Huhtikuun helmet 2011 **lokakuussa**

Kiitos Snowball uudesta pinosta. :)

Kauheeta kiirettä pitänyt, enkä oo koneella ehtinyt käymään ja nyt esikoinen ja kuopus räkätaudissa. Kait tuo keskimmäinen saa sen sitten kun kaksi muuta parantuu... Mutta tuntuu nyt olevan ihan hirveesti tätä flunssaa liikkellä, täälläkin moni sanoi kärsivänsä ihan samasta taudista... :(

Mä olen kans ihan täysin jouluihminen. Muuten en oikein talvesta välitä, mutta joulu on aivan ihanaa. Viime vuonna se oli vielä oikeinkin erityinen kun saimme kolmannen lapsen juuri ennen joulua. :heart: Moni sanoi, että eikö oo kauheeta kun lapsi syntyy noin loppuvuodesta, mutta musta oli vaan ihanaa saada jouluvauva. Ja ihan kun sen nyt voisi itse päättää koska sen vauvan pitää syntyä :D

Adrianna ja kirppu 13+2 :heart:
 
Huomenia...täällä on tooooosi väsyny olo.
Varmaan tää kova flunssa verottaa munkin voimia. Masu kasvaa ja eilen sitä katoinkin kun nukkumaan olin menossa, et herran jestas, se on oikeesti jo sen kokonen ku ollu tyylin 30+ viikolla sofiastakin.
Toivotaan et osa on turvotusta....
Mutta nyt kun tuo neiti nukahti päikkäreille, taidanpa itsekkin nukahtaa sohvalle hetkeksi kun esikko on koulussa.

buam ja poksuu 13+0
 
Omituinen neuvolakäynti takana! :O
Kaikki normi verikokeet, punnitukset ja muut meni normaalisti, mutta äänien kuuntelu. Tää kakara otti ja potkas KOVAA! Kuuluikin kunnon pamauksia sarja ja neuvolan täti tuijotti monttu auki vähän aikaa. Ja ei. Näitä ei voi enää sekottaa haamupotkuihin. Ne ei tule sarjatulena eikä sen jälkeen tunnu siltä että vekara muljuu ympäri. Viikonloppunakin ruoan jälkeen mietin että potkiikohan se jo. Voiko olla, no ei varmaan, mutta nyt ei kyllä ole epäilystäkään.

Taitaa isoveli saada pikkuveljen joka on vielä vimpulampi. Isoveli nimittäin aina häiriintyi dopplerista ja alkoi voimallisesti karkottaa neuvolan tätiä kauemmas, ansaiten aina +++ merkinnän neuvolakortin liikkeet -osioon. Oli todella hullu potkimaan koko ajan ja veteli kuperkeikkaa vielä 37. viikolla. Joku ehdotti liikelaskentaa silloin :D Ei varmaan tämänkään kanssa sitten tarvitse vaivautua kuin se 10 sek/10 potkua...

Ja mahassa vilkas on myös maailmassa vilkas. Esikoista on hankala pukea tai edes pestä pyllyä kun joko luistelee tai on karkaamassa lavuaarista ja kaikki toiminta muistuttaa painiottelua. Voi apua mihin mä vielä joudun :D

rampa Kotilohikäärme & hullu myllertäjä 13+2
 
Mäkin ootan joulua. Nyt ois tarkotus kohta mennä leipoo pipareita ku eilen taikinan tein :D
Kävin tänää kirpparilla nii löysin sellasen sitterin minkä olinki halunnu tai vastaavan ainaki. Eli halusin semmose baby björnin sitterin, mut vanhan mallisen, nii toi on sellanen mut ei samaa merkkiä. Ja lelukaariki oli siinä :) Kankaat ehkä teen uuet siihe mut ei noikaa pahat oo. Takaa vaa nukkaset. Ja hinta oli 7e :D
 
Voi teitä jouluihmisiä! Minäkin olen sellainen, myönnän. Paitsi nyt. Nyt ei innosta eikä kiinnosta yhtään... Tää paha olo vie aivan kaikelta, aivan kaiken. Mua ei huvita enää mikään. Hymyä ei irtoa ei sitten millään ja muutenkin vaan masentaa. Mutta ihanaa kuulla, kuinka osa jo jaksaa ja voi puurtaa tulevan joulun suhteen hyvillä mielin.

Huomenna aamulla ois ultraääni. Ei jännitä mikään muu kuin se, että miten pääsen sinne oksentamatta. Tai oikeastaan, ei mua sekään huoleta. Mikäs siinä on autossa oksentaessa, ennenkin olen oksentanut. Enemmän pelkään sitä, että alan oksentamaan kesken tutkimusten... En varmasti ole ensimmäinen enkä viimeinen joka niin tekee, mutta en mä silti sitä halua. Oksentaa pitäs saada rauhassa, edes jokseenkin omissa oloissaan. Korkeintaan yksi ihminen läsnäollessa. Onko kellään kokemuksia oksentamisesta ultrassa?

Tänään alko isit 13. viikko, mutta helpotusta ei näy, ei kuulu. Jos mun helpotukseni on kylässä jonkun luona, niin lähettäkää se heti kotiin. Sitä tarvitaan täällä!

Aika yksipuolisia nää mun kuulumiset taas. Pahaa oloa ja pelkkää pahaa oloa, ei muuta...

Santtu ja katkis 12+0. (Veljeni kutsuu tätä lasta Ötökäksi... Hassu eno.)
 
No nyt on käyty np-ultassa ja kaikki oli okei. Turvotus lisättynä veriseulaan on yhtä kuin ei hätiä. Kaveri moikkaili ruudulla ja ojenteli käsiään ja jalkojaan. Olenki rv 12+4 eli mulle voi lasketuks ajaksi laittaa 14.4. Kiitti ja hei! =)=)
 
Viimeksi muokattu:
Santtu jos lohduttaa, niin täälläkin on olo ihan perseestä suoraan sanottuna ja viikko 15 menossa. Noin rajua ei kuitenkaan kuin sinulla, mutta oksentelemaan joudun joka päivä. Olen jo tottunut ajatukseen, että oksentelua tulee kestämään synnytykseen asti kuten edellisessäkin raskaudessa. Näen muuten jo unia siitä, että olen viimeisilläni ja odotan synnytyksen alkamista. Tuntuu, että itken ilosta, kun synnytys alkaa ja pääsen tästä paska olosta eroon!!!! Voimia siulle ja jos kovasti tuntuu siltä, että alkaa pää hajoamaan ja masennus pahenee tuosta, niin neuvolapsykologi on hyvä paikka käydä juttelemassa. Miuta "painostettiin" hieman neuvolassa esikoisen odotusaikana sinne menemään, kun oli niin vaikeaa ja raskasta. Ja oli hyvä, että menin! Olo helpottui kyllä, kun pääsi purkamaan jollekulle, joka oikeasti kuunteli ja ymmärsi. Olivat neuvolassa aika huolissaan, kun sinne välillä soitin ja itkin vaan koko puhelun ajan...

Tunnen jo liikkeet (esikoisesta tunsin myös viikolla 13) ja olen tuntenut jo parin viikon ajan. Selkeästi eroavat suolen liikkeistä. Olen hoikka ja siksi varmaan tuntuvat näin aikaisin.

Verenvuoto loppui onneksi ja neuvolalääkäri ei osannut sanoa, että mistä oikein johtui, mutta ei huolta. Kävin labrakokeissa asiaan liittyen ja saa nähdä onko jotain tulehdusta. Tänään tuli taas vähän verta, mutta ei paljoa. Olin vaan huolissani, kun muutossa nostelin painavia ja itseäni sain hölmöydestä syyttää sitten. Ei vissiin kannata enää kauhesti rehkiä, mutta syyllistän sitten itseäni, kun en voi tehdä kaikkea... Vuosin kyllä tämän raskauden alussa reilusti ja esikoisesta viikoilla 6-8 muistaakseni, mutta nyt tapahtui myöhemmillä viikoilla, niin säikäyttäähän se.

Esikoinen 1v 7kk on innostunut tanssista ja tekee hienoja jalkojen ojennuksia kuin baletissa. Lemppariohjelma on neloselta tuleva Dance ja voi sitä menoa eilen, kun tuli viimeinen pari, jotka tanssi sitä 90-luvun discojytää. Toinen oli ihan tulessa ja pyöri ympäri olkkaria :D. Taitaa tulla mein typystä tanssija! :)

Voimia kaikille pahoinvoinnista kärsiville!

Dolores ja huima 15+0
 
Unohtui kysyä, että onko teillä, joilla useampi lapsi ja raskaus takana, alkaneet harjoitussupistukset millä viikoilla? Itsellä alkoi viime viikolla ja esikoisesta siis vasta paljon myöhemmin. Esikoisesta pehmittivät harjoitussupistukset hieman paikkoja ja kohdunkaulaa ei ollut paljoa jäljellä enää viikolla 30 ja jotain.
 
Lisäkysymys pahoinvointiin:
Onko ketään auttanut inkiväärikapselit? Ajattelin ottaa tänään testiin ne. Sillä oletuksella, että ne pysyvät sisälläni...

Ja Dolores Haze kiitos tsempistä, sitä kaivataan. :) Tosin mun on pakko sanoa, että jos tää raskaus on sitä laatua, että pahoinvointi ei mene ohi, niin lapsia ei tule meille lisää. Olen aika todella rikki jo nyt. Niin rikki, että se aborttikin on käynyt mielessä. Ihan oikeasti.

Tarkennettakkoon ihmisille se, että en oksenna joka päivä 10 kertaa. Oksennan kuitenkin joka päivä, joinain enemmän ja joinain vähemmän. Se mikä tästä tekee sietämätöntä ei edes ole oksentaminen. Jos oikeasti ois kyse noista muutamista yrjöhetkistä, niin kestäisin. Mutta kun niiden väleissäkin on sellaista kakomista, yökkimistä ja jatkuvaa vellovaa "yrjöhissiä" (kuten olen alkanut sitä itse kutsua) joka kulkee ruokatorvea edes takaisin.

Olen ollut nyt siis saikulla 6 viikkoa ja mietin, että miten se (esim. sä Dolores) oot voinut tehdä mitään koko raskaudessa, jos sä oot oksennellut synnärille asti? Mä olen nimittäin aivan toimintakyvytön. Suihkuun pääseminen on saavutus, joka ei todellakaan toteudu joka päivä. Seisominen ja kävely vaan pahentaa oksennushissiä, joten yritän maata. Silloin se ei oo niin pahaa. Mutta jatkuva makaaminen saa mun selkäni aika kipeäksi. Istuminenkin yleensä pahentaa oksennushissiä... En pääse ulos, paitsi pakolliset lääkärit, jotka hoidan oksennuspussien kanssa. En voi laittaa ruokaa ja usein en jaksa (enää) edes katsoa telkkaria. Makaan vaan tässä. Sängyllä, tai sohvalla, ja tuijotan eteeni. Välillä telkkua ja välillä tietokonetta. Yritän toisinaan nukkua, koska silloin ei yleensä okseta. Mutta nyt unta ei enää kertakaikkiaan riitä. En saa enää unta. En oikein öisin mutta en varsinkaan päivisin.

Anteeksi tämä kauhuvalitukseni. Mutta olen niin pohjalla. Tuntuu, että hukun kohta.
 
Santtu: Inkivääri on nykyään kiellettyjen listalla. Ainakin siinä minkä minä sain neuvolasta ja siinä pienessä kirjasessa mikä tuli myös sieltä, kiellettiin inkiväärin käyttö.

Tänään oli np-ultra ja turvotusta 1,4mm. Turvotus- ja verikoetulokset menee Ouluun josta ensi viikolla jonkin näköiset tulokset. Ilmeisesti odotettavissa ihan hyvät sellaiset.

Pikkuinen oli p-p-mitaltaan 50mm ja huh kun oli piiitkät jalat kaverilla :) vilkutti ja keikkui kuvassa. Koko vastasi viikkoja.

Pomm ja ? 12+0
 
Terve taas kaikille:)!

Täällä on alkanut olo jo selkeesti helpottaa, kahvia ei vaan vielä tee mieli... Armoton väsymys on alkanut väistymään. Eilenkin oli oikein ilosesti yllättynyt kun energiaa riitti vaikka mihin:D.

Repäisykipuja täälläkin. Mulla yleensä alkanu harjoitus supparit siinä 16-18 viikoilla.
Synnytyksistä; ensimmäiseen joka kesti 13 h sain epiduraalin, ja oli suhteellisen helppo synnytys, toinen joka kesti 4h tuli luomuna, koska alkoi ponnistuttamaan jo synnytys vastaanotossa, kolmas joka kesti 7 h tuli luomuna, koska kätilö epäili ettei epiduraalia kannata laittaa, koska edellinen tuli niin nopeeta, että tämäkin varmaan tulee. Poika painoi 4660g syntyessään ja oli aika puristaminen ulos... Sitten kävin pelkopolilla, koska kolmosesta jäi pienoinen kammo. Suunniteltiin spinaali puudutusta, koska kammo kohdistui juuri ponnistus vaiheeseen. Nelonen syntyi kumminkin taas luomuna, koska rupesi taas ponnistuttamaan synnytys vastaanotossa:kieh:. Tämäkin synnytys kesti 4h. Kun rupesin odottomaan viidettä, kävin taas pelkopolilla, koska nelosen synnytyksessä meinasi lähteä taju ponnistuksen jälkeen ja pelkäsin, että jos tämä uusiutuu, se olisi vauvalle vaarallista. Pelkopolilla suunniteltiin käynnistys ja spinaali, jotta kerkeisin ajoissa synnärille ja ehtisin saamaan sen spinaalin siihen ponnistus vaiheeseen jota kauheasti pelkään. Mentiin sit käynnistykseen, mutta synnytys salit oli sillä hetkellä ruuhka tilassa, joten lääkäri pyöräytti kalvoja ja lähetti kotiin. supistuset alkoikin sitten heti samana iltana niiden kalvojen pyöräyttämisen takia ja synnytys käynnistyi kunnolla varhain aamulla. Mentiin synnärille ja tällä kertaa ehdin saada spinaalin ja oli paras synnytys ikinä, koska ensi kertaa näin vauvelin syntyvän, kun ei tarvinnut pelätä muuta:heart:.

Huomenna tasan 13 ja keskiviikkona np-ultraan. Toivottavasti tekee sen vatsanpeitteiden päältä...

Hyviä vointeja teille kaikille:wave:!

anna79 ja PikkuKuu 12+6:heart:
 
Santtu82 Tsemppiä tilaasi! Esikoisesta monesti voi huonoiten, joten älä vielä heitä kirvestä kaivoon seuraavien lasten osalta! Minäkin voin ekasta huonosti, oksentelin ja kyökin tämän tästä. Toisesta pahoinvointi oli minimaalista, hiukan vain etoi. Oksentanut en kertaakaan. No, tästä kolmannesta olen tosin taas oksentanut, joten... Mutta eka raskaus oli silti pahin, koska kaikki muukin oli uutta, eikä voinut tietää, kuinka kauan pahoinvointia todella kestää. Mulla se loppui 17:een viikkoon. Toivottavasti sulla aiemmin. :) Toki sen muoto lieventyi jatkuvasti loppua kohden.

Omasta tämänhetkisestä olosta sen verran, että aina kun pääsee sanomasta, että pahoinvointi on tipotiessään, se yllättää salakavalasti uudelleen. Tänään näin kävi ruokakaupassa. Ei taas tehnyt mieli ostaa yhtään mitään. Toivottavasti huomenna on taas parempi päivä!

DoloresHaze Nyt jo harjoitussupistuksia? Siis ovatko ne niitä vatsan kovettumisia? Sellaisia mulla on tullut vasta joskus puolessä välissä raskautta. Toisaalta, jos jo tunnet liikkeitäkin, niin sopii kuvaan! :) Vastasiko raskautesi muuten viikkoja? (En nyt jaksa selata palstaa taaksepäin.)

Mulla on torstaina neuvola, ja jos vaikka nyt kuunneltaisiin sydänääniä. Ekalla neuvolakäynnillä sitä ei tehty. Ihana saada taas pian yhteys vauveliin! :heart:
 
Hei pahoinvoivat! Kokeilkaa ihmeessä vyöhyketerapiaa, mulla se todellakin auttoi muutaman käynnin jälkeen ei oo juuri pahaa oloa näkynyt jo ekan käynnin jälkeen seuraava päivä oli aivan erilainen. Kannattaa etsiä paikkakunnalta refleksologin koulutuksen käynyt kokenut terapeutti joka osaa asiansa. Lämpimästi suosittelen!

Hyviä vointeja kaikille:)
 
Helvetti ku menin polttaa kuumassa höyryssä kaikki oikeen käden sormet selkäpuolelta.Nimetön ja keskisormi kärähti melkeen koko pituudelta : / Ja tietys oon oikea kätinen... Perjantaina eskarilaista vein hoitoon niin se kolautti päänsä päiväkodin porttiin ja eiku tervariin liimattavaks. Kylläpä ollaan nyt tapaturma alttiita. Huomenna soitan lääkäriin ja kysyn mitä teen näille rakkulaisille sormille :x

Dolores ekassa ei mulla ollu muistaakseni harkkareita mut kahessa seuraavassa oli. Ekaks varmaan puolesta välistä ja viimeks jostain 4 kuun alusta. Sellaisia kivuttomia ja tuli aina liikkuessa.
 
hmm.. mielenkiintosta; mä eilen ja tänään ollu ihan tajuttoman EI-väsynyt, tuntuu että oisin ihan elämäni kunnossa.. :) aika jännää sinällään, kun kahdessa edelllisessä raskaudessa tuntunu, et väsymys jatkuu ja jatkuu; ja raskaushehkua (sitä paljon puhuttua) ei vaan ole; mut nyt tuntuu ihan loistavalta!!! :D

harjoitussupistuksista käsittääkseni jos niitä on tullu aikaseen edellisessä raskaudessa, niitä tulee seuraavassa vielä aikasemmin.. mulla ittellä viimeks oli jo ennen viikkoa 30 kohdunkaula auki 2 cm, mut kyllä raskaus jatku rv 37+4.. muistaakseni kävin vielä usein polilla seuraamassa tilannetta.. no katotaan mitä tällä kertaa raskaus tuo tullessaan.. :rolleyes:

viimeks oli ihan hirveitä liitoskipuja ja iskiaskipuja loppu raskaudessa, saas nähdä millasta tästä vielä tulee; kun ne vaan alkaa?? : /

 
Moi pitkästä aikaa!
Oon täällä taustalla seuraillu kaikkien kuulumisia mutten oo ehtiny/jaksanu kommentoimaan mitään. Meillä ollaan oltu flunssan kourissa vuoronperään, minä alotin (pahin kesti reilun viikon ja edelleen on röörit tukossa) sit oli kuopus ja nyt esikoinen. Tänään ei oo ollut enää kuumetta joten jospa jo huomenna kouluun. Maha-asukas liikuskelee jo tuntuvasti, varsinkin iltaisin kun makoilee kyljellään liikkeet tuntuu jo "hyvin". Perjantaina olis sit neuvola. Dopplerista on tullu mun paras kaveri, joka ilta kuuntelen sykettä ja potkuja. Kerroin viikonloppuna lapsille että äitin masussa asustaa heidän pikkuveli/-sisko. Molemmat oli asiasta innoissaan ja kuuluttaa sitä ympäri kyliä. Tänään aamulla kun mies tuli töistä, tuli viereen, otti kainaloon ja sano rakastavansa. Tuntu TOSI ihanalle, meillä kun ei oo ihan niin "yksiselitteistä" tää yhteiselo ollu. Niin ja mun pystyynkuolleet viherkasvit oli heränny uuteen loistoon :D. Eli kaiken kaikkiaan; HYVÄ aamu! Tässä nää oman navan-kuulumiset. Pahoinvoinnista kärsiville jaksamista!! Toivotaan että helpottaa pian! Nyt tekemään matikan läksyjä...

Pai ja pikkusammakko 15+3
 
Santtu: tuo siun olos kuulostaa kyllä ihan helvetilliseltä :(. Miulla on ollut noin paha olo vain ihan siinä alkuraskaudessa noin kolme-neljä viikkoa, siis tässä raskaudessa. Edellisellä kerralla kesti sinne rv 16 saakka. Otin tässä raskaudessa Beroccaa ja se helpotti oloa niin, että pystyn toimimaan. Tuo oksennushissi on kyllä aika kuvaava sana tuolle ololle. Miusta tuntuu, että olen jotenkin turtunut tähän pahaan oloon ja koitan keskittyä muihin asioihin, jotta en muistaisi tätä. Aika vaikeaa kyllä, mutta olen huomannut, että mitä enemmän oloaan ajattelee, niin sitä huonompi olo ainakin miulle tulee. Olen alkanut oksentamaan pieniä määriä verta yhä useammin ja yhden kerran sitä verta tuli ihan lorisemalla, mikä oli hieman pelottavaa.. tuntui pitkän aikaa veren maku suussa, joten sitä valui vatsalaukkuunkin sitten jonkin verran. Äitini sanoi tänä aamuna, että miulle tulee sitten arpeutumaa ruokatorveen.. Kun joudun enemmän puhumaan, esim. puhelimessa, niin yskittää kovasti eli äänihuuletkin kai kärsineet.

Allie81 joo harjoitussupistuksia tullut viime viikosta lähtien. Vauva oli ultran mukaan 4 päivää pienempi kuin kuukautisista laskettuna, mutta laskettua aikaa ei muutettu.

Neliapina kiva tietää, että muillakin alkaneet supparit näin alussa. Tavallistahan se sitten on!
 
NP-ultra takana. Selvisin oksentamatta sairaalassa, mutta kotona ennen lähtöä sen sijaan pidin huolen, että maha tyhjentyi varmasti. Nyt taas turvallisesti kotona ja ämpärin äärellä. Saa oksentaa taas!

Niskaturvotusta oli 0,10 mm. Se kai ihan normaalia? En tiedä, kun meillä tulokset lähetetään kotiin kirjeitse eikä kätilö sanonut mitään. Mutta tyyppi liikkui ihan villinä!!! Kätilökin oli heti, että jopas on aktiivinen kaveri. Hän oikein oikoi itseään, heilu ja vilkutti, hyppi ja pomppi. Ihme hahmo. Hän näytti myös kasvonsa kameralle, joka oli villiä mullekin. Pää-perä mittaa oli hankala ottaa, kun toinen jumppasi niin vauhdilla menemään.

Hyvä kokemus. Oikein hyvä. Tulin kotiin ja otin pienet torkut, joiden aikana näin ekaa kertaa unta siitä miltä vauvamme kasvot näyttää. Tällä kertaa ne tosin näytti enemmän Kippari-Kallen naamalta, joten tuskin on totta... :) Mutta hauska uni.

Laskettuaika ei muuttunut kuin yhden päivän, joten pidetään nyt sitten täällä tuo sama. Ei se niin tarkkaa ole. Se kun voi käsittääkseni muuttua vielä kertaalleen sitten rakenneultrassakin.

Santtu ja katkis 12+1
 
Hienoja ultrakuulumisiahan täälä saa lukea. Ei oo kellään tainnu tulla hälytystä np-ultrassa. :)


Mulla nyt toinen päivä ilman oksetusoloa. Ei uskalla silti mennä vielä sanomaan että olis ohi, oon sen verran turvallisia ruokiaki vaan syöny. Pitäis kokeilla kananmunaa, se antais oikean vastauksen samantien että onko pahoinvointi lähtenyt/lähdössä pois. Ei vielä kuitenkaan, nautin nyt tästä ku on suht normaali olo. :)
Ukkoni lähti eilen aamulla kertausharjotuksiin, ja mä kärsin jo illalla ikävästä...on niin yksinäistä. Perjantaina tulee takas kotii.

Orion & pikkunen 11+3
 
Viimeksi muokattu:
ihanaista lokakuun alkua huhtimasuille!

täällä vilpoinen syyskeli, tuulee ja puitten lehdet lentelevät kevyesti maahan. syksy :heart:

en ole kerinnyt paljoa merkkaileen, isäntä tosiaan siellä kertaamassa niin eipä jää paljoa istua koneella. kun pojat vihdoin saa nukkumaan, niin sitä huomaa itsekkin pilkkivänsä sohvalla ja havahtuvansa johonkin televisaan pikkutunneilla :D hah.

eilen oli lääkärineuvola, mukava mennä sinnekkin kun sekä terkkari, että lääkäri sanoivat molemmat, että tämä nyt on vähän turha käynti?! anteeksi, että käytän niiden kallisarvoista aikaa, vaikka kävin ultrassa kaksi viikkoa aiemmin.. ihme touhua.

neuvolakuulumiset (suluissa edelliset)
rv 13+2 (9+5)
paino: +1,1kg edellisestä, yhteensä 2kg
RR: 128/84 (109/81)
hb: 134 (123)
pissa: puhdas (puhdas)
sydänäänet: + (+)

hemppa oli ihmeellisesti noussut, vaikka en olekkaan ruokavaliota mitenkään muuttanut tai lisärautaa syönyt. no, parempi niin kun raudasta on aina mennyt maha sekasin..
toi niin helpottuneen mielen, kun kuuli, että kaikki oli ok.
nyt vain odotellaan verikokeiden tuloksia, kävin torstaina vasta-ainekokeissa ja tuloksissa menee se 2viikkoa, joten tulosten pitäisi tulla 14pvä. sitten tiedetään vähän immunisaation suuntaa.
ja sitten ehkä uskaltaa sanoa vaikkapa mummoille ja papoille.. on nekin pidetty pimennossa, kun ei ole yhtään iloitsemisfiilis ja lähinnä ottaa päähän ku joku tulee utelemaan "millonkas kolmatta?"
eilenkin neuvolassa tietenkin eräs vanhempi naishenkilö uteli, että olenko raskaana, kun olen lääkäriin menossa? kielsin, ja vihjasin että meillä tuo vauva on 11kk. neuvolatäti otti minut sisään ja teki perusjutut, pääsin sen jälkeen odottamaan vuoroani lääkärille. täti kuitenkin unohti laittaa sokerirasitus kokeeni tulokset äitiyskorttiin, ja huikkasi huoneestaan, että olisiko minulla sitä korttia vielä, että hän saisi merkata unohtuneet tulokset. utelias nainen otti jälleen raskauden puheeksi, että ehkäpä kolmas olisi jo tulossa, kun täällä asioin. HELVETTI!! rakastan tätä pientä paikkakuntaa, kun raskaudetkin ovat yhteisiä. mitäpä, jos olisin saanut vaikka keskenmenon, ja hän niin innokkaasti asiaa tiedustelee? nämä ovat juuri näitä harvoja, valittuja, joilta tunteiden hienosäätö tuntuu puuttuvan.. ehkä tästä uskaltaa jo ensi viikolla väähn hihkaista, mikäli verikokeet tuovat "positiivisimpia" uutisia..

Yaden mulla kans kovia viiltäviä kipuja, usein yöllä sängyssä kääntyessä. asento pitää jäädyttää, koska se sattuu ihan kamalasti. menee hetken päästä ohi, mutta tuntuu inhottavalta. aiemmin ei ole ollut riesana, nyt kuitenkin melki päivittäin..

heituska 13+3
 
heituska Oon kans nyt huomannu et ne vihlonnat ym sattumiset on päivittäisiä.. Aina jostain kärsiä saa.. Edellisessä raskaudessa en tervettä päivää nähny ja en varmaan tästäkään :D

Jösses muuten jostkut on jo pitkällä! mihin tää aika oikein katoaa.. pelottaa siinä mielessä et mul on aika vauva vielä kotona ja kohta on sit toinen.. IIiiik! :D

Yaden ja heinämies 11+6
 
Täältäkin vain pientä merkkausta.
Eilen nousi kuume ja muutenkin oli heikko olo...
No, tänään kävin sitten lääkärissä ja tuloksena on sitten keuhkoputkentulehdus ja poskiontelontulehdus. Nyt sitten antibioottikuurilla, toivotaan että tää alkais pikkuhiljaa helpottaan...

Vointeja kaikille pahoinvoiville!!!Sitä vinkkinä, et mulla oli sofian raskaudessa se "oksennushissi" olo, niin mulla autto ihan oikea salmiakki siihen, yks läkeröl tai joku muu vahva salmiakki suuhun, niin se helpotti, ei tullu sitä oksennusta sit enää suuhun...

Mutta siis jaksamista kaikille, tää jatkaa sairastamista.
 

Yhteistyössä