***HUHTIKUISET Marraskuussa***

Hankinnoista puheenollen, minä ostin viime vikkonloppuna jo vaunut :whistle: :D ja mun äitiin on iskenyt hulluus välillä ku se on ostanu muutamia 50 cm vaatteita jo.
Ja koska esikoinen on tulossa ja vauvatavaroita ei ole ennestään niin siksi miehen kanssa päädyttiin ottamaan pakkaus :) ( Isän serkulta ja muilta sukulaisilta saisin vaikka mitä, mut haluan kuitenkin uudelle ihmiselle jotain uuttakin :), toki puoli-ilmaisista sukulaisten tavaroista on suuri apu. )

Rapunen ja Paavo 19+4 ( Jei, kohta poksutaan puoliväliä :heart: )
 
Moikka!

Ihanan paljon hyviä ultrakuulumisia tullut, onnea kaikille uä:ssä niistä :heart: Mä joudun ultraa vielä 1.5vkoa odottelemaan. Musta tuntuu, että aika menee silti nopsaan, just oli vielä jotain 1.5kk ultraan aikaa.

Mistähän täällä on ollut juttua viime aikoina. Ainakin hankinnoista; me hankitaan turvakaukalo ja siihen telakka. Vähän olen katsellut Pingpongin sivuilta, että jos sieltä tilais. Vähän aikaa sitten tosin kuulin, että ehkä saatais lainaan kummitytön kaukaloa ja telakkaa. Äitiysavustuksen otan rahana, vaikka ei ihan vastaakaan arvossaan pakkauksen sisältöä, mutta kahdesta lapsesta olen jo pakkauksen ottanut ja tarvikkeita on tallessa, niin ostelen sitten mieleisiä vaatteita sillä rahalla ja ehkä muutaman kestovaipan. Kestovaipoista tuli mieleen, että onko teillä muilla aikomusta niitä käyttää vauvoillanne? Me käytettiin kuopuksen kanssa osittaisesti, yöllä oli tavallinen, samoin jos reissussa jossain oltiin.
Vaivoista mulla ei ole juuri mitään vaivoja, paitsi nuo harjoitussupistukset. Ja väsymystä kyllä on. Mietinkin juuri, kun tuossa viikonloppuna yövuoroissa valvoin, että toivon vuoden vaihteen jälkeen yksittäisiä öitä max 2 kolmessa viikossa. Nyt onneksi loppuvuoden aikana mulla on vaan 3 yötä yhteensä. Raskausarpia mulle ei ole vielä koskaan tullut mihinkään, toivottavasti tämänkin raskauden aikana niiltä säästyisin :) Epäilen mahan kasvuvauhdista, että en kyllä säästy =)

Jenskuliinille :hug: voi harmi, että tuollaisia asioita joudut miettimään nyt raskaana ollessasi :( Toivottavasti asiat kääntyvät parhain päin!!

Linea negrasta mulla ei ole kummastakaan tullut ja meillä on tyttö ja poika :)

Vauvavakuutus aiotaan ottaa, molemmilla lapsilla se on. Mun vanhemmat maksavat lastenlastensa vakuutukset :heart: Kyllä nyt ehdotin, että jos maksaisivat kaikilta ekan kahden lapsen vakuutukset, mutta ei käynyt. Mulla siis kolme pikkusisarusta, joista mun lisäksi vasta yhdellä mun veljellä on yksi lapsi.

Jouluvalmisteluista oletteko aloitelleet jo? Ainakin fantastic4 oli =) Me laitettiin eilen joulukoristeita ja jouluverhoja ja -valoja, kun lauantaina meille tulee kaveriperheitä pikkujoulua viettämään. Joululahjoja olen ostanut jo aika paljon, aloitan yleensä hyvissä ajoin, mutta siltikin jotain aina jää viime metreille. Luulin jo ostaneeni melkein kaikkien kummilasten lahjat, kun tiistaina meitä pyydettiin ystäväni lapsen kummeiksi :heart: :heart: Ihanaa. Tämä kummityttö on mulle sitten kahdeksas kummilapsi, miehelle seitsemäs :heart: Mulla oli yksi kummilapsi siis ennen kuin alettiin seurustella. Onko teillä kummilapsia?

Ystävät tuli mieleen tuosta kummilapsiasiasta. Mulla on kolme ystävää säilynyt ihan lapsuudesta saakka, nuoruusvuosilta kolme, opiskeluajoilta kaksi ja työpaikan kautta olen saanut paljon hyviä kavereita, joista ainakin seitsemän lasken hyviksi ystävikseni, ollaan tekemisissä työajan ulkopuolellakin paljon. Sitten miehen kautta olen saanut tutustua ihmisiin, joista on tullut hyviä ystäviä. Lisäksi tietenkin mun sisarukset (saiko niitä laskea mukaan :D) on mulle todella läheisiä ja pidän heitä myös ystävinäni :heart:

Jospas lähtis sänkyyn unta odottelemaan, huomenna aikainen herätys, kun aamuvuoro odottaa tekijäänsä. Sitten onkin ihana kolmen päivän vapaa :D Ja vuorotyön hyviä puolia, enää 6 vuoroa ennen joululomaa :D Mulla on siis joulua edeltävä viikko lomaa ja jouluviikolla menen vasta tapaninpäivänä töihin.

siru 18+6
 
Huomenta kaikille!
Täytyypä koittaa tuota rasvaamista, jos olisikin vaan kuivumista.
Puuvillaisia aluspöksyjä käytän joten niittenkään ei pitäisi ärsyttää. Pikkuhousunsuojia taas en, koska joskus olen kuullut että neikin saattaa ärsyttää.
Nooh.. tiistaina neuvola täytyy toivoa että vakiterkka on tervehtynyt ja paikalla. Hassua miten ei luota sijaisiin vaikka saattaakin olla todella asiantunteva ja hyvä.

Jensku voimia tilanteeseen, toivotaan että kihlattusi on rehellinen ja kertoo myös totuuden miksi joutui poliisin hoivissa yön yli olemaan. Toivotaan että kyse olisi mahdollisimman harmittomasta asiasta :hug:

Vakuutus on kaikille otettu ennen syntymää, kahdelle ekalle Tapiolasta ja kuopukselle Pohjolasta ja sieltä sitten tällekin vauvalle.
Tapiolasta sitä en enää saa, koska heillä tiedossa tämä perinnöllinen sairaus ja kyselevät äidin lääkärissä käyntejä raskauden ajalta. Mitä taas Pohjola ei kysy.

Hankintoja sattuneesta syystä ei ole tehty, mutta perinteen mukaan haluan uudet kotiuttamisvaatteet vauvalle. Joten ainakin joku potkupuku täytyy jossain vaiheessa käydä hakemassa. Ehkä sitten lähempänä huhtikuuta.

Pakkausta ei oteta. Kunhan tuo sukupuolikin varmistuu 100% eli vauva syntyy aion päästä eroon kaikesta ylimääräisistä vaatteista. Eli jos tulee poika tyttöjen vaatteet myyntiin ja toisin päin. Ehkä jotain pitää säilyttää muistona.. tai sitten ei, saa nähdä.

Oma olo on hyvä, jos ei muista tuota kutinaa. Välillä väsyttää ja välillä ei. Eilen sain nukuttua pikku päikkäritkin ja ne olisi suunnitelmissa tällekin päivälle. Kuhan ekaksi vähän ulkoillaan, syödään lounasta ja sitten zzZZzz..

Hauskaa päivän jatkoa kaikille! Onnittelut poksujille ja hyville uä kuulumisille!

KiiajaVille poksuu myös 22+0
 
"Jos vauva syntyisi nyt, hänellä olisi mahdollisuudet selviytyä keskoshoidossa." Tämä yhden saitin tietoiskusta. Hmm..

Kestoja ei meille tule.

Jenskuliini :hug: Olen sanaton ja siksi en oikein enää viitsi kommentoida.

 
Se olisi viimeinkin perjantai!

Poksujille taas :flower:

Eilen illalla tunsin aika selkeitä liikkeitä, suklaalla taisi olla osuutta asiaan. :ashamed:

Kummilapsia ei ole mulla eikä miehellä, ei kuuluta kirkkoon edes.

Jouluvalmistelut Oon mä joulutähden ikkunaan laittanut, siinä se. Tykkään joulusta tosi paljon, mutta ei sitä varten tule kummempia tehtyä, varsinkin kun vielä miehen kanssa kaksin ollaan.

Tulipas muuten eilen tieto, että vuokra nousee taas ensi vuodeksi. Tällä kertaa ei sentään ihan 40 euroa niin kuin viime vuonna. Tuosta suivaantuneena laitettiin hakemus pienempään asuntoon, ei meillä ole kohta varaa maksaa 900e/kk vuokraa. Samalla alueella olisi vapaana kaksio, nyt pidetään peukut pystyssä että saatais se! :) Jos siinä asuisi pari vuotta ja miettisi sitten vaikka oman ostoa.

Empuuu ja Anni/Elmer 19+2
 
Huomenta!

Täällä hoidetaan sairasta lasta, eli tuli yllättäen "vapaa päivä".
Huomasin myös eilen tuon elokuisten pinot ja ajattelin siinä, et voi herran jestas, et mehän oltiin ihan vasta se viimesin pino...Nii se aika sit menikin, vaikka kuinka valitin ettei se mee minnekkään...

tuosta vakuutuksesta niin ei oteta sitä tälle vauvalle, harmikseni ei otettu esikoisellekaan ja tuolloin ois säästytty tooooodella paljolta. Esim. jonottamiselta astamaatikko pojan kanssa 5-7 tuntia yhteispäivystyksessä, kun ois päästy yksityiselle. Vaan kun mulla on itellä astma, pojalla on tosi hankala astma niin uskon että tämä sairaus suljetaan vauvalta vakuutuksen ulkopuolelle. Samoin pojan vammaisuuskin tuo omansa tähän. Joten voi olla ettei sitä edes myönnetä. Toki tarjouksia vois kysellä, mut pitänee miettiä sen suhteen tätä. Ja keskustella miehen kanssa.

Joku kyseli kummilapsista multa niitä löytyy 4 kpl ja kolme niistä samalle perheelle. Mut olen jo heille sanonut viimeisimmän jälkeen, että nyt kiitos riittää. Samoin olen jo kieltäytynyt muutamalle kummiudesta, kunniahan se tietenkin on, mutta minä haluan antaa myös aikaa kummilapselle ja jo nämä 4 ovat ihan tarpeeksi. Joten ei enää kummilapsia, kiitos.

Kestovaippoistakin joku kysyi siitähän taidettiin joku aika sitten keskustella, mutta voin edelleen sen oman mielipiteeni tuoda ilmi, ja oli kiva kun tässä pinossa ei ketään lynkattu sen vuoksi....(lukuunottamatta sitä yv:tä minkä sain, mut se siitä)
Eli en aio kestoja käyttää, enkä siihen opetella. Vaan pysymme kertoissa. :D

Sit omaan napaan.
Nyt on alkanu mulla liikkeet tuntumaan jo tuossa edessäkin, että vauvakin saa jo hieman voimia potkuihinsa. Eilen sillä olikin joku ihmeen jumppatuokio, kun potkiskeli koko ajan. Mutta siis istukkahan mulla on etuseinämässä, niin ei ole aiemmin tuossa edessä liikkeet tuntuneet, mutta kyllä ne nyt jo tuntuu. Kivaa kun toinen sieltä muistuttelee olemassa olostaan.
Ai niin, ja issias vaivaa täälläkin. Se nyt on tuttu vaiva mulle muutenkin, mutta nyt vaivaa joka päivä joten saa nähdä kuinka pystyn olemaan harjottelussa loppuun asti, kun välillä tuntuu et jalka lähtee alta. Vielä toistaiseksi olen voinut kuitenkin tehdä ihan kaikkia mitä muutkin. Mut aikapa sen näyttää...

Jenskuliinille :hug: ja jaksamista tuon kanssa. Mut nyt on kyllä sulla miettimisen paikka, toki on ollut sitä koko ajan, mutta nyt sun pitää miettiä että miten jatkat tästä eteenpäin ja millä tavalla...mut jaksele!!!

buam 18+2
 
Nyt jaksoin kaivaa taas koneen esille ja hetken jos tässä istahtaisi. Puhelimella kävin kyllä eilenkin lueskelemassa kuulumisia, mutta ei sillä jaksa naputella kommentteja.

Jenskuliini. :hug: Olen oikein sanaton tuosta mitä joudut kokemaan. Mieti nyt tosissaan mitä haluat.

Hullua kyllä tuo elokuisten pino täällä. :eek: Mehän ollaan kyllä ihan vanhoja konkareita jo!

Hankintoja Meille rantautui eilen hoitopöytä entiseltä luokkakaverilta. Nyt meillä on siis jopa häkkisänky ja hoitopöytä. :D Niin ja iso kassillinen tuttipulloja, tutteja, puruleluja yms yms. Kiitos veljeni, joka on töissä tuollaisella tehtaalla. :)
Eilen kävimme keskusteluja noista muista hankinnoista tuttavaperheen kautta, siis lähinnä kuulimme mitä kannattaa hankkia ja mikä ei ihan välttämätöntä olisi.
Todennäköisesti näitä hankintoja alamme tehdä sitten joulun jälkeen pikkuhiljaa. Vaunut tulee uutena sekä sitten turvakaukalo. Turvakaukalon yhteydessä ajattelin hankkia matkarattaat.
Pitäisi varmaan jossain vaiheessa vähän listata ylös mitä kaikkea pitää hankkia ja mitä kaikkea haluan. Esikoinen kun on kyseessä niin sitä pitää hankkia vähän yhtä ja toista.

Alapään kutina Mulla oli jossain vaiheessa selittämätöntä kutinaa, mutta se johtui ihan ihon kuivuudesta. Meni ohitse kun rasvaili.

Jouluvalmistelut
Meillä ei ole aloitettu vielä mitään. Pitäisi käydä varastossa penkomassa noita laatikoita, ainakin kyntteliköt ja ulkovalot voisi laittaa nyt viikonloppuna. Nyt on ollut vaan niin väsynyt viikko ettei ole jaksanut mitään.

Kummilapset
Itselläni on kolme kummilasta. Ensimmäisen kohdalla tosin välit ovat rakoilleet jo vuosia. Yritin sinnikkäästi sen pojan takia pitää yhteyttä, mutta jos lapsen äiti käy vaan vuosi vuodelta hankalammaksi niin en enää jaksanut. Saa nyt nähdä vieläkö vien kuitenkin joululahjan postilaatikkoon. Niistä tosin alkoi tulla sanomista muutama vuosi sitten kun en pystynyt opiskelijana hankkimaan jotain usean kympin toivomaa lahjaa vaan olin ostanut muistaakseni jotain pientä hyödyllistä vaatetta...

Nuorin kummilapsistani onkin vain ns. kummilapsi. Häntä ei kastettu, koska vanhemmat eivät kuuluneet kirkkoon, enkä minäkään. Mutta ihan normaalisti kummilapsena häntä pidän tietysti. :)

Tulevan lapsen kohdalla tiedän jo että pyydämme sekä minun veljeäni että miehen veljeä kummeiksi. Täytyy nyt vaan ensin liittyä siihen kirkkoon että saamme kirkollisen kasteen lapselle.

(.) Edelleen tämä unettomuus jatkuu. Nyt oli onni että on sairaslomapäivä niin sain aamusta nukkua sitten pidempään. Unta sain nimittäin taas vasta kahden aikaan. Saa nähdä miten viikonloppu menee vai lähdenkö maanantaina jatkamaan sairaslomaa. Terkkari sitä suositteli heti jos yhtään sille tuntuu. Tuo pieni kun tarvitsisi sitä että äiti olisi levännyt ja stressaisi mahdollisimman vähän.

Huomenna miehellä on jotkut pikkujoulut. Mua vähän kauhistuttaa koko ajatus etukäteen, koska mulla palaa entiset ajat mieleen. Entisen avopuolison kanssa nämä kaikenmaailman menot tuottivat niin paljon päänvaivaa etten näköjään vaan meinaa päästä niistä ylitse. Nyt kuitenkin kyseessä eri mies ja varmasti uskollinen, mutta silti se mennyt kummittelee tässäkin suhteessa. Exä oli tosi usein baareissa ja tuli sitten kotiin, jos tuli, niin tuhannen kännissä että ei ollut yhtään mukavaa. Usein näillä reissuilla tapahtui sitten pettämistä, ja minä hölmönä sinisilmäisenä uskoin kaikki selitykset.

Tämä nykyinen kun ei juurikaan edes käy missään niin sitten näköjään pelkään etukäteen ihan tolkuttomasti näitä reissuja.
Onneksi asiasta pystytään keskustelemaan yhdessä ja mieskin tietää sen että tämä on mulle hankalaa. Mutta vain hyvien kokemusten kautta pääsen näissä asioissa eteenpäin. :)

Niin ja ensi viikolla mies lähtee työreissulle Ruotsiin, sitten tulee yhdeksi yöksi kotiin ja lähtee hirvestämään viikonlopuksi pohjoiseen. :(

Nyt heittäydyn hetkeksi pötköttelemään telkkarin ääreen sohvalle. Nautin tästä vapaapäivästä ja yritän vain levätä. :)

- Hapsiainen ja Herne 22+2
 
Hapsiainen - jos itseä on petetty, ei sitä koskaan pysty unohtamaan täysin. Mulla samaa taustaa ja aina kun mies on työmatkoilla asiat palaa mieleen. Ei sille vain voi mitään, se on mielestäni inhimillistä vain. Mutta pitää muistaa että tuo on minun ongelmani, ei miehen.
 
huomenta kaikille.... Nyt tiedän miksi hän oli poliislaitoksella yön, häntä epäillään autoryöstöistä!!!! Noh, katsotaan mitä elämä tuo eteen....

Minkälaisat ilmat siel jossain päin suomea on? Täällä on synkkää ja märkää :( missä on talvi...? :eek:

Kun pyörryin niin se pelästytti kihlattunikin aika pahoin ja hän taisi tajuta että kuinka paljon hän aiheuttaa minulle tressiä.... :) Kyllä se tästä...pääasia on että vauva voi hyvin.... :heart:

Tajuaako kukaan sellasta et kun me käytiin rakenneultrassa niin meille ei selvinny kumpi tulee, mutta tämä lääkäri tai mikä nyt onkaan sanoi meille että seuraavaksi nähdään synnytyksessä..... :eek: Voiko joku sanoa että miten me nyt saamme tietää kumpi tulee kun meidän neuvolassa ei ole ultraääni mahdollisuuksia...ainoastaan vain sisätutkimuskia tehdään..... :eek: "Sukulaiset" haluisivat vain tietää että kumpi tulee....

Jenni ja pienokainen :heart: 21+2
 
jenskuliini Aina voi mennä yksityiselle ultraan, se ei kyllä ole kovin halpaa. :) Parisuhdetilanteeseesi en ota sen kummemmin kantaa kuin ihmettelen vain, kuinka monta kertaa vielä miehesi "tajuaa" kuinka tärkeitä olette tulevan vauvan kanssa, ja sitten taas tapahtuu jotain tuollaista? :/
 
Sapfo tuo on totta, ei pettämisiä pysty koskaan unohtamaan. Ne jättää liian isot haavat sisälle. Ja tosiaan, ongelma on minun, ei miehen.

Olen päässyt kyllä tässä asiassa eteenpäin jo hienosti, mutta ilmeisesti nyt raskauden aikana mieli on herkempi ja taas tuntuu jotenkin vaikeammalle. Ehkä johtuu kyllä siitäkin ettei mies tosiaan ole käynyt oikein missään kesän jälkeen.

Voi Jenskuliini, olen samoilla linjoilla Empuuun kanssa että kuinka monta kertaa miehesi vielä tajua tärkeytesi ja sitten taas tapahtuu jotain. :(

 
Jenskuliini sinuna mä en kattois yhtään tollasta mistä !!! Anteeksi , mutta kertomiesi perusteella hän on kyllä aivan tampio! :ashamed: :whistle: :x :x |O
sinunhan tietenkin on päätökset sun muut tehtävä ja sinä niiden kanssa joudut elämään mutta....mä heittäisin kamat pihalle samantien :ashamed:

KiiajaVille tulehan puuro maistiaislle ..ois glögiäkin jnejne... ;D tiedät kyllä minne ;D
ja muakin saa hihasta nykästä jos hoksaat mut sieltä :)

Ei kestoille täältä! :D

Joulua oon alkanu pikku hiljaa laittaa...verhoja vaihtanu ja muutamat valot...ensin pitää saada neitokaisen synttärit alta ja sit laitetaan kunnolla joulu meille. :heart:

Nyt ruuanlaittoon ja töihin :)

nasum. ja napero 18+5 :heart: :heart:
 
Empuuu Mä en tiedä pystyykö sieltä tilaan netistä..? Että jos ette pääse itse kaupassa käymään, niin sitten se on huonompi juttu.. Ja kyllä uskoisin että siihen kuuluu kaikki osat? Voithan soittaa sinne ja kysäistä :)

Donu Meillä olis myös tarkoitus hommata toi Gracon logico s. Viimeks meillä oli Autobaby ja olin siihen kyllä tyytyväinen. En usko, että tää uudempi malli olis huonompi?

Jenskuliini Voi ei mikä tilanne sulla taas.. Kyllä mäkin nyt kehottaisin miettimään tarkkaan mitä elämältäs ja elämääs haluat? Onko se sun "miehes" sen arvoinen, että sun (ja ehkä siten myös vauvan) terveys horjuu? Ja olen Nasumasusen kanssa aivan samaa mieltä, että mä itse kyllä heittäisin tollasen äijän pihalle samantien! Mutta tsemiä kuitenkin! :hug:

Jouluvalmistelut meinaan aloittaa kun kuu vaihtuu, ja sitä odotankin innolla :D

Kummilapsia löytyy tällä hetkellä kaksi ihanaa tyttöä ja kolmas olis tulossa ens vuoden alussa :heart: Toinen näistä tytöistä on mun siskon tyttö, 4v, ja toinen miehen veljen tyttö, 7kk, aivan ihania molemmat! =) Ja nyt alkuvuodesta olis sitten tulossa kolmas kummityttö :D
Sirulla onkin monta kummilasta :D

Tänään oltiinkin aamulla pojan kans siskolla käymässä jossa oli meidän kaksi serkkuakin. Voitte kuvitella että oli menoo ja meininkiä kun oli kuusi 7kk-4v lasta siellä hääräämässä :LOL:

Nyt tarvis alkaa leipoon joulutorttuja :p ja siivoomaan, että kehtaa päästää kaverin kahvitteleen :D

Katyana & Väpä <3 18+1
 
Hei!

Yritän saada eilisen ja tämän päivän kuulumiset kiinni.

Mulla oli eilen erikoinen päivä. Rankka.
Puolen päivän jälkeen menin ylimääräisenä neuvolalääkärille sen vetisen, tippuvan valkovuodon takia. Lääkäri sanoi, että kyllä täällä joku infektio on eikä valkovuoto voi näin vetistä olla. Eli kyllä tässä lapsivettä on. Lähete äitiyspolille, lähtö siis heti. Voitte vaan kuvitella, kun tuollaista kerrotaan ja sanotaan, että nyt lähdet heti sairaalaan, kuinka siinä järkyttyy ja itku tuli tietty. Mies lähti heti töistä kotiin ja saimme jättää pojan naapuriin hoitoon. Meillä on siis polille 45 minuutin matka. Siellä sitten sanottiin että odottakaa hetki, odotimme 50 min. Onneksi oli mukava lääkäri, joka tutki kaiken ja lopputuloksena kaikki kunnossa. Ei huhhuh! Lääkäri sitten ultrasikin Piksua, varmaan meidän vanhempien mielenrauhan takia. Vähän jäi sellanen olo ettei neuvolalääkäri tiennyt mitään :( Ainakin sai pelästytettyä meidät.
Kotiin päästyäni ehdin syömään leivän(edellisen kerran olin syönyt aamupalan, eli olo oli sen mukainenkin) ja sitten pitikin lähteä kouluun, josta olin tietty myöhässä. Kotiin pääsin sitten MC:n kautta 20 jälkeen. Uni ei kyllä helposti illalla tullut. Oli niin sellanen olo että elimistö oli täynnäadrenaliinia pelästyksen johdosta, vaikka tiesinkin kaiken olevan kunnossa. Toivottavasti tälläisiä järkytyksiä ei tule enää, kellekään meistä!

Mies tosiaan on nyt sitä mieltä että hankitaan turvakaukalo ja tuplat sitten helmi-maaliskuussa vasta. Turhaa vievät tilaa jos aikaisemmin ostetaan ne.
Britaxin kaukaloon varmaan päädytään. Ja tosiaan telakallinen. Varmasti helpompaa vaan sisällä laittaa Piksu kaukaloon ja vain nostaa autoon, jonka jälkeen askarrella eskoinen istuimeensa.

jenskuliini No huhhuh!!! :headwall: Myönsikö sun kihlattusi syyllisyyden sulle siihen autovarkauteen? Kyllä mun mieheni saisi noiden kaikkien temppujen jälkeen lähteä. Ja takaisin ottaisin vasta pitkän ajan kuluttua JOS todellakin on teoillaan pitkän ajan aikana osoittanut olevansa arvoiseni ja tulevan lapsen arvoinen. Nyt Jenni hyvä, ajattele itseäsi ja lastasi! Kyllä se mies pärjää ja hoitaa omat asiansa, se ei ole sun tehtäväsi, varsinkin kun olet raskaana!! :hug:

Esikoisesta ei saatu tietää sukupuolta, eikä meillä ollut varaa yksityiseen ultraan. Joten sukupuoli selvisi sitten synnyttyä =) Ei se niin kauheaa ole, vaikka pysyy salassa sinne asti. Onpahan sukulaisillekin yllätys. Eikä me kerrota kenellekään Piksun sukupuoliveikkausta, halutaan pitää se muille yllätyksenä.

Mäkin odotan joulua nyt erityisen paljon. En tiedä miksi. Tänään tajusin että sunnuntaina on 1. adventti, eikä mulla ole joulukalenteria :( Suunnittelin partioilaisten kalenterin ostavani, muttei kukaan ole tänä vuonna tullut myymään..
Olen tehnyt listan jouluherkuista, jotka itse teen. En kyllä paljoa voi tehdä, koska meitä ei ole kuin 2 syöjää..

Tänään oli neuvola:
rv 21+2
paino +500g/viikko (hihi, tuota odotinkin :) yhteensä on siis tullut ekasta neuvolasta 3,3kg)
RR 108/70
hb 131 (ei tarvi vieläkään lisärautaa!!)
sf-mitta 17cm (täsmälleen keskikäyrällä )
sykkeet 145
liikkeet ++
eilinen pissi puhdas

Sain Kelan paperit, jotka saan sitten palauttaa kuitenkin vasta rv22 tai jotain.. Mielialakyselyn sain myös, jonka palautan seuraavassa neuvolassa.

Terkkarin kanssa päätettiin, että mietitään vielä tammikuulle, jos tuntuu siltä, että haluan tai mun olisi hyvä mennä sokerirasitukseen. Meidän kunnassa kaikki 25v-> laitetaan rasitukseen. Mutta terkka oli vähän sitä mieltä, että kun olen just sen 25v. eikä mulla ole mitään sukurasitetta eikä painoindeksikään suuri, niin ei välttämättä tarvisi mennä.

Nyt ei kyllä tule enää yhteen tekstiä mieleen, joten heippa!

Greddy ja Piksu
 
Perjantai ja huomenna tulee mies kolmeksi päiväksi kotiin :heart: On ollut lapissa 2,5 viikkoa duunissa ja loppuu vasta 20.12. :'( Nyt heillä onneksi pidempi viikonloppu, niin ehtii pyrähtää etelässä. Kaksi viikkoa olin äidilläni saikulla, ettei tarvitse yksin kotona istua. Mutta sielläkin meni hermot lopulta, kun tuo äitini on taipuvainen juomaan. Tykkään äidistäni niin hirmu paljon ja samalla inhoan niin paljon sitä humalaista versiota. Se kun juo kokonaisen vuorokauden ja on siis seuraavana päivänä vielä kännissä ja aikas seis. Olin vielä toivonut häneltä, että jättäisi ostamatta juomisiaan, kun olen kylässä, saa juoda sitten muutoin vaikka kuinka paljon. Mutta ei siihen ihmiseen voi luottaa, ne halut on sillä liian voimakkaat. Suren etukäteen sitä, voinko sinne mennä luottavaisin mielin sitten vauvan kanssa yöpymään. En halua sitä sönköttäjää keskellä yötä vauvani lähelle :/ Samalla on niin ihana viettää maalla kesiä, inhoan tätä suurkaupunkielämää... Ristiriitoja. Onko muilla alkoholiongelmaisia omia vanhempia?

Isä on ollut kuukauden sairaalassa, mutta taitaa päästä kohta kotiin. On kuulemma pyytänyt elvytyskieltoa, ymmärrettävistä syistä. Onhan se surullista silti.

Hankintoja en ole vieläkään edes miettinyt :ashamed: Anoppi varmasti hankkii paljon puolestani, on niin innoissaan. Ainakin pinnis on hankittu kuulemma. Vaunujen hintoja kauhistelen, mutta eiköhän kaikki saada hankittua ajoissa kuitenkin. Tavalla tai toisella. Haluan mahdollisimman paljon käytettynä. Vaatteitakin löytyy vielä äidin vintiltä, vaikka nuorin sisko on 21 =) Niistä ei siis ole pulaa, ja anoppi muuten niitäkin on ostellut jo kirppiksiltä.

Kestovaipat olen hankkimassa ja olen selvitellyt jo miten hajuhaitoilta vältytään ja muuta :) Sitä en tiedä vielä miten reissussa tehdään. Aika ja käytäntö näyttää.

Olen yrittänyt itseäni psyykata rentoon äitiyteen, etten rupea liikaa suorittelemaan. Vaikka olenkin eko- ja luomuihminen niin haluan silti niissäkin asioissa joustaa, jos oma jaksaminen sitä vaatii. Näitä juttuja on niin vaikea miettiä etukäteen, kun ei yhtään tiedä mitä se äitiys on :eek:

Joulua ei olla meilläkään sen kummemmin yleensä laitettu, kun kahdestaan ollaan. Jouluvaloja ikkunoihin vaan. Ollaan oltu aina joulun yli vanhemmilla, ja siellä sitä joulua sitten riittääkin, mikä on ihanaa :heart: Oma äitini on ainakin järkyttävä jouluhösöttäjä, joka vuosi tekee uusia koristehankintoja.

Jensku huhhuh, eipä ollut ihan mikä tahansa pikkujuttu :eek: Pääsikö jo kotiin kuitenkin? Mitkä on sun fiilikset nyt? Kuulostaa niin käsittämättömältä tilanteelta, ettei oikein tiedä miten reagoida, koska mulla tuli mieleen heti et jos siitä miehestä on ainesta mafian johtajaksi, niin voisi olla kannattavaa taloudellisesti pysyä suhteessa... ;)

Huomenna poksun miekin puolta väliä...

Sun rise ja Säde 19+6
 
Buam Pohjolan vakuutusvaraushakemuksessa ei kysytä mitään sairauksia, mitä on äidillä tai muilla perheenjäsenillä. Toki se on älyttömän kallis kun ei muita vakuutuksia siellä ole mutta sieltä varmaan ainakin saisitte.

Nasumasunen mulla olisi kyllä tänään asiaa kaupungille joten saatan piipahtaakin. Täytyy yrittää bongailla, silloin kun siellä olen käynyt niin olen yrittänyt tiirailla myyjien masuja siihen malliin josko bongaisin mutta en vielä ainakaan ole saanut ketään "epäilyksen" alle :whistle:

Greddy :hug: varmasti säikäytti onneksi kaikki oli kunnossa. Meidän neuvolan tädiltä saa (vaikkei kuulemma saisi antaa, tulkinta virheiden vuoksi) paperiliuskoja millä voi testailla onko tihkuva erite lapsivettä vai ei. Harmi kun niitä ei ilmeisesti sun neuvolassa ole niin olisivat voineet testata sen jo neuvolassa ja välttynyt turhalta reissulta. Vaikka saittekin pikkuisen nähdä ultrassa.

Esikoista odotin Lahdessa. Siellä ei silloin tarjottu rakenneultraa, käytiin yksityisellä jossa sukupuoli ei paljastunut. Olin siinä uskossa että neuvolassa ei ultraa ole, mutta viimeisellä neuvolalääkärillä olikin ultra käytössä. Silloin ultrattiin ja tytöksi silloinen poikaolo muuttui. Joskus neuvolassakin saatetaan yllättää positiivisesti ultran suhteen ;)

Kummilapsia mulla on 3 joista miehen kanssa 1 yhteinen. Kesänkorvalla syntyy neljäs kummilapsi. Kaikki on tähän mennessä poika, joten salaa toivon että syntyvä kummilapsi olisi tyttö. Vanhin on jo rippikoulunkin käynyt ja täyttää keväällä 17v. Aika tosiaan menee hurjaa vauhtia niin vuosissa kuin tässä raskaudessakin.

Mutta nyt kupusta viihdyttämään.. kohta saa alkaa miettimään päivällistäkin..

KiiajaVille
 
jenskuliini Etkö voisi asua vanhemmillasi kunnes löydän oman asunnon? Siellä varmasti saisit rauhassa olla ja etsiä asuntoa. Toivon sinulle paljon voimia :hug: Selviät varmasti, ainakin isäsi vaikutti tukevan sinua. Ota kaikki tuki vastaan. Oletko ollut yhteydessä sosiaalityöntekijään tai psykologiin, jotka kävivät luonasi?
 

Yhteistyössä