***HUHTIKUISET Syyskuuhun***

jastu Jaksamista päänsäryn ja väsymyksen kanssa. :hug: Onnea ultraan!

mother4 Tervetuloa huhtikuisiin. :flower: Sinullakin surullinen km takana, tarrasukkia nyt kovasti mukaan.

Neuvolasta Oho, aika harvoin monella on neuvolakäyntejä! Mä kävin viimeks rv 11 ja seuraava on rv 14.


tiitu87 Tympeää tuo kun verta tippasee! Säikäyttää varmasti. Mutta jos sitä tuli ihan vähän niin tuskinpa on aihetta huolestua.
Noista peloista, normaalejahan ne on, niitä tulee ja menee raskausaikana, mullakin on välillä niitä ja oli erityisesti ku esikoista odotin. Sillon kaikki on niin uutta. Mutta kehotan ottamaan kuitenkin (joo, helppohan se on sanoa) mahdollisimman rennosti.
Tulevaa ei tiedä, eikä sitä nyt kannata murehtia. Kaikenlaistahan voi sattua raskauden aikana, mutta etukäteen murehtimalla kuluttaa vain omia voimavarojaan.
Vatsassa kasvavalle pienellekin on tärkeää että äiti ei koko ajan stressaa..
Eli voimia sinulle tiitu87, älä pelkää turhia, tuo viis viikkoa menee nopeasti ja pääsette sinne rakenneultraan. Meillä sinne on reilut 6 vkoa. :)

Itsellä hyvä olo, ei mitään erikoista. Masua kasvatellessa. Niin joo, olitte puhuneet turvotuksesta, mullakin se on hävinny ja tilalla on jo kohtalainen vauvamasu. Sellanen kovempi ja pinkeämpi. Ihana! Ainaki omasta mielestä. :D

syysmama & muru rv 13+5
 
Joku, olikohan Tiitu87, kyseli lapsivedenmenosta. Ainakin mulla esikoiselta lapsiveden menosta ei voinut erehtyä. Istuskelin sairaalassa kiikkutuolissa (olin siis siellä käynnistyksessä) ja yhtäkkiä tunsin jonkin lämpimän valuvan jalkoja pitkin. Eka tietty ajattelin, että tuliko pissa, mutta sitten sanoin jo miehelle, että nyt tais mennä lapsivesi, että käyhän hakemassa hoitaja. Ja sitten sitä tulla lorottelikin koko ajan ja vielä synnytyssalissakin. Ja matkalla, kun mut kärrättiin pyörätuolilla synnärille, niin koko matkan meitä seurasi sellanen nestevana.. Kivaa varmaan siivoojille... :snotty:

Sit tietysti, jos tiputtelee vain vähän, niin sitä voi olla hankalampi huomata. Siitä en itse asiassa tiedä mitään.
 
Täällä taas saikulla. Kävin eilen kokeileen töissäoloa, mutta tänään oli aamulla niin huono olo ja päänsärky, että ei pysty. Onneksi huomenna on eka ultra. Jänskättää kovasti ;)

Maha on saman kokoinen kuin viime kerralla viikolla 20. Aika hurjaa.

Lapsiveden menosta kysyi joku. Mulla meni lapsivedet kotona. Olin syömässä aamupalaa ja nousin pöydästä mennäkseni vessaan ja silloin lorahti. Mulla oli side housuissa ja se imaisi kaiken. Pistin siteen pussiin ja kiikutin sen synnärille, koska vertakin tuli mukana ja lapsivettähän se oli. Kyllä sen tietää heti jos lapsivettä lorahtaa pöksyy. E kannata huolehtia. Se on sitten eri, jos sitä tulee tihkumalla.

Mulla on laskettu aika 20.4, mutta tarkennan sen sitten huomenna ultran jälkeen. Siis toivottavasti. Elän toivossa, että kaikki on hyvin, koska on ollu huono olo, rinnat kasvaa ja maha on iso. No huomenna sen sitten näkee.

Voimia kaikille :hug:
 
Lapsiveden menoa ei aina huomaa. Mulla ekassa raskaudessa ilmeisesti tihkutteli sitä vähän kerrassaan, koska missään vaiheessa ei lorahtanut kunnolla ja synnärillä kun kalvot puhkaistiin, niin ei tullut mitään. Tämä on sitten ilmeisesti se siivoojaystävällisempi vaihtoehto :LOL: .

Vauvalehtiä en ajatellut nyt tilata, saatan ostaa jonkin irtonumeron, jos sattuu oikein kiinnostava numero eteen. Olen säästänyt vanhoja Odotus-, Kaks Plus- ja Vauva-lehtiä, jotka kaikki oli mielestäni ihan hyviä. Nyt niitä on taas mukava selailla, silloin kun sen pienen oman hetken saa (eli kun esikoinen nukkuu).

).) Olo on aika hyvä, ei enää juuri ollenkaan tule ällötyksiä ja rinnatkin on vihdoin ja viimein ruvennut turpoamaan. Sitä olenkin odottanut kuin kuuta nousevaa, kun esikoisen imetyksestä jäljelle jäi vain kaksi märkää teepussia. Täytyykin ruveta kaivelemaan vanhoja liivivarastoja, josko sieltä sopivat löytyisi.

Kohta päästään siskot lokakuuhun ja huhtikuu hivuttautuu taas hivenen lähemmäksi.

manteli ja Sulo 12+5
 
tänään ei oo mun päiväni yhtään, aamupala ei mennyt alas ja kerhoilemaan lähettiin tytön kaa ni siellä sai purtavaa no sen sain alas kuitenki. kotiin tultiin kerhosta ja ajattelin et jotain on pistettävä suuhun mutta about 7 kertaa laatannut. pää kipee hieman ja kamala väsy vaikka nukkunut 11h yöunet. mä en ala jos koko päivä menee laattaamiseen... :'(

arska äippä + matkustaja 11+2
 
Kireä kielijänne joku kyseli kireästä huulijänteestä tms. Meidän pojalla napsautettiin poikki kireä kielijänne 1v1kk iässä ja se oli erittäin pieni juttu. Kesti noin kaksi minuuttia ja muistaakseni se puudutusoli vain jotain mansikanmakuista tahnaa mitä laitettiin jännekohtaan.
Syödäkin sai kai tunnin päästä ja verta tuli ihan vähän. Poika toki itki kun hänestä pidettiin kiinni, mutta toipui samantien kun operaatio oli ohi.
 
Neuvolassa käyty.
Sydänäänet ei kuulunu. Nyt huolestuttaa!! Ja toiseksi... viikkoja nyt lasketunajan mukaan vasta 10+2. Kaks viikkoa sitten kävin ultrassa ja silloin lääkäri sanoi et viikoja olis 9+0 mutta kun tänään laskettiin siitä mitä lääkäri oli laittanu lasketuksi ajaksi ni viikoja olis silloin ollut vähemmän koska nyt ois 10+2. Menkkojen mukaan pitäis olla jo 12 vkoa....
Sekavaa! Nyt ei sit tiiä mitä uskoo.
Ahistaa!
 
Seuraavaksi olis np ultra mutta kun en mene siihen nii seuraava ultra olis ollu rakenne. Sanoin että haluan aikaisemmin ni terkka sanoi et varaa sit normaali ultra viikoille 12-14 eli pääsen aikaisintaan kahen viikon päästä.
Yksityisellä ultra maksais 130-140 euroa. En tiiä mitä tehä... :/
 
Mulla tänää neuvolalääkäri. Sain kuulla sydänäänet ekaa kertaa. :) Mulla on kuulemma sivulle kallistunu kohtu. Onkohan miten yleistä? Aina kuullu puhuttavan vaan eteen- ja taaksepäin kallistuneista. Seuraava neuvola ja varmistu pikkuisen hyvinvoinnista on marraskuun alussa eli 4vk pitäis malttaa venaa.

Lääkäri heitti, että saattais olla tyttö tulossa kun vauvan syke oli korkee (160) ja koska mun iho kukkii kovasti. Itellä on ollu voimakas aavistus tytöstä ja oon nähny untakin tyttövauvasta. :D Se sitte selviää varmaa rakenneultrassa joka on rv:lla 24-26 (valitsin tarkoituksella myöhäisemmä ajan). Millaisia ennustuksia te olette kuullu/ite aavistellu lapsen sukupuolen suhteen ja onko pitäny paikkansa? :whistle:

Feles 12+3
 
maleha osaan samaistua fiiliksiisi vähän turhankin hyvin. Tänään oli neuvola ja sydänääniä ei löytynyt vaikka etsittiin kauan. :| Torstaina yritetään uudestaan. Mutta kieltämättä nyt alkaa itse valmistautua pahimpaan ja muistaa, ettei ole minun käsissä koska on aika lähteä...

Donu ja toivottavasti loppuun asti mukana pysyvä Pikkuinen 11+1
 
Donu ja Maleha :hug: toivottavasti ne sydänäänet vielä löytyvät! Mutta niin pienillä viikoilla ei kai välttämättä kaikilla vielä kuulukaan!

Itselläni oli tänään toinen neuvola, edellisen aikana oli viikkoja 10 ja silloin ei edes yritetty kuunnella. Tänään 14+4 vko ja äänet kuuluivat, mutta joutui joku aika etsimään. Ja kohtu on eteenpäin ja istukka takaseinällä. joten olosuhteet melko suotuisat. Mutta oli sijainen, ja se oli mielestäni aika helläkätinen, muistaakseni edellisissä painettiin vähän kovempaa (tai sitten muistan väärin). No, halusin vaan sanoa, että edes 14 viikkoalla joutui oikeasti etsimään ja odottamaan, ja välillä kuului vähän aika hyvin, ja sitten se kääntyi ja meni karkuun ja taas ei kuulunut, mutta sanoinkin jo itse ettei tarvi uudelleen etsiä, kun selvä se, että ne siellä jossain on. Voi niissä neuvoloissa olla eri laatuiset ja eri ikäiset koneetkin, varmasti on niissä eroja.

Feles, sivulle kallistunut kohtu vähän harvinaisempi, mutta ei mitenkään sen ongelmalliset kuin muutkaan suunat. Eikä vaikutta raskauden kulkuun, jos on normaali kohtu vähän johonkin kallellaan.

Kireä kielijänne
on itselläni leikattu 5v iässä, huomattiin kun en sanonut R-kirjainta. Äiti jäi käytävälle, lupasi palkinnon, kun en itke. Menin lääkärin kanssa toimenpidehuoneeseen, ja ilman mitään puudutetta se teki saksilla "naps" ja se oli siinä. Hetkeksi nipisti, mutta ei sen kummempaa. Pystyin olemaan itkematta, kun palkinnosta haaveilin (joku muovinen juomapullo, josta olin pitkään haaveillut) ja kävelimme suoraan kauppaan ja sain sen pullon ja olin todella onnellinen.

Mirabel 14+4
 
Esikoisesta kuului aikaisemmin, mutta elän silti toivossa, että torstaina saan huokaista helpotuksesta. Onneksi en joudu odottamaan montaa päivää ja tässä riitää puuhaakin kovasti päivisin. Näin illalla taitaa olla liikaa vapaa-aikaa kun ehtii varautua pahimpaan...
 
Iltaa täältäkin suunnalta!

Ja kiitti kokemuksista kireästä kielijänteestä. Meillä on siis kireä huulijänne, mutta katsotaan nyt, tarviiko sille sitten tehdä mitään. Olis tietty mukavampaa, jos ei tarvitsisi, mutta tottakai pitää ottaa lapsen paras huomioon.

Joku kirjoitteli, että naaman kukkiminen olisi mahdollisesti merkki tytöstä. Mulla on alkanut tämän raskauden myötä kukkimaan kasvot ja etenkin leukaperät, kaula, rintakehä ja yläselkä tosi inhottavasti! :( En tykkää yhtään. Esikoisesta meilllä oli syke koko ajan jotain 150-160 ja tyttöhän sieltä tuli. Hänenkin odotusaikanaan mulle tuli finnejä tavallista enemmän samoin kuin hiukset rasvottui ihan extra nopeaan, hyvä kun päivän pysyi puhtaana. Joku sanoikin mulle esikoisen aikaan, että tyttö vie naisen/äidin kauneuden... ;)
 
HaP
voi maleha ja donu, jaksuja :hug:

Malehalle erityisesti kiitokset tuosta kumppani synnytykseen jutusta. Oli tosi huojentavaa kuulla, et joku on kokenu saman. Poppeliinille myös kiitos :)

Tossa oli jotaki testejä tosta sukupuolesta (en muista oliko ne aikasemmin tällä palstalla) http://www.geocities.com/huuhaat/
Mulle toi kiinalainen povaa tyttöä ja vanhoissa uskomuksissa aika 50-50. Varmaan näkee sit ku on pidemmällä, ni paremmin kumpaan kallistuu :)

on: VÄSYTTÄÄ!! Aivan kauheaa on nyt tämä töissä oleminen. Tällä hetkellä vaihtasin ammattia erittäin mielelläni sänkyjen koenukkujaksi. Masu alkaa kivasti jo pömpöttää ja rinnat on kasvanu. Veikkaan sen mahan kasvun kuitenki olevan edelleen niitä turvotuksia. Eipä muuta. Rv 9+6, huomenna poksutaan kaksnumeroisiin :)

Ja ai niin! Tervetuloa uusille :flower:
 
Huomenta!!!

JA VIHDOINKIN. POKS!!!

Ensiksi tosi suuret tsemppaukset malehalle ja donulle ja paljon jaksamista nyt siihen stressiin ja toivotaan niiiiiiin paljon että siellä kaikki on okei.

Täällä odotellaan että syöty jogurtti tekee mitä tekee....Pitää jaksaa mennä tänää kouluun ku on pakko...Perjantaina ois taas tentti enkä kyllä tiiä miten hiivatissa siihen saan energiaa revittyä...lukemiseen siis.
Ja kamala väsymys taas...Toivottavasti nää kohta alkais hellittään.

Mut ei se auta, heräillä ja herättää poika ja lähtee ajeleen hoitoona ja kouluun...krooh...

buam tasan 10!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sapfo:
Maleha :hug: Jos meillä ei neuvolassa löydy sydänääniä niin passittavat Jorvin äippäpolille tarkistuttamaan tilanteen. Eihän tuollaiseen tilanteeseen voi jäädä!
Missä?? Ei mua Jorviin käsketty ku ei löytynyt sydänääniä.. sano va "ei va kuulu kokeillaan toinen kerta uudestaan"
 

Yhteistyössä