Huhtikuiset 2010

Hei kaikille!
jaksaisi varmaankaan joka ilta ja vaan siitä
Kiva tullaa tänne foorumin ja puhua avoimesti siitä salaisuudesta, siitä kun ei tiedä kuin meis. Eikä hän varmaankaan jaksaisi joka ilta vaan siitä pienen-pienestä kuplasta mahassani puhua.

Peloista... en pelkä kovasti, mutta tavallani kuitenkin pelkään. Kohdunulkoista raskautta, keskenmenoa, kehitysanomaliata (ja että joututtaan keskeyttämään - ja että itse joutu päättämään, keskeytettäänkö, esim. Down...). Ja keskosta, pikkukeskosta pelkään, ja että lapsi on sairas. Ja sitten pelkään, että kuolen ja mies jää lasten kanssa - eihän hän pärjäisi... Ne huolet on usein meielessä, ehkä siksi, että työni takia olen nähnyt kaikenlasta. Mutta en pelkä niin paljon, että se haittaisi jokapäivästä elämääni.

Oireita ei ole edelleenkään. Siitä osaan kuitenkin olla iloinen, edellisissä olen niin pahoinvoiva ollut, että on vaan onni ja ilo olla jatkuvasti yökkäilemättä. En kuitenkaan toivo, että tä hyvä olo jatkuisi - jos raskaus jatkuu, tulee pahoinvointi joka tapauksessa.

Mukavaa jatkoa kaikille, toivottavasti kenenkään ei tarvitse tästä lähteä ennen aikojaan!
 
Anteeks et tunkeuduin näin pinoonne käymään :ashamed: mut halusin tulla kommentoimaan happpikselle kun ollaan yhdessä tuola +35v pinossa kuumeiltu eli happis toivotaan et olisi ihan vaaraton juttu ja jäänyt siihen yhteen kertaan :hug: :hug: Tulen sit illalla kurkkimaan kuulumisesi, voimahaleja sulle :hug: :hug:

Onnittelut kaikille plussanneille :flower: :heart: Yrittäkää nauttia raskaudestanne, helpommin sanottu kuin tehty, itsekkin mietin päivittäin et onko tuola masussa ketään ja eka nlakin vasta ensvkon maanantaina mut meillä neuvolassa ei edes yritetä veilä kuunnella sydänääniä kun aataminaikaset laitteet eli vielä pari viikkoa saan odotella ainakin kun sit lääkärinvola :ashamed:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 8+0 :heart:
 
Toivottavasti happihyppy kaikki on ok. :hug:

Täällä eilen oli lähes oireeton päivä ja tämäkin aamu alkoi ihan hyvin. Toivottavasti meneekin hyvin, koska tänään pitäis olla toimistolla.
Rinnat ovat kyllä arat ja todella selvästi turvoksissa. Mies totesikin aamulla ettei enää pysty puhumaan minulle katsomalla silmiin vaan katse hakeutuu alemmas. :D

 
Toivottavasti on harmitonta, happihyppy! :hug: Tai siis toivottavasti ei ole vakavaa, kyllähän tuo harmia ja huolta aiheuttaa, vaikkei olisikaan kyse mistään ikävästä. Olisivatko nuo aikaisemmat ikävyydet jättäneet jälkensä kohtuun ja aiheuttaisivat nyt vuotoa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja happihyppy:
:eek: Tuli ruskeaa limaista verta paperiin :eek:
Pitää kertoa sulle oma kokemus tuosta.Mulla viime odotuksessa alkoi vuotamaan ensin just tuollasta ruskeaa vuotoa viikolla 6.Sitä vuoti ja syytä ei löytyny.Viikolla 12 vuoto muuttui kirkkaaksi vereksi ja sitä jatkui jonkin aikaa.

Vähän ennen ultraa viikolla 17 huomattiin että kohdussa oli kaks istukkaa.Eli se oli ollu kaksos raskaus josta toinen alkoi vuotamaan/kuivumaan pois.

Synnytyksessä piti muistaa itse sanoa että sielä on toinenki istukka ollu että tulee varmasti kaikki pois.

Vuoto ei välttämättä tarkoita siis keskenmenoa,tottakai se pelottaa ja huolettaa mutta sun hurjiin istukkahormoni määrät huomioon ottaen,sopis tuohon.Mulla oli nimittäin kanssa aika hurjat nuo lukemat heti alussa.

Tuossa mun kokemus jos yhtään helpottais. :hug: :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kerttuli-79:
Ilmoittaudun myös :) Samat onnen ja pelon sekaiset fiilikset myös täällä, kun tuntuu olevan kaikilla muillakin. Ensimmäinen olisi tulossa, LA 2.4 ja Seks...
Hih! Me saatetaanki olla sitte samaa aikaa,samalla laitoksella :D Mun lask.aika 1.4 :D :wave:

 
Kiitos lohdutuksista :heart: . Pelotti aamulla nousta ylös, että mitä sieltä hulahtaa. Edelleen tulee ruskeaa paperiin, mutta ei enää niin paljon. Huolestuttaa, kun siinä mun ainoossa onnistuneessa raskaudessa (kaksoset) ei tullu yhtään verta missään vaiheessa ja näissä epäonnisissa on sitte tullu =( Ei tässä auta muu kuin odotella. :ashamed:
 
Sain eilisen hCG: n ja se oli huimat 7926 (4+5). Ton mun laskurin mukaan mennään normaalin yläkäyrän yläpuolella jo. Soitin polille, että jos pääsisin aiemmin ultraan kuin vasta 3 viikon päästä. Kerroin vuodoista. Lääkäri soittaa mulle huomenna. Meen tietty päivystykseen, jos alkaa vuotaan kovasti... Ihanaa, kun ne ottaa vakavissaan, eikä vaan taputa päähän. Sano se hoitaja tietty, että kaikenlaiset tuhrut ja vuodot kuuluu normaaliinkin raskauteen.
 
happihyppy: Toivottavasti pääsisit ultraan aiemmin. Toivotaan vaan edelleenkin ettei mitään hätää. :hug:

Mä ite olen taas tämän aamun lueskellut netistä keskenmenoista. Voi miksi mulla on tää pelko näin voimakas! Lähinnä nyt olen tutkinut sitä että kun mulla on todettu toisella puolella pco ja ykskaks muistin että olen jostain lukenut että keskenmenot ovat yleisempiä pco:ta sairastaville. Nyt sitten hölmönä etsin tuosta tietoa. Onhan niitä hyviäkin kertomuksia mitä löysin, mutta on niitäkin joilla on ollut useita keskenmenoja.
Ja olen huolestunut kun mun oireet ovat hävinneet. Ei pahoinvointia, ei pyörrytystä, ei vatsasta nipistelyjä. Ehkä vähän turvonnut olo alavatsassa ja ne rinnat ovat kipeät ja naama täynnä finnejä. Mutta nuo mun oireet on niin samankaltaiset kun menkkaoireet. Mä oon ihan hölmö kun mietin koko ajan kaikkea, mutta tätä tää on kun ei ole tarpeeksi töitä. :D
 
Oikein kun muistelen niin esikoista odottaessa ainakin jossain vaiheessa tuli kans rusehtavaa vuotoa. Paniikissa silloin soitin neuvolaan ja sanoivat että kuuluu asiaan.

Silloin kyllä jossain vaiheessa alkoi ärsyttämään kun kaikki omasta mielestä huolestuttavat asiat kuului normaaliin raskauteen.

Olen kyllä huomannut että kun osaa olla huolehtimatta niin on paljon parempi olo, siis henkisesti.
Raskauden aikana tulee vastaan niin paljon asioita mistä voisi olla todella huolissaan tai vaan vähän huolissaan että jos kaikkia alkaisi murehtimaan niin eihän tästä ajasta pystyisi mitenkään nauttimaan.

Nauttikaa naiset tämän hetkisestä tilastanne ja murehtikaa sitten kun on oikeasti aihetta murehtia.

Aurinko paistaa ja on lämmintä, lapset kahden vesiämpärin kimpussa pihalla, täytyy varmaan mennä vahtimaan että pysyvät hukkumatta.. (sekin vielä )
 
Voi kun osaiski olla murehtimatta. Eka raskaudessa en juurikaan murehtinut, vaikka kyseessä oli riskiraskaus (kaksoset siis) ja vauvatkin syntyi 2 kk ennen aikojaan. Tokassakaan en murehtinut ennen kuin oireet katos ja kolmas olikin sitten jo yhtä murehtimista. Se murehtiminen oli siinä kyllä onni, sillä pääsin tutkimuksiin ja hoitoon ennenkuin kauhee verenvuoto olis alkanu. Nyt on tilanne se, että on tullut jo hiukan punaistakin verta, vaan ei tässä auta kuin odotella. Hapsiaiselle sanoisin, että se rintojen kipeys riittää oireeksi. Ei se pahoinvointi ole joka päivä samanlaista, eikä mahassakaan aina nippaile. Toivottavasti helpotti edes vähän :heart:
 
Helpottaa se sen vähäsen. Kiitos. :heart:

Pitääkin olla vaan tällainen stressipeikko joka pohtia jokaista asiaa sadalta eri kantilta ja yleensä aina vielä ikävimmän asian mukaisesti.

Pidetään peukut pystyssä että kaikki me ketjulaiset ollaan täällä keväälle asti! :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tohelin:
Mie puutun vielä listoilta :whistle:

Tohelin 1.4.2010 SEKS Kahdeksas :wave:
Kuka on Sabfo? :LOL:

Olin matkoilla, en päivystä täällä netissä =) Muutenkin noihin päivityksiin voi tulla taukoja koska en pääse aina koneelle. Mutta kaikki muutokset kyllä huomioidaan ajan kanssa.

OT: ei mitään uutta mahan alla. Tervetuloa uudet!

Happihyppy - oletko huomannut että täällä on ketju myös km:n jälkeen plussanneille? Siellä riittää vertaistukea varmasti enemmän näihin huoliin. Mulla ainakin niitä on ihan eri tavalla nyt kuin ennen km:a koetuissa raskauksissa ja se on ihan normaalia :hug:

 
Toivottavasti happihypyllä menee kaikki hyvin! Pidettään peukkuja!

hapsiainen - ei pitäisi olla PCO munasarjoja omistavilla enemmän keskenmenoja, raskaaksi tulo vaan voi olla kinkkinen, kun ei ovuloi niin hyvin.

Minä huomasin tänään katselevani mielenkiinnolla jonkun isomahaisen naisen äitiyshousuja, että minkänlaiset nuo mallit nyt on. Enkä muista, että olisin esim. 3kk istten synnyttäneen kaverin vatteisiin kertaakaan mitään huomiota kiinnittänyt, en edes musita, mitä hänellä yleensä oli päällä. :kieh: 4 ja 6 v takaisia vaatteita on laatikollinen niitäkin, mutta ainahan sitä uusia pitäisi osta.

Eikä oireita ole vieläkään, ei mitään!
 
Tänään siis käyty neuvola psygologilla juttelee aijemmasta km ja tästä raskaudesta joka pelottaa niin paljon.. ens viikolla uudelleen..
teki hyvää saada purkaa sydäntä ja niitä ajatuksia joita miettii..

Sitten soitin hetki sitten neuvolaan ja juttelin sen hoitajan kanssa.. kysyin suoraan että pääsenkö varhasultraan kun olen niin stressantunut ja peloissani.. se sanoi että ei onnistu kun vaikka se laittais lähetteen niin se tulis takas sieltä ja ei hyväksyttynä..

Mutta muuten oli tosi mukava hoitaja.. harmi ettei ole mun neuvolan hoitaja..
Rauhoitteli mua ja niinpä mä nyt yritän nauttia tästä oireettomuudesta..

Varasin sitten varhaisultra ajan yksityiselle 13.8 sillon pitäsi kai olla rv7+6 .. maksaa noin 80e kelakorvauksien jälkeen.
Kai mä vaa pariviikkoa jaksan odottaa..
ens viikko menee kuitenkin nopeesti ja sit on jo 11.päivä neuvola jne.. :)
Yritän nyt olla ajattelematta sitä että entä jos kaikki ei ole hyvin.. kun en voi sitä murehtimalla parantaa sitä asiaa.. jos kaikki ei oo hyvin niin sit ei oo ja se tulee kuitenkin sattumaan saman verran vaikka valmistaisin jo itteeni nyt siihen..
Enkä mä voi viellä tietää onko.. kaikkihan voi olla ihan hyvin hyvin.. <3
Miltäköhän tollon se pieni näyttää.. ?


tiitu ja nasu rv 5+6
 
Mirabel, tuo sinun kommenttisi minulle aiheutti sitten valtavan itkupuuskan, mutta valoi se kyllä taas uskoa tähän. :heart:

Tänään ollut muutenkin itkuherkkä ja kiukkuinen ilta. Tuntuu ettei mikään mene niinkuin haluaisin, äkkäilen ja kiukuttelen kuin pahainen kakara. Kai nääkin sitten jotain oireita lienee. Tässä yksi esimerkki illan kiukutteluista, piristykseksi teille muille. :D
Meillä on muuttohommat käynnissä ja pesin sitten jääkaappia, samalla kun pakastin oli sulamassa. Pakastimen alla oli vati johon sulamisvesi valui. No se mun jääkaapin pyyhkimisrätti tippu sinne vatiin, räjähdin samantien. Ensin paiskasin lattialle käsistäni jääkaapin ritilän, poljin jalkaani maahan ja aloin itkemään. Mies repesi nauramaan joka tietysti sai mut itkemään entistä enemmän. Sitten kun se yritti siinä lohdutella mua, niin itekkin aloin jo nauramaan. On nää kyllä aikamoisia mielialanheittelyjä. :LOL:

Meillä on tiitu muuten samana päivänä varhaisultra, me mennään myös yksityiselle. :) Ja viikkojakin suunnilleen saman verran. Kovasti odotan että aika menisi nopeasti siihen. Mun ensimmäinen neuvolakäynti on nimittäin vasta sitten elokuun viimeisellä viikolla ja tämä terveyskeskuksen tarjoama ultra on sitten syyskuun ensimmäinen päivä.
 
hapsiainen hei kiva, sitten voidaan täällä jännäillä yhdessä.. Mua pelottaa ja jännittää se ultra.. että entäs jos ei oo kaikki hyvin mutta sit koitan kyl samalla olla aattelematta negatiivisesti.
Ai sä tiedät jo sen sun np ultra ajan.. asutko missä kaupungissa..
Mulla sanoi neuvolan hoitaja tänään että mulla olis varmaa sitten se np ultra elo-syyskuun vaihteessa. :) voikun olis jo elokuussa<3
 
Kyllä muakin pelottaa ja jännittää. Haluaisin vaan niin kovasti päästä jo sinne, mutta tuota aiemmin siellä ei ole oikein mitään nähtävää eikä kuultavaa. Toivottavasti tuolloin kuitenkin saisi edes ne sydänäänet kuuluviin.

Asun Jyväskylässä ja samalla kun varasin neuvola-aikaa niin varasivat mulle ultra-ajan. Tuntuu vaan niin tuhottoman pitkälle ajalle odottaa syyskuulle sitä. Pelkään myös sitä että tuossa varhaisultrassa olisi kaikki ok ja seuraavassa sitten ei olisikaan. Tiedän että on ihan turhaa murehtia etukäteen, mutta en vaan voi itselleni mitään. :(
 

Yhteistyössä