***HUHTIKUISET Marraskuussa***

Hui miten kirjoituksia oli tullut tämän päivän aikana! Yleensä myös itse käyn montakin kertaa päivässä lueskelemassa, mutta tänään en töiltä ehtinyt.

Jenskuliiniitse en katselisi tuollaista miestä hetkeäkään. Varmasti meistä moni ei voi edes kuvitella, että tuollaista(kin) voi mahdollisesti olla. Se, että joidenkin ajatuksiin hiipii epäilyjä sun "aitoudesta" varmasti johtuu myös siitä, että juuri tällä viikolla on ollut mm. iltasanomien sivuilla juttua naisesta joka kirjoittelee mm. odotuspalstoilla sepittäen erilaisia juttuja. Mutta tämä minun osaltani.. Toivottavasti saat apua niihin asioihin joihin apua todella tarvitset :hug: Ja tuohon sukupuoliasiaan: jos et halua yksityiselle mennä niin synnärillä se sukupuoli vasta selviää. Meille ei esikoisesta kerrottu sukupuolta, ja ihan loppuun asti luultiin että poika tulee.

Kummilapsia ei meillä kummallakaan vielä ole. Itse kyllä toivoisin että edes muutama meillekin tulisi :saint:

Uskosta meidän molepien vanhemmat ovat ns. uskovaisia eli molemmilla sen kaltainen kasvatus. Liian vähän kyllä käydään missään, tällä hetkellä ollaan yhdessä aviopari-perhejutussa mukana, mutta siihen se oikeastaan jääkin. Iltarukous meillä luetaan iltaisin esikoisen kanssa ja jonkin verran myös hengellisiä lastenlauluja (mummilta saatuja) kuunnellaan.

Sokerinseuranta-arvot oli kaikki kunnossa. Nyt vain pitäis jaksaa syödä säännöllisesti ja terveellisesti loppuraskaus. Tänään kyllä kävin hakemassa pienen irtokarkkipussin (reilu 100g) ja sitä olen nyt mussuttanut hyvällä omatunnolla =) Pikkuisen liikkeet tuntuu oikeastaan päivittäin, vielä ovat melko hentoja mutta ei niistä ole epäilystäkään :D Lämmittää kyllä niin äidin sydäntä :heart: . Rakenneultra olis tasan viikon päästä, sukupuoli kysytään jos selviää. Jotenkin vain musta alkanut tuntumaan, että muru istuu kuitenkin jalat ristissä ja pitää meitä jännityksessä B) Pelkopolille olen myös minä menossa juttelemaan edellisestä synnytyksestä. Terkka sanoi että seuraavalla käynnillä laitetaan lähete jos vain haluan. Ehdottomasti haluan synnyttää alakautta tälläkin kertaa, mutta asioita on silti hyvä käydä jonkun kanssa läpi.. Oli sen verran rankka kokemus, vaikka lopulta kaikki hyvin muutaman päivän sisällä. Ainut mikä voi saada mut haluamaan sektion on perätila, sillä meidän lapset eivät varmasti koskaan tule olemaan reilusti alle 4 kiloisia (esikoinen siis 4580g).

Poppeliini ja muru 19+1 :heart:
 
Kirjoitanpa nyt "pari" riviä minäkin viikon päätteeksi. =)

Täällä on pari päivää, tai lähinnä iltaa ja yötä valvottu esikoisen kuumeilua. Välillä on kuume noussut korkeallekin, 39,3 on ollut korkein mitattu kuume. Aluksi oli hieman pääkipuakin, ja eilisillasta saakka hiukan kurkkukipua. Muita oireita ei ole näkynyt, ja tänään on kuumekin ollut poissa. Huomenna olisi sikainfluenssarokoitus, mutta nyt mietityttää voiko sen käydä hakemassa. Ja entäs jos tää olikin joku lievä possuflunssa. :/ No, ehkä mies saa kuitenkin lähteä aamulla tytön kanssa rokotukseen, jos siis tuo kuume ei yön aikana jälleen esiin hyökkää.

Kuopukselle diagnosoin tänään molluskat, eli ontelosyylät... Parin kuukauden ajan on kainaloiden tienoilla ollut 2-3 näppyä, joita on ihmetelty. Mulla itselläni on pienenä ollut molluskoita jaloissa, ja jotenkin muistin ne erinäköisiksi, enkä heti tajunnut epäillä niitä. Tänään kuitenkin googlasin jälleen kerran, ja kuvahaulla löytyi viimein samannäköisistä näpyistä kuva, ja molluskoitahan ne. :| Saa nähdä koska tarttuvat esikoiseen, joka on atoopikko (atoopikoilla leviävät yleensä helpommin ja laajemmalle alueelle). :( Argh.

Mulla on myös lantio ja lonkat tosi kipeänä, iskias-tyyppistä kipua joka säteilee jalkaan, mutta myös ihan vaan lonkkasärkyä ja alaselän kovia kipuja. Ei paljon liikkumaan rohkaise. Mä olen pitänyt näitä kipuja ihan vaan liitoskipuina, mutta onko tosiaan lantion löystyminen vielä asia erikseen. Olen siis kärsinyt samoista kivuista jo kahdessa aiemmassakin raskaudessa, ja tällä kertaa kivut alkoivat jo viikolla 5+. Ja tosiaan, lepo on ollut ainoa mikä näihin mulla on tehonnut, tukivyötä käytin edellisissä raskauksissa, ja kävellessä se hiukan toi helpotusta, mutta oli muuten aika epämukava. Sellainen kevyempi, sukkahousumateriaalista tehty mahavyö oli taas aika mukavan tuntuinen, mutta auttoi lähinnä vain vatsan puolella oleviin kipuihin. Tällä kertaa en ole vielä ehtinyt vöitä ostaa (edelliset annoin ja myin pois, kun ajattelin että lapsiluku oli täynnä...), täytynee käydä jostain varmaan taas hommaamassa, vaikka apu ei täydellinen tosiaan olekaan.

Täällä on vielä reilu viikko rakenneultraan, kovasti jo jännittää nähdä pikkutyyppi. Mulla ei siis ole neuvola-aikojakaan ollut kuin viimeeksi viikolla 9+0, ja sitten np-ultra viikolla 12+0. Sydänääniä ei siis ole kuunneltu kertaakaan, eikä mitään muutakaan. :/ Onneksi olen tuntenut liikkeitä jo todella aikaisessa vaiheessa, niin on ollut sentään jotain elonmerkkiä ja helpotusta kaikkeen huoleen mitä mieli kehittelee. Sukupuoli tosiaan yritetään selvittää, saa nähdä miten käy, edelliset eivät ole ainakaan kovin suosiollisia vilauttelijoita olleet. Kakkosesta ei ultraaja uskaltanut sanoa muuta kuin että usein tytöt ovat näitä "ujoimpia". Ja tyttöjähän meillä siis on kaksin kappalein.

Synnytystä olen minäkin jo hiukan miettinyt, mitään pelkoja tai muutakaan mulle ei ole jäänyt, ensimmäinen syntyi perätilan vuoksi sektiolla, ja toinen alateitse pitkän ja uuvuttavan avautumisvaiheen jälkeen. Helpoksi sitä silti kuvailisin, sillä kivut eivät missään vaiheessa olleet ylittämättömiä, ainoastaan väsymys oli aika hurjaa. Siispä menen taas avoimin mielin synnyttämään, joskin aion tällä kertaa sinnitellä kotona pidempään.

Joulukuume kasvaa täällä hurjaa vauhtia, ja kävin tänään ostamassa uuden joulukuusenkin jo. Entinen oli valkoinen, ja tällä kertaa teki mieli perinteistä vihreää. =) Huomenna ajattelin ommella kuuseen pehmokoristeita ja viimeistään sunnuntaina kuusi pääsee olohuoneen nurkkaan. :xmas: Heh, tiedän, olen ajoissa... :whistle: Vaan lapset ovat innoissaan, ja odottavat kuusta jo kovasti. Kuusi saakin sitten heti joulun jälkeen nopean lähdön, mihinkään loppiaiseen saakka se ei meillä seisoskele. ;)

Bliss ja pikkuinen 20+0
 
Heipat. Olipa monta sivua luettavaa :eek:

Vakuutus on otettu jokaiselle ja olen tykännyt. Vakuutusyhtiönä lähivakuutus. buam ottakaa ihmeessä vauvalle vakuutus jos epäiletkin että hälle tulisi astma! Eivät voi sulkea pois sisarusten sairauksien takia mitään pois. Meillä siis kahdella astma ja kolmannelle silti myönnetty täysi vakuutus.

Kaukalo meillä on jo, saatiin lainaan GRACO LOGICO S joka meillä oli myös kuopuksella ja tykkäsin paljon.

Kummilapsia on 6 ja heitä muistetaan pienin lahjoin jouluna ja muuten sitten ajallisesti eli koitetaan nähdä usein.

Greddy minulla kuopuksen kanssa kävi sama tilanne. Lääkärineuvolassa lääkäri epäili lapsivettä ja samantien sain lähetteen synnärille, viikkoja oli 27. Ei se mitään lapsivettä kuiten ollut ja pikkuinen pysyi masussa vielä yli 10 viikkoa vaikka paikat oli auenneet jo. Jaksamista :hug:

Donu lämmin kiitos ajatuksistasi :heart: isä on nyt leikattu ja parantumassa, olin muutaman päivän hänen luona sairaalassa ja sen takia en ole päässyt koneelle. Omaan sairaalaan pääsee kai maanantaina ja sitten onkin lähempänä. Kaikki nyt hyvin siis, kiitos kaikille jotka rukoilleet isäni puolesta.

Bliss, onnea puolesta välistä!

Omaa napaa, supistuksia tullut jo viikon verran. Kauhukuvia piirtelen mielessä miten synnytän pesuhuoneeseen tai autoon :x Onneksi supparit on ihan mitättömiä ja naurattaa kyllä kun "masu harjoittelee", eikö tämä ole jo rutiinia... minä en voi jäädä kotiin odottamaan liian pitkään kun kuopus tuli vähän yli tunnissa maailmaan.

-Chiq POKS POKS rv 19+0
 
heipsan, nyt kirjottelemaan tänne.

Olen lukenut juttujanne kun jäänyt jälkeen taas :|

Mä uskon jenskuliinin kaltaisiin suhteisii joita voi olla olemassa.
mut se ei kaikkien pariskuntien kesken ole ruusuista vaikka ulkoapäi voi näyttää et ne on onnellisii mut loppujen lopuks voi ilmetä et ongelmia taustalla on paljonkin.
Siis voi olla moneen lähtöön näitä suhteita.

napaan: kaikki ok ja yö oli tosi pitkä kun olin töissä mut nukutti makiasti kun kotia pääsin. iltapäivällä hain tyttären hoidosta johan oli innoissaan että äiti tuli hakemaan ja oli kovasti ikävöinyt :D :heart: ENsviikolla on taas tiedossa yövuoro eli keskiviikkona menen yövuoroon. vauva liikkui jonku verran viime yön aikana ja päivällä ku nukuin kyljellään eiköhä ruvennut kauheena häiritsemään unia niin piti vaihtaa asentoa.

mitähän muuta kaikenlaista juttuja tääl olikaan.

jouluvalmisteuista täällä ei oo pahemmin päästy vielä alkuun mitä nyt kyntelikkövalot keittiös ja ikkunoissa noita tonttuja tms. verhot tms pitäis kait alkaa kahteleen ja muutenki lisää jouluvaloja sisälle sekä ulos alkaa laittamaan ja leipomaan pipareita tms.joulukortteja ruveta tekeen ensviikolla kunhan vapaa päiviä on jolloin on aikaa tehdä.

kummilapsista: meill on 1 kummityttö et ei muita ole.


nyt lähtis vähitellen nukkumaan et ei mene tämä yöki sit valvomiseksi :D MIeski kohta kotiutuu:)

arska äippä + pikkuinen rv 19+0
 
Jenskulle edelleen, mitä oon yv:näkin sanonut :hug: :hug: :hug: paljon jaksamista nyt eteenpäin, sitä tarvitset ja paljon. Ja mitä tähän palstailuun tulee, ni jatka ihmeessä palstailua, ei kannate sillain muutaman ihmisen tähden ottaa "herneitä", koska kuitenkin tämä on vain ja ainoastaan nettipalsta, täällä nyt voi tulla riitoja millon mistäkin ja kenen kanssa tahansa ja sit ne unohtuu. :hug:
Tiiät muut jutut mistä ollaan puhuttu yv:nä, et tiedät mun tukevan sua.

Tuota vakuutusasiaa me mietitään edelleen, eikä mitään päätöstä olla tehty. Koska sinänsähän se, että esikoisella on astma, ei takaa et tällekin tulee ja toisaalta, me on pärjätty suht hyvin pojankin kanssa. Muutaman kerran on jonotettu yht. päivystyksessä pojan kans, mut nykyään me päästään oireiden ilmaantuessa suoraan aina lastenpäivystykseen, ilman mitään jonottamisia. Mutta katsellaan...

Chiqille :hug: Ihanaa että isäs voi jo paremmin!!!!

Muutapa ei tässä tälle iltaa sit olekaan, hyviä viikonloppuja ja jaksuja kaikille tasapuolisesti!!!
 
Greddy Onneksi sulla ja vauvalla oli kaikki kunnossa! :heart:

Sonjasusanna Kyllä mun mielestä pitäis olla oikeus saada vaihtaa lääkäriä! Ja etköhän sä saiskin vaihdettua jos tuon tarinan kertoisit??

Tervetuloa imbo!! =)

Chiquita Mukava kuulla että isäsi on parempaan päin! =)

Jenskuliini Mä oon sulle kans kommannu, mut en voi väittää etteikö mullakin olis käyny mielessä epäilys.. Mutta sitä en epäile yhtään, etteikö tuollaista suhdetta vois hyvinkin oikeesti olla, mutta että onko se sun kohdallas sitten aivan täysin totta, en tiedä..?
Mutta jos se totta on, niin lähetän sulle voimia jaksaa ja irrottautua siitä suhteesta jos sitä oikeasti haluat!

Tälläset nopeet kommentit nyt tuli :D
 
sonjasusanna mun piti kans kommetoida, että koita ihmeessä vaihtaa lääkäriä. Ei varmasti pitäis olla ongelma, jos on edes vähänkin isompi sairaala. Itse olen päättänyt, että jos yksi kätilö, joka hoiti mua synnytysvastaanotolla, on nyt salissa niin todellakin aion pyytää vaihtoa. Ei osannut tukea mua ollenkaan, ja empatiakykyä ei ollut pätkääkään. Sellaista henkilöä en halua osasksi meidän perheen tärkeää tapahtumaa. Joten, yhteyttä vain äitiyspolille niin eiköhän asia hoidu. Päättäväisesti, mutta fiksusti niin saa asiansa läpi :hug:
 
Huomenta parin päivän tauon jälkeen :wave:

Tosiaan, nyt on pikaseen kotipuolessa käyty ja pakastimet ritisee liitoksistaa, on sit täynnä ja kunnon lihaa. Sitä kelpaa jonku aikaa syödä :) Ainut miinus, ett tollasessa pikareissussa pari vapaata päivää meni vähän niiku hukkaan ja nyt on jo lauantai :(

imbo Tervetuloa mukaan :flower:

Luin kyllä joka päivä teitin kirjotukset, mutta niiku moni muuki on sanonu, nii puolet on jo tässä vaiheessa unohtunu ja koitan kommentoida niitä asioita mitä muistan.

Kummilapsia mulla on yks, siskonpoika 8v. Avokilla ei yhtään. Saa nähdä saadaanko koskaan lisää tai yhteisiä kummilapsia. Ei sillä, ett niitä pitäs olla, hyvin on pärjänny ilmanki :)

Turvakaukaloista olitte turissa ja aika sopivaan aikaan. Meinaa mulla oliki tarkotus vähän kysellä minkä merkkisiä teillä on ollu ja käyttökokemuksia. Eri asia tietty on se, ett muistanko enää niitä merkkejä :LOL: Britax ja joku Dragon mikä lie on täällä tainnu nyt enimmäkseen ollaki esillä? Toivottavasti nyt sais tohonki asiaan selvyyden maanataina. Jos me nyt lähettäs vaikka maanataina käymään siellä Vammalan liikkeessä vähän kyselemässä. Toivottavasti siellä myydää sit vain ja ainoastaan sitä mitä kysytään eikä rönsyillä asioissa :kieh: Ainoa ehto mullaki on tossa kaukalohommassa ollu, ett sen pitää olla telakallinen. Jotain sentään minäki oon hokannu näin ensikertalaisena ;) Niin ja vaunuissaki alkaa valjeta pikku hiljaa mitä niiltä vaatii. Niin sitä vaa oppii asioita, vaikka ne ois kuin uusia juttuja :D

Omaan napaan ei mitään erikoista. Tuntuu vaihtelevan vaan tää nukkuminen. Välillä nukkuu niin sikeesti ja pitkiä yöunia ja välillä nukkuu huonosti. Nyt taitaa olla huonosti nukutut yöt- vaihe päällä. Tosi hieno homma, ens viikko on taas aamuviikko. Voi taas loppuviikosta väsyttää jonku verran! :/ Tiistaita odotellessa. sillon on neuvola ja tehään ne Kelan ja sairaalan paperit :)

Ai niin, eikös täällä ollu taas ultrassa käyneitä? Onnittelut siinä tapauksessa hyvistä kuulumisita :flower: :heart: Huonoja ei oo tainnu onneks vielä tullakaa.

Mukavat lauantain jatkot kaikille :)

JääKyynel ja Tuittu :heart:

 
Huoaah!!

Aamuvuorossa taas... voi että kun väsyttää.
Sonjasusanna Tottakai sulla on oikeus vaihtaa lääkäriä, senkun ilmoitat vaan että ko. lääkärille et halua. Mahdollisesti joudut tekemään/pyytämään asian kirjallisena, mutta muita ongelmia ei pitäisi olla.

Sukupuolen näkymisestä rakenne ultrassa: aika mielenkiintoinen asia ettei ole näkynyt. siinähän juuri pitäisi näkyä kaikki mahdolliset asiat and then some.
Itse olen menossa kunnallisen rakenneultran lisäksi 3/4D ultraan yksityiselle. Hinnoista sanoivat siellä, että tutkimus maksaa noin 230 euroa (siis erikoislääkäri tekee ) ja ennen RV24 tehdystä tutkimuksesta saa KELA korvauksen, joten itse maksettavaksi jää noin 160 euroa.

Mitään tavaroita ei ole vielää tullut juuikaan hankittua, lähinnä suunniteltua mitä halutaan ja mitä ei. Pinnasänky ja turvakaukalo sekä ehkä vaunutkin aateltiin ostaa uutena, erityisesti turvakaukalo, koska mistä niistä tietää kuinka hyvin käytetyt kaukalot on pidetty/kolaroitu. :p Niin ja kun esikoista ja vanhempieni ensimmäistä lastenlasta ootellaan niin eiköhän sitä vauvatavaraa ala kohta tursuilemaan ovista ja ikkunoista :LOL: kun äiti(=tuleva mummo) oikein innostuu!

Mutta tuskimpa rupeamme kestovaippaintoilemaan, ainakaan jos meinaan miestä saada vaippoja vaihtamaan...Niin että eiköhän kertoissa pysytä kumminkin, tai mistäs sitä tässä vaiheessa tietää...

Mitä mieltä/ kokemuksia on rintarepuista/kantoliinoista/niistä trikoovirityksistä, ovatko hyviä/huonoja tai helppoja käyttää? Saako niitä yksin viriteltyä vai tarvitseeko aina apurin?

No, muuten ei oikeastaan kuulu mitään ihmeellistä, aivan mahdotonta hajamielisyyttä ja pieniä vatsakipuja lukuunottamatta, mutta kapa ne kuuluu asiaan kun se pikkuinen siellä venyttää itselleen lisää tilaa...

Tinka ja nallekarkki rv19+1 :heart:
 
Turvakaukalosta meillä oli esikoisella Brio Primo jalustalla. Ihan ok, mutta en kyllä toista kertaa sitä itse hankkisi, kun on nähnyt millaisia esim maxi-cosilla on. Meillä mahduttiin brioon noin 1-vuotiaaksi asti. Monet ovat kritisoineet, että on pieni kaukalo mutta kyllä siihen meidän 1-vuotias mahtui talvitoppavaatteet päälläkin (pitkä ja hoikka tyttö ). Ei näillä näkymin olla sitä vaihtamassa, mutta jos olisin ensimmäistä kertaa hankkimassa, niin ostaisin kyllä jonkun muun jalustallisen. Meillä tais silloin olla vaihtoehtoina vain tuo Brio Primo ja Gragon joku malli, koska ei ole isofixiä autossa minkä suurin osa jalustallisista malleista vaatii (tai vaati silloin 2v. sitten)! Nykyään taitaa olla ainakin joku kolmas jalustamallikin, jonka saa vöillä kiinni autoon.

Vauvavakuutus kyllä varmaankin otetaan myös tälle tulokkaalle. Toivottavasti vain saadaan se, kun oon syönyt tässä raskskudessa sen Tamiflu-kuurin, ottanut possurokotteen ja vielä oli se yksi paastoarvokin koholla sokerirasituksessa :| . Ainakin Fenniasta saa sellaisen vakuutuksen että on heti voimassa kun lapsi syntyy, piti vaan ottaa se 3kk ennen la:ta.

Juu, mutta nyt aamupalalla. Ihanan hiljainen koti vielä huomiseen kun mies ja tytär reissussa =)

Poppeliini 19+2
 
Huomenta!
Näkyykö muilla vauvelin liikkeet vatsan päältä jo?Täällä eilen ekaa kertaa huomasin,aika hurjaa :D ja siis jotenki vaan tulee konkreettisemmaksi koko vauva ku sen jo "näkee" ja siltikkään ei voi vaan uskoa että meille oikeasti tulee vauva!On tämä uskomatonta,että oikeasti mun sisällä on joku toinen ihminen.... ymmärrättekö mitä tarkotan,et jotenki ei vaan voi uskoa tätä todeksi ? :D varmaan sit ku vauva on syntyny niin mietin et kenenkähän toi on :LOL: ja joo,siis ensimmäistä odotan,eli kai tämä epätodellisuus on aivan normaalia....

Hemmi ja Papu 21+4
 
Huomenia!

Hemmi Mulla on ihan samanlaisia tuntemuksia, vaikea uskoa että tuolla olisi parikymmentä senttinen ihmisalku mahassa. :) Liikkeitä ei tunnu mahan päältä, mutta kivasti näkyy, kummalla puolella masua vaavi köllii.

Mä nukuin taas makoisat 11h yöunet. Heräsin siihen, kun äiti laittoi tekstarin. Hänen kasvatti-isänsä on kuollut eilen, keuhkokuume vei voimat kokonaan.

Päivänjatkot! :wave:

rv19+3
 
Heippa!

Tänne kuuluu jo parempaa, mun mahatauti uhkasi eilen muuttua ylämahavaivaksi, jota mulla viimeisen vuoden aikana ollut pariin otteeseen. Mennyt ohi sellaisella lääkkeellä, mitä ei raskausaikana tietenkään saa ottaa. Onneksi löytyi sitten muita konsteja ja tasaisella pienellä syömisellä vaiva ei tullut kunnolla päälle. Tyhjä maha kun vielä provosoi tuota vaivaa.

Chiquita sua mä eilen mietinkin, että piti sulle kanssa laittaa jaksamista isäsi tilanteen takia :hug: onneksi nyt asiat kääntyneet parempaan päin! Oletpas sä synnyttänyt kuopuksesi nopeasti! Saat melkein ekoista kunnon supistuksista sitten lähteä sairaalaa kohti =) Onko sulla pitkä matka sairaalaan?

Hemmi mulla on pari viikkoa tuntunut liikkeet käteen vatsan päältä, kun esikoinen kokeili. Eilen näkyikin, mutta vain sen pienen hetken, kun potkaisi sopivasti =)

Sukupuolen näkymisestä ultrassa riippuu vauvan asennostakin, että "suostuuko" näyttämään, kumpaa on. Jalat voi olla siten ristissä, että on hankala saada näkyvyyttä tai tarjonta sellainen siinä kohtaa, että ei vaan näy. Meillä on mies muutamaan kertaan sanonut, että eikö voitais tehdä poikkeusta tässä raskaudessa ja otettais selvää etukäteen (jos siis mahdollista), että kumpi on, mutta itsellä niin vahvana se ajatus, että haluan sen vasta synnytyksessä saada selville, että en suostunut :D

Liinoista ym. kantojutuista mulla oli kuopuksen vauva-aikana lainassa ystävältä liina, en muista merkkiä, sellainen trikoinen pitkä suorakaiteen muotoinen liina, jota käytin sitten loppujen lopuksi aika vähän. Ei kylläkään johtunut siitä, että olis ollut vaikea käyttää, siinä oli mukana dvd eri sidontatavoista ja mun mielestä oli selkeät ohjeet. Ei vaan sitten ollut tarvetta niin paljon käyttää, kuopus oli perustyytyväinen vauva, kun vaan tissiä sai aina kun halusi =)

Empuuu :hug: sun äidin kasvatti-isän takia!

Nyt aion lähteä ulos kävelylle, jospa piristyis. Hyvää pikkujoululauantaita kaikille :xmas:

siru 19+1
 
Voi näitä marraskuun ilmoja |O Olisi edes lunta. Hoosianna kaikaa talossa mutta joulufiilis puuttuu vielä tuon sään takia.

Mulla on ollut noita kantoliinoja mutta kumpikaan tyttö ei ole viihtynyt kantoliinassa. Sen sijaan baby björnin rintareppu on ollut hyvä ja sen saa yksin päälle. Varsinkin jos aikoo matkustella vauvan kanssa niin kädet saa vapaaksi hyvin rintarepussa ja se on tarpeeksi tukeva vauvallekin. Mutta moni vannoo kantoliinan nimeen ja kieltämättä ne liinoissa kelluvat vauvat on sööttejä.

Empuuulle :hug:

 
Imbo, tervetuloa.

Empuu, :hug:

Bliss: Mä kysyin possurokotusten aikaan, että haittaako tytön nuha/flunssa. Kuulemma ei haittaa tavallinen flunssa, mutta jos on kuumetta, ei rokotusta anneta. Näin siis meille sanottiin. Ja myös meidän tytöllä on molluskoita, ei kivoja. Tytöllä on hieman atooppinen iho ja molluskat ovat olleet jaloissa ja lähellä sukupuolielimiä. Yksi oli kerran niin iso, että jouduttiin hoitamaan sitä monta viikkoa vaikka millä aineilla. Onneksi sitä ei kuitenkaan tarvinnut "nyppiä" (vai mitä ne sille nyt tekeekään).

Piipa rv 20+5
 
Sonjasusanna minä kanssa vaihtaisin lääkäriä aivan varmasti! EN tollasta tumpeloa haluaisi omaa raskauttani valvomaan :/

Eilen lueskelin ketjua, mihin olivat koonneet huonoja kokemuksia synnäristä, ja pisti kyllä hermoilemaan. Olin jotenkin toivonut, että kätilöt ja hoitajat osaa ottaa huomioon, mutta ilmeisesti näin ei välttämättä käykään ja se pelottaa. Mulle on niin tärkeetä tietää ja luottaa siihen, että mua ymmärretään ja autetaan eikä käskytetä saati sätitä. Jos raskaus etenee hyvin ja normaalisti, haluan Haikaranpesään kättärille, mutta en voi olla varma niistäkään hoitajista tietty. Täytyy vain luottaa asiaan, eikä hermoilla etukäteen sitä mitä ei tiedä. Ja toivottavasti saan suuni auki, jos joku kohtelee väärin...

Viime yönä oli aika pitkään maha ja nivuset tosi kipeet, supistiko sitten vai mitä? Samalla puoliunissani kuitenkin mietin, että tämä ei oo mitään siihen verrattuna, kun tulee lähtö... great.

Tulin oikeastaan vain poksumaan puolta väliä, joka tuntuu niin ihmeelliseltä ja ihanan kutkuttavaltakin :heart:

Sun Rise ja Säde 20+0
 
siru2006 lämmin kiitos ajatuksistasi :heart: Onneksi ei ole pitkä matka sairaalaan, nopeaa kun ajaa niin 20-30 min. Ruuhka-aikana tietty pidempään kun joutuu ajamaan keskustan läpi. Ihan ensi suppapreista ei viitsi lähteä, niitä kun tulee jo :D Eikun mulla lähdöt on kuiten hitaita aina, eli masu varoittelee jopa viikon-pari niin että supistuksia tulee 5 min välein pari tuntia ja loppuu :x turhauttavaa! Mutta jospa nyt osaisin lukea kroppaani niin paljon että tuntisin koska ne oikeat alkaa.

Empuu :hug: täältäkin.

Sun Rise, minulla myös supisteli yksi ilta niin että pidätin hengitystäkin hetkeen kun säikähdin. Onnea sinulle puolesta välistä!

Kohta täällä alkaa pikkuiset olla jo siinä iässä, että olisi mahdollisuus selvitä jos syntyisi. Kovasti jarrusukkia meille kaikille, että pysyisivät kuiten lähemmäs tuota 40 viikkoa :flower:

Nyt imuroimaan loppuun, mokoma kun ei itse osaa...

-Chiq ja Taneli rv 19+1

ps. kun täällä paljon allergiaperheitä niin onko kuinka monella ilmanpuhdistin? Meiltä löytyy ja kyllä se vain pölyä kerää! Ja selvästi helpottaa varsinkin yskäaikaan kun laittaa hiljaisesti ja epäsuorasti puhaltamaan lasten huoneeseen. Elixair on merkki.
 
Kiitos haleista. :) Mä olen varmaan jotenkin viallinen, kun en ole koskaan surrut sukulaisteni kuolemia. Itku on tullut vain hautajaisissa muiden surua katsoessa. Eri asia sitten, jos joku perheenjäsen ja hyvin läheinen ihminen kuolisi...

Alkaiskohan sitä vaikka korvapuusteja leipomaan. :p
 
Täytynee soittaa sitte Kättärille ens viikolla ja kysyä et millasia toimenpiteitä se lääkärin vaihto edellyttää.

Tässä vaiheessa tuntuu vielä siltä et oonko jotenki hankala tapaus vaan kun vaadin tollasta, saan vielä jonku punasen lapun otsaani. Mut sitte ku miettii niitä viime raskauden loppuajan fiiliksiä, sitä uskomatonta turhautumista ja pelkoa ni ei paljoa enää kiinnosta mitä ne siellä ajattelee :LOL: Ja jos en sillä hermoromahduksellani silloin ansainnut sitä punasta lappua otsaan, niin tuskin sitte tälläkään :D

Sun Rise joko olet soitellut sinne haikaranpesään ja kysellyt paikkaa? Viime raskaudessa sinne ilmottauduin, mutta ei sitten sen paljastuneen diabeteksen jälkeen päästykkään, harmi :( pelkkää hyvää kuullut sieltä =) !

Hemmi muistan oikeasti ajattelleeni pojan syntymän jälkeen monet päivät että onko toi nyytti oikeasti minun :D uskomattomat tunnemyrskyt sillon ja niin epätodellista kaikki, tosin luulen että sama on edessä toistamiseen.

Nyt tuntuu vaan vaikealta kuvitella että syntyy toinen, erilainen lapsi kun tuo esikoinen, jotenkin sellanen fiilis etteihän sieltä voi muunlaisia/näkösiä tulla kun mitä tuo pikku-herra on :D
 
r09
hapsiainen80
Mäkin jännitän jo ihan hirveesti tulevaa viikkoa, että mitä jos en saa nukuttua. lääkäri sanoi että sitten hakemaan lisää vaan saikkua, jos ei tule mitään. Pidän peukkuja, että saisit nukuttua! Sitten vaan saikkua hakemaan jos et jaksa ja saa nukuttua. Se on kauhea tunne kun sitä jo nyt miettii.. Voimia =)

r09
 
Vauvavakuutuksesta: Me ainakin aiotaan ottaa koska esikoisellakin maksoi itsensä jo ensimmäisen talven aikana moninkertaisesti takaisin. Hänellä oli korvatulehdus kuusi kertaa, ja jälkitarkastuskäynnit mukaan laskettuina, lääkärikäyntejä tuli reilu 10. Ja toki lääkkeetkin sai sitten vakuutuksen piikkiin.
 
Oolalaa!! 20+0!! :) <3 puolivälissä ollaan.. tuntuu kyllä hassulta että viikkoja on jo noin paljon..
Toisaalta tämä raskaus on vaivannut viimeisen viikon kyllä niin paljon että voisi kulua vain loppu aika tosi nopsaan! Välillä vihlonta alapäässä ja paineen tunne mahassa ja selässä on niin hirveetä et mietin todella voiko siitä synnytyksestä tajuissaan selvitä! :D
Odotan kyllä niin seuraavaa neuvolaa jos löytyisi syytä näille mun kivuille.. Tänään käytiin vähän kaupoissa kiertelemässä eikä oikeesti paljoo kävelty mutta kyllä jumankauta niin sattu mahaan ettei mitään rajaa.. :(
Sairaslomaa on nyt tiistaihin asti.. sitten seuraava työvuoro olisi lauantaina, olen kyllä ajatellut että menen koittamaan pystynkö olemaan töissä. Alkaa todella hajota pää tässä kotona olemisessakin!! :mad:
 

Yhteistyössä