***HUHTIKUISET Marraskuussa***

Chiquita synttärionnittelut!

Mä en edelleenkään ehdi oikein kommentoimaan. Pitäis painua saunaan, katsotaan josko huomenna olen työkuntoinen niin kirjoittelen sitten töistä. Saa nyt nähdä miten käy ens yön unien, viime yönä valvoin puoli viiteen ja heräsin kuudelta, että ei kovin hyvälle näytä...
Ja tiedän että ens yön stressaan sitä että mitä jos en saa nukuttua ja en "pääse" töihin niin pomo repii pelihousunsa. En ikinä uskaltais ilmoittaa sille etten tule vielä töihin. :eek:

Ehkä mun pitää yrittää aamulla mennä töihin ja jos näyttää pahalle niin soitan sitten neuvolan soittotunnilla 11-12 terkkarille.

Mut nyt saunaan.

- Hapsiainen 22+4
 
Chiquita Onneksi olkoon synttäreiden johdosta! :flower:

Vieraatki oli ja meni. Tuli syötyä ittesä ähkyyn. Mutt nyt uppoudun sohvan uumeniin ja asennoidun nukkumaan ens yönä kunnon yöunet....ehkä. Aamuviikko ja sen tietää ettei nukkumisesta tuu mitään :/

JääKyynel ja Tuittu 21+5
 
Yeb
Chiquitalle täältäkin lämpimät synttärionnittelut :flower: Hyvä päivä kyllä liikkeiden tuntemiselle, ei ainakaan päivämäärä unohdu :)

Mullekin olis menny toi Piipan itsenäisyyspäivän toivottelu ihan läpi :D Mä ensin luulin että sekoilee raskausviikoissaan ja ihmettelin miten jotkut voi muistaa niin hyvin toisten viikot :p Että samaa dementiaa taitaa olla liikkeellä..

Feles
, mulla on ihan sama homma noitten pikkusen liikkeitten kanssa! Liikkeet tuntuu paljon harvemmin ja jotenkin vaimeempina kuin ennen.. Pitäny dopperikin kaivaa monesti jo esiin että saa huolen hälvenemään :ashamed: Tiedätkö onko sulla istukka edessä? Mulla on ja se vaimentaa kyllä mutta on silti hassua että näin erilailla tuntuu. Uskon että siihen vaikuttaa missä asennossa pieni on, ja voisikohan lapsivettäkin olla nyt senverran enemmän että liikkeet vaimenee? En tiedä mutta samaa oon ihmetellyt. Mieskin tunsi potkut ihan selvästi mahan päältä jo kolme viikkoa sitten mutta nyt ei ole kyllä enää kunnolla ja semmosina kovina iskuina bongannut.

Dagger, täältä löytyy yksi joka ei ole ottanut sikapossurokotetta :wave: Enkä meinaa ottaa sitten uuden aallon iskiessäkään. Otin kyllä tuolle vajaa 2,5-vuotiaalle esikoiselle.

Jaahas, nyt BB:n pariin!

Yeb 22+1
 
Argh, Kirjoittelin pitkät pätkät ja sitten nettihirviö vei tekstin jonnekin Matrixin syövereihin. :/ Siispä tyydyn tälläkertaa vaan merkkailemaan ja menen koittamaan josko uni tulisi törkeän kipeästä alaselästä ja lonkkasärystä huolimatta. (Piti sitten juoksennella tänään joulumarkkinoilla ja puuhata kaikkea muutakin ihan liikaa...)

Joulukuusen valojen alta hyvää ensimmäisen adventin loppua ja Chiquitallekin synttärionnittelut! :flower:

Bliss ja pikkuinen 20+2
 
Huomenet!

Uusi viikko edessä...Puolivälinpoksujille ja muillekin :flower:

Paluu arkeen on taas kurja, tuli nukuttua semmoiset 4h katkonaisesti. Ei ole mukavaa viikonlopun 11h unien jälkeen. |O Maha tuntuu viikonlopun aikana kadonneen. Liikkeitä tunsin mielestäni niin eilen kuin yölläkin. :heart:

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille, kohta on joulukuu! :wave:

Empuuu ja Anni/Elmer rv19+5
 
Käyn näköjään aika tasaisesti kerran viikossa kirjoittelemassa ja poksumassa :D

Juuri luin, mitä on kirjoiteltu, mutta unohdin jo. Siitä saankin aiheen raskausdementia (ei taida olla virallista diagnoosiluokitusta..) :D Hajamielisyys on vähintäänkin tuplaantunut raskauden aikana ja välillä "piuhat" on aika pitkät. Etenkin töissä menee moni kerrottu asia ohi jos pieni liikkuu...jotenkin automaattisesti keskittyy vain ja ainoastaan kuulostelemaan pienen pieniä potkuja :whistle: Joutuu sitten koko ajan pyytää toistamaan..

Liikkeitä tuntuu lähes päivittäin. Viimeisin viikko on ollut lähes kokonaan hiljaista ja välillä käynyt mielessä, että mahtaako kaikki olla hyvin. Eilen tuntui muutamaan otteeseen kunnon muksahduksia. Hauskaa sinänsä, että en ole tästä olotilasta milläänlailla iloinen kaikkine vaivoineen ja rajoitteineen, silti pienen potkut hymyilyttävät joka kerta :heart:
Paikkaakin tuo pieni tuntuu vaihtelevan, ensin majaili vasemmalla puolella, nyt aikalailla keskellä/ oikealla :)

Niin ja onnea mukavista ultrakuulumisista, itsellä rakenneultra viikon päästä... ja tietysti myöhästyneet synttärionnittelut Chiquitalle :flower:

epulis ja pieni 20+0 (puolivälipoks, jee :wave: )
 
Juu tosiaan, huomenna alkaa jo joulukuu :xmas: . Voin kyllä jatkaa edelleen päivittäjänä, ellei joku "vaadi" sitä itselleen iltaan mennessä ;)

Empuuu vähän riippuen pienen asennosta, niin mulla kohdun korkein kohta on tuntunut (ainakin muutamaan otteeseen) jo reilusti navan yläpuolella, ehkä 2 sormenleveyttä :eek: (mikä jättiläinen siellä oikein on, vaikka 20. viikollehan kaikkien vauvojen pitäisi kehittyä täysin samaan tahtiin..). Seistessä ainakin mun on vaikea täysin sanoa missä korkein kohta on, mutta maatessa kyllä hyvin löytää.

Chiquitalle myöhästyneet synttärionnittelut :flower:

Eilen illalla ehdin jo sanoa miehelle, että tässä raskaudessa liikkeet on tuntuneet tosi vähäisiltä verrattuna esikoiseen. No, eiköhän sen jälkeen tullut ainakin 10 selvää potkua tuonne alamasuun =) . Itse epäilen vahvasti, että istukka on ainakin osittain etuseinämässä vaimentamassa liikkeitä (np-ultrassa osa istukkaa siis oli eruseinässä), onneksi tämäkin asia selviää perjantaina rakenneultrassa. Ihanaa, nyt voi jo sanoa että se on tällä viikolla eli ei enää pitkää odotusta =)

Meillä esikoinen (kohta 1v10kk) tietää että äitin masussa on vauva. Sanoo välillä että "pois" ja "syntyy". Yritä siinä nyt selittää että vauva on vielä niin pieni ettei vielä tule (toivottavasti) pois 4-5 kuukauteen B) . Voi vain kommentoida siihen että "kohta".

Poppeliini 19+4

*muoks* se piti vielä lisätä, että jos rakenneultrassa saadaan selkeä tyttö/poikaveikkaus niin aion kyllä saman tien mennä kaupasta hakemaan jotain vaaleanpunaista/sinistä. Tuleehan veronpalautuskin samana päivänä :D
 
Poppeliini En mä tiedä osaanko mä niin tarkkaan tunnustella tuota kohtua, että voisin tarkkaan sanoa, missä se kohtu menee. :) Mielestäni se oli navankorkeudella. Voihan nuo erot johtua kai muustakin kuin vauvan koosta? Napa eri kohden mahaa?
 
***POKS*** ja omaa napaa..

Neuvolareissu tälle aamua tehty..

Kaikki vauskilla hyvin :heart:, sykkeet 140+ ja liikuskeliki kovasti ku kuunneltiin..
Painoo tullu +442g/vkoo kohti, joka kuulema ok.
Sf yläkäyrillä, mut terkka tuumas että normaalia tässä vaiheessa.
Rr 103/59 ja hb raudasta huolimatta sen kun laskenu.. nyt vaan 98!!! :kieh:
Pitää alkaa ottaan tuota Obsidania 2tbl/pv, toivottavasti vaan ei mee pötsi sekasin.. :x
Terkka puhui et ratsastus ois hyvä alkaa lähiviikkoina lopetteleen jo kokonaan.. :(
Miten mä maltan jäädä selästä pois, varsinki ku se ei oo viel tuntunu ees missään.. :p

Pitäs soitella vaik äippäpolille tai johonki ja kysellä vähä muittenki mielipidettä asiaan.. Toiset ku tuumaa et voi harrastaa niin pitkään ku hyvältä tuntuu ja toiset taas että ois hyvä jättää jo rv20 mennessä pois.. Haluaisin kuitenki puhelimenpäähän jonku asiantuntevan lääkärin enkä mitän terkkaa, hoitajaa tai tkn yleislääkäriä.. :whistle:

Pitäs varmaan kysyä mielipidettä vaikka hölkkäämiseen tai aerobikkiin ni sais "rehellisen" vastauksen asiaan ku tuntuu että periaatteesta jo jotku terveydenhoitajat tai lääkärit vastustaa nimenomaan tuota ratsastusta.. :p Kevyt hölkkä kun varmaan on pompotukseltaan lähinnä ratsastusta, ainaki mun kohdalla ku kyseessä tuttu hevonen, jonka liikkeitä osaa hyvin joustaa ja ennakoida..

Terkka puhui että pompottavassa liikkeessä on kuitenki se riski että istukka voi ennenaikasesti alkaa irtoon/repeen, joka kyl alko mietityttään..
Uskon et jos vointi pysyy yhtä hyvänä ku esikon raskauden aikaan läpi raskauden ni voisin ratsastaa varmaan aikalailla viimeiselle kolmannekselle saakka, mut tuo istukkahomma pisti kyllä miettiin.. :|

Kantovälineistä Esikolla oli Baby Björnin rintareppu, ihan surkee, en kyllä voi suositella kenellekään! Hartiat ja selkä oli hetkessä jumissa sen kans ja kantoasento vauvallekin on ergonomisesti ihan väärä!
Tälle aion hommata Tri-Cotti-liinat, periaatteessa pitkän kantoliinan tukevat ominaisuudet helpommassa käyttömuodossa. :)

Kestoista Esikon kans on osakestoiltu ja tän toisen kans jatketaan samaan malliin. Reissuilla ja yöllä kertikset, muuten kestot.



 
Heippa!

Chiquita Onnea eilisen johdosta :flower: Söpön synttärilahjan sait vauvalta =)

Täällä kuopus kuumeilee. Illalla valitti, että päätä särkee, muita oireita ei ole. Pitää katsoa, miten huomenna järjestyy työvuoroon meno, luultavasti soitan töihin, että tulen iltaan, kun mies kotiutuu aamuvuorostaan, myöhästyisin siis noin puoli tuntia. Vuorotyön etuja. Jos en siis nyt itse ala kuumeilla. Tuntuu, että tän raskauden aikana olen helpommin sairastunut kuin aiempien rask. aikana.

kellopeliappelsiini mä olen harrastanut hölkkäämistä edell. raskauksissa ja tässäkin niin kauan kuin on hyvältä tuntunut, esikoisesta kävin viimeisen kerran 32 vkolla juoksemassa lenkin. Kai ratsastuksessa on se riski, että kohtu joutuu "laukkaavaan liikkeeseen", jolloin sitten olis pieni mahdollisuus, että istukka irtoaisi. Luulisi silti jo tuntuvankin pahalta siinä kohtaa?

Poppeliini me juuri kuopuksen kanssa aamulla sängyllä makoilimme ja katselimme hänen vauvakuviaan. Maailman ihanin päivä se vauvan syntymäpäivä :heart: Hyvin muistaa sen onnen tunteen, joka on vähän epätodellistakin siinä alkuun. Kovasti kuopusta alkanut kiinnostamaan vauva-asiat, että mitä se vauva siellä vatsassa tekee ja miksi se potkii äitiä :D Ja tärkeimpänä kaikista, että hän sitten ainakin on vanhempi sitä vauvaa :D

Dagger mä käytän paria sellaisia löysempiä resorilahjefarkkuja, menee vielä hyvin. Viime viikolla sain kaverille myymänii farkkulappuhaalarit ja yhdet äitiysfarkut takaisin lainaan, ehkä niitä lappiksia voisin pian alkaa käyttämään, mutta noissa äitiysfarkuissa oli vielä paaaljon tilaa, eikä säätövaraa, joten niitä ei voi kyllä käyttää vielä. Muistelisin, etten viimeksikään noita farkkuja kauheasti käyttänyt samaisesta syystä =)

Jee, viikko enää rakenneultraan :D

siru 19+3
 
Täällä nyt töissä yritetään olla. Sain ihan suht hyvin nukuttua. Tai no hyvin ja hyvin, mutta viime ajan uniin hyvin. :D

Sinällään ois kiva olla töissä jos vaan jaksan ja pystyn niin ois päivissä jotain sisältöäkin ja jonkinlainen rytmi elämässä. Mutta katsotaan millaseks tää ilmapiiri täällä taas muodostuu.

Mulla on iltapäivällä pomon kanssa keskustelua mun tulevasta äitiyslomasta ja sit pomo lupas täyttää Kelaa varten tuon yhden lomakkeen. Nyt vaan pitää toivoa ettei pomo yritä sit kusettaa missään mitään. En oikein luota tuon toimintaan.. Yksityinen firma ja olen ensimmäinen koko firman historiassa joka jää äitiyslomalle ja sitten vielä kun pomo on pihi ja kiero kun mikäkin...

Vauvavakuutus
Meille ei ole vieläkään tullut hyväksyntää siitä vakuutuksesta. Ei kai se nyt oikeasti voi jäädä kiinni mun alkuraskauden yhdestä ainoasta antibioottikuurista virtsatieinfektioon sekä alkuraskauden pahoinvointilääkkeiden käytöstä??

Mulla on noi liikkeet ihan julmetun voimakkaita. :heart: Joka päivä pieni jumppailee melkoiset tovit. Näkyy oikein ulospäin kun tulee iskuja ja eilen illalla makasin sohvalla miehen takana niin se tunsi liikkeet omaan kylkeensä kun pieni potkiskeli. :D Naurettiin sille että minkähänlainen tuo on sitten kun on syntynyt, heiluu vissiin koko ajan. :D

Nyt pitää tehdä hetki töitä ja sitten lähden leikkuuttaan vähän hiuksiani. Sen jälkeen onkin se keskustelu pomon kanssa. :eek:

- Hapsiainen ja Herne 22+5
 
Soittelin nyt sit äit.polille ja sain puhelimeen kätilön, joka sanoi että voin jatkaa ratsastusta huoletta niin kauan kunhan se ei aiheuta epämiellyttäviä tuntemuksia, enkä voi ratsastuksella aiheuttaa myöhempään raskauteen mitään komplikaatioita, jos se ei kerran aiheuta mitään epämiellyttäviä tuntemuksia.. Eli ei kannata kuulema pelätä sitä että istukka voisi ennenaikaisesti irrota sen takia että olen esim. 3 viikkoa aiemmin vielä ratsastanut..
Kylläpä huojensi.. :) Terkka kun tosiaan sanoi että tuolla aikaisella lopettamisella nimenomaan ennaltaehkäistään mahdollista istukan irtoamista tms.
 
Chiquitalle onnittelut! :flower:

Ja poksujille myös! :)

Unohdin viimeksi kommentoida kun joku kyseli, että mitä jouluherkkuja meinaan tehdä. Imellelyn perunalaatikon, porkkanalaatikon, pipareita, torttuja ja kinkku. Jotakin muuta haluisin vielä, mut en tiedä tuleeko niitä sit syötyä.. ehkä joku kakku?? Mies kovasti sanoo, ettei tarvitse tehdä, kun en jaksa. En ole valittanut mistään jaksamisesta edes, huolehtii toinen vaan :)

Menen tänään tekemään vauvavakuutuksen. Ihan esikoisen hyvien kokemusten takia otetaan myös Piksulle. Esikoisella on korvat putkitettu yksityisellä. Eli ensimmäinen korvatulehduskäynti maksettiin osaksi itse, lääkkeet meni jo silloin vakuutukseen. Kaikki sen jälkeen on mennyt vakuutukseen. Se putkitus on kivan hintanen: 1200?.

Nyt on jotenkin niin tyhjä pää ettei tule enää mieleen mitään.

Eli heipat!

Greddy ja Piksu 21+5

 
Dagger Mä käytän vielä omia housuja, vaikka tota mahaakin on jo tullut :D Viime raskaudessa menin vielä synnyttäänkin normi farkut jalassa :D Eli siis mahtui koko raskausajan "omat" vaatteet.
Nyt kyllä tuntuu maha kasvavan hiukkasen nopeemmin, ettö varmaan joutuu jossain vaiheessa siirtyyn mammahousuihin, mistä en yhtään tykkää, koska oon niin pieni kokonen että en mistään löydä sopivia! Enkä halua mitään lököjä! :kieh:

Jokohan sitä viitsis itsekin alkaa laittaan vähän joulujuttuja? :D Huomennahan on jo joulukuu!
Lumesta ei kyllä oo tietookaan, vettä vaan sataa ja on märkää ja synkkää, masentavaa.. :(

Myöhästyneet synttärionnittelut Chiquitalle! :flower: =)

Oltiin eilen pojan kanssa ystävän tallilla heppoja katsomassa, poika oli aivan innoissaan eikä pelännyt yhtään! Ja on siis vasta 1,5v! Pääsi jopa ratsastaankin isolla hevosella eikä silloinkaan pellännyt =) Taitaa tulla meidän pojasta eläinlääkäri tai joku muu eläimiin liittyvä? :D On nimittäin todella eläinrakas! :heart:

Katyana & Väpä <3 18+4
 
*POKS 21+0*

Apua, uskallanko mä enää kirjoittaa mitään, kun hajamielisyys vaivaa jo näin pahasti. En mä itse ollenkaan huomannut, että olin kirjoittanut jotain väärin. :) Mut joo, toivottelen sitten ensi sunnuntaina hyvää toista itsenäisyyspäivää. :LOL:

Chiquitalle myöhästyneet onnittelut.

Tänne ei mitään uutta. Kovasti supistelee joka päivä, mutta supparit eivät ole kipeitä. Nyt maha on pullahtanutkin oikein kunnolla esiin, enää ei ole raskaudesta epäilystäkään.

Piipa rv 21+0
 
mä sain eilen potkun masuuni tolta 3v neitokaiselta ja kävin aamusta sitten äitipolilla tarkistuttaa ettei mitään käyny.. :|
tekivät sitten samalla rakenneultran joka mulla olis ollu 7.12 eli viikon päästä.
kaikki hyvin ja vauva oli kasvanu mukavasti :) koko vastasi viikkoja 19+6 ja nythän mulla on 19+1 kun sitä ekassa ultrassa sillo muutettiin aika rajusti..

elikkäs meille olis nyt sitten tulossa tyttö :heart:
kuva on todisteena et jalkovälissä ei ole "ylimääräisiä härpäkkeitä" :LOL:
sain muutenkin ihania kuvia. :heart:

Huomenna olis vapaa päivä :D onneks...

Mä oon ollu ihan täpinöissäni sen ultran jälkeen...siis uskomatonta miten olotila keveni ja olo parani :) kipee oon edelleen ja ihmettelin ku se lekuri ei antanu saikkua mun kipuilujen takia...se oli muutenkin niin kiireisen olonen. mut ultraaja oli sama vanha tuttu joka viimekskin ultrassa meille tytön veikkas <3

oijoi...pitäs alkaa keksiin jotain tekemistä...

nasum ja typykkä 19+1 :heart:
 
Pakko tulla purkaan..
Nyt ei vois kyllä paskempi fiilis olla! Ikäviä uutisia toistensa perään.. ensin siskon kohdun ulkoinen raskaus ja nyt siskoni soitti ja kertoi että serkkuni vauva on kuollut kohtuun. :'( Heillä olis ollut la tammikuun alussa. Tällä hetkellä ovat sitten synnyttämässä vauvaa..
Ikinä en ois voinu kuvitella että omassa lähipiirissä käy näin, mutta näköjään kaikki on mahollista!
:'( :'( :'(
 

Yhteistyössä