***HUHTIKUISET Joulukuussa***

sonjasusanna ;) oukei.

Täällä taasen maha repeämispisteessä kun pitää vaan mässätä, ja Toukkis on pitänyt bileitä illan, tais tykätä marmelaadista ;) tai sit tuli sokeri humalaan ;)

Unico ja Toukka 22+1
 
Sonjasusanna Paljon onnea rouviintumisesta! :flower:

Täälläkin myy pitää päivittäin pitkiä "bileitä" tuolla masussa. Tosin eilen illalla taas suppaili pariin otteeseen ihan napakasti, mut meni sitten levolla ohitte. Tainnu tää joulunaika olla kuitenkin aika heilumista ja muutenkin tullut sit stressiä lisää anopin vuoksi.
Pitäis unohtaa koko ihmisen olemassaolo :kieh:

Mutta tosiaan myy siis liikuskelee tosi paljon ja onhan se mukavaakin, mutta ku tää tykkää kölliä tuolla masussa aikalailla perätilassa, ni potkut sisäelimiin ja virtsarakkoon, ei ole kivoja. Kun se tykkää viihtyillä vielä niin, että kasvot sillä on mun selkärankaan päin. Ei kiva...
Eilen tosin kääntyili siellä, että sitten näkyi jo päälle päin, että jos se nyt vaikka viihtyiskin noin. Muljahtelut kyllä näkyypi =)

Mut nyt poitsun viekkuun piirrettyjen pariin...

buam ja myy 22+4
 
heipsan, anteeksi etten ole ehtinyt käydä lukemassa enkä kirjottamassa kun tosiaan tää viikko olu yhtä härvelliä eli töissä koko viikko paitsi aatto vapaana. Tänään sit viimoinen työvuoro lomittajana. Iltavuoroon siis painun. poksuhan viikotki tossa ja mitähä muuta, herkkuja syöty ja kinkkuu paljon.
Hirvittää ihan et tuleeko sanomista painosta, en siis ole ylipainoinen vaa hoikka ku rupesin odotamaan tätä mut painoa tullut tosi vauhdilla lisää et äääks. Seuraava neukku tosiaan 11.1 vasta.

täälläki kynttilät palanut ulkona lyhdyissä ja ulkotuletkin. mitäpä uutenavuonna? meillä ei mitään suunnitelmissa et josko kotona olisi. kerranki nyt mulla alkaa vapaapäiviä ellei sijaisuustuurauksia tule. yritän et saisin tehdä töitä vielä mitä jaksan eli pitää se nyt töitä koittaa hakea ja etsii taas jotain pätkä töitä tms. huolettaa vaan tulevat kuukaudet nyt ennen kuin äippälomani alkaa et tulot on taas sit tiukilla tässä välissä.

mut mukavaa sunnuntaipäivää kaikille!!

arska äippä 23+2
 
Sonjasusannalle onnittelut rouviintumisesta. :flower:

Täällä myös nuo inside-bileet ovat olleet koko joulun melkoisia. Liekkö Herne oikeasti sokerihumalassa vai muuten vaan innostunut mylläämään jouluna. :D Eilen illalla nukkumaanmennessä sain suoraan käteeni sellaisen iskun että säikähdin oikein, ihan kun koko jalka olisi käynyt kämmenessä. :LOL:
Eilen kävi anoppi kylässä ja kyllä sekin katsoi kun maha heiluu puolelta toiselle.
On se vaan ihanaa kun näkee ja tuntee noita liikkeitä näin säännöllisesti. :heart:

Uudesta vuodesta
Mä en oo varma, että lähdetäänkö sitten uudeksi vuodeksi anoppilaan nyt kun joulun aikaan se reissu jäi väliin. Tosin molemmat ollaan aattona neljään asti töissä joten saa nähdä jaksaako sitä sen jälkeen lähteä istumaan autossa. Viimeistään uuden vuoden päivänä on tarkoitus kuitenkin mennä kohti anoppilaa koska miehellä on 2. päivä joku metsästysjuttu siellä seuduilla. Meillähän alkaa siis talviloma heti vuoden alusta, en vielä tiedä tehdäänkö mitään erityistä, pienestä kylpylälomasta ollaan kyllä puhuttu. Saas nyt nähdä mikä on oma vointi ja ennenkaikkea rahatilanne. :D

Jalkasärky on helpottanut aika hyvin, mutta kyllä noita kolotuksia on jos jonkinmoisia, ei taida enää tervettä päivää tulla ennen kun pieni on maailmassa. :D

Hei muuten, te joilla on jo kokemuksia näistä kaikista hankinnoista niin listatkaa vähän mitä kaikkea pitäisi osata hankkia. Tuntuu että tajuaako edes kaikkea mitä tarvitsee. Saatiin aika hyvin lahjakortteja mm. Prismaan ja Sokkarille joten tarkoitus olisi käydä ostelemassa pienelle kaikkea tarpeellista. Nyt vaan kun osaisi ajatella että mitä kaikkea tarvitsee. Hoitoalustaa, lakanoita, pinnasänkyyn reunasuojat, vanna, siinä nyt ainakin mitä meille on tullut mieleen hankkia.

Nyt siirryn taas kirjan pariin. Mies on lumitöiden kimpussa joten nautin tästä ihanasta vapaapäivästä löhöillen.
Pitäis varmaan jättää jo tuo suklaakuppi rauhaan, tiistaina on se sokerirasitus ja keskiviikkona neuvola, en uskalla kohta mennä kumpaankaan kun vaan mässään. :LOL:

- Hapsiainen ja Herne 26+4
 
Kiitos onnitteluista :heart: ! Ite ei jotenkin tota koko muutosta niin edes huomannut toistaseks, kun en osaa uutta nimeäkään käyttää vielä :p

Hankinnoista, en ottanut ä-pakkausta tällä kertaa (esikoiselta jäi hyvin pienelle käytölle, vaatteita ei juuri käytetty ollenkaan, kynsisakset yms. oli tarpeelliset mutta nekin tallessa) ja ajattelin ostaa viimeset pienet tarvittavat huomenna kun ä-avustusrahat tulee tilille =) .
Yritän nyt pinnistellä muistia että mitä kaikkea meillä tarvittiin loppujenlopuksi esikoisen kanssa (meillä oli vaikka ja mitä hankittuna, monet todettiin täysin turhaksi) =) . Pinnis patjoineen ja peitteineen (aluksi siellä oli vaunukoppa tai ä-pakkauslaatikko, ettei vauva huku sinne :LOL: ), lakanat, reunapehmuste (kannattaa ostaa korkea ja paksu/jämäkkä, kun vauva alkaa pyörimään sängyssä niin ainakin Ikean lerput suojat on tuhannen rullalla ;) ), meillä oli myös verho pinniksessä (tuli vähän suojaisampi "pesä"), amme (sellanen irrotettava kylvetystuki oli näppärä!), tuhansittain sideharsoja (yhtään ylimääräistä ei siltikään ole :p !), hoitoalusta (hoitopöytäkin hankittiin muttei koskaan käytetty, hoitoalusta on kylppärissä kuivausrummun päällä-> vesipiste vieressä, ei tartte kakkapyllyn kanssa ympäri kämppää ravata ja suihkutella pissoja matkan varrelle ;) ), tietty vaunut, kaukalo, Eisbärchenin lämpöpussi oli näppärä vaunuissa ja kaukalossa, sitteri oli tosi tarpeellinen ja pojalle mieluisa, hmmm..en keksi tätä sarjaa enempää :D.
Pienempiä tarpeellisia: rintapumppu, tutteja, tuttipulloja (ei oltu keitelty etukäteen ja laitokselta hirveellä kiireellä niitä keittämään kun ovesta päästiin sisään, mulla nous maito vasta 7. päivänä, huh :p !), rintakumit, maidonkerääjät, liivinsuojukset, imetysliivejä, pari tuttelipurkkia, vaippoja... nää nyt tuli äkkiseltään mieleen, kaikkea tosi tarpeellista jäi varmaan mainitsematta :D ! Ja moni noista on jollekki toiselle ollu varmaan turhia kapistuksia, se on niin tapauskohtasta et mitä sitte tarvii/käyttää =) !
Meillä oli ainaki unipussit, kantoreput, hoitopöytä sellasia joita ei käytetty ollenkaan, joko sen takia et poika ei tykänny tai oli epäkäytännöllisiä.
Ä-pakkauksessa oli tarpeelliset ne kynsisakset, pissa-alustat, kylpymittari, harja, peitto ja makuupussi (jos ei sitä siis ota ja pitäis erikseen hankkia).

Huh mikä loru ja pikkusen katkonaista tekstiä, kiitos lahkeessa roikkuvan, joulutortulla mun jalkaa töhrivän 1v. pikku-riiviön :p B) .

Karsee närästys riivaa täällä, Renniet ei enää auta ja ajattelin seuraavassa neukkulääkärissä kysästä jotain tehokkaampaa. Mut siitä puheenollen voiski mennä mässäämään vimpat jouluateriat :p :wave: ...
 
Nyyh, kai sitä on arkeen palattava. Joulu ohi, on kyllä ollut niin ihanaa olla vapaalla. :)

Mulla ei näy liikkeet päällepäin eikä tuo vauva mitenkään kamalasti edes myllerrä, rauhallinen jätkä. Tänä aamuna nauratti, kun olin tuttuun tapan nukkunut yöni vasemmalla kyljellä ja selälleen, niin vauvakin oli kokonaan vasemmalla puolella, oikea puoli oli ihan littana. Sain hyvät aamunaurut. :LOL:

Joulunajan olen saanut olla ilman liitoskipuja, tullut otettua niin rennoti. Selkä vihoitteli eilen, koska käytiin ulkoilmassa. Ensi viikolla olisikin neljä päivää töitä. Mulla on ihmeellisesti merkattu työlistaan torstaille 5h päivä, vaikka aina on 8,5h. :eek: Pitää soittaa työvuorosuunnitteluun, että onko virhe vai miksi ihmeessä niin lyhyt työpäivä. Eipä tuo haittaa, jos pääsen jo ennen yhtä. ;)

Hankinnoista Nyt kun joulu on ohi, niin laitetaan pian vaunut tilaukseen, jes! Pitäisi muitakin hankintoja alkaa pikkuhiljaa tekemään, ei meillä ole valmiina kuin muutama vaate.

Uusivuosi menee kotona niin kuin joulukin. Käydään miehen kanssa luultavasti Helsingissä, jos siellä olisi paremmat ilotulitukset kuin täällä Vantaalla.

Päivänjatkot! :wave:

Rv23+4
 
sonjasusanna, vie varmaan aikaa et ton nimen oppii :) vieläkin tulee vahaa jonkun verran käytettyä.

hapsiainen
, hyvä et jalkasärky on helpottanut

jennuskaliini, mä nostasin ison metelin jos mies lähtis uutena vuotena johonkin ja jättäs mut yksin. Se on (mulle) perhe juhla ja sillon ei mennä miten sattuu itsekseen. siihen on muuut ajat sitten.mut näin meillä

mitäs muuta mässätty on urakallaja huomenna neuvola... hmm... saa nähdä m itä on tullu ja sanotaan. Väsyttää kummasti silti.
Selkä alkanut taas kiukuttelemaan joten saa nähdä mitä sen kanssa elämisestä tulee.
Hankinnoista aleen olis tarkoitus mennä pällistelemään ja ei hajuakaan mitä ostais :D no kattelee mitä löytyy ja yrittää kaivella muistia mitä kaverit on puhuneet tarpeellisiksi ja mitä täällä tullut hyviä esiin.
Uutenavuotena mässätään sit taas :D ja tinan valamista ja jos muutaman raketin näkis. ei oo ainakaan tullu kyläilykutsuja ja mihinkään suurempaan ei jaksa lähteä.

Unico ja Toukka 22+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja jennuskaliini87:
Onnea poksujille =)

Meillä taitaa uusivuosi mennä niin että minä olen yksin kotona ja äijä menee mis menee... :/
Eipä tuo miehesi oikein tosissaan tuota muuttumistaan paremmaksi ihmiseksi ota. Mitä nyt olen seurannut kirjoituksiasi. Hieman harmittaa puolestasi mutta tietenkin jokainen meistä valitsee oman tapansa elää.
 
Maaliskuisissa näköjään syntynyt jo eka vauva, milloinkohan huhtikuisissa? Toivottavasti menee piiiitkälle ensi vuoteen. Älkää nyt luulko, että toivon kenenkään vielä synnyttävän, mutta on käynyt mielessä, että kukahan saa "kunnian" olla ensimmäinen. =)
 
Huiii, piti käydä heti lukee!

Onneks oli jo noin hyvin viikkoja ja neiti ilmeisesti voi hyvin :heart: !

Hurjalta tuntuu, en oo ite yhtään valmis ajatukseen et vauva syntyy ennen maaliskuun loppua, sinne asti oon kyl visusti tulppa takamuksissa :LOL: ! Eli joku muu saa ainaki mun puolesta "kunnian" :D !

Käytii just alemyynneillä, ihmisiä oli Jumbossa TÖRKEESTI!!! :p Mut löysin vauvalle Finlaysonin peitto&tyyny-pakkauksen 7,5? =) !
 
Yeb
Joulunvietosta selvitty hengissä ja ähkyssä :D

Onnittelut täältäkin Unicolle ja sonjasusannalle uusista sukunimistä! :flower:

Ja apua, mä en kans todellakaan halua että pikkuinen tulee ennen maaliskuun puolta väliä :eek:

Marjutti, ihana profiilikuva pienestä :heart:

Täällä tuntuu olevan aikamoisia mahamöyriäisiä :D Mun vatsassa on hyvin rauhallisen oloinen tapaus ja etuseinässä oleva istukkakin saa liikkeet tuntumaan ja näyttämään aivan erilaisilta kuin esikolta! No, mä olisin ihan tyytyväinen jos tytteli on rauhallista sorttia, esikoinenkin on. Todellatodella temperamenttinen mutta kuitenkin rauhallinen, siis sillä lailla ettei tarvi kokoajan olla vahtimassa ja kieltämässä ja pelätä mitä se seuraavaksi keksii ;)

Yeb 26+1
 
ÄHKY! :D Siinäpä tärkeimmät näin joulun jälkeen....
Pääsin eilen "yksityiseen" ultraan kun mun serkku vasta valmistuneena lääkärinä halus mua kokeilu mielessä ultrailla,ja eihän mulla mitään sitä vastaan ollut,siellä se pieni sätki menemään :D
Uudesta vuodesta ollut puhe,me varmaan vietetään ihan kotosalla,tehdään jotain hyvää ruokaa(uh,aina vaan ruokaa :) ) ja ostetaan muutama raketti.
Huomena pitäs jaksaa töihin,hui kauhistus,ei ollenkaan työmotivaatiota kyllä....

Hemmi ja Masu-Ukko 25+5
 
hei pitkästä aikaa.. kotona on tullut levätttyä joulun aika kui kaaduin pepulleni 23.päivä ja masu alkoi särkemään joten kättärillä kehoittivat käymää.. olin siellä siiten käyrillä ja mittasivat vauvan sydän ääniä ja supistuksien vahvuutta.. korkein oli joku 25.. sitten kätilö kertoi että pahimmassa tapauksessa se on 100 kun on synnytys.. Mutta joo kaikki olis hyvin pienellä vaikkain lääkäri totes että vauva on hiukan liian pieni ja paino kontrolli on 8.1. painoi siis 23.12 n.846g. Hiukan huolestuttaa tuo pieni paino.. mutta toivottavasti olis nyt kasvanut hyvin kuitenkin sit ku mennään painokontrolliin.

Mä jostain syystä niin odotan jo vauvan syntymää.. haluan pienen käärön syliin.. on sitä odotettukkin jo niiiiin kauan <3

tiitu ja nella rv27+2
 
Tiitu87, supistuksista - ne todellakin saattavat käydä siellä sadassakin synnytyksen yhteydessä. |O Itselläni ei ollut esikoiselta puudutusta kuin kahden tunnin ajan, joten supistukset todella tuntuivat. Kun käyrää katselin jälkikäteen (minulla on kopiot siitä ), niin supistukset näyttivät tulleen 1,5min välein ja menneen nollasta sataan! Näin siis käynnistetyssä synnytyksessä oksitosiinitipan voimin. |O |O |O Onneksi sinulla oli kuitenkin kaikki hyvin ja toivottavasti pienikin on "vain pieni" ilman mitään vakavampaa! :hug:

Jennuskaliini, olet kyllä todella sitkeä.. Itse en jaksaisi katsella tuollaista, jos kerran mies on moneen kertaan luvannut ja aikonut parantaa tapansa.

Uudesta vuodesta. Me lähdetään ehkä pohjoiseen appivanhempien luokse. Kiva, kun matkaa on 500km. Ei siinä muuten mitään, mutta tähän mennessä joka ainoa matka on ollut itkua ja hampaiden kiristystä tyttären vuoksi - hän ei millään jaksaisi istua noin pitkää matkaa (enkä sen puoleen minäkään).

Tosin matkassa on vielä yksi mutta eli ne minun supistukset, joita on tullut aivan liikaa ja kipeitä. Ja lisäksi se valtava paineentunne alapäässä. Ja mikä pahinta, tänään tuli veristä vuotoa!! :$ Yritin jo soitella äitiyspolille, mutta se oli suljettuna ja tiedote vain sanoi, että hätätapauksissa ota yhteyttä synnytyssaliin, mutta en kokenut tämän olevan kuitenkaan niin hätätapaus. Soittelen siis huomenna neuvolaan, että pitäiskö mun kuitenkin käydä tsekkaamassa tuo kohdunsuun tilanne jo ennen mahdollista reissua.

Muuten täällä menee kaikki kuten ennenkin. Pikkuinen mellastaa masussa kovasti ja taitaa viihtyä siellä perätilassa, koska kaikki iskut tuntuu ihan häpyalueen tuntumassa ja virtsarakossa. Liikkeetkin näkyy jo selvästi päällepäin. :) Mukavaa iltaa jokaiselle!

Piipa rv 24+6
 
Mua vaivaa kanssa närästys, muttei onneksi pahasti =)
Supistelutkin on onneksi jääneet vähemmälle. Välissä supisteli niin pahasti, että neuvolassa kehotettiin ottamaan ihan rauhallisesti ja jättämään kävelylenkitkin vähäisiksi. Varmaan vaikuttaa nyt se, että isukki on ollut isäkuukaudella kolmisen viikkoa ja olen päässyt 9 kk ikäisen pojan kanssa helpommalla.

Isoimpana ongelmana on nyt selkäkivut. Ekassa raskaudessa kärsin kovasti "keskiselän" ja rinnan krampeista. Selkä ei kestänyt viimeisen kolmanneksen aikana istumista juuri lainkaan eikä rintsikoiden käyttöä. Selällään makaaminen auttoi. Nyt samaa ongelmaa alkanut ilmaantua.
Lisäksi mulla on aikas pahoja alaselän (issias?) kipuja. Selkä alkaa särkeä ja tulee katkokävelyä jo vähäisestäkin kävelystä ja muusta rasituksesta (ja kannan tuota lähes 11 kg poikaa jatkuvasti). Lisäksi kipu säteilee särkynä jalkoihin. Panadolia saa yöaikaan syödä jatkuvasti :|
Selällään makaaminen on pahasta. Saas nähdä, että millainen yhdistelmä näistä tulee.

Bassets&Vauva II 25+6
 
Oikein hyvää alkanutta viikkoa kaikille! :wave: Meillä on töissä varmasti superhiljaista, veikkaan että tulee maksimissaan 10 vierasta per päivä. Normaalisti tulee noin 80, joskus enemmän, joskus vähemmän.

Epistä, kun jotkut teistä tietää, missä asennossa vauva on. :D Mulla tuntuu potkut aika alhaalla, vähän navan alle korkeimmillaan - tarkoittaako tuo nyt sitä, että vaavi on jalat alaspäin ja onko se perätilassa silloin? Enkä mä ole ainakaan tajunnut, että vauva potkisi virtsarakkoa, tuolla suoliston puolella joskus tuntuu pieniä muksauksia. Ei näy liikkeet mahan päältä, mutta eilen mies tunsi jo vahvemmin liikkeitä.

Työvaatteet meni päälle joulun jäliltä. :saint: Tilasin silti yhtä kokoa isompia vaatteita, onhan tässä vielä kaksi kuukautta aikaa. Jos mä nyt siis saan aloittaa äippäloman jo maaliskuun alussa.

Tämmöistä, voikaa hyvin! :)

Empuuu ja vauva rv23+5 (ei se Elmer enää kuulosta hyvältä, koska en mä sitä kuitenkaan vauvalle nimeksi saa)
 
Täälläkin testataan kuinka töissä jaksellaan. Ei olis kun neljä päivää ja sitten olis talviloma.

Tosin saa nähdä kestääkö selkä/jalat tätä istumista. Nyt olen ollut töissä reilu puoli tuntia, josta istunut ehkä noin 20 minuuttia ja jaloissa tuntuu uhkaavasti pahalle. Vaihtelen istumista satulatuolilla ja tavallisella tuolilla. Kai tuo mukula sitten painaa jotenkin ikävästi tms. Eli ilmeisesti vähän samoja kipuja kun Bassetsilla. :(

Empuuu En minäkään tiedä missä asennossa tuo pieni on, arvailuja yritän tehdä välilä mutta tuntuu että potkuja (tai iskuja) tulee niin joka puolelle että liekkö siellä useampikin jalka potkimassa tai sitten melkoinen akrobaatti.

Eilen mies oli taas ihan myytyä tuon pienen liikkeistä. Naureskeli niille muljahduksille mitä näkyy päälle ja totta tosiaan niitä kyllä näkyy. Välillä mahan muoto muuttuu täysin kun pieni myllertelee, kai se jotain peppuaan välillä työnsi vatsaani vasten ja välillä sitten taas pieni jalka tuli pitkälle esiin. :heart: Liekkö tuo oikeasti sokerihumalassa joulusta. :D

Epulikselle onnittelut poksuista! Eikö vaan olekin aika lähtenyt menemään ihan hurjaa vauhtia! :eek:

Kiitokset muuten teille jotka olette listanneet noita hankintoja, täytyy vissiin tehdä "ostoslistaa" mitä kaikkea tarpeellista ja vähemmän tarpeellista "pitää" hankkia. :)

Nyt en valitettavasti ehdi kommentoimaan muuta, pitää rientää viikkopalaveriin. :(

- Hapsiainen ja Herne 26+5
 
Huomenta!

Täällähän moni alkaa jo lähenteleen kolmeakymmentä viikkoa, mm. Hapsiainen, Tiitu, Yeb ja Bassets iski tuolta silmään. MAHTAVAA! :hug:
Kyllä määki täältä perästä tulen, ihan varmasti
:D

Hankinnoista Me ollaan tähän mennessä hankittu nyt vaunut, turvakaukalo, turvaistuin saatiin veljeltä (siis se isompi versio), pinnasänky ja hoitopöytä ostetaan kaverilta ja varmaan nyt joulun jälkeen haetaan ne tänne, muutaman vaatteen oon nyt hankkinu ja ensimmäiset tumput kudottu...
Mut siis itkuhälytin on vielä mikä pitää hankkia, kun vaunuja ei saa ulos kunnolla ikkunan eteen, ni voi jättää tonne katokseen, ei tarvi sit hermoilla kun ei näe/kuule millon vauva herää. On muutenki siellä suojassa, jos esim sataa.
Vielä on paljon hankkimatta, esim vaatteita, mut kirppiskierrokselle sit lähempänä suunnataan. Ja tuleehan se äippäpakkauskin. Jonka muuten ajattelin tänää laittaa menemään.

Myyllä vaan jatkuu iltaisin omat privaatti partyt. Hyvähän se vain on. Mut nyt kahville ja sit koirat kartanolle.

buam ja myy 22+5
 
Unico ja sonjasusanna Onnittelut sivilisäädyn muutoksesta!

Hui, kun maaliskuisissa jo syntynyt vauva! Eilen yksi tuttavani vitsaili että onko mun LA oikeesti laskettu ihan oikein, ettei se olisikin jo helmikuussa :D lievästi kyllä ihan samalta tuntuu ja onhan tuo kohtalaisen isohko maha.

Toivoisin että kuitenkin tämä vauveli syntyisi pitkälti maaliskuun puolella aikaisintaan.

Tuttavalla on LA helimikuussa, oli kuulemma saanut painokontrollissa arvion vauvan painoksi n.4kg. Lääkäri oli vaan todennut että näin pitäisi olla vasta n.6vkon kuluttua.
Hän oli ollut myös sokerirasituksessa, kun yhden neuvolavälin aikana paino oli noussut liikaa 200g/vko!
Sokerirasitus oli vissiin ollut kuitenkin normaali. Toivotaan että painoarvio meni reippaasti metsään eli tässätapauksessa olisi arvioitu liian suureksi.

Musta kun tuntui "kamalalta" kun kuopus oli rv 36 n. 3,5kg arvioituna (ultralla ja käsikopelolla sama), se piti silloin melko tarkkaan paikkansa.

Joulu meni hyvin, syöty, nautittu ja levätty. Kärsitty 3pv:n pääsärystä joka onneksi loppui sitten 12t yöuniin. (tai sitten ulkoiluun)
Ruoat oli hyviä, vaikka hieman arvellutti koska vanhempani olivat palvanneet kinkun, sekin oli yllättävän hyvää.

Mutta, jospa sais päivävaatteet päälle tällekin päivää niin olisi hyvä. Lapset on jo pukeissa mikä on tietysti pääasia niin ehkäpä tästä tunnin sisään päästään ulkoilemaankin.
Pitää varmaan alkaa rakentamaan laskettelumäkeä tuonne takapihalle.

KiiajaVille 26+3

 
Unicolle ja sonjasusannalle onnea rouviintumisesta! :flower:

Olipas tullut pyhinä taas tekstiä, huh. Sainpa kuitenkin kaikki luettua.

Ihana rauhallinen ja rentouttava joulu takana. Hyvin tuli syötyä, onneksi ei ole neuvolaa vielä pariin viikkoon. Vaaka näyttäisi varmaan hurjia lukuja.

manteli ja Sulo 25+4
 
epulis onnea poksuista.

kiitos onnitteluista

Onko kukaan huomannut et olis limaisempi? siis hengitysteistään? Mä meinaan joka aamu yskin sitä limaa pois ja ei se aina lopu illaksikaan mut aamuisin pahinta. Et kuuluuko se tähän raskauteen vai? Enimmäkseen kirkasta et ei pitäs mitään flunssaa olla (ja juu kestosellainen)

Huh huh jouluna tuli kyllä syötyä. Noo omien laskujen mukaan tullut viikossa 1,5 kiloa (sen se joulu teki) et saa nähä mitä neuvola sanoo. No en siitä huolimatta lähe ilman aamupalaa liikkeelle. Ja eipä sitä painoa kyllä muuten tullut kun puol kiloa et oliskohan 2 kiloa sit edellisestä neuvolasta et jos sen laskee noin niin se on vähäisempää :D noo jos toi yrjöily jatkuu ja alkaa taas oleen päivittäistä niin eiköhän se taas heilahtele.

Unico ja Toukka 22+3
 
hellou vaan kaikille!
Joulut meni ja uutta vuotta odotellaan :p

Vai maaliskuussa on jo alettu syntyä..apuva :eek: pitänee käydä lukemassa...huijui..

Onnitteluita uusille rouville :heart:

Meil on tänään ohjelmassa miehen veljen nelikymppiset ja sitten alessa pyörismistä..pitää hommata pikkumiehen huoneeseen kirjahylly ja sit pyykkiteline.. :) ja tietty aijon pitää silmät auki vauvan vaateosastollakin :heart:

Omaa napaa: joulun ajan maha on ollu suht ok. 26.12. oli jo helpompi ja eilen aamulla ei särkeny masua ollenkaan. nooh, tultiinpa sitten kotiin reissusta niin kolasin pihan lumesta ja taas oon niin pirun kipee :( sukkapuikot tuikkii ja lapsukainen potkii alamahaan edelleen eli perätilassa ollaan edelleen. huomenissa täytyy soitella neuvolaan ja kysyä kontrolliaikaa sinne neuvolalääkäriin kun käskettiin...
Maha on ihan "kovalla" ja välillä tuntuu et itkun kans saa vessassa käydä kun sattuu niin...pitänee jotain pehmikettä käydä ostaa...levolacia tais ainakin saada käyttää..

Eli vois kysyä et mitä tästä opimme? mä en saa tehdä yhtään mitään raskaampaa :( taitaa olla meikäläisen työt tehty sitte nyt.. :'(
mä oon ollu niin allapäin kun oon niin huonossa kunnossa ollu...välillä jo aatteln et tää muksu syntyy varmaan jo maaliskuussa ai aiemminkin kun on niin vaivasta, mut varmaan paukkuu taas se legendaarinen 2 viikkoa yli...ja käynnistykseen..pah,en suostu!

ja sit vielä sellanen hommeli on täs keväällä et miehen vanhemmat lähtee 3vkoksi reissuun eikä oo apuna sitten just raskaimpaan aikaan...huh..

mutta nyt mentävä lukemaan maaliskuisia...

nasu ja neiti 23+1 :heart:
 

Yhteistyössä