Hei!
Yritän saada eilisen ja tämän päivän kuulumiset kiinni.
Mulla oli eilen erikoinen päivä. Rankka.
Puolen päivän jälkeen menin ylimääräisenä neuvolalääkärille sen vetisen, tippuvan valkovuodon takia. Lääkäri sanoi, että kyllä täällä joku infektio on eikä valkovuoto voi näin vetistä olla. Eli kyllä tässä lapsivettä on. Lähete äitiyspolille, lähtö siis heti. Voitte vaan kuvitella, kun tuollaista kerrotaan ja sanotaan, että nyt lähdet heti sairaalaan, kuinka siinä järkyttyy ja itku tuli tietty. Mies lähti heti töistä kotiin ja saimme jättää pojan naapuriin hoitoon. Meillä on siis polille 45 minuutin matka. Siellä sitten sanottiin että odottakaa hetki, odotimme 50 min. Onneksi oli mukava lääkäri, joka tutki kaiken ja lopputuloksena kaikki kunnossa. Ei huhhuh! Lääkäri sitten ultrasikin Piksua, varmaan meidän vanhempien mielenrauhan takia. Vähän jäi sellanen olo ettei neuvolalääkäri tiennyt mitään
Ainakin sai pelästytettyä meidät.
Kotiin päästyäni ehdin syömään leivän(edellisen kerran olin syönyt aamupalan, eli olo oli sen mukainenkin) ja sitten pitikin lähteä kouluun, josta olin tietty myöhässä. Kotiin pääsin sitten MC:n kautta 20 jälkeen. Uni ei kyllä helposti illalla tullut. Oli niin sellanen olo että elimistö oli täynnäadrenaliinia pelästyksen johdosta, vaikka tiesinkin kaiken olevan kunnossa. Toivottavasti tälläisiä järkytyksiä ei tule enää, kellekään meistä!
Mies tosiaan on nyt sitä mieltä että
hankitaan turvakaukalo ja tuplat sitten helmi-maaliskuussa vasta. Turhaa vievät tilaa jos aikaisemmin ostetaan ne.
Britaxin kaukaloon varmaan päädytään. Ja tosiaan
telakallinen. Varmasti helpompaa vaan sisällä laittaa Piksu kaukaloon ja vain nostaa autoon, jonka jälkeen askarrella eskoinen istuimeensa.
jenskuliini No huhhuh!!! :headwall: Myönsikö sun kihlattusi syyllisyyden sulle siihen autovarkauteen? Kyllä mun mieheni saisi noiden kaikkien temppujen jälkeen lähteä. Ja takaisin ottaisin vasta pitkän ajan kuluttua JOS todellakin on teoillaan pitkän ajan aikana osoittanut olevansa arvoiseni ja tulevan lapsen arvoinen. Nyt Jenni hyvä, ajattele itseäsi ja lastasi! Kyllä se mies pärjää ja hoitaa omat asiansa, se ei ole sun tehtäväsi, varsinkin kun olet raskaana!! :hug:
Esikoisesta
ei saatu tietää sukupuolta, eikä meillä ollut varaa yksityiseen ultraan. Joten sukupuoli selvisi sitten synnyttyä =) Ei se niin kauheaa ole, vaikka pysyy salassa sinne asti. Onpahan sukulaisillekin yllätys. Eikä me kerrota kenellekään Piksun sukupuoliveikkausta, halutaan pitää se muille yllätyksenä.
Mäkin odotan
joulua nyt erityisen paljon. En tiedä miksi. Tänään tajusin että sunnuntaina on 1. adventti, eikä mulla ole joulukalenteria
Suunnittelin partioilaisten kalenterin ostavani, muttei kukaan ole tänä vuonna tullut myymään..
Olen tehnyt listan jouluherkuista, jotka itse teen. En kyllä paljoa voi tehdä, koska meitä ei ole kuin 2 syöjää..
Tänään oli neuvola:
rv 21+2
paino +500g/viikko (hihi, tuota odotinkin
yhteensä on siis tullut ekasta neuvolasta 3,3kg)
RR 108/70
hb 131 (ei tarvi vieläkään lisärautaa!!)
sf-mitta 17cm (täsmälleen keskikäyrällä )
sykkeet 145
liikkeet ++
eilinen pissi puhdas
Sain Kelan paperit, jotka saan sitten palauttaa kuitenkin vasta rv22 tai jotain.. Mielialakyselyn sain myös, jonka palautan seuraavassa neuvolassa.
Terkkarin kanssa päätettiin, että mietitään vielä tammikuulle, jos tuntuu siltä, että haluan tai mun olisi hyvä mennä sokerirasitukseen. Meidän kunnassa kaikki 25v-> laitetaan rasitukseen. Mutta terkka oli vähän sitä mieltä, että kun olen just sen 25v. eikä mulla ole mitään sukurasitetta eikä painoindeksikään suuri, niin ei välttämättä tarvisi mennä.
Nyt ei kyllä tule enää yhteen tekstiä mieleen, joten heippa!
Greddy ja Piksu