Huhtikuun Helmet 2011 *** tammikuussa***

Hei vaan.

Voisin nyt alkuun päivittää vajaita tietojani. Eli ensimmäiset lapset tulossa, synnytyssairaala Jorvi ja minun ikä 28 vuotta.

Käytiin tänään ensimmäistä kertaa Jorvissa äitiyspolilla ja kuulemma taas kuukauden päästä uudelleen, kun kaksosia seuraillaan useammin. A vauva oli perätilassa ja toinen poikittain. Ajattelinkin, että B vauva polvellaan "kaivertaa" vatsaa, kun niin kova kohta tuntui. A vauva taas on jalat B vauvaan päin niin en sen liikkeitä tunne niin hyvin. Sektio on kuulemma edessä, jos A vauva ei käänny pääalaspäin. Vielä niillä on kuitenkin tilaa pyöriä ja tässä vaiheessa ei sen kummemmin voi mitään sanoa.

Kaikki näytti olevan hyvin. Raskausviikkoja 28+2, A:n painoarvio oli 1 228 g ja B:n 1 267g. Kohdunkaula 4 cm ja kiinteä sekä muutenkin oli paikat ja vauvat kunnossa. Helpottavaa aina välillä kuulla ja nähdä ultrasta, vaikka liikkeet tuntuvatkin säännöllisesti.

Meillä on parhaillaan remontti menossa ja lastenhuonetta maalataan, joten en ole vielä pessyt vaatteita. Pesen vasta, kun saadaan vaatekaapit paikoilleen. Lakanat olen kyllä jo pessyt, vaikkei edes sänkyä vielä ole. Ajattelin ostaa Brion Two pinnasängyn ja alkuun molemmat vauvat voi kuulemma nukkua samassa sänkyssä. Tein myös tänään äitiyspakkaushakemuksen ja itse pakkaustahan voi myös tietty käyttää sänkynä.

Jaa, että paljonko on painoa tullut.. Kröhöm, 28 kg oli viimeksi, kun 2 viikkoa sitten punnittiin. Olen kuulemma nyt suunnilleen samankokoinen kuin yhden vauvan odottajat ihan viimeisillään. Tulee varmasti kivat ajat tuossa esim. kuukauden päästä. Hieman pelottaa :) Olen niiiin kateellinen teidän muiden muutamalle hassulle kilolle!
 
Painoa tullut mulle 5-6kg. Kauheeta ku monet on jo 30 viikoilla ja mä vasta 27+3...Tuntuu ku ois niiiiiin kaukana jäljessä :D Tänään hain vaunut muiden kellarista omaan.Voin käydä hipelöimässä niitä...
Eskarilaisella ollu nyt viikon verran angiina,tänään sain tulokset."Vähän" viivästyi diagnoosi kun ei valitellut kipua vaan huomasin sen äänestä.To käytiin viljelyssä mut tulokset ei ollu pe valmiit vielä. Ja sit sillä oli viel kihomatoja...Ekaa kertaa tässä perheessä.

NeliApina ja palli-petteri 27+3
 
Täällä haettu lisää saikkua ja nyt sain 2 viikkoa.. Saikun loputtua vielä 2 viikkoa töitä ennen äippälomaa, eli äippäloma alkais mulla 28.2:tta....

Mutta tänään poksuu rv:t 31+0 *Aika hurjaa*

Nini ja vauvan vaatteita olen täällä jo koneellisen pyöritellyt... Lähinnä samalla kartoittaakseni mitä minulla jo on ja mitä tarttee lisää.. :)
 
Hei kaikille!

Olen luuraillut tuolla Naamakirjan puolella, toki täällä olen käynyt kaikki jutut lukemassa. Tuntuu vaan, ettei tänne koskaan ehdi mitään kirjottaa. Pakko oli sit tulla vielä tammikuun ketjuun jättään merkintä. :)

Oma olotila on suht ok. Liitoskipuja on iltaisin ja yöt on katkonaisia, mut muuten mennään ja porskutetaan. Vauvallekin pitäis tehdä vielä pieniä hankintoja, mutta olen jotenkin niin varovainen asioiden suhteen, että jätän nämäkin viime tippaan. Taikauskoinen höperö!

Me siirrettiin esikoinen n. kuukausi sitten isojen poikien sänkyyn, jotta saadaan tytölle pinnis käyttöön. Siirto meni suht hyvin, ja suosittelen sitä muillekin. ;) Onpahan yks makkari edes muutaman kuukauden VAIN aikuisten käytössä. ;)

Nyt lyö jo pää tyhjää..taitaa peti kutsua. Tää dementia on ihan kauheeta! Hyviä vointeja tasapuolisesti kaikille.

Hennu ja Bertta 28+6
 
Heipsan vaan täältäkin suunnalta.

Tänään lääkärineuvolassa käyty ja sairaslomalle jäin nyt sitten siihen asti kun mammaloma alkaa 15.3. Syynä supistelut ja paha issiasvaiva. Muutoin oli kaikki ok. Ultrattu ei kun täällähän ei sitä ultraa ole. Maha kasvaa ihan omilla käyrillä edelleen, eli on VALTAVA ja aijonkin seuraavalla neuvollakäynnillä olla hiukan vailla ultraa missä arvioitaisiin pikkusen painoa. Kiloja on täällä tullut 7 tähän mennessä. Esikoiselta oli tullu 15 kiloo tähän mennessä. Eli onneksi himpun vähemmän. Synnytyksen jälkeen tosin on painoa kyllä mitä pudottaa kun 4 kiloa oli vielä esikoltakin jäljellä, mutta se on sitten sen ajan murhe.

Toisaaltaan on ihan kiva jäädä jo kotia ja saa kuuhailla ja touhuilla rauhassa kaikenlaista. Mulla on töihin paluu sitten edessä 1.2.2012 vuosi tulee väliä työntekoon siis täällä.

Meillä esikoinen oli 1v 8kk kun siirrettiin omaan sänkyyn ja mä voin kyllä kans suositella sitä lämpimästi. Samalla hän siirty omaan huoneeseen nukkumaan ja oli siitä omasta huoneesta hyvin innoissaan heti. Toki välillä kömpii meijän keskelle keskellä yötä, mutta sehän ei mitään haittaa.

Nyt unimaa kutsuu...

liinukka83 ja Onni 28+6
 
sydänsydän koska te tulitte suomeen? Ilmeisesti lentomatkakin sujui hyvin? Joo, eihän sitä varmasti voi noita kiloja vertailla mitenkään yhtä odottavien kanssa, mutta niillehän on sun kohdalla oikein hyvä syy kahta pientä kun kantaa =)
NeliApina pitäälö sinunkin se kihomatolääke (pyrvin?) syödä? Siitä ei ilmeisesti ole vauvalle haittaa? Meillä ei onneksi ole koskaan niitä riesoja ollut, töitten puolesta vaan olen törmännyt.
Varasin tuossa seuraavan neuvola ajan. Vasta 17. päivä. Tulee vähän pitempi väli nyt sitten. Oli myös puhetta siitä että olen yhteydessä jo koen sairasloman tarpeen vielä tämän pätkän päätyttyä. Mutta kyllä mä taidan töihin lähtee maanantaina kokeilemaan ainakin.
 

Yhteistyössä