***HUHTIKUISET Joulukuussa***

Kuinkas monella on kokemuksia raskausdiabeteksesta? Mulla oli tänään kahdella plussalla pissasokerit ja sf-mitta kasvanut 2 viikossa 4cm. Tosin tässä voi olla mittaajavirhe. Mulla on sokerirasitus ensi ti mutta nyt alkoi mietityttämään. Jokaisessa raskaudessa olen ollut rasituksessa ja ihan normaalit arvot saanut. Esikoisesta oli pissassa sokeria koko ajan mutta syytä ei selvinnyt. Miksiköhän nyt sitten pelkään pahinta :/ Painoa on nyt kuopuksen jäljiltä +10kg enemmän kuin edellisessä raskaudessa ja enpä ole pahemmin kytännyt elintapoja tässäkään raskaudessa.

Hmm... Kommentteja olisi kiva kuulla.

Muuten oli kaikki ok ja paikat kiinni.
 
katayana juu koukussa ollaan noihin stephanie meyerin kirjoihin..ja juu, pukki toi mulle kaksi viimeisintä kirjaa :p Epäilys ja aamunkoi siis. Epäilystä oon lukenu jo puoliväliin ja aah ... edward on niin ihqu :heart: :LOL: hih..

kiiajaville ikävä kun sullekin tullu noita kolotuksia :(
mulla on kans ensviikolla neuvola ja katotaan sitten jatkosta töiden kanssa...lekuriin ne varmaan taas passittaa kun mua on alkanu särkee lonkkiakin ja sit se särky ulottuu myös reisiin ..varsinkin sisäreisiin asti.. :/
Lumien kolauksen saa unohtaa ihan kokonaan sillä muutamat oon käyny heittelemässä ja aina niin kipeenä kun olla ja voi vaan niitten jälkeen...ja lääkäri sanoki mulle että keyttä elämää pitäs viettää mut miten sen teet 3v ja 1v10kk kanssa?! :whistle: |O

Viime yö meni mulla kylkeä kääntäessä ja ähistessä kun olin niin kipee :/
Särkylääkettä en jaksanu lähtee hakemaan ku kävely on nii hankalaa... ensyöks täytynee ottaa vesilasi ja särkylääke yöpöydälle. ja illalla ottaa jo valmiiksi panadolia nassuunkin...josko se uni tulis paremmin.

Sokerirasituksesta mulla oli tokan muksun kans rd kun neuvolan mukaan oli ylipainon rajoilla. mulle jäin ekasta lapsosesta 10kg ja onneks meninn sillä rd löyty. ruokavaliolla onneks selvittiin ja painoa ei tullu kun 8kg koko raskauden aikana. :D
nyt sitte oottelen taas rasitukseen menoa. toivottavasti nyt ei oo... :/

Nyt lähetään koko lössi saunaan ja sitten herkutellaankin sipsillä ja dipillä :p

nasum ja napero 23+2 :heart:
 
niin ja sit sellanen hommeli et napsuuko kellään selkä?
mulla nimittäin kävellessä napsuu tosta alaselästä tosi inhottavasti...aattelin et onkohan sekin joku raskauden ihanuus...ei oo aiemmin ollunna sellaista tai sit en vaan muista... :whistle:

mä oon nauranu ukolle et heti ku ekaa oottelis ku nää oireet on ihan erilaisia ku muissa raskauksissa..niin, kaikki on erilaisia ja mitään ei voi verrata keskenään...plaah
 
Äitiyspakkauksesta kyselisin, onko kaikki jotka on laittaneet paperit sisään saaneet päätöksen pian? Siellä Kelan sivuilla lukee muistaakseni 1-2 viikkoa käsittelyaika ja mä jätin mun hakemuksen jo kohta kuukausi sitten eikä mitään ole tapahtunut vaan hakemus on aina samassa "käsittelyssä"-tilassa kun katson. Ja raskaustodistuksen laitoin silloin myös eli ei pitäisi olla siitä kiinni. Mä soitin sinne tänään ja samalla kun kysyin muuta kysyin johtuuko se ettei hakemus liiku siitä kun en ole vielä laittanut äitiysrahahakemusta. Ei kuulemma, mutta ihmettelen kyllä, kun musta tuntuu, että kaikki muut saa päätöksen pakkauksesta hetkessä. Ja sillähän ei pitäisi olla merkitystä missä asuu kun kerran hakemukset skannataan ja käsitellään ympäri maata. Ei sillä, että tässä olisi mikään kiire, mutta olis niin kiva päästä hypistelemään kaikkia pienen tavaroita. :heart:

Huomenna mulla on sokerirasitus. Pyysin itse päästä siihen kun on tuntunut, että olo menee kun vuoristoradalla ruokailuista riippuen. Nyt kun pitäis paastota tulee koko ajan mieleen mitä voisikaan syödä... :p

Piti kommentoida vaikka mitä, mutta pää näyttää tyhjentyneen...

Filuuri 27+
 
Filuuri Mulla ei mennyt kuin ihan muutama päivä kun netissä oli päätös pakkauksesta, ja joulukin oli välissä eli ei todella kauaa minulla kestänyt. Eilen lappu on postitettu ja tänään ei vielä ainakaan tullut kotiin että ehkä huomenna. Kannattaa soittaa tai käydä siellä kela:ssa tms. Ei nyt todella luulisi että noin kauaa kestäisi!

Enpä minä tänään sinne labraan itseäni saanut raahattua :( Jotenkin tuntuu että jos se olisi ihan pelkkä verikoe tms. niin olisi helpompi mennä sinne, mutta mua ei yhtään kiinnostaa mennä sinne jonkun hiiva näytteen takia.. :/
Noh huomenna kyllä menen! Onpa se sit hoidettu.
Ja painosta eilen narisin.. turhaan.. tänä aamuna oli jo taas tasan 96! :)
Mua on alkanut välillä, varsinkin kun yrittää itse olla rauhassa nukkua tms. niin ärsyttämään tuon vauvan liikkeet ja potkut, on niin kovia välillä et tuntuu et tulee kohta mahasta läpi :LOL: maha vain heiluu puolelta toiselle kun pieni siellä pistää menemään.. <3 :) toisaalta se on ihanaa, muttei kyllä aina..
Onko muuten teidän miehenne sanoneet että mahasta kuuluisi sellaista "lotinaa" ? :D Meillä on vaimoke pari kertaakin kun on pitänyt korvaa mahan päällä että kuulostaa ihan kun vesi liplattaa veneen kylkeen..
Mietin sitten vain että kai se on ihan mahdollista että lapsivedessä kun vauva temuaa että sellainen ääni kuuluu..
Mä olen taas yön orpona kun puoliso on yön töissä.. 2/3 yövuoroista hänellä takana, onneksi niitä on vain ihan tosi satunnaisesti.. Mutta ensi viikolla sitten onkin heti ma ja ti taas. Mutta rahaahan se meille vain tietää :)
Jaaha jos sitä menis pikku hiljaa sänkyä kohden..

jastu ja vilperi 24+3

Ja muokaten filuuri en näköjään lukenutkaan sitten niin tarkasti kirjoitustasi! :ashamed: Eli oletkin soittanut jo kelaan.. Ei vain luulisi että tähän vuoden aikaan kovin kauaa hakemusten käsittely kestäisi.. :/
 
Vihdoinkin ehdin ja jaksan kirjoitella, ainakin vähän.

Olen kyllä lukenut teidän kuulumiset mutta muisti varmasti pätkii, joten en muista kaikille kommentoida.

Onnittelut rouviintuneille! :flower:
Ja ultrassa käyneille.. tyttölupauksia tulee nyt sitten vihdoin :)

23. päivä oli mulla neuvola. Tässä tuloksia:
rv 25+0
sf 21cm (pikkuisen keskikäyrän alla)
syke 130 (21+2 oli 145)
paineet 112/72 (mulle aikaisempaa korkeammat)
hb ei otettu, koska ei uskottu sen laskeneen
painoa +646g/viikko :ashamed: oh shit!!
+5,7kg tullut ekasta neuvolakäynnistä!! Päätin että herkut jää mun suusta pois vuoden vaihtuessa.

Eilen kävin antamassa verta (rh neg. kun olen). Ennen joulua ei voinut lähettää verta eteenpäin..

rv 28 on sitten neuvolalääkäri. En nyt muuta muista neuvolakäynnistä.

Mulla on tullut koko ajan sitä venyvää limaa, valkkariksi olen ajatellut..

Hankintoja, joita pitää tehdä: turvakaukalo, tuplat ja syöttötuoli.

Joulu meni mukavasti. Aattona sain kokea elämäni ensimmäiset liitoskivut. Auts, ei pystynyt liikkumaan hetkeen yhtään.
Joulupäivänä oli kipuja koko päivän ja supisteli niin kivuttomastii kuin kipeästikin =( Mutta se oli vaan ton päivän.. Sen jälkeen ei kivuliaita suppareita ole tullut.. Käytiin pulkkailemassa aattoiltana et olisko siitä sitten johtunut??

Nyt täytyy lopettaa, koska sauna kutsuu.

2 tunnin päästä poksuvat Greddy ja Piksu 25+6
 
Sapfo täällä yks rd-tapaus :wave:

Mutta, mul ei ole KOSKAAN ollu pissassa sokeria :eek:. Ja siks meinas ekassa raskaudessa jäädä huomaamatta koko juttu. Todettiin sitte 4D:ssä rv 26 et on "himppasen" iso jätkä ja menin sokerirasitukseen-> kaikki kolme patologisia. Sain samantien insuliinilääkityksen, kerran pitkävaikutteista/päivä.
Nyt tässä toisessa raskaudessa menin jo rv 5 sokerirasitukseen ja kaikki kolme patologisia, ja vaiva ei siis poistunu raskauksien välillä oletettavasti ollenkaan.. Nyt 2xpäivässä pitkävaikutteista ja ateria-inskat päälle..

Kyllähän toi sun tilantees jokseenki siltä kuulostaa et siellä rasituksessa kannattaa ainaki käydä, toivotaan et olis kaikki silti ok ja vaan mittavirhe kyseessä! Jännä silti tuo jatkuva sokeri pissassa.. Mistä sellanen johtuu?

Täällä lähti just kaikki joulukamat varastoon, tuli taas kauhee sisustuskuume ja piti saada valkosta ja avaraa kaiken punasen keskelle :LOL: .

Nyt iltapalaa ja sit nukkumaan =) !

Sonja&Paavo 24+5
 
Eka kerrankahden viikon tauon jälkeen kerkisin koneelle, luin vähän ja kirjoitin pitkään - ja teksitini HÄVISI! Ärsyttää! Lyhyesti siis uudelleen.

Eli supistusten takia sairaslomalla, onneksi ei sairaalassa, mutta pääasiallisesti pitää olla sohvalla, ei kauppoja, ei siivousta, ei tietenkään seksiä jne. Parin viikon päästä kontrolli, jos sitten rauhallinen tilanne pääsen vielä takaisin töihinkin. Toivottavasti. Kun supistusten takia kävin päivystyksenä, oli vauva uä:ssä reilun kilon ja perätilassa.

Hankinnoista - niitä ei ole edelleen. Siis muutama vastasyntyneen vaippa huutonetistä , niitä en laske, kun hukkuvat tuohon isompien vaippojen kasaan joka on olemassa eikä maksaneet melkein mitään. Ja saimme lahjaksi yhdet pienet sukat. Enkä edelleenkään hanki niin aikaisin mitään. Edes esikoiselle emme hankkineet niin ajoissa mitään, joskus 30 viikon jälkeen. Kakkoselle kerkisimme rv.33 osta pinnasängyn, max viikko ennen sitä, kun se päätti mennä syntymään, eikä oltu mitään muuta laitettu valmiiksi. Mutta jos lapsi syntyy niin ajoissa, se on joka tapauksessa teholla jonkun viikon, eikä siellä ihan 24h joka päivä istu vierellä, joten siellä kerkii käymään kaupassa. Mielestäni siihen 36 viikkoon mennessä pitäisi laittaa jotain valmiiksi, koska silloin syntyvän lapsen kohdalla pääsee joskus jo äiti ja lapsi samanaikaisesti kotiin, eli ei kerki enää lisää valmisteluja tekemään.

Ja muutenkin koen itse turhaana monet etukäteen hommatut jutut ja valmistelut. Sänky tai vastaava (esim se äp laatikko, vaikka itse sitä en käyttänyt) kannata olla valmiina, lakanoita muutama versio, vähän vaatteita, lämmin vaatekerta (haalari) ja turvakaukalo, joku hoitoalusta. Pari tuttia varulta - jos on lapsi, joka syö tuttia, voi tulla muuten hätä. Jos kestoja käyttää, sitten toki pieniä vaippoja, mutta kertiksiä kerkii mies/joku ostamaan ruokaostosten yhteydessä, kun äiti on sairaalassa. Rintapumppu esim oli mielestäni yksi turhempia juttuja, miksi hommaisi sen etukäteen? Jos vaikuttaa siltä, että sitä tulee kotona tarvimaan, kerki isä sen ostamaan. Vanupuikot, vanulaput, kasa harsoja on tarpeellisia. Talkki vauvan pyllyä varten on myös ollut tarpeellista joskus. Imetysliivit, yhdet etukäteen, koska koon näkee vasta myöhemmin.

Mirabel 27+4
 
Iltaa. =)

Onnittelut Unicolle ja sonjasusannalle rouviintumisesta! Ja tervetuloa mukaan Cataliina!

Onkin viikko jo vierähtänyt viime kirjoitelmastani. Joulu meni juosten, hirveästi en syöpötellyt, ei ole ollut oikein nälkä, eikä mahaan tunnu mahtuvan kerralla paljoa.

Supistuksia on ollut edelleen, välillä ihan kipeitäkin, mutta jouluna sain onneksi levättyä, ja hiukan hellitti. Täytyisi koittaa vaan levätä aina kun mahdollista, mutta minkäs kotiäiti tekee hommilleen...

Tällä kertaa tällainen ihan pikapikaviesti vaan, josko vaikka ehtisi huomenna paremmin kuulumisia kirjoittelemaan. :)

Bliss ja pikkuinen poksuvat 24+0 (tai nyt on kyllä jo keskiviikko, eli 24+1 jo...)
 
Sapfo mulla on tässä raskaudessa rd. Paastoarvo oli koholla sokerirasituksessa (oli just sen 5,3 eli alin arvo josta saa diagnoosin), muut reilusti alle raja-arvojen. Pissassa ei ole koskaan ollut sokerit koholla. Ruokavalio hoidolla mennään nyt (paitsi jouluna kyllä lipsuttu ja aamun paastoarvot ollut kyllä koholla...), tammikuun loppupuolella pitäis taas ottaa 6 päivän verensokeriseuranta.

Supistuksia mullakin on tullut nyt joulunaikaan niin, että ihan jo tuntunutkin. Eilen oli ainakin 3 kipeää supistusta + menkkamaista jomotusta + vähän rusehtavaa vertakin tuli. Oltiin anoppilassa käymässä, joten en sieltä päässyt lähtemään näytille. Kotona tilanne tänään rauhoittunut, joten ehkäpä se ei ollut vaarallista :/

Vertasin esikoisen neuvolakorttia ja sf-mittaa. Se oli näillä sanoilla viikoilla 24cm, kun nyt viime kerralla oli vain 20,5cm. Vatsa silti tuntuu isommalta kuin viimeksi B) Ehtiihän tuo vielä kasvaa, mutta kyllä pienempi vatsa (ja vauva!) ovat täysin tervetulleita ;)

Hankinnoista itse olen ostanut kirpputoreilta pieniä poikien vaatteita. Meillä kun tuota vaalenpunaista vaatetta ihan tursuaa kaapeista. Harmittaa kyllä, että niin paljon menee vaatteita uusiksi. Ovat niin hyväkuntoisia.. Itse asiassa otin eilen lastenkirpparilta pöydän ja vien aamulla sinne tytön vaatteita myyntiin. Jos edes vähän sais rahaa uusien ostamiseen ;)

Poppeliini ja poju 23+6 (huomenna poksuu =) )

*muoks* Ai, niin. Se piti vielä lisätä, että mulla on tissit kasvanut/turvonneet joulun aikana ihan mielettömästi. Välillä melkein tuntuu kuin maito ois nousemassa :whistle:
 
Yeb
Alkuperäinen kirjoittaja Hemmi:
POKS 26+0 :heart: apua ku aika rientää.....kohtahan mää jo synnytän.....
Mulla on ihan sama fiilis :D Mihin se aika oikein menee?! Pikkuhiljaa käy jo jännittämään.

Filuuri, mulla näkyi Kelan sivuilla että äitiysrahapäätös ja päätös pakkauksesta tehtiin viikossa. Rahan hain kyllä aikasemman lapsen mukaan mutta ei luulisi että sulla noin kauan kestää kerran on vielä pelkkä avustushakemus :eek: Kummallista, toivottavasti tekevät päätöksen pian!

Mulla onkin ihan kohta lähtö sokerirasitukseen, jännittää ja toisaalta oon jo ihan kypsä valmiiksi siihen odotteluun :| En esikoisesta joutunut moiseen kokeeseen ollenkaan mutta nyt on säännöt muuttuneet ja kaikki joutuu.. vai onkohan se tietyn iän ylittäneet, en muista. Toivottavasti noi joulumässäilyt ei kauheesti vaikuta tuloksiin :ashamed:

Yeb 26+4
 
Kiitos rd kommenteista =) Nyt kun yö on nukuttu niin luulen että mulla vaan munuaiset falskaa sokeria läpi. Katselin muiden lasten äitiyskortteja ja siellä on ollut sokeria pissassa ihan kolmella plussallakin mutta rd ei silti ole ollut. Rasituskokeen ok. Hyvähän se on käydä nyt rasitteessa mutta epäilen että sieltä mitään löytyy.

 
Huomenta!

Täällähän on paljon sokerirasitukseen menijöitä, tsemppiä sinne kaikille!
Mullahan se tehtiin siinä rv 16 ja viimeksi neuvolan täti siit puhu et pitäis tehdä toisen kerran, mutta vielä en siihen ainakaan suostu, kun mitään syytäkään sille ei periaatteessa ole. Lähinnä vetoavat siihen, että äiti sairastaa II-tyypin diabetestä, ni se olis perusteena sille sit. No, joka tapauksessa parin viikon päästä meenkin sit neuvolalääkärille ja hänen kanssa keskustellaan siit sitten paremmin. Lähinnä toistamiseen en halua mennä jo senkään vuoksi, kun ensimmäisessä rasituksessa kaikki arvot oli priimaa, ei lähellekään sitä, että olisi viitannut rd:hen. Toisekseen se, että toistamiseen mä EN anna ottaa verikokeita avoneulalla. Pyörtyminen 2 tunnin sisäänx3 ei ole hauskaa...

Uudestavuodesta on ollut juttua kanssa. Me ollaan ihan kotosalla kolmistaan. Mieskin aikoi viettää selvän uudenvuoden, joten odotankin innolla tätä, että vieläkö lupaus pitää ;)
Eikun, yleensä mies on tavalla tai toisella pilannut uudenvuoden aaton. Lähinnä kännäämisellä ja sit jostain suuttuneena. Eli katsotaan mitä tuleman pitää. Mut en ite ota ressiä tuosta, jos juo, ni sit saa mennä muualle juomaan, mä en jaksa sitä sit kattoo tässä. Aion olla nyt ilkeenä :kieh:

Hankinnoista Mä hain eilen kaverilta 3 pussia vaatteita, 56-70 cm. Eli siltä väliltä. Laitoin ne tuonne vaatehuoneeseen odotteleen pesua ja perkkausta. Tammikuun aikana käydään hakemassa sit se hoitopöytä ja pinnasänky sieltä, mutta nekin menee vielä odottelemaan autotalliin. Mutta nää lähinnä siks, et hänelle tulee tilaa varastoon ja pääsee perkkaamaan lasten muita tavaroita sinne. Mut on se silti niin kivaa laitella niit tavaroita paikalleen, sit kun sen aika on. Pinnasänky me varmaan sit laitellaan aikalailla viimeseksi paikalleen, hoitopöytä, lipasto ja vaatteet aiemmin, mut pinnis tulee tonne makkariin ni on turhaan viemässä tilaa siellä. Vaunut on täällä sisällä odottelemassa, mutta tossa vauvan tulevassa huoneessa, joten eivät ole tiellä.

Nyt mun täytyy jo rientää, pitää mennä viemään tk:hon pissanäyte, meinaa olla pissiksen oiretta ja soittelin aamulla neuvolaan, et laittaa lähetteen, et pissa jo purkissa :D
Joko niin, että vauva painaa nyt virtsarakkoa, kun eilen illalla sain oikeesti käydä vessassa niin, että tulin sieltä pois ja pian sain mennä takasin. Siis ihan koko ajan pissatti. Sit myös särki selkää aika paljon, joten enemmän viittais pissikseen, entä muuhun, vaa mistäpä senkään tietää.
Ku jaksais vaa lähtee...laiskotuttaa.

Buam ja myy poksuu 23+0!
 
Huomenta!

Lapset siis isommat nukkui tänään vähän pidempään. Esikoinen heräsi klo 8 ja keskimmäinenklo 8:30. Kuopuksen kanssa hereillä jo seiskalta, vähän väsyttää mutta ei voi taas mitään.

Kunhan päivä tästä valkenee niin pitää taas mennä pihalle, jatkaa vieläkin sitä mäen rakentamista ja onhan tuota luntakin taas satanut. Nyt ei olisi kolattavana niin paljoa kuin eilen josko siis vähän koittaisi sitäkin.
Ei juilinut illalla pahemmin onneksi.
 
Huomenta!

Nyt on palattu kotiin ja nyt hetki tulla katsomaan onko tänne tullut mitään uutta.

Ainakin näin myöhäiset onnittelut Unicolle ja sonjasusannalle rouviintumisesta :flower: :flower:

|.) Joulu meni ihan hyvin. Samalla tavalla kuin muillakin, syöden. Lähdettiin tapaninpäivän aamuna minun vanhemmille ja kotiuduttiin eilen. Saapi ukkeliki olla yden päivän kotona ennen töihin menoa, menee siis huomenna töihin ja minä sokerirasitukseen. Ite vasta maanantaina ja alotan illalla. Tosin nyt on 8 tuntisia iltoja enää kun se muuttu meidän lomautusten myötä eli perjantaisin on töitä :kieh:

Ja oma napa jatkuu. Vähän mulle tulee pitkä väli neuvolaan!! Viimeks oli siis tasan 22+0 ja seuraava varmaanki sit ku tulee täyteen 29+0 ja se on lääkärineuvola. Viikolla 28 pääsisin, mutt oon aamussa enkä jaksa alkaa sumplimaan sitä neuvolassa käyntiä kesken työpäivän, joten siirtyy varmaan viikolla. Mutt siis melkei kaks kuukautta väliä!!! Toiki asia selvis eilen, kun neuvolasta soittivat jotain perheneuvonta aikoja tms. Se on joku uus juttu täällä ja anto ne päivämäärät, ett saa miettiä valmiiks mikä päivä käypi (ei pakollinen). Lappuja siitä asiasta saan seuraavalla neuvola käynillä eli todennäköisesti viikolla 3. Tuun kyllä hulluks, kun ekakertalaisella on nyt ollu näin pitkiä välejä!

Eilen poksu viikotkin. Ja hain eilen äitiyspakkauksen postista, kun tultiin kotiin. Oli ihan pakko hakee (tai ukkelilla oli suurempi hätä siitä ;) ). Oli tullu jo postiin 23.12. leiman mukaan, mutt sen jälkeenhä tuli heti pyhät joten arvio meni oikein ettei ennen joulua ehtiny sitä saamaan. Aikast ihan sisältö, vaikka jotku värit oli vähän siinä ja siinä.

Uusi vuosi vietetään näillä näkymin kaveripariskunnan luona. Saapi nyt nähä peruvatko, kun välillä ei kantsi luottaa joihinkin sovittuihin juttuihin. Eli mennään jos ottavat asiasta yhteyttä. Niin ja synttäreiden merkeissä kans menee...

Kamalasti tullu tekstiä, joten mulla jää väkisin kaikki onnittelut ja joitain asioita huomioimatta. Sitä se teettää, kun monta monta päivää väliä näiden juttujen lueskelussa. En nyt tähän hätään edes lukenu kaikkia, mutt sit myöhemmin. Meen nyt aamusaunaan :D

JääKyynel ja Tuittu


 
hapsiainen80, niin näyttäisi olevan :) En ole Jyväskylästä vaan n. 64 kilsan päästä Joutsasta, joka ei varmaan sano mitään :D Eilen käytiin tekemässä löytöjä Lastentarvikkeessa ja mukaan tarttui aivan ihana pinnasänky ja siihen patja ja verhotanko että saa nätisti laitettua verhot pikkuselle... Ja rahaakaan ei paljon palanut kun oli ne välipäivä alennukset! Ja nyt saa viedä vanhan pinnasängyn mutsin luo kun siellä tulee paljon aikaa vietettyä kun siellä on 2 hevosta ja nyt kun mieskin on heposista innostunut ja ratsastamaan opettelee ens kesää varten et voidaan sit kahdestaan lenkille hevosten kans lähteä. Ja mutsihan on enemmän kun innoissaan kun ollaan siellä, ens keväänä se hössötys sit alkaa kun pikkunen maailmaan putkahtaa... :)
Mut on se hienoa et on tuota tukea ja turvaa ympärillä kun itselle kaikki uutta ja jännää, niin on ihan kiva kun on tuollanen mutsi jolta voi juttuja kysellä :)

Meillä onkin nyt melkein kaikki tavarat kasassa kun on sukulaisilta saanut ihan kamalasti melkein uusia vaatteita, lakanoita, peittoja ja tyynyjä, yhdistelmävaunujakin on nyt 2 kappaletta.... Toiset saa kotia ja toiset mutsille (eipähän tarvitse autossa edestakaisin kuskailla). Autoonkin on jo masuasukille oma hieno Recaro jossa kelpaa pienen autokyytiä ottaa. :) Nyt enään siis vaippoja, sun muuta pientä ja tarpeellista pitäis hankkia sit ens vuoden puolella... Onneks on siis kaikki jo suht hyvällä mallilla hankintojen suhteen.

Nyt olisi kai taas lähdettävä mutsille laittamaan hevoset ratsastus kuntoon kun ne tänään taas lenkin tekevät mun kultani kanssa että sille tuis tuntuma hevoseen ja vois sit pikkuhiljaa opetella ravin ja laukan.... No, eipä mun oikeestaan tarvi kun neuvoa niin tuo mun mussakkani tekee hommat.. Samallapahan oppii :)

Hyvää uutta vuotta kaikille jos en koneelle pääse ennen vuoden vaihdetta!!!! =)
 
Noniin, aamulla oli neuvola, tässä neuvolakuulumisia:

sf 26cm (keskikäyrällä mennään)
syke 130 (sama kuin aiemmin)
paineet 117/77
hb: 124 (laskenut tasaisesti, mutta ei vielä liikaa)
painoa +515 g/vko (Kuulemma normaali määrä)
(Ekasta neuvolasta painoa tullut 5,1 kiloa, lähtöpainosta ennen raskautta vain 2,1 kiloa, johtuen siitä että multa tipahti alussa se paino. )
Tarjonta: RT
Liikkeet: ++
Sikiön painoarvio: Normaali.
Ja pissa puhdas.

Niin ja sokerirasituksen tulokset oli normaalit.

Joten hyviä uutisia vain saatiin. :)

Se oli tietty harmi, että kuultiin ettei synnytysvalmennus ole Power Point -esitystä kummoisempi, eikä meille kuulu mitään perhevalmennusta. No, eiköhän tuo mukula maailmaan saada ilman valmennuksiakin.

Olen kehittänyt itselleni nuhan tänä aamuna, nokka vuotaa ja aivastuttaa. Sopivasti juuri nyt kun talviloma alkais huomisen jälkeen. :(

Tulen kommentoimaan vähän myöhemmin muuta, nyt yritän tehdä taas töitäkin.

- Hapsiainen ja Herne 27+0 *POKS*
 
Vihdoin sitä ehtii kirjoitella.
Sapfo mulla on ollu joissain raskauksissa kans tota sokeria pissassa, mutta sokerirasitus on ollu ok. Jotenkin vaan kuulemma menee läpi.
Voi plääh millanen viime yö oli. Kärsin nykyään levottomista jaloista melkein joka yö vaikka syönki magnesiumia. Viime yö oli tosi paha, kolmeen mennessä en ollu nukkunu yhtään:(
Ummetus vaivaa myös täällä joka kans varsin ikävää.
Aamulla kävin labrassa kun on tää nuhaki kestäny jo puoltoista kuukautta. Eli limaa tulee täälläkin.
Jaa-a kohta se tytöt vaihtuu se vuosi kun mekin aletaan synnytellä hui =)

mother4 rv26+5
 
Masukin paino: Kyllä mulla itellä on ainakin tullu hyvin lisää painoo, sellanen 5kg alusta. |O Taitaa mennä kaikki lantiolle ja tisseihin kun pikkuneiti kerta on niin kevyt. :D Alun BMI oli mulla jotai 19,3 etten alipainoinenkaan ollu, mut silti tuota painoa tykkää tulla. :ashamed: Toivottavasti nousee enää korkeintaan toiset 5kg! Joulun jälkeen pitää kattoo paljon tarkemmin mitä suuhunsa pistää. :p

Hankinnoista Meillä ei ole vielä MITÄÄN! Mun vanhemmat löysivät edullisen pinniksen kuulemma kirpparilta ja sen taitavat meille ostaa. :) Ihanaa saada jotai konkreettista koskien vauvan tuloo. Eilen ihastelin pieniä vaaleanpunaisia myssyjä H&M:llä. :heart:

Feles 25+4 <3
 
Tekstin paljoutta miekin päivittelen tässä :saint:

Joulu taitaa olla ohi, vaikka ei se mulle ohi ole ennenkuin loppiaisena aikaisintaan :D Ulkonakin sataa lunta ja valkoinen joulu on ja pysyy. Meilläkin joulu sujui rauhaisasti. Olen vanhemmillani, isän takia. Vaikka ei tuo tainnut paljon viimeisestä joulustaan nauttia, kivut esti syömästä ja nukkuikin suurimman osan aatosta :/ Nyt on mennyt huonompaan suuntaan. Lääkärit puhuu jo viikoista, vaikka aikaisemmin oli se puoli - kaksi vuotta :eek: Saapi nähdä kuinka käy. Ontto fiilis, ja surettaa. Kotona saa sentäs olla onneksi, täällä käy sitten sairaanhoitaja päivittäin. Isä on vielä tunnustanut pelkäävänsä ja se tuntuu tosi kurjalta. Nyt sitten koitankin rukoilla kaikilta maailman tahoilta, että ottaisivat edes pelon pois.

Vauvahössötykset jää vähän sivuun, mutta ei täysin. Iloitsen silti tästä kaverista joka mahassa muljuu :) Anoppila on sitten se vauvahössötyskeskus, jonne pääsee tätä kotitilannetta karkuun. Eilen oli anoppi käynyt shoppailemassa ihania vaatteita alennusmyynneistä ja appikin huppelissa oli niin onnellinen että :D

Onneksi mahtuu maailmaan monenlaisia asioita, kaikki yhtä opettavaisia :heart:

Sun Rise ja Säde 24+4
 

Yhteistyössä