No nyt niitä vauvoja on alkanut syntymään.
Onnea kaikille jo käärönsä saaneille :heart:
Oli puhetta siitä jos vauva ei ole kiinnittynyt ja lapsivedet menee. Meidän terkkari oli sitä mieltä, että jos vain holahtelee vettä ni normaalisti omalla autolla vaikka ihan istuenkin sairaalaan. Jos menee rytinällä ni sit vaakatasossa mutta silti voi mennä omalla autolla. Toki kiireesti pitää lähteä. Kyllä sitä itsekin tuntuis et ambulanssi olis kuitenkin se paras ratkaisu tuossa vaiheessa. Minullakaan ei vauva ole edes laskeutunut saati sitten kiinnittynyt joten jos synnytys alkaa ni toivottavasti ihan supistuksilla. Kaikilla ei tosiaan kiinnity vauva ollenkaan, varsinkin uudelleensynnyttäjillä näin joskus. Voihan toki kiinnittyminen tapahtua ihan pari päivää ennen synnytystäkin.
Täällä ei näy raskausarpia ollenkaan. Syynä on tämä ylipaino. On vatsassa niin reilusti jo ylimääräistä ennestään, että nyt vaikka maha jo tosi iso ni silti tuolla alavatsalla roikkuu toi ällö ankannokka :x Ei kyllä voi tätä mahaa kauniiksi sanoa.
Sain yllättäen kutsun työhaastatteluun ja se on tänään. Onneksi on ryhmähaastattelu ni ei jännitä niin paljon. Muutenkin tosi pirteänä sinne itseään kehumaan tässä tilassa. Eikä minulla ole edes cv:tä ku olen tehnyt töitä lähinnä vaan päivähoidossa. Vien sellaisen lapun kyllä missä on kaikki mun työrupeamat tarkalleen. Kutsu työhaastatteluun tuli siis toissapäivänä joten en ole ehtinyt mitään hienoja lappuja tehdäkään. Aina on töitä ollut viimeisen viiden vuoden aikana (eri päiväkodeissa) mutta nyt vasta rohkaistuin kunnolla hakemaan toimea. Minulla on aina ollut pahoja itsetunto-ongelmia joten olen pelännyt joutua haastatteluun ihan kauheasti. Tällä on kyl sellainen meininki, että on jo suunnilleen päätetty ketkä saa toimen ja noi haastattelut on vaan muodollisuus. Kaikki joutuu käydä läpi haastattelut kaksi tai kolme kertaa ja sitten menee vähintään pari hakua ohi jolloin ei edes kutsuta haastatteluun ja sit saa toimen. Näin on ollut kaikilla. Minä vaan aloitin turhan myöhään tämän hakemisen joten vähintään pari vuotta saan vielä odotella. Omaa tyhmyyttä joo :headwall:
Muutenkin olen joutunut olemaan välissä poissa työelämästä ku sairastin keskivaikean masennuksen pari vuotta sitten. Melkein puolitoista vuotta olin saikulla ja töihin palaaminen oli vaikeaa. Mietin jo alan vaihtoa sun muuta. Ei auta ku pää pystyssä mennä sinne haastatteluun ja tehdä parhaansa. Käyn nyt aamulla hakemassa pomolta uuden työtodistuksen. Minullahan on määräyskirja kesäkuun alkuun asti voimassa joten olen jäänyt ihan virallisesti töistä äitiyslomalle. Joillekinhan on tehty niin, että työsopimusta ei ole jatkettu kuin äitiysloman alkuun, mutta sehän on laitonta ja onneksi ei tarvinnut ruveta tappelemaan siitä asiasta. Selvitin kyllä varuilta jo etukäteen luottamusmieheltä miten asia on.
Nyt karkas puheet vähän sivuraiteille raskaudesta. Eipä varmaan kenelläkään ole työkuviot nyt mielessä ja ei ollut minullakaan kunnes tuli kutsu tuohon haastatteluun.
Noista kotikonsteista synnytyksen käynnistämiseen (sss). Kuopuksen kohdalla kokeilin kaikkea niistä viikolla 38 ja se mukavin ässä kyllä aiheutti napakoita supistuksia, mutta siihen ne jäi. Tyttö syntyi sitten rytinällä ilman ennakkovaroituksia rv 40+2.
Tällä kertaa niistä tuskin kokeilen mitään koska a) ei ole saunaa, b) ei ole miestä siihen mukavaan s juttuun (tai kyllä tuo isä suostuisi, mutta kun nyt on erottu ja muuta ni ei kiitos), sitten c) siivoaminen on turhan rankkaa näiden kipujen kanssa. Joten ässät jää kokeilematta, mut eiköhän tämä ennen pitkää ihan itsekseen lähde syntymään
Nyt hörppäsen aamukahvit ja sitten työpaikan kautta sinne haastatteluun
Onneksi nämä isommat lapset on jo niin isoja et osaavat itsekseen lähteä kouluun yms.
syyslaulu ja örvelö rv 36+2