***HUHTIKUISET Marraskuussa***

Hirrrrrrmuisesti tekstiä! Ihanaa kyllä, että ollaan aktiviisia, mutta pahoitteluni heti etten ehkä ihan joka kohtaan osaa tarttua. :D

Mies tunsi toissailtana oikein kunnon potkut, on se aiemminkin tuntenut, mutta nyt sanoi ettei enää ole pienintäkään epäilystä mikä se oli. Se meni ihan sekaisin niistä liikkeistä, höpötteli pitkät tovit sitten mun mahalle sen jälkeen. :heart:

Siru Meillä on melkein samana päivänä synttärit. Mulla 14. päivä.

Donu taisi kysellä näläntunteesta. Mullakin kun nälkä iskee niin se tulee useimmiten täysin yllättäen ja jos en pikimmiten saa ruokaa niin sitten tulee huono olo.

Miehen ikä
Meillä mies täytti syksyllä 32. Ai niin ja yhteistä taivalta meillä ei ihan kamalasti ole. Pari vuotta tulee keväällä täyteen ja nyt vasta virallisesti saman katon alle muutettiin.

Ai niin, uusiakin oli tullut. Filuuri ja Daffodil, tervetuloa! :flower: Daffodilin alkutaival on kyllä ollut aika hurja. Toivottavasti loppu menisi paremmin.

Galluppiin syntymäajakohdasta en oikein osaa sanoa. Haluaisin vaikka että tulisi jo maaliskuun puolella. Maaliskuun puolesssa välissä olisi isäni syntymäpäivä, joten jos pari viikkoa ennen laskettua tulisi niin tuleva pappa saisi parhaan mahdollisen syntymäpäivälahjan. :heart: Mutta jotenkin musta tuntuu, että huhtikuulle mennään. Itse saisin sen synttärilahjan jos menisi pari viikkoa yli. Pääasia kuitenkin että tulee elävänä maailmaan. :)

Itse pienenä manasin sitä että pääsiäinen osui usein synttäreilleni ja sain kaikilta kavereilta vain suklaamunia lahjaksi (en pienenä tykännyt yhtään makeasta). Silloin päätin että jos joskus teen lapsia niin ne ei synny jouluna eikä pääsiäisen aikaan. Toisin taitaa nyt vaan käydä. :LOL:

Buam oli muistaakseni kirjoitellut vatsantoiminnasta. Mulla on ollut aina aika ongelmamaha. Toimii tai ei toimi. No nyt sitten raskauden aikana ummetusta on entistä useammin ja tarpeilla tarvitsee käydä noin parisen kertaa viikossa. Kuituja olen yrittänyt syödä ja vettäkin litkin enemmän kuin ennen raskautta.

Bliss Kertoi noista vatsakivuista. Minä se tosiaan olin joka niistä kirjoitteli. Mulla kuitenkin enemmän vatsakipu on ollut alamahalla, joten lienee ihan jotain liitoskipuja tms. Närästystä ei ainakaan vielä ole ollut. *Koputtaa nyt todella kovasti puuta*

Neuvolavälit mulla on ollut aika tiuhaan neuvoloita. Noin 3 viikkoa on ollut väli, välillä tais olla pidempi, mutta terkkari halusi tuon mun voimakkaan pahoinvoinnin takia seurata vointiani vähän tiuhempaan.

Oiskohan siinä kaikki, ainakin kaikki mitä äkkiseltään muistan.

Omasta navasta vielä sen verran, että väsymys on kyllä ihan hullua täällä. Eilen olin ihan naatti illalla ja nukahdinkin sitten yhdeksän aikaan yöunille. En edes herännyt kun mies tuli lentopalloilemasta kotiin ja oli käyttänyt koirankin vielä pihalla.

Mulla on muuten kipeytyny vasen pakara inhottavasti. Kävellessä sitä alkaa pistämään. :eek: Liekkö nyt vaan joku rasitusvamma tästä mun hurjasta urheilusta? :D Oli siis taas aika tovi kun en saanut tehtyä oikein mitään ja nyt koiran kanssa tullut käveltyä aika paljon.

Nyt töiden pariin. Tänään onkin ärsyttävä työpäivä kun pidetään kunnon soittotalkoot ja soitellaan asiakkaille. Vihaan puhelintyötä! Harvoin onneksi minä joudun näihin mukaan, ehkä siksi se onkin niin vastenmielistä. :(

Mukavaa keskiviikkoa kaikille!

- Hapsiainen ja Herne 21+0 POKS!!!
 
Ultra käyty ja pikkuinen voi hienosti! Kaikki näytti olevan hyvin. Ei sillä, että olisin hirveästi sitä epäillytkään... Samalla varmistui aavistukseni etuseinässä olevasta istukasta, liikkeet kun eivät ole kovin hyvin tuntuneet.

Gallup syntymäajankohdasta: Vahvasti uskon, että meidän tsäkällä juniori syntyy pitkänä perjantaina ja synnärillä on just silloin alimiehitys... :) No, toivottavasti ei mene ihan niin pitkäksi.

Mieheni on iältään 31 ja yhdessä olemme olleet 7 vuotta, josta 3,5 naimisissa.

Whitney & Kiusankappale 21+2
 
Uusille tervetuloa mukaan! :flower:

Ikägalluppiin vastauksia, eli itse olen 33 (huhtikuussa tulee siis 34 mittariin) ja mies on 40. Yhteistä taivalta takana 17 v, joista 7 v naimisissa. Pitkä matka on tullut jo yhdessä taivallettua...

Neuvolakäynnit on mulla ollu 4-5 viikon välein yht. kolme kertaa, joista yksi oli neuvolalääkärin vastaanotto. Näiden lisäksi varhaisultra yksityisellä ja np-ultra julkisella.

G: toivoisin lapsen syntyvän lasketun ajan paikkeilla tai hiukan ennen. Esikoinen syntyi 40+4 viikolla. Olin kyllä tosi hyvässä kunnossa silloin, eikä nuo viimeiset viikotkaan tehneet tiukkaa. Käytiin miehen kanssa vielä pitkillä sauvakävelylenkeillä LA:n jälkeenkin.

Liitos- /alavatsakipuja on täälläkin, mutta ei onneksi mitään hirveen pahoja. Selkäkipuja ei onneksi ole ja toivottavasti ei tulekkaan. Voimahalit niille, jotka kärsivät ikävistä säryistä ja kolotuksista! :heart:

manteli ja Sulo 19+6
 
Ikäkysymykseen.. Itse täytän pian 27, mies täyttää lapsen syntymän aikaan 30.

Neuvolassa olen käynyt kerran lääkärillä, kolmesti terveydenhoitajalla ja kerran ultrassa. Rakenneultra on edessä tämän viikon perjantaina, saa nähdä paljastuuko sukupuoli meille vai ei.. Jos paljastuukin niin emme aio sitä muille kertoa vaan pidämme salaisuuden itsellämme.

Nimiä on täällä pohdiskeltu, ensimmäiset nimet on ollut jo kauan tiedossa. Tytölle on nyt valmiina jo toinenkin nimi mutta pojalle sitä ei tunnu löytyvän millään. Onneksi on vielä aikaa..

Tsemppiä kaikille selkäkipuilijoille. Olen itse onnellisesti saanut pidettyä kivut poissa joogan ja vesijumpan avulla, kuten aiemmin taisinkin jo mainostaa. Fysioterapeutilta sai myös hyviä vinkkejä. Lepäämään mennessä alaselkä vielä kipuilee ja selällä maatessa ylösnousu on vaikeaa mutta muuten selkä kestänyt seisomatyössäkin ihan kivasti.

Tuntuu hassulta kun jotkut on vielä onnistuneet pitämään raskautensa salassa työkavereiltaan ja ystäviltään. Minulla vatsa pullahti näkyviin jo melko aikaisessa vaiheessa, joten jouduin asiasta kertomaan jo useita viikkoja sitten. Itse olin alkuun jo vakuuttunut, että odotan varmaan kaksosia tai kolmosia kun maha tuli niin nopeasti esille mutta ultrassa näkyi kyllä vain yksi tyyppi ;) Mutta näinhän se menee, se on niin yksilöllistä, miten maha pullahtaa.

Olenkohan muuten ihan poikkeus, sillä en ole kehittänyt vauvalle mitään työnimeä?!?Meillä puhutaan vaan vauvasta.

Mukavaa viikkoa kaikille! Niin joo, meillä meneillään rv 19+3. Puoliväli lähestyy!

 
heipsan, vapaa päivä täällä ja huomennaki vapaata mut nautitaan ja koitetaa levähtää. mutta eilen töissä oli ainaki 2-3h verran melkosia kipuja mahassa et lieneekö niitä liitoskipuja.

gallup esikko syntyi 38+5 että onhan se kiva että syntyy vähä ennen LA tai Lähellä LA. mieheni sanoi et ois kiva jos syntyis 22 päivä ku esikko on syntynyt 22 päivä mut eri kuukautena. :LOL: mut se jää nähtäväksi kunhan synnytys sujuu ja vauva voi hyvin jne.

Iästäki puhuttiin niin mieheni on 26 ja minä 23 ja yhdessä oloa 5v joista naimisissa 3v.

Ummetuksesta täälläki on sitä vaivaa ollut ja nyt heti ku sain odotuksesta tietää paheni ummetus ja vettä juon paljon ja käytän levolacia vaikka ei mitään ihanaa litkua ole. neuvolassa suosittelivat sitä levolacia. Mun sairaus myös voi vaikuttaa ummetukseen. maha toimii kyllä joka päivä levolacin avuin muuten toimii 3-4 päivän välein.

jännä tosiaan eka ilta töissä oli se selkäkipu mut eilen ilta meni hienosti selkäkipuja ei ollut ollenkaan ja olin ihmeissäni. vaikka paljon joudun olemaan sillä osastolla missä on huonokuntoisia.

Eilen huomasin että mun toinen häpy puoli kamalan turvoksissa et onko normia? suihkussa huomasin sen ja oli vähä hellä ja nyt ei tunnu kauheena miltään mimtä nyt on vielä turvoksissa. onko muilla esiintynyt tai huomanneet?

nyt pitää mennä siivoamaan!

arska äippä+ pikkuinen 17+5
 
Noniin, poika päikkäreillä ja äiti täällä :) Uunivoileivätuunissa :p

Minä ja mies ollaan siis 25v. kun Piksu syntyy. Ollaan oltu melkein 4v yhdessä ja 1,5v naimisissa. Esikoinen nyt siis 1v3kk. Yhteiselämä tuntuu paljon enemmältä, ollaan oltu ehkä joidenkin mielestä nopeita suhteessamme.. Mutta minkäs tekee kun se oikea rakkaus tulee elämään :heart:

Uudet tervetuloa vaan!

Jenskuliini Onpas outoa, että sua nyt "vahditaan". Kirjoitit että tulevat "sun luo", niin tuli mieleen, että asutko yksin? Jos sen takia haluavat tukea nuorta odottajaa. Jännä kyllä, että on sun kotipaikassasi resursseja muidenkin kuin sosiaaliasiakkaiden ja teiniäitien tukemiseen.

(.) Eilen nukkumaan käydessä alkoi masussa bileet. En kyllä itse pystynyt bailujen aikana nukkumaan, mutta ei haittaa. Ihanalta tuntui, niin selvästi :saint:

Nyt voileipien kimppuun :p

Erityisvoimia lähettelen kipuilijoille!

Greddy ja Piksu 20+0 :heart:
 
Whitney Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! =) Sellaista sulta kysyisin, että osaatko kuvailla miten sulla on liikkeet tuntunut? Siis kun sulla on istukka edessä.. Oon kans miettinyt, että onkohan mullakin? Vaikka eihän sillä niin väliä oo. Liikkeitä on tuntunut nyt n. viikon verran kunnolla, ja ne tuntuu aina vain joko oikeella tai vasemmalla, ei tossa keskellä..

Eepekka En usko että oot "poikkeus" vaikka teillä vauvaa vain vauvaksi sanotaankin, käyhän sekin hyvin tekonimeksi :D

Muutama on puhunut suhteen nopeasta etenemisestä.. Mun on pakko kertoo, että yks kaverini kun alko seurustelemaan, niin he olivat olleet n. 2-3kk yhdessä kun alkoivat esikoista odottaa ja he siis oikein yrittivät lasta. Mun mielestä se on aika nopeeta toimintaa! :D

Mä oon muuten kans jo tuntenut liikkeitä tosta mahan päältä :heart:
Harmi et pikkunen ei vielä niin hirveesti liiku eikä liiku vaikka tökkis mahaakin vähän, niin ei pääse mies vielä kokeilemaan.. Mutta pääseepähän ainakin sydänääniä kuuntelemaan! =)

Huomenna poksumista ja soittoa ultra-ajasta! Josko sen vaikka jo saisin..


 
Rakenneultrassa käyty ja kaikki oli niinku pitääki pikku vauskilla.. :)
Painoarvio n. 360g ja tyttöveikkaus saatiin.. :) :heart:
Oyssissa oli ylläriksi 4D ultra, mutta ei onnistunu 4d:llä ultraus kunnolla, ku kuulema sen verran vähän lapsivettä (hyvä ja aivan riittävä määrä raskauden kannalta, mut tuo 4d ilm. vaatii enemmän), mut saatiin me yks 4d kasvokuva mukaan.. :)
Ihan on esikon näköinen kasvonpiirteiltään, pieni nykerönenä ja suppusuu.. :heart:
Lääkärinä oli Kati Ojala, josta jäi ikäväkyllä negatiivinen kuva.. :/ Hyvin rutiinilla suoritti tarvittavan, ei enempää, eikä kyllä paljo turhia porissu.


Kellis ja Aarre 20+2
 
Katyana Mulla on istukka edessä ja vasta viikon verran olen ollut varma liikkeiden tuntemisesta. Niillä viikoilla joilla nyt itse olet, en tuntenut mitään. Tai aina mietin, että olisko tuo ja tuo ollut jotakin Piksun liikettä mutta pistin sitten suoliston piikkiin. Lähinnä juuri kohdun sivuilla tuntui ilmakuplia, mutta en ollut varma oliko siinä kohtaa suolia, joten en uskonut.. Nyt kun liikkeet ovat voimakkaampia, liikkeet tuntuvat istukan läpikin =)

Niin, eikö ekassa ultrassa kerrottu istukkasi paikkaa?
 
Lueskelin joidenkin neuvolakäynneistä, kuinka usein ovat käyneet jo :eek: Meillä Helsingissä taitaa olla tosi säästäminen päällä, kun oon käynyt kaksi kertaa terkkarilla, viikoilla 8+3 ja 17+2. Seuraava on viikolla 22+2, elli nyt kai vähän tihenee käynnit. Tuon rankan pahoinvoinnin ja laihtumisen takia oisin vain jotenkin kaivannut seuraamista, nyt on joutunut yksin olemaan ja huolestunut tietenkin koko ajan siitä onko tämä kellekään hyväksi :/ Neuvolalääkäriä ei ole ollut enkä tiedä milloin on, varmaan lopummassa. Ensiodottajalle henkisesti kurjaa kun ei ole huolenpitoa, eihän tästä haittaa varmastikaan ole muuten.

Onneksi kaksi ultraa sentään saa :)

Ikääkin on kysytty, me täytettiin molemmat 29 nyt syksyllä.

Kipuja ei mulla sitten taas ole minkäänlaisia eikä tissivaivoja ollenkaan, eli kai tuo pahoinvointi riittää mulle :D Liittyyköhän tuo tissien oireilemattomuus huonoon maidon nousemiseen tulevaisuudessa, tietääkö kukaan? Ja löytyykö siihen sitten kikkoja? Äidillä ja isoäidillä oli meinaan huonosti maitoa, ja äiti on kertonut kuinka tissit ei olleetkaan kipeät ja pinkeät niin kuin monilla muilla...

Liikkeitä muuten täälläkin jo viikon pari :heart: Kevyttä kuplintaa =)

Puoli väli lähestyy, ihan ihme juttu... Empuuun kanssa vähän samoja fiiliksiä mulla, että välillä jotenkin havahtuu siihen että se vauva taitaa oikeestikin olla tulossa... mut ei sitä ihan usko kuitenkaan...

Sun Rise ja Säde 18+4
 
Greddy Ei kerrottu ekassa ultrassa istukan paikkaa, muistaakseni lääkäri sanoi, ettei vielä nähnyt missä se on..? :eek:

Mun on hei pitänyt jo monta kertaa kysyä, että onko joku jo saanut neuvolasta ne Kelan paperit äitiys- ja vanhempainpäivärahoja varten? Millä viikoilla ne saa, kun itse en muista??
 
Katyana: Minullekaan ei kerrottu istukan paikkaa ekassa ultrassa eikä sitä ollut mihinkään merkattukaan. Ei kai se välttämättä silloin näy?
Itse vaan päättelin tuon paikan kun ei kunnon liikkeitä ruvennut tuntumaan. Nyt siis sain päätelmille varmistuksen.
Liikkeet tuntuvat tosiaan kuplintana molemmilla sivuilla kohtua, mutta suoraan päältä ei mitään. En tosin ultrassakaan tuntenut kaikkia niitä potkuja, jotka ultraajan mukaan menivät ruudulta katsottuna istukan viereen.
Eivätköhän potkut ala tuntumaan tuosta suoraan, kunhan pikkuinen saa lisää voimaa...

Whitney & Kiusankappale 21+2
 
kellopeliappelsiini, oi miten iso vaavimasu sinulla jo :heart:

Jenskuliini minustakin outoa, että miksi teitä tultiin tarkkailemaan näin etukäteen? Itse olin 18 kun aloin odottaa esikoista, eikä meillä käynyt kuin neuvolantäti silloin kun vauva syntyi.

Isäni joutui sairaalaan ja isoon leikkaukseen :'( . Mieli muutenkin niin herkkänä, niin kyyneleet on kyllä silmissä kokoajan. Esikoinen sanoi äsken kun söi välipalaa: "minua hieman pelottaa se leikkaus, en suostu sitten kuuntelemaan kuin hyviä uutisia vain".

-Chiq ja Napero rv 17+5

ps. sinä joka mietit että onko outoa jos vauvalle ei keksi työnimeä, minusta ei ollenkaan. en minäkään tuota napero nimeä käytä kuin täällä ja sekin varmasti tulee vielä vaihtumaan usein =) nyt kun "nimeä" vielä voi vaihdella.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Katyana:
Greddy Ei kerrottu ekassa ultrassa istukan paikkaa, muistaakseni lääkäri sanoi, ettei vielä nähnyt missä se on..? :eek:

Mun on hei pitänyt jo monta kertaa kysyä, että onko joku jo saanut neuvolasta ne Kelan paperit äitiys- ja vanhempainpäivärahoja varten? Millä viikoilla ne saa, kun itse en muista??
Kun raskautta on kestänyt sen 154 vrk eli rv 22. Itse saan ensi maanantaina ne.

Onnea kaikille ultrassa käynneille!

Meillä on tuo 4D-ultra perjantaina :wave:

 
Hei taas!

Meilläkään ei ole vauvalle mitään työnimeä, vaan se on ihan vain vauva, ainakin toistaiseksi. Esikoista sanottiin vaakuksi, kun hän näytti ekassa ultrassa aivan ankalta. :D

Istukasta. Minulla on istukka etuseinässä, se sanottiin mulle np-ultrassa. Enkä myöskään ole tuntenut kovin hyvin liikkeitä - itse asiassa todella huonosti omasta mielestäni. Välillä jo olen ollut huolissani, että mitäs jos tuo masuasukki onkin halvaantunut... |O No ensi tiistaina on rakenneultra, joten sitten näkee, liikutaanko siellä vai ei.

Me ollaan oltu miehen kans yhdessä kohta 7vuotta, josta naimisissa 3,5vuotta. Kauheen nopeasti mennyt kyllä aika!

Jännää kyllä tuo, että tulee sossutäti kotikäynneille. Minä varmaan kysyisin suoraan neuvolasta, että onko se tavallista ja/tai miksi näin. Esikoista odottaessani Oulussa meillä kävi neuvolan terkka ekan käynnin synnytyksen jälkeen kotona vauvan ollessa 2vk ikäinen. Sanottiin, että se oli kuulemma tapa, ettei niin pientä vauvaa tarvitse vielä viedä neuvolaan. Jatkokäynnit olis olleet ihan normaalisti neuvolassa, mutta me muutettiinkin sitten tänne Etelä-Suomeen.

Mitäs muuta.. Heräsin viime yönä outoon tuntemukseen, kun mun vatsa tai kylki kramppaili tosi kovasti ja omituisesti. Luulin ensin, että vauva siellä pitää omia bileitään, kun liike tuntui mahan päällekin, mutta sitten totesin (unissani kylläkin), ettei se ole mahdollista, kun tämä omituinen liike tuntui sen verran ylhäällä, hieman napaa ylempänä. Mikähän lie ollut.. :whistle:

Nyt tarkistamaan, nukahtiko tuo tyttö ja nauttimaan omasta pienestä hetkestä.

Piipa rv 19+2
 
Whitney ja Katyana Mulle ekan ultran tekevä kätilö sanoi, että istukka on edessä mutta saattaa vielä vaihtaa paikkaa ja siksi ei sitä mun korttiini vielä kirjoittanut. Sanoi kuitenkin, että istukka saattaa pienentää liikkeitä.. Tuo oli siis 11+5. Maanantaina on rakenne, niin selviää onko istukka vaihtanut paikkaa (tuskin) .
 
Chiquitalle voimahali :hug: Hyvin se varmasti menee :) Tiedän tuon tunteen, oma isä sai n. kuukausi sitten maksasyöpätuomion ja aikaa puoli-kaksi vuotta. Nyt sen on jotenkin hyväksynyt tai sit ei usko vain. Täytyy vain elää päivä kerrallaan ja toivoa isälle mahdollisimman mukavaa loppuaikaa, nyt on sairaalassa maannut kolme viikkoa taas putkeen, mutta toivottavasti pääsee kohta kotiin ja ennen kaikkea joulua viettämään =)
 
Tervehdys!

Kyllä tämä tästä rauhallisesti ottaen menee loppuun asti, ainakin alkaa jo tuntua enemmän siltä =)

Tällä hetkellä kipua ja vuotoja ei pahemmin ole, vanhaa hyytymää silloin tällöin enää poistuu, mutta se on pientä se kipu.
Nyt uskaltaa jo vähän liikkuakin, ei tunnu niin kivuliaalta ja työläältä. Eilen uskaltauduin jopa kauppaan asti, lasten avustuksella ;)

Meillä on neuvola käyntejä ollut kolmen- neljän viikon välein ja niistä yksi neuvolalääkäri kerta, lääkärissä sitä on sitten käytykin tutkimuksissa jo useammin, ja usein tietysti päivystys aikana. Ja pikkukaveria on taidettu ultrata jo yhteensä kuusi kertaa...
Viikon päästä perjantaina se varsinainen rakenneultra ja samalla katsovat joko saisin mennä takaisin töihin.

Daffodil rv 18+5
 
Hei kaikille!
Ja tervetuloa uusille!

Olin jotain 5 päivää pis, ja tekstiä on melkein 10 sivua! Uskomattoman aktiivinen pino. Yritin lukea, mutta siihen menisi puoli päivää kai...

Greddy (muistanko oikein?) oli joskus päiviä sitten kysynyt keskoseni viikoista. Syntyi viikolla 34 meidän kakkonen. Ilman mitään riskitekijöitä, synnytys vaan käynnistyi. Olin tosiaan jonkin verran supistellut pitkäänkin, kohdunsuu oli kuitenkin vielä muutama päivä aiemmin hyvä ja pitkä ja suljettu.

Siitä pääsenkin suoraan siihen galluppiin, milloin haluaisin synnyttää. Olisi todella kiva, jos syntyisi täysaikaisena, jos uskallan sitä toivoa. Mutta ei ainakaan ihan pikkukeskosena. Sitä pekän todella paljon, alle 30vko olisi tosi kurja, no mielellään ainakin 32 vko pitäisi olla täynnä.

Mirabel ja pikkupoika 21+5
 

Yhteistyössä