***HUHTIKUISET Joulukuussa***

En sitten menekään Selloon. Hyi että, tuli huono olo, kun tästä uutisesta kuulin. Mulla oli tarkoitus parin tunnin kuluttua just tuonne Prismaan mennä.

http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Ampumav%C3%A4likohtaus+kauppakeskuksessa+Espoossa/1135251811875

Mies sanoo, että kuusi kuollutta, mutta saattaa olla huhupuhetta. Toivottavasti on. :'(
 
:wave:

Sokerirasitus- reissusta selvitty. Kyllä se kaks tuntia meniki aika kivuttoman nopeeta, vaikka aikast hiljasta siellä tänään oli. En tarvinnu edes kirjaa ja ristikoita mitä mukaan otin. Tuitulleki tais tulla pienoinen sokerihumala, kun alko siihen malliin myllertää tuolla mahassa :p Yks mummoki muute tuijotti tosi pitkään minun mahaa kun istuin siellä aulassa (haki lehteä siitä vierestä). Kai hää arvioi mielessään kumpi sieltä on tulossa ;) :LOL:

Kiitos onnitteluista kaikille.

Ja tosiaan onnittelut Hemmille plussasta :LOL: :LOL:

Empuuu Kotiin tullessa kuulin radiosta jostain ampumavälikohtauksesta, mutt asiaan en sen enempiä ole vielä perehtyny. Pistiki heti silmään toi sinun aikomus mennä Selloon.

Me mennään tänään sitten sinne kaveripariskunnan luokse iltaa istumaan. Eilen soittivat aikaa sinne menosta yms. Ihan kiva kun ei ole nyt vähään aikaan nähnytkään. Ollaan vieläpä tän naispuoleisen immeisen kans eri vuoroissa, vaikka samalla työpaikalla ollaanki. Kun vielä kolmee vuoroo tehtiin nii oltiin samassa vuorossa. No kohta ei nähdä edes töissä ;)

OIKEIN MUKAVAA ALKAVAA UUTTA VUOTTA 2010 KAIKILLE, MYÖS MASUASUKKAILLE!!!

Jännityksellä odotellaan ensimmäistä huhtikuista maailmaan, mutta vasta monen monen viikon päästä :) Minun Tuittuseni on takuulla iha viimeseen asti masussa eikä suostu tulemaan pihalle vapaaehtosesti :p

JääKyynel ja Tuittu 26+2
 
Jääkyynel, parempaa synttäri lahjaa ei voi antaa ;) Onnea kohtalotoverille :)

Hemmi, ihan tosi, ihan raskaana olit ;)

Tänne ei kummempaa. maha iso plääh selkä kipuileilee ja maha kipuilee. Väsy. Ja mun uuden vuoden toive on että oksut jäis tälle vuodelle :D oli aamull avauhdikas lähtö meinaan.

Ai niin siit rauhdasta ja pahoivoinnista, mä oon syönyt koko raskauden rautaa et ei ainakaan yht äkkinen muutos ole, mut en sit tie selittäiskö se tätä mun pitkään jatkuvaa oksua.

Tyhmä kysymys, miltä ne supistukset tuntuu? jotenkin ihan pihalla. Saanut sellaisen käsityksen että ne olisivat kipeitä lyhyitä ja vatsa kivikova? Mietin vaan tota mun maha kipua kun se kestä niin kauan kun ehtii huilimaan ja sit helpottaa välillä vasta ajan kanssa.

-Unico ja Toukka 22+6

HYVÄÄ UUTTA VUOTTA!
 
Sun Rise :hug:
Jääkyynel onnittelut.
Eilisen labratulokset oli melkein normaaleja, vähän kohollaan, mutta tuskin ne lääkekuuria antaa. Hemoglobiini oli tipahtanu melkosen alas 108. Eli saapi alkaa rautaa syödä täälläki.

Vähän tässä on ankeet mielialat kun tulee pakostakin viime uusi vuosi mieleen. Tarkoitus oli mennä ostoksille kun mies tulee töistä ja minä käpäsen aamulla neuvolassa. Jossa sitten todettiin meidän vauva kuolleeksi rv 14+1. Eli viime uusi vuosi meni synnyttäessä sairaalassa :'(
Onneksi tässä nyt toi uus pikkanen potkiskelee lohdutukseks.

Mutta HYVÄÄ UUTTA VUOTTA KAIKILLE!!!!!
 
Kiitos kaikille lämpimistä ajatuksista :heart: Epävarmuudella edetään, kun ei lääkärit itekään tiedä mikä on tilanne. Oli joku puhunut jo saattohoidosta ja sitten seuraavana päivänä perunut puheensa ja ruvennut kuitenkin vielä hoitamaan. Nyt tähän tilanteeseen on taas jotenkin tottunut ja ehkä toiveikkaasti kaikki ajatellaan, että se hoito antaa vielä hyvin aikaa. Olishan se ihanaa, jos isä ehtisi nähdä ensimmäisen lapsenlapsensa, mutta otan päivän kerrallaan. Mahdollisimman arkisesti yritetään olla ja itse pyrin vain olemaan mahdollisimman läsnä. Jollain hassulla keinolla sitä ihminen selviää näistäkin tilanteista. Tällä hetkellä on aika suruton olo ja täälläkin löpisen ihan muistakin asioista. Älkää pitäkö minua ihan kylmänä ihmisenä.

Empuuu, itse jo hätäännyin kun luin, että olet menossa Selloon, mutta huomasin sitten että olet vielä töissä, huhhuh. Hyi kun puistattavaa.... :$

Jääkyynel paljon onnea! :flower:

Kellis aloititko viime neukun jälkeen rautakuurin? Kivasti noussut, toivottavasti mullakin. Ensi viikolla menen verikokeeseen, missä mitataan rautavarastotkin ja jännittää, toivottavasti olisi ehtinyt nousta. Pari viikkoa sitten oli hemoglobiini 99. En tosiaan sitä anemian leimaa haluaisi.

Sokerirasituskin ensi tiistaina ja siinä yhteydessä verikoe, mutta olen miettinyt että vaikuttaako se 12 tunnin syömättömyys miten hemoglobiiniin? Ehkä voin käydä antamassa verinäytteen joku toinen päivä. Mittasin huvikseni isän laitteella verensokerini aamulla, ja 2,8 oli :D Aika hyvä paastoarvo, saa nähdä miten reagoin niihin litkuihin sitten, yököttää jo valmiiksi, vaikken ole eläissäni tätä tehnytkään :x
 
Nasumasunen Joo kyl tossa kirjassa on paaaaaljon sellasta mitä siinä leffassa ei ollut.. Mut niinhän se aina on, että kirja tuppaa olemaan parempi kun leffa? Ite en oo kyllä mikään himolukija et silleen en osaa sanoo..

Yeb Joo siis toi koko kotihoidontuki on kyl aivan p*rseestä näin suoraan sanottuna! Ja vaikka sen saiskin sen isoimman summan, niin ei silläkään kyllä elä! Meilläkään ei täällä oo tota kuntalisää :(

JääKyynel Miks teillä on noin iso väli noissa neuvolakäynneissä? Luulis, et se ois sen saman 4viikkoo kaikilla alkuvaiheessa.. :eek: Ja onnittelut synttäreistä! =)

Kauhee taas toi ampumavälikohtaus :'(
Pelästyin kun Empuuu oli kirjottanu menevänsä sinne, mut onneks et sit kerenny! Toivottavasti kenenkään tuttuja ei ollut siel? :(

Mutta mutta..
Oikein hyvää ja onnellista uuttavuotta 2010 kaikille!

POKS!
 
Bassets kovasti jaksamista selkäkivun kanssa. Oletko kokeillut kyljellään ja tyyny jalkojen välissä? Minulla se auttaa, samoin selällään ja jalat koukussa (ihme asentoja nukkua! ).

nasumasunen :hug: voi ystäväni, kannattaa tosiaan tuohon kovaan vatsaan hommata lääkettä ja juoda sitä vettä paljon. Minulla muuten kanssa selkä naksuu ja paukkuu, mieskin sen kuulee. Terkkari selitti että luut siellä muljahtavat omille paikoille. Ikävä uutinen on se, että siihen ei auta mikään mutta minulla hävinnyt aina synnytyksen jälkeen.

jastu, painoa mulle tullut jokaraskaudessa yli 20kg ja nytkin jo 10kg tullut lisää =( kävelyllä ei paljoa voi käydä, mutta se on ainoa liikuntamuoto jota voin harrastaa (enkä siis sitäkään kunnolla :whistle: )

Donu, voi miten mukavaa että saat ylimääräisiä ultrakäyntejä :heart: ja muitakin hyviä uutisia olit saanut, kiva.

hankinnoista: perusjuttujen lisäksi suosittelen maidonkerääjä, rintapumppu, keräkaali (helpottaa kun rinnat kipeytyvät maidon noustessa ja vauvan imiessä ) ja pienokaiselle puhdistyspyyhkeitä (ei tarvi yöllä laukkoa pyllynpesulla) kannattaa myös tutustua rintakumeihin, mutta niitä ei välttämättä tarvitse ostaa.

sun rise, voimahali täältä. Sano myös isällesi että rukoilee, rukoukset helpottaa eikä ne mene hukkaan.

Hemmi, voi iik, hurjasti onnea
:LOL:

Kauhea tuo ampumatapaus etelässä :'(

omaanapaa: Olo on tosiaan enemmän raskautunut ja huomisesta alkaen vauva myös voisi selvitä jos syntyisi. Supistuksia ei ole ollut, muita kipuja senkin edestä. Neuvolantäti epäili jo jonkinlaista masennusta kun olen kertonut ajatuksistani siellä ja se masentaa tietysti lisää -samalla tuo lohtua että jospa tämä ei olisikaan lopullista väsymystä-.

Hyvää uutta vuotta kaikille!

-Chiq ja Taneli rv 23+6
 
Ohhoh, olipas taas tullut tekstiä!

Sun Rise :hug:

Jääkyynel onnea!

Jastu, ja olipa siellä muillakin samoja fiiliksiä; mulla on joka raskaudessa käveleminen ollut ongelmallista, alavatsaan koskee kunnolla, hiukan auttaa kun käsin tukee vatsaa. Olen noita tukivöitä koittanut käyttää, vaan eipä niistä kauheasti iloa ole niistäkään. Mun mielestä tuo kipu, mikä kävellessä tulee, ei ole supistus, vaan ennemminkin liittyy liitoskipuihin, ja kävelyn jälkeen onkin sitten liitoskivut hurjana nivusissa, sisäreisissä... Huoh. Tänäänkin silti, vaikka vatsaa kiristi, puristi ja suorastaan särki, pakko taas vetää kuopusta pulkassa, kun ei kertakaikkiaan kuulemma jaksanut kävellä. Argh. Lonkkasärky on ollut onneksi lähes poissa nyt joulun jäljiltä, jotain positiivista! Niin, ja mulla on muuten ollut myös välillä tuota naksahtelua ja poksahtelua (niin että tosiaan tuntuu) alaselässä ja lantionikamissa. Se on kyllä tosi ilkeä vaiva sekin, liittynee lantion löystymiseen ja liitoskipuihin sekin.

Mulla on täällä illallisen kokkailut menossa, kohta pitäis lähteä lasten ja miehen kanssa katsomaan lasten ilotulitusnäytöstä ja ehkä piipahdamme sitä edeltävässä liikuntatapahtumassakin. =) (Jos vaan ehditään...) Sieltä sitten kotiin koko perhe, ja juhlimaan miehen kanssa ensitapaamisemme (eli seurustelun aloittamisen) vuosipäivää, 19 vuotta tulee sitten ensi yönä täyteen. =) Pitkä taival, vaan hyvältä tuntuu edelleen! :heart: Saatanpa juhlan kunniaksi maistaa kulauksen tai kaksi kuohuvaakin, hyi minua! ;) Mitään alkoholin juhlaa ei meillä uudet vuodet ole koskaan olleet, eikä sitä ole elämämme kyllä muutenkaan. Mies ottaa varmaan sen kuoharilasillisen ja ehkä hiukan terästettyä glögiä vielä päälle, siinä se. Herkkusuina aiomme viettää tämänkin illan syöden... Tällä kertaa tarjolla Kreikkalaistyylistä mussutusta, nam. :p

Nyt etsimään Uuden Vuoden tarvikkeita esille (=kuulosuojaimet lapsille jne) ja kohta vaatetta niskaan ja menoksi!

Bliss ja pikkuinen 24+2
 
Ootteks kukaan huomannut tällaista että emättimeen koskisi kun on kyykyssä?! :O Mä olen huomannut jo joku aika sitten, tosin polvieni takia en paljon kyykyssä edes ole mutta tänään taas olin kun kaivoin kulhoa alakaapista niin emättimessä tuntuu todella ikävältä, en oikein tiedä onko kirvelevää,kipua,kiristävää tunnetta vai mitä, mutta onko muilla ollut..?

Ja noista mahakivuista kävellessä, niin en minäkään usko että ne supistuksista on, tai siis ei varmasti ole.. Eilen kävellessäni koitin juuri tuota että pidin käsillä kiinni mahasta ja tavallaan vähän nostin ylös päin, mutta ei se kyllä auttanut.. Kovasti odotan nyt sitä hiivatestin tulosta että mitä se näyttää, jos sitten lääkärille aikaa tulee niin aion taas kysyä noista kivuista etteikö mitään voi tehdä tai keksiä mistä johtuvat.
Sokerirasituskin mielessä käy aina välillä.. on siis 11.1 ja neuvola lääkäri sitten 12.1.
Lauantaina olis tarkotus mennä alennusmyynteihin vähä! :) eiköhän sitä jotain matkaan tartu myös tuolle pikkuiselle <3
Potkuista joku kirjoitti kuinka tuntuu jo pitkin päivää ympäri masua, todellakin, juuri tänään mietinkin ja hämmästelin miten vauvan liikkeet ovatkin voimistuneet vain entisestään ihan hirveesti varmaan viimesen viikon aikana. Niitä muksauksia todella tulee todella paljon ja kovina varsinkin kun itse on menossa nukkumaan :D Jälleen kerran se on ihanan ärsyttävää! :) <3

Mutta nyt oikein hyvää huomenna alkavaa vuotta kaikille! <3 :)
 
Sun Rice, toi epätietoisuus on just rankkaa, Voimia sinne!

Bliss, teillä hurjan pitkä taival yhdessä jo takana!

jastu
, kun ei sinne kyykkyyn tahdo enää päästä ja jos pääsee niin ei pääse ylös :LOL: et ei oo tulu kokeiltua.

Mitäs pitäs mennä tonne keittiöön riekkumaan nin sai evästä tai oikeammin herkkuja :D mut jotenkin vaan jämähtänyt tähän :D

No ensi vuotta odotellessa :LOL:

Unico ja Toukka 22+6
 
Heipsan! Mä en varmaan jaksa valvoa puolenyön yli, ostoksilla käynti vei voimat ihan totaalisesti. Tässä väännän nyt niitä tuulihattuja, saas nähdä mitä tulee. :)

jastu Mulla ei varsinaisesti emättimeen koske kyykkiessä, mutta tuonne alapäähän muuten. Kiva vaiva sekin.

Blissillä tosiaan pitkä yhteiselo takana miehen kanssa. :heart: Meillä tuon miehen kanssa vaivaiset pari vuotta.

jennuskaliini Tuossa ekassa kuvassa varsinkin näkyy maha selkeästi. Uskalsit ihan naaman laittaa näkyviin. ;)

:wave:
 
Unico Ai ku kauhee ku en tullu edes aatelleeks että niin tosiaan ehkei se kaikilla enää onnistu niin hyvin! :D :ashamed:
Emppuu Kiva kuulla etten ole siis ainut.. Oon aiemminkin ihmetellyt meinaan että mistähän moinen johtuu.. mutta jatkossa taidan ajatella että tulee mikä vaiva tahansa niin kuuluu taudin kuvaan!! :D

jastu ja vilperi 24+5
 
jastu, enemmänkin mulla ottaa polviin ja selkään ja se et en pääse sieltä ylös niin ei hirveästi huvita mennä jos on pakko niin se on aika koomista kun könyän pystyyn :LOL:

Täällä on kohta herkut valmiina ja sauna lämpiämässä. Ja naapuri räiskii raketteja jo tossa lähellä et pakkuu ja välähtelee, ei vielä jaksa mennä ulos katteleen ;)
 
Jääkyynel Onnea! :flower:

Sun Rise Epävarmuus on tympeää, mutta päivä kerrallaan, se varmaan on parasta kuten itsekin kirjoitit. Voimia! :hug:

jennuskaliini Onpa söpö pieni vauvamasu!

| .) Maha kasvaa ja vauva potkii todella paljon! Ihan huvittavaa, tyttö ei ollut mahassa läheskään näin vilkas tai sit mä en vaan muista. Onhan se kiva kun ilmoittelee itsestään jatkuvasti. Minkä mä oon ilokseni huomannut, poika rauhoittuu mahassa aina kun nukutan tyttöä päivä- tai yöunille ja laulan hänelle tuttuja unilauluja kerta toisensa jälkeen.. siellä masussa siis kuunnellaan ja toivottavasti sit rauhoitutaan samoihin lauluihin aikanaan. :heart:
Oletteko muut huomanneet vauvan rauhoittuvan tiettyihin ääniin tai johonkin muuhun?

Ja sitten vielä, Oikeen mukavaa vuodenvaihteen juhlaa ja onnellista uutta vuotta 2010!

syysmama & muru :heart: rv 27+0 POKS! :heart:
 
Yeb
JääKyyneleelle oikein paljon synttärionnea! :flower: Sulla on hauska syntymäpäivä :D

Onneksi et Empuu ollut tuolla Sellossa, mäkin pelästyin kun luin sun aikeista mennä sinne! Ihan järkyttävä uutinen.

Mutta siitäkin huolimatta oikein ihanaa ja onnentäyteistä vuotta 2010 kaikille :) Meidän vauvojen syntymävuosi tosiaan :heart:
 
Toivotan kaikille huhtikuisille onnellista vuotta 2010 ja miksipä se ei sitä olisi, kun kaikki nyyttimme saamme silloin :heart:

Hirmuisesti on ollut taas juttua...

Voimia kaikille kipuilijoille, ikävää, että aika monella tuntuu olevan vaivoja :( :hug:

Mä kävin alkuviikosta alessa ja ostin vauvalle muutaman bodyn ja pöksyt :heart: Ja itelle mammahousut ja legginsit. En ruvennut kokeilemaan kun oli niin törkeet jonot sovituskoppeihin, niin eihän ne housut sitten olleetkaan hyvät :/ Pitää käydä vaihtamassa johonkin, jos vaan pääsis uudelleen kaupunkiin lähiaikoina... Ja ostin toki isommillekin muksuille vaatetta, mutta sitähän kummasti kuluu...

Hankinnoista sen verran että Manducan meinasin hankkia ja pienimmälle seisomalauta rattaisiin. Tosin mietin kyllä taas sitäkin, että olisko ne tuplat kumminkin tarvinnut :/ Kuopus siis 1v10kk kun vauva tulee - jos se uhma alkaa siinä vaiheessa kasvaa, niin päästäänkö me mihinkään :kieh: En tiiä en tiiää mitä tekis sen kanssa... Mutta sen vielä sanon, että ite en ole koskaan tajunnut sitä rintapumppua, että mihin sitä tarvii!? Kolme siis täysin tissillä ollutta lasta, yksikään ei ole korviketa juonut, enkä ole pumppua koskaan omistanut saati ymmärtänyt mihin sitä muka tarvii :xmas: Mutta monethan nuo tuntuu kovasti vannovan sen nimeen... kertokaa joku, jos olette tarvinneet :wave:

Mitäs muuta... Mulla on ollut hirveen hyvä ja energinen olo, stepperitreenit vedän edelleen joka toinen ilta ja joka päivä 2 kertaa ulkoilut lasten kanssa. Pitää koputtaa puuta, että jatkuu näin :) *kopkop* Muuten, vinkiksi, ite olen todenut edellisissä raskauksissa, että vaikka kävelystä saisikin liitoskipuja, niin stepperillä pystyi polkemaan ilman seuraamuksia :) Että jos tuntuu että haluaisi liikkua, mutta kävely tökkii, niin voi olla muita liikkumismuotoja jotka sopii!

Muuten kun luiden naksumisesta on ollut puhetta, niin edellisessä raskaudessa mulla paukkui toi häpyluu :eek: Siis ihan oikeesti, kun sängyssä käänsin kylkeä, niin ihan kamala paukahdus (siis korvinkuultava, mieskin kuuli sen) kuului tuosta häpyluusta! Tää oli jossain loppupuollella luonnollisestikin. Vähitellen opin sitten kääntymään silleen ettei paukahtanut :LOL: Saas nähdä miten tällä kertaa luut paukkuu :whistle:

Meillä on tämä uusi vuosi mennyt herkutellessa, nyt on pienin nukkumassa ja isommat on iskän kanssa katsomassa ja ampumassa ilotulituksia, tässä hetken rauha =) Puusauna lämpiämässä, joten sinne sitten kohta. Viettäkäähän mukava ilta kaikki :wave:

stoppis ja Oiva 26+2

Niin ja Jääkyyneleelle onnittelut :flower:
 

Yhteistyössä