***HUHTIKUISET Marraskuussa***

No niin, nyt ehtii istuksia tässä koneella, kun on koko aamu aikaa, ennen iltavuoroa.

Eilen oli kotiutuessa tosi kipee maha, mut ei supistellut lainkaan, mut kipee se oli. Liekö sitten liitoskipuja ennemminkin. Mut tosi epämiellyttävä kipu se oli kuitenkin. Onneksi mies oli vielä kotona, ni sain sitten mennä päikkäreille, jonka aikana se menikin sitten ohi, mutta herätessä se alko taas. Mut illan mittaan se sitten loppu kokonaan. Mikähän lie sit ollu.
Mut pitää tietenkin seurata tuota tarkemmin, jos tuo vielä tulee, ni sit pitää soittaa neuvolaan. Onneksi kuitenkin myyllä tuntu olevan kaikki okei, kun liikuskeli illalla hyvin ja dopplerillakin kuulosti hienosti voivan kun jyskytti tuolla sydän kovasti.
Saa nähä, et miten tänään kun nyt iltavuoro ja huomenna aamu, et tulee lyhyempi lepotauko, lähinnä vain käyn kotona nukkumassa ja aamulla takasin.

Sitten, kellä muulla on tullut turvotus mukaan kuviin???
Täällä aamulla oli sormet ku nakit!!!Esikoiselta mulla ei tätäkään vaivaa ole ollut, joten nyt sitten kaikki roppakaupalla tuntuu tulevan....Pitää nyt muistaa juoda enemmän vettä ja koittaa jos tämä auttaa. Vaan onha inhottavaa, ku sormet on ku nakit. Toivottavasti illan mittaan laskee, voi muuten pistäminen sun muu olla hiukka vaikeeta...

Mut nyt lukeen muutkin jutut ja kahvikupposen ääreen.

Hyviä vointeja kaikille ja ai niin, onnea kaikille ultrassa kävijöille tasapuolisesti!
 
Huomenta!

Mä kans poksun, POKS! :heart:

Turvotusta ei ole pahemmin ollut, mitä nyt nilkat silloin tällöin paksut, yök. Koko ajan on kyllä paksu olo, mutta johtunee siitä, että maha kasvaa ja vie tilaa sisuskaluilta. :D

Liikkeitä ei pahemmin tunnu. :( Viikko sitten neuvolassa kuitenkin vauva oli elossa ja liikkui, joten kai mä en vaan tunne niitä. Reilu viikko ultraan. Sitä ennen saa varmasti kuulla vielä monien ultrakuulumiset. :heart:

Empuuu ja Anni/Elmer 19+0, HUI!
 
Noniin, jos nyt ehtis vähän kirjoittamaan.

Turvotusta olen havainnut nyt parina aamuna. Just sormissa huomaan sen että on tullut. Pitänee juoda tosiaan vettä enempi, viime aikoina mulla on jäänytkin veden litkiminen vähän vähemmälle.

Vetinen valkovuoto
Täällä on ollut jo pidemmän tovin tuota. Ei kivaa ei. Tosiaan ilman pikkuhousunsuojia ei vaan voi olla. :(

Ummetusta
on täällä, lähinnä maha toimii ihan tosi harvoin ja sittenkään ei tule tunne että "tyhjentyy" kunnolla. :( Olen yrittänyt kiinnittää huomiota entistä enemmän ruokavalioon.

Huomenna olis sitten taas neuvola. Kivaa. :) Käydään lävitse niitä Kelan asioita, joten saa ilmeisesti sitten pistää äippäpakkauksen tilaukseen. :)
Sitten neuvolan jälkeen onkin suuhygienistille aika. Sekin raskauteen liittyvä tarkastus.
Mies haluaa huomenna lähteä taas neuvolaan mukaan, viimeksi ei ollut joten haluaa nyt tulla kuuntelemaan sydänäänet.
Mies on ollut nyt ihan tosi innoissaan tuon pienen liikkeistä, eilenkin se kutsui tuota "Isin Herneeksi" samalla kun siveli mahaani vauvan potkiessa. :heart:

Oletteko muuten ottaneet jo vauvavakuutuksia? Me otettiin viime viikolla mutta vielä ei ole tullut mitään päätöstä siitä. Sanoivat siis että mun alkuraskauden pahoinvointilääkkeiden sekä alkuraskaudessa syödyn antibioottikuurin (virtsatieinfektioon) takia se joutuu menemään Tapiolan jonkun lääkärin kautta. Tapiolasta siis otettiin se.

Eilen sain töihin satulatuolin, nyt on takamus ihan hellänä, vaatinee siis totuttelua äkkiseltään istua tuossa tuolissa. Viime kesänä istuin pomon satulatuolissa ja sillä perusteella halusin sen sitten itsellenikin. Ei mulla silloin tullut takapuoli näin kipeäksi. :D Nyt sitten kävin hetkeksi hakemassa vanhan tuolin alleni että takamus saa hetken levätä. :LOL: Eihän tuosta satulatuolista ole mitään "haittaa" näin raskausaikana?

Nyt väsymyksestä huolimatta yritän siirtyä takaisin töiden pariin. Viime yön unettomuus oli aiempaa erilaista, en saanut illasta unta vaan valvoin kahteen asti. Aamulla sitten olisikin nukuttanut kun kello soi kuudelta. :(

- Hapsiainen ja Herne 22+0 *POKS*
 
Huomenta,

vapaa päivä :D

Jastulle synttärionnittelut eilisestä!

Ultrassa käyneille :heart: :flower: :heart:
ihania kuvia Jensku!

Mulla menossa iltavko töissä ja töiden jälkeen tuntuu etten pääse liikkeelle. aamun kotona touhuaa ja sitten illan juoksee töissä ja nostelee isoja lootia jnejne ja kun työt loppu ja vaidan omat vaatteet päälle ja lähen käveleen autolle niin tuntuu etten pääse eteenpäin. Nivuset on ihan törkeen kipeet ja selässä pantamainen kipu :/ sitten saakin yön pyöriä sängyssä et mitenköhän päin sitä nukkus :( käveleminen mulla on nyt jo ankkamaista ja vaappumista :ashamed:
pitää nyt kattoo pystynkö mä kuinka kauan tuolla töissä olemaan jos se tällasta nyt alkaa olemaan jo tässä vaiheessa..
kohtu kasvaa ja paukkuu ja tilaa tehään oikein urakalla siis meillä näköjään.

ja sitten toinen asia...väsymys |O juu-u!
mä voisin nukkua kellon ympäri...jos löytäs kunnon asennon missä nukkua...

uskonto ihan normi ev.lutteja ollaan. naimisiin kirkossa ja lapset kastettu ja ripillä käyty :D
Häät ja hautajaiset on syy mennä kirkkoon ja joskus myös kauneimmat joululaulut kuuntelemassa käyty...
nyt mennään perjantaina neitosen kans kirkkoon kun on srk:n kerhossa ja on joku kirkkohommeli...en muista mikä :ashamed: :whistle:

huimaileeko teitä usein? mulle sekin taas vaivaks tullu :/ aamullakin kun vessaan kävelin niin tuntu etten pääse perille asti kun huippaa... :/

jotenki ollu kauheen allapäin kun kaikkki kivut säryt ja huippaukset taas riesana ...jotenkin tuntuu et miks aina minä :(

nasum. ja napero 18+3

:heart:
 
Hapsiainen mulla on ollu noin vuoden verran satulatuoli käytössä ja nyt on ruvennut tuntumaan hiukan ikävältä, kun nousee ylös tuolilta. Siis täytyy sillain tosi varovasti lähteä liikkeelle. Varmaan jotenkin venyttää tuolta noita sisukaluja, tiedä häntä... En ole vielä vaihtanut takaisin normi toimistotuoliin, mutta täytynee kokeilla sitä, jos kivut yltyvät koviksi. En usko, että tästä mitään haittaa muuten on. Tuleepahan istuttua oikeassa asennossa selkä suorana koko päivän.

Myöhästyneet synttärikukkaset jastulle :flower: !

Ja jenskulle onnittelut hyvistä ultrauutisista ja ihanista kuvista. Ihana kuulla myös, että kihlattusi on tajunnut asian vakavuuden ja on tosissaan mukana odotuksessa.

manteli ja Sulo 20+6
 
heipsan,

täällä on viime yö nukuttu surkeasti, ois ens yö ollu sellanen niin oisin voinut nukkuu koko päivän mut pakko se tänää on vääntäytyä iltavuoroon :/ Huomenna on nukkumispäivä kun yövuoroon meno. Eka yövuoro et miten se menee ja jos tuntuu ettei siit tuu mitn nii sanon kyllä etten yövuoroi enää tee. mut jospa mä jaksan töissä kulkee tuol toisella paikkakunnalla tän vuoden loppuun nii sit ois tääl omalla paikkakunnalla töissä sen mukaan ku jaksaa.

pissanäytteen kävin eilen antamassa ja selviää että onko pissatulehdus tai joku muu bakteeri. jos ei löydy mitään ni ihmettelen et mistä sit voi olla turvotus hmm..

pitää lähtä viemää typykkä hoitoon sit itte valmistautua iltavuoroon.

Arska äippä + pikkuinen 18+5
 
Kiitoksia kaikille onnitteluista! :)
Minä oon nyt varma että tunnen vauvan liikkeitä :heart: Eilen illalla ja nyt aamulla kun kohtua painoi niin kyllähän sieltä joku vastasikin <3 :)
Ja kivuista, soittelin tuossa neuvolaan ja perjantaina lääkärille että toivotaan jos nyt sitten vihdoin selvisi mikä tässä vaivaa..
Maanantain rakenneultraa kovasti odotellessa! :heart: =)

jastu 19+4
 
Onnea ultrakuulumisista!
jastulle synttäri onnea !

Väsymys jatkuu mut tänään taas päivä jolloin ei ole vielä tullut ylös aika näyttää joko nyt helppaa. Maha tuntuu kasvaneen huoh ;) tää lähtee reissun päälle ja katsotaan kun takas tulee saa taas kahlata viestejä urakalla :)

Unico ja Toukka 17+5
 
Onnittelut jastulle, näin myöhässä :flower:

Ja ultrassa käyneille myös onnittelut! Ja poksujille :heart:

jenskuliini Nyt vasta tajusin, että meillä on sama la =) Todella hienoa sun kihlattusi muutos!! Taisi olla jotakin hyötyä myös isäsi puhuttelusta. Toivottavasti saat nyt arvoistasi kohtelua ja onnellisen perheen!

Vauvavakuutusta ei olla vielä otettu. Meidän vakuutusyhtiössä, Pohjantähdessä, se otetaan 17.-28. viikoilla. Eli ei vielä ole kiirettä. Tosin jos tässä tulisikin joku paha vaiva raskauden aikana, niin nythän se kannattaisi ottaa, ennen kuin olisi riski jäädä saamatta koko vakuutus.

Turvotusta oli mulla alussa muttei enää. Nyt kaikki on vaan liian hyvän ruokahalun ja herkuttelun syytä :ashamed:

mirabel Meilläkin olisi päätettävänä kumpi otetaan: pakkaus vai raha. Se raha tuntuu niin "pieneltä" siihen tavaranpaljouteen verrattuna.. Mut toisaalta kun meillä on kaikki ne edellisen vuoden pakkauksen tavarat vapaana..

Feles Enpä silloin aikaisemmin kiinnittänyt kauheasti huomiota mitä sulle kommentoitiin vetisestä vuodosta, kun se ei itselle ollut aiheellista.. :ashamed: Kiitos kun kerroit, miten toimit silloin!
Pääsen huomenna lääkärille ylimääräisenä. Toivottavasti on hyvä lääkäri. Aina ei nimittäin ole sattunut neuvolassa asiantuntevaa palvelua lääkäreiltä saamaan :/ Neuvolatäti sanoi ettei sen vuodon nyt ihan lattialle pitäisi tippua kuin vesi.. Saanpas sitten selvyyden (ehkä) jos tämä homma liittyy harjotussuppareihin (joita tulee aivan liian helposti mielestäni) .

Nyt nuudelin tekoon. Yritän välttää joulutorttujen tekemistä jälkiruuaksi. Oon syönyt niitä aivan liian usein.. Jouluna ei sit varmaan teekään mieli niitä enää =)

Greddy ja Piksu
 
Huomenta, tai kohta päivää...

jastulle myöhästyneet synttärionnittelut! :flower:

...ja poksuneitakin oli taas monia :)

Täällä tuli sit nukuttua ihan kunnon yöunet. Joskus 01-02 välillä menin nukkuun (en muista tarkaa aikaa), aamulla heräsin kasin jälkeen vessaan ja kömmin vielä takas sänkyyn. Avokki sit tuli herättelee tuossa 11.00 aikoihin, ett tarttis nousta. Mitenkähä pitkään oisin nukkunu jos ei ois tullu herättään :/ Oli ehtiny käydä kylälläki asioilla ja meikä vaan nukkua tuhnutti.

Turvotusta on ollu vaihtelevasti. Tosin nyt tuntuu olevan lisääntymään päin. Onneks tulee jonkun verran juotua vettä, ainakin töissä joka tauolla ainaki se mukillinen. Pitäs yrittää kotonakin juoda enemmän. Pelkkä ajatuksi siitä, ett tää turvotus voi lisääntyä jossain vaiheessa, sit voi varmaan sanoo heippa kihlasormukselle :/

Ja toinen erittäin järkyttävä asia. Onkoha mulle tulossa suonikohjuja, ainaki toisessa jalassa on ihan sen näkönen jälki. Tosi hieno homma! Se on vieläpä tossa sääressä ihan näkyvällä paikalla. Mulle riittää ne pari suonikohjua mitkä on jo olemassa tuolla polvitaipeissa, mutt, ett johonki sääreen. Ei tuu kesää, sanon minä! |O |O

Vauvavakuutusta täällä kans harkittu. Tarttis varmaan soittaa vakuutusyhtiöön ja varata aika. Ei oo mitään hajua millon se pitäs ottaa tai mihin mennessä. Kannattas varmaan jo tällä viikolla varata aika ja vähän selvitellä asiaa. Olis se sitten ainakin olemassa, ei se ainakaan pahasta ole!

Eipä tänne ihmeempiä. Pitää varmaan mennä eväiden tekoon ja syömään, ett ehtii taas töihinki 10 tunniks. Tää onki tälle viikolle viimenen ilta, ku huomisen "jouduin" ottamaan vapaaks. Pitää lähtee käymään tuolla 300km päässä vanhempien luona hakemassa puolikas hirvenvasa pakkaseen, paloteltuna tietenkin ;) Aika pikareissu siitä tulee, kun huomenna lähden ja perjantaina varmaan joutuu tuleen jo takas, kun ne lihat pitäs saada kuitenkin pakkaseen. Kaikkee sitä ihminen tekee hyvän lihan eteen :LOL: Onpaha ostettu sit lihat ainakin hetkeks ja nimenomaan kunnon lihat. Avokki ei ollu tänä syksynä hirvimetällä, kun sillä on ollu tosi loistavat työvuorot tänä syksynä. Vissiin joka viikonloppu töitä ollu.

Kivat päivän jatkot kaikille! :flower:

JääKyynel ja Tuittu

 
Linea negra Mulla oli viimeks selkee viiva, joka meni navasta alas asti ja vähän navan yläpuolellekin. En kyllä muista koska se ilmesty, mutta oli vielä pitkään synnytyksen jälkeenkin. Saas nähä millanen nyt tulee vai tuleeko ollenkaan :D

Greddy Mulla ei oo nyt ollut harkkasuppareita mutta viime raskaudessa oli ja sillon ei kyllä ne supparit vaikuttanu mahan toimintaan. En halua huolestuttaa, mutta ootko varma, että kyse on ihan vaan harkkareista? Koska oikeet supistuksethan saa mahan löysälle.. Toivon kuitenkin että kyseessä olis vaan harkkarit! =)

Jastulle synttärionnittelut! =) :flower:

Turvotusta Ei oo mulla ollut, mutta ei ollut edelliselläkään kerralla. Mutta kerkeehän sekin asia muuttumaan jos on muuttuakseen :D

Väsymys Rantautunut tännekin taas.. |O Nyt muutaman päivän ajan on ollu aikamoista väsymystä vaikka oon nukkunu pitkät pätkät yöllä. Aamulla käytiin taas pojan kans uimassa ja kohta on kyl pakko mennä pötkötteleen..

Huomenna taas neuvola ja kaks viikkoo rakenneultraan! Wuhuu! :D

Katyana & Väpä <3 17+6
 
Moikka täältäkin suunnalta!
Myöhästyneet Synttäri Onnittelu Jastulle!
Sekä onnea muillekin ultrassa käyneille ja poksuville myös.

Lapsivakuutuksesta pitikin heti käydä katsomassa miten se tuolla Lähivakuutuksessa on. Siellä se on otettava 3 kk ennen laskettua aikaa joten se on kohta sitten edessä. Meinasin sen kyllä ottaa. Poitsu aikanaan oli 1,5 vko:a lasten osastolla keltaisuuden takia ja vakuutus maksoi poitsun sairaalassa olon. Eli kannattaa ottaa se vakuutus varauksella että on sitten heti syntymästä voimassa. Jos varausta ei tee voi vakuutuksen saada vasta sitten kun vauva on 2 kk ikäinen (ainakin Lähivakuutuksessa). Ja silloin jos on esim. sivuääniä sydämestä kuulunut ni ne rajataan vakuutuksen ulkopuolelle.

Sitten omia kuulumisia...
Eilen käytiin sitten ultrassa. Kaikki oli hyvin ja kovasti oli meidän "neiti-aprillipila" kasvanut. Eli miun tyttö-olo oli oikeassa vaikka pojaksi sitä jo rupesin mieltämään. Ihan sata varma ei tuo kätilö ollut joka ultran teki. Tuumasi miulle et "ei hän näe täällä mitään "ylimääräistä" jalkojen välissä, mut ei hän kuitenkaan lähtisi rimpsumekkoja pelkästään ostamaan." :D Oli kyllä ihana kätilö ultraa tekemässä. Reilu puoli tuntia siellä meni ja suht ajallaankin päästiin.

Turvotuksesta olitte myös jutustelleet. Miulle ei ainakaan ole vielä sitä tullut. Poitsua kun odotin kesäaikaan ni silloin sai kyllä kihlasormukselle ja muille sormuksille sanoa heippa. Mut se on kyl jännä. Seuraavana päivänä synnytyksen jälkeen ei ollut turvotuksesta enää tietoakaan. Ja miulle ei meinannut mennä edes kengät jalkaan ennen synnytystä.

Väsymys on tullut takaisin täälläkin. Eilen illallakin kävin kohta kymmenen jälkeen nukkuu ni aamulla heräsin siihen kun mies tuumasi yhdeksän jälkeen et hänen pitäs lähteä töihin. Et heräänkö poitsun seuraksi... :ashamed: Hyvä ettei ole pahempaa kuin silloin alkuraskaudessa...

Kaukaloista minkälaisia olette hankkimassa/hankkineet? Onko teillä kellään kokemusta britaxin kaukalosta? Mie olen sitä miettinyt mut olis kiva saada kokemuksia siitä.

Nyt pitänee lähteä syömään. Maha huutaa siihen malliin et...

Voikaa hyvin
Saimaanrannan äippä ja "neiti-aprillipila" 21+6 (huomenna saadaan kasaan 22+0 *hui*)
 
Heips! :wave:

Olen taas ollut niin yliväsynyt, ettei tottakaan. Hulluksi tulee, kun tuo esikoinen ei suostu nukkumaan! Suorastaan kateellisena olin tänäänkin perhekerhossa kolmelle äidille, jotka kertoivat heidän lastensa nukkuneen syntymästään saakka täysiä yöunia ja päikkäreitä. No, ainakaan meillä ei ole turhan ruusunpunaiset kuvitelmat vauva- ja lapsiperheen arjesta, kun toinen on tulossa. Tänään piti ottaa päivällä tytön kans parin tunnin päikkärit, kun en meinannut jaksaa enää valvoa.

Eilen oli siis se rakenneultra ja kaikki on hyvin! :heart: Tosi tarkkaan lääkäri selitti kaiken ja ultrasi n. 40 min sekä tavallisella että 4d-ultralla. Sukupuolestakin saatiin arvio, mutten halua paljastaa sitä vielä täällä. Mun vanhemmille ja siskolle kerrottiin, miehen äiti ei halunnut tietää. Mukaan saatiin vielä dvd. Ai niin, samalla selvisi, että mun istukka on iso ja peittää koko kohdun etuseinän ja kiertyy vieläpä selän puolellekin! :eek: Ei siis mikään ihme, etteivät liikkeet meinanneet alkuun tuntua. Nyt tosin tunnen ne jo melko hyvin ja mahakin on hieman kasvanut. Tänään perhekerhossa eräs äiti tuumasi, että nyt vasta hän huomaa, että mun maha on kasvanut, että tähän asti siitä ei ole huomannut vielä mitään (no kyllä mä itse olen huomannut ;) ).

Sapfo, sinähän nopeasti pääset pelkopolille! Mulle terkka puhui, että pääsisin sinne n. viikoilla 30, kun normaalisti sinne mennään n. viikoilla 35. Katsotaan, milloin sitten todellisuudessa sinne pääsen.

Harjoitussupistuksista ja mahan löysyydestä. Mä olen huomannut itselläni saman ilmiön. Eilen illalla supisteli oikein kunnolla ja maha oli koko illan (ja yön) aivan löysänä. Itse asiassa muistan esikoisen synnytyksen käynnistymisestä myös sen, että kun synnytysaamuna mulla oli maha todella löysänä, vatsa ikään kuin tyhjentyi itsestään. Kaipa tämäkin on joku luonnon oma keino tyhjentää suoli, vaikka Oysissa peräruiskekin laitettiin.

Nyt yksin kauppaan ruokaostoksille viettämään "omaa aikaa"... kotiäidin luksusarkea. :LOL:

Piipa rv 20+2
 
Turvakaukalosta Meillä ei ole autoa, niin en oikein ole perehtynyt. Tulee kuitenkin tämmöinen, jospa ajaa asiansa sen verran kuin tarvitaan :) http://www.bambinodirect.co.uk/details1.asp/ProductID/1401/sid/5/vigour3-carrycot-and-baby-safe-plus-carseat.html

Ja vielä mahakuvahirvitys :saint: Kaippa se kasvaa...




rv 19+0
 
Rakenneultra takana ja kaikki hyvin :) Mua pelotti se etukäteen NIIN paljon, että nyt olo on monta kiloa kevyempi. Tai siis...onhan näitä kiloja taas kertynyt :/

Lääkäriltä kysyin oudosta alavatsan kipuilusta muttei osannut sanoa mistä johtuu. Edellinen raskaus päättyi sektioon eli voi olla, että repeilevät kiinnikkeet siellä kipuilee. En ainakaan muista, että tällaista vihlontaa olisi ollut viime raskaudessa.
Muuten olo on mitä mainioin ja välillä unohdan niin täysin olevani raskaana, että pyrähdän juoksuun tai hyppään ihan huomaamatta =)
 
Juu neuvolan lääkäri onkin kipeä ja seuraava aika olisi ollut 8.päivä! :O Joten eipä paljon mua nyt lohduta.. kai se on soitettava työterveyteen tai jotain huomenna ja kysästävä vähän että mitä tehdä..
Vakuutuksista Juu suunnitteilla on ottaa lapsivakuutus ja itseasiassa muitakin vakuutuksia koko perheelle ym. meillä kun ei mitään ole :D :S Mutta hyvä että joku kirjoitti tuosta 3kk ennen laskettua-aikaa asiasta, en meinaan olis tajunnut ollenkaan että niitä vakuutus asioita pitäisi niin aikasin jo alkaa miettiä! Mutta hyvä kun tosiaan nyt tuli tietoon sekin :)

Mua vaan niin stressaa tämä maha/lonkka kipu.. huoh.. tai lähinnä työt kun mistään ei kirjoteta sairaslomaa kuin se pari päivää ja sitten joutuu taaas käymään saman reissun ja töihinkin olisi kiva ilmoittaa hiukan aiemmin sairaslomasta kun edellisenä päivänä että juu enpä pääse.. huomenna pitäisi puntaroida perjantain iltavuoro että pystynkö tekemään ja jos en niin miettiä menenkö työterveyteen vai jonottamaan tays:in päivystykseen taas. :/
 
Ihania ultrakuulumisia monilla, ja Empulla kaunis mahakuva!

Vauvavakuuytuksista puheeksi olleen, meillä esikoisella ei ollut ja toisella oli. Esikoiselle otettiin 1v iässä, silloin kun toisen vauvavakuutus. Toivottavasti ei tule nyt mitään esteitä sillekään otta vakuutusta. Ehdottomasti haluaisin! Eka kerkisi sairastaamaan korvatulehduksen kertalleen vauvana, ja ne rajattin pois. Toinenhah oli meillä keskonen, ja siitä olisi mahdollisesti rajattu vaikka mitä pois myöhemmi. Ja on todella helpotus, kun voi miettimättä varata ajan yksityispuolelle nopeasti (netistäkin) itselleen sopivana ajankohtana, eikä tarvi hulluna TK:n soittoaikana soitella siinä toivossa, että ehkä saisi samana päivänä. Ja pääsee suoraan jo tutulle lastenlääkärille.
Joskus yöllä klo.3 kun rampanut pitkin asuntoa kuumeinen huutava pikkulapsi sylissä, on todella helpotus istua koneelle, varata Mehiläisestä seuraavalle päivälle lastenlääkärin aika. Siihen rauhoittuu äiti ja joskus tuntuu, että lapsikin.

Britaxin kaukalo, meillä oli edellinen Britax ja erittäin hyvä ja kestävä on olluyt, eikä edes pahasti kulahtanut kolmen lapsen (myös serkku) jäljiltä. Aion sen myydä, vaikka täysin kolaroimaton ja toimiva, mutta ikää kuitenkinyli 6v. Ei uskalla enää samaa käyttä, vaikka mieheni pohtii, että onko tä vaan kaukalofirmojen mainospuhetta, että iän lisääntyessä turvallisuus niin paljon vähenisi, koska ei kukaan autoakaan laita 5 vuoden jälkeen kaatopaikalle siinä pelossa, että muovit haurastuvat. Uusi tulee olemaan joko Britax tai MaxiCosi. On nimittäin pidetty niin monta istuinta kahdesa autossa kahdella lapsella vuosien varrella, myyty huonoja pois ja ostettu parempia tilalle jne, ne on ainoat, johon ollaan oltu tyytyväisiä, ja keskimäärin niiten tuotteet on myös testeissä pärjänneet (nuo testeissä huonoja halpafirmoja emme ole ostettukaan). Ja haluamme kaukalon, jonka saa rattaisiin kiinni, kun matkarattaatkin tarvitaan uudet.

Ei varmankaan muita isompia hankintoja tullakaan tekemään kuin kaukalo, matkarattaat ja kunnon kantoliina. Ihanaa miettiä tämmöisiä! =) Mutta en haluaisi hankkia mitään ennen, kuin ainakin 30 viikkoa täynnä, mielellään vieläkin myöhemmin.

Mirabel ja pikkupoika 22+6
 

Yhteistyössä