Huhtikuun helmet 2011 **lokakuussa**



Nimimerkki * ikä * synnytyssairaala * Mones lapsi * sukupuoli

24.3.
pai78 * 32 * K-HKS * kolmas

29.3.
Manna K * 26 * Kät * toinen

1.4.
NewMoon * ?? * ?? * kolmas

2.4.
Sipsuttelija * 28 * OYS * toinen
snowball * 28 * KOKS * toinen

4.4.
Valjakka * 19 * OYS * ensimmäinen
Almukka * ?? * ?? * ??
lysti * 35 * SEKS * viides

5.4.
Dolores Haze * 26 * E-KSS * toinen
mmaarita * 17 * OYS tai LKS * esikoinen
Donnanen * 30 * HYS * viides
talitintti80 * 30 * KOKS * esikoinen
Valkyria * 31 * ?? * kolmas * tyttölupaus

6.4.
NapaKissa * 28 * SatKS * esikoinen
Lime26 * 34 * ?? * kolmas
P-i-k-k-i-s * 21 * tukholma * toinen * poikaolo
HappyFeet * 25 * TAYS * esikoinen

7.4.
OmaKääryle * 23 * NKL * esikoinen
Milas * 31 * OYS * kolmas
Scala * 38 * NKL * kahdeksas * tyttöolo

9.4.
heituska * 23 * TAYS * esikoinen
Adrianna * 24 * SatKS * neljäs * poikaolo
kotilohikäärme * 28 * LS * toinen

10.4.
MAR-I * 26 * KYS * neljäs
Teräskukka * 28 * TAYS *toinen

11.4.
Allie81 * 29 * TYKS * kolmas * tyttöolo
Pikkukulta * 26 * TYKS * esikoinen
buam * 29 * OYS * kolmas
Nuttura * 31 * K-HKS * kolmas

12.4
netta23 * 23 * PKKS * kolmas
nereida * 22 * NKL * toinen
anna79 * 30 * TAYS * kuudes
ViVa * ?? * ?? * neljäs
Huhtimasu * ?? *TYKS * esikoinen

13.4
Amoraalinen * ?? * ?? * ??
Siffis * 27 * ?? * esikoinen
unea * 26 * SEKS * toinen

14.4
Karoliina83 * 26 * SEKS * vitonen
maarunen * ?? * TYKS * kolmas
zella83 * 27 * K-HKS * toinen

15.4.
Vanya * 34 * KÄT * neljäs
nanna8o * 30 * KOKS * toinen

16.4.
hetami * 24 * K-HKS * esikoinen

17.4.
nippiäinen * 31 * PHKS * esikoinen
äitzikkä * 23 * Kät * kolmas
Janoschin tarinatuokio * 32 * SatKS * kolmas

18.4.
Santtu82 * 28 * KÄT * esikoinen * poikaolo
Maaemo * 30 * SeKS * toinen
Pomm * 30 * KAKS * kolmas

19.4.
haave09 * ?? * TAYS * esikoinen
liinukka83 * 27 * OAS * toinen

20.4.
Yaden * 23 * TYKS * toinen
HarmaaVarpunen * 29 * ?? * toinen
Pirke * 35 * TYKS * kolmas
Hennu81 * KÄT * ?? * toinen
Imppu85 * 25 * K-SKS * toinen
kevätäiti * 23 * OYS * toinen

21.4.
Helmi00 * 32 * ?? * ??
Nennin * 31 * KÄT/KOS * toinen

22.4.
Pippuri89 * 21 * KYS * esikoinen

23.4.
Orion- * 23 * OAS * esikoinen
toukkala * 24 * LPKS * toinen
Chilipapu * 37 * JS * toinen

24.4.
Sinnlos * 25 * KAKS * esikoinen
Minttu82 * 27 * K-SKS * kolmas

26.4.
Päivänsäde82 * 27 * SEKS * ??

29.4.
NeliApina * 32 * NKL * neljäs
Tikkipää * 33 * SATKS * esikoinen
rocket * 27 * NKL * toinen

30.4.
Ariella * 42 * SEKS * kymmenes
_Mariah * 19 * ?? * esikoinen

??
Almukka83 * 27 * TYKS * esikonen
tammikuinen * 26 * ?? * viides



Joukostamme poistuneet:

soap :hug:
An-nie :hug:
Tipetsu :hug:
Sanmoc :hug:
Cappuccino :hug:
innoM :hug:
hömppä78 :hug:
M ja mini :hug:
toiveissa11 :hug:
Anna-79 :hug:
Cheetah :hug:
ginger-lemon-honey :hug:
Aspen :hug:
maapähkinä :hug:
manhis :hug:



Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
 
Viimeksi muokattu:
Hoplaa lokakuun puolelle :)

Orion: Minulla on joka raskaudessa ollut vaivana että saunassa jomottaa otsaa, tuntuu että pää räjähtää joka kerta kun lyö löylyä. Täytyy saunoa kämmen otsalla....

Ällötys olo hiipii takaisin, palan tunne kurkussa, alavatsalla tuntuu painetta, selkää jomottaa aamuisin vaikka patja on suht uusi (löysät nivelet?), useimmat housut kiristävät vatsasta, paino ei kuitenkaan kotipuntarin mukaan ole noussut, mutta se onkin mallia mekaaninen niin ei pieniä heittoja näytäkään.

Flunssakin näkyy ilmaantuneen meidän perheeseen... taas.. isommat lapset yskäisiä nuhaneniä.

Olen yrittänyt pahoinvointia uhmaten käydä kävelyllä useammin ja kyllä se tuntuu mukavalta kävellä raikkaassa syysilmassa. Toisaalta sisälle tultua olo huononee ja oksettaa. :x

Maanantaina ultraan :)

Pomm + ? 11+5
 
joku kyseli dopplerin piuhasta.. Ei tietääkseni ole väliä kumpi tulee kumpaan koska ovat samallaisia. :)

Kiitti snowball uudesta pinosta :) Niin sitä vaan mennään lähemmäs huhtikuuta.

Yöllä heräsin siihen kun kääntysin kyljelleen ja sit alko alavatsaa sattumaan ihan mielettömästi niin että oli pakko kääntyä takaisin selälleen.. Mikkäköhän moinenkin mahto olla...

Yaden ja heinämies 11+3
 
Viimeksi muokattu:
Ai vitsi kyllä mä nyt olen onnellinen! Mun on tehny mieli jotain syödä mut sit ei oikeen tienny mitä se olis. No nyt kun poika meni nukkuun tein sekoituksen tomaatista, suolakurkusta ja punasipulista ja kaikkeen tohon vielä sotkin creme fraichee. Aivan ihana mix!!!! Tuli mieleen että tota samaista pohjaa voi käyttää huomisiin uuniperunoiden täytteeseen, lisäksi paprikaa ja kinkku suikaleet.
Mutta se musta tällä kertaa, täytyi vaan jakaa ilon ja mielitekojen aiheet.
 
Sarjassamme ilon aiheet.. :) Kävin puntarilla ja ilokseni huomasin että paino on vain jatkanut laskusuhdannetta!! Nyt painoa on lähtenyt raskauden alusta lukien 7kg!!! *jippa jei* Ja oikeasti en ole millään lailla laihduttanut! Syön jo paremmin kuin hetkeen, mutta ruokailu tottumukset ovat paljon parantuneet... Hedelmät on kova sana nykyään ja syön vähemmän kerralla. Ja mulla on tätä painoa jo entuudestaa eli ei haittaa ollenkaan.. :) Neuvolassa sanoikin että vauva ottaa omansa kyllä, mutta äidin jaksamista tässä sitten seuraillaan.. Ja hyvinhän tässä pötkötellään, kuvotuksen tunnekkin on taaksen jäänyttä elämää... :)

lysti rv13+5
 
Huomenta, ja kiitos uudesta pinosta!

Huomasin etten oo laittanu synnäriä, sen voi lisätä, eli OYS.
Täällä tää kova flunssa jatkuu senkus vain. Onneksi kuitenkin nyt on alkanu tuo lima irtoamaan ku yskii, että jospa se tästä pian hellittäiskin.
On tää vaan niin inhottavaa flunssaa...

Täällä on tosiaan maha noussut melko paljon, että jos peitellä aikoo, ni temppuja sais tehdä vielä aika paljonkin.
Toisaalta oisin halunnu tän vielä pysyvän hetken piilossa, ku tyttö täyttää sen 6 kk kohta, ni ei jaksa sit kuunnella niitä että "taasko teille tulee vauva??? + jne juttuja. Kun on jo muutaman kommentin kuullu esim, teillähän on jo vauva, mitä te toisella? ja ihan tarkotuksellako teitte? ja "parhain", miksette tehneet aborttia?
 
viikot poksuu taas huimat 13 jo kasassa:heart:
mulla on kans se et jos kääntää kylkee nopeesti tai nousee istumasta nopeasti niin vihlasee mahaan ja sit pitää olla kaksin kerroin hetken aikaa. viikolla sattu kovasti töissä ku ponkasin sohvalta ylös niin koko päivän oli maha kipeenä sit.
loppu viikosta ollut inhoja menkkavihlasuja kestää n. 20sek ja sit menee ohi...kuha ei olis supistuksia, ja varsinkin tulee sillon ku kantelee jotain tai muuten vaan on mentävä ja tehtävä asiat reippaasti...lenkit on jääny vähälle ku ei tuo kaks vuotias pikku isäntä suostu enää rattaissa istumaan, isäntä ollu sen verran kiireinen ettei ole kerinny muksuja vahtimaan ja pimeällä en uskalla yksin lähtee tiijä mikä karhu hiippailee vastaan täällä korvessa. yks asia mitä kaipaan kaupunki asumisessa, voi käydä lenkillä millon vaan ku aina on valosaa:D
mar-i ja masuasukki 13
 
Mä oon saanu pelkästää positiivisia kommentteja. Pistin ultrakuvat eka näkyvii kavereille ketkä tiesi yrityksestä ja muutamalle muulle läheiselle jotka ei tienny. Sit kerroin pomolle kans ultran jälkee ja se oli onnellinen mun puolesta ja sit pistin mun osastolaisille töissä näkyviin ja kaikki oli taas ihan et vautsi ja onnee jnejne. Vaikee kuvailla niitä kommentteja ku kaikki on oikeesti niin onnellisia ettei sitä voi kuvailla. Sit laitoin ne kuvat näkyvii kaikille sen jälkee ku anoppi ja appi sai tietää. Anoppi ois lähteny kaivaa tuttipulloja kaapista (tiiä kuinka hyvässä kunnossa on 25 vuoden jäljiltä et toivottavasti ei löydy :D) ja appi ois lähteny vaatteita ostaa. Sit kaikki ku oli saanu tietää nii pelkkiä positiivisia kommentteja vaan tullu sieläki.

Eli nyt tästä tietää koko maailma, mut ei se haittaa :D

HF ja pienenpieni 13+4
 
no niin eli kriittinen eka 12 viikkoa takana.. :heart: julkistin tiedon kans kaikille lopuillekkin ketä ei tiedä.. :) oikeestaan tuli vaan positiivisia kommentteja.. :) nyt vaan otetaan rauhassa, mullakin noita repäisy kipuja tulee nopeista liikkeistä.. :( ollu "hivenen" riidan täyteinen viikonloppu takana ukon kanssa, ja nyt onneks saatiin rauha aikaan.. :) oikeestaan mun vika ku otan kaiken itteeni niin voimakkaasti ja loukkaannun ihan tyhmistäkin asioista.. :ashamed: siis pientä yliherkkyyttä näkyvissä, onko muilla näkynyt??

 
äizikkä: täällä ainakin havaittavissa samaa. Eilenkin jotenkin vaa kiukkusin miehelle ja toinen ei oikein enää jaksa sitä. Sit saadaan aikaan vaan riitaa. "Onneksi" se lähtee tänään töihin, ni saa pienen hengähdys tauon taas.
Mulla mies ajaa rekkaa, joten on aika pitkiäkin aikoja pois välillä. Siihen on kyllä jo näiden vuosien aikana tottunut, joten jos hän on lomalla kk niin loppuajasta sitä on vain tyytyväinen kun toinen lähtee töihin takas. Sitten on taas kiva nähdä kun toinen tulee kotiin.

Noista kertomisista ja kommenteista. Oon oikeestaan aina ollu sillain että ihmiset sitten huomaa ku huomaa, en kerro ku lähimmille raskaudesta. (parhaimmille ystäville, vanhemmille) En kerro edes sukulaisille, huomaavat sitten kun nähdään.
Esikoiselle kerrotaan varmaan sitten rakenneultran jälkeen, ellei huomaa ennen sitä. Tosin tälläkertaa se odotusaika hälläkin voi olla helpompi, kun tietää ennestään että se vauva ei tule sormia napsauttamalla.

Tämä alkuraskaus on ollut sillain erilainen, että alkuun en ollu innostunu yhtään koko ajatuksesta ja liityinkin tännekkin sen vuoksi, että taas nämä höpinät raskaudesta saa sitten ittensäkin innostumaan.
Ja kyllähän niin on käynyt. Nyt voi sanoa olevansa onnellinen raskaudesta ja pienen odotuksesta. Eniten se tässä hirvittääkin, että suuren osan viikosta olenkin lasten kanssa yksin ja kun mulla on kaikki tulleet 2-3 viikkoa etuajassa, niin tämäkin raskaus voi ihan hyvin tulla jo maaliskuun lopulla, jos jotain tulee. Joten siinä on sitten alle 1 vuotias ja vastasyntynyt sekä 6 vuotias, niin tekemistä riittää...Siihen vielä lisättynä koirat...
Mut tyttö heräsi, pakko mennä!
 
Jee. Meidän sänkyostokset menivät putkeen ja uusi sänky tulee jo tänään! Ihanaa, sillä mulla meni viime yönäkin puolet yöstä valvoessa, kun sänky oli NIIIN kertakaikkisen huono, että selkään vaan sattui. Odotan uutta sänkyä kuin kuuta nousevaa, sillä muuten joutuisin alkaa nukkua sohvalla, joka sekään ei ole hyvä...

Aamu alkoi taas yrjöillen. Argh. Argh. Argh. Olen aivan raivona. Koska TÄÄÄ LOPPPUUUUU????

Mutta maanantaina on sit 12+0 täynnä ja tiistaina ultra. Jes. Tänään kun aamulla aivastelin, niin tuli ekaa kertaa niin kovia repäisykipuja, että piti ottaa vatsasta kiinni ja hengittää hetki, kun tuntui että koko kohtu siirtyi paikaltaan hetkeksi. Mut sit se meni ohi... Aivastelu on muuten ihan uusi vaiva, joka on tullut. Aivastelen joka päivä sellaisen kummallisen 5-8 kertaa putkeen. En oo koskaan ollut kova aivastamaan, mutta nyt aivastelen joka päivä paljon. Hullua!

Santtu ja katkis 11+6
 
Huomentapäivää!

Täällä alkaa 12. viikko eli 11+0 mennään :)

Itsekin olen jo melko monelle raskaudesta kertonut, vähän mietin kyllä että tuleeko kerrottua liian aikaisin..mutta järkeilin asian niin, että kerron raskaudesta jo aivan alussa niille, kenelle kertoisin myös jos joku menisikin vikaan. Eli esimerkiksi omalle siskolle ja vanhemmille kerroin jo tosi alkuvaiheessa, melkeinpä heti testin tekemisen jälkeen. Muille vasta nyt vähän myöhemmin, mutta nytpä tästä tietää jo varmaan kaikki.

Ajattelin että oiskohan ideaa siinä, että kun minulla ja miehellä on uudenvuodenaattona häät ja raskaus on siinä vaiheessa noin vkolla 25 muistaakseni, niin kävisin siinä joulukuussa 4D-ultrassa ja liittäisin häissä esim. häälehden mukaan jaettavaksi vieraille kopion tuosta ultrakuvasta...meillä ei kuitenkaan ole älyttömän isot häät, lähimmät noin 40-50 maksimissaan kutsutaan. Ajattelin että se ultrakuva ois ehkä ihan kiva idea antaa vieraille.. :)

Kuten jo aiemmin edellisen ketjun loppuun kirjoitinkin, voi että minä odotan täällä tuota joulunaikaa..ja vanhempien luo savusaunaan pääsyä, savusaunassa palvatun kinkun syöntiä ja niitä ihania talvisia pakkasiltoja. Tosin rakastan myös syksyä joten tämäkään vuodenaika ei tässä odotellessa haittaa :D

Maltan tuskin odottaa että pääsen tekemään hääsuunnitelmien ohella joulusuunnitelmia, leipomaan jouluksi leivonnaisia ja ostelemaan läheisille lahjoja. Tykkään jostain syystä paljon enemmän lahjojen antamisesta kuin niiden saamisesta :D

Niin ja Yaden, minä siitä dopplerilla äänien tallentamisesta kyselin, kokeilin eilen mutta ei vain onnistunut..pistin toisen piuhan koneeseen, koneesta ääninauhurin päälle ja kuuntelin masuääniä samalla kun klikkasin että aloita tallennus..tallensi koneelle kyllä pätkän mutta kun kokeilin sitä kuunnella, ei kuulunut mitään. En tiedä mikä meni vikaan? Olisi kiva kun saisi tuon toimimaan niin olisi koneella sitten tallenteena muistot masuasukin sydänäänistä :)

Kai se on tästä lähdettävä kaupungille päin, kävis auton tankkaamassa ja katsomassa paikallisia ponikuninkuusraveja kun täällä kerran sellaiset järjestetään. Voikaa hyvin :)
 
Päivää! Kiitos uudesta pinosta!

Täällä oli vieläkin pahoinvoivia mammoja! Tsemppiä...eihän se voi loputtomiin kestää ja kun se loppuu, nauttiikin raskaudesta varmasti kaksinverroin!

Täälläkin ois yksi jouluintoilija! Just harmittelin, että mulle on tulossa uudet jouluverhot, mutta vasta marraskuun puolivälissä---mä oon aina vaihtanut verhot jo heti marraskuun alussa. Pitää varmaan laittaa alkuun ne vanhat ja vaihtaa sitte uusiin:D MÄ nautin kanssa suunnattomasti joulun laittamisesta, lahjojen ostamisesta, erityisesti nyt, kun on lapsia on joulukin ihan erilainen. Ruuanlaittaminen on ihanaa ja meillä onkin aina molempien vanhemmat syömässä aattona:heart: Muutenkin se joulunalustunnelma...aamulla ihan pimeetä vielä, hyasintit tuoksuu ja aamukahvin joukkoon hitunen kanelia:xmas: IHANAA!

Mä olen o ihan täysillä menossa synnyttämään...lueskelen tuolla noita syys- ja lokakuun pinoja ja tulee niin malttamaton olo, kun noita synnytyskertomuksia lukee. Itellähän on esikoinen syntynyt alatietä, tosin käynnistettynä. En siis tiedä, miltä ne "luomusupparit" tuntuu. Monasti sanotaan, että käynnistetty synnytys ois rajumpi, mutta pojan synnytys oli ihan hyvä kokemus....tietysti, kun ei ollut mihin verrata. No kuitenkin odotan jo synnytystä=)

Ihanaa syksyistä sunnuntaita kaikille mahakkaille:wave:

J-t ja Muru (jotenkin on tuo nimi muuttunut Muruksi matkan varrella) 12+0 *poks*
 
Täällä haaveillaan jo joulusta. Itse en osaa tai halua, tiedä sitten. Meillä ei olen enää vuosiin ollut "kunnon" jouluja. Meillä molemmilla vuorotyö kuljetusalalla, ja pyörät pyörivät myös jouluna. Vuosia on menty niin, että jompi kumpi on töissä. Mutta en voi valittaa, itse ollaan työmme valinneet.

Tänä vuonna näyttäis miehellä olevan myöhäinen vuoro jouluna, ja minä itse joko aamuvuorossa tai sairiksella. Aikaisemmissa raskauksissa olen jäänyt sairauslomalle rv 25-31, ja nyt joulun tienoilla olisi noin rv 27, saas nähdä sitten.

Synnytystä odotan, voisi kait sanoa niin. Mulla on ollut niin nopeat ja helpot synnytykset, ilman mitään komplikaatioita, että ihan hyvillä mielin. Minulla tuo synnytys tullaan käynnistämään jonkin verran etuajassa, joten siihen maaliskuun loppuun voi aikaistua. Mutta tuntuu niin pitkä aika olevan siihenkin, pimeä, loskainen ja luminen talvi välissä.

Hieman haikein mielin nyt, kun mulla olisi laskettuaika 16.10., ellen olisi saanut keskenmenoa maaliskuussa rv 11. Mutta nyt kun ajattelee taaksepäin, niin kyllä se aika vaan nopeasti tuosta keväästä on kulunut.

Repäisykipuja täälläkin, lisäksi tuntuu, että kohtu kasvaa nopeammin kuin yhdessäkään aikaisemmassa raskaudessa. Omaan silmään erottuu jopa pieni pömppö alavatsalla. Mahdollisesti pienen pieniä töytäisyjä muutamana iltana, voi olla että kuvittelen.

Scala ja Toivo Itunen rv 13+3
 
Buam Meillä on sama laskettuaika. Mihin sä olet menossa synnyttämään? Sun synnytyssiraalaa ei ole sun tiedoissa.

Tehtiinkö teille nt-ultra emättimen kautta? Luin, että se tehtäsiin emättimen kautta, mutta mulle tehtiin ainakin vatsanpeitteiden päältä. Onko tämä joku neuvolakohtainen/laitekohtainen ero?

Niin, mä kerroin aiemmin, että olimme kätilön kanssa näkevinämme pippelin ultrassa. Nyt asiaa tutkittuani kirjoista/netistä (asia-artikkeleita), ei vielä tässä vaiheessa ultrassa voida nähdä pojan ja tytön eroa. Molemmilla sukupuolilla on samannäköiset sukuelimemt - peniksen näköinen uloke - jalkojen välissä. Ihmettelin, että kätilö ei tällaista tiennyt, vaan ylipäätään lähti arvuuttelemaan sukupuolta. Toki se oli hiukan pilke silmäkulmassa tehty arvaus, mutta kuitenkin vähän erikoista. Onko teillä monen lapsen äideillä mitään kokemusta näistä np-ultrassa näkyneistä "ulokkeista"?
 
synnytyksistä.. mulla kans eka käynnistettiin, kesti pitkään ja teki lopussa ihan käsittämättömän tiukkaa... sain epiduraalin, sitten vast oli siedettävää.. :rolleyes: tosin epiduraali taas vaikeutti sitten taas ponnistusta.. :/

toka tuli luonnon järjestämänä, ja oli paljon parempi.. kivut oli ihan toista luokkaa, oikeastaan teki vasta ponnistaessa tiukkaa; sitä ennen vaan odotin niitä "järkyttäviä" supistuksia, mitä edellisessä oli ollut.. ;)

elikkä toivon luonnon hoitamaa luonnollista synntysta tälle kerralle.. :)

ultrasta mulla edelliset nt-ultrat oli aikasemmin hoidettu alakautta, mutta nyt ultrattiin mahan päältä.. tosin kaveri oli vähän väärässä asennossa mittausta varten, joten tehtiin ultra molemmista kautta.. oli semmonen roisi vanhempi kätilö täti mulla, jestas ku se telo mun mahaa et vauva kääntyis, jestas et teki ihan pahaa.. :O
 
Mullakin nt-ultrausta kokeiltiin päältä mutta pikkuinen oli vika asennossa. Alakautta saatiinkin loistavaa kuvaa. Mulla tökittiin sillä patukal pikkunen hereille, pikkase häijyn tuntusta oli:|
Pahoinvoinnista nyt on mennyt 2 päivää etten ole polvistellut pytylle, kuvottava olo vaan.
 
Mullekkin tuo np tehtiin molempia kautta. Ensin alakautta ja sitten päältä kun ei saatu mitattua tuota turvotusta.
Allie81Synnärinä on oys, laitoin sen tuonne ekaan tekstiin, laittelee päivittäjä sit ku ehtii sen sinne. Kiva et on muitakin samalle päivää.

Noista suppareista ja synnytyksistä ni tääki toivois tällä kertaa jo kokevansa sen "oikean" synnytyksen. Siis niin että lähtee itsekseen käyntiin, molemmat on käynnistetty ja jos kerta on kovemmat supparit, ni mä toivon sitten kokevani sen synnytyksen luonnollisesti käyntiin lähteneenä.
Jos vain säilyn toksemialta tällä kertaa...
Olipa kyllä ihana nukahtaa hetkeksi sohvalla kun tyttö on nukkumassa, ittiä on niin väsyttäny tää nuha, että kaipasin kyllä tuota lepoa.
Mutta nyt haen kahvin ja lukasen naamakirjan, jos ehdin.
 
Hei!
Voi kun olisikin jo joulu.. :)
Kahvin vaihdoin viikko sitten teehen kun totesin että kahvista tulee huono olo. Kerran join iltapäiväkahvit ja piti mennä pötköttämään että sai sen huonon olon sitten pois..
Jalkoja tuppaa särkemään iltaisin joten täytyy valvoa mahdollisimman pitkään että olis oikeesti tosi väsynyt niin saa unen päästä kiinni.
Kyljellään kun makaan ja laitan peiton tiukasti kiinni vatsaan niin tuntuu ehkä ihan pientä jotain "kuplintaa", sehän voi tietty olla mitä vaan.. :) Aina on ollut pieni kumpu vatsalla mutta kyllä se selvästi on jo muuttunut. Ruokahalun myötä varmaan osaksi, jotain pitäisi napostella koko ajan. Nälkä ja huono olo tulee yllättäen jos ei muista syödä. Hyvä puoli on se että tekee mieli omenoita ja porkkanoita, ei niinkään makeaa.
Mies sanoi ettei tule ultraan kun kerroin että se todennäköisesti tehdään alakautta.. heh..

cissus 10+3
 
mulle tehtiin np ultra vatsan päältä ja hyvin näkyi, vaikka vähän tuota ylimääräistä rasvaa siinä onkin|O
hoitaja sanoinkin et tämähän asustelee viikkoihin nähden aika ylhäällä.. tänään taas repiny helkkaristi alamahasta.. nyt iltahommiin!

mar-i ja masuasukki rv13
 
Tuosta np-ultrasta... Ekanakin se tehtiin mulle alakautta, ja on kyllä aina tehty....

Naapurilla np-ultrassa oli jo poijan pippeli näkynyt!!! Ja poika aikanaan tulikin! Ultrannut kätilö oli ollut ihmeissään, mutta todennut ettei tavatontakaan ole.. :D Oli kuulemma ihan selkeästi sojottanut.. :)

Meillä noita ulokkeita ei ole koskaan näkynyt.. Ihme! :D Kaikki tyttöjä!! Eli kokemusta mulla ei sen kummemmin ole.. :)
 
Näin tämä aika kuluu.. Tiistaina jo tulossa np-ultra! Ruoka edelleen maistuu liikaakin, hammaskaan ei onneksi oireile enää lainkaan.

Kovasti itseä vaan on jännittänyt töissä kertominen, mulla kun on sijaisuus vuoden loppuun saakka. Jatkosta ei vielä ole tietoa ja nyt jo mietin kuumeisesti, että olisiko sitä pitänyt nyt alussa vaihtaa työpaikkaa, tai edes yrittää saada pidemmälle sopimusta. Toisaalta työpaikan hakeminen raskaana on ehkä huono idea ja saattaa olla tietty hankalaa. Mutta kertoako vai ei, raskaudesta työhaastattelussa? Siinäpä vasta kysymys..

Hetami 12+1
 
Huomenta vaan kaikki! Mun maha on kadonnu johonki... Turvotus vaan vkl hävis ja nyt maha on melkeen normaali. Viel vajaa 2 viikkoo ultraan et tietää onko siel edes ketään. Ainaki välil vihloo ja tissit kipeet joten uskon et kaikki hyvin. Ei auta ku odotella.
Lueskelen kotona koneella sit paremmin ja kommentoin.

NeliApina ja projekti 10+3
 
Reipas mökkiviikonloppu takana, syyshommia riittää. Haravapuuhat ja kukkapenkin tyhjennys ei vaan kotipihassa tunnu ollenkaan niin houkuttelevilta...

Näitä alavatsan/nivusen vihlaisuja on myös täällä, taju meinaa lähteä kun aivastaa : / Iltojen jalkojen puutuminen on rasittavaa, päivät töissä kuluu seisten ja reippaasti kävellen.

Mutta nyt palvelemaan sairastavaa nuorta miestä!

Nuttura ja pikkuinen 13+1
 

Yhteistyössä