Huhtikuiset 2010

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sapfo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Täällä jo oireita.. alamaha nippailua,varsinki sillonku nousee ylös tuolilta tai sängyssä kääntää kylkee..tissit tuli kipeeks n.4 päivää ovulaation jälkeen ja koko ajan kipeentyneet.illalla turvottaa jo mahottomasti,päätä särkee..että onhan nuita oireita

Täälläkin jokin ihme olo on vallannut mut |O Väsyttää, hedari ja ikävä kyllä ellottaa. Eli ilmeisesti pahoinvointi on aluillaan. Voi vitsi, en kyllä olisi halunnut sitä jo nyt. Toisin kuin Tupu, mä en halua pahoinvointia riesakseni. Toivotaan ettei mennä sairaalaan tällä kertaa.

Tervetuloa uudet :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja MolliMelooni:
Alkuperäinen kirjoittaja Sapfo:
Täällä on myös tehty monen monta testiä. Rahaa on palanut mutta on se ollut sen väärtti.

Haluaisko joku ottaa tuon päivittäjän duunin itselleen vähäksi aikaa? Ajattelin että sitä voitais kierrättää. Itse en ehdi oikein juttuihin nyt mukaan kun pitää päivittää.

:wave:

Mä voin ottaa seuraavan vuoron. Päivitän vaikka tämän viestini jälkeen tulleet, jos vielä ennen tätä olleet jaksat Sapfo laittaa. :)

(saa nähdä miten käy, osaanko ollenkaan...)

Itseasiassa taidan tuossa iltasella aloittaa elokuun pinon, päivittelen listan sinne sitten. :) Jos vaikka sitten syyskuussa nakitetaan taas joku uusi päivittäjäksi.

Uskaltaako, vaiko eikö uskaltaa... No täällä ollaan ja toivotaan sormet ja varpaat ristissä, että pieni pysyy kyydissä. Eli heippa vaan kaikille, liityn joukkoon jos sopii! Tiistaina sain haamun ja tänään jo selkeämmän plussan, vielä on kaapissa yksi testi jäljellä, josta tuskin osaan pitää näppejäni erossa... Toinen on meillä toiveissa, esikoistyttö on nyt 1v 9kk, ihka ensimmäinen raskaus oli tuulimuna.

Toivotaan - toinen - NKL - rv 5+1 - la 1.4.

Tervetuloa toivotaan

Itse asiassa mulla on kyllä ollut viime päivinä ajoittaisia ällötysoloja, jotka tulee ja menee edestakaisin. Tätä oloa on ollut kuitenkin jo niin toistuvasti, että en mä usko että mä sitä kuvittelen =) Kai se paha olo sieltä tekee tuloaan, ja eikös se sitten voi tulla yks päivä ihan vaan varoittamatta tosi pahaksikin. Niin mä muistelen että mulla esikoisen kanssakin oli.

Mä varasin myös alkuraskauden ultran ja se on mulla 17.8. Laskeskelin että silloin mennään jotain 7+6. Oliko sulla Tiitu se suurin piirtein samoilla päivillä?

tupu mulla on se varhais ultra 13päivä ja sillon mennään 7+6. :)
Mutta katotaan jos kestän niin siirrän sen sit lähellä tota 13 päivää vähän myöhemmäks ku haluisin vasta mennä 8+3 tai jotain sinne.. :)

Hei vaan :) Vatsassa vihlonta vaan jatkuu ja rinnat senku pysyy arkoina. Menin sitten tänään alusvaateliikkeeseen ja ostin kunnon rintsikat... Nyt on taas NIIN hyvä olla, miten ihmeessä nuo voikin olla niin arat ja kasvanu ainaki 10 kuppia :D :D :D Onneksi ei mitään muita oireita vielä, ehtii varmasti tulla tässä seuraavien kuukausien aikana. On se vaan aika ihmeellistä, viikon olen saanu tietää että pieni on saanut alkunsa ja jo nyt se on niin kovin tärkeä ja rakas. On tämä vaan aika hienoa :)

Vuoto on pysyny tän päivän pois, mitä nyt vähän vanhaa ruskeaa verta tullu paperiin. Käytiin miehen kanssa veneilemässä, niin sain vähän muuta ajateltavaa. :heart: Veneessähän tää sai alkunsakin :heart: . Niin siis ei me nyt uskallettu :laugh:

Tervetuloa uudet! Kuinkahan iso pino huhtikuisista vielä kertyykään....

:wave: Niin ja meen varhaisultraan jo 5+6. Hedelmöittymisestä laskettuna viikkoja on sitte jo jotain 6+. Toivotaan, että siellä sillon jo jotain näkyis.

t. toiveikkaampi Happis 5+0

Mulla on muutaman kerran vihlaissut mahasta kun olen nopeasti noussut ylös. Rinnoista en osaa sanoa mitään, kun imetän vielä esikoista (6kk). Yhtenä iltana vihlaisi muutaman kerran toista rintaa ja se sai minut rientämään apteekkiin testin ostoon. :heart: Haamun kylläkin sain, mutta jotenkin sen vain tiesi, että nyt on pikku asukki mukana :)

Tervetuloa uusille!

Joku kysyi, milloin viimeistään pitää mennä neuvolaan. Virallisesti äitiyspakkauksen ja äitiyspäivärahan (muistaakseni molempien) saamisen edellytys on, että on käynyt jossain neuvolasse/lääkärillä ennen 12 viikkoa. Toisaalta, nyt kun kaikilla on oikeus NT ultraan (ja rakenneultraan) kunnan laskuun, ja se NT ultra pitäisi tehdä 11-13 viikkoa, ja niihin on jonojakin, että siinä mielessä kannattaa vähän aiemmin ilmoittautua.

Itsellänikään ei ole mitään halua ja kiirettä neuvolaan. Aion ennen käydä UÄ:ssä, että olisi selvästi syke olemassa jne, ja vasta silloin soitan ajan neuvolaan. Tuntuu pahalle ajatus mennä liioin aikaisin neuvolaan - toisaalta pitää ehdottomasti NT ultraan kerkiä, ja haluan myös kromosominäytteen, ikäni on sellainen, että olen siihen jo oikeutettu. Vaikka lisääkin km riskiä, silti haluan.

Minä tein vaan yhden raskaustestin. En ole ikinä tehnyt ennen odotettujen menkkojen myöhästymistä, miksi stressaisin itseäni sillä, jos joku "kemiallinen raskaus" on väliin mahtunut, siitä saisi vaan turhaan keskenmeno-stressin. Nyt tein kp 30 (kierto viimeinen kevät 23-27). Plussa oli nopea ja selvä.

Oireita ei ole edelleenkään, hassua! En kyllä muista tarkkaan, minä päivänä alkoi ällötys edellisissä, mutta n.5 vko se oli ja jatkui ekassa sinne 21vko ja tokassa synnytykseen. Enkä kaipaa sitä yhtään, haaveilen hyvävointisesta raskaudesta, vaikka epätodennäköistähän se on.

Mukavaa viikonloppua kaikille!
Mirabel 5+1

tiitu87 :hug: Mullakaan ei kauhean selviä oireita ole, ja vähän on epätodellinen olo koko masukin suhteen. Mutta ei ainakaan kuukautiset ole alkanut ja kaksi testiä on plussaa näyttänyt, niin kai se sitten niin on. Ja ollaan vasta niin alussa, että oireita ehtii kyllä tulla!

Tervetuloa uusille! :wave: Onpa kiva että meitä on jo näin monta! Toivotaan että kaikki pysyvät mukana! :)

neila: minä ja hepo asustellaan oulun alueella, hepo on siis vain laitumella ollut tuolla missä huonot maastot, vuokratallin lähettyvillä onki sitte maastoja vaikka muille jakaa :)

Ihanaa! Soitin tänään neuvolaan ja tovin terveydenhoitajan kanssa asioista juteltuani terkka antoi ajan lääkärille neuvolaan jo 13.8!! :) Tuolloin ois 6+2. Sanoi että voin jutella lääkärin kanssa, lääkäri voi ultrata ja voidaan sitten yhdessä pohtia olisiko lääkärin aiheellista laittaa lähete yliopistolliseen (jota todella toivon et suostuis), jossa siis lähin sisäultra. Meillä tuolla neuvolassa on niin onnettomat noi ultralaitteet että niillä ei saa oikein selkeetä kuvaa vasta ku joskus 12+.

Mä oon käyny tänään useaan otteeseen aallon pohjalla ja välillä osannu hetken iloitaki. Hermo on ollu niin tiukassa, että kauhulla odotan tuleeko se olemaan tätä koko raskausajan.. :/ Ja välillä on tuntunut että itku ei ole kaukana ku on miettiny pahinta.. :/ Oireitakaan ei oikeastaan ole, lukuunottamatta ajoittaista todella pientä alamahan nipistelyä..

Pitäis nyt vaan yrittää olla ajattelematta vaikka koko asiaa..

kellopeliappelsiini ja papu 4+3

Hei kaikille ja onnittelut plussista! :flower: Liittyisin mukaan huhtikuisiin. Rv 5+1, la 2.4, OYS. Jos nyt kaikki hyvin menee, meidän kohta vuoden ikäinen tyttö saa siis seuraa keväällä! Raskausoireita on pari,väsymys ja palelu nyt lähinnä, sekä pienet vihlaisukivut vatsassa. Alussahan tässä ollaan, mullakin keskenmenoja takana, et varovaisin mielin eteenpäin. Kuitenkin rennommin kuin esikoista odottaessa! Neuvolaan soitan tässä kun siltä tuntuu, en tiedä vielä tilaanko aikaa varhaisultraan.. Pitää nyt katsoa kun uus viikko alkaa.

täällä aamu alkoi taas päänsäryllä :( (voi johtua myös siitä että hartiat ihan jumissa),mut vähä erilaista silti tää särky.Aamulla piti heti syödä kaurakeksi että ei ois yököt tullu,eli nyt jo meinaa aamupahoinvoinnit alkaa :( ja väsymys on kauhea, pitäs vaan yrittää jaksaa kotona touhuilla kotityöt ja lasten kanssa touhuta.

Jellona-äiti ja nökö 4+2

Mulla ei vielä pahoinvointia. Kahvikin menee aamuisin kurkusta alas eikä hammasharja suussa vielä yökkäytä. Kaksosia odottaessakaan en kyllä montaa kertaa yrjönny. Koko ajan oli kyllä sellanen kestoällötys päällä, mutta oksensin vain, kun oli kiire bussille :laugh: .

Ruskee tuhruttelu jatkuu edelleen :( Aattelin mennä lasten kanssa tänään elokuviin, vaikka sikaflunssan saaminen hiukan pelottaakin. Ehkä sitä on kuitenkin nyt vähemmän tarjolla kuin esm. 2 viikon päästä. Oliskohan se turvallisempaa sairastaa näin alkuraskaudessa kuin loppuraskaudessa?

Tervetuloa syysmama!

-Happis 5+1

Tänään alkoi siis vähän ällöttävä olo, vanha tuttu tunne, että pitää syvään ja rauhallisesti hengittää, pysyäkseen kasassa. Tähän asti olin täysin oireeton. Aamulla yökötti vähän, aamupala helpotti oloa, ja tämmöisenä se ei paljon vielä haitta, mutta selvä se, että tä tulee pahenemaan. Ei se mitään, oikeasti se on toki pikkujuttu, verrattuna elämän oleellisiin asioihin.

T.Mirabel 5+2

Huomenta tytöt!

Ihan varovaisesti ilmottaudun tuolta toiselta puolen mukaan. Täällä onkin jo monta tuttua ja minua jo patisteltiin tälle puolen. Oikeastaan vasta tämän aamuisen testin mukaan uskaltauduin tälle puolen. Takana tuulimuna, joten en uskalla olla asiasta vielä innoissaan. Mullakin on siis edessä varhaisultra. Se ei oo pakollinen, mutta tässä tilanteessa haluan kyllä käydä siellä. Ja siitä mulla onkin sitten seuraava kysymys. Kävin siis tuulimunan takia Vammalan sairaalassa ja siellä sanottiin, että kun seuraavan kerran raskaudun, niin ottaa heihin yhteyttä varhaisultran tiimoilta. Voinko siis ihan noin vaa sinne soittaa ja kysyä varhaisultraa? Eikö sinne tartteta lähetettä ollenkaa? Kyselen tyhmiä, kun en tiedä mitään näistä. Vai onko yksityiselle parempi mennä? Minne Tampereella? Sori miljoona kysymystä. Minen uskalla soittaa neuvolaan ennen kuin oon käyny varhaisultrassa, kuinka moni muu on tehny niin? Nyt tulee paljon kysymyksiä pieneltä ihmiseltä ja toivottavasti saan vastauksia :)

Mutta ne minun strategiset tiedot tulee tässä:

JääKyynel - 7.4. - VAS/TAYS - ensimmäinen

Toi on laskettu niin kuin ne neuvolassaki ois laskenu eli 28 päivän kierron mukaan.

JääKyynel ja Tuittu 4+3 :heart: (toivottavasti ei toi annettu "nimi" enteile pahaa)

Keitin kahvia ja se ei kyllä uppoo millään, ei vaa maistu. Hampaiden pesu pistää yököttämään. Eilenki luulin, ett tulee yrjö, mutt ei tullukkaa. Yökötti vaa nii pahasti. Sit oli kyllä pahaoloo...tai sitä on vähä aaltoilevasti. Muutenki tää on erilainen. Viimeks mulla oli tissit kipeet jo ennen testin tekoa, nyt ne on oikeastaan vaa vähä turvonneet, kai? Eli eipä täälläkään noita oireita pahemmin ole.

huomenta naiset ja tervetuloa uudet! :flower:
melko oireettomana tälläkin mennään ja suuren epäuskon vallassa, rinnat vähän arat ja alavatsaa repäisee jos nopeasti nousee ylös..
mutta pitäisi varmaan vaan osata rentoutua ja nauttia oireettomuudesta, kai :)
mutta tämmönen ressierkki kun olen, niin hohhoh.

neuvolaankin vielä ikuisuus aikaa, neljä maailman pisintä viikkoa, ajattelin kyllä maaanantaina yrittää jos sais aikaistettua pikkuisen, noooh,mukavaa lauantaita kaikille tasapuolisesti!! :wave:

kipperi ja pikkukaveri 5+1

Huomenta kaikille ja tervetuloa uusille!

Maltti on valttia, sanoisin tässä vaiheessa kaikille. Ihan normaalia ettei oireita vielä sen kummemmin ole, niin alussa kaikki vielä mennään! Mulla molemmissa edellisissä raskauksissa alkanut enemmän oireilemaan siinä viikon seitsemän hujakoilla / jälkeen.

Tänne ei ihmeitä, ehkä sellaista pientä ellotusta ollut ilmassa ja jokusen kerran olen yökkinyt, mutta varsinainen pahaolo antaa kyllä vielä odotuttaa itseään. Vatsa on iltaisin tavattoman turvoksissa, mikä ärsyttääkin vähän. Rinnat ihan aavistuksen ehkä turvonneet ja nännit vähän arat. Ihan vähän verestävää valkovuotoa on ollut muutamana päivänä. Sitä jo odottelinkin, kun on aina aiemminkin ollut ekoilla viikoilla - olin jo vähän huolissani kun sitä ei heti plussaamisen jälkeen näkynyt. Musta se on niin selvä raskauden merkki mulla ainakin!

Mukavaa viikonloppua kaikille ja koitetaan olla murehtimatta. Ei nämä asiat omissa käsissä ole kuitenkaan, vaikka mitä tekisi! :heart:

-MayBeibi 5+4

Yhteistyössä