Huhtikuun helmet 2011 **lokakuussa**

Hei!
Täällä vika saikkupäivä menossa ja kyllä alkaa seinät kaatua päälle. Kaks viikkoa neljän seinän sisällä on liikaa vaikka viihdynkin kotona enkä ole mitenkään sosiaalinen.. Sitä lamaantuu entisestään kun ei huvita edes lenkille lähteä..

Ällötys ja iltapäivä-iltaväsymys alkaa helpottaa mikä on ihanaa!!! :) Syön kyllä koko ajan ja vatsa onkin mukavasti pullahtanut.. :/ Ei haittaa yhtään että olen lihonut, harvinaista :) . Voisin kyllä ihan hyvin myöntää tai ilmoittaa olevani raskaana mutta kun sitä ultraa odotellaan vielä yli viikko.. Pitäisi tietää onko kaveri edes elossa.
Rinnat on kyllä olleet kipeät plussauksesta asti eli kuukauden. Ja oireetkin jatkuu niin kai siellä jotain on. Mutta onko terve.. Kyllä se huolestuttaa.

Mukavaa viikonloppua kaikille! :)
Cissus 11+1
 
Eilisessä ultrassa oli kaikki hyvin.:heart: En vain kyennyt tänne tulla uutisia kertomaan, kun olin muutoin niiin surkeassa kunnossa.: / Kuume jatkunut jo 4 päivää ja olo on ollut tosi kamala, tänään sit kävin lääkärissä ja sain kefeksin kuurin, keuhkoista kuulu rahinaa ja kuumetta ja yskä ja nuha. Olo on todella vetämätön ja surkea.:snotty:

Lapsen sukupuolesta: Kyllä mekin halutaan tietää kumpi on tulossa, mikäli rakenneultrassa se vaan pystytään toteamaan. Mulla on kans sellanen tilanne että jos tulia on poika, kuten itse veikkaan, ei mulla ole montaakaan vaatekappaletta mitä sille päälle laittaa. Sit saa mennä osteleen vauvan vaattetita.:LOL: Mutta mikäli tulija on tyttö, ei tarvi oikeesti ostaa yhtään ainutta vaatetta!!! Meillä on niitä ihan mieletön määrä vaikka meillä onkin ennestään vain yksi lapsi.

Mutta nyt liinukka hautautuu takas vällyjen väliin ja yrittää selvitä tästä taudista voittajana!!

liinukka83 ja nimetön 12+3
 
Allie81en tiiä oikein, mut maha kasvaa samaa kohtaan ku aikasemminkin.. oireet samoja, tosin mulla ei niitä oikein ole.. jännää kolmas melko oireeton raskaus, no siis närästää ja selkä kettuilee.. mut olo on hyvä.. :) ja siis meille kans kumpi vaan sukupuoli on tervetullu, mut mä epäilen silti poikaa.. :) mulla vaan on jotenkin sellanen fiilis.. :) mies taas on kallistunu tyttöön, samoin anoppi.. saa nähdä kuka on oikeessa.. :D aiotaan myös kysyä 2ultrassa kumpaa tulee olemaan? :) sitä odotellessa!! :D

 
Hei kaikille ja mukavaa alkavaa viikonloppua. Ja toivottavasti parantuvia oloja pahoinvoiville.

Ikäeroista olette jutelleet. Kovin pienillä ikäeroille teille nämä huhtikuiset tulevat. Jaksamisia tulevaan, ja toivottavasti miehet pystyvät olemaan mahdollisimman paljon apuna. Meillä toisen ja kolmannen ikäero on 1v 5kk, ja se oli silloin mun mielestä vähän. Kolmas oli aika vaativa vauva, jotenkin sitten kakkosen taaperoaika on mennyt ohi muistin, esikoinen oli silloin 3v. Sen jälkeen meille onkin nuo lapset tulleet isommalla ikäerolla, tosin syynä on ollut sekin, että olen halunnut käydä töissä välillä ja mieskin on pitänyt hoitovapaita.

Sinnlos Mulla ollut samanlaista ongelmaa sydänäänien kanssa. Luulen, että siihen on syynä se, että vauveli liikkuu jo rivakasti, kohdussa on tilaa, joten pääsee hyvin karkuun. Mullakin monesti ne sydänäänet kuuluvat vain hetken ja jostain kaukaisuudesta. Tosin, se jo helpottaa, kun niitä liikkeitä kuuluu sillä dopplerilla. Välillä tulee kovia muksauksia korviin, vaikka sydänääniä ei saa kiinni.

Sukupuolen haluan tietää etukäteen. Yksi syy on tuo, mitä Allie81 kirjoitti. Vauvasta tulee tutumpi. Varsinkin siinä meidän kohtukuolemassa oli helpottavaa, kun oltiin puoli raskautta puhuttu Väinöstä, eikä vain vauvasta. Väinö tuli sitten myös hautakiveen.

Toinen on ihan sitten turhamainen syy, juurikin tuo varusteiden väritys. Meillä ei ole oikeestaan mitään vaatteita säilytetty, joten ostelen sitten, kun selviää minkälaista väriä.

Sukupuolella ei muuten ole mitään väliä, meiltä kun löytyy molempia, 3 tyttöä ja 3 poikaa. Aika jännä miten minäkin kahden tytön jälkeen olin varma, että kolmaskin on tyttö. Silloin 90-luvun lopulla ei sukupuolta vieltä ultrissa kerrottu. Kun poika sitten syntyi, olin puudutuspöhnässä kysellyt kätilöltä, että onko hän varma, että vauva on poika. Siihen kätilö oli nauraen vastannut:" kyllä näillä kokemusvuosilla voin tämän vauvan pojaksi tunnistaa".

4D-ultra Kun yksityiselle menee 4d-ultraan, niin sen ajankohdan voi ihan itse valita. Tosin, nyt olen kuullut juttua, että se pitäisi tehdä ennen rv 24, jos haluaa kelakorvauksen. Minä olen käynyt rv 17, jolloin se meni rakenneultran "piikkiin", ja sain korvauksen. Samassa raskaudessa kävin vielä rv 35, jolloin tutkittiin tarkemmin napanuoraa ja sen reittiä. Silloin sain myös tuon kelakorvauksen, koska ultralle oli lääketieteellinen syy. Kuudennessa raskaudessa kävin vain rv 26, ja silloinkin korvattiin.

Se, milloin sinne menee, riippuu ihan siitä mitä tutkimukselta haluaa. Jos se tehdään rakennetutkimuksena, niin parhaat viikot olivat vissiin silloin 20-24. Vauvamaisia kuvia saa sitten kun viikkoja on reilusti päälle 20, silloin vauvalla on jo pyöreyttä, eikä ole niin luurankomainen.

Scala ja Toivo Itunen rv 14+1
 
Moiii!

Mahtuuko mukaan? Vatsassa ihmisenalku, rv 13+2.
Toinen minulle, toinen miehelleni, ensimmäinen yhteinen : )
Jotenkin en oo löytänyt koko odotus foorumia, saatika sitten tätä pinoa! : D
 
sumuisen sateista iltapäivää mammoille :)

on täällä ollut hommaa vaikka kahdelle käsiparille, mutta onneksi mies tulee tänään kertausharjoituksista! ollut siis tasan viikon poissa, ja kakkonen on sopivasti aloittanut ensimmäisten hampaittensa teon - itkuisia öitä on piisannut kolme, unta n. 45min kerrallaan. voinpa kertoa, että "aamulla" olo ei ole mitä pirtein, kun on suurinpiirtein koomassa, kun jotain suuhunpantavaa pitäisi poikasille laittaa..

P-i-k-k-i-s (kirjoitinkohan sen oikein?) meidän nuorimmaisillahan on vain muutama viikko ikäeroa, ja ikäeroa tulee olemaan aikalailla saman verran, jännittävää!

Santtu kyllä nuo pussit ravintopitoisia ovat, mutta energiatarpeesi ei taida kuitenkaan täyttyä päivittäin? hyvä kuitenkin, että jotain pystyy suuhunsa pistämään, että vauva saa voimia kasvaa ja sehän on pääasia. olen kuitenkin ymmärtänyt, että tuollaisten pussien jälkeen kiinteämpien ruokien syönti voi tuottaa normaalia enemmän ongelmia, kun on tottunut vähän nestemäisempiin. pidetään peukkuja, että pöperöt rupeaa pysymään piakkoin sisällä ja voit taas nauttia ruuasta ilman oksennuksen pelkoa! voimia :hug:

Allie81 en oikeen osaa sanoa, kumpi tulija on. esikoista odottaessani, olin satavarma että tyttö tulee. leikkaussalissa kovasti ihmettelinkin, että olinko lääkehuuruissa kuullut kätilön sanovan vahingossa väärin, että terhakka poika? en osaa sanoa, mistä silloinen tyttöoloni johtui.
kakkosen raskaus oli kuitenkin erilainen, olin huonovointinen ja oksentelin. esikoista odottaessa vointi oli mitä parhain, normaalia alkuraskauden väsymystä lukuunottamatta. mielessäni kävi jälleen, että voisiko olla tyttö tulossa.. jossain 35+ ultrassa kuitenkin luulin nähneeni kaksi pähkinää ruudussa ja sanoin miehelleni naureskellen, että näin ehkä kivekset :) poika varmistuikin jälleen leikkaussalissa toiseksi tulokkaaksi.
nyt toivon varmuuden vuoksi, että masussa olisi poika :D olen nimittäin vähän taikauskoinen, että kun olen aiemmin tyttöä toivonut, niin pojat ovat tulleet. meille ei ole niin väliä, kumpi tulee vaikka tyttöä molemmat ovat vähän haaveilleet, mutta immunisaation aiheuttama menetys on ajanut haavetta kauemmas, kunhan vain saisimme elossa olevan lapsen :heart: sukupuolella ei ole väliä.
raskaus on ollut aavistuksen kakkosen kaltainen, etomista ja vähän oksentamista. kuitenkin tässä nyt erona poikien odotukseen verrattuna naama on kuin perunapelto, jatkuvasti pulpahtelee finnejä ja verenpaine on minun tasolleni matala. meillä suvussa verenpainetautia ja muutenkin kun olen tuhtimpi odottaja, niin paineet olleet koholla.. paino kuitenkin samoissa lukemissa, kun kakkosella, joten pystyn paineita sieltä vertailemaan. jännityksellä siis jäädään oottamaan, mitä sieltä on tullakseen :D tietenkin jos toivottavasti sinne asti päästään..

sinnlosko se siellä jo nimiä pohtii? meillä pojat alkavat L-kirjaimella, mikäli kolmaskin on poika, on vähän jo miettimistä nimen suhteen.. L-kirjaimella alkavia nimiä pojille ei ole mitenkään valtava kirjo tarjolla. meillä on sairaalaan täytetty paperit, johon on laitettu hätäkastenimet, pitää jo ruveta värkkäämään, mitä lappuseen kirjottaisi kun samalla linjalle jatketaan. tyttösille ko. kirjaimella on mitä ihanempia nimiä :heart:

voih, pitäis ruveta jotain syötävää tekemään.. nyt ei jaksais yhtään :D mutta pakko.
huomenna taas viikot vaihtuu :D

heituska 13+6
 
Santtu82 Jos kiinteä ruoka pukkaa jatkuvasti pihalle ja nutridrinkit saa pidettyä sisällä ni loppuenlopuksihan parempi vaihtoehto nuo juomat ovat ettet ihan kuivumaan pääse. Tokihan kannattaa koitaa välillä syödä kiinteääkin. ja jos taas ulos tulee ni sen jälkeen juomaa napaan :D

Mites te kenellä lapsille tulossa pieni ikäero.olettekos ajatelleet jo kaksostenvaunuja?? jos ni millaisia?

Yaden ja heinämies 12+2
 
Äizikkä ja Heituska Kaipa minunkin kannattaisi unohtaa tämä tyttöolo, ja uskoa vanhoihin merkkeihin: kun on entuudestaan kaksi poikaa, niin eiköhän sieltä vielä se kolmas muskettisoturikin pamahda maailmaan. :LOL: Kieltämättä olisin tosi ylpeä kolmen pojan mami! Nimikin on pojalle kokonaan valmiina, tytölle vain etunimi.

Yaden Kaksostenrattaista olen kallistunut noihin Carena Double Swingeihin. Naapuri tosin sanoi, että kaikki Carenan rattaat natisevat. No, pitää vielä miettiä. Vinkkejäkin otetaan vastaan asian tiimoilta. Nyt täytyy lähteä jumppaan, moi moi!
 
Moi moi!
Tää foorumi ja keskustelupalstat on mulle uus juttu, mutt kivahan näitä on lueskella :)
ensimmäinen ultra ens viikon torstaina, odotetaan jo innolla! :)

elikkä esikoista (nytt 11+3) odotetaan

onko sukupuoli mahdollisesti näkyvissä jo näin aikasin ?
 
Karvoista täälä oli joskus puhetta... Olen havainnu että vähän runsaampaa on. Yhä runsaampaa, mulla ku tuo karvankasvu muutenki on tavallista voimakkaampaa, navanaluskarvoja yms kivaa ja niin totaalisen epänaisellista. Säärikarvoja en oo ajellu sitte viimeisten kesähelteitten, ja ne näyttää oikeesti miehen jaloilta! :x :ashamed: Just tänää mies tuumas että "nehän on ku mun jalat". :ashamed:

Mies tuli tänää kertausharjotuksista, ja voi sitä rakkauden määrää... :heart: Tekee näköjään ihan hyvääki olla välillä hetki erossa. Molemmat ihan kuin vastarakastuneina. :heart:

Nimistä. Joitaki viikkoja sitte käytiin nimipäiväluettelo noin alustavasti läpi, raakattiin pois ne joita ei ainakaan ja näyttäs että tytölle on 3 kertaa enemmän valinnan varaa nimessä ku pojalle. :D Mutta ihan parhaista vaihtoehdoista tytölle ois pari aika vahvaa, pojalle yks vahva.
 
Minä en osaa sanoa tyttö tai poikaoloista kun minusta tuntuu etten minä ole edes raskaana : /

Minua tämä tympii todella suuresti, olen jo useamman kerran miettinyt että aiheutan itselleni nämä oireet pelkällä kuvittelulla kun haluan lasta niin kovasti.
Tuntuu että odotuksesta on mennyt pohja ihan kokonaan ja jokseenkin pessimistisesti ajattelen myös ensiviikon ultraa että ei siellä mitään edes ole, tai sikiö on kuollut tai siellä on vaan joku solumöykky :|

En osaa edes iloita tästä enää.

Suoraan sanottuna vituttaa ja suuresti.

Anteeksi purkautumiseni:'(
 
Tervetuloa uusille! Mukava saada lisää keskustelijoita joukkoon :)

Juu minähän se jo täydellä tohinalla nimiä mietin, tai enää oikeastaan tytölle kun pojan nimi on kaikkia kolmea etunimeä myöten selvillä. Ollaan mietitty että tytönkin nimi voisi alkaa M-kirjaimella kun tämä pojankin nimi sillä alkaa, tosin ei se mikään ehdoton pakko ole. Olisi vain kiva jos molemmat nimet sointuisivat hyvin yhteen jos joskus jatkossa sattuisi tulemaan lisää lapsia molempaa sukupuolta :)

Scala, samaa itsekin veikkailin että varmaan lähtee masuasukki aina lipettiin kun huomaa tulevansa ultratuksi :LOL: kun äänet kuitenkin saa joskus tosin pitkänkin etsinnän jälkeen kuuluviin, eli jonkun siellä täytyy asustaa, mutta aiemmin ne kuului selvemmin ja yleensä aina samasta kohtaa. Noh, tiistaina sitten selviää synnärillä np-ultrassa tarkemmin että mikäs siellä masussa on tilanne :)

Pitääpä tuota 4D-ultran ajankohtaa mietiskellä...selvää kuitenkin on, että siellä haluan käydä, sai Kela -korvausta tai ei. Häät on rv:lla 24 joten sitä ennen hyvinkin ajattelin siellä käydä. Saa sitten sen kuvan liitettyä häävieraille kotiinviemisiksi mukaan :)

Mulla meinaa olla ihan pelottavan hyvä olo täällä. Onkohan paha olo viimeinkin vähän helpottamassa? Toivottavasti niin! Oishan tuo jo aika päästä nauttimaan tästä raskaana olosta oksentelun ja pahoinvoinnin sijaan :)
 
Tikkipää Hommaa itsellesi doppleri! Ihan totta. Sillä saat mielenrauhan ja tuollaiset ajatukset kaikkoamaan heti. Maksaa ehkä 50 euroa ja voit tilata netistä suoraan kotiin. Tulee parissa päivässä. Ja minkä rauhan sitten saatkaan!

Vilpittömät onnittelut kaikille, joiden paha olo hellittää! Täällä ei vieläkään. Mutta nyt on onneksi viikonloppu ja mulla on 2 päivää mies seuranani tämän pahan olon keskellä. Se auttaa paljon paljon, paljon!
 
Hei vaan! Viikossa olikin ehtinyt tulla tekstiä sekä vanhaan että uuteen pinoon. Lukemiseen hurahti aikaa ihan mahdottomasti. Ihanan rentouttava viikko takana ja nyt taas jaksaa. Pahoinvointi on vähentynyt roimasti vaikkakaan ei vielä loppunut. Mutta kun muistaa säännöllisen ateriarytmin ja syö ihan oikeeta ruokaa sekä nukkuu tarpeeksi pitkät yöunet niin olo pysyy kohtuullisena. Nyt se oli helppo toteuttaa kun ei ollut töitä, mutta katsotaan miten käy ens viikolla. Vatsa on pyöristynyt jo niin että tuntemattomammatkin kyselee raskausuutisia. Alkaa olla hankala salailla töissäkään.
Huippaus on tullut uutena oireena. Mistäköhän johtuu!?
Eilen luulin tunteneeni jotain liikettä kohdussa, mutta voi olla myös mielikuvituksen ja toiveen tuotetta. Tiistaina on lääkärin neuvola. Hirvee hinku kuulla sydänäänet, että tietää kaiken olevan kunnossa edelleenkin. Unia olen alkanut näkemään paljon. Sellaisia joissa vauva on syntynyt. Tosi paljon imetysunia ja niissä on aina niin onnellinen tunne.
 
Yaden ostin tuplat paria kuukautta ennen kakkosen syntymää. meillä emmaljungan twin city cross-merkkiset tuplat vieläkin päivittäin käytössä. kolmivuotias esikko kun ei jaksa määräänsä enempää kävellä, niin istahtaa sitten lepäilemään kyytiin. lisävarusteiksi hankin silloin vauvalle samanmerkkisen kantokassin, quadroliftin, sekä esikolle lämpöpussin. kova kantokassi oli ihan hyvä, mutta talvisaikaan tuntui kovin ahtaalta toppavaatteitten kanssa, esikolle ei jäänyt mahottomasti tilaa istua mutta siis mahtuivat hyvin kun sovitteli. pojat nukkuivat silloin vielä päiväunet yhtä aikaa vaunuissa, niin koppa oli siitä hyvä, että kovat ja korkeat reunat estivät esikkoa unissaan pyörimästä vauvan päälle.
emmaljungissa ei ole mitään kääntyviä pyöriä, ovat vähän "ronskin" kokoiset, mutta asumme täällä maalla, ja esimerkiksi talvisin ei teitä ole välttämättä aukaistu niin niillä on kyllä päässyt hyvin eteenpäin kun ei ole käännettäviä tai pienempiä renkaita. syksyllä pääsee hyvin kurakossa, mitä täällä myöskin piisaa. kaupunkiin ja ostoskeskuksiin eivät ole välttämättä parhaat, kun eivät niin näppärästi käänny.. mutta täällä kun ei noita ostoskeskuksia ole lähimainkaan ja ruokakauppaan pääsee niin riittää meiän klaanille :D vaunut pelkästään jotain 700e luokkaa, mutta lisähankintojen kanssa hinta kipusi 1000e päälle. en ole vaunuista pihistellyt vaan ostanut mukisematta. täällä kun ne ovat oleellinen asia liikkumisen kannalta. ja esikko villimpää sorttia, liikenteessä varomaton niin saa molemmat kyytiin.
meillä käytössä myös emmaljungan duo edget, jos pistän kakkosen yksikseen päikkäreille. niistäkin olen tykännyt kovasti.
autoon tuplat mahtuvat hyvin kasattuna, ei tarvitse ratasosaa irrottaa kehikosta. meiän perheellä madzan 6 farmari :D toki on painava kyytiin nostettava, ratas on kasattuna leveä ja hyvää otetta ei meinaa saada, kun taittuvista rungon osista ei voi ottaa kiinni kun kasatut vaunut palautuvat "muotoonsa". autossa kuitenkin vähemmän vaunuja tulee kuljetettua, joten menee kyllä.
olipas vaunupitoista asiaa :D mutta tiivistettynä: sopivat hyvin hiekka-,metsä- ja lumiteille. näppärät lykätä, mutta ei välttämättä parhaat kaupunkiin jos tarvitsee näppärästi ja pienessä tilassa kääntyviä tuplia.

Orion- mukavaa, että teillä lempi leiskahti kun mies palautui kertaamasta. meillä valitusta yötöistäni, sekä kakkosen hampaiden teosta. poika itkenyt nyt neljä yötä ja nukkunut vain vajaan tunnin pätkiä. mies jo toivoi, että pääsisi takaisin kajaaniin, kun on niin väsynyt :headwall:
meinas tällä mammalla ihan nousta savu korvista, on sitä täällä muutkin valvonu öitä ja yrittänyt sen jälkeen hoitaa lapsukaisia ja taloutta silmät ristissä.. hemmetti!
kyllä tämä tästä :LOL:
 
Olipas tänne tullut tekstiä!! :D
Meillä voidaan hienosti! Ei mitään valittamista, ja sekä töissä että koulussa jaksaa käydä suht hyvin. Joskus tietenkin niitä huonompia ja kiireisempiä ja niin jaksamattomiakin päiviä.. Maha on pulpahtanut aivan yht'äkkiä niin esille, ettei kyllä jää arvailemisen varaa kenellekään. En jaksa yrittää edes piilotella enää kun pitäisi muuten uudistaa koko vaatekaappi yläosien osalta. Näin mennään ja nautitaan.
Parina iltana on täälläkin luultu tuntevansa liikettä. Mahaa kädellä painaessa on tuntunut jännä muljahdus/mikälie.. No koskaan ei äiti ole uudestaan sitä peräjälkeen saanut tuntea.

Tsemppejä kaikille ja varsinkin pahoinvoinnista kärsiville!

-Valjakka ja pikkuinen 14+5 (aika juoksee :))
 
Täällä joku kyseli jokin aika sit, et onko tyttö-ja poika odotuksissa jotain eroa...

Maha on ollut kolme ensimmäistä odotusta "tyttömaha" eli sivuille leviävä ja kolme ensimmäistä ovat poikia. Kun aloin odottaa neljättä, maha kasvoikin eteen ja ajattelin tietysti, että nyt varmaankin odotan tyttöä kun maha on eri muotoinen. Muutenkin raskaus oli erilainen, kuin kolme edellistä, koska multa lähti tukkaa tukoittain ja naama kukki finnejä, kun edellisissä oli hiukset ollut hyvinvoivat ja kiiltävät ja ihokin oli pysynyt hyvänä. Tästä tietenkin päättelin,että nyt on varmasta tyttö, koska tytöthän vie äidiltä raskausaikana kauneuden. No, poikahan sieltä sitten tuli:LOL:! Viidettä kun aloin odottaa, maha kasvoi taas eteen, mut tukka pysy päässä, eikä finnejäkään suuremmin ilmestynyt. Ajattelin , että tämäkin on poika, kun ei tunnu mitenkään erilaiselta ja muutenkin ajatus tyttärestä neljän pojan jälkeen tuntui aika epätodelliselta ja mahdottomalta. Tyttö sieltä kumminkin syntyi:D...

Nyt ajattelin, etten anna raskaus oireiden hämmentää itteeni. Tyttö tai poika, yhtä mieluinen tulokas:heart:. Meille tämä on kumminkin viimeinen, eli keskityn vaan fiilistelyyn tästä raskaudesta ja sit keväällä fiilistellään syntymän ihmettä ja vauva aikaa...

Np-ultrassa oli kaikki hyvin keskiviikkona, olisin voinut kurkkia pienokaista vaikka kuinka pitkään:heart:... Nyt täytyy vaan jaksaa odottaa rakenneultraa joka on joulukuun alussa...

Hyviä vointeja kaikille:wave:!

anna79 ja PikkuKuu 13+4
 
Täällä on monta joilla ikäeroa tulee vuoden kieppeillä... Entä muut, millaisella iläerolla teillä???

Meillä ekan-tokan ja kolmannen välissä on ikäeroa 1v10kk, kolmannen ja neljänne välissä ikäeroa olikin jo 3v5kk. Nyt tulee 3v4kk ja nautin ajatuksesta paljon! Saan taas keskittyä vauvaan 100%, isommat viihtyvät hyvin keskenään ja isoimmat pärjää jo paljon itsekseen koulu ym harrastus menonsa.. Ja nyt näiden nuorimpien ikäerosta huolimatta huomaa ettei se hierrä enää ollenkaan.. Leikit sujuu ja mielellään isommat ottavat pienimmänkin mukaan!

Eli en pelkää tämänkään pikkaraisen jäävän jalkoihin, vaan häntä odotetaan jo leikkeihin.. Tai odotettais jos isot siskot tietäisi... :D Eivät vielä siis tiedä...
 
ohoh.. aika juoksee, alkaakin rv 14.. :D joku kun mietti että dolerilla kuuluu enemmän istukan kohinaa; sehän vaan on hyvä, ku vauvahan siellä toisessa päässä on ja voi hyvin.. :D mä kans oon harvemmin saanu itse vauvan äänet esiin; tuppaa menemään karkuun dobleria (toisaalta tilaahan on vielä paljon).. ja veikkaisin että taas istukka on edessä, niinkun kahdessa aikasemmassa raskaudessa; elikkä vauvan löytäminen on hankalampaa.. mä kans oottelen kakkos ultraa, mikä hmm.. on 30.11, eli aikaa tässä välissä on.. mä nyt vaan muista, pitikö mun käydä neuvolassa näitten ultrien välissä?? täytynee soittaa neuvola tädille.. :) tosin noita käyntejä on vähemmän, ku missään mun aikasemmassa raskaudessa.. : /

elikkäs riks raks poks; rv 14 :heart:


 
Hyvää sunnuntaita kaikille!

Enään 4 päivää niin päästään näkemään vauvelia ensimmäistä kertaa!! :heart: Ei kyllä yhtään malltais odottaa.. Niitä uniakin on ollut nii mielettömän outoja , viime yönä näin unta et ei se raskaus ollu vaan kohdunsyöpä :/ tosi kauheeta...

voiskohan tänne muuten laittaa jos jollain on hyviä vinkkejä netti sivustoista mistä sais äitiysvaatteita ja vauvoille kaikkea kivaa ? :) en oo löytäny mistään.... Ja kaikki vanhat rintsikat oonki saanu heittää jo pois ja tuntuu et lantiokin on lähtenyt nytt jo levenemään... :p
 
Kävin pikaisen pyörähdyksen kirpparilla ja voi kun siellä olis ollut paljon vauvanvaatteita ja muuta sälää. Mutta piti vaan tyynen rauhallisesti ohittaa ne kun kirpparille oli eksynyt myös mieheni sisko ja naapurin rouva. Ihan vielä ei ole aika julkistaa vauvauutista. Ainakaan noita reittejä. Miehen siskolla on aika suuri suu.... :D
Mulla ei nyt tosiaan oo minkäänlaista tyttö tai poikaoloa. Joten olettaisin tytön olevan tulossa. Viimeeksi tyttöä odottaessa ei myöskään ollut. Poika vaan oli heti alusta asti varma poika =) Ens silti kauheesti lähde arvaileen. Jos rakenneultrassa näkyy kumpi tulee niin ehkä voin tiedon siinä jo ottaa vastaan tai sitten jännitän loppuun asti.
Ikäeroista ollut puhetta. Meillä esikon ja seuraavan välillä ikäeroa 1,5v. Nyt tulee sitten eroa esikoiseen reilu 8v ja kakkoseen melkein 7v. Olettaisin siis, että saan aika mukavasti nauttia vauva-ajasta. Ainakin päivisin saa rauhassa olla pienen kans kun toiset koulussa.
Nyt miettimään ruuanlaittoa.
 
meidän muksuilla on ikäeroa ekalla ja tokalla 2v 2kk sit onkin tokalla ja kolmannella jo 4vuoden väli ja nyt tulee sit 2v ja 9kk kolmanneen ja neljännnen väliin.
tämän kuun lopussa sokrutestiin ja neuvolakin on vasta sitten.

viikot poksuu taas:heart:

mar-i ja masuasukki rv 14+0
 
Tuplarattaista oli puhetta ja meillä samat Emmaljungat kuin heituskalla (sekä tuplat että yhdistelmät) ja kun myös me asumme täällä "maalla" vannon myös noiden Emmaljungien nimeen vaikka isot ovatkin. Heituska oli niin hyvin vaunuista kertonut, että menisi vain toistamiseksi jos itse rupeisin samaa kertomaan, mutta meillä siis hyväksi havaitut, kun noita lapsia on pienellä erolla tasaiseen tahtiin tullut. :D

tyttö- ja poikaoloista...meilä siis kolme poikaa. Esikoisesta olin aivan varma, että poika tulee ja niin muutkin veikkasivat. Silloin ei tiedetty sukupuolta etukäteen, mutta en yllättynyt yhtään kun poika sitten syntyikin. Ensimmäinen raskaus oli lähes oireeton, mutta toisessa raskaudessa oireita sitten jo ilmenikin, pahoinvointia oli, hiukset huippuhyvässä kunnossa, olin kiukkuinen ja painoa tuli paljon enemmän kuin esikoisesta. ajattelin, että voisikohan olla tyttö, mutta 4D-ultrassa sanottiin, että satavarma poika, niin kuin sitten olikin. Kolmosen odotus oli aivan erillainen ja monin kerroin raskaampi kuin edelliset. Oksentelin paljon, hiukset ja naama oli aivan hirveessä kunnossa, vatta oli tasaisempi "tyttömaha", sykkeet tosi nopeat vauvalla ja lisäksi sai vielä alkunsa kuusi päivää "vanhoista" siittiöistä. Tästä siis ajattelin, että kyllä sen nyt täytyy olla tyttö ja toivoinkin tyttöä ihan mahdottomasti. Kolmaskin oli kuitenkin poika ja näin jälkikäteen en häntä kyllä mihinkään vaihtaisi, on hän vain aivan ihana poika. :heart: Mutta omalta kohdaltani voin sanoa, että oli oireet ihan mitä hyvänsä tai vattan malli mitä hyvänsä, niin sillä ei ole kyllä minun tapauksessanin mitään tekemistä sukupuolen kanssa. :LOL: Nyt kolmen pojan jälkeen en kumma kyllä enää toivo tyttöä, oon jotenkin aivan tyytäväinen siihen, että me tuskin kovin suurella todennäköisyydellä tyttöä saamme ja pidän jotenkin itsestään selvyytenä, että meille on neljäs poika tulossa. Mutta tämä tosiaan vain omalta kohdaltani. :)

Adrianna ja kirppu 14+1:heart:
 

Yhteistyössä