Huhtikuun helmet 2011 **elokuussa**

Hei ja Hei

Paljon paljon voimia Sinnlos ja hömppä78 ! :hug:

Täällä pahoinvointi on kadonnut kuin tuhka tuuleen! Yksi päivä oli masu vähän kipeä, ei kyllä voittanut menkkakipuja, mutta enenmmän silti kun yleensä. Tuli vähän olo että onkohan kaikki ihan hyvin. No viikko ja 3 päivää enää ultraan, onneksi. Toivotaan että kaikki on hyvin. Muuten tämä netti ei yhtään helpota odottavan oloa! :whistle: Pitää lukea kaiken maailman kauhu skenaarioita ja sitten on ihan varma että itsellä on kaikki ja vähän päälle!

Meillä on ihan spesiaali tilanne kotona. Äitini tuli torstaina kylään ja eilen lähti meidän tyttö mukana Suomeen!!! Me oltiin lähdössä perässä maanantaina mutta nyt selvisikin että miehellä onkin huominen vapaa joten ehkä mennään/tullaan jo tänää. Mutta siis pointti oli että ollaan nyt ainakin kaksi yötä ihan lapsettomia! Ihanaa viettää vähän kahden keskeistä aikaa ja levähtää!

Ainiin ja pakko hehkuttaa meidän pikku neiti otti ensimmäisen askeleen! :heart: Kohta toinen jo viipottaa menemään :heart: Niin se vaan aika nopeasti menee 9kk sitten me haettiin meidän pikku käärö ja nyt se jo alkaakin kävellä.

Eipä tänne kummenpia!

Pikkis ja pikkuinen 8+3
 
Moipsis kaikille :) Mä en oo varma oonko liittynyt tähän ketjuun, en ainakaan löydä nimeäni tuolta mistään :D Muisti alkanu pätkimään..

Mulla on laskettu aika 29.4 ja kolmatta odotan. Ikää löytyy huimat 24 vuotta (joulukuussa 25)
Mua hirmusti alkanu tässä ahistaa kun oli pari päivää suht voimakkaita menkkakipuiluja alavatsassa ja -selässä ja sit ne yhtäkkiä loppukin. Ja mulla oli rinnatkin yli viikon toooooooosi kipeet ja nyt tissikipuilukin on loppunut : / Vuoda en kuiteskaan yhtään ja sit tuntuu aina välillä että tuolla alapäässä syvällä sisällä joku tökkis puukon terällä vähän väliä.. En kyllä ole kyseistä asiaa koskaan kokenut mut voisin kuvitella :LOL: Tai ehkä se sattus enemmän. Mutta, onko muilla loppunu osa raskausoireista? Siis aikasessa vaiheessa... Oon vasta viikolla 5+1.. Ja silti kaikki on ok?
 
Voimia keskenmenon saaneille!

Unettomuudesta itse käyn siinä 8 maissa illalla nukkumaan ja johonkin puoleen yöhön asti nukun ihan hyvin ja sikeästi. Sen jälkeen herään kahden tai kolmen tunnin välein pahaan oloon ja en välttämättä saa enää unta vaikka söisin. Muutamana yönä tullut pari tuntia valvottua ja viime yönä oli niin huono olo, että oli pakko mennä oksentamaan. Yöt ja illat on olleet pahoinvoinnin kannalta pahinta aikaa, mut ei aamuissakaan kehumista ole...

Kävin työterveyshuollon kautta akupunktiossa. Aika kesti 20 minuuttia ja oli sillä kyllä lievä vaikutus. Illalla en oksentanut ollenkaan ja tänäänkin on ollut hieman parempi olo kuin yleensä. Maanantaina on uusi aika, joten innolla odotan, jos tämä hoito vähentäisi todella näitä kauheita oloja!
Muutenkin oli kerrankin kiva käydä lääkärissä, koska hoidon tehnyt lääkäri on entinen neuvolalääkäri ja kirjoitti närästykseen reseptin ihan pyytämättä ja muutenkin tuntui, että minut otettiin vaivoineni vakavasti ja oltiin ystävällisiä! Aiemmin (edellisessä raskaudessa siis) on ollut kohtelu vähän sitä sun tätä, joten on jotenkin kehittynyt ennakkoasenne ja pienimuotoinen kammo lääkäriin menoa ja neuvolaa kohtaan.. huono itsetunto taitaa olla myös.

Maanantaina on ensimmäinen neuvola. Kuunnellaanko sydänääniä neuvolassa muuten ensimmäisen kerran missä vaiheessa? En muista enää yhtään, mutta olisi ihanaa, jos ne saataisiin kuuluviin! Joudun ottamaan esikon mukaan neuvolaan, niin voi kyllä tulla aikamoista hulinaa tuon uhmiksen kanssa..

Varhaisultrasta: Itse en tässä raskaudessa ole käynyt tai aiokaan mennä. Esikosta käytiin, kun kävimme lapsettomuustutkimuksissa ja raskaus sai alkunsa clomifen-kuurilla. Piti tarkistaa kuinka monta alkiota kohdussa oli, kun lääkkeestä saatu vaste oli lääkärin mukaan erinomainen (yht. 6 rakkulaa).

Teemme muuten ensi viikolla kaupat tästä meidän asunnosta ja päästään ensi kuun aikana muuttamaan omakotitaloon, jos kuntotarkastus vain osoittaa kaiken olevan kunnossa! JEE!! Asutaan siis kerrostalossa ja meidän yläkerrassa asuu mielenterveysongelmainen alkoholisti..huojentavaa päästä pois!!

Dolores ja huima 8+4
 
Viimeksi muokattu:
Voi ei Sinnlos, oon niin pahoillani puolestasi!!! Teillä kun kaiken piti olla niin hyvin, hääsuunnitelmat kaikki ja nyt tuli tällainen takaisku. Koita jaksaa!!! :hug:

Samoin pahoittelut muillekin keskenmenon kokeneille.

Itselläkin hyvin hyvin epävarma olo omasta raskaudesta, mulla ei ole vieläkään mitään oireita mihinkään suuntaan. Kaikki ruoka maistuu kahvia myöten paremmin kuin hyvin. Eilen oli pakko tehdä kolmas (niimpä..) raskaustesti, viiva pamahti kyllä samantien ruutuun vahvaakin vahvempana että kyllä tässä sen mukaan raskaana ollaan, mutta silti välillä epäilyttää.. Puolentoista viikon päästä mulla on eka neuvola.

Niin ja muuten minä olen siis 29, meille toinen lapsi tulossa ja laskettu aika 20.4.

Hyvää viikonloppua vaan kaikille. Oon yrittäny tänne aiemminkin kirjotella, mutta jostain syystä aina kun mä lähetän viestin, tulee error-ruutu. Jospa tää nyt pelittäis..
 
Meillä on kone ollut tosi jumissa viime aikoina ja ilmeisesti nämät sivutkin vielä tökkiny jonkin verran, niin en ole oikeen jaksanut lueskella näitä juttuja... Yhen sivun latautuminen kestää tosi kauan, mut nyt tuntuis aika hyvin toimivan. Monta sivua piti kahlata juttuja läpi, eikä ihan kaikki jäänyt mieleen.

Omia kuulumisia: Mä en ole vieläkään käynyt neuvolassa. Mulla ois viime maanantaina ollut aika, mut neuvolantäti olikin sairastunut, niin piti varata uus aika. En sitten sijaisen kanssa löytänyt sopivaa aikaa ja enkä loppuviiikosta muistanut soittaa uudestaan sinne... No maanantaina soitan ja otan ekan ajan, oli millon oli. Viikkoja on kuitenkin jo 9 kasassa. :O Maha on jo selvästi näkyvissa, saas nähdä koska joku kysyy olenko raskaana. Kaikki housut kiristää hirveesti ja on tosi epämukavia päällä, mut äippähousut taas on isoja vielä.

Kun nyt neuvolaan pääsis eka, niin sit onkin pian jo np-ultra ja lääkärineuvola. Aika menee nopsaan vaik ekat viikot tuntu matelevan. Toivottavasti kaikki nyt sujuis hyvin... Tuntuis hirveeltä saada keskenmeno, kun mahakin on jo kasvanut. Tai jos ultrassa tuliskin huonoja uutisia... Parempi varmaan kun en mieti moisia. :|
 
Pahoittelut kaikille menetyksen kokeneille:(:hug:

Minäkään en oo sinne varhaisultraan menossa, kun noi oireetu yhtäkkiä oikein hyökkäs päälle. En käynyt kummastakaan tätä ennenkään.

Sydänäänien kuuntelusta: Mulla on esikoista odottaessa kuunneltu ekan kerran vasta rv 13, jotta varmasti kuuluis. Toisesta kuunneltiin ehkä viikkoa aiemmin. Tuskin tälläkään kertaa ees koitetaan ääniä hakea aiemmin. Muistaakseni mulla on molemmilla kerroilla ehtinyt eka ultra olemaan ennen äänien kuulemista.

(.) Väsyttää kokoajan, nälkä on kokoajan ja pahaa tekee kokoajan. Sellasta :p

J-t ja Möttönen 6+6
 
Nyt on taas päivitetty listaa. On kyllä ihmeellinen juttu, mihin osa teksteistä uudistuksen myötä katosi...

Paljon voimia Sinnlos ja hömppä78 :hug:

Just kun valitin oireettomuudesta niin aamulla piti sitten yrjötä. Oiskohan kolmas kerta tässä raskaudessa, joten helpolla oon päässy. Lähden tässä viikoksi reissuun, joten jos joku muu haluaa ottaa päivitysvastuun syyskuulla niin go ahead! Muussa tapauksessa teen illalla jo syyskuulle pinon ja, päivityspyynnöt voisi laittaa sitten vaikka yksärinä, kiitos. Mulla lyö päässä ihan tyhjää, tänään oli sedän hautajaiset joten mieli on vähän maassa, mutta eiköhän se tästä taas iloksi muutu : /
 
PAI78 ja Zella83 ovat myös Kanta-Hämeen odottajia.. Me asutaan mukavasti ihan keskussairaalan lähettyvillä :)
Tänään jo vähän pahoinvointiakin mukana kuvioissa, kuvotti niin.. Mutta Kotipizzasta haettu ihanainen syöminen helpotti tilanteen.

Hetami ja toukka 6+6
 
Täällä on hautajaisista kotiuduttu ja kärsin kamalasta päänsärystä, varmaankin mielettömän nyyhkyytämisen ja itkemisen takia...:( Tuntuu että tänään ei ole ollut mitään oireita, paitsi tosi ihmeellinen tunne mahassa, ei kipeä, mut silti kipeä... Toki tässä on päänuppi sen verta sekasi noista hautajaisista, etten varmaan vaan ole mahdollisia oireita etes huomannu...

Hetami Täälläkin pizzerian pizza on ollut aika suurta herkkua tässä alkuraskaudessa!!:p

Voimahalit vielä teille menetyksen kokeneille!!!:hug:

Oma olo on jotenkin ehkä hiukan pessimistinen tällä hetkellä...:ashamed: Jotenki varmaan yritän ajatella pahinta, että elonmerkkejä ei taaskaan löydy, etten niin pahasti sitten pettyisi. Mutta ku silti tiiän että se ois todella rankkaa saada toinen keskenmeno heti perään.:| Ja joku tuolla sanoikin että ois kamalaa jos nyt vauva matkasta tippuisi kun mahakin jo näkyy, niin se oikeesti on tosi kamalaa. Mulla oli kesäkuussa viikkoja 10+4 ja mahaa jo ihan kiitettävästi. Mutta koitetaan siskot ajatella positiivisesti!!!!:) Välillä itelle tulee totaalinen lamaannus pelon kanssa, mutta mies on kyllä kiitettävästi saanut valettua muhun uskoa ja toivoa ja luottamusta!:heart: Ja tietysti te KAIKKI TE, kanssa sisaret, on niin ihana kun saa tuntojaan purkaa ja tietää ettei kukaan ajattele, että jestas tolla muijalla kyllä viiraa...:LOL:

Mutta nyt on pakko oikaista toviksi sohvalle köllimään ja lepäämään. Tänään olis vielä yhet 3-vuotis synttäritki juhlittavana...

liinukka83 ja nimetön 6+4
 
Halaus menetyksen kokeneille.

Minulla on maanantaina ultra. Pelonsekaisin ajatuksin odotan tuloksia, onko viikossa tapahtunut kasvua ja sykkiikö sydän... Tulen maanataina kertomaan uutiset, toivottavasti hyvät!

Raskaana tai keskeytynyt, mutta ainakin maha on tällä viikolla kasvanut. Maanantaina pesun jälkeen tiukat farkut olivat mukavat, torstaista lähtien, vaikka ovatkin käytössä löystyneet, kovasti kiristää ja punaiset rannut mahassa.
 
Kiitos kaikille osanotoista, mieli on itselläkin kyllä todella maassa :'(
Yksi asia kuitenkin mietityttää - vuoto loppui heti samana päivänä eli torstaina, kun sairaalaan menin, sen jälkeen on ollut ajoittaista mahakipua ja erittäin vähäistä ja satunnaista rusehtavaa vuotoa. Voikohan olla mahdollista että kyseessä olisi esim. hematooma? Kun ultrausta minulle ei kuitenkaan ole vielä tehty ja raskausoireita on edelleen. Vai onkohan vain niin, ettei keskenmeno ole käynnistynyt kunnolla..nyt kun ei verta ole vuotanut enää ollenkaan..sairaanhoitaja sanoi silloin torstaina vain että veriarvot kuulemma koholla ja sen perusteella olisi keskenmeno, mutta toinen sairaanhoitaja jälkeenpäin minulle sanoi että ei sitä keskenmenoa verikokeesta voi päätellä..tiedä häntä? Jos toivo ei sittenkään ihan olisi menetetty? Ei vaan uskalla toivoa mitään ettei pety :(

Maanantaina olisi ultraus neuvolassa jossa tarkastetaan tilanne ja tehdään sen vaatimat jatkotoimenpiteet...
 
Heippa!
Ensinnä pahoittelut keskenmenon kokeneille! :hug:

Alkuviikosta olin siellä alkuraskauden ultrassa (yksityisellä siis) ja siellä näkyi pieni alku n. 3mm mutta sykettä ei vielä saatu. Ja lääkäri antoikin uuden ajan ensi viikolle.. Nyt tässä kärsimättömänä odotetaan sitä aikaa että tietäisi missä mennään. Ainakin oireita on edelleen; älytön väsymys, närästys, tissikipu ja turvotus. Välillä on huonoa oloa ollut mutta oksentanut en ole. Ihan hullua, kun olen normaalisti pienikokoinen ja tottunut käyttämään tiukkoja/vartalon myötäisiä vaatteita niin nyt maha on niin turvoksissa että kiristää ja ahdistaa kaikki vaatteet. Vielä täytyisi kuitenkin yrittää peitellä kun koskaan ei tiedä miten tässä käy.
Ja muutenkin tuntuu että nyt kaikki katsoo mahan seutua ja muka arvailee vaikka en kyllä usko kun meillä takana lapsettomuutta ja hoitoja joten ei minulta ole tultu enää aikoihin kysymään mitään vauvoista/toiveista koska kukaan ei uskalla. Muistan että ystävänikin sanoi alkuraskaudessaan tuntevansa että kaikki tietää/epäilee! Kai se on kun itsellä ajatukset pyörivät vain oman masun ympärillä. :heart: Onko muilla ollut tällaisia tuntemuksia?

Jaksamista kaikille! :)
Minä koitan keksiä jotain tekemistä että aika kuluisi nopeaan lääkäriaikaa odotellessa.
 

Yhteistyössä