***HUHTIKUISET Joulukuussa***

Unico Mä jo ajattelin että osuvasti sä täällä kyselet limasta kun just googlailin moista, mutta siis kyse olikin sulla hengitysteistä. Mä en oo moista huomannut, mun nenä on koko ajan vain kuivempi ja kuivempi. Johtunee näistä keleistäkin.

Mutta tosiaan googlailin juuri toisenlaisesta limasta. Ällövaroitus. Äsken veskissä käydessä pyyhkiessä huomasin että musta tulee jotain limaa. :eek: :eek: :eek: Ihmeissäni sitten aloin heti googlaileen mitä tuo voi olla, tosin en nyt mitään vastausta löytänyt. Ei mitenkään paljoa tullut, mutta kuitenkin, venyvää vaaleaa limaa, ei se mitään valkovuotoakaan ollut. :eek:
Ehkä tuo ei kuitenkaan vaarallista ole? Täytynee kysäistä keskiviikkona neuvolassa varsinkin jos tuota tulee enemmänkin.

Ja buam tosiaan, kyllä se 30 viikko häämöttää jo, tosin onhan tässä vielä muutama viikko siihen, mutta lähestyy, lähestyy... :eek:

Niin ja hui kyllä kun maaliskuisissa on syntynyt jo eka vauva! Itse kauhistuin sillä kun osuuhan se munkin laskettuaika maaliskuun puolelle. Tosin siksi olen huhtikuisissa kun se on kuitenkin viimeinen päivä maaliskuuta milloin mulla olisi laskettu, koen jotenkin enemmän kuuluvan huhtikuisten joukkoon. :) Ja rakenneultrassa näytti lasketun osuvan 1.4. mutta ei sitä lähdetty kuitenkaan muuttamaan. Tässä siis selittelen miksi olen huhtikuisissa. :LOL:

Mutta nyt takas töiden pariin. Tänään tulee mun tuuraaja tekemään sopimuksen. Ihan hullua! Mun pitäis aloitella pikkuhiljaa ohjeiden väkertäminen tuuraajalle, en vaan oikein tiedä mistä aloittaisin. On nää mun hommat niin toisistaan irrallisia etten osaa ajatella. :D

- Hapsiainen
 
Huomenta!

Unico ja sonjasusanna, lämpimät onnittelut! :flower:

Joulu tuli sit vietettyä, ihana joulu olikin, ja nyt kohti uuden vuoden juhlia. :) Ei olla vielä lyöty lukkoon mitä tehdään, mut mun tai miehen kotona todennäköisesti ollaan isolla porukalla ja syödään hyvin, ammutaan raketteja, pidetään hauskaa.. semmosta rentoa yhdessäoloa tiedossa. :heart:

Vauvan asennostaolitte jotain jutelleet, tämä poika on pää alaspäin, hiukan sivuttain kuitenkin. Pikkujaloista vois melkein ottaa kiinni kun potkii oikeen vimmatusti niin että mahaan lähes piirtyy sellanen jalan kuva. :) Huvittava kun talvitakkikin päällä ollessa potkut näkyy läpi.. tyttö se ihmeissään katsoo monesti että miten toi äidin maha nyt tuolleen..

Piipa75 Toivottavasti vuoto on harmitonta, säikäyttää varmasti! Toivotaan että pääset pian tutkittavaksi ja saat selvyyden asiaan. :hug:

Hankinnoista,meidän pitää ostaa vielä turvakaukalo ja vaatteita, huomattavasti helpompaa nyt kun on jo yks lapsi niin lähes kaikki on jo valmiina. :)

Täälläkin närästää, onneks renniet auttaa vielä, on kyllä tympeä vaiva. Esikoista odottaessakin närästi, mutta ei näin aikaisin. Silloin tosin ei tässä vaiheessa ollut näin iso maha vielä, sekin vaikuttaa.

Hyvää vuodenvaihdetta kaikille, voikaa hyvin!

syysmama & pieni pojanmuru rv 26+4 :heart: (ja voi kauhia, tässähän aletaan läheneen rv 30!)
 
Joulu on ohi. Täytyy sanoa että hyvä niin vaikka olenkin jouluihminen. Kummaa kireyttä oli miehen kanssa ilmassa johtuen miehen telkun tölläyksestä. Istuskelee joka ilta ja yö telkun edessä. Ihan uusi harraste tämä :headwall:

Ruokia tuli syötyä ja suklaata menee vieläkin joka päivä. Aurajuustoa, silliä, valkoviiniä lasillinen. Olo on aika turpea ja huomenna on sopivasti neukkulääkäri. Viikon päästä sitten sokerirasitus.

Mulle tuli tapsanpäivän aamuna haaleaa rusehtavaa tuhrua ja mahassa tuntuu kyllä menkkamaista jomotusta. Mä en oikeasti jaksa odottaa maaliskuulle |O Vauva saisi syntyä heti kun on täysiaikainen eli noin 10 viikon kuluttua. Pelkäänpä kuitenkin että menee huhtikuulle tämäkin.

 
hapsiainen, sorry eri lima ;)

Neuvolassa tuli käytyä. Eipä kommentoitu yhtään painoa ;) nooh hyvä niin ei tarvi miettiä sit asiaa. Mut proteiinia löytyi pissasta, mut katsotaan sit seuraavalla kerralla uusiksi ei siis vielä mitään ihmeempää. Jos oikein tota korttia luin niin toi kohdun mitta menee siellä ylemmän katkoviivan kohilla et kai se on sit isohko. Sain sit kelan paperit ja ihan pihalla, taidan hipsiä sinne kelaan niitten kanssa niin saavat kattoa heti et tulee oikein täytettyä ja sillä hyvä.
Väsyttää mut muuten suht ok (särkyjä ei lasketa)

Unico ja Toukka 22+3
 
hapsiaiselle piti tulla kommentoimaan, et oliko se lima sellasta vaaleeta ja veny, esim vessapaperissa?
Mulla on samaa, melkein päivittäin ja neuvolassa sanovat sen olevan ok. =)
Mut inhaa se on...
 
Rakenneultrassa käyty tänää. :)
Mun tyttöolo piti paikkansa eli meille lupailtiin tyttöä. :heart: Omaankin silmään se tytöltä näytti jo ennen kuin kätilö kertoi.
Rakenteet oli kaikki kunnossa, joskin mennään niin alakäyrillä kasvussa että joudutaan jatkotutkimuksiin parin viikon päästä. Lääkäri kattoo ett kasvaako tasaisesti vai liian hitaasti. Sf-mitta on mulla kumminki ollu ihan keskikäyrällä.

Sitte mittoja:
Istumapituus 21,7cm
Painoarvio 664g
BM 58,8mm
FE 43,4mm
AC 192,9mm
Tarjonta PT
Istukka takaoikealla

Kovasti pieni heilutteli, räpytti silmiä ja availi suuta. ^^

Feles 25+2 <3
 
Kääks, pikkuhiljaa alkaa raskaus näkymään muillekin. Siivooja totesi tuolla taukohuoneessa "Sinä odotat lasta". :D Suurimman osan ajasta istun tiskin takana, niin eipä mun mahaa monet huomaa.

Feles Touvottavasti teidän tyttö olisi pikkuinen ihan muuten vaan, eikä olisi mitään ikävää syytä. Onneksi muuten taisi kaikki olla kunnossa. :)

rv23+5
 
Joulua on vietetty, mm. tukevasti syöden. Huomenna on neuvola ja veikkaan melkoista painonnousua edellisestä kerrasta. Vatsa on pyöristynyt silmissä ja kyllä on joulusapuskat maistuneet hyvin myös pikkuiselle, siihen malliin on jumpannut lähes ympäri vuorokauden. Olen öisinkin herännyt siihen mellastukseen! Ei esikoisesta näillä viikoilla vielä tällaista ollut... :whistle: Tosin uskon istukan paikan vaikuttavan tuntemuksiin melkoisesti. Nyt kaikki iskut tulevat sisuskaluihin, joten tunnen ne paremmin kun viimeksi kun kohdistuivat erityisesti tuohon vatsanahkaan.

Kolotuksista, vuodoista ja muista säikähdyksistä kärsiville/toipuville :hug:

Hurjalta tuntuu, että maaliskuisiin on ensimmäinen vauva syntynyt! Pistää tosiaan miettimään, että meidänkin porukassa niitä uutisia voi ruveta kuulumaan lähiviikkoina. Toivottavasti kaikkien masukit pysyvät matkassa turvallisemmille viikoille, mielellään sinne la:n nurkille asti!

Hankinnoista on olemassa hyviä listoja, uskoisin vaikkapa tammikuisilla sellaisen olevan pinon alussa (usein pitkällä olevilla alkaa sellainen etusivulle ilmestymään). Äitiyspakkauksella, kaukalolla (jonka voi myös vuokrata esim MLL:lta), äp:n lisäksi pienellä määrällä 56cm vaatteita ja vaippoja pääsee jo alkuun. Toiset ostavat sen mitä tarpeelliseksi kokevat noiden ed mainittujen lisäksi sitä mukaan kun tarvetta ilmenee. Siinä missä toisen lapsen kanssa kantoliina on paljon tärkeämpi kuin vaunut, toisen kanssa liina on turhake ja vaunut aivan ehdoton juttu. Sama pätee pulloihin, tutteihin ja moneen muuhunkin juttuun.

Palailen paremmalla ajalla, nyt lähdetään tyttöjen kanssa nauttimaan lumesta uudemman kerran ennen iltapuuhia! :wave:
 
No niin, nyt on käyty neuvolassa ja ylimääräisellä lääkärikäynnillä. Neuvolassa kaikki ok, mitä nyt paino oli noussut "kivasti" edellisestä käynnistä, joka oli juuri ennen joulua. No, senhän arvasi, kun en ole yrittänytkään kontrolloida syömisiä joulun aikaan. Mutta äkkiä se toivon mukaan laskee takaisin, kun tuo turvotus laskee.. :whistle: Toivossa on hyvä elää..

Lääkärikäynnin tuloksena oli, että mulla on jokin bakteeritulehdus, joka saattaa aiheuttaa supistuksia ja verenvuotoa. Joten joudun Flagyl Comp-emätinpuikkokuurille viikon ajaksi. Ei kiva. :( Apteekissa lääkettä hakiessani farmaseutti varoitteli samanaikaisesta alkoholin käytöstä. Sanoin vaan, etten mä sitä nyt raskaana käytä muutoinkaan. Farm. säpsähti saman tien ja kysyi, että tiesihän lääkäri, että olen raskaana. Mä siihen, että tiesi. Kysyin, että onko lääke sitten haitallinen niin hän tarkisti koneelta, jossa luki "lääkärin harkinnan mukaan". Inhottavaa käyttää tuollaista lääkettä, mutta pakko kai se on. Kohdunsuu oli kuitenkin kiinni ja normaalin mittainen, joten sen puoleen selvisin säikähdyksellä ja huomenna olisi siis suunta kohti pohjoista.

Näin samalla ultrassa vauvelin: siellä se nätti vauva pötkötti raivotarjonnassa, vaikka mä olinkin epäillyt muuta. Oli muuten todella selkeä kasvoprofiili ja vauva näytti kauniilta. :heart:

Nyt ei muuta kuin mukavaa uuden vuoden odotusta kaikille!

Piipa rv 25+0 *poks*
 
vauvan asento pää on ylhäällä ja selkä mun mahaa vasten, niin et potkuttelee tuonne alas sisälleppäin :$ välillä tuntuu aika ikävältä jopa, mut enimmäkseen ihanalta :D

närästää myös :$ tosi ikävä vaiva.

kävin tänään ale myynneissä ja innostuin tuhlaileen, itelle ostin paljon uutta vaatetta mm. uuden talvitakin =) oon kyl tosi tyytyväinen =) vauvakin sai jotain, 4? maksavat söpöäkin söpömmät farkut :D

hankinnat vaatetta meillä alkaakin jo olemaan! tutuilta on vielä tulossa keväänmittaan pussikaupalla niin pitää malttaa olla oikeen ostelematta. muuten hankinnat on vielä aika alkutekijöissään, pitää alkaa kohta vaunuja ja mm. sitteriä katteleen =)

marjutti ja masuvauva 22+0 pokss! :heart:
 
Tyhmää, mun pitää alottaa paastoaminen ihan just ja mieli tekis ihan kaikkea mahdollista syötävää. :D
Aamulla siis sokerirasitukseen. :(

Parempi ehkä heittäytyä kohta unille ja toivoa etten herää yöllä nälkään.

- Hapsiainen ja Herne 26+5

 
Piipa mulla oli toi sama kuuri just tässä joulun aikana. Ensimmäisenä iltana mulla tuli suppareita, mut sen jälkeen ei. Uskollisesti kuitenkin käytin tuon kuurin loppuun, vaikka vähän mietityttikin, mut kai ne neuvolassa osaavat...
On ainakin myy liikkunu ihan normisti, eikä mitää ongelmaa ole ollu sen aikana, eikä nyt jälkeen.
 
Ahistaa,ahistaa,ahistaa :headwall: Meinaan paino.. Aamulla kävin vaa´alla niin näytti 96 ja risat nyt kävin äsken ni 97 ja risat! :O :O Ei se paino nyt jumaliste voi nousta kiloa päivässä!!
Ärsyttää vielä kun on talvi niin ei tule liikuttua niin ja en tiedä ei tämä maha kipu kävellessä paljon liikkumista salli.. Mutta nyt on pakko alkaa jotain tekemään päivittäin! Edes käymään se puolen tunnin kävelylenkki. Oma tavote on se, että kunhan paino pysyy kaksi numeroisena niin mulle riittää se.

Noh mutta mitäpä muuta.. Odotusta, syömistä ja odotusta :D
Meillä on kyllä vaimokkeen kanssa sopimus että uuden vuoden jälkeen herkkuja syödään kerran viikossa! Ja se saa nyt myös todellakin pitää! Eiköhän jo se tee paljon ettei syö suklaata ym. niin miten nyt joulukuun aikana.

Hankinnoista on myös ollut keskustelua.. meillä on vaatteita jo tuonne aika kivasti kaappiin kertynyt.. Ikeasta ostamme hoitopöydän ja pinnasängyn, helmikuussa olisi tarkoitus tuo reissu tehdä <3 :)
Nyt ollaan myös päätetty netistä verkkokauppa mistä tilataan vaunut,amme+jalat ja sitteri. Tulevat sitten kaikki samasta paikasta ja kiitettävään hintaan niin hyvä on. Itseäni mietityttää vain nuo takuu asiat, kun luulisin että ne hoituisivat helpommin jos olisi liikkeestä ostettu tavarat mutta ehkä se hoituu myös ihan kivasti noilla verkkokaupoilla jos tarvitsee :)
Saas nähä "jaksaisiko" huomenna mennä sinne labraan sitä hiiva näytettä antamaan.. Ärsyttää vaan maata haarat levällään joka helkkarin lääkärillä tms. missä tässä nyt on joutunut aikas tiuhaan käymään..


jastu ja vilperi 24+2
 
Mulla on nyt viikkoja 25+1 ja esikoista odottelen. Itellä ikää 19 v ja aviomies 26 v. Molemmille ensimmäinen ja nyt kun ollaan odotuksessa jo yli puolenvälin alkaa molempia jännittämään tuo masuasukin syntyminen vaikka siihen vielä aikaa onkin... :)
Kertokaahan omia kokemuksia odotusajasta. :)

Ja kiitokset vielä felesille kun vinkkasi tästä aktiivisemmista huhtikuisista :)

Cataliina - 11.4 - K-SKS - esikoinen
 
jastu Painohan voi vaihdella useita kiloja päivässä. Käy puntarilla aina samaan aikaan päivästä, niin tulokset voisi olla vähän todellisempia, ja vielä vaikka maha ja rakko tyhjänä. B)

Cataliina Tervetuloa mukaan! :wave:

Niin paska ilta takana, että taidanpa painua pehkuihin. |O
 
buam, kuinka pitkä kuuri sinulla oli? Itselleni määrättiin 7pv kuuri, vaikka nuo puikot myydäänkin 10kpl paketissa. Googletin jo netistä tietoa lääkkeestä ja siellä sanottiin, että "käyttöä raskauden ensimmäisen kolmanneksen aikana tulee välttää". Minullekin lääkkeen määrännyt lääkäri työskentelee äitipolilla, joten kaipa hän tiesi, mitä lääkettä minulle määräsi..
 
Piipa juu, 7 vuorokauden kuuri oli mullakin. Sama luki siinä lapussa minkä apteekista sain, että ensimmäisen kolmanneksen aikana tulis välttää.
Mulla oli vain sillain, että mitään oireita tulehdukselle mulla ei ollut, eikä kuurin jälkeenkään huomaa mitään eroa.
Inhaahan se sen laittaminen on, suunnilleen elämäni pisin ab-kuuri...

Nyt pakko rientää, ulos viipottaa ku on hyvä ilma.
 
jastu, ja mä tykkään käydä puntarilla aamulla kun on veskissä käynyt on päivän kevyin paino ja helposti vertailtavissa :)

feles
onnittelut ultrasta, ja tsemppiä lisätutkimuksiin. täällä vielä pariviikkoa odoteltavaa et pääsee ultraan :)

cataliina
tervetuloa!

Tänne, ihme homma mikähän nyt taas on kun toi oksu näyttää tulleen päivittäiseksi seuralaiseksi ... Ei kivaa, no josko helpottais taaskohta. Maha täällä kenkkuilee, jos rasittaa niin on kipeä ja särkee, kiristää ja saattaa olla pitkäänkin (jos voi ajoissa ottaa rauhallisesti jahuilia menee helpommni ohi, mut jos ei pääs huilaamaan edes istualleen niin kestää). Eilenkin no helpotti kotimatkalla, mut kotona vasta sitten kun heitti housut jalasta ettei oo mitään ylimääräistä kiusaamassa tota mahaa.

Ihanaa kun näyttäs olevan suojasää :D

Unico ja Toukka 22+4
 
Sokerirasituksessa jälleen kerran selvitty. :) Jospa nyt ei tarttis enää mennä. Typerälle tuntui jo tää toinenkin kerta kun en kuulu mihinkään riskiryhmään, en ole ylipainoinen eikä ensimmäisen rasituksen tuloksissa ollut mitään vikaa.

Tuli kamalan huono olo vaan ensimmäisen veriputkilon jälkeen, luulin että pyörryn siihen odotustilaan, mutta hengissä selvisin. Nyt vaan väsyttäis kun söin äsken. Voi olla että tänään suon itselleni päikkärit töiden jälkeen.

Cataliina
tervetuloa! Meillä näyttäiskin olevan sama synnytyssairaala. :) Oletko ihan Jyväskylästä?

Unico Voi oksupoksu sentään!

Melkein, huom. melkein, saatiin eilen hankittua kaukalo ja matkarattaat, mutta ei sitten onnistunutkaan. :( Oli se tarjouspaketti loppunut mitä haviteltiin. No ei kiirehditä vielä asian kanssa, jospa sattuis vielä kohdalle uusia tarjouksia.
Tähän asti hankittuja on siis hoitopöytä ja pinnasänky kaverilta ja julmettu kasa tuttipulloja, tutteja, puruleluja ja jopa ensilusikoitakin, ne kaikki veljeltäni kerta on tuollaisessa tehtaassa töissä. :) Sänkyyn pitäis käydä hankkimassa patja, on vaan Ikean sänky joten patja pitää käydä ostamassa Ikeasta tai sitten vaikka jostain Etolasta, mutta ehkä se Ikean reissu sais tulla muutenkin. ;)
Vaatteita ei ole vielä muita kun äitiyspakkaus, mutta eipä noita ihan kamalasti taida tarvita, ainakaan vielä. :D

Mutta nyt töiden pariin, samalla toivoen että tää päänsärky helpottais pian.

- Hapsiainen ja Herne 26+6

 
Piipa toivottavasti kuuri tepsii hyvin!

Unico jospa oksu olisi vain satunnainen vieras.. Tosi kurja kyläläinen mokoma! :x

Cataliina tervetuloa mukaan!

Neuvolassa käyty ja uutiset olivat sekä hyviä, että "huonoja".
Painoa oli tullut lähtöpainoon 3,7kg, joten kaikki kunnossa siinä mielessä. Kunhan ei samaan tahtiin jatkossa nouse, tuo määrä kun on tullut pienessä ajassa. Tosin joulu on vain kerran vuodessa, samanlaista ylensyöntiä ei tule muulloin harrastettua. :whistle:
Paineet jatkavat samaa linjaa kuin ennenkin eli 108/50.
Hb puolestaan oli laskenut 125 -> 108, joten mustaherukat täytyy taas muistaa nauttia säännöllisesti ja pinaattikeitto täytynee myös lisätä ruokalistaan. Kuivattua nokkosta olen vähän laiskasti lisäillyt ruokiin viime aikoina... Tässä sen taas näkee, että ne terveelliset tavat "unohtuvat" kiireessä. :ashamed:
Sf-mitta oli 21cm, joka menee keskikäyrää.
Syke oli Pikkuisella siinä 155 kieppeillä ja liikkeitä on sen verran paljon, että kaikki tuntuisi olevan hyvin. :D

Erityisen iloinen juttu neuvolassa selvisi; pääsen vielä kahdesti ultraan!!! :D Seuraava on rv28 ja viimeinen 36. Olin ihan sellaisessa uskossa, että ultrat on jo takana, mutta edellisestä raskaudesta on käytännöt muuttuneet. Nyt siis tarjolla on 4 ultraa, jollei mitään poikkeavaa löydetä ja siksi ultrattaisi vielä useammin. Kurjaa, ettei joka paikassa ole samat systeemit, tällaista palvelua toivoisi kaikille tasapuolisesti!

Masukin painosta on ollut puhetta, tiitu ja feles ainakin olivat menossa painokontrolliin. Toivottavasti kaikki on kuitenkin kunnossa! Onko teillä oma paino noussut hyvin raskauden aikana?

Jotain piti vielä kommentoida, mutta nyt pätkii eli palailen kun muistikulta alkaa toimia.

Donu ja Pikkuinen 24+0
 
Unico oletko hiljattain aloittanut rautakuurin? Mun tokassa raskaudessa kun aloitin rautakuurin oliskohan ollut Malto.... jotain, se nestemäinen mitä saa kaupasta aloi myös pahoinvointi uudelleen ja ihan oksentamista.

Alapäässä vihloo.. sen siitä saa kun ekaksi aamulla käveltiin (lapset hiihti) kaverin pihaan, vaikkakin matkaa on alle 1km mutta teitä ei oltu aurattu ei mennessä eikä vielä tullessakaan.
Hetki sitten meidän tiellä kävi aura-auto ja marttyyrinä hammasta purren kävin kolaamassa meidän pihan, ei tuota kolattavaa aluetta ole kuin nimeksi, mutta olihan tuossa autoliuskan edessä mukava n.40cm kerros sitä lunta aura-auton jäljiltä.. sen jälkeen vielä muutama lapiollinen lunta piti heittää lasten pulkkamäkeen mitä tuonne takapihalle rakennetaan.
Sekä hakea puut puuvarastosta kun tuo ukko ei niitä näköjään saa haettua. Pitäisi varmaan vaan joka ikinen ilta asiasta muistuttaa ja pyytää anoa että hakis..
No ehkä tämän päivän jälkeen hakee kun oikein illalla valitan oloani :whistle:

Ensviikolla sokerirasitus ja lääkärineuvola sopivasti vielä oikein päin ettei tarvi erikseen neuvolaan soittaa ja kysellä tuloksia. Sen verran sinne päin pitää kuitenkin soitella jos sais lainalle sokerimittaria jos noitten muksujen arvoja pitäisi mittailla silloin tällöin.
Tämä siitä syystä että koska siinä keliakia testissä luki että iga puutos, eli mm. diabetes saataa antaa väärän plussan kyseiseen testiin niin ajattelin joulun aikana poissulkea sen vaihtoehdon.
Eka paastoarvo neidille oli 7,4 seuraavanakin aamua 6.6 kolmantena ja neljäntenä jo "normaali" mutta hieman koholla noi kaksi mittausta.
Sain kyllä lähetteen niin keliakia vasta-aineiden testiin kuin glukoosi testiinkin kun lääkäri polilta soitteli.
Tässä vaiheessa ei kuitenkaan vielä tehdä sokerirasitusta (onneksi) mutta katsotaan mitä tuo toinen testi tuo tullessaan.

Mutta jos mensi väsäämään välipalaa itelle ja lapsille.. kohtahan nuo saa sisälle kutsua..

Pitää vielä lisätä Donu aivan mahtavaa 4 ultraa! Kumpa meilläkin..
 
KiiajaVille :hug: Kurjaa kun joudut kärsimään kolotuksista...
Olen tosi häkeltynyt ultrien määrästä, olin jo ihan asennoitunut määrän olevan puolet vähemmän.

Yksi asia ainakin joka unohtui äsken oli se, että en joudu sokerirasitukseen! Ihanaa! Viimeksi siitä tuli niin paha olo, että olen tosi helpottunut kun ainakin toistaiseksi tilanne on tämä. Tilanteet voivat toki muuttua, mutta nyt ainakin näin.
 
Kerkeenpä minäkin vihdoinkin taas joulun jälkeen kirjotteleen.. Ei oo kauheesti tullu nyt joulun aikaan istuttua koneella. Mut joulu sujui hyvin ja rauhallisesti =) Aattona käytiin ensin aamulla riisipuurot vetämässä miehen porukoilla ja sit ruoka mun porukoilla ja iltapäivällä meille tuli sit kotiin pukki. Myös mun sisko oli perheineen meillä, kuten myös mun porukat ja isoveli. Poikakaan ei ihme kyllä pelänny pukkia ja päästiin sit kuvaankin pukin kanssa =) Leluja tuli taas niin, että ei tarvi vuoteen ostaa. Onneks on pojalla synttäritkin vasta kesällä =)
Itse sain kolme kirjaa tosta Houkutus-sarjasta, ja ai että kuinka siihen jää koukkuun. Millään ei meinas pystyä lopettaan lukemista kun sen alottaa :D Tykkääkö kukaan muu Twilightista?

Onnittelut sonjasusannalle! :flower:

Uutenavuotena olis tarkotus mennä tonne mun serkulle, jossa nyt viimeset kaks uuttavuotta ollaan vietetty =) Pojat kun on saman ikäsiä niin on niistäkin sitten seuraa toisilleen. Ruokaa olis tarkotus tehdä ja raketteja ampua, jos noi pojatkin tajuais niistä vähän enemmän kun viime vuonna :D

Hankinnoista Sonjasusanna olikin jo hyvää listaa laittanut. Voin kokemuksesta sanoo, et vaipat, rintapumput ym kannattaa hommata kyl ajoissa. Meillä kävi niin, että kun poika päättikin ykskaks tulla vaan, niin meiltä tais puuttua kaikki tollanen pieni tarpeellinen. Onneks sitten äitini ja siskoni kävi niitä meille hommaamassa ettei ihan pulassa oltu kun kotiuduttiin. :heart:

Liikkeistä Mulla tuntuu useimmiten potkut tuolla vasemmalla puolella aika alhaalla. Eli taitaa olla siis perätilassa viel? Vauva oli viime ultrassa pää alaspäin, mut kyllähän se tossa kerkee viel pyöriin vaikka kuinka ennenkun asettuu lopulliseen asentoon. Liikkeet tuntuu ja näkyykin jo selvästi. Välillä huomaa hyvin sivusilmälläkin kun maha liikkuu :D Kaveri on kyllä kova möyriin aamusin ja iltasin kun nukkuun pitäis mennä. Mies tykkää aina nukkumaan mentäessä koitella mahaa :heart: Ja välillä on ihana koitella, et "tossa taitaa olla peppu ja tuolla menee selkä.." :D

Cataliina tervetuloa mukaan! =)

Katyana & Nanna <3 22+4
 
Donu no joo.. onhan tämä tällä kertaa itseaiheutettua ja onneksi ei kestänyt kovin pitkään, nyt siis jo "normaali" olo.

Hankinnoista: ei niin mitään ole hankittuna uudelle vauvalle ;) mutta koska neljäs on kyseessä niin lähes kaikkea on.
Meidän sairaalassa jaetaan vielä sitä Liberon kassiakin, siellä on vaippanäytteitä joten ihan pulaan ei välttämättä joudu jos niitä pienempiä vaippoja ei ole kotona odottamassa.

Sitten suosittelen apteekista niitä pitkävartisia pumpulipuikkoja, napatyngän putsaukseen. Jotenkin itse koin ne jokaisen kohdalla hyvin paljon kätevämmiksi kuin normaalit topsyt niin ja
vanulappuja silmien puhdistukseen..

En nyt ole noita listoja lukenut, joten nämäkin sieltä saattaapi löytyä..
 

Yhteistyössä