Huhtikuiset 2010

Huhtikuinen 2009 tuli fiilistelemään kun pinon huomasin. Niin se vaan aika menee hurjaa vauhtia ja vuoden takainen plussa tuossa jo jokeltelee ja hymyilee leveästi oppien koko ajan kovasti uusia taitoja. :heart:

Oikein paljon onnea teille huhtikuisille 2010 tälle taipaleelle. :)

Ruttana & pikku neiti 3kk 13pv :heart:
 
HCG oli hurjat 3519!!!!! Laskin, että tuo oli oviksesta 21 päivää ja yhden hCG laskurin mukaan (http://babymed.com/Tools/pregnancy/hcg/Default.aspx) mennään yläkäyrällä. Tän päiväsen lukeman saan huomenna. Jos on noussu niinku pitääki, niin on huomenna jo 5000. Toivotaan, että on noussu just sopivasti. Rupes hiukka mietityttään, että jos on vaikka kaksoset...

Ootteko muut käyneet hCG mittauksissa? Millasia lukuja?

 
Hei!
Ilmoittaudun minäkin mukaan. Tähän asti olen asunut kilpailevassa foorumissa, mutta tuo on teknisesti niin huono enkä päässyt tunnuksillani enää sisällekään, joten päätin muuttaa tänne. Toivottavasti pääsen porukkaan mukaan!

Kuukautisista laskettu aika 1.4.09, mutta 8kk (eli horm.kierukan poiston jälkeen) oikeasti selvästi lyhyempi kierto (23-27), eli oikeasti saataisin olla maaliskuinenkin. Kolmosta toivottaan, edelliset 3v ja 5v. Lauantaina (kp.31) tein testin, ja antoi kyllä 2 selvää viivaa. Oireita ei ole mitään, ei yhtään mitään! Ei palele, ei väsytä, ei yököttä, ei turvottaa, ei ole poikkeavaa nälkää eikä mielitekoja, ei siis yhtään mitään. Neuvolaan soitan vasta, kun vielä viikko-pari menee, en uskalla ennen liikaa toivoa. Varmaankin tarkistuttan ennen myös ultraäänellä, että siellä ollenkaan elämää löytyy.
Eli tietoni listaan:
Mirabel - 1.4 - ? - kolmonen

T.Mirabel 4+5

 
hienot lukemat happihyppy!!

mä tunsin tänään ekoja alamahanippailuja, joita oon kyl tuntenu jokaisessa raskaudessa alussa, tähän mennessä ei muita oireita ole.. mut eipä mul oo oikeestaan ollu muistakaan..
sellanen säännöllinen alamahajomottelu (vähän ku menkat ois alkamassa) ja rintojen aristelu on alkanu muissa raskauksissa siinä rv5-> joten sitä sit odotellessa..
mielellään ottasin vaik sellasta vienoa säännöllistä pahoinvointiaki :LOL: ni tietäs ainaki et kaikki on kunnossa..
 
Onnea happihyppy hyvistä lukemista. :flower: Mun käyttämässä taulukossa ( http://www.bobrow.net/kimberly/birth/hcglevels.html ) olet kuitenkin siellä puolivälissä noilla päivillä. Älä nyt koko maailman murheita ja huolia kasaa niskaasi, aina löytyy uusi ahdistus jos vaan etsii. (helpommin sanottu kuin tehty) :hug:

Tervetuloa taas uusille, meitä alkaa olla jo monta! :flower:

Tein uuden predictorin testin nyt, kun alkoi kasaantua hirveä huoli siitä, ettei sitä kuuluisaa Toista Viivaa enää näkyisikään, mutta kyllä se sinne ilmestyi. Tuli helpotusitkukin, ja tunsin itseni maailman hömelöimmäksi turisakkeeksi kun esittelin ensin miehelle tuossa olkkarin lattialla kädet ja helmat täynnä raskaustestejä analyysien kera ja aloin sitten vollottamaan tyhmyyden tunnettani... Jaa mitä mielialan vaihteluita? :LOL: Ei meillä vaan... :saint:

Muuten omaa napaa vain janottaa ja tissejä juilii, ei ihmeempiä olotiloja vielä ainakaan. *puunkoputtamio*

Hyvää yötä kaikille tasapuolisesti.

-MM&Jekku- "4+1"
 
onko kenelläkään kokemuksia lääkkeellisestä raskauden tukemisesta? esim. asetylisalisyli (aspirin) tai progesteroni? ajattelin soitella huomenna neuvola-aikaa ja kysellä oisko aiheellista kahden perättäisen kmn jälkeen saada jotain raskautta tukemaan.. luin monilta foorumeilta et jotku ominpäinki alottaneet mini-aspirinit rv12 asti..
 
Uskomatonta se on aina kun plussan testiin saa :D Nyt vaan innolla Huhtikuuta odottelemaan.Mä ainakin tuskin maltan odottaa et masu alkais näkyä. :D

Mun laskettu on;
01.04.2010 SEKS Kahdeksas

:wave:

..Teille jotka pelkäätte oireiden puuttumista.Ei kannata pelätä,mulla on mahtunu joukkoon niin erilaisia raskauksia,joskus on saanu kyökkäillä läpi odotus ajan ja joskus taas nauttia raskaudesta ilman oireita.

Oireiden puuttuminen ei tarvi tarkoittaa mitään huonoa.Joten kaikki vaan iloitsemaan plussasta kun sellaisen on saanut :) :wave:

Minkä ikäsiä teidän muiden nuorimmat lapset on?Mä oon varmaan hullu,nuorin 10kk :D :D :heart:
 
B) Meitähän on jo monta. Mäkin oon jo vähän rauhoittunut (mies onnistu rauhoittamaan). Vaihteluväli hCG:ssä on tosi iso ja olihan mulla viimeksikin siellä yläkäyrällä ja vähän ylikin (tosin 2 raskauspussiakin). Lisäksi sain ovisplussan kahtena päivänä, joten jos mulla tuliki taas kaksi munasolua. Meen tänään uusintaverikokeeseen ja soitan neuvolaan.

Vautsi tohelin, jo kahdeksas tulossa! Teillä on varmasti tohinaa kotona :D . Mun lapset on jo 12. Yritetään iltatähteä (tai -tähdistöä)

:heart: happis 4+5
 
Mulla on taas tänään hieman vaikea päivä.... tuntuu ihan epätoivoiselta ja pelkään niin paljon että saan taas keskenmenon. Musta tuntuu että mä en ole raskaana ollenkaan, ei yhtään mitään oireita, paitsi vähän rinnanpäät kipeät, siinä kaikki! Miten tässä pystyisi vaan elämään päivän kerrallaan murehtimatta etukäteen asioita!

Tupu 5+1
 
:wave:
Vielä uusi ilmoittautuu mukaan.
Aamulla testiin ilmestyi ne maagiset kaksi viivaa. Kp 32/30.

Olo on vähintäänkin sanottuna epätodellinen, ekasta kierrosta nappasi tällä kertaa.
Esikoista 08/04 tehtiin 1,5vuotta
Kakkosta 12/05 lähti heti kun oli mahdollista ei ei menkkoja
Kolmosta 09/08 yritettiin 3kk
Nyt raskaus taas alkoi heti kun annettiin lupa.

Joten Tohelin kanssa samaa hulluutta kun nuorin on vasta kohta 11kk niin uudelleen vaan raskaaksi.

Tuleva hieman pelottaa, jaksamisen kanssa lähinnä mutta täytyy pitää mielessä että lapset on vain pienen hetken pieniä ja sitten jo taas helpottaa.

Mutta eipä nyt muuta, nuorimmainen kaipaa huomiota :wave: :wave:

KiiajaVille 4+4

KiiajaVille - 3.4. K-PKS - neljäs
 
Tiedän tunteen Tupu :heart: . Mäkin oon täällä tuhka tiheään superpaniikissa, vaikkei se mitään auta. Mulla on sellanen olo, että jos alan uskomaan tähän raskauteen, niin sitten se heti menee kesken. Viimekski kävi niin, että just kun en enää kauhulla tsekannu vessapaperia, niin sitten sitä verta tulikin. Eihän noilla asioilla oikeesti ole mitään yhteyttä, mutta silti... Sulla on kuitenki rinnat vähän kipeet, joten oireita on =) . Kyllä se oksuolokin sieltä vielä tulee parin viikon päästä viimeistään ;)
 
Kivaa meitä on paljon täällä!

Mä pelkään kans keskenmenoa. Tämä on ensimmäinen raskaus, en ole keskenmenoja kokenut, mutta liian läheltä niitä nähnyt. Tuntuu että ystäväpiirissäni jokainen jolla on lapsia on kokenut ensin keskenmenoja. Nyt yksi hyvä ystäväpariskunta on viimeisen vuoden yrittänyt lasta, mutta raskaudet päättyvät aina kesken.
Itselläni on se pelko jo senkin takia, että luulin aina etten voi lapsia saada. Jotenkin nyt en osaa iloita tästä että olen edes plussannut. Se on minulle kyllä jo puoli voittoa että olen saanut positiivisen tuloksen ihan luomumenetelmin. Yritän vain kovasti olla miettimättä asiaa ja yritän kovasti iloita siitä että olen onnistunut kuitenkin tulemaan raskaaksi. :)

Mulla on tänään oireiden suhteen ollut helpompi päivä. Aamulla oli vähän etova olo kun heräsin, mutta lähes purkillisella mehua se helpottui. :D
Tänään teen töitä kotoa käsin joten ehkä se ettei tarvitse jännittää etooko vai ei, niin helpottaa jo olooni. Taitaa olla välillä niin psyykkistä tuo mun etovuus. :D
Mahassa nipistelee välillä vähän ja rinnat ovat kyllä aikamoiset. Mies sanoo että ne kasvaa silmissä. Ne on kyllä todella turvoksissa ja todella kipeät.

Kaikista pisimmän kierron mukaan mulla voisi alkaa vasta huomenna menkat. Itse asiassa edellinen kiertoni oli 43 päivää ja huomenna tulisi taas tuo 43 päivää täyteen. Jotenkin siis päässä on se että jos nyt kuitenkin huomenna alkaa menkat. Pitäis varmaan tehdä päivittäin se testi niin pysyis mielessä että kaksi viivaa siinä oli.
 
Tupu Mulla on ihan sama juttu! ei oo oireita ei.. vaikka kuinka yritän miettii että jospa niit olis.. turvottaa kyllä Mutta ei muita tuntemuksia masussa.. :O rinnat on kai vähän turvonneet mutta ei arat iltasin ehkä vähän on sillee että rinnanpäät on kipeet..
Huolestuttaa kauheesti että jospa en olekkaan raskaana kun kai nyt jotain oireita pitäsi olla jo kun seitsemäs viikko alkaa kohta.. huoh..


tiitu ja nasu rv5+5
 
Tervetuloa uusille, ihanaa kun meitä on täällä jo niin monta!

Isosisarusten ikää kyseltiin, meillä kuopus on jo +2v. ja esikoinen +5v. Eli ihan inhimillisillä ikäeroilla mennään, itsekin toivottavasti jaksaa. ;)

tiitu87: Ihan normaalia ettei vielä mitään tunnu. :hug: Mulla on oireita toistaiseksi melkein jatkuva pissahätä, mikä voi johtua myös siitä että mua janottaa kovasti ja juon suht paljon (normaalisti en ole kovin janoinen ja juonkin tosi vähän). Mulla on myös hillitön nälkä, mikä on ihan tuttua edellisistä odotuksista. Eka on muutaman viikon kauhea nälkä ja ruokaa uppoaa ja sitten alkaa se oksentaminen. Ja aina siinä menee hetki ennenkuin osaa pelata sen kanssa oikein (eli ei vedä heti mahaa täyteen ja juokse sitten oksentamaan, vaan koittaa vähän säännöstellä paremmin :LOL: ). Tissit on suht normaalin tuntuiset, ehkä ihan pikkiriikkisen turvonneet ja vähän sellaista jännää kihelmöintiä tuntuu välillä. Alavatsalla tuntuu myös selvästi sellainen pieni paineentunne ja kihelmöintiä.

Oon koittanut nyt katsoa vähän mitä suuhuni laitan. Syödä vihanneksia ja silleen, koska se ei sitten välttämättä hetkeen onnistu kun iskee se pahoinvointi (jos tämä nyt menee samalla kaavalla kuin edelliset). Samoin aloitin raskausvitamiinin ottamisen, mulla tuppaa normaalistikin olemaan toi hemoglobiini todella alhainen ja raskaana ollessa se laskee vieläkin alhaisemmaksi. Viimeksi pystyin lykkäämään raudan aloituksen melko myöhäisille viikoille, kun söin tota vitamiinia alussa niin ahkerasti. Nyt voisin vaikka syödä koko raskauden, jos sitten ei tarttisi vetää sitä rautaa sellaisenaan pelkästään.

Miten tuota pientä tuolla mahassa voikin jo nyt rakastaa niiiiin paljon. :heart:

-Maybeibi 5+1?
 
Tunteet on tämän päivän aikana olleet mekoista vuoristorataa, älyttömästä onnelisuudesta pakokauhuun mutta eiköhän se kuulu asiaan.

Kuopusta odottaessa kyllä vannoin että on viimeinen raskaus, sen verran voimakasta oli raskauspahoinvointi, lisäksi kamalat kivut joihin ei oikeastaan ollut "oikeaa" lääkettä.
Nyt kipu on onneksi laantunut, ja olen pystynyt jo melkein lopettamaan kipulääkityksen kokonaan.
Muutama tabletti enää jäljellä ja vieroitus on onnistunut. Ennen raskautta näin vähäisellä lääkeannoksella en olisi normaalisti pystynyt toimimaan normaalisti. Nyt kipua ei ole =)

Se lääke mitä muutaman kuukauden söin edellisessä raskauksessa olisi pahimmillaan aiheuttanut selkärankahalkion vauvalle mutta onneksi sitä ei tullut, kiitos hyvän onnen ja foolihapon. Nyt ei siitäkään onneksi tarvitse huolta pitää.

Mulla on siis neuropaattista kipua oikeassa kädessä, pahimmillaan kipu oli semmoista että kuorittuani muutaman perunan itkin kivun vuoksi. Alkuraskaus oli todella tuskaa viimeksi, sen vuoksi mieskin oli hieman epäileväinen tämän nelosen suhteen jurikin mun kipujen vuoksi ja sitten myöhemmin arjen pyörittämisen kun jaloissa on 4 alle 6vuotiasta.

Esikoinen tosin aloitaa päivähoidon maanantaina joten hieman helpottaa, keskimmäinen voi käydä kerhossa 2 kertaa viikossa ja sitten jos vielä oikein väsyttää niin muinapäivinä läheisessä puistossa on parkkitoimintaa = puistotädit hoitaa lapset klo 9-12 maksu 2e/lapsi. Omat eväät mukaan, meidän lapset on ainakin tuosta tykänneet tosi paljon.

Kuopuksen kanssa voi sitten vaikka ottaa ne päikkärit jos on tarpeen.

Paino on kesän aikana noussut jo ihan kiitettävästi joten nyt täytyy taas ryhdistäytyä ja olla tarkkana herkkujen kanssa mitä suuhunsa pistää. Vihanneksia lisätä ja muita sitten puolestaan vähentää.
Edellisessä raskaudessa hyvää oli se että olin töissä ja ruokalassa tajusin täyttää lautasen oikein joten kiloja ei pahemmin tullut. Mutta nyt kun on kotona niin on herkemmin vaarassa sortua.

Mutta pyykkikone on pessyt joten uutta kehiin..
 
mulla kans kuten monilla näköjään täällä, on kova keskenmenonpelko, johtuen varmasti siitä että kaksi edellistä raskautta ovat menneet kesken ja niiden välissä oli vielä pitkä, vuoden yritys.. :/ välillä olo on tosi tuskainen.. välillä en oikein tahdo muistaa koko raskautta.. en oikein uskalla alkaa uskomaan tähän raskauteen, kuten happihyppykin tuolla pohti, jos sitten meneekin kesken.. en varmaan osaa rauhoittua nauttimaan raskaudesta ennen kuin ensimmäinen kolmannes on takanapäin.. :/
viimeksi ehdin jo huokaista helpotuksesta kun varhaisultrassa näimme pienen sykkeet rv7+2, mutta kuitenkin rv9+6 neuvolassa sykkeitä ei enää saatu kuuluviin, pikkiriikkinen oli kuollut.. :(

mullakaan ei ole oikeastaan mitään oireita.. mies sanoo että rinnat näyttävät turvonneilta, mutta itse en ole muutosta huomannut.. edellisessä raskaudessa rinnat kyllä turposivat rv5 lähtien ihan huomattavastikin ja aristivat ja niissä oli myös sellaista "maidonnousutunnetta" (ne joilla lapsia on tietävät ainakin mitä tarkoitan :D )

minä olen kans ajatellut käydä ostamassa nyt raskausvitamiinia, tiedä sitten onko siitä sen kummempaa apua kuin normaali vitamiineistakaan, mutta ovatpa ainakin suunniteltuja juuri raskaanaoleville..

meillä esikoinen täyttää lokakuussa jo kolme.. niin nopeasti se aika menee :/ vastahan hän oli vielä pienen pieni vauva.. toisen yritys aloitettiin kun esikoinen oli vuoden ja tuossa juuri laskeskelin että jos ensimmäinen raskaus olisi jatkunut niin kuin olisi kuulunutkin, meillä olisi nyt pian 9kkn ikäinen napero.. :/ mutta kaikki (ja varsinkaan perheenlisäyssuunnitelmat) ei mene aina niin kuin suunnittelee.. :(


jos ketään kiinnostaa niin olen aloittanut oman blogin kirjoittamisen, lähinnä puran sinne omia tuntojani yritykseen ja raskauteen liittyen, voitte käydä vilkuilemassa ja vaikka kommentoimassakin..
http://papulaisenodotus.blogit.fi/


kellopeliappelsiini ja papu 4+1
 
moi kaikille ja tervetuloa uudet!! =)
sympatiat MolliMeloonille, samalla lailla itse olisin testaamassa joka päivä että vieläkö ne kaksi viivaa ilmestyy, mies pitelee jaloista kiinni etten juoksis apteekkin ja kaivais koko ajan jo tehtyjä plussa testejä sen nenän eteen että kato nyt eikös tämä nyt totta ole.. :LOL: ihan hirveästi pelottaa,että neljän viikon päästä mitään ei löydykkään, kun ensimmäisen kerran pitäisi niitä sydänääniä kuulostella...tämä on niin piinaavan pelottavan ihanaa. :heart: minkä merkkisiä raskausvitamiineja ootte syöny? oon kuullu,että ladyitasta olis tullut joillekin huono olo, onko kokemuksia tai suosituksia mihin merkkiin kallistuisi?
mukavaa päivää kaikille. :)
 
Mää syön niitä multi-tabs raskausvitamiineja. Sain tokan hCG arvon. Se oli 4294 (4+4). Ekan ja toka välissä oli vajaa vuorokausi, joten nousu (3519) on kai ihan ok. Kävin tänään vielä kolmannessakin mittauksessa. Alkoi olla suonet niin ruvella, ettei meinannut tulla verta ja meitsi melkein pyörty. Nyt riitti verikokeet vähäksi aikaa :LOL: Kaipa sitä on raskaana :saint: , vaikka rinnat ei olekaan enää kuin hitusen kipeet. Mullakin on tiitu menkkajomotusta. Kaipa se on ihan ok.

Käytiin katsoon mulle uutta autoa, mutta pitää vielä kai odotella, kun ei tiedä, kuinka monta on tulossa jos yhtään :eek: Pitää odottaa tasan 2 viikkoa ja 6 päivää, että pääsee sinne ultraan.
 
hips..täällä keskenmeno käyny mielessä, pelkäämään en oo alkanu...sekun ei ainakaan asiaa paranna =) rauhallisin mielin siis...eri asia vissiin jos ois joskus kohdalle osunu, sitten voiskin pelottaa eri tavalla :( että ymmärrettävä pelko sinänsä...toivottavasti kelleekkään ei käy pahasti vaan kaikilla kestää pikkuinen matkassa...

ON: rv5+1 oisko se noin jos vikat menkat alko 29.6.09? ei meinaa osata laskea..mies ottaa alkoa ja nauttii lomasta ja mie kärsin TURVOTUKSESTA! liekkö muilla?? itekkin ajattelin katsoa mitä suuhuni laitan, painoa kun on jo riittävästi (ylipainoa siis)...minkä alan ihmisiä lie mukana, itse hoitoalan...mutta kai se on niin ettei suutarin lapsella ole kenkiä :LOL:
 
KMpeloista täytyy sanoa sen verran, että historiamme huomioon ottaen olen ollut käsittämättömän tyynillä mielin. En ole uhrannut itse asialle sille ajatustakaan, lähinnä on pelottanut se, että plussaviivat häipyisivät testeistä. Me siis teimme esikoista 2,5 vuotta, mistä viimeinen vuosi hoidoissa. Tähän aikaan sisältyi kaksi varhaista keskenmenoa, joista toinen alkoi hääpäivänämme. Olin ehtinyt kertoa äidilleni ja kaasolleni raskaudesta, joten vihkitilaisuus oli sävyltään aika harmaa. :/

Nyt esikoinen on 2v3kk ja edelliset positiiviset raskaustestit tein tuossa kesäkuun alussa. Ne plussat siis silloin haalistuivat ja hävisivät ihan oikeasti, eli täysin järjenvastainen ei tämä pelkoni siitä ole ollut. (En ollut kuullutkaan, että niin voisi oikeasti käydä ilman, että mitään muita merkkejä, kuten vuotoa, ilmenisi.)

Neila, Olisiko viikot sittenkin 4+2? Ainakin Aydin Tekayn kiekko näyttäisi sellaista lukemaa, ja samaa la:ta, kuin minkä itselleni päätin. =) (kierrostani kun ei ole mitään käsitystä mulla)
http://tinyurl.com/m72wpt

Löysin muuten aivan ihanan pienen riimitelmän, ilmeisesti jostain kirjasta lainatun, jonka ajattelin laittaa tekstiviestiin sitten kun haluan alkaa kertomaan ihmisille tästä raskaudesta:

"Äidin vatsassa on talo
jossa kasvaa vauva uus.
Pikkusisko vaiko veli.
Se on vielä salaisuus."

Olisiko ollut siis tuo Äidin vatsassa on talo sen kirjan nimi.

-MM&Jekku- "4+2"

*muoks. tinyurlasin tuon Aydin Tekayn raskauskiekkolinkin, kun ei mahtunut yhdelle riville.
 

Yhteistyössä