

Onnittelut muillekin poksujille!

Mun mies on 34v. Ollaan oltu yhdessä myöskin ikuisuus, 15v josta 7v naimisissa.
 
Liitympä minäkin joukkoonne...
Eli olen 29 -vuotias kolmatta lastani odottava äiti länsi-uudeltamaalta. Laskettuaika on 16.4, eli nyt mennään rv 18+4.
Olen tällä hetkellä sairaslomalla, koska pikkukaveri on päättänyt riepotella oikein kunnolla... Alkuraskauden joko nukuin tai olin töissä, kunnes viikolla 10 alkoi hillitön verenvuodatus ja lääkäri totesi keskenmenoksi, mutta loppujen lopuksi ultrassa löysikin vielä pikkukaverista eloa.Lähettivät minut kotiin yöksi ja aamulla katsomaan kuinka kävi, ja kappas, siellä se pikkuinen edelleen oli! Olin muutaman viikon sairaslomalla ja vuoto ja kivut lakkasivat lähes kokonaan.
Kolme viikkoa sitten selkäkivut taas yltyivät ja alkoi hieman vuotaa, mutta lääkäri totesi sen olevan ihan ok :/ , muutama päivä tämän jälkeen alkoivat taas kunnon vuoto ja kivut... eli täällä sitten sairaslomaillaan taas... mutta pikkukaveri on onnellisen tyytyväisenä mahassaan, ja päivät menevätkin ihan rattoisasti liikkeitä tunnustellessa =)
 
Sonjasusannalla on valan loistava työnimi myöskin :D :p

Ikää mulla löytyy 19 vuotta ja saman verran olen myös lapsen syntyessä. Miespuoliskolla ikää nyt ja lapsen syntyessä 20 vuotta.

Nälkä saattaa ylättää aivan heti raskaankin ruoan jälkeen ja olen aivan jumalattoman kiukkuinen nälästä ja siitä jos asiat eivät muuten vaan suju :D

 
Daffodil tervetuloa mukaan. Hui, onpas se teidän pikkuinen teitä säikytellyt pitkin matkaa. Onneksi kuiten olette pelkällä säikähdyksellä selvinneet ja odottajissa mukana siis :heart: .

Miehen ikä 31 ja samassa kuussa kun napero syntyy tulee 32v. Yhdessä oltu vasta puoli ikuisuutta, josta naimisissa 6 vuotta. Tunnettu kuiten se ikuisuus :D .

Harjoitussupparit on juuri sitä että masu menee hetkeksi kovaksi. Joskus ne tekeekin siellä jo jotain (uudestisynnyttäjillä yleensä) mutta minä olen joutunut joka sairaudessa sairaslomalle supistusten takia. Sen lisäksi kun pienet syntyneet aina etuajassa hieman pelottaa tuo kevät, mutta yritetään nyt nauttia tästä (viimeisestä) raskaudesta.

Rapunen, olet samanikäinen kuin minä silloin kun esikoinen syntyi =)

-Chiq ja Napero (keksin sit nimen :D )
 
r09
Tervetuloa filuuri
EI kestä mukana, kun tulee niin paljon juttua =)
Ikää täällä 25, täytän 26 ennen kun vauva syntyy ja mies 27 ensi vuonna.
Pissan karkaamisesta oli jotain juttua, täällä myös karkailee tippa jos toinenkin toisinaan.
Maha pullahti viikonlopun aikaan kunnolla esiin, nyt se todella näkyy=)
Tänään hyvällä mielellä töissä, kun nukuin koko viime yön kuin tukki. Nyt jännitetään ens yötä. Hölmöä, mutta totta. Väsymys jatkuu.

Mukavaa viikkoa kaikille =)

r09 19+6
 
Yeb
Tervetuloa myös Daffodil :flower: Kamalia koettelemuksia teillä onkin ollut!

Mä oon toissynnyttäjä enkä silti tiennyt mitä noi harkkasupistukset on :D Kyllähän mä ne nyt tunnistan mutta en kyllä olis osannu kenellekään kuvailla..

Ikää mulla siis 28, mies täytti vajaa viikko sitten 30 ja yhdessä ollaan oltu 11 vuotta. Eikä naimisissa olla vieläkään, sen kerkeää sitten joskus :)
 
Moi!

Tervetuloa Filuuri ja Daffodil :flower: Kiva, kun tulee uusia mukaan.

Milloin toivoisin vauvan syntyvän? Toivoisin, että lähtis ennen laskettua aikaa käyntiin sen takia, että muuten voi olla, ettei alatiesynnytys ole mahdollinen ja mä taas pelkään sektiota :( Molemmat edelliset on syntyneet 38+5. Mun käsityksen mukaan ei ole välttämättä mitenkään niin, että saman ihmisen synnytykset käynnistyis suurinpiirtein samoilla viikoilla. Tietysti, kun kuukautiskierron pituus vaikuttaa "kantoaikaan", niin tällä perusteella taas menis suurinpiirtein samoille viikoille. Ennenaikaisiin synnytyksiin liittyy riski, että voi uusiutua seuraavassa raskaudessa.

maleha mullakin on pitkät välit neuvolakäynneissä, viimeksi olin 13.10. ja seuraavaksi menen 14.12. Välissä on rakenneuä 7.12.

sonjasusannalle onnea pojasta! Hienoa, että kaikki oli hyvin!

Miehen ikä on 32, hänellä myös synttärit huhtikuussa, niinkuin mullakin, eli ehkä täyttää 33, ehkä ei. Me ollaan seurusteltu ekaan kertaan yläasteella/lukiossa pari vuotta, tätä jaksoa 12 vuotta, eli yht. 14 vuotta. Helmikuussa juhlitaan 10v. hääpäivää :heart:

Harjoitussupistuksista mulla ei edellisissä kahdessa raskaudessa ollut juuri ollenkaan, oikeastaan vasta synnytyssupistukset oli ekat supistukset. Ehkä toisessa muutaman kerran kovettui kohtu, mutta eipä mainittavasti. Nyt sitten on tuntunut, jouduin tosiaan juoksulenkkeilyn lopettamaan muutama vko sitten, kun noista edellisistä ei tullut mitään vaivoja siitä ja nyt alkoi tuntua pahalta.

Daffodil onpas sulla ollut hurja alkuraskaus! Onneksi kuitenkin kaikki kääntyi parhain päin!

Nyt ei muista muuta, mitä ehkä piti kommentoida... Saunaan vielä ja sitten sänkyyn. Aamuvuoro väsyttää...
 
Kiva vatta :D

Kyl ne kävi vähän asuntoa läpi ja sanos et ihan hyvältä näyttää...kodilta. En viittiny sanoo et olinn koko aamun siivonnu kun hullu... :LOL: Psykiatri alkaa käymään mun luona ja välil on sossutäti mukana... En tajua kui, kun ei mulla ole mitään mielenterveys juttujakaan.... :eek:

Mun hiukset rasvottuu nykyään tosi helposti.... Onko jollain ideoita et miten ne pysyis kauemmin puhtaana....? En viitsei käydä joka päivä suihkussakaan.... kun mulla kuivuu iho tosi paljon vaikka rasvaisinkin :(





 
Ultrassa käyneille onnittelut! :flower:

Uusille tervetuloa, mukaan mahtuu kyllä. :)

Ikäkysymys: olen 25 nyt ja sitten ku vauva syntyy.

Masukuvia on myöskin ollu, on se vauvamaha aina vaan niin ihana. Oli se sit millanen tahansa. :heart:

Sitä oli kyselty et millon toivos vauvan syntyvän; no sanoisin et saa kyllä syntyä viimestään sit ku on la, on se olo lopussa niin täysinäinen jo. :) Esikoinen syntyi rv 37+4 ja vaikkei se mitään meinaa ni odotan tätäkin vauvaa vähä etukäteen syntyväksi.. :)

Mies on nyt reilun viikon ajan tuntenu vauvan potkut ulospäin. Pääseepä sekin osalliseksi tästä odotuksesta vähän enemmän.
Ylihuomenna ois rakenneultra. Jännittää!

syysmama & muru :heart: rv 20+5 :heart:
 
Supistuksista Kun painatte kohtua niin tunnetteko supistukset seisaallaan? Itse tunnen ainoastaan makuullaan ollessa, olen miettinyt onko ylipaino syynä siihen vai onko kaikilla niin ettei tunne kuin makuullaan. Siksi mun ainakin on vaikea arvioida paljonko supistuksia todella on kun tunnen varmaksi vain ne kun olen makuullaan..
 
Joo no kyl mäkin sen kiristävän tunteen tunnen mutta kun koitan kohtua että onko se kova että onko tää nyt supistus vai jotain muuta niin sitä en kyllä tunne kun makuullaan. Paitsi :D Just äsken olin tossa leipää tekemässä ja tuli supistus niin tunsin kohdun vaikka olin seisaallaan että kait sekin sit vaihtelee.. niin en mä tiedä :)
 
Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista! :flower:
Toivottelen sitten puolestani tervetuloa Daffodil! =) Hurjaa menoa teillä, toivottavasti rauhoittusi pian.

Jenskuliini onpas kummallista kun tullaan kotikäynnille ennen kun edes vauva on synytynyt. Ja arvioidaan toisten koti. :eek: Mä olisin varmaan vähän hämmentynyt, itseä kun ärsyttää jo pelkästään neuvolan kysymykset syömä- ja juomatavoista tai liikunnasta, tuntuu että tungetaan liikaa mun yksityisasioihin, vaikka ymmärrän kyllä syyn niihin kysymyksiin.

Yeb olisiko nimimerkki tuolta sikiöseulontaketjusta, biopsiassa kun on tullut käytyä.

G: toivoisin vauvan synytvän joskus la:n tienoilla, vaikka ihan sama milloin kunhan synnytys vaan menisi hyvin ja lapsi olisi kunnossa sen jälkeen. Esikoisen kanssa kun oli siinäkin vähän ongelmia.

Ikää miehellä 30v. ja mulla vähän enemmän.

Onnea kaikille lähipäivinä rakenneultraan menijöille!

Filuuri 21+ :heart:
 
Tervetuloa Daffodil! =)

Jenskuliini No ei kyllä ainakaan täällä meillä oo tollasta että sossutäti kävis kyläilemässä vaikka olisit minkä ikänen.. Teilläkö sitten käy? Miks? :eek:
Ootko sä ollut sitten aiemminkin sossujen kanssa tekemisissä, että johtuisko se siitä sitten??
Mua kyllä ärsyttäis jos tultais tollain vahtaan, et miten toiset elää! :kieh:

Empuuullakin on jo pieni kumpu tohon alavatsalle ilmestynyt.. =)

Miehen ikä Mieheni on mua kaks vuotta vanhempi, eli siis 24v. Yhdessä ollaan oltu kohta 7v. ja nyt heinäkuussa mentiin naimisiin =) :heart:

Bliss Hauska uni sulla :D Noi on kyllä hauskoja mitä raskausaikana näkee :LOL:

Nyt tanssireenien jälkeen saunaan rentoutuun ja hikoileen :D
:wave:
 
Tervetuloa mukaan uusille minultakin!

epulis, mulla tuntuu noi harjoittelusupistuksetkin ihan kunnolla, jos olen kävelemässä, on pakko suorastaan pysähtyä, sillä sen verran kovin kiristää ja puristaa mahaa. Hiukan samalta ne tuntuvat kuin varsinaiset synnytyssupistuksetkin, mutta ei lähimainkaan yhtä kivuliaita. Ja samanlaista menoa mulla on ollut noilta kahdelta aiemmaltakin, eikä nekään supistukset mitään kohdunsuulla tehneet, eli en ole sen kummemmin huolissani.

Jenskuliini Mä kyllä saisin slaagin, jos meille tulisi sosiaalityöntekijöitä ihan vaan tsekkaamaan kuinka me elellään. Kysyisin kyllä ihan suoraan, että mistä tässä nyt oikein on kyse, miksi ihmeessä haluavat tarkkailla elämäänne. Onhan sitä nyt paljon sinuakin nuorempia vanhempia maailmassa!
 
Huomenta!

Mä en taaskaan saanut nukuttua! |O Pyörin sängyssä koko yön ja kuuntelin kun mies tuhisee nenä tukossa, puoli kuudelta kun kello soi, tuntui että en ole nukkunut sekuntiakaan. Mahtava olo, juon panadol hotia heti aamusta, hieno työpäivä edessä.

Jotain kivaa tässäkin päivässä, nimittäin POKS! Yhdeksästoista viikko alkoi, pikkuhiljaa kohti puoliväliä. :)

Empuuu ja Anni/Elmer rv18+0
 
Huomenta!

Täällähän oli juttua, kiva =)

Uusia oli ainakin kaksi joten :flower: tervetuloa!

G: synnytyksen ajankohdasta mä toivoisin et tää piiperi syntyis aikalailla samoihin viikkoihin ku esikoinen eli 38+5, menkkojen mukaan toi oli LA. Ultralla se siirty sit pari viikkoa taaksepäin. Eli menkoista laskettuna synty ajallaan. Tosin tää taas vastaa viikkoja =) Mut kaikki käy, kunhan se nyt ei menis yliajalle....Mut senkin kestää, kunhan vaan tulee sieltä terveenä :D

Isän ikä Ehtinee täyttää 31 ennen vauvan syntymää. Ja olipahan ollut juttua yhdessäolostakin, niin me on oltu nyt yhdessä 9,5 vuotta ja siitä 2,5 vuotta naimisissa.

Omaan napaan ei uutta, paitsi paitsi POKS POKS POKS!
Mut kiva oli tosiaan eilen käydä neuvolassa. Seuraavana onkin sitten tuo rakenne ultra ja sit sen jälkeen seuraava neuvola oli jouluviikolla. Tuolloin saankin sit ne kelan laput mukaan.
Sillon tuli vähän sellanen ajatus et enhän mä voi nyt vielä olla nii pitkällä.... :D

Ai niin, harjotussuppareista oli teillä ollut puhetta. Mulla ei varsinaisesti ole harjotussuppareita ollut esikoiselta, vaan ihan oikeita, kivuliaita suppareita, jotka sai aikaankin jotain. Nyt on oikeestaan vähän sama juttu ollut, tässä raskaudessa vaan aiemmin. Päätin kuitenkin että aloitan sen harjottelun nyt tässä ens viikolla, kokeilen sen saada loppuun, jotta saisin ne paperitkin sit tammikuussa. Mutta katsotaan miten käy ja miten pystyn olemaan. Se työ on kuitenkin sellasta mitä tykkään tehdä.

Mut nyt lukeen muutkin systeemit, joten päivän jatkoja kaikille!!!

Buam ja pikkumyy 17+0
 

Yhteistyössä