***HUHTIKUISET Joulukuussa***

Nasumasunen Kiva kuulla et joku muukin noista kirjoista tykkää =) Ite luen vasta ensimmäistä, mut koukkuun oon jo jääny :D Leffan oon kans nähny. Ja nyt aattelinkin, et luen ensin ton Uusikuun ja sit vasta katon sen leffan. On se kumminkin ihan erilaista lukee, kun se on paljo yksityiskohtasempaa =) Joo, Eetvartti on aika ihq :LOL:
Mieskin jo jäi niihin koukkuun :D

Synnytysvalmennus oli musta täysin turha! Nyt ei onneks tarvii mennä, kun oon uudelleensynnyttäjä. Kätilö oli vaan selittämässä kaikesta ja KOLME tuntia kesti. Huhhuh!

Mäkin muuten sain maanantaina vietyä Kelan paperit =) Nyt vaan päätöstä odotellaan..

Onko hei niin, että kun on mammalomalla, niin ei voi saada kotihoidontukee vaikka isompi laps kotona oliskin? Tietääkö joku? Näin oon kuullu ja se on kyllä mun mielestä niin väärin!!
 
Labrassa käyty aamulla, vihdoin!! :) Joo ja se ihana venäläis lääkäri oli laittanu sen lähetteen ihan pyllylleen!! Oli laittanu jotai sellasia näytteitä mitä otetaan haavasta joka on auki ja jotai sieni värjäyksiä jne.. Ja ihan normi hiiva piti tutkia! Sain siellä sitten odotella.. no näyte on nyt kuitenkin otettu että tulosta odotellessa.. 12.1 olis neuvola lääkäri et sillon viimeistään varmasti kuulen sit tuloksen..
Matka labraan ja kaupan kautta kotiin oli taas niin tuskaa :'( Matkaa ehkä sellanen pari kilsaa koko reissussa siis siitä kun kotoa lähdin niin labran ja kaupan kautta takas kotiin. Ja matkalla kirosin et on se nyt jumalauta kun kävelee yhtä hitaasti ku joku vanha pappa ja silti sattuu niin helkkaristi! :( En tajua eikö tätä maha kipua vois selvittää mikä mulla kävellessä on.. Ei kai sit..
Mutta joo muuten ei ihmeitä.. näillä mennään..

jastu ja vilperi 24+4
 
sun rise :hug: jaksamisia kovasti sinulle :hug:

jastu mimmosta se sun mahakipu on? mähän oon saikulla ton mahakivun takia. Alamahaan sattuu niin maan perskeleesti liikkuessa ja kävely on ankeaa :X :|
Lääkärissä kävin ja kaikki ok...mulla ilmeisesti johtuu vain siitä että kolmatta odotan ja paikat löystyy nopeemmin ja liitoskipuja lisänä...jnjnejne. pyhien aikaa huomasin et kun ei paljo liikkunu ja makoili vaan niin ei ollu kipeenä niin mutta varjele kun kotio päästiin ja lumenluontiin aloin niin samanlaista taas on.. :/
Koitahan jaksella!

Katayana mä oon kattonu sen ekan leffan kans mut se oli mun mielestä pettymys verrattuna kirjaan :p :whistle: :whistle:
Uusikuu leffaa en oo nähny vielä ja varmaan ootan et se tulee kauppoihin niin ostan sen ittelleni :) illalla taas aion uppoutua kirjani pariin kunhan mukulat nukkuu. Isukki kattoo aina samalla kauhuleffooja joita minä en välitä kattoa :)

nasu ja napero 23+3 :heart:
 
Ainiin, ihan unohtaa meinasin. Mä kävin vauvan vaatteet läpi ja löysin ihan törkeenä vaatteita eli ostokielto niihin tuli tälle mammalle ;) :whistle:
Ja harsot ja lakanat ja muutkin on jo hollilla tuolla..lipaston kun saan niin pikku hiljaa alan niitä sinne pesemään ja silasemaan... lakanat aion silittää en muuta. Pitää vaan ostaa kunnon pesuaineet. muutamat puolipotkarit joudun ostamaan tosin :D
ja autoistuin on ostettava ja se on gracon istuin sillä se passaa meidän rattaisiin...
 
nasumasunen Se kipu ei tule aina. Mutta alavatsalla aivan järkyttävä kipu, ei oikein tiedä että tuntuuko sellaselta repivältä kivulta vai minkälaiselta.. Vaikea sanoin edes kuvailla.. Alkoi pelkästään oikella puolella sitten siirtyi jo vasemmallekin ja esim. jouluaattona kävellessä sattui aivan koko ala vatsaan! Ja kipu hellittää heti kun pysähtyy.. tänään kun tulin kotiin ja istuskelin paikallani niin jonkun aikaa sattui vielä mutta sitten se loppui kokonaan. Ei sitä kipua oikeestaan edes huomaa tällai kotona ollessa mutta tänään ei tarvinnut kävellä kuin roskiksille asti eli ihan lyhyt matka niin jo sattui..
Mä en vaan ymmärrä tätä että kyllä nyt luulis että vaikka ihminen raskaana olisikin mutta että pystyisi elämään sitä normaalia elämää!!
 
jastu ei kyllä kivoilta kuulosta noi sun vatsakivut :( . Ei ne kyllä myöskään perinteisiltä supistuksilta kuulosta, koska yleensä ne eivät lopu heti jos pysähtyy.. Hormonit saa ainakin mulla paikat löystymään (sen huomaa myös vielä imetysaikana).

sun rise :hug:

Synnytysvalmennusta ei tays taida enää tarjota. Esikoisesta päästiin vielä johonkin luennolle, mutta ei me silloinkaan salissa/vastaanotolla päästy käymään. Nykyään synnytysvalmennus taitaa olla netissä, eli ihan kotona saa "opiskella" :whistle:

Tänään otettiin masukuvia, joten tässä tämä =)


Poppeliini 23+6
 
jastu niin just, toi kuulostaa ihan samalta kun mulla..mutta mulla se kipu on kokoajan. Kaverilla oli ollut toispuoleista kipua ja se oli menny magnesiumkuurilla ohi..mulla ei sekään auttanu. Kyljen kääntäminen on ihan karmeeta ja muutenkin kaikki liikkuminen hankalaa.. pakko mun kuitenkin on liikkua ku ei noitten ikiliikkujien kans pysty paikallaan olla. Mies kehu eilen kun lähdin sohvalta käveleen keittiöön päin että ompas vaimo taas niin vetreänä et taidanpa sut ilmottaa sirkukseen trapetsitaiteilijaksi :LOL: :headwall: ja minä hyvä kun eteenpäin pääsin ...

Synnytysvalmennus oli meillä kans ekaa odottaessa ja voin kertoa et ihan pyllystä. kesti ikuisuuden ja ihan joutavaa juttua. kaikenlisäksi synnytysvideo piti nähdä niin meidät lykättiin katsomaan sitä odotusaulaan mutta se ei toiminukkaan onneks. saatiin kotiin toinen video ja sekin oli rikki. jäi sitten multa se näkemättä ja varmaan ihan hyvä niin.

limoista mä kävin tossa kans veskissä niin järkytyin ihan kun satuin vilkaseen tonne alaspäin siinä istuskellessani et sellasta venyvää limaa roikku mun alapäästä veteen saakka :x |O
siis hä? hiukka ällöä..
ja kun pyyhkäsin niin paperi oli ihan limassa :x :x |O
pahoittelen juttujeni laatua mutta niin outoo niin outoo on kyllä toi et huh...

Mies kehu et masu on kasvanu a puntarikin näytti isojaan kun sinne eksyin...taidanpa laittaa masukuvaa minäkin kohta. ihana masu poppeliini

 
Yeb
Voi Sun Rise, itku silmässä luin juttua isästäsi :hug: En osaa edes kuvitella moista surua ja epätietoisuutta omalle kohdalle. Ja vaikeampaa kaikesta tekee varmasti se, että isäsi pelkää :( Paljon jaksamista!

Katyana
, oot ihan oikeessa että mammalomalla ei saa kotihoidontukea vaikka vanhempi lapsi onkin kotona, tai ainakin siitä maksetaan vain se mitä jää erotukseksi eli ei käytännössä yhtään mitään ellei ihan minimiäitiysrahaa saa. Mustakin se on tosi typerää! Täällä ainakin on kaikki hoitopaikat ja päiväkodit niin piukassa ettei kaikille tarvitseville edes riitä paikkoja.. Kyllä siitä saisi saada suuremman korvauksen kun säästää kaupunkia ja hoitaa lapsensa kotona :saint: Turussa ei oo edes kuntalisää.

Ihania masukuvia :heart: Mua vähän ärsyttikin kun tänään näin yhen entisen työkaverin joka on nähny mut jokunen viikko sitten ja tietää että oon raskaana ja tää vaan tokasi että "no sä oot ainaki syöny jouluna!". Kai se maha nyt alkaa jo näkymäänkin, eihän tässä oo ku kolmisen kuukautta enää :)

Yeb 26+4
 
Sun rise :hug: Todella vaikea aika teillä!

Keksin ehkä tänään pojalle nimen. Tai sitten en. :heart: Aikaahan vielä on vaikka kuinka (ristiäisiä ajatelleen), mutta kun ne nimiehdotukset pitää laittaa. Se nimi, joka on nyt nimiehdotus, ei enää kovasti innosta, ja kun molemmille edelliselle on tuo jäänytkin lopulliseksi nimeksi, pitäisi sinne löytä sellainen, johon olisimme kuitenkin tyytyväisiä.

Mirabel 27+5
 
Neukkulassa käyty ja kaikki vauskilla hyvin. :heart: Sykkeet +149, hyvin liikuskeliki ku sf-mittaa otettiin.. :) Sf 24cm. Mulla kivasti hb noussu nyt 117 (viimeks 98), rr edelleen matala 102/59. Painoo tullu nyt lähtöpainosta n.4kg, viime kertaan verrattuna +200g/vkoo kohti. Pelkäsin et ois tullu huomattavasti enemmän jouluherkutteluista johtuen, mut onneks ei.. :)

Kellis ja Aarre 26+2
 
Huomenta!

Eipä taas nukuttanu, vaikka ois saanu nukkua vielä ennen heräämistä. Nousin samaan aikaan kun ukkeli ja seki on jo lähteny töihin.

Miks kaikki pääsee neuvolaan. Epäreilua :kieh: |O Mulla on viime käynnistä jo se neljä viikkoa ja kolme pitäs vielä oottaa lääkärineuvolaan. Moni varmaa ois onnellinen kun ei tartis käydä, mutt minä oon onnellinen jos pääsis, niin kuulis ainaki sydänäänet ja että muutenki kaikki on ok. Taas tätä samaa valitusta :ashamed: :ashamed:

Tänään olis sitten se sokerirasitus. Kun varasin aikaa ei vielä näkyny ens vuoden aikoja, joten päätin varata sen ajan tälle päivälle niin pääseepähän siitäkin. Voiko itelleen parempaa synttärilahjaa antaa kuin mennä istumaan terveyskeskuksen aulaan koko aamuks :p Pitää varmaan ottaa jättikassi mukaan ja tunkee sinne joululahjaks saatu kirja ja pari ristikkoo nii ainaki aika kuluu :LOL:

Eipä omaan napaan kummempia. Oottelen, ett Tuittu heräis ja vois nyt pitää sellaset bileet tuolla mahassa, ett uskosin oikeesti kaiken olevan ok. On ollu nii vaisun olonen nyt tai sit vaa kuvittelen. Jos menis pötköttelee vielä hetkeks... Tulipas taas niin itteeni täynnä oleva viesti :ashamed:

JääKyynel ja Tuittu (26+2)

 
Empuuu Kiiitos. Tänään on, vähänhän tuo vuosien täyttäminen menee viime tippaan ;)

Kylläpäs nukutti ja ois nukuttanu vieläki, ku menin uudestaan sänkyyn. No pitääpi nukkua päikkärit tänään ukkelin kans jos siltä tuntuu. Nyt vaatetta niskaan ja mars terveyskeksukseen :)

JääKyynel ja Tuittu
 
Olipas tänne ehtinyt tuleen tekstiä.

Aluksi Jääkyyneleelle synttärionnittelut!

Sun Rise :hug: Paljon jaksamista!

nasumasunen Täällä tuota samaa limaisuutta välillä. "Hienoa" kuulla että sitä on muillakin. :|

Ihania masukuvia!

Omaa napaa, jota ei kyllä enää ole.
Tänne tuli sitten kunnon flunssa. Eilen aamulla alkoi tuntua nenässä että on tulossa nuha, no se kehittyikin sitten tosi nopeasti ja illalla olinkin jo täysin tukossa. Nyt sitten yön aikana on kurkkukin tullut kipeäksi ja olo on kyllä ihan kuin olisi jyrän alle jäänyt. Henki ei kulje, paleltaa, päätä ja kurkkua särkee. :( No kuumetta ei ole, joten jouduin tuleen töihin, aion kuitenkin lähteä kesken päivän pois, tarkoituksena ois soittaa soittotunnilla neuvolaan ja kysyä josko sitä kautta sais saikkulapun. Meiltä ei siis olla pois ilman saikkulappua. Lääkäriin on turha soittaa kun ne passittaa vaan hakemaan lapun sitten päivystyksen kautta. Niin ja erillistä työterveyshuoltoa meillä ei tietenkään ole...

Tässä meni nyt sitten uuden vuoden suunnitelmatkin mönkään kun en mä flunssaisena mitään jaksa. Mutta täähän sopii kuvioon, että eka meni joulusuunnitelmat uusiks jalkasäryn takia ja nyt uv-suunnitelmat flunssan takia. En taida edes enää viittiä miettiä lomasuunnitelmia, ne menee kuitenkin uusiks. :D Meillä alkais siis miehen kanssa talviloma tän päivän jälkeen, eka lomapäivä ois maanantai, joten todellakin toivon että siihen mennessä parannun, tai sitten joudun hakemaan lappua lääkäristä ennen sitä jotta sais lomaa siirrettyä.

Tulipas omasta navasta valittamista. :eek:
No, Herneen suhteen kaikki pitäis olla kunnossa, tuolla se aamujumppailee parhaillaan. :heart:

Nyt hetki ainakin töitä, 11 ois soittoaika neuvolaan, jos sinne asti jaksais.

- Hapsiainen ja Herne 27+1
 
Sun Rise :hug:
JääKyynel Onnittelut :flower:

Hyvää Uutta Vuotta kaikille!

uusivuosi menee meillä rauhallisesti kotona, syödään jotain hyvää ja vaan ollaan.

Luntakin on taas tullut lisää, kaippa kohta pitää raahautua taas ulos tekemään sillekin jotain. Ja edelleen rakentamaan sitä mäkeä ;)
Ehkä muutaman "lapiollisen" taas jaksan nakata siihen, mies saa jatkaa illalla ja huomenna päivällä ;)

Kävin eilen kävelyllä, 20min meni hyvin, viimeiset 10min oli yhtä tuskaa. Sattui lantion seudulle ihan vietävästi hyvä että sai jalkaa toisen eteen. Mutta sainpa ainakin olla ihan yksin pienen hetken.
Lapset oli lievästi sanottua "hirveitä" tuossa alkuillasta, vaikka ulkonakin oltiin siinä vaiheessa oltu kolmisen tuntia.
Lenkin jälkeen vielä karhasin muksut ja isännän pihalle tunniksi. Olin kyllä itsekin, teki ihan hyvää hermoparoille.

Suutahdin lievästi miehelle eilen illalla, ehkä viideksi sekunniksi ;)
Heitin kommentin että isukkihan voisi tyhjätä ja täyttää tiskikoneen siinä illalla, niin tämä kehtaa mennä sanomaan siihen että hän on 8 tuntia päivässä töissä, niin ei muka nyt jaksa. (eikä muuten sitten tätä tehnytkään)
Tokaisin hieman tuohtuneena siihen että herra kyllä saa joka ikinen päivä ruoan nokkansa eteen ja puhtaat vaatteetkin vaan ilmestyy kaappiin.
Kehtas vaan hymyillä kauniisti.. :headwall:

Potkuista masukki taitaa vetää volttia, potkuja tuntuu päivänaikana ihan joka puolella alhaalla, sivuilla ja ihan ylhäällä. Onhan siellä vielä tilaa temmeltääkin, välillä tulee ajatus muutamasta temmeltäjästä mutta onneksi ultrassa on näkynyt vain yksi.

Mutta jospa menisi houkuttelemaan lapsia ulos..

KiiajaVille 26+5
 
Heips taas! Alle kolme tuntia työpäivää jäljellä. B) Sitten Selloon, ajattelin ostaa pari pidempää toppia, kun kaikki paidat tuntuu niin lyhyiltä. Illaksi jotain kivaa ruokaa, ainakin tuulihattuja ajattelin väsätä savukala-tuorejuustotäytteellä.

Jos kommentoisi vielä muutamaa aihetta...Limoja tulee molemmista päistä. Alapäästä silloin tällöin juurikin sellaista kirkasta, venyvää limaa. En ole ajatellut sen olevan mitään poikkeavaa, kunhan väri pysyy suht. kirkkaana eikä tule esim. verta mukana. Kurkkuun/ nenään kertyy inhottavia, sitkeitä räkäklönttejä, joissa verta mukana. :snotty:

Sun Riselle piti minunkin sanoa, että jaksamisia isäsi tilanteen kanssa. :hug:

hapsiainen Höh, tyhmää kun tuolla lailla sunnitelmat menee uusiksi. Koita nyt parantua taudistasi viimeistään lomaan mennessä. :)

Kivoja mahakuvia kaikilla. Alkaa olla masuilla jo kokoa. :) Onhan se jo aikakin, viikot on monella niin hurjat!

Omassa olossa ei mitään erikoista. Liitoskipuja jonkin verran ja väsyttää. Massu tuntuu pullahtaneen esille. Sokerirasitukseen olisi vajaat kolme viikkoa ja seuraavaan neuvolaan reilut kolme viikkoa. Se olisikin sitten toinen lääkärineuvola, ihan kiva tietää, missä kunnossa paikat on. :)

Oikein hyvää tulevaa vuotta kaikille, nautinnollista vuoden viimeistä päivää!



Empuuu ja vauva rv24+1
 
Empuuu täälläki kurkussa/nenässä sitkeitä klönttejä,tälläkin hetkellä yritän saada kakomalla/räkimällä/yskimällä/köhimällä/vetämällä/niistämällä klimppii pois kurkusta,heikoin tuloksin :x ja aamulla saa niistää useamman paperin et nokka aukeaa,ällöä...
Ihania masuja,ja vielä ihanan isoja,ku olin luullu et mulla ois jotenki "luonnottoman"iso kun saan siitä päivittäin huomautuksia,mutta ihan samaa luokkaa on noiden teidän massujen kans :D
Sun Rise :hug:
Jääkyynel Synttäri onnittelut :flower:

hemmi ja Masu-Ukko 26+2
 
Heippa vaan. No niin eilen käytiin ostoksilla, oli kyllä yhtä helvettiä. Ihan liikaa ihmisiä, itselle en ostanut mitään ( tuntuu että vaatteita muutenkin liikaa). Mies kyllä tuhlasi iloisesti saamiaan lahjakortteja, vaikka minusta ei se ukko mitään vaatteita tarvitse :$

Mulla on alapäässä vesiputous. Pöksyt eivät pysyy kuivina puolta tuntia pidempää ja nyt olen kans huomannut sellaista venyvä limaa. :D

illaksi ei ole vielä mitään suunniteltu. Itse haluaisin mennä ainakin ulos syömään. Ja sitten joko kotiin tai kavereille(jos jaksan koska väsymystä on ollut paljon).

tässä pohdin että menenkö kampaajalle vai en??? Olen ahkerasti kasvattanut hiuksia takaisin pitkiksi, mutta en enää jaksa!! Ne on niin rumia ja muodottomia, täytyy katsoa saanko kerättyä tarpeeksi voimia vai laitanko ne taas ponnarille( niin kuin aina)
:LOL: .
Jääkyynel ONNEAA TUHANNESTI!!! :heart: :flower: :flower:

Säilyttäköön uusi vuosi sen mitä
rakastatte - tuokoon tullessaan sen
mitä kaipaatte - vieköön mennessään
sen mitä taakkana kannatte.

ONNELLISTA SAAPUVAA UUTTA VUOTTA TEILLE KAIKILLE!!!.
:heart: :heart: :wave:
 
Minä vielä täällä moi! :D Tuli mieleen et tässä pari viikkoa sitten löysin laatikosta vanhan raskaustestin jossa päiväys oli menossa umpeen,päätin sit et kai se pitää käyttää ennen ku vanhaksi menee,ja arvaatkaas mitä??!,se oli positiivinen!!!Mä olen raskaana :LOL: :LOL: :LOL:
 

Yhteistyössä